eitaa logo
دوستی با خدا
30.6هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
5هزار ویدیو
101 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/BB7a.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
📋شما هم یک دفتر داشته باشید! ❇️آیت الله مجتهدی: 🌿باید همانطور که یک بازاری شب به شب به حساب کاسبیش می رسد، شما هم یک دفتر داشته باشید و تمامی کارهاهم که صبح تا شب انجام داده اید را بنویسید. از کارهای بدتان استغفار کنید و به خاطر کارهای نیکتان خدا را شکر کنید. 🌿شخصی می گفت: پدرم از من خواست که تمامی کارهایی که در طول روز انجام می دهم را شب ها برایش بگویم. من همان روز اول و دوم خسته شدم و به او گفتم: هر خواهشی داری به من بگو تا برایت انجام دهم، اما این کار را از من مخواه که برایم مشکل است! پدرم گفت: " تو که از بازگو کردن کارهای یک روزت خسته شده ای چگونه طاقت می آوری در روز قیامت خداوند به حساب تمامی اعمالت برسد؟! 📚در محضر آیت الله مجتهدی، ص 226 ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
🔴نکات قرانی و تربیتی سوره انسان 🔶 قرآن كتاب هدايت وموضوع هدايت ،انسان است. سوره مباركه انسان به ويژه آيه نخست آن موضوعش درباره انسان است .ازآن جا كه محور اين سوره ،انسان و عمل و اخلاص و ايثار و عاقبت كار او درقيامت و نعمت هاي خوب براي نيكان است ، به سورة انسان نامگذاري شده است .براي آن كه هرانساني بتواند درمسير قرب الهي قدم بگذارد بدون شك به الگو و راهنمايي نيازمند است كه خود اين مسير راطي نموده باشد. براین اساس انسان های کاملی همچون پیامبران الهی و به ویژه پیامبر اکرم و اهلبیت ایشان علیهم السلام که بالاترین معرفت و عشق به معبود را داشته اند، از کامل ترین مرتبه ی عبودیت الهی برخوردار بوده و زیباترین عبادات را به پیشگاه الهی به جا آورده . لذا اولين گام درراه قرب حق، شناخت صفات و ويژگي هاي اين الگوهاست . ازجمله سوره هایی که در شان و منزلت وفضلیت اهل بیت پیامبر (علیه السلام) ایثار و اخلاص ایشان را به مسکین – یتیم و اسیر مطرح می کند در نوشتار حاضر چون ناظر به نکات اخلاقی و تربیتی سوره ی انسان با محوریت اهل بیت (علیهم السلام) می باشد به مواردی اشاره گردیده که به اختصار می توان از خصوصیات اخلاقی چون خوف از قیامت، ایثار، صبر دربرابر معصیت، یاد خدا ، تسبیح درشب و ... نام برد و به مولفه های تربیتی چون تربیت با بیان مراحل خلقت، راه هدایت، هدایت فطری و تشریعی،‌تربیت تدریجی، پاداشهای ابرار، مراحل هدف خلقت، فواید آفرینش بهشت و جهنم و... اشاره نمود و این گونه است که قرآن درمقام یک متکلم صادق خود را معرفی می نماید و آنچه می گوید حق است و خطائی درآن نیست. انسان برای اینکه بتواند به سرمنزل مقصود و سعادت ابدی برسد باید پا در راهی نهد که از هرجهت مطمئن باشد و این اطمینان خاطر هنگامی حاصل می شود که انسان به کلام خدا که ریسمان الهی است چنگ بزند، آداب آن را رعایت نماید، احکامش را جامه عمل بپوشاند و از فرامین آن اطاعت نماید،‌ آن وقت که مقام خلیفه الهی می رسد و این میسر نیست جز با عمل به نکات اخلاقی و تربیتی تمام قرآن ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
@dars_akhlaq.mp3
4.13M
