هدایت شده از نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
1.58M
تحلیل نقطه زن از تحولات سوریه در۶ دقیقه
دلیل فروپاشی سریع نظام سوریه؟
نقش ترکیه در تحولات جدید؟
راهبرد جمهوری اسلامی ایران؟
#انتشار_حداکثری
@gam_dovvom
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دستبرد به حقیقت
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. در تیرماه سال ۱۴۰۲، مناظرهای با موضوع حجاب در برنامۀ شیوه داشتم که یک قطعۀ کوتاه از آن در روزهای اخیر و به مناسب قانون حجاب، از سوی برخی رسانههای اصلاحطلب در حال بازنشر وسیع است؛ اما متأسفانه آن را به گونهای «تقطیعشده» و «تصنعی»، منتشر کردهاند تا به مخاطب وانمود کنند که دست ما از استدلال، تهی است. با تقطیع، «تحریف» میکنند؛ «اشکالها»ی طرف مقابلِ مناظره را آوردهاند و «پاسخها»ی مرا - که برای ارائۀ آنها در انتظار تمامشدن سخنان طرفهای مقابل بودم - حذف کردهاند تا به مخاطب تلقین کنند که آن اشکالات، پاسخی نداشتهاند. دریغا که اخلاق حرفهای ندارند و در ستیز با حقیقت، دروغ میبافند. مگر در «قابهای بُرشخورده» و «تکههای گزینششده» کامیاب باشند، وگرنه واقعیّتِ مناظره، از غلبۀ این سوی مناظره حکایت داشت. این «تکهبندیها» و «بههمسنجاقکردنها»، از عجز معرفتیشان پرده برمیدارد و آشکار میکند که چگونه روایت، واقعیّت را در خویش فرومیبرد. شهامت مواجهه با «همۀ واقعیّت» را ندارند و با رسانه، به جان حقیقت میافتند و آن را «تکهتکه» میکنند تا مخاطب را بفریبند.
[دوم]. در آن مناظره، من در پاسخ به این مسأله که فرهنگ نمیتواند بر دیوار قانون تکیه بدهد، گفتم تمام دعوا بر سر یک اقلیّت ده درصدیِ متجاهر و لجوج است و قانون برای حل نشتیِ فرهنگی اینان است؛ به این معنی که «بخش عمدۀ جامعۀ زنان»، همچنان و فارغ از قانون، به سبب انگیزهها و اندیشههای ایمانی خویش، مقیّد به حجاب هستند و قانون، تنها برای اقلیّتی است که ضعف ایمان یا معرفت دینی، موجب کشف حجابشان شده است. پس اینگونه نیست که بنا باشد از طریق انحصاریِ قانون، فرهنگ پدید بیاید و یا یک امر فرهنگی، تثبیت شود، بلکه «قانونمندی حجاب»، فقط برای عدّۀ کمی که تعهد و معرفت دینیشان نمیتواند بازدارنده باشد، معنی و موضوعیّت دارد و بس.
[سوم]. در این حال، مجری در برابر من اشکال کرد که در علم حقوق گفته شده که اگر یک قانون، حتی پنج درصد مخالف جدّی داشته باشد، امکان اجرا نخواهد شد.
اما اوّلاً مقصود از «جدّیبودنِ» مخالفان چیست؟! شاخص این مفهوم کِیفی چیست؟! چگونه میتوان قضاوت کرد که مخالفان یک قانون، جدّی و مصمّم و قاطع هستند؟! آیا از «هیجانهای کور» و «عصیانهای ناگهانی» میتوان چنین حکمی کرد؟! اینکه یک روایت غلط و مغرضانه دربارۀ وضع حجاب ساخته و در قالب مفهوم حجاب اجباری، به بخشی از جامعه خورانده شود و آنان نیز مقلّدانه و طوطیوار، این کجروایت را بپذیرند و منفعلانه، تکرار کنند، به معنی مخالفت «جدّی» و «عمیق» است یا مخالفت «سطحی» و «نسنجیده»؟!
ثانیاً، مگر حتی قاعدۀ دموکراسی، پذیرش نظرِ «نصف به اضافۀ یک» نیست و مگر نباید نظر «اکثریّت» را ملاک عمل قرار دارد؟! در مجالس قانونگذاری، مبنای تقنین، پذیرش نود و پنج درصدی است؟! روشن است که چنین نیست.
