eitaa logo
🌺دروس حوزوی؛ حامد اصغری🌺
411 دنبال‌کننده
602 عکس
97 ویدیو
136 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 ۲.۱۰. اجتماع امر و نهی 🍃 ۱۱.۲. مقدمات چهارگانه قول به امتناع
هدایت شده از ایران همدل
📢 لبیک به حکم شرعی امام خامنه‌ای 🔹 رهبر انقلاب: حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند... و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند. ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 📲 راه‌های مشارکت در پویش «ایران همدل ۴»؛ کمک به مردم فلسطین و لبنان: ۱- شماره‌گیری * ۲- شماره کارت
۶۰۳۷۹۹۸۲۰۰۰۰۰۰۰۷
۳ـ شماره شبا
IR۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶
۴- پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR @irane_hamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 فقه۳، مکاسب محرمه: النوع الرابع المکاسب، ج۲، ص ۳۳؛ المسألة التاسعة عشر: الكهانة حراممحدوده‌ی مطالعاتی است، لذا صوت آن از سال‌های قبل بارگذاری می‌شود.
🌺 النوع الرابع: ما يحرم الاكتساب، لكونه عملاً محرّماً في نفسه 🍀 المسألة التاسعة عشر: الکهانة 👇👇
جلسه ۱۳۸ - ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ص ۳۳؛ المسألة التاسعة عشرة، حرمة الکهانة.mp3
9.15M
🎙جلسه ۱۳۸ - ص ۳۳؛ المسألة التاسعة عشر، حرمة الکهانة 📆 یکشنبه؛ ۹ خرداد ۱۴۰۰
🌱 کلیّت نظر حضرت آقا (حفظه الله) 🍃 فقه فتوایی
جلسه ۱۳۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ص ۳۶؛ المسألة التاسعة عشرة، حرمة الکهانة ... و قوله (علیه السلام) مع قذف فی قلبه .mp3
11.69M
🎙جلسه ۱۳۹ - ص ۳۶؛ المسألة التاسعة عشر، حرمة الکهانة... و قوله (علیه السلام) مع قذف فی قلبه 📆 دوشنبه؛ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
📋 النوع الرابع: المسألة التاسعة عشر؛ الکهانة 🌱 تفاصیل و بعض فروعات 🍃 مطرح شده توسط مقام معظم رهبری (حفظه الله)
جلسه ۱۷. فقه۳، مکاسب؛ ج۲، ص ۴۱. المسألة العشرون، اللهو حرام. ۲۳ مهر ۱۴۰۳ .mp3
13.14M
جلسه ۱۷. فقه۳، مکاسب محرمه: النوع الرابع المکاسب، ج۲، ص ۴۱؛ المسألة العشرون: اللهو حرام 📆 دوشنبه؛ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
🌺 حدیث اخلاقی جلسه ۱۷: «قلب باصفا و رقیق و محکم» 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 عن أمیر المؤمنین (علیه‌السلام)، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى آنِيَةً فِي اَلْأَرْضِ؛ فَأَحَبُّهَا إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى مَا صَفَا مِنْهَا وَ رَقَّ وَ صَلُبَ، وَ هِيَ اَلْقُلُوبُ؛ فَأَمَّا مَا رَقَّ مِنْهَا فأرقه [فَالرِّقَّةُ]عَلَى اَلْإِخْوَانِ، وَ أَمَّا مَا صَلُبَ مِنْهَا فَقَوْلُ اَلرَّجُلِ فِي اَلْحَقِّ: لاَيَخَافُ فِي اَللَّهِ لَوْمَةَ لاَئِمٍ، وَ أَمَّا مَا صَفَا مَا صَفَتْ مِنَ اَلذُّنُوبِ». 🖊 شرح حدیث: 🍃 پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: یک ظرفی در زمین هست که متعلّق به خداست. و هر چه اين ظرف با صفاتر و بی‌شائبه‌تر باشد، و هر چه رقیق‌تر و نازکتر باشد، و هر چه مستحکم‌تر و قرص‌تر باشد، پیش خدای متعال محبوب‌تر است. این ظرف، دل‌های بندگان است. ظرفی است متعلّق به خدای متعال. 🍃 چند روز پیش از این یکی از اخیار و صلحاء نقل می‌کردند از مرحوم آقای اراکی (رضوان‌الله‌علیه) که کسی آمد پیش ایشان، گفت: من را نصیحت کنید! ایشان فرمودند: چه کاره‌ای؟ گفت: نجّارم. فرمودند: برای دل خودت دری درست کردی؟! او متحيّر ماند. فرمودند: برو برای دل خودت یک دری درست کن! 🍃 چون دل خانه‌ی خداست، ظرفی است متعلّق به خدا. دری درست کن که غیر خدا در او وارد نشود. حالا دل‌های ما در که ندارد هیچ، پیکره‌ی درستی هم ندارد! همه چیز واردش می‌شود. غرض، این ظرف متعلّق به خداست. هرچه دل باصفاتر باشد؛ یعنی در او هیچ شائبه‌ای وجود نداشته باشد، هیچ لکّه‌ای روی آن ننشسته باشد، یا رقیق‌تر باشد، نازکتر باشد، یا صلب‌تر باشد، یعنی محکم‌تر باشد، بادوام‌تر باشد. 🍀 حضرت این را معنا می‌کنند: 1⃣ نسبت به برادران مؤمن، رقیق و نازک باشد. 🍃 درد آن‌ها در او اثر بگذارد، رنج آن‌ها او را برنجاند، خوشنودی آن‌ها او را خوشحال کند، محبّت آن‌ها در او نفوذ کند. 🍃 رقّت قلب، رقّت در مقابل برادران، در مقابل مؤمنین است. . 2⃣ امّا استحکامش به اين است که زود نشکند، بدين معنا كه سخن حقّ را بگوید، و از ملامتِ ملامت‌کنندگان نترسد. 🍃 آن‌چه که می‌فهمد و تشخیص می‌دهد که حق است، تحت تأثیر جوّ و فضا و فشار سیاسی و اجتماعی و عاطفی قرار نگیرد. این‌ها مانع نشود از این‌که انسان حق را بیان کند، محکم بايستد. 🌱 مثل دلِ امام بزرگوار، هیچ چیزی مانع نمی‌شد از این‌که او آن‌چه را که حق می‌داند، بگوید و در آن پای بفشارد. 3⃣ صاف‌بودنِ آن، بی‌لکه بودنِ آن، بی‌شائبه بودنِ آن، این است که: گناه در او نباشد. 🍂 گناه، لکه ایجاد می‌کند! شفافیت و صفای دل را گناه به تدریج از بین می‌برد، دل تبدیل می‌شود به یک چیز مکدّری. مثل آینه‌ی زنگ‌گرفته‌ای که نه نور را، نه تصویر را منعکس نمی‌کند. 📚 النوادر، صفحه ۹۸؛ مرحوم راوندی 📆 ۱۴ دی ۱۳۸۳ (جلسه ۱۷ مکاسب محرّمه).
📚 شکار ممنوع 💠 سؤال: صید و شکار در زمانی که ممنوع می باشد، آیا سبب ضمان است؟ آیا خوردن آن جایز است؟ ✅ جواب: اگر ممنوعیت صید طبق قانون لازم الرعایه‌ای باشد که تخلف از آن شرعا حرام است، موجب ضمان است و مالک آن نمی‌شود. 🆔 @leader_ahkam