eitaa logo
دوباره زندگی
27.8هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
5هزار ویدیو
75 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 بشارتی برای مُبلغان 🔻پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله: خيارُ اُمَّتي مَن دَعا إلى اللّه ِتَعالى، وَ حَبَّبَ عِبادَه إلَيهِ ❇️ بهترين امت من كسى است كه به سوى خداوند متعال فراخواند و بندگانش را با او دوست سازد. 📚 كنز العمّال، ۲۸۷۷۹ ‌ ‌ 🌹 @dobare_zendegi 🌹
چگونه گناهان در این دنیا که هر قدر هم که زیاد باشد محدود است موجب عذاب نامحدود در قیامت می‌شود؟ ♻️این پرسش تحت عنوان «خلود» یا «جاودانگی عذاب» معروف است. مجازات‌ها بر سه گونه‌اند: 1. مجازات قراردادی، 2. مجازاتی که با گناه رابطه تکوینی و طبیعی دارد، 3. مجازاتی که تجسم خود گناه است. ♻️مجازات‌های اخروی، هیچ کدام از خواصّ و فواید مجازات‌های قراردادی (مانند تنبیه، عبرت، تربیت و...) را ندارد؛ زیرا آخرت جای عمل نیست، بلکه جای حساب است. ♻️پس مجازات‌های اخروی یا رابطه تکوینی با گناه دارد که پاره‌ای از آیات و روایات بر این مطلب دلالت دارند؛ مانند کلام امام علی (ع) که می‌فرمایند: «عمل صالح کشت آخرت است»، (نهج‌البلاغه، خطبه 22). ♻️در این گونه مجازات‌ها، تناسب بین عمل و نتیجه، از لحاظ کمی شرط نیست؛ مانند یک لحظه غفلت در رانندگی که نقص عضو همیشگی به دنبال خواهد داشت. و یا این که مجازات‌های اخروی، تجسّم خود گناه است که پاره‌ای دیگر از آیات و روایات بر این حقیقت تأکید دارند. ♻️امام صادق (ع) در جواب پرسشی درباره خلود در بهشت و جهنّم می‌فرمایند: علت همیشه بودن دوزخیان در دوزخ، این است که تصمیم آنان این بوده که هر گاه در دنیا جاودانه بمانند، خدا را نافرمانی کنند و جهت همیشه بودن بهشتیان در بهشت نیز این است که تصمیم آنان این بوده که هرگاه در این دنیا جاودانه بمانند، اطاعت خدا کنند. ♻️پس تصمیم‌های این دو گروه، آنان را بهشتی دائم و دوزخی همیشگی کرده است، (بحارالانوار، ج 8، ص 347). 🌹 @dobare_zendegi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تعریف یک تجربه گر مرگ موقت از مرگ 🔹فصل دوم 🔹این قسمت: نیش و نوش 👤تجربه‌گر : خانم نفیسه مرادی 🌹 @dobare_zendegi 🌹
💠خوراک روز قیامت قبل از ورود به بهشت یا جهنم چیست؟💠 🔳 روزی هشام بن عبد الملک به زیارت خانه خدا آمده بود و دقیقا زمانی وارد مسجد الحرام شد که اتفاقا امام باقر(ع) هم در مسجد نشسته بود. ⭕️سالم غلام هشام به او گفت: یا امیر المؤمنین! این محمد بن علی است که اینجا نشسته. گفت: این همانست که مردم عراق مفتون و شیفته اویند؟ گفت آری. ❓گفت: نزد او برو و بگو امیرالمؤمنین می‏گوید مردم در قیامت تا قبل از تمام شدن حساب چه می‏خورند و چه می‏آشامند؟ ◀️امام باقر (ع) فرمود: مردم در سرزمینی محشور می‏شوند که مانند قرص نانی پاکیزه است و در آن نهرها جاری است، هم می‏خورند و هم می‏آشامند تا حسابها پایان پذیرد. 💢هشام از شنیدن این پاسخ خوشحال شد و پنداشت که می‏تواند با یک اشکال دیگر بر آن جناب غلبه کند. گفت اللَّه اکبر! برو بگو آن روز موقف محشر کجا می‏گذارد کسی به فکر خوردن و آشامیدن بیفتد؟ ◀️امام باقر در پاسخ واسطه فرمود: آتش سخت‏تر است یا موقف حساب؟ ⭕️اهل آتش، غذا می‏خورند و آشامیدنی می‏آشامند، و عذاب آتش از این کار بازشان نمی‏دارد و به اهل بهشت نیز خطاب می‏کنند که برای ما آب و یا از آن نعمت‏ها که خدا روزیتان کرده بیاورید. ‼️هشام بعد از شنیدن این جواب ساکت شد و دیگر نتوانست چیزی بگوید 📕احتجاج طبرسی، ج 2، ص 58 - ترجمه تفسیر المیزان، ج‏12، ص: 134 ✳️علامه طباطبایی ره در ادامه میگوید: مقصود از روایات تبدیل شدن زمین در قیامت، مثال است که به منظور تقریب به ذهن زده شده، و گرنه آنچه مسلم از معنای تبدیل است این است که آن روز هم، حقیقت زمین و آسمان تفاوتی پیدا نمی‏کنند، چیزی که هست نظام آخرتی آنها با نظام دنیائیشان فرق می‏کند. ✳️البته از روایات گرسنگی و تشنگی صحرای محشر هم میفهمیم که افراد در این خصوص متفاوتند،‌ برخی میخورند و می‌آشامند و برخی گرسنه و تشنه هستند و میزان گرسنگی و تشنگی هم به میزان گناهان آنهاست. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌹 @dobare_zendegi 🌹
وقتی که محیط خراب است من نمیتوانم خراب نباشم 💄 🙅‍♀🙅‍♂ می‌بینید اسلام برای عقل به عنوان یک امری که در همه حال مناط تکلیف انسان است، و برای وجدان انسانی استقلال قائل است. در هیچ شرطی از شرایط اجتماعی، وضع جامعه را به عنوان یک عذر نمی‏‌پذیرد؛ یعنی این حرفی که امروز شایع است که تا می‌گوییم: آقا چرا چنین می‌کنی؟ می‌گوید: ای آقا! محیط این ‏جور اقتضا می‌کند، لازمه محیط است، کاری نمی‌شود کرد، محیط خراب است، محیط فاسد است، از نظر اسلام پذیرفته نیست. معنای این حرف آن است که وقتی که محیط خراب است، من نمی‌توانم خراب نباشم؛ جبر محیط است، جبر تاریخ است و چاره‌‏ای نیست. قرآن این «چاره‌‏ای نیست» را در هر شرایطی از شرایط محیطی که انسان قرار گرفته باشد، نمی‏‌پذیرد و لهذا تکیه فراوانی روی عقل و تعقل یعنی فکر مستقل بشر دارد، نه اینکه عقل بشر صددرصد ملعبه محیط و تاریخ و شرایط جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی است. این مسلّم با منطق قرآن جور در نمی‌آید. ، اسلام و نیازهای زمان، ج 2، ص151 🦋💞 🌹 @dobare_zendegi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : چکار کنیم مشمول شفاعت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) قرار بگیریم؟ 🎤حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد 🌹 @dobare_zendegi 🌹
❇️ انسان وقتی در حال احتضار قرار می گیرد، سه چیز از مقابلش رژه می روند: اول دوستان و اولاد و زن و بچه، دوم مال و ثروت، مثل باغ رامسر و باغ کلاردشت و ویلای آبعلی و خانه و ماشین بنز، سوم هم اعمال مثل نماز و روزه و عبـادت و کارهای خوب و بد.شـخص محتضر رو می کند به خانواده می گوید : شما کی هستید؟» ❇️ آنها می گویند: «ما اولاد و زن و بچه توییم.»شخص محتضر به فرزندانش می گوید :«من خیلی نسبت به شما حریص بودم، شما را به دبیرستان و دانشگاه فرسـتادم. ... حالا الان به چه درد من می خـورید؟»آنها می گویند: «ما تو را کـنار قبرت می بریم و تـوی قبر می گذاریم، بعد هم می رویم دنبال (کارمان) . . . !» بعد شخص محتضر رو به مال و ثروتش می کند و می گوید: «شما کی هستید؟» ❇️ مال و ثروت جواب می دهند: «ما دارایی های تو هستیم، من باغ رامسر هستم یا من باغ آبعلی هستم.»