[چهارم]. پس از این، دوباره کلام من قطع شد و طرف مقابل مناظره گفت مسأله، وجود ده درصد کشف حجاب در جامعه نیست، بلکه این است که اکثریّت جامعه، مواجهۀ قضایی را نمیپسندد و همچنین نیروی مذهبی، همیشه با استدلال جلو رفته است و نه قانون.
در اینجا نیز باید گفت: اوّلاً، در نظریۀ دینی، جامعه را بر اساس «مصلحت اکثریّت» تدبیر میکنند و نه «میل اکثریّت»، و بر این اساس، به جای «تبعیّت» از نظر اکثریّت، تلاش میکنند نظر اکثریّت را به سوی حقیقت دینی، «هدایت» کنند.
ثانیاً، اگر هم اکثریّتی مخالف باشند، مخالف «یک شکل خاص از مواجهۀ قانونی» با کشف حجاب و برهنگی هستند؛ از قبیل گشت ارشاد، ولی این مخالفت به این معنی نیست که بهصورت مطلق، معتقد باشند که حجاب نباید قانون باشد و فقط باید با اخلاق و تربیت و فرهنگ، این مسأله را حل کرد؛ چون بدیهی است که حتی قویترین ساختارهای هویّتی و تربیتی نیز نمیتوانند همگان را به خود ملتزم و مقیّد کنند. چهبسا اکثریّت معتقد باشند که حجاب، همچنان باید جنبۀ قانونی داشته باشد، ولی شکل مواجهۀ قانونی و الزامآور با کسانیکه اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند باید تغییر کند. بهبیاندیگر، مخالفت فرضی با گشت ارشاد، به معنی موافقت با حجاب اختیاری – که همان خارجکردن حجاب از قانون و رهاسازی آن است - نیست.
ثالثاً، «فرهنگاندیشیِ محض»، همان اندیشۀ حجاب اختیاری است؛ درحالیکه تبدیل دستکم بخشی از «شرع» به «قانون»، امر ذاتیِ حکومت دینی است؛ چنانکه در منطق حاکمیّتیِ رسول اکرم و امیرالمؤمنین میخوانیم، شرع به قانون تبدیل گردید و برای متخلفان، مجازات در نظر گرفته شد. بهطور کلّی، فرهنگ در هیچ دولتی، چه دینی و چه سکولار، بینیاز از قانون نیست.
🖇 نسخۀ کامل و تقطیعنشده مناظره را در اینجا ببینید و بشنوید:
https://tv4.ir/episodeinfo/385569
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻عرفیشدن امّت در عهد پساپیامبر:
دفاع از تداومِ حقیقت قدسی
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین. قیام فاطمه - سلاماللهعلیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن رسول اکرم -صلیاللهعلیهوآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او میدانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوستهای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابلفروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراههها میگردد؛ چنانکه علی -علیهالسلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت و سرنوشت معنوی آنها سایه میافکند و ازاینرو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان قدسی» باشد و نه «منتخبان عرفی».
[دوم]. اقلیّت/ توده؛ تاریخسازیِ خواصِ منافق. توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت رسول اکرم - صلیاللهعلیهوآله- نشسته بودند و میخواستند با صحنهآرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ سادهدل که منزلت امامت را درنیافته بود نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک، در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ رسول را از نظرها دور سازند. عوام، همواره اینچنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بیبهرهاند و بهآسانی، به این سو و آن سو میروند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجابهایی هستند که خواص میآفرینند. اینان، بیاراده و مطیع و دنبالهرو هستند و نسبتِ بیواسطه با حقیقت ندارند. بدین سبب بود که کسی در آن معرکه نپرسید که خودِ رسول اکرم، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد.
[سوم]. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم. آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند، ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام سادهدل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظارهگر نزاع ارادههای دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین میکرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر - صلیاللهعلیهوآله- صورتبندی شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خود اراده میکردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کجروایتهای سقیفهای»، حالوهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند.
