eitaa logo
دختران آفتاب
212 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
113 ویدیو
15 فایل
بهانه جمع صمیمی مان فرزندان معصومی هستند که آینده دنیا در دستان کوچکشان موج می زند... راه های ارتباطی با کانون: ۰۹۱۳۵۱۶۴۳۵۸ @armankhah313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسیدن به خوشبختی بدون گذشت امکان ندارد. عید قربان بر شما مبارک باد. @dokhtaranyazd
🍃🌸🍃🌸🍃 💐 بروید با هم بسازید/ بخش اول نکته (بعد) این است که بنای کار ازدواج، بر سازش دختر و پسر است؛ باید با هم بسازند. این «با هم بسازند»، معنای خیلی عمیقی دارد. من یک وقت خدمت امام رفتم، ایشان می خواستند خطبه عقدی را بخوانند؛ تا من را دیدند، گفتند شما بیا طرف عقد بشو. ایشان برخلاف ما که طول و تفصیل می دهیم و حرف می زنیم، عقد را اول می خواندند، بعد دو، سه جمله کوتاه صحبت می کردند. من دیدم ایشان پس از اینکه عقد را خواندند، رویشان را به دختر و پسر کردند و گفتند: «بروید با هم بسازید». من فکر کردم، دیدم که ما این همه حرف می زنیم، اما کلام امام در همین یک جمله «بروید با هم بسازید»، خلاصه می شود. حالا ما هم عرض می کنیم که شما دختران و پسران، بروید با هم بسازید.(۱۳۷۰/۴/۲۰) سعی شما این باشد که در تمام دوران زندگی، به خصوص سال های اول، این چهار، پنج سال اول، با هم سازگاری داشته باشید(1۳۷۶/۴/۳) با همدیگر زندگی کنید، همدیگر را بخواهید، به هم محبت داشته باشید(۱۳۶۲/۱۲/)۱۲ توقعتان را از هم کم کنید. مبادا دخترها و پسرهای جوان که حالا با هم ازدواج می کنند، خیال کنند که همسرشان باید یک فرشته باشد. نه اخلاق بدی، نه نقصی، نه عیبی، هیچ چیز نداشته باشد، نه این اشتباه است.(۱۳۶۳/۱/)۲۴ این را هم شما بدانید، پسران، در ذهنشان دختر ایده آلشان را نقاشی می کنند و دختران هم پسر ایده آلشان را نقاشی می کنند؛ اما آن وجود ندارد. آن، نه اینکه در این شهر نیست، در این کشور هم نیست؛ بلکه روی زمین هم نیست. ایده آل یعنی بی نقص و بی عیب یعنی هیچ عیبی نداشته باشد؛ اما این وجود ندارد، همه عیب دارند. ما انسانها این طوری هستیم. یکی مان ممکن است این عیب را نداشته باشیم؛ اما عیب دیگری داشته باشیم. دیگری آن عيب را نداشته باشد؛ اما عیب دیگری داشته باشد. بالاخره هرکسی نقصی در وجودش هست. همه ما نقص داریم. خب حالا تا از هم دوریم، این نقصها را نمیدانیم؛ به مجردی که ازدواج انجام شد و کنار هم قرار گرفتیم، کم کم کمبودها ظاهر می شود. حالا ناراضی باشیم؟ نخیر؛ باید زندگی را آنگونه که هست، پذیرفت و با آن ساخت. (۱۳۸۱/۶/۶) اینطور نباشد که اگر بر اثر معاشرت، اشکال و عیب و ایرادی در همسرتان مشاهده کردید، آن را بزرگ بشمارید و برای خودتان عقده و غصه کنید. همه انسانها در هم و مخلوطند. عیب دارند، حسن هم دارند.(۱۳۸۲/۲/۲۸) البته یک عیبهایی هست که قابل برطرف شدن است، آنها را سعی کنید برطرف کنید. یک عیب هایی هم هست که نه، عیب جسمی است، عیب روحی است، قابل برطرف شدن نیست؛ خب، آنها هم باید بسازید، اشکالی هم ندارد و بدانید که ارزش به تقواست. هر دو سعی کنید تقوايتان را زیاد کنید و برتری به تقوا پیدا کنید. اگر چنانچه بتوانید برتری پیدا کنید به وسیله تقوا، این البته یک امتیازی است و باید مسابقه بگذارند زن و شوهر برای پیدا کردن تقوای بیشتر. (۱۳۶۳/۱/۲۴) خیال هم نکنید که حالا اگر فردا یک عیبی پیدا کردید بگویید هان، یک عیبی داشتی تو، نخیر همه همسرهای دنیا عیب دارند، این را بدانید. شما پسرها بدانید، همه زنهای دنیا یک عیبی دارند بالاخره، هیچ زنی نیست که هیچ عیبی نداشته باشد. شما زنها هم بدانید، همه مردهای دنیا عیب دارند جز معصومین، فقط معصومینند که عیب ندارند. 🌸قسمت بیستم 📖بخشی از کتاب به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری / صهبا 🌷منتظر قسمت های بعدی از این کتاب باشید. @dokhtaranyazd
