eitaa logo
دختر حوّا |
2.2هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
81 فایل
🔅دختر حوّا 🔸️تخصصی زن،خانواده و مسائل روز 🔹️ برای زنان تحول خواه 🔸️برای تحوّل زنان 🟢 دبیر اجرایی: @yamahdi_313_59 🟡دبیر علمی : @M_Fatemi1 معصومه فاطمی پژوهشگر،مدرس مطالعات زنان و خانواده 💬ارسال پیام ناشناس https://daigo.ir/secret/1740121468
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پوشش زنــان در عصــر قاجار دکتر 🔰پوشش زنــان قاجــار به دلیل مواجهــه با دُوَل خارجی، به سمت یک‌شکــل شدن می‌رود. 🔻مهم‌تــرین مسئله‌ی اندیشــه دینی در ارتباط با زنان دوره‌ی قاجــار، «حجــاب» است. برای فهم حجاب باید زنانگی، مردانگی و ارتباط این دو در فضای اجتمــاعی را درک کنیم. اولین و مهم‌ترین منبــع ما در بحث پوشش زنان قاجــار، موزه‌های مربوط به پوشش زنــان قاجار و سفــرنامه‌های موجود از عصر قاجار است. عکس‌های قدیمی موجود از اوایل دوره قاجــار و سفرنامه‌های آن دوره خبر از تنــوع پوشش در تهــران و سایر شهرهای بزرگ و همچنین روستاها و شهرهای کوچک می‌دهد و به مرور به دلیل مواجهه با دُوَل خارجی، پوشش زنان در تهران و شهرهای بزرگ به سمت یک شکل شدن می‌رود. باور رایج این است که مسئله حجــاب از دوره‌ی رضاخــان سیاسی شد، اما در واقــع سیاسی‌شدن مسئله حجاب از زمان اولیــن مواجه ایرانیان با دُوَل خارجی بوده است. 🔻به طور کلی مسئله زنان و حجاب از همان ابتدای آشنــایی با تجدد، از جمله مهم‌ترین مسائل اندیشمنــدان دینی ما بوده است. مفهوم حجاب در دوره قاجــار با پهلوی متفاوت است، وقتی از حجــاب در دوره‌ی قاجار صحبت می‌شود، منظور «پوشش صورت» و «خانه‌نشینی زن» است. نزاع اندیشمنــدان دینی قاجار تنها بر سر پوشش صورت است و به هیچ عنوان سخنی از پوشش بدن در این دوره مطرح نیست. 🔻تجددی که اندیشمند دینی آن دوره فهم می‌کند، تجددی است که با دین همراه است و دین آن را می‌پذیرد. اما اندیشمندان دینی مسئله‌ی زنان را استثناء می‌دانند و با ادله‌‌هایی از خود اندیشمندان غربی به این نتیجه می‌رسند که تمدن اروپایی در زمینه زنــان، ایده‌ی صحیحی ندارد؛ بنابراین اندیشه دینی در حوزه زنان ذیل اندیشه دینی سنتی قرار می‌گیرد و تحولات زنان در تجدد را برای جامعه‌ی ایران نمی‌پذیرد. زنانگی در اندیشه دینی آن دوره چندان مفهوم مطلوبی نیست و زن به ابــژه‌ی جنسی زن تقلیل پیدا کرده است؛ البته نه به آن غلظتی که در مطالعات فمینیستی جدید آمده است، اما به طور کلی در معرض ارتباطات و آسیب‌های جنسی است. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
13.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعد از مدت ها یه سرود خاص و ویژه دیدم هرچند که پسران هستن و مرتبط با نقد و بررسی های سرود دختران در کانال نیست ولی نشون میده میشه با تکیه بر مفاهیم و توانمندی های فرمی و محتوایی صحیح می توان محتوا را جذاب را ارائه داد. و این وقتی جالب می شود که بدانید سرود برای شهری کوچک در استان خراسان جنوبی است و احتمالا بدون بودجه های نهادی و دولتی ساخته شده است سیما تیرانداز، علی لهراسبی و امیر یل ارجمند از اجرای گروهی به سرپرستی فردی از قُهستان شگفت زده شدند./علی لهراسبی: شهرتون چقدر خفنه👌 سرود را جستجو کنید تا سایر تحلیل ها در مورد سرود دخترانه را بخوانید https://eitaa.com/dokhtarehavva
دوره‌جامـع‌مستــوره ۲ ارائــه و تحلیل آثــار زن‌نگــار 🔸کتاب جریده‌ی فریده 🔸کتاب خاطرات تاج‌السلطنه ارائه‌دهنده: سرکــار خانم نویسنده‌وپژوهشگر مطالعات‌اسلامی زنــان فردا؛ پنجشنبه ۱۵ تیــرماه، ساعت ۹ صبح ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونگی تبیین الگوی سوم برای دختران و زنان https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غدیر جایی بود که بانوان دومین بار به حاکم جامعه اسلامی رأی دادند... ظرفی آوردند در آن آب ریختند و حضرت در یک سمت ظرف دست در آب گذاشتند و زنان به نوبت در سمت دیگر دست در آب می گذاشتند. باغ اروپا قرن ها بعد تصویب کرد زنان آدم هستند و قرن ها بعد با فشار، تظاهرات و... زنان حق رأی گرفتند. چه کسی عقب مانده است؟ پ.ن: نحوه بیعت زنان با امام علی علیه السلام را در تصویر ببینید م.فاطمی https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e 🔅دخترحوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دختر حوّا |
دوره‌جامـع‌مستــوره ۲ ارائــه و تحلیل آثــار زن‌نگــار 🔸کتاب جریده‌ی فریده 🔸کتاب خاطرات تاج‌السلطنه
در نشست اخیر در مورد مریم عمید در ذیل کتاب جریده فریده صحبت کردیم مریم عمید شاید در زمان خودش اقدام به کاری خاص مثل چاپ نشریه دست زد ولی او هم علاقه به وضعیت و حقوق زن غربی را در جای جای نشریه اش به نمایش گذاشت. او به دلیل پرداختن به مسائلی مثل حق سواد آموزی زنان ایرانی، نمی توانست به حق رای فکر کند. https://eitaa.com/dokhtarehavva
از جشن تولد تا جشن غدیر در انیمیشن و خوراک رسانه ای کودک و نوجوان ویراستی https://eitaa.com/dokhtarehavva