شخص محتضر می گوید: «من خیلی نسبت به شما حریص بودم، عمرم را روی شما گذاشتم، به خاطر جمع کردن شما به بانک می رفتم و... حالا شما در این لحظه برای من چه کار می کنید؟» مال و ثروت هم می گویند: « خُذْ مِنّی کَفَنَک! » «کفنت را از من بردار!» یعنی یک کفن بیشتر حق نداری از من برداری! بعد شخص محتضر رو به اعمالش می کند و می گوید: «جنابعالی که باشید؟» ❇️ در این وقت عمل انسان حرفی به او می زند که پدرش را در می آورد، می گوید:«من اعمال تو هستم، تو نسبت به آن دو تای دیگر شش دانگ حواست جمع بود، با آن ها خیلی رفیق بودی، اما با ما خیلی میانه ای نداشتی. نماز اول وقتت را رها می کردی و دنبال پول بودی تا برای زن و بچه آپارتمان بسازی ، خانه بخری، اما فکر من نبودی.» ❇️ اعمال این حرف ها را به انسان می زند و شخص محتضر خجالت زده می شود و خجالت زدگی بدترین چیز است: به آتشم بیفکن و نام گنه مبر که آتش به گرمی عرق انفعال نیست [ ، محمود ، درمحضر مجتهدی ج 2 ، صص290 تا 293 ،تهران، 1390 ] ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🌹 @dobare_zendegi 🌹
💠 گفتگوی فرشتگان با انسان در هنگام مرگ 💠 ◀️ وقتی كه‌ انسان‌ میخواهد رحلت‌ كند، ملائكه‌ به او‌ میگويند: 💢 وَ لَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَ'دَی' كَمَا خَلَقْنَـٰكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ. پیش ما تنها آمديد، همچنانكه به دنیا آوردیمتان تنها بودید، چیزی نداشتید و نه‌ پدر میشناختيد نه‌ مادر نه‌ برادر 💢 وَ تَرَكْتُم‌ مَّا خَوَّلْنَـٰكُمْ وَرَآءَ ظُهُورِكُمْ. با آمدن مرگ هر چه‌ مال‌ به‌ شما داديم‌ را از دست داده اید. اما اطرافیان‌ و آشنايانی كه‌ به انها اعتماد داشتيد با شما نيامده‌اند؛ ما آنها را با شما نمیبينيم‌. 💢 وَ مَا نَرَی' مَعَكُمْ شُفَعَآءَكُمُ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ أَنَّهُمْ فِيكُمْ شُرَكَـٰؤُا. چرا آنها نيامدند؟ چرا پدر، مادر، زن‌، فرزند را با خود نياورديد؟ چرا شريك‌ شما با شما نيامد؟ اينجا عالمی است‌ كه‌ شما را تنها میبينيم‌; 💢میدانید چرا تنها شدید؟ چون: لَقَد تَّقَطَّعَ بَيْنَكُمْ. بين‌ شما و آنها جدائی افتاد. چون‌ شما از اين‌ دیار به‌ ديار ديگر میرويد. 💢وَ ضَلَّ عَنكُم‌ مَّا كُنتُمْ تَزْعُمُونَ. آنچه‌ در دنيا میپنداشتيد در اينجا هم‌ بدرد شما بخورد و دستی از شما بگيرد، گم‌ شد و اثری از آن‌ نماند. 📖 سوره انعام آيه 94 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌹 @dobare_zendegi 🌹
✨﷽✨ ✅شیطان چه کسانی را وسوسه می‌کند؟ ✍امام صادق علیه الاسلام: شیطان موفّق به وسوسه بنده‌ای نمی‌شود، مگر آن‌گاه که؛ 1⃣ او از یاد خدا روی بگرداند، 2⃣ امر خدا را سبک بشمارد، 3⃣ و در جایگاه نافرمانی از خدا قرار بگیرد، 4⃣ و فراموش کند که خدا بر کارهای پنهانی او آگاه است. ⬅️ اما وسوسه آنگاه که در دل جای گیرد، موجب گمراهی و ضلالت و کفر است. خدای عزّوجل از سر لطف، بندگانش را فرا خوانده و آنان را از دشمنی شیطان آگاه کرده است و فرموده: "همانا شیطان برای شما دشمنی آشکار است"و نیز فرموده:"همانا شیطان دشمن شما است، پس او را دشمن خود بدانید مصباح الشریعه/ص۷۹ ۲.زخرف/آیه۶۲ ۳.فاطر/آیه۶ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌹 @dobare_zendegi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤حجت الاسلام والمسلمین رفیعی 🎬موضوع: تاثیر خیرات اولاد 🌹 @dobare_zendegi 🌹