eitaa logo
🌺دروس حوزوی؛ حامد اصغری🌺
415 دنبال‌کننده
572 عکس
80 ویدیو
133 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 حدیث جلسه ۵۲: «فرار از انسان پست نادان» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 في الكافي [عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ حُسَيْنِ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مُوسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ:] قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): «لاَ عَلَيْكَ أَنْ تَصْحَبَ ذَا اَلْعَقْلِ وَ إِنْ لَمْ تَحْمَدْ كَرَمَهُ، وَ لَكِنِ اِنْتَفِعْ بِعَقْلِهِ، وَ اِحْتَرِسْ مِنْ سَيِّئِ أَخْلاَقِهِ؛ وَ لاَتَدَعَنَّ صُحْبَةَ اَلْكَرِيمِ وَ إِنْ لَمْ تَنْتَفِعْ بِعَقْلِهِ، وَ لَكِنِ اِنْتَفِعْ بِكَرَمِهِ بِعَقْلِكَ؛ وَ اِفْرِرْ كُلَّ اَلْفِرَارِ مِنَ اَللَّئِيمِ اَلْأَحْمَقِ». 🖊 شرح حدیث: 🍃 در این روایت، امیرالمؤمنین (علیه‌الصلاةوالسلام) سه دسته از افراد را مطرح می‌کنند: 1⃣ یک عدّه، کسانی که عقل دارند، مردمان خردمند و عاقلی هستند، امّا مردمان شریفی نیستند. 🌱 کریم در این‌جا به معنای شریف است. 🍃 این دسته را می‌فرماید: عیبی ندارد با این‌ها مصاحبت بکنی؛ چون اگرچه از اخلاق او، کرائم او استفاده نمی‌کنی، از عقلش می‌توانی منتفع بشوی. 2⃣ دسته‌ی دوّم، آن کسانی که مردمان شریفی هستند، دارای فضائل اخلاقی هستند. اگرچه مردمان خیلی خردمندی نیستند، دارای فضائل اخلاقی و سجایای اخلاقی هستند. 🍃 می‌فرمایند: با این‌ها حتماً مصاحبت بکن. اگرچه از عقل آن‌ها منتفع نمی‌شوی، امّا از شرافت آن‌ها، از سجایای آن‌ها منتفع می‌شوی. 3⃣ دسته‌ی سوّم، کسانی که نه این را دارند، نه آن را. 🍃 می‌فرماید: از این‌ها فرار کن! امّا آن کسی که دارای کرم است؛ یعنی دارای سجایای اخلاقی است، شریف است، صحبت با او و رفاقت با او را رها نکن! این خیلی باارزش است. 🛑 امّا از آن کسی که نه سجایای خوبی دارد، نه عقل درست و حسابی دارد، از چنین شخصی هر چه می‌توانی دوری گزین! یعنی هر چیز دیگر هم داشته باشد، فایده‌ای ندارد؛ پول، ثروت، قدرت، شهرت، این‌ها ارزشی ندارد. 🍃 کسی که لئیم است، لُؤم یعنی پستی، بی‌شرافتی. شرف اخلاقی ندارد، عقل هم که ندارد. هر چه می‌توانی، از او دوری بگزین! 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ صفحه ۶۵۰؛ فیض کاشانی 📆 ۱۴ دی ۱۳۸۹ (جلسه ۳۹۰ مکاسب محرّمه)
📜 درسنامه فقه
مسألة ١١ - لا يكفي في سقوط الوجوب بيان الحكم الشرعي أو بيان مفاسد ترك الواجب وفعل الحرام، إلا أن يفهم منه عرفا ولو بالقرائن الأمر أو النهي أو حصل المقصود منهما، بل الظاهر كفاية فهم الطرف منه الأمر أو النهي لقرينة خاصة وإن لم يفهم العرف منه. مسألة ١٢ - الأمر والنهي في هذا الباب مولوي من قبل الآمر والناهي ولو كانا سافلين، فلا يكفي فيهما أن يقول: إن الله أمرك بالصلاة أو نهاك عن شرب الخمر إلا أن يحصل المطلوب منهما، بل لا بد وأن يقول صل مثلا أو لا تشرب الخمر ونحوهما مما يفيد الأمر والنهي من قبله. مسألة ١٣ - لا يعتبر فيهما قصد القربة والاخلاص، بل هما توصليان لقطع الفساد وإقامة الفرائض، نعم لو قصدها يؤجر عليهما. 📚 تحریر الوسیلة
