eitaa logo
دوستان در ایتا
135 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
47 فایل
روشنگری و تبیین ارتباط بامدیر کانال @Mhd_Ranjbar https://eitaa.com/joinchat/3396599822C6dbba0a198
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم‌الله الرحمن الرحیم چه باید کرد؟ (قسمت 16): مشارکت (5) شروط لازم برای مدیران نظام اسلامی - پیش‌شرط: اعتقاد قلبی به کمال اسلام برای اداره جامعه و اعتقاد به زنده و جاری بودن در شئون مختلف حیات بشری به عنوان - برای حل یک مساله، توان از شروط لازم است. بنابراین یک اصلاحگر را می‌توان در پاسخ به این سوال که مساله اصلی کشور را چه می‌داند، شناخت! بنده اعتقاد دارم (ناشی از عدم تحقق عدالت) مهم‌ترین چالش‌ پیش روی کشور است. - برای حل یک مساله، قدرت از دیگر شروط لازم است. به این منظور طرح این سوال اساسی که [دلیل بروز شکاف طبقاتی کنونی چیست؟] راهگشا خواهد بود. یک اصلاحگر باید بتواند با تحلیل تز غالب بر نظام اقتصادی حال حاضر، نقطه شروع و چگونگی این انحراف () را به خوبی تحلیل کند. - معیار دیگری که برای تحقق عدالت راهگشاست تجربه است. آیا از کسی که محرومیت را با گوشت و پوست خود تجربه نکرده، می‌توان انتظار داشت که حال را بفهمد؟ - شرط لازم دیگر برای یک ، داشتن و است. آیا از کسی که در دوران پیش از تصدی مسئولیت، جسارت طرح دیدگاه‌های خود را به صورت شفاف و صریح ندارد می‌توان انتظار داشت که بعد از آن، این جرات و جسارت را پیدا کند؟ - شرط دیگر دنیا دیدگی و فعالیت‌های اقتصادی در است. متاسفانه بسیاری از تحصیل‌کرده‌های کشور، بجز میز و صندلی مدرسه و بعدا دانشگاه و بعدا شرکت یا اداره محل کار فضای دیگری را تجربه نکرده‌اند! در حالی که برای اصلاح امور جاری کشور لازم است که مناسبات فعالیت‌های و بازار آزاد هم، در کنار مناسبات اداری و ، دانسته و تجربه شده باشد. - شرط لازم دیگر سلامت نفس است. بدیهی است کسی که اقدام به اصلاح ایرادی می‌کند، باید بیشتر و پیشتر از دیگران مقید و پایبند به مسیر حق و صراط مستقیم باشد. - شرط لازم دیگر عدم وامداری از است که در وضعیت کنونی قصور یا تقصیر داشته‌اند. چرا که این وامداری امکان تحلیل صحیح شرایط را از فرد می‌گیرد و حتی اگر بتواند دلیل مشکلات را تحلیل کند به دلیل وابستگی، شرایط لازم برای طرح و مقابله را ندارد.
بسم‌الله الرحمن الرحیم چه باید کرد؟ (قسمت 14): مشارکت (3) مهمترین زاویه پدید آمده در مسیر کاروان انقلاب اسلامی نسبت به آرمان‌های آن در مقوله است که واضح‌ترین نمود آن در شکل گیری مشهود است. در کشوری که مزین به نام اسلام عزیز است، به چشم خود می‌بینیم که پیر مرد از کار افتاده یا کودک نابالغ یا پیرزن قد خمیده برای نان شب تا کمر داخل می‌شود و از آن سو ده‌ها هزار دلار (آنهم گویا و سوبسیدی) صرف واردات و گربه می‌شود! آیا تا حالا از خود پرسیده‌اید که چه شد که اینطور شد؟ چه شد که محرومان به فراموشی سپرده شدند؟ چه شد که مسئولان، شدند؟ چه شد که تطهیر و کم کم تقدیس شد؟ پاسخ در کلام علی علیه السلام آمده است: الناس علی دین ملوکهم: مردم به شیوه و روش حاکمان خود عمل می‌کنند! طی سالیان گذشته دو جریان اصلی که امروز با عنوان جریان و می‌شناسیم سکان مدیریت کشور را در دست داشته‌اند. مهم‌ترین نقد من به جریان گرایش به لیبرالیسم و بالاخص و منش طلبکارانه در تعامل با نظام و مردم است؛ گویی نقشی در اداره کشور نداشته و ندارند! از دیگر سو، مهم‌ترین نقد من به جریان سکوت ناشی از منافع در برابر انحراف نظام اقتصادی کشور به سمت کنونی و منش قیم‌مآبانه آن‌ها در تعامل با نظام و مردم است؛ گویی آنها صاحب نظام و مملکتند! جریان اصولگرایی، اگر چه در بعد نظری نمی‌تواند تایید کننده لیبرالیسم اقتصادی باشد اما در عمل با توجه به وابستگی به برخی بازاریان بزرگ و ، این منش اقتصادی برایش دارای منفعت است. از دیگر ایرادات جریان اصولگرایی این است که نسبت به باطن آن برایشان ارجحیت یافته است و بهمین دلیل خیلی راحت با فریب می خورند و معمولا در تحلیل به انجام اصلاحات ظاهری بسنده کرده و دلخوشند! با این توصیفات، وجه مشترک دو مطرح کنونی، پذیرش نظام اقتصاد لیبرالیستی است؛ خواه از سر اعتقاد و خواه از سر منافع. از منظر ، نقطه آغازین و حلقه وصل این دو جریان را مرحوم می‌دانم. حال که نقش مشارکت در انحراف از مسیر را بیان و تاکید کردیم که بهترین راه بازگشت این کاروان به مسیر اصیلش، تمسک به همین راهبرد یعنی مشارکت است وقت آن رسیده است که به سوال اصلی پاسخ دهیم: چه باید کرد؟ ... ادامه دارد.