برای اولین بار در سراسر کشور بسته جذاب و خلاق تربیتی «امیدهای آینده» تجربه ای نو در تربیت اسلامی فرزندان دبستانی دخترانه و پسرانه بخش ویژه والدین: شمعدانی‌های خانه ما، هدیه ویژه بخش ویژه کودکان: همبازی، آفرینش، نوشته‌های خوشمزه، یک شاخه گل، معمای خوراکی‌ها، هدیه ویژه همراه با مسابقه و جوایز با قابلیت ارسال به سراسر کشور قیمت: 20 هزار تومان تلفن تماس: 09130999169 @dokhtaranyaz
دختران آفتاب
برای اولین بار در سراسر کشور بسته جذاب و خلاق تربیتی «امیدهای آینده» تجربه ای نو در تربیت اسلامی فرز
مرکز عرضه بسته های تربیتی، استان یزد می باشد. برای دریافت آن با شماره تماس کانون ارتباط بگیرید. شهرهای دیگر نیز می توانند تماس گرفته و بسته را دریافت نمایند. ارسال بسته به مشهد مقدس در هفته اخیر صورت گرفته است. تعداد بسته ها محدود است. در صورت تمایل به دریافت آن، تماس حاصل فرمایید. بسته های فصل تابستان با محوریت غدیر و کاملاً تولیدی کانون دختران آفتاب می باشد. این بسته ها برای هدیه دادن به کودکان دبستانی در عید غدیر، پیشنهاد می گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸🍃🌸🍃 💐 بروید با هم بسازید / بخش دوم منتها عیب ها کوچک دارد، بزرگ دارد و باید با عیب های همدیگر بسازیم. در معاشرت ها، در زندگی، در زندگی خانوادگی، در زندگی اجتماعی، باید عیب را قبول کنیم. انسان بدون عیب وجود ندارد، جز معصومین که آنها هستند که عیبی ندارند، این جور است دیگر. اگر با نگاه های مادی نگاه کنید، ائمه معصومین علیهم السلام که مظهر همه نیکی ها بودند، زندگی شان با آن سختی گذشت، این هم یک جور عیب به حساب می آید، آخرش هم همه شان شهید شدند. شهادت البته بزرگترین حُسن است، بزرگترین منقبت است، اما خب، به نظر دیدهای مادی ممکن است مثلاً آن هم که چرا عمرشان کوتاه بود، یک عیب به حساب بیاید. به هر حال هیچ کس را پیدا نمی کنید شما که هیچ گونه نقطه سؤالی و کسری نداشته باشد، همه کسری دارند. پس اگر چنانچه فردا شما در همسرتان یک کسری پیدا کردید، نگویید آه، ای کاش که ما یک همسری پیدا می کردیم که این کسری نداشت، نه آن یکی هم یک کسری دیگری داشته، این را بدانید. پس با هم بسازید، با هم محبت داشته باشید. (۱۳۶۲/۱۲/۱۲) در داخل خانواده، سازش کاری، حُسن است، عیب نیست. (۱۳۸۱/۳/۸) جزو واجبات است. (۱۳۷۸/۴/۹) هر چقدر سازش با آمریکا، صهیونیست ها و آدم های نابکار بد است، سازش با همسر خوب است. البته سازش با دوستان دیگر هم خوب است، اما از همه سازشها بهتر، سازش با همسر است. انسان باید با همسرش بسازد. (۱۳۸۲/۱/۱۱) با دشمن، نه سازش نه تسلیم؛ اما با همسر، هم سازش هم تسلیم (۱۳۸۲/۶/)۱۸ نبایستی زن و شوهر تصمیم بگیرند که خودشان هرچه گفتند، همان شود. آنچه خودشان می پسندند و آنچه راحتی آنها را تأمین می کند، همان بشود؛ نه، این طور نباید باشد. باید بنا داشته باشند که با هم سازگاری کنند. این سازگاری لازم است. اگر دیدید مقصود شما تأمین نمی شود مگر با کوتاه آمدن، کوتاه بیایید. (۱۳۷۸/۴/)۹ البته دو طرف باید کوتاه بیایند؛ اما زن برای آن طبیعت منعطف و نرم و ظریفی که