eitaa logo
🌺دروس حوزوی؛ حامد اصغری🌺
415 دنبال‌کننده
572 عکس
80 ویدیو
134 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺بار دیگر عزیز ملت ایران وبه طور خلاصه عزیز آرمان عزیز بر سر مزارش آمد.... خوشا به حالت که دو مرتبه ولی امر مسلمین به دیدنت آمد... چقدر عشق وعلاقه در این عکس موج میزند... 📸حضور رهبر معظم انقلاب برسر مزار شهید آرمان عزیز صبح ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ ---------- 📣 کانال رسمی شهید آرمان علی‌وردی @shahid_armanaliverdy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بیانات رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) 🔰 پیرامون انتخابات ۲۹ روز مانده تا انتخابات سال۱۴۰۲
❇️ خرید و فروش رأی 1⃣1⃣ سؤال: خرید و فروش آراء در انتخابات چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: جایز نیست. #️⃣ 📚@doros_howze_asghari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بیانات رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) 🔰 پیرامون انتخابات ۲۸ روز مانده تا انتخابات سال۱۴۰۲
❇️ استفاده از بیت‌المال برای تبلیغات 2⃣1⃣ سؤال: آیا استفاده از بیت‌المال جهت تبلیغات انتخابات اشکال دارد؟ ✅ جواب: استفاده از اموال بیت‌المال بدون مجوز شرعی و قانونی جایز نیست، و موجب ضمان است. #️⃣ 📚@doros_howze_asghari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بیانات رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) 🔰 پیرامون انتخابات ۲۷ روز مانده تا انتخابات سال۱۴۰۲
❇️ وظیفه‌ی نامزدهایی که انتخاب نشده‌اند 3⃣1⃣ سؤال: آیا پذیرش رأی مردم و التزام به آن برای نامزدهایی که در انتخابات حائز اکثریت آرا نشدند لازم است؟ آیا بر سایر نامزدها جایز است که در حیطه‌ی قانونی یا غیر قانونی، دست به انتقاد و اعتراض بزنند؟ ✅ جواب: رعایت قانون و تمکین در برابر آن بر همگان لازم است. اصل اعتراض از راهِ قانونی و با مراعات مقررات و ضوابط، ایرادی ندارد. #️⃣ 📚@doros_howze_asghari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بیانات رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) 🔰 پیرامون انتخابات ۲۶ روز مانده تا انتخابات سال۱۴۰۲
❇️ مسئولیت رای‌دهنده در قبال عملکرد بعدی نامزد انتخاباتی 4⃣1⃣ سؤال: در صورتی‌که به شخصی رأی داده شود، و بعداً ایشان آن‌طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد، آیا فرد رأی دهنده در محضر خداوند متعال، مسئول خواهد بود یا خیر؟ ✅ جواب: اگر بر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسئول نخواهد بود. #️⃣ 📚@doros_howze_asghari
🌺دروس حوزوی؛ حامد اصغری🌺
🌺 فقه ۵و۶ و اصول فقه ۱و۲ (مکاسب؛ ج ۳، از "الموالاة" تا انتهای "شروط المتعاقدین" - کفایة الأصول؛ ج ۱،
🌺 فقه ۶ و اصول فقه ۲ (ادامه محدوده نیم‌سال اول) [کلّ محدوده سال: مکاسب؛ ج ۳، از "الموالاة" تا انتهای "شروط المتعاقدین" - کفایة الأصول؛ ج ۱، از "ابتدای کتاب" تا ابتدای "المقصد الثاني: في النواهي"]🌺 🍀https://eitaa.com/doros_howze_asghari🍀
جلسه ۱. فقه۶، مکاسب، شروط المتعاقدین؛ بيع الفضولي؛ ج۳، ص ۳۴۵. مسألة، و من شروط المتعاقدین أن يكونا مالكين. ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ .mp3
12.03M