1⃣4⃣ جلسه چهل‌ویکم 📚 رساله نماز و روزه (مقام معظّم رهبری (حفظه‌الله)) ❇️ مسأله ۶۶۰ تا ۶۹۱ (نماز آیات و عیدین)
جلسه ۴۱. نماز، نماز آیات و عیدین (مسأله ۶۶۰ تا ۶۹۱ رساله نماز و روزه). ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ .mp3
11.46M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهل‌ویکم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi 👇👇👇👇👇👇👇👇
🌕 قَالَ أَبُوذَرٍّ (رَضِيَ اَلله عَنْهُ): وَ دَخَلْتُ يَوْماً عَلَى رَسُولِ اَلله (صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ هُوَ فِي اَلْمَسْجِدِ جَالِسٌ وَحْدَهُ، فَاغْتَنَمْتُ خَلْوَتَهُ؛ 1⃣ فَقَالَ (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ): يَا أَبَاذَرٍّ؛ إِنَّ لِلْمَسْجِدِ تَحِيَّةً، قُلْتُ: وَ مَا تَحِيَّتُهُ، يَا رَسُولَ اَلله! قَالَ: «رَكْعَتَانِ تَرْكَعُهُمَا»، ثُمَّ اِلْتَفَتُّ إِلَيْهِ فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اَلله؛ أَمَرْتَنِي بِالصَّلاَةِ، فَمَا اَلصَّلاَةُ؟ قَالَ (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ): اَلصَّلاَةُ خَيْرُ مَوْضُوعٍ، فَمَنْ شَاءَ أَقَلَّ، وَ مَنْ شَاءَ أَكْثَرَ 2⃣ قُلْتُ: يَا رَسُولَ اَلله! أَيُّ اَلْأَعْمَالِ أَحَبُّ إِلَى اَلله عَزَّ وَ جَلَّ؟ قَالَ (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ، ثُمَّ اَلْجِهَادُ فِي سَبِيلِهِ» 3⃣ قُلْتُ: يَا رَسُولَ اَلله! أَيُّ اَلْمُؤْمِنِينَ أَكْمَلُ إِيمَاناً؟ قَالَ (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً» 4⃣ قُلْتُ: وَ أَيُّ اَلْمُؤْمِنِينَ أَفْضَلُ؟ قَالَ (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «مَنْ سَلِمَ اَلْمُسْلِمُونَ مِنْ لِسَانِهِ وَ يَدِهِ». 5⃣ قُلْتُ: يَا رَسُولَ الله! أَيُّ اَلْهِجْرَةِ أَفْضَلُ؟ قَالَ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سلّم): «مَنْ هَجَرَ اَلسُّوءَ» 6⃣ قُلْتُ: وَ أَيُّ اَللَّيْلِ أَفْضَلُ؟ قَالَ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سلّم): «جَوْفُ اَللَّيْلِ اَلْغَابِرِ»
🌺 حدیث جلسه ۴۱: «با فضيلت‌ترين بازه‌ی شب» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 قَالَ أَبُوذَرٍّ (رَضِيَ اَللهُ عَنْهُ): وَ دَخَلْتُ يَوْماً عَلَى رَسُولِ اَللهِ (صَلَّى اَللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ هُوَ فِي اَلْمَسْجِدِ جَالِسٌ وَحْدَهُ، فَاغْتَنَمْتُ خَلْوَتَهُ... قُلْتُ: وَ أَيُّ اَللَّيْلِ أَفْضَلُ؟ قَالَ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سلّم): «جَوْفُ اَللَّيْلِ اَلْغَابِرِ» 🖊 شرح حدیث: ✳️ جناب ابوذر در ادامه می‌پرسد: كدام شب با فضيلت‌تر است؟ 🍃 ظاهراً مراد او شب‌هاى هفته، يا شب‌هاى ماه، يا شب‌هاى سال است، كه كدام شب أفضل است؟ احتمال هم دارد كه منظورش كيفيت شب باشد؛ يعنی چگونه شب‌گذرانی أفضل است؟ 🍃 به هر حال، حضرت به اين جهت دوّم جواب مى‏دهند. اين كه كدام يک از شب‌هاى سال يا هفته أفضل است، به آن نمی‌پردازند؛ 🍃 مى‏فرمايند: دل شب تيره از همه با فضيلت‌تر است. 🍃 «غابر» در لغت به دو معنا مي‌آيد: 🌱 يكى به معناى پس‌مانده، از راه مانده، 🌱 يكى هم به معناى تيره. دل شب تيره از همه افضل است. بنابراين، فرق نمى‌كند كه كداميک از شب‌هاى سال را تو در نظر داشته باشی. 🍃 دل شب از با فضيلت‌ترين شب‌هاست. بر مى‌خيزی و از دل شب تيره براى ايجاد اُنس و ارتباط نزديک با خداى متعال بهره می‌گیری كه اين هم از خصوصيات شب است؛ 🍃 يعنى در ميان روز روشن، و در ميان اشتغالات روزمرّه -مگر در موارد خاصى- نمی‌شود اين‌طور با خداى متعال خلوت و گفتگو كرد، تواضع كرد، استغاثه كرد، و خواست. 📚 مكارم الأخلاق؛ صفحه ۴۷۲؛ حسن بن فضل طبرسی 📆 ۶ اسفند ۱۳۸۵ (جلسه ۱۵۲ مکاسب محرّمه)
🌺 ۱. جزوه جلسه ۴۱ 🍀 نماز آیات 🍃 روایاتی پیرامون نماز آیات 🍃 اسباب نماز آیات؛ حوادث آسمانی و زمینی
🌺 ۲. جزوه جلسه ۴۱ 🍀 نماز آیات 🍃 وقت وجوب و اداء نماز آیات، و نیّت آن 🍃 اداء و قضاء نماز آیات
🛑 احکام نماز 🔶 استاد: حجت الاسلام اصغری ۱. ابتدا و انتهای وقت وجوب نماز آیات در خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی را بیان نمایید. ۲. وقت نماز عید فطر و قربان چه زمانی است؟ الف) مثل وقت نماز صبح (بین الطلوعین) ب) بعد از بالا آمدن آفتاب تا غروب ج) از اول آفتاب تا ظهر د) هر زمانی از روز عید
جلسه ۵۵. فقه۶، مکاسب، شروط المتعاقدین؛ مسألة، في ولایة الفقیه. ج۳، ص ۵۵۱. أمّا الولاية على الوجه الأول. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ .mp3
11.72M
جلسه ۵۵. فقه۶، الکلام في شروط المتعاقدین؛ في ولایة الفقیه المکاسب، ج۳، ص ۵۵۱؛ أمّا الولایة علی الوجه الأول 📆 شنبه؛ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
🌺 حدیث جلسه ۵۵: «دارایی مطلوب آخرتی و دنیوی» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 في الكافي، [عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنِ اَلسَّكُونِيِّ] عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «طُوبَى لِمَنْ أَسْلَمَ، وَ كَانَ عَيْشُهُ كَفَافاً.» 🖊 شرح حدیث: 🍃 مختصر و مفید؛ 🌱 اسلام بیاورد که "الاسلامُ هو التسلیم". وارد دایره‌ی ایمان بشود، تسلیم پروردگار بشود. این، برای آخرتش. 🍃 برای زندگی هم "و کان عیشه کفافاً"، زندگی او هم به گونه‌ای باشد که نیاز به کسی نداشته باشد. 🌱 کفاف یعنی به قدر نیاز زندگیِ خود، درآمد دارد. این، خیلی خوب است. کمتر از این باشد، مطلوب نیست. ❌ از نظر شرع مقدس، فقر چیزی نیست که مردم را به آن تحریض بکند.امّا بیش از اندازه‌ی کفاف هم مطلوب شرع نیست. 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ جلد ۱، صفحه ۵۳۹؛ فیض کاشانی 📆 ۲۰ آبان ۱۳۸۷ (جلسه ۲۴۵ مکاسب محرّمه).
جلسه ۵۳. اصول۲، کفایة؛ ج۱، ص ۱۵۸. مقدّمة الواجب..تقسیمات الواجب..الغیريّ..و قد تُفصّي..ثانيهما ما محصّله. ۱۲ خرداد ۴۰۳ .mp3
11.09M
🎙جلسه ۵۳. اصول۲،کفایةالأصول؛ المقصد الأول: في الأوامر...فصل: في مقدّمة الواجب... تقسیمات الواجب... النفسيّ و الغیريّ ج۱، ص ۱۵۸؛ و قد تُفصّي... ثانیهما: ما محصّله 📆 شنبه؛ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
🌺 حدیث جلسه ۵۳: «مرزهای صداقت و دوستی» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 في الكافي [عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنْ عُبَيْدِ اَللَّهِ اَلدِّهْقَانِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَائِذٍ عَنْ عُبَيْدِ اَللَّهِ اَلْحَلَبِيِّ] عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ: «لاَتَكُونُ اَلصَّدَاقَةُ إِلَّا بِحُدُودِهَا، فَمَنْ كَانَتْ فِيهِ هَذِهِ اَلْحُدُودُ أَوْ شَيْءٌ مِنْهَا فَانْسُبْهُ إِلَى اَلصَّدَاقَةِ، وَ مَنْ لَمْ يَكُنْ فِيهِ شَيْءٌ مِنْهَا فَلاَ تَنْسُبْهُ إِلَى شَيْءٍ مِنَ اَلصَّدَاقَةِ: فَأَوَّلُهَا أَنْ تَكُونَ سَرِيرَتُهُ وَ عَلاَنِيَتُهُ لَكَ وَاحِدَةً وَ اَلثَّانِي أَنْ يَرَى زَيْنَكَ زَيْنَهُ وَ شَيْنَكَ شَيْنَهُ وَ اَلثَّالِثَةُ أَنْ لاَتُغَيِّرَهُ عَلَيْكَ وِلاَيَةٌ وَ لاَ مَالٌ وَ اَلرَّابِعَةُ أَنْ لاَيَمْنَعَكَ شَيْئاً تَنَالُهُ مَقْدُرَتُهُ وَ اَلْخَامِسَةُ وَ هِيَ تَجْمَعُ هَذِهِ اَلْخِصَالَ أَنْ لاَيُسْلِمَكَ (یَسلَمَک یا یُسَلِّمَک) عِنْدَ اَلنَّكَبَاتِ». 🖊 شرح حدیث: 🍃 صداقت مرزهایی دارد، که اگر این خطوط اصلی و مرزها وجود داشت، صداقتی که آثار فراوان شرعی بر آن مترتّب است، مترتّب خواهد شد. همه‌ی حدود هم اگر نبود، بعضی از این خطوط و مرزها باید باشد، تا صداقت صدق کند. 1⃣ ظاهر و باطنش با تو یکسان باشد. ❌ این‌طور نباشد که در ظاهر اظهار دوستی کند، در باطن با تو دشمن باشد. یا این‌که دوست نباشد، خیر تو را نخواهد. 2⃣ آن‌چه را که زینت توست، زینت خود بداند. آن‌چه عیب توست، عیب خود بداند. 🍃 اگر شما به مقام علمی دست پیدا می‌کنید، یا یک کار برجسته‌ای می‌کنید که زینت برای شماست، این را برای خودش زینت بداند. 🍂 اگر خدای نکرده صفتی، عملی در شماست که موجب عیب شماست، این را عیب خودش بداند. که طبعاً آثاری بر این مترتّب است، سعی می‌کند آن را برطرف کند، یا پنهان کند. این‌طور نباشد که منتظر بماند شما یک لغزشی پیدا کنید، از این لغزش خوشحال بشود. این صداقت، نیست. 3⃣ اگر به یک قدرتی، ریاستی دست پیدا کرد، یا به یک مالی و ثروتی رسید، وضعش با تو تغییر نکند. ❌ بعضی با شخصی رفیقند، به مجرد این‌که به یک مال و منالی، پولی، زندگی‌ای می‌رسد، دیگر رفیقش را نمی‌شناسد! 4⃣ هر کار از دستش بر می‌آید، از تو دریغ نکند. 