21.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جبهه حسین!
جبهه مقابل دشمن، مرز می خواهد...
هر واجب و حرامی مرز جبهه علیه دشمن نمی شود!
تعیین مرز، شرایط زمان و مکان دارد لذا ولیّ امر می خواهد!
درون جبهه گناه، گناه است اما گناهکار متدین به امام جبهه حق، لایق عفو است بخلاف صالح متعلق به جبهه باطل!
✔️ برشی از سلسله جلسات «جبهه حسین(ع)» در محرم ۱۴۰۳
🎙 برای قضاوت درست فایل کامل جلسه را بشنوید
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از هیأت اصحاب الحسین (ع)
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در ساحت اندیشه باید مراقب التقاط باشیم!
🎙 حجتالاسلام #قنبریان
🏴 شب اول مراسم عزاداری دهه دوم محرم ۱۴۴۶
📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی
📆 جمعه، ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ @m_ghanbarian ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
هدایت شده از هیأت اصحاب الحسین (ع)
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قله دین خالص و دینداری مخلصانه اباعبدالله است
🎙 حجتالاسلام #قنبریان
🏴 شب اول مراسم عزاداری دهه دوم محرم ۱۴۴۶
📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی
📆 جمعه، ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ @m_ghanbarian ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
هدایت شده از هیأت اصحاب الحسین (ع)
17.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در ماجرای اعتراض به عثمان و یزید، تفاوت معترضین در انگیزه آنان بود!
🎙 حجتالاسلام #قنبریان
🏴 شب اول مراسم عزاداری دهه دوم محرم ۱۴۴۶
📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی
📆 جمعه، ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ @m_ghanbarian ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
۳-ربیون و جامعه ربانی.mp3
26.62M
🔘 ربیّون و جامعه ربّانی
جلسه سوم
هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
• شان دیگر همکاری ربیّون با انبیاء: ساخت جامعه ربّانی (۷۹آل عمران)
لکن کونوا ربانیین بما کنتم تُعلّمون الکتاب و بما کنتم تَدرسون
• شروع از میثاق فطری و اثاره عقول (خطبه۱)
• بحث امیرالمومنین با رئیس شرطه های پایتخت(فرمانده فراجا)!
• مواجهه با عبیده سلمانی و ربیع بن خثیم و ۴۰۰قاری کوفه!
• بازسازی غدیر با مناشده رُحبه و احتجاج برای امامت
• مشورت در همه کارها با مردم بجز احکام الهی(نامه۵۰)
• احترام به تشخیص مردم (فرازی از عهدنامه مالک اشتر)
• اصل ۶ و ۷ قانون اساسی؛ کشور داری هم اتکاء به آراء عمومی و هم حکمرانی شورایی
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺محسن قنبریان: ما در تصویر جبهه امام حسین (ع) کوتاهی کردیم
مدرس حوزه در #حسینیه_دانشجو مطرح کرد:
🔺تعبیر اینکه یا بیعت کن و یا گردنت را به تیغ بسپار برای هیچ امامی جز اباعبدالله نیامده است.
🔺قضیه غزه هم شبیه به هم است که یا تسلیم شو یا همه زندگی ات را میگیریم.
🔺اشتراک معنایی جدی داریم که امامش حسین (ع) است.
🔺اما ما در تصویر جبهه حسین ابن علی (ع) کوتاهی کردیم و نوعی خوانش فرقهای از امام حسین (ع) داریم.
🔷@snn_ir
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺قنبریان: دانشجویان و کنشگران خود را برای حل مسائل سخت آماده کنند/ رهبر انقلاب خلوص و وحدت را با هم در نظر دارد
مدرس حوزه در #حسینیه_دانشجو مطرح کرد:
🔺دولت، حکومت و حرکت مقدس معنایش تقدیس اشخاص نیست و من در اینجا هیچ جایی را برای محافظه کاری درست نمیدانم که آدم حقی را بشناسد و به سمت آن حق نرود.
🔺 یک زمانی دانشجویان نزد رهبر انقلاب در دیدار سالیانه این پرسش را کردند: آیا خلوص را نگه داریم یا وحدت را؟ انقلابی خالص شویم و به دنبال شدیدترین ورژن جبهه انقلاب برویم یا طرف وحدت را بگیریم؟ رهبری صراحتا اعلام میکند که من هر دو را میخواهم.
🔺 عزیزان دانشجو و کنشگران در صحنه برای حل مسائل سخت خود آماده کنند و دوره مسائل آسان تمام شده است. همین دوگانه را اگر یک سرش را بگیریم آسان است. در عین حال اینکه میخواهیم سر مسائل اصلی انقلاب بایستیم باید گستره آن را در سطح چتر وحدت و انسجام ملی ببینیم.
🔷@snn_ir
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺محسن قنبریان: ایده تبعیض مثبت در شورای راهبردی اساسا غلط است
مدرس حوزه در #حسینیه_دانشجو مطرح کرد:
🔺ایده تبعیض مثبت که آقای ظریف مطرح کردند را از اساس غلط میدانم که این موضوع هم توسط متفکران مغرب زمین نقد شده و اندیشمندان خودمان نیز با آن موافق نیستند.