[چهارم]. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی. در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیهالسلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظه بود که پارۀ مهمی از رسالت که گوهر و جوهر آن بود، همراه پیامبر - صلیاللهعلیهوآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی که به عدد انگشتان دست نمیرسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلاماللهعلیها- نمیتوانست فریاد برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاینرو، از همان روزهای آغازین برآشوبید و عَلَم مخالفت برافرشت و فریاد اعتراض برآورد. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خوابزده»ای قرار داشت که نمیخواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار، از جان درگذرد و هرچه هم که پیش آید از امامت علی - علیهالسلام- درنگذرد. تلخروزگاری بر وی گذشت در زمانۀ روگردانی اجتماع از حکم الهی و ابلاغ نبوی. این واقعه که مبتنی بر گذار از امر قدسی به امر عرفی بود، آغاز برآمدنِ سکولاریسم در عالَم اسلامی بود.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
،،،،،،
چرا حجتالاسلام محققداماد، پاسخ نقد را نمیدهد؟! آیا فقیه اصلاحطلب، استدلال نمیداند و هنرش، منحصر به نگاشتن بیانیهی سطحی و عوامانه بر ضد قانون حجاب است؟! من برای دومین بار، بیبضاعتی او را از لحاظ منطق و استدلال، عیان کردم. در اردوگاه اصلاحات، لیبرالیسم، جامهی فقه به تن کرده است.
https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1733589070744417979
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ جمهوری اسلامی علیه جمهوری اسلامی
⭕️ مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در خصوص مصوبه عفاف و حجاب نوشته است: تردیدی وجود ندارد که این معضل با قانون عفاف و حجاب حل شدنی نیست.
🔸 او با اشاره به بیاعتنائی مردم به احکام دین، بیان میکند در جامعهای که فقر و تنگدستی و مشکلات معیشتی وجود دارد، چگونه میتوان از مردم انتظار داشت به احکام دین و قانون پایبندی نشان بدهند؟
🔸 و در پایان پیشنهاد میکند حضرات روحانی متن قانون حجاب را بخوانند و اگر به این نتیجه رسیدند که این قانون مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین خواهد کرد، در قبال فرهنگ فاطمی احساس مسئولیت کنند.
❌ آقای مهاجری❗️
💠 شما که خود سالهاست تریبونی مانند روزنامه جمهوری اسلامی را در دست دارید، چه گام مثبتی برای ترویج حجاب برداشتهاید؟!
🔹 عجیب است کسانی که بیش از ۴دهه است بهتعبیرامام(ره) چون مار خوشخطوخال بر سکان ترویج فرهنگ چنبره زدهاند، امروزه از نبود فرهنگ و زیرساختهای فرهنگی، ناله سر میدهند.
🔹 شما که در فتنهی زن، زندگی، آزادی با غلطاندن حرفهای براندازان بر روی ذهن مردم در آتش فتنه دمیدید، اکنون نگران نظام اسلامی شدهاید؟!
♨️ در آن هنگامهای که بخشی از سرمایه عفاف جامعه به یغما رفت چه کردید که حالا در قبال فرهنگ فاطمی احساس مسئولیت میکنید؟
🔻میگویید مردم دچار فقر و مشکلات معیشتی هستند و به این خاطر به قانون عمل نمیکنند؛
🔺 از قضا این معدود قانون شکنانی که در جامعه هستند عمدتا از قشر مرفهاند.
🔹 شما که نگران بدبین شدن مردم نسبت به نظام هستید، تیشهی مقدّس مآبانهای که علیه نظام بلند کردهاید را وا نهاده و اجازه دهید دلسوزان واقعی نظام کارشان را بکنند.
🔹 بیت المالی که دهها سال است منبع ارتزاقتان بوده را صرف تهیه خوراک برای رسانههای بیگانه نکنید.
✍️ باقریان
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ خود را به خواب نزنیم!
❗️آنچه در سوریه میگذرد نتیجه اعتماد به ترکیه و برخی از دولتهای عربی (و نه مردمان آنها) است که همواره در کمین بودند تا هر کدام مقاصد و اهداف متفاوت خود را در آن کشور دنبال کنند.
🔻و عجیب آن است که با آن تجربهی تاریخی عملکرد جریانات تکفیری همسوی با صهیونیسم، عدهای در عراق و ایران زمزمه عدم دخالت در سوریه را مطرح میکنند.
❗️حسن ظن به وعدههای جریانات تکفیری و بی تفاوتی در قبال تحولات سوریه، اگر از روی غرضورزی نباشد ناشی از سادگی سیاسی است.
❌ جریانات تکفیری، جهان اسلام را هدف قرار دادهاند؛ نه فقط سوریه را و نه فقط شیعه را. خود را به خواب نزنیم.