🔊‍ بسیار تاثیرگذار👌 🎙🌸آيت الله مجتبی تهرانی (ره) 🍁 موضوع : توبه شکسته ها چه کنند⁉️ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
🌟حکمت شماره ۶ نهج‌البلاغه: 🌺وَ قَالَ (علیه السلام): صَدْرُ الْعَاقِلِ صُنْدُوقُ سِرِّهِ، وَ الْبَشَاشَةُ حِبَالَةُ الْمَوَدَّةِ، وَ الِاحْتِمَالُ قَبْرُ الْعُيُوبِ. وَ رُوِيَ أَنَّهُ قَالَ فِي الْعِبَارَةِ عَنْ هَذَا الْمَعْنَى أَيْضاً [الْمُسَالَمَةُ خَبْءُ الْعُيُوبِ] الْمَسْأَلَةُ خِبَاءُ الْعُيُوبِ، وَ مَنْ رَضِيَ عَنْ نَفْسِهِ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَيْهِ 🍀ارزش راز دارى و خوشرويى (اخلاقى، سياسى، اجتماعى): و درود خدا بر او، فرمود: سينه خردمند صندوق راز اوست، و خوشرويى وسيله دوست يابى، و شكيبايى، گورستان پوشاننده عيب هاست. و يا فرمود: پرسش كردن وسيله پوشاندن عيب هاست، و انسان از خود راضى، دشمنان او فراوانند. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
🌟 ۶ امام(علیه السلام) در این عبارات نورانى و آنچه در ذیل آن آمده بر چهار مطلب تأکید مى کند: نخست مى فرماید: «سینه عاقل گنجینه اسرار اوست»; (صَدْرُ الْعَاقِلِ صُنْدُوقُ سِرِّهِ). یعنى همان گونه که صاحبان ثروت اشیاء قیمتى را در صندوق هاى محکم نگاه دارى مى کنند، انسان عاقل نیز باید اسرارش را در دل خود پنهان دارد، چرا که اسرار او اگر به دست دوست بیفتد گاه سبب ناراحتى اوست و اگر به دست دشمن بیفتد ممکن است سبب آبروریزى او شود. به علاوه بعضى از اسرار ممکن است با سرنوشت ملتى ارتباط داشته باشد که اگر بى موقع فاش شود سبب خسارت عظیمى براى جامعه گردد. به همین دلیل در حالات پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل شده است: هنگامى که تصمیم بر غزوه و پیکارى با دشمن مى گرفت کاملاً آن را پنهان مى داشت. به عنوان نمونه مسئله فتح مکه بود که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) حد اکثر پنهان کارى را در آن به خرج داد که اگر این کار را نمى کرد و خبر به اهل مکه مى رسید آنها بسیج مى شدند و خون هاى زیادى در حرم امن خدا ریخته مى شد; ولى پرده پوشى پیغمبر(صلى الله علیه وآله) بر این سرّ سبب شد که مکه بدون هیچ گونه مقاومت و خون ریزى تسخیر شود و فصل تازه اى در پیشرفت اسلام و بازگشت مخالفان به سوى حق گشوده گردد. مرحوم مغنیه در شرح نهج البلاغه خود به اینجا که مى رسد نکوهش شدیدى از وضع دنیاى امروز مى کند که انواع اسباب و وسایل براى تجسس و کشف اسرار افراد اختراع شده و به طرز وحشتناکى اسرار همگان فاش مى گردد. زمانى مرحوم مغنیه چنین سخنى را گفت که هنوز مسائل امروزى اختراع نشده بود. شرایط امروز چنان است که از طریق شنودها، ماهواره ها، دوربین ها و وسایلى که مخفیانه در همه جا ممکن است به کار گذاشته شود تقریبا همه اسرار مردم را مى توان فاش کرد و این ناامنى عجیبى است براى دنیاى امروز و برخلاف آنچه شعار داده مى شود آزادى انسان ها را سخت تهدید مى کند. در حدیثى که در غررالحکم از امام(علیه السلام) نقل شده مى خوانیم: «سِرُّکَ أسیرُکَ وَ إنْ أفْشَیْتَهُ صِرْتَ أسیرَهُ; سرّ تو اسیر توست و هنگامى که آن را افشا کنى تو اسیر آن خواهى شد».