🔺تبعیض بد است، منفی و مثبت هم ندارد. اگر میگویید اقوام، زنان یا اصنافی در حقشان اجحاف شده باید برای آنها مطلبه حق کرد و حقشان را به نسبت جمعیتی که دارند بدهید و این عین عدالت است و به آن تبعیض مثبت یا منفی نمیگویند.
🔺تبعیض مثبت یعنی در شرایط مساوی یک کسی را به یک دلیلی ترجیح بدهی و خود این موضوع دوباره تکرار چرخه تبعیض در جامعه است.
🔺فلان مذهب یا فلان فرقه که رسمی و مورد احترام هستند باید حقشان در حد قانون داده شود، ولی نباید طوری باشد که آنچیزی که رسمی و اکثریت است دیگر فاقد ارزش است و این خلاف عرف همه دنیاست.
🔺آیا این به این معناست که اکثریت حق دارد حقوق اقلیت را نادیده بگیرد؟ خیر!
🔷@snn_ir
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محسن قنبریان: نتیجه استفاده ابزاری از دین سکولار شدن است/ واکنش به هر موضوع سیاسی را نباید به صحرای کربلا برد
مدرس حوزه در #حسینیه_دانشجو مطرح کرد:
🔸سکولار شدن در یک دوگانه شکل میگیرد که وجهی از آن استفاده ابزاری از دین است که برآیندش برای سکولارها تقویت آن میشود.
🔸از هیئتها قصد دینزدایی را دارند چه برسد به سیاست! یعنی بگویند آن را در همان سال شصت و یک هجری قمری دفنش کنید.
🔸اگر بخواهیم منصفانه بگوییم: غیر از اینکه یک خط غربی دارد، بی احتیاطیها و ناشیگری در جبهه خودی دارد که آن استفاده ابزاری از دین است .
🔸استفاده ابزاری از دین یعنی دوگانه حسین (ع) و شمر را در همه قالبهای دعواهای سیاسی هم بیاوریم.
🔸در اطرافیان هر دو سمت انتخابات افرادی بودند که طمع داشتند یا متحجرانی پیدا میشد، پس نسبت غیر انقلابی به طرف مقابل دادن غلط است.
🆔 @snn_ir
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محسن قنبریان: تنها دو سوم افراد اعزامی لشکر یزید به کربلا آمدند و سایرین از این جنگ اکراه داشتند
مدرس حوزه در #حسینیه_دانشجو مطرح کرد:
🔸در تاریخ است که در کوفه معاصر با نهضت حسینی، هیچ جوانی نماند مگر اینکه به اجبار دستگاه اموی به کربلا اعزام میشد. از سوی دیگر در تاریخ ذکر شده است که بخاطر کراهتی که این جوانان نسبت به جنگ با اباعبدالله داشتند، از هر هزار نفر، سیصد الی چهارصد نفر به کربلا میرسید.
🔸آن سی هزار نفری که در کربلا مقابل امام حسین(ع) ایستادند، تنها یک سوم از افراد اعزامی بودند. آن دو سوم که با لشکر نیامدند، به شیارها و بیابانها رفتند و امکان برگشتن به کوفه و همچنین سایر شهرها را نیز نداشتند. جمعیتی از این افراد سر یک تل جمع میشوند. این افراد در کتاب «اهالی تپه ندبه» نامیده شدند.
🔸من در کتاب «اهالی تپه ندبه» بررسی کردم که این اتفاق در جنگهای گذشته هم رخ داده است. برای مثال این تعداد در جنگ صفین، 30 هزار نفر بوده است. این اتفاق در تاریخ تکرار می شود.
🆔 @snn_ir
۱-خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی.mp3
18.77M
🔅 خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی
جلسه اول / هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران
حجت الاسلام قنبریان
• درس مهم آیات ابتدایی سوره زمر:
- خلوص دین در ساحت اندیشه
- اخلاص دیندار در ساحت انگیزه
فاعبدِ اللهَ مخلصاً له الدین/ الا للّه الدینُ الخالص
• دین، "طریقه ای که در زندگی اجتماعی انسانی پیموده می شود"، یا همان سبک زندگی است.
• انسان یک موجود وحدانی و اندیشه و انگیزه اش متحد به هم است؛ پس ایندو یکی می شود.
• در وصیت سیدالشهدا(ع) فقرات اول، خلوص دین و فقرات آخر، اخلاص ایشان را بیان می کند.
• "علی ملة رسول الله" یعنی بر آیین پیامبر و دین خالص و بدون مشوب
- روایت ابوحمزه ثمالی، خلوص و اخلاص در جنگها
• سید مظلومان دو جا از مقتل خود این تابلوی خلوص و اخلاص دین را بلند کرد:
بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله!
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از هیأت اصحاب الحسین (ع)
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 علی عدالتخواه نیست، خوارج عدالت خواهن!؟
🎙 حجتالاسلام #قنبریان
🏴 شب دوم مراسم عزاداری دهه دوم محرم ۱۴۴۶
📥 دریافت نسخه: تصویری
📆 شنبه، ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
@m_ghanbarian
@ashabolhossein_ir