✍️ حجت الاسلام دکتر قاسم شبان نیا
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از هم قلم
📌نگاهی به واکنش حوزویان سکولار نسبت به لایحه حجاب
🔴با تصویب و اجرای آزمایشی لایحه حجاب بعنوان راهکاری برای کنترل مسئله ی کشف حجاب و ایجاد مانع نسبت به بهره برداری سیاسی از مسئله ی حجاب، عده ای به ظاهر دین شناس به ادعای تقابل لایحه ی مذکور با اصول دینی و فقهی به مشروعیت زدایی از این لایحه پرداختند.
🔴علی رغم طرزبیان متفاوت هریک از ایشان، یک نقطه مشترک در فحوای کلام این افراد مشهود است و آن ضد دینی نامیدن الزام حاکمیت نسبت به رعایت حجاب اسلامی است.
به این منظور با مطرح کردن استدلال هایی مغالطه آمیز و با استفاده ای ناشیانه و با قرائتی خودساخته نسب به علم فقه و اصول درصدد بیان دلیلی براین مدعا برآمدند.
🔴حرکت هماهنگ و مشترک در غیرمبنایی خواندن و سلب مشروعیت از قانون حجاب توسط افراد مغرض که ادعای قانون شناسی و دین شناسی دارند، این بار لزوم پاسخگویی علما و روحانیت نسبت به این سخنان را نشان میدهد چراکه با شیوع این تحریفات و مغالطه ها، ادعاهای این افراد به قانون حجاب خلاصه نخواهد شد، بلکه به مرور اساس دین را به تحریف میکشاند. مشخص نیست فردا با علم اصول خودساخته ی این گونه افراد، چه استنباط های جدیدی در مسائل و احکام دینی صورت بگیرد!
✍🏻#تحریریه_همقلم
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
هدایت شده از جواد جلالی / javad jalali
7.58M
💥تحلیل آخرین وضعیت سوریه #شیخ_قمی
➖نقش روسیه، اسرائیل و ترکیه در تحولات اخیر
➖وظیفه ما در این تحولات
➖روش مطالبه گری صحیح برای نابودی اسرائیل
➖جریان خطرناک مرجفون در کشور
➖ آینده جنگ در این منطقه و مرزهای ما
هدایت شده از حوزه قم
سخنی با منتقدان مومنان انقلابی
🌀 خطابم با شما مسئول و نخبهای است که انقلاب اسلامی و ایران عزیز را دوست دارید!
'٬ مومنان انقلابی که آنها را #تندرو مینامید همه دلسوز این انقلاب و کشور هستند که اتفاقاً بسیاری از آنان زنان و مردان نخبه در تخصص خود هستند، فلذا تندرو نامیدن این سرمایههای انقلاب، خطایی بزرگ و #انحرافی_نابخشودنی از خط امامین انقلاب است...
📑 متن کامل یادشت در 👇🏻👇🏻:
https://eitaa.com/Hawzeh_Qom/4988
● حجتالاسلام والمسلمین صلحمیرزایی
- نماینده مجلس خبرگان رهبری
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ کانال حوزهقمـ
هدایت شده از حوزه قم
سخنی با منتقدانِ مومنان انقلابی
🌀 خطابم با شما مسئول و نخبهای است که انقلاب اسلامی و ایران عزیز را دوست دارید.
مومنان انقلابی که آنها را #تندرو مینامید همه دلسوز این انقلاب و کشور هستند که اتفاقاً بسیاری از آنان زنان و مردان نخبه در تخصص خود هستند، فلذا تندرو نامیدن این سرمایههای انقلاب، خطایی بزرگ و انحرافی نابخشودنی از خط امامین انقلاب است.
اینها همانهایی هستند که در وقت لزوم در میدان قتال با استکبار و براندازان و تروریستها یا در خط مقدم امداد به آسیب دیدگان از زلزله و سیل میبینیدشان.
* البته همه آنها یک سلیقه واحد ندارند و بعضاً همدیگر را نقد هم میکنند اما وجه مشترک همه آنها عشق به آرمانهای انقلاب است.
▫️ آنها که امنیت - با همه انواعش - دغدغهشان است؛
- چون نگران امنیت ملی هستند مطالبه خونخواهی شهید هنیه و دغدغه دیر شدن وعده صادق ۳ آنها را به میدان کشانده.
