eitaa logo
محمد فنایی اشکوری
1.8هزار دنبال‌کننده
325 عکس
231 ویدیو
101 فایل
به نام او سلام این فضا فرصتی است برای طرح مباحث و اندیشه های مبتلابه انسان معاصر در حوزه های فلسفه, عرفان, دین و مسایل اجتماعی با رویکرد عقلانی و معنوی. راه های ارتباط: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Fanaei.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5769596445376123599.mp3
12.24M
شرح دعای افتتاح ۱ دعا و نیایش فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
1_10463494436.mp3
27.39M
شرح دعای افتتاح ۲ آیا میدانید چه خدایی را می پرستیم؟ فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
1_10474942642.mp3
26.56M
شرح دعای افتتاح ۳ معرفت الله فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
1_10496183834.mp3
10.29M
شرح دعای افتتاح ۴ ولی شناسی_ جامعه مهدوی فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
پدیده فاجعه بار مهاجرت ایرانیان ۱- رشد میزان مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور ( آمارفکت، بهمن ۱۴۰۲) ۲- تبدیل مهاجرت فردی به مهاجرت گروهی و خانوادگی ( ایران وایر، آذر ۱۴۰۲) ۳- افزایش مهاجرت متخصصین مانند پزشکان، پرستاران و کارگران ماهر ( خبرآنلاین، بهمن ۱۴۰۲) ۴- افزایش مهاجرت جوانان با استعداد برتر تحصیلی (تابناک) ۵- کاهش سن مهاجرت به گروه دانش‌آموزان ( عصر ایران، خرداد ۱۴۰۲) ۶- افزایش مهاجرت برخی از گروه‌های ورزشکاران و هنرمندان ( اعتماد آنلاین، ۳۱ خرداد ۱۴۰۲) ۷- افزایش مهاجرت زنان ( دنیای اقتصاد، ۱۷ آذر ۱۴۰۲) ۸- افزایش مهاجرت گروه‌های استارتاپی و موسسات دانش بنیان ( انتخاب، ۱۰ مرداد ۱۴۰۲) ✍فرض کنیم برخی از آمارها مبالغه آمیز باشد، آیا اصل این فاجعه قابل انکار است؟ آیا با نادیده گرفتن یک فاجعه یا تقلیل و یا انکار آن چیزی از عمق فاجعه کم می شود؟ آیا باید نشست و همینطور این خبرها و آمارها را دید و شنید و بی تفاوت از کنار آن گذشت؟ با این وضعیت چه آینده ای را برای ایران در پیش داریم؟ آیا نباید کاری کرد؟ برنامه نظام برای مواجهه بااین پدیده چیست؟ آیا برنامه ای داشته است؟ چه اندازه این برنامه موفق بوده است؟ آیا فردی یا نهادی در این مساله پاسخگو هست؟ http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
تفسیر فاتحه الکتاب (۱).mp3
17.89M
تفسیر فاتحه الکتاب (۱) محمد فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
1_10349248007 (2).mp3
21.39M
تفسیر فاتحه الکتاب (۲) محمد فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
تفسیر فاتحه الکتاب۳.mp3
23.02M
تفسیر فاتحه الکتاب ۳ فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
1_10382168216.mp3
21.73M
تفسیر فاتحه الکتاب۴ فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
1_10400089562.mp3
18.66M
تفسیر فاتحه الکتاب ۵ فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
شرح دعای روز پانزدهم ماه رمضان.mp3
13.28M
شرح دعای روز پانزدهم ماه رمضان فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
1_10417839865.mp3
21.95M
تفسیر آیات آغازین سوره بقره (۱) فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
4_6039778299503186418.mp3
25.01M
تفسیر آیات آغازین سوره بقره (۲) فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
شرح دعای روز شانزدهم ماه رمضان.mp3
13.59M
شرح دعای روز شانزدهم ماه رمضان فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
زندگی نامه آیت الله سید نورالدین اشکوری به کوشش سعید فلاحی ناشر: موسسه نابغه آل الصدر قم، ۱۴۰۲ http://eitaa.com/dreshkevari
1_7375116782.mp3
16.98M
عوامل و زمینه های دین گریزی محمد فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
شرح دعای روز هفدهم ماه رمضان.mp3
14.5M
شرح دعای روز هفدهم ماه رمضان فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
شرح دعای روز هیجدهم ماه