بسم‌الله الرحمن الرحیم چه باید کرد؟ (قسمت 15): مشارکت (4) در قسمت قبل به اینجا رسیدیم که بهترین راه بازگشت کاروان به مسیر اصیلش، تمسک به است. همه ما باید با رویکردی دغدغه‌مند از طریق شناسایی و حمایت از افراد دارای صلاحیت در امر حکومت مشارکت مسئولانه داشته و راه را برای ورود این افراد به سطوح مختلف مدیریت کشور هموار کنیم تا مقدمه اصلاح امور فراهم گردد. بنیانگذار فقید و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها درخصوص جهت‌گیری اصلی و اصولی صحبت کرده‌اند. دو نمونه از این موارد در دو پست اخیر در قالب پوستر تقدیم حضورتان گردید. در پست‌های قبلی ضمن نقد دو جریان موسوم به و ، جریان سومی را تحت عنوان جریان مطرح کردم. در ادامه شروط لازم برای یک که می‌تواند شایستگی حمایت از سوی مردم را داشته باشد طرح خواهم کرد. در مقدمه اعتقاد به مبانی و اصول قانون اساسی و باور به اینکه تمامی مسائل کشور را می‌توان در چارچوب اندیشه اسلامی و با بکارگیری توان و ظرفیت‌های درونی حل کرد را یک پیش‌شرط می‌دانم. معیارهای اصلی در کلام امام خمینی به این شکل خلاصه شده است: مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رای دهند كه متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت كنند و را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع زمین، ، ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاك طینتان عارف و در یك كلمه، مدافع _ صلی الله علیه و آله و سلم _ باشند و افرادی را كه طرفدار، اسلام مستكبرین، اسلام اسلام منافقین، ، اسلام فرصت طلبان و در یك كلمه، هستند، طرد نموده و به مردم معرفی نمایند. ۱۳۶۷/۱/۱۱ بنابراین اصل مطلب روشن و مشخص است. در ادامه به عنوان شرح یا حاشیه‌ای بر این فرمایشات، مطالب خود را خدمت شما عرض می‌کنم. ادامه دارد ...
بسم‌الله الرحمن الرحیم چه باید کرد؟ (قسمت 16): مشارکت (5) شروط لازم برای مدیران نظام اسلامی - پیش‌شرط: اعتقاد قلبی به کمال اسلام برای اداره جامعه و اعتقاد به زنده و جاری بودن در شئون مختلف حیات بشری به عنوان - برای حل یک مساله، توان از شروط لازم است. بنابراین یک اصلاحگر را می‌توان در پاسخ به این سوال که مساله اصلی کشور را چه می‌داند، شناخت! بنده اعتقاد دارم (ناشی از عدم تحقق عدالت) مهم‌ترین چالش‌ پیش روی کشور است. - برای حل یک مساله، قدرت از دیگر شروط لازم است. به این منظور طرح این سوال اساسی که [دلیل بروز شکاف طبقاتی کنونی چیست؟] راهگشا خواهد بود. یک اصلاحگر باید بتواند با تحلیل تز غالب بر نظام اقتصادی حال حاضر، نقطه شروع و چگونگی این انحراف () را به خوبی تحلیل کند. - معیار دیگری که برای تحقق عدالت راهگشاست تجربه است. آیا از کسی که محرومیت را با گوشت و پوست خود تجربه نکرده، می‌توان انتظار داشت که حال را بفهمد؟ - شرط لازم دیگر برای یک ، داشتن و است. آیا از کسی که در دوران پیش از تصدی مسئولیت، جسارت طرح دیدگاه‌های خود را به صورت شفاف و صریح ندارد می‌توان انتظار داشت که بعد از آن، این جرات و جسارت را پیدا کند؟ - شرط دیگر دنیا دیدگی و فعالیت‌های اقتصادی در است. متاسفانه بسیاری از تحصیل‌کرده‌های کشور، بجز میز و صندلی مدرسه و بعدا دانشگاه و بعدا شرکت یا اداره محل کار فضای دیگری را تجربه نکرده‌اند! در حالی که برای اصلاح امور جاری کشور لازم است که مناسبات فعالیت‌های و بازار آزاد هم، در کنار مناسبات اداری و ، دانسته و تجربه شده باشد. - شرط لازم دیگر سلامت نفس است. بدیهی است کسی که اقدام به اصلاح ایرادی می‌کند، باید بیشتر و پیشتر از دیگران مقید و پایبند به مسیر حق و صراط مستقیم باشد. - شرط لازم دیگر عدم وامداری از است که در وضعیت کنونی قصور یا تقصیر داشته‌اند. چرا که این وامداری امکان تحلیل صحیح شرایط را از فرد می‌گیرد و حتی اگر بتواند دلیل مشکلات را تحلیل کند به دلیل وابستگی، شرایط لازم برای طرح و مقابله را ندارد.