- چون نگران امنیت اخلاقی جامعه و آینده نهاد خانواده هستند پیگیر حجاب و عفاف هستند.
- چون نگران امنیت روانی مردم هستند از این رهاشدگی فضای مجازی، فریادشان بلند است.
- چون نگران عدالت هستند از دیدن تبعیض، خونشان به جوش میآید.
- چون نگران معیشت مردم هستند، با تصمیمات تورمزای دولتمردان مخالفند.
- چون انقلابشان را دوست دارند به نفوذ و نفوذیها حساسند و اصرار دولت بر بکارگیری برخی افراد مسألهدار بیشتر دلواپسشان میکند.
- نگران جایگاه راهبردی ولایت فقیه هستند فلذا از هزینه کردن رهبر معظم، توسط مسئولان گلهمند هستند.
▫️اغلب این عزیزان، از اقشار مستضعف و رنجدیده هستند.
- این بزرگواران هیچ علاقهای به مناصب شما ندارند و اگر ببینند همه دارید وظایفتان را انجام میدهید دعاگو و کمککار تان نیز خواهند بود.
من نمیگویم که همه اقدامات و واکنشها و گفتههای مومنان انقلابی، همانی است که سکاندار انقلاب از آنها میخواهد و حتماً آنها نیز خود را بینیاز از تذکر و اصلاح نمیدانند اما سخنم آن است که نباید بخاطر اشتباهات موردی، همه را متهم کرد.
مسئولان و نخبگان!
بیش از پیش قدر این سرمایههای انقلاب و ایران عزیزمان را بدانید وگرنه در دلسوز بودن شما مسئول و نخبگی تان تردید خواهد بود.
● حجتالاسلام والمسلمین صلحمیرزایی
- نماینده مجلس خبرگان رهبری
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ حوزهقمـ Hawzeh_Qom
هدایت شده از علی قلهکی | طلسمات
#بسیار_مهم
🔹خبرگزاری فارس، ساعت ۲۲:۱۱ امشب، شنبه ( ۱۷ آذر ۱۴۰۳) پس ۹ روز از حملهی تحریر الشام به حلب و بخشهای مختلف سوریه و همزمان با رسیدن نیروهایِ الجولانی به دروازههای دمشق، موضعِ مهمی با تیتر "اگر عقرب دوباره بیاید، باز هم میزنیم..." و انتشار سخنرانیِ سابق رهبر انقلاب درباره اوجگیری دوبارهی فعالیت تروریستها و سرکوب آنها منتشر کرد!
🔻آیا علیرغم برخی اتفاقاتِ میدانیِ گُنگ، "ایران" عزمِ خود را برای حمایت از دولتِ سوریه، جزم کرده؟!
#علی_قلهکی
▪️عضو کانال شوید👇👇👇
https://t.me/+k5vwYFON3XU1OWY0
◾️ کانال شخصی علی قلهکی
http://eitaa.com/joinchat/3914792963Ca9cd435324
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
🔸در این روزها و شبها که اختصاص به بانوی دو عالم دارد، به نحو غریبی در یاد شهید رئیسی عزیز هستم.
🔸سیر بیمکث و بیشکیب وقایع، فرصت تأمل و نگاه به عقب و هضم غُصه فقدان او را به ما نمیدهد. این حق ما نیست.
🔸واقعاً روزگار، حق سوگواری عمیق و تسلابخشِ رئیسی عزیز را به ما بدهکار است. اینچیزها، آدمها را پیر میکند.
🔸در عمق جان، حسرت و اندوهی باقی میگذارد که هرازچندگاهی سرباز میکند. لابد بیخود نیست که در عزای شهادت مادر هم، دل یاد او میکند.
🔸از آن بالا بالاها به ما بگو چطور در این زمان تنگ شده، فقدانت را تاب بیاوریم. از همین گفتههایی که نشان میدهد شما و حاجقاسم چه بسا پرتلاشتر به فکر مردم و ایرانید...
🔸رئیسی تبدیل به خاطره و تاریخ و قاب عکس نمیشود، به گمانم هوای ما را دارد، میراث او ماندگار است و از حالا منتظر آثارش هستیم.
🔸یادت را فراموش نمیکنیم، فراموشمان نکن. برای این دولت و این مردم و این نظام و این امت، دعا کن و بیشتر به یادمان بیا...