1_7207894553.mp3
4.57M
فنایی اشکوری
باطن پلید و ضدبشری فرهنگ حاکم بر سیاست غرب
#طوفان_الاقصی
https://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از نظم نوین|جلال الدین فنائی
|از استعمار نژادپرستانه تا مسئله فلسطین: پایداری اندیشههای نژادمحور در غرب
🔰نژادپرستی به عنوان یک واقعیت تلخ و پابرجا در جوامع بشری، برخی مناسبات و رفتارها را همچنان تحت تأثیر خود قرار میدهد. میزان رسوخ نژادپرستی در همه جا یکسان نیست و درجاتی دارد. دولت های غربی در راس فهرست نژادپرستان جهان هستند.
🔸غربی ها با اینکه در ظاهر شعار برابری انسان ها را می دهند و جنبش های مختلفی هم با عناوین مشابه به راه انداخته اند، همچون جنبش سراسری تساوی چیزی که آنها آن را «دگرباشان» می خوانند، اما در لایه های عمیق تر ذهن غربی نژاد اصالت دارد و موجب همگرایی و همدلی آنان با یکدیگر می شود..
🔸 اهمیت نژاد برای غربی ها به حدی است که تصور میکنند همه مردم دنیا هم همینقدر بر نژاد تعصب دارند. آنها فکر میکنند مثلا در ایران هم همه در رسانه ها در حال صحبت از نژاد و مسائل مرتبط هستند؛ از همین رو ست که آنها مسئله فلسطین و اسرائیل را مسئله یهودیان و اعراب می دانند. نژاد چیزی است که آنها آن را خوب متوجه می شوند و بسیاری از مسائل کلان را از آن دریچه می نگرند. حتی بین نژادهای غربی همچون آنگلوساکسون، اسلاو، ژرمن و بالتیک نیز در طول تاریخ درگیریهای زیادی با موضوع نژاد وجود داشته و دارد.
🔸صهیونیست ها عمیقا معتقدند که نژاد بنی اسرائیل نژاد برگزیده است و سایر انسان ها پست و چیزی میان حیوان و انسان هستند.
🔶غربی ها غیر از آنکه به لحاط راهبردی از موجودیت اسرائیل منتفع می گردند، از لحاظ بنیادین هم از وجود اسرائیل نفع می بردند. اگر غربی ها اقرار کنند که کاری که صهیونیست ها می کنند جنایت است، اگر آنها بگویند که کاری که اسرائیل می کند مصداق اشغال و آپارتاید و نسل کشی است، آنگاه جرقه ای در ذهن دیگر افراد زده خواهد شد.
🔸این امر موجب چالش در مشروعیت برخی کشورهای غربی خواهد شد. چرا که بسیاری از این کشورها نیز بر اساس همان اصولی تأسیس شده اند که اسرائیل بر آنها تأسیس شده است. به عنوان مثال کشورهای استرالیا، کانادا، زلاند نو و آمریکا توسط مهاجران نژاد آنگلوساکسون بر روی سرزمین ساکنان بومی این مناطق بنیان نهاده شدهاند؛ یعنی ساکنان اصلی قتل عام یا آواره شدند و به قسمت های دیگر کوچ اجباری کردند و به طور کل از نقشه و حتی تاریخ جهان حذف شدند؛ ملت هایی که خوش اقبالتر بودند، حین فرآیند مستعمره شدن، عمدتا غارت شده و استحاله هویتی شدند اما کامل از صحنه حذف نشدند.
🔸اگر اسرائیل به دلیل اشغال سرزمین فلسطینیان و حذف آنها از صحنه تاریخ محکوم شود، آیا این کشورها نیز باید مورد بازنگری قرار گیرند؟ در نتیجه، غربی ها ترجیح می دهند که از مشروعیت اسرائیل دفاع کنند تا از مشروعیت خودشان مطمئن باشند.
🔸بنابراین، نژادپرستی در غرب باعث شده است تا آنها از اسرائیل حمایت کنند، حمایتی که نه تنها به دلایل راهبردی بلکه به دلایل بنیادی تر صورت می گیرد.
@JalaleddinFanaei
1_7280466697.mp3
15.64M
وظیفه انسانی در برابر فجایع غیر انسانی
فنایی اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
تناقض و تقلید چندلایه با شعار نفی تقلید
محمد فنایی اشکوری
✍در الاهیات اسلامی گفته می شود که انسان در باورهای بنیادی و اعتقادات زیربنایی نباید تقلید کنند، بلکه باید خود با تفکر و تحقیق به نتیجه برسد. در احکام شرعی فرعی انسان یا باید خود متخصص باشد یا از متخصص پیروی کند. در سبک زندگی هم اگر قرار است انسان کسی را الگو قرار دهد خوب است انسان های کامل و معصوم را سرمشق خود قرار دهد. این سخن مقتضای عقل سلیم و فطرت است و خرد و وجدان انسانی در مقابل چنین سخنی تسلیم می شود.
🌺🌷🌺🌹🌷🌹
اما در روزگار ما کسانی را می بینیم که خود را روشنفکر می دانند و با این آموزه دینی مخالفت می کنند.
آنها از سویی تقلید می کنند و از سوی دیگر با تقلید مخالفت می کنند و به این تناقض توجه ندارند.
از این بدتر، آنها نه تنها در عین مخالفت با تقلید، در جایی که نباید تقلید کرد، تقلید می کنند و در جایی که باید تقلید کرد با تقلید مبارزه می کنند.
آنها در اعتقادات و ارزشها و گرایش سیاسی و سبک زندگی که نباید تقلید کرد و بلکه باید با اندیشیدن و تحقیق راه درست را انتخاب کرد، تقلید می کنند، اما در احکام فرعی شرعی که فهم آنها تخصصی است و نیاز به اجتهاد دارد با آنکه خود متخصص نیستند تقلید نمی کنند و دیگران را از تقلید در این حوزه باز می دارند.
مشکل از این هم وخیم تر است. در همان حوزه هایی که نباید تقلید کرد و باید مستقلا اندیشید، اگر بنا شود انسان تقلید کند خوب است از افراد شایسته و الگوهای مناسب تقلید کند، اما اینان از افراد یا جریان هایی که الگوی مناسبی نیستند و شایستگی ندارند تقلید می کنند.
آیا خطای اینها در اینجا پایان می یابد؟ خیر. آنان در همین شعارشان که به صورت پرشور با تقلید در شریعت مبارزه می کنند، از دیگران تقلید می کنند؛ یعنی با اندیشیدن خود به اینجا نرسیده اند که نباید تقلید کرد، بلکه کورکورانه و مقلدانه سخنان دیگران را در نفی تقلید، تقلید می کنند!
خلاصه مشرب این حضرات این است که با تقلید معقول و مشروع که فقط در یک حوزه از حیات است مخالفند، اما در حوزه های مختلف حیات که نباید تقلید کرد تقلید می کنند، تقلیدی که هویت و اصالت فرد و جامعه را بر باد می دهد.
سخن مولوی ناظر به این گونه تقلید است آنجا که می گوید:
خلق را تقلیدشان بر باد داد
ای دوصد لعنت بر این تقلید باد
#تقلید
https://eitaa.com/dreshkevari