(1) در حدیث دیگرى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «إِظْهَارُ الشَّیْءِ قَبْلَ أَنْ یُسْتَحْکَمَ مَفْسَدَةٌ لَهُ; آشکار کردن چیزى پیش از استوار شدن آن سبب تباهى آن مى گردد».(2) بعضى افراد هستند که مى گویند ما سرّ خود را فقط به دوستان صمیمى مى گوییم غافل از این که آن دوستان صمیمى نیز دوستان صمیمى دیگرى دارند و به گفته سعدى: رازى که نهان خواهى با کس در میان منه; گرچه دوست مخلص باشد که مر آن دوست را نیز دوستان مخلص باشند همچنین مسلسل: خامشى به که ضمیر دل خویش * با کسى گفتن و گفتن که مگوى اى سلیم! آب ز سر چشمه ببند * که چو پر شد نتوان بستن جوى سپس امام در دومین جمله مى فرماید: «خوشرویى و بشاشت، دام محبت است»; (وَالْبَشَاشَةُ حِبَالَةُ الْمَوَدَّةِ). بدون شک افراد خوشرو و خوش برخورد که با چهره گشاده و لب هاى پرتبسم با دیگران برخورد مى کنند، دوستان زیادى خواهند داشت و به عکس، افرادى که با قیافه در هم کشیده و عبوس و خشم آلود با دیگران روبه رو مى شوند مردم از آنها متنفر مى گردند. از آنجا که جلب محبت باعث اتحاد صفوف و وحدت کلمه مى شود، در روایات اسلامى ثواب هاى زیادى براى خوشرویى و بشاشت نقل شده است; از جمله در حدیثى از امیر مؤمنان على(علیه السلام) در بحارالانوار مى خوانیم که فرمود: «إِذَا لَقِیتُمْ إِخْوَانَکُمْ فَتَصَافَحُوا وَأَظْهِرُوا لَهُمُ الْبَشَاشَةَ وَالْبِشْرَ تَفَرَّقُوا وَمَا عَلَیْکُمْ مِنَ الاَْوْزَارِ قَدْ ذَهَبَ; هنگامى که برادران دینى خود را ملاقات مى کنید با هم مصافحه کنید و بشاشت و مسرت را در برابر آنها اظهار کنید و در نتیجه هنگامى که از هم جدا مى شوید گناهان شما بخشوده خواهد شد».(3) در روایت معروفى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمده است که فرمود: «یَا بَنِی عَبْدِالْمُطَّلِبِ إِنَّکُمْ لَنْ تَسَعُوا النَّاسَ بِأَمْوَالِکُمْ فَالْقَوْهُمْ بِطَلاَقَةِ الْوَجْهِ وَحُسْنِ الْبِشْرِ; شما نمى توانید همه مردم را با اموال خود راضى کنید (چرا که نیازها بسیار زیاد و اموال کم است) بنابراین آنها را با چهره گشاده و خوشرویى ملاقات کنید (که سرمایه اى فنا ناپذیر و مایه خوشنودى مردم است)».(4) تعبیر به «حبالة» (دام) اشاره به این است که حتى افرادى که از انسان گریزانند با اظهار محبت و خوشرویى به سوى وى مى آیند و کینه ها از سینه ها شسته مى شود. 👇👇👇
در بعضى از کلمات حکما آمده است که سه چیز است که محبت را در دل برادران دینى آشکار مى سازد: با چهره گشاده با آنها روبه رو شدن و پیش دستى در سلام و جاى مناسب را در مجالس براى آنها مهیا ساختن.(5)در سومین جمله مى فرماید: «تحمل ناراحتى ها گور عیب هاست»; (وَالاِْحْتِمَالُ قَبْرُ الْعُیُوبِ).اشاره به این که بسیار مى شود انسان از رفتار بعضى از دوستان و آشنایان و یا حتى افراد عادى ناراحت مى گردد و یا مشکلات و مسائلى در زندگى پیش مى آید که انسان را نگران مى سازد. کسانى که این گونه ناملایمات را تحمل کنند به فضیلت بزرگى دست یافته اند که عیوب انسان را مى پوشاند و به عکس، افراد ناصبور و بى حوصله داد و فریاد بر مى آورند و به سخنان یا کارهایى آلوده مى شوند که سر تا پا عیب است.