دارد، راحت تر می تواند سازگاری نشان دهد. این معنایش این نیست که حالا مردها اگر هر هارت و پورتی کردند و هر توقع بی جایی کردند، آدم بگوید که زن باید بسازد؛ نخیر، مردها هم مأمور به عدالت و انصاف هستند. (۱۳۸۱/۷/)۱۱ این طور هم نیست که بگوییم همه جا خانم باید از آقا تبعیت کند؛ نخیر. چنین چیزی نه در اسلام داریم و نه در شرع؛ «الرَّجالُ قَوّامونَ عَلَى النَّساءِ» ـسوره مبارکه نساء/ آیه ۳۴ـ معنایش این نیست که زن بایستی در همه امور تابع شوهر باشد. نه! یا مثل برخی از این اروپا ندیده های بدتر از اروپا و مقلد اروپا، بگوییم که زن بایستی همه کاره باشد و مرد باید تابع باشد. نه این هم غلط است. بالاخره دو تا شریک و دو تا رفیق هستید. یک جا مرد کوتاه بیاید، یک جا زن کوتاه بیاید. یکی اینجا از سلیقه و خواست خود بگذرد، دیگری در جای دیگر، تا بتوانید با یکدیگر زندگی کنید.» در جمهوری اسلامی نه مرد سالاری است، نه زن سالاری، خانواده سالاری است. (۱۳۶۲/۱۲/۱۲) 🌸قسمت بیست و یکم 📖بخشی از کتاب به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری / صهبا 🌷منتظر قسمت های بعدی از این کتاب باشید @dokhtaranyazd
دلم گرفته.mp3
3.43M
مهدوی گرفته. شما می دونین چرا؟ @dokhtaranyazd
🍃🌸🍃🌸🍃 💐 آزادی جنسی و مشکل پشتوانه خانواده / بخش اول اگر این آرامش در محیط خانواده به وجود آمد، عاملی وجود دارد که از این عامل غفلت می کنند و آن غریزه جنسی است. غریزه جنسی در همه هست. اسلام این غریزه جنسی را پشتوانه تشکیل خانواده قرار داده است؛ یعنی گفته شما اجازه ندارید از این ذخيره غريزه جنسی و میل جنسی، در جایی غیر از خانواده استفاده کنید، این مخصوص خانواده است. بله، این غریزه باید اعمال شود، نیاز انسان است؛ ولی وقتی پشتوانه خانواده قرار گرفت، عامل محکمی برای برقراری همیشگی خانواده می شود. حالا هوشمندان دقت کنند که اگر این ذخیره را زن و مرد خدای نکرده در جای دیگر مصرف کردند، به هر مقداری که از این غریزه جای دیگر مصرف شد، پشتوانه خانواده هم به همان نسبت خالی می شود، صورت خانواده باقی می ماند؛ اما آن ماده اصلی که محبت و عشق و دلدادگی و جاذبه زن و شوهر به همدیگر است، کم می شود. همان بلایی سر خانواده ها می آید که در اغلب خانواده های غربی، به خصوص در آمریکا و در کشورهای اروپای شمالی، متأسفانه دیده می شود. زن و شوهر ظاهراً در یک خانواده اند، در دفتر هم اسمشان ثبت شده، عقد شرعی هم خوانده اند؛ اما آن پیوند دهنده اصلی نیست، چرا؟ چون این ذخیره ارزشمند غریزی طبیعی را که باید پشتوانه خانواده باشد، در جاهای دیگر مصرف کرده اند. اصلاً احتیاجی نسبت به هم احساس نمی کنند. به هم می گویند (my dear)، عزیز من، اما این فقط در زبان است. این مای دیِری است که وقتی هم بخواهد طلاقش را بدهد، می گوید مای دیِر، می خواهم طلاقت بدهم! یعنی هیچ، عزیزی که ما در بین خودمان می گوییم عزیزم، که همه معنای عزت در آن هست، در آن مای دیِر انگلیسی - که در دنیا معمول است - وجود ندارد. دو تا بچه دبستانی و دبیرستانی هم مثلاً دارند که این بچه ها خیلی جمع خانواده را دور هم نمی بینند، مثل ماها سر سفره بنشینند و یکی بگوید نان را بگیر، یکی بگوید برای من غذا بکش، فرد دیگر خانواده بگوید آیا مال من چی؟ این خیلی فضای شیرین جالبی است. با غذا چرا این طوری شد؟ چرا آن غذا را نپختی؟ یا مثلاً شب ماکارونی بپزید. این چیزها را این ها ندارند. آن خانم در محیط کارش یک ساندویچ می گیرد و می خورد، یا با دوستش در کافه ای بشینند و غذا بخورند. شوهرش یک طور دیگر رفتار می کند؛ قرار می گذارند که با هم بنشینند و غذا بخورند. شوهرش، بچه ها هم دیگر همین طور سرگردان و آواره اند و هرچه گیرشان آمد، از این چیز هایی که حالا معمول شده بخرند و بخورند، می خورند و توی مدرسه و بیرون مدرسه پرسه می زنند و بعد هم به خانه برمی گردند. اگر پدر و مادر در خانه نبودند، بیرون می روند و یا می نشینند تلویزیون تماشا می کنند. حالا برای اینکه نظمی به این وضع بدهند ـ چون خودشان هم فهمیده اند که این وضع خیلی بد است ـ ساعت هایی را معین کرده اند که خانواده دور هم در خانه جمع شوند ، یعنی یک محیط خانوادگی قراردادی، تصنعی داشته باشند . 🌸قسمت بیست و دوم 📖بخشی از کتاب به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری / صهبا 🌷منتظر قسمت های بعدی از این کتاب باشید @dokhtaranyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شمعدانی های خانه ما سلسله سخنرانی های حجت الاسلام علی فاطمی پور با موضوع: روش پاسخگویی به سؤالات کودکان و نوجوانان به همراه درسنامه های خداشناسی + لوح فشرده صوت دوره و پاورپوینت ها برای دریافت جزوه و لوح فشرده دوره، با شماره 09130999169 تماس حاصل فرمایید. @dokhtaranyazd
🍃🌸🍃🌸🍃 💐 آزادی جنسی و مشکل پشتوانه خانواده/ بخش دوم محیطی که در آن، مرد مرتب به ساعتش نگاه می کند، که یک وقت مثلاً به قرارش با رفقایش دیر نرسد، سینما می خواهد برود، شب نشینی دارد؛ خانم هم یک طور دیگر قرار دارد، بچه ها هم با رفيق هایشان قرار گذاشته اند؛ همه این پا و آن پا می کنند و زنجیر می جوند که زودتر این محفل خانوادگی تمام شود؛ یعنی کار آشفتگی خانوادگی به اینجا رسیده است. حالا بعضی از روزنامه ها یاوه هایی می نویسند که مثلاً در کشور ما طلاق این طور شده، طلاق آن طور شده. خب، حالا گیریم طلاق به فرض زیاد شده باشد. این ممکن است بر اثر بعضی از حماقت ها هم پیش بیاید؛ ولی معنایش آن پدیده بسیار خطرناکی که در غرب وجود دارد، نیست. ما هنوز بحمدالله در داخل کشور خودمان این مایه پیوند دهنده محبت در خانواده هایمان را داریم. چنانچه این پشتوانه غریزه جنسی که زن و شوهر به خاطر آن به هم احتیاج دارند، تنها برای داخل خانواده استفاده شود، آن وقت «أَحرَزَ نِصفَ دیِنهِ»، نصف دینشان از این طریق محفوظ می ماند؛ چون نصف دین انسان ها را شهوات جنسی می رباید این یک واقعیت بسیار غم انگیزی است که نصف دین انسان را در دوران های مختلف عمر از نوجوانی گرفته تا پیری، هروقتی به نحوی، غریزه جنسی می رباید. وقتی شما غریزه جنسی، این شیطان مؤثر، را توی شیشه کردید و درش را گذاشتید و هر وقت لازمش داشتید، ذره ای از آن را بیرون آوردید و در داخل خانواده استفاده کردید، این نظام درست خانوادگی را به شما خواهد داد. حالا اینجا هم باز همان طور که گفتم، هوشمندان بفهمند اینکه در شرع مقدس راجع به محرم و نامحرم گفته اند، یا مثلاً زن آرایش کرده بیرون نیاید و در مقابل مرد با جلوه گری حرف نزند و یا مرد با نگاه هیز به زن نگاه نکند؛ اینها برای چیست؟ اینها همه اش برای این است که این خانواده کوچکی که شما تشکیل داده اید، بنیانش مستحکم باشد، نه آن خانم چشم و دلش جای دیگر برود ، نه آن آقا چشم و دلش جای دیگری بچرخد . این ها برای استحکام خانواده است. (۱۳۸۱/۷/۱۱) 🌸قسمت بیست و سوم 📖بخشی از کتاب به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری / صهبا 🌷منتظر قسمت های بعدی از این کتاب باشید @dokhtaranyazd