بسم ‌الله الرحمن الرحیم چه باید کرد؟ (قسمت 17): مشارکت (6) شروط کافی برای اصلاحگری: جبهه رسانه درخصوص لزوم مردم و شرایط مدیران و مسئولانی که توان لازم برای اصلاح نابسامانی‌های موجود را دارند، سخن گفتیم. نوبت به طرح شروطی است که به عنوان شرط کافی برای این افراد (اصلاحگران) مطرح می‌شود. خواسته یا ناخواسته، انقلاب اسلامی از دید نظام سلطه (به سرکردگی صهیونیست‌ها و همراهی غربی‌ها) اگر تهدید شماره 1 تلقی نشود، حتما در زمره تهدیدات اصلی دسته‌بندی می‌شود. آنها برای خنثی‌سازی این تهدید رو به جنگی آورده‌اند که اراده مردم ایران را برای پیگیری و الگو شدن برای سایر ملت‌ها، هدف گرفته است. در این ، دو جبهه اصلی پیش‌روی ماست: و . برای شکست دشمن در جبهه رسانه، نیازمند تزریق قدرت تحلیل به مردم هستیم. سرعت عمل در واکنش موثر به حملات رسانه‌ای جبهه مقابل از ملزومات کار است. شاید تا قبل از بروز اتفاقات مربوط به سقوط حساسیت و اهمیت این جبهه برای خیلی‌ها روشن نشده بود؛ دشمن، بعد از سیل خروشان حضور مردم در مشایعت ، در فاصله چند ساعت تلاش کرد ورق را به نفع خود برگرداند! گمان نکنم هیچ یک از دل‌سوزان انقلاب آن شب را فراموش کند. در این حمله برق آسای دشمن، شاهد بودیم که برخی ، در سطوح مختلف اعم از هیات دولت تا مجلس، چطور به سمت خودی شلیک کردند! بنابراین در دوران حاضر، حضور در عرصه رسانه و توان ارائه تحلیل‌های اثرگذار در بزنگاه‌های لازم، یکی از شروط کافی برای ، امنیتی و حتی قضایی است. متاسفانه برخی از نامزدهای مجلس که حتی در لیست‌های مدعی حضور دارند، در فضای رسانه‌ای فعالیتی ندارند و برخی هم فقط حضور داشته و فعالیتشان محدود به نشر کلیپ‌های مناسبتی است! دولتمردان
بسم ‌الله الرحمن الرحیم چه باید کرد؟ (قسمت 19): مشارکت (8) شروط کافی برای اصلاحگری: عقبه جبهه علاوه بر دو جبهه تقابلی دشمن، نباید از نقاط ضعف عقبه خودی غافل شد. وجود ایرادات ساختاری و قانونی در مواردی راه را برای سوء استفاده نامردمان باز کرده است؛ حتی در مواردی از نظر سیستمی، ساز و کارهایی فسادانگیز در مناسبات قانونی و دولتی وجود دارد که باید شناسایی و رفع شود. حتی درصورت وجود بهترین چنانچه ساز و کارهای اقتصادی امکان شکل‌گیری و رشد سیستماتیک فساد را فراهم کند نمی‌توان به هیچ وجه از مزایای رشد اقتصادی بهره‌مند شد و البته تجربه اثبات کرده است که وجود ساختارهای فسادانگیز مجال و امکان رشد اقتصاد سالم را سرکوب و نابود خواهد کرد. در سلسله مباحث با عنوان « ؟» به طرح مسائل کلان حال حاضر کشور پرداخته و مفاهیم کلی که می‌تواند برای حل این مسائل راهگشا باشد را اجمالا بیان کردم. در چند قسمت باقی‌مانده، راه‌کارهای مصداقی و مشخصی را برای حل مشکلات حال حاضر معرفی خواهم کرد. @dastanpoor_iri https://www.instagram.com/p/B8Szd2fAqO6/?igshid=1hdruap9lmv4q
بسم ‌الله الرحمن الرحیم چه باید کرد؟ (قسمت 20): راه کارها (1) • مشکلات اساسی کشور و راهکارها 1. اقتصاد - اصلاح ساختار بانک مرکزی - اصلاح نظام مالیاتی - اصلاح ساختار بودجه‌ریزی - اصلاح گرایش کلان اقتصاد به تولید 2. فساد - شفافیت - اصلاح ساختارهای فسادانگیز هر یک از موارد در قسمت‌های بعدی به طور مجزا شرح داده می‌شود. مالیاتی @dastanpoor_iri ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️