این احتمال در تفسیر این جمله نیز هست که بسیارى از بى تابى هاى انسان بر اثر شکست هایى است که در زندگى براى او پیش آمده که اگر بى تابى نکند دیگران از این شکست ها که بر اثر ندانم کارى ها به وجود آمده باخبر نمى شوند و به این ترتیب عیوب او پوشانیده خواهد شد. در غیر این صورت همه از نقطه هاى ضعف او باخبر مى گردند. مرحوم سیّد رضى به دنبال این سه جمله حکمت آمیز اضافه مى کند که در روایتى از امام(علیه السلام) تعبیر دیگرى در این باره دیده مى شود که فرمود: «مسالمت جویى وسیله پوشاندن عیب هاست»; (وَرُوِیَ أَنَّهُ قَالَ فِی الْعِبَارَةِ عَنْ هَذَا الْمَعْنَى أَیْضاً: «الْمُسالِمَةُ خِبَاءُ الْعُیُوبِ»).(6)«خباء» به معناى خیمه است و محلى که چیزى را در آن مى توان پیدا کرد.گرچه تعبیر به «مسالمت» با «احتمال» تفاوت زیادى ندارد ولى «احتمال» اشاره به خویشتن دارى و «مسالمت» اشاره به خوش رفتارى با مردم است. در واقع «احتمال» مفهومى در رابطه با خویشتن دارد و «مسالمت» در رابطه با دیگران.سپس امام(علیه السلام) در چهارمین و آخرین نکته مى فرماید: «آن کس که از خود راضى باشد افراد خشمگین بر او بسیار خواهند بود»; (وَ مَنْ رَضِیَ عَنْ نَفْسِهِ کَثُرَ السَّاخِطُ عَلَیْهِ). دلیل آن روشن است، زیرا فرد از خود راضى انتظار دارد دیگران براى او احترام فراوان قائل شوند، همه به او سلام کنند، در مجالس، صدر مجلس را به او اختصاص دهند، روى حرف او سخنى نگویند و پیوسته زبان به مدح و ثنایش بگشایند. هنگامى که این گونه احترامات را نمى بیند و مردم او را در جایگاه اصلى اش مى شناسند نه آنچه خودش ادعا دارد نسبت به مردم بدبین مى شود و زبان به بدگویى مى گشاید و بى اعتنایى پیشه مى کند و همین امر مردم را به او خشمگین مى سازد. به دیگر سخن، این صفت زشت هم او را نسبت به مردم خشمگین مى سازد که به گمانش حق او را ادا نمى کنند و قدر او را نمى شناسند و هم مردم را نسبت به او.به عکس، کسانى که خود را در جایگاه نقد و انتقاد قرار مى دهند متواضعانه با مردم برخورد مى کنند، هرگز خود را طلبکار نمى دانند و پیوسته براى دیگران احترام قائلند و این امر دوستان فراوانى براى آنها جلب مى کند.در نامه مالک اشتر خواندیم که فرمود: «إِیَّاکَ وَالاِْعْجَابَ بِنَفْسِکَ وَالثِّقَةَ بِمَا یُعْجِبُکَ مِنْهَا وَحُبَّ الاِْطْرَاءِ فَإِنَّ ذَلِکَ مِنْ أَوْثَقِ فُرَصِ الشَّیْطَانِ فِی نَفْسِهِ لِیَمْحَقَ(7)
مَا یَکُونُ مِنْ إِحْسَانِ الْمُحْسِنِینَ; از خودپسندى و تکیه بر نقاط قوت خویش و علاقه به مبالغه در ستایش (ستایش گویان) شدیداً بپرهیز، زیرا این صفات از مطمئن ترین فرصت هاى شیطان است تا کارهاى نیک نیکوکاران را محو‌و نابود کند».در غررالحکم نیز از امیر مؤمنان(علیه السلام) نقل شده که فرمود: «ثَمَرَةُ الْعُجْبِ الْبَغْضاءُ; میوه درخت خودپسندى عداوت و دشمنى است».(8)ابن ابى الحدید از بعضى از دانشمندان نقل مى کند که کسى نزد او آمد و از کتابى که نوشته بود بسیار راضى بود. آن عالم به او گفت: مردم چنین ارزشى براى کتاب تو قائل نیستند. گفت: مردم هم جاهلند. او در پاسخ گفت: آیا تو بر ضد آنها هستى؟ گفت: آرى. گفت: بنابراین تو به اجماع مردم جاهلى و مردم تنها به قول تو جاهلند (کدام یک اقرب به صواب است).