🎙جلسه ۱. فقه۶، الکلام في شروط المتعاقدین: بيع الفضولي المکاسب، ج۳، ص ۳۴۵؛ مسألة: و من شروط المتعاقدین أن يكونا مالكَين 📆 دوشنبه‌؛ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
🌺 حدیث جلسه ۱: «ویژگی شيعه واقعی» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 في الكافي [أَبُو عَلِيٍّ اَلْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ وَ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اَلله عَنْ أَبِيهِ جَمِيعاً عَنْ أَحْمَدَ بْنِ اَلنَّضْرِ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ] عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ: قَالَ لِي: «يَا جَابِرُ؛ أَ يَكْتَفِي مَنِ اِنْتَحَلَ اَلتَّشَيُّعَ أَنْ يَقُولَ بِحُبِّنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ؟! فَوَ اَللهِ مَا شِيعَتُنَا إِلَّا مَنِ اِتَّقَى اَللهَ وَ أَطَاعَهُ؛ وَ مَا كَانُوا يُعْرَفُونَ يَا جَابِرُ إِلاَّ بِالتَّوَاضُعِ، وَ اَلتَّخَشُّعِ، وَ اَلْأَمَانَةِ، وَ كَثْرَةِ ذِكْرِ اَللهِ، وَ اَلصَّوْمِ، وَ اَلصَّلاَةِ، وَ اَلْبِرِّ بِالْوَالِدَيْنِ، وَ اَلتَّعَاهُدِ لِلْجِيرَانِ مِنَ اَلْفُقَرَاءِ وَ أَهْلِ اَلْمَسْكَنَةِ وَ اَلْغَارِمِينَ وَ اَلْأَيْتَامِ، وَ صِدْقِ اَلْحَدِيثِ، وَ تِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ، وَ كَفِّ اَلْأَلْسُنِ عَنِ اَلنَّاسِ إِلَّا مِنْ خَيْرٍ، وَ كَانُوا أُمَنَاءَ عَشَائِرِهِمْ فِي اَلْأَشْيَاءِ.» 🖊 شرح حدیث: ❓آيا كسانى كه آئين تشيع را قبول كردند، به همين اكتفا مى‌كنند كه بگويند ما اهل بيت را دوست داريم، محب اهل بيت هستيم، آيا همين براى شيعه بودن كافى است؟ 🍃 سوگند به خدا شيعه ما نيست، مگر آن كسی كه تقواى الهى و طاعت الهى را پيشه كند، البته اعتقاد به امامت آن بزرگواران شرط اصلى است، لكن كافى نيست. 🍃 سپس فرمود: شيعه را به اين صورت می‌شناختند، لابدّ در زمان حضرت سجاد و حسنين (عليهم السلام) چنين وضعی بوده است، می‌فرماید: «ما كانوا يعرفون» شيعه شناخته نمی‌شد مگر با اين خصوصيات، يعنى در جامعه هر كس با اين خصوصيات بود، مردم می‌گفتند: "هذا من شيعة اهل البيت"، به هم نشان می‌دادند، معرفى می‌كردند كه اين شيعه است، از رفتارش پيداست. ❇️ آن خصوصيّت عبارت بود از: 1⃣ تواضع و تخشّع، تخشّع يعنى در مقابل پروردگار و در عبادت شان اهل خشوع بودند. 2⃣ و الأمانة: در رفتارشان با ديگران، مردمان امينی بودند. 3⃣ و كثرة ذكر الله 4⃣ و الصوم 5⃣ و الصلوة 6⃣ و البّر بالوالدين 7⃣ و التعهّد للجيران من الفقراء، و اهل المسكنة، و الغارمين، و الايتام، نسبت به رسيدگی به همسايگان و مستمندان متعهّد بودند. 8⃣ و صدق الحديث، مردمان راستگويی بودند. 9⃣ و تلاوة القرآن، با قرآن و تلاوت آن مأنوس بودند. 🔟 و كفِّ الالسن عن الناس إلّا من خيرٍ، زبان به آزار و غيبت اين و آن باز نمى‌كردند، اگر در مورد كسى صحبت می‌كردند، به خير او صحبت می‌كردند. 1⃣1⃣ و كانوا امناء عشائرهم في الاشياء. در همه چيز در بين عشيره و فاميل خودشان جزو امناء محسوب می‌شدند. ✅ شيعه با اين صفات شناخته می‌شد، رفتار او اين را نشان می‌داد، گرچه به زبان اظهار تشيع نكرده بود. 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ جلد ۱، صفحه ۵۰۳؛ فیض کاشانی 📆 ۲۹ آبان ۱۳۸۶ (جلسه ۱۹۰ مکاسب محرّمه).