🍃 خدمتی می‌تواند بکند، کمکی، وساطتی، توصیه‌ای، خیری به تو برساند، از این، امتناع نکند. 5⃣ در نکبت‌ها و رویگردانی‌های دنیا، تو را رها نکند. 🍃 اگر به یک مشکلی دچار شدی، بیماری‌ای، سختی‌ای پیدا کردی، انواع و اقسام سختی‌ها، سختی‌های سیاسی، سختی‌های اقتصادی و حیثیتی و ...، این‌طور موارد، تو را رها نکند، کمک کند! 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ صفحه ۶۵۱؛ فیض کاشانی 📆 ۲۰ دی ۱۳۸۹ (جلسه ۳۹۱ مکاسب محرّمه)
📜 ۱. تذنيبان 🍃 طهارات ثلاث 🌱 و قد تفصّي عن الإشكال بوجهين آخرين
📜 ۲. تذنيبان 🍃 طهارات ثلاث 🌱 و قد تفصّي عن الإشكال بوجهين آخرين
جلسه ۵۴. اصول۲، کفایة؛ ج۱، ص ۱۵۹.مقدّمة الواجب..تقسیمات الواجب..الغیريّ..تذنیبان..الثاني أنّه قدانقدح. ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ .mp3
11.34M
🎙جلسه ۵۴. اصول۲،کفایةالأصول؛ المقصد الأول: في الأوامر...فصل: في مقدّمة الواجب... تقسیمات الواجب... النفسيّ و الغیريّ ج۱، ص ۱۵۹؛ تذنیبان... الثاني: أنّه قد انقدح 📆 یکشنبه؛ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
🌺 حدیث جلسه ۵۴: «ملاحظه‌ی دو صفت فردی و اجتماعی در انتخاب دوست» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 في الكافي [مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ اَلْعَزِيزِ عَنْ مُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ وَ عُثْمَانَ بْنِ سُلَيْمَانَ اَلنَّخَّاسِ عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ وَ يُونُسَ بْنِ ظَبْيَانَ قَالاَ:] قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): «اِخْتَبِرُوا إِخْوَانَكُمْ بِخَصْلَتَيْنِ، فَإِنْ كَانَتَا فِيهِمْ وَ إِلَّا فَاعْزُبْ ثُمَّ اُعْزُبْ ثُمَّ اُعْزُبْ: مُحَافَظَةٍ عَلَى اَلصَّلَوَاتِ فِي مَوَاقِيتِهَا، وَ اَلْبِرِّ بِالْإِخْوَانِ فِي اَلْعُسْرِ وَ اَلْيُسْرِ». 🖊 شرح حدیث: 🍃 آن کسانی که می‌خواهید به عنوان برادران خود و افرادی که با آن‌ها صداقت دارید انتخاب کنید، این دو صفت را در آن‌ها حتماً ملاحظه کنید. اگر این دو صفت در آن‌ها بود، چه بهتر و الّا از آن‌ها فاصله بگیر! 🌱 عَزبَ یعنی فاصله‌گرفتن، از آن‌ها رو پوشاندن (لایعزب عنهم مثقال ذرة). ❇️ این دو صفت چیست؟ 1⃣ مُحَافَظَةٍ عَلَى اَلصَّلَوَاتِ فِي مَوَاقِيتِهَا 🍃 اهل نماز در وقت خود باشد، یعنی وقت فضیلت. 🍃 از مرحوم آقای بهجت (رضوان‌الله‌علیه) مکرّر هم خودمان شنیدیم، هم بالواسطه دیگران نقل کردند که می‌گفتند: استادشان (علی الظاهر مرحوم آقای قاضی) به ایشان گفتند: اگر کسی نماز اول وقت را مراقبت بکند، من ضامنم برای نجات او یا برای رسیدن او به درجات بالا. بنده یک وقت از ایشان پرسیدم که لابدّ نماز خوب؟ گفتند: بله، نماز درست و حسابیِ با توجّهِ در اوّل وقت. این، یک عاملی است که انسان را به مراتب بالای توحیدی می‌رساند. 2⃣ وَ اَلْبِرِّ بِالْإِخْوَانِ فِي اَلْعُسْرِ وَ اَلْيُسْرِ 🍃 صفت دوّم، یک صفت اجتماعی است. اوّلی، صفت فردی بود، بینَه و بین الله بود، صفت دوّم، بینَه و بین الناس است. 🍃 کسی که به برادرانش نیکی می‌کند، هم در عسر، هم در یسر. 🌱 این عسر و یسر، ممکن است عسر و یسر خود کمک‌کننده باشد، ولو در عسر و سختی هم باشد، بالأخره کمک می‌کند. اگر مالی ندارد که کمک بکند، لاأقلّ می‌تواند تسلّی بدهد. با زبان کمک کند، با آبرو کمک کند، 🌱 و ممکن است مراد عسر و یسر آن کمک‌شونده باشد؛ چون بعضی‌ها حاضرند وقتی به انسان کمک کنند که حال او خوب است. وقتی اقبال به سمت کسی است، حاضرند به او کمک کنند، محبّت می‌کنند. به مجرّد این‌که اقبال از او رو برگرداند، این‌ها هم رو برمی‌گردانند! ❌ نبایستی این‌طور باشد، بلکه در همه‌ی حالاتِ برادرش به او کمک و نیکی کند. 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ صفحه ۶۵۲؛ فیض کاشانی 📆 ۲۱ دی ۱۳۸۹ (جلسه ۳۹۲ مکاسب محرّمه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📷 نمای متفاوتی از لحظه ورود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حرم مطهر امام راحل در سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی 🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🖤 رهبر انقلاب هم‌اکنون در حرم مطهر امام خمینی: رژیم صهیونیستی را در یک مسیری قرار داد که انتهای آن چیزی جز اضمحلال و نابودی او نیست. طوفان ۱۵ مهر، توطئه‌ی بزرگ بین‌المللی برای منطقه غرب آسیا را از بین برد. این معجزه است. 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در حرم مطهر امام خمینی: 🖤  درباره رئیس جمهور عزیز ما، همه اعتراف کردند مرد کار و خدمت و صفا و صداقت بود 🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی 🖤 مطلب مرتبط: صفحه ویژه «رئیسی عزیز» farsi.khamenei.ir/shahid-raisi 📽 پخش زنده👇 🖥 Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🖤 هم‌اکنون؛ جایگاه مسئولان و سران قوا در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و جای خالی رئیس‌جمهور شهید 📽 پخش زنده👇 🖥 Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در حرم مطهر امام خمینی: 🖤  حماسه مکمل حماسه است 🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی 🖤 مطلب مرتبط: صفحه ویژه «رئیسی عزیز» farsi.khamenei.ir/shahid-raisi 📽 پخش زنده👇 🖥 Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از مرکز فقهی آیت‌الله مجتهدی (رضوان‌الله‌عليه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 تا آخرین لحظه، ایشان ذکر خدا می‌گفت... 🍃 امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) در بیان رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (أدام‌الله‌ظلّه) #️⃣