(9) زیان هاى خودپسندى بسیار است که شرح آن در این مختصر نمى گنجد و این سخن را با حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) پایان مى دهیم فرمود: هنگامى که‌موسى(علیه السلام)نشسته بود شیطان نزد او آمد در حالى که جبّه زیباى رنگارنگى بر تن کرده بود. از او پرسید: این لباس را براى چه پوشیده اى؟ گفت: براى این که قلوب بنى آدم را بربایم. موسى گفت: «فَأَخْبِرْنِی بِالذَّنْبِ الَّذِی إِذَا أَذْنَبَهُ ابْنُ آدَمَ اسْتَحْوَذْتَ عَلَیْهِ; به من بگو گدام گناه است که اگر انسان مرتکب آن بشود به یقین بر او مسلط خواهى شد؟ شیطان گفت: «إِذَا أَعْجَبَتْهُ نَفْسُهُ وَاسْتَکْثَرَ عَمَلَهُ وَصَغُرَ فِی عَیْنِهِ ذَنْبُهُ; هنگامى که از خود راضى باشد و عمل نیک خویش را بسیار بشمرد و گناهش در نظرش کوچک شود».(10)‎‎‌ مطالب هدیه به امام زمان (عج) ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda ‎‎‌‌
سقوط خطرناک.mp3
5.17M
💌 " عارفاً بحقهِ " یعنی چی؟ آیا من جزو زائرانِ بامعرفت اهل بیت علیهم‌السلام هستم ؟ آیا این دعاهای من در حرم، دعاهای درست و حسابی اند؟ 🎤 ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
📝 💠 عیب هاتُ بپذیر! ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
هر شب با دعای هفتم صحیفه سجادیه ♦️طبق سفارش مقام معظم رهبری♦️ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️با کلام وحی ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
🍃 هر صبح، یک حدیث🍃 🔅پیامبر اکرم (ص)میفرماید : 🍃🌹ترک عبادت،دل راسخت میکند رهاکردن یاد خدا جان را میمیراند 📚تنبیه الخواطر، جلد ۲ صفحه ۱۲۰ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
❇️آیت الله کشمیری(ره): 🍀با زحمت و استقامت مےتوان به مقامے رسید با تنبلے کسے به جایے نمےرسد. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
از منظر قران 💠إِن تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُم مُّدْخَلًا كَرِيمًا 🔸ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻬﻲ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ ﺩﻭﺭﻱ ﻛﻨﻴﺪ ، ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻛﻮﭼﻜﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻣﺤﻮ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ، ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﻲ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ ﻭ ﻧﻴﻜﻮ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ . ٣١ نساء 💠 تعريف گناه كبيره 🔸1- هر گناهی که در قرآن و حدیث بر کبیره بودن آن تصریح شده باشد 🔸2- هر معصیتی که در قرآن مجید یا سنت معتبر وعيد آتش بر ارتکاب آن رسیده باشد. 🔸3- هر گناهی که در قرآن یا سنت معتبر از گناهی که کبیره بودنش مسلم است بزرگتر شمرده شود. 🔸4- تکرار گناه صغیره یا اصرار بر تکرار گناهان صغیره نیز خود گناهی کبیره است 💠اگر گناهان كبيره ترك شوند گناهان صغيره بخشيده ميشود ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
4_724361193841492001.mp3
578K
🔊‍ حضرت آيت الله استاد حق شناس (ره) 🔴موضوع : نجات از جهنم به برکت سید الشهدا (ع) ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