محدوده نیمسال دوم فقه 6 پایه 8
📜 محدوده مطالعاتی (۱۵ قسمت) 📚 المکاسب؛ ج۳؛ فقه۵ و ۶
جلسه ۱. اصول۲، کفایة؛ ج۱، ص ۱۰۰. الأوامر... الفصل الثاني في ما يتعلق بصیغة الأمر. ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ .mp3
8.37M
🎙جلسه ۱. اصول۲، کفایةالأصول؛ المقصد الأول: في الأوامر ج۱، ص ۱۰۰؛ الفصل الثاني: في ما يتعلّق بصیغة الأمر 📆 دوشنبه‌‌‌‌‌‌‌‌؛ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
🌺 حدیث جلسه ۱: «روح الهی در وجود مؤمن» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 في الكافي [اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى جَمِيعاً عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعْدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي سَلَمَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدِ بْنِ غَزْوَانَ عَنِ اِبْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ قَالَ:] دَخَلْتُ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): [فَقَالَ لِي: «إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَيَّدَ اَلْمُؤْمِنَ «بِرُوحٍ مِنْهُ» تَحْضُرُهُ فِي كُلِّ وَقْتٍ، يُحْسِنُ فِيهِ وَ يَتَّقِي؛ وَ تَغِيبُ عَنْهُ فِي كُلِّ وَقْتٍ يُذْنِبُ فِيهِ، وَ يَعْتَدِي؛ فَهِيَ مَعَهُ تَهْتَزُّ سُرُوراً عِنْدَ إِحْسَانِهِ، وَ تَسِيخُ فِي اَلثَّرَى عِنْدَ إِسَاءَتِهِ؛ فَتَعَاهَدُوا عِبَادَ اَللَّهِ نِعَمَهُ بِإِصْلاَحِكُمْ أَنْفُسَكُمْ تَزْدَادُوا يَقِيناً، وَ تَرْبَحُوا نَفِيساً ثَمِيناً] «رَحِمَ اَللَّهُ اِمْرَأً هَمَّ بِخَيْرٍ فَعَمِلَهُ، أَوْ هَمَّ بِشَرٍّ فَارْتَدَعَ عَنْهُ. ثُمَّ قَالَ: نَحْنُ نُؤَيِّدُ اَلرُّوحَ بِالطَّاعَةِ لِلَّهِ، وَ اَلْعَمَلِ لَهُ». 🖊 شرح حدیث: 🍃 دنباله‌ی حديث جلسه‌ی قبل، می‌فرماید: رحمت خدا بر آن انسانی که همّت بگمارد بر کار نیکی و آن را عمل کند. گاهی انسان همّت می‌گمارد و عمل نمی‌کند! البته خود این همّت‌گماشتن، یک حسنه است، لکن این حسنه آن وقتی کامل می‌شود که انسان به عمل برسد. 🍃 رحمت خدا بر آن انسانی که همّت می‌کند به کار بدی، لکن با ذکر خدا و توجّه به خدای متعال، از آن مرتدع می‌شود، از آن دست می‌کشد. در يكى از دعاهای صحیفه سجّادیه درباره‌ی وسوسه‌ی شیطان می‌فرماید: "به من کمک کن بکثرة الدّعاء". خود این کثرت دعا و توجّه و تذلّل عند الله و توسّل پروردگار، شیطان را از انسان دور می‌کند. خود این یکی از عوامل مصونیت و سلامت انسان است. 🍃 در ادامه مي‌فرمايد: آن روحی را که خدای متعال در انسان مؤمن قرار داده است که به او در كارها کمک می‌کند، ما آن روح را در وجود خودمان با طاعت تقویت و تأیید می‌کنیم؛ یعنی رابطه‌ی متعاکِس است؛ آن روح به شما کمک می‌کند به این‌که بتوانید طاعت انجام بدهید، وقتی طاعت را انجام دادید، خود این انجام‌دادنِ طاعت، آن روح را تقویت می‌کند؛ این‌طوری است که انسان پله پله بالا می‌رود. با عملِ طاعت، آن روح تقویت می‌شود. که خود آن روح، به نوبه‌ی خود مؤیّد انسان برای طاعتِ بعدی و عملِ قربیِ بعدی است. 🍃 در روایت بعدی که از حضرت باقر (علیه‌الصلاةوالسلام) است، می‌فرماید: فی قولِ رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله): "إذا زَنَی الرّجل فارَقَه روحُ الإیمان"، با انجام این عمل، حرام بزرگ، این فاحشه، روح ایمان از او مفارقت می‌کند. فرمود: این، همان روحی است که در آیۀ شریفه سوره‌ی مجادله است: «و أیّدهم بروحٍ منه». ذاک الذی یُفارِقُه. این، همان روحی است که با عمل گناه، از انسان دور می‌شود، از انسان جدا می‌شود، و در روايات به آن اشاره شده است. 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ صفحه ۶۰۴؛ فیض کاشانی 📆 ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ (جلسه ۳۳۸ مکاسب محرّمه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بیانات رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) 🔰 پیرامون انتخابات ۲۵ روز مانده تا انتخابات سال۱۴۰۲
❇️ تخریب نامزدها جهت رأی آوردن 5⃣1⃣ سؤال: آیا تخریب نامزدها جهت رأی آوردن فردی که به نظر هواداران، اصلح می باشد، جایز است؟ ✅ جواب: بیان ضوابط و شرایط و نقد کردن برای روشن شدن اذهان مانعی ندارد؛ ولی باید از هتک حرمت، تهمت و توهین اجتناب کرد. #️⃣ 📚@doros_howze_asghari
جلسه ۲. اصول۲، کفایة؛ ج۱، ص ۱۰۰. الأوامر... الفصل الثاني في ما يتعلق بصیغة الأمر... إیقاظ. ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ .mp3
12.94M
🎙جلسه ۲. اصول۲، کفایةالأصول؛ المقصد الأول: في الأوامر: الفصل الثاني: في ما يتعلّق بصیغة الأمر ج۱، ص ۱۰۰؛ إیقاظ 📆 سه‌شنبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌؛ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
🌺 حدیث جلسه ۲: «کار نیک مخفی و گناه آشکار» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 في الكافي [مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَنْدَلٍ عَنْ يَاسِرٍ عَنِ اَلْيَسَعِ بْنِ حَمْزَةَ قَالَ: كُنْتُ فِي مَجْلِسِ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) أُحَدِّثُهُ، وَ قَدِ اِجْتَمَعَ إِلَيْهِ خَلْقٌ كَثِيرٌ يَسْأَلُونَهُ عَنِ اَلْحَلاَلِ وَ اَلْحَرَامِ...] «أَ مَا سَمِعْتَ حَدِيثَ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «اَلْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ يَعْدِلُ سَبْعِينَ حِجَّةً، وَ اَلْمُذِيعُ بِالسَّيِّئَةِ مَخْذُولٌ، وَ اَلْمُسْتَتِرُ بِهَا مَغْفُورٌ لَهُ». 🖊 شرح حدیث: 🍃 کسی که کار نیک را، حسنه را در مقابل چشم مردم انجام نمی‌دهد، مستوراً عن الناس کار خیر را انجام می‌دهد، هفتاد برابر ارزش پیدا می‌کند. 🌱 البته این عددها و رقم‌ها معنای خاص خودش را دارد. نه این‌که هفتاد مرتبه در مقابل شصت و نه مرتبه مثلاً؛ یعنی: خیلی ارزشش بیشتر است از آن‌چه که مستتر نباشد. 🍂 نقطه‌ی مقابل، كسى که گناه انجام می‌دهد و اذاعه می‌کند، يعنى گناه را آشكارا انجام می‌دهد، می‌فرماید: مخذولٌ، یعنی: خدای متعال او را کمک نمى‌کند. این، بدترین چیز است. اگر خدای متعال بنا بگذارد بر این‌که کسی را قلباً، عقلاً، لساناً، عملاً، نیتاً، همتاً کمک نکند، او بیچاره است. 🌱 مخذول یعنی خدا او را به حال خودش رها می‌کند. آن هدایت الهی، حفظ و عصمت الهی در مورد این شخص، وجود ندارد. 🍂 امّا اگر کسی گناه را انجام می‌دهد مستتراً، آشکارا گناه را انجام نمی‌دهد، مغفورٌله. البته به شرط استغفار، قابل مغفرت است. نه این‌که به خودی خود مغفور می‌شود، یعنی قابل غفران است. خدای متعال از اين گناه می‌گذرد، در صورتی‌که استغفار کند و توبه نماید. 🛑 این، اهمیّت افشای گناه را نشان می‌دهد، که چه‌قدر تفاوت است بین گناه مستتر و گناه آشکار. ◀️ علّت آن هم روشن است؛ چون گناه آشکار، فضا را خراب می‌کند، و به ديگران جرأت بر گناه می‌دهد. 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ صفحه ۶۰۵؛ فیض کاشانی 📆 ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ (جلسه ۳۳۹ مکاسب محرّمه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بیانات رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) 🔰 پیرامون انتخابات ۲۴ روز مانده تا انتخابات سال۱۴۰۲