🌟حکمت شماره ۷ نهج‌البلاغه: 🌺وَ الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ، وَ أَعْمَالُ الْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ نُصْبُ أَعْيُنِهِمْ فِي [آجِلِهِمْ] آجَالِهِمْ 🍀ايثار اقتصادى و آخرت گرايى (اخلاقى، اقتصادى): و درود خدا بر او، فرمود: صدقه دادن دارويى ثمر بخش است، و كردار بندگان در دنيا، فردا در پيش روى آنان جلوه گر است. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
🌟 👌🔆آثار صدقه 📜امام علی علیه السلام در این حکمت به 👈دو موضوع که در زندگى مادى و معنوى او تأثیر فراوان دارد اشاره کرده🔻 1⃣نخست مى فرماید: «صدقه (کمک به نیازمندان) داروى شفابخشى است».    📖در قرآن مجید و در روایات اسلامى اهمّیّت و تأثیر انفاق در راه خدا و صدقه بر نیازمندان به طور گسترده وارد شده است و یکى از مهم ترین و مؤثرترین حسنات شمرده شده است 🛑صدقه به هرگونه بخشش گفته نمى شود، بلکه بخشش هایى است که قصد قربت در آن باشد; خواه واجب باشند مانند زکات یا مستحب مانند انفاق فى سبیل الله و خواه جنبه شخصى داشته باشد مانند کمک به یتیم یا محروم یا بیمارى یا جنبه ی عام داشته باشد مانند بناى بیمارستان و دارالایتام که از آن تعبیر به صدقات جاریه نیز مى شود. 2⃣سپس در دومین نکته مى فرماید: «اعمال بندگان در این جهانِ زودگذر در برابر چشمان آنها در آن جهان (پایدار) است».  🔰همان گونه که بعضى از شارحان نهج البلاغه تصریح کرده اند، این کلام امام علیه السّلام اشاره ی روشنى به تجسّم اعمال در قیامت دارد. 🔶منظور از تجسّم اعمال این است که اعمال نیک و بد هر یک در روز قیامت به صورت مناسب حسّى در مى آید. 🚼مثلا نماز در قیافه ی یک انسان زیبا و صالح، و ظلم و ستم به صورت دودى سیاه و خفقان آور مجسم مى شود و انسان ها در کنار اعمال مجسم خود خواهند بود و بخشى از پاداش و کیفر آنها از این طریق صورت مى گیرد. 🔰در قرآن مجید نیز آیات فراوانی وجود دارد که ظاهر آن تجسم اعمال است مانند آنچه در آخر سوره «زلزال» آمده است: 🎗هرکس به اندازه سنگینی ذره ای کار نیک کند آن را می بیند و هرکس به قدر ذره ای کار بد کند نیز آن را خواهد دید». ⬅️این سخن را با حدیثی از امام کاظم(علیه السلام) پایان می دهیم: شخصی خدمت آن حضرت آمد و عرض کرد: _🔷فرزندان و همسر من ده نفرند که همه بیمارند._ فرمود: ◀️آنها را با صدقه درمان کن، زیرا چیزی سریع الاجابه تر و چیزی مفیدتر برای درمان بیماران از صدقه نیست». مطالب هدیه به امام زمان (عج) ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
میدونی کجایی...؟ .mp3
5.99M
💥 همینی که هست ؛ ـ من حسودم ! ـ من خشن اَم ! ـ من خسیس اَم ! ـ من بی عاطفه اَم ! و .... 🌪 اگر این منطق ماست؛ خطری هولناک، انتظارمان را می‌کشد! 🎤 ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
📝 🔸 بهترین کار در زمانی که قضاوت می‌شوید... @Ostad_Shojae
📝 ترس از دست دادن هیچ چیز ؛ جز خدا را نداشته باشید ! ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
هر شب با دعای هفتم صحیفه سجادیه ♦️طبق سفارش مقام معظم رهبری♦️ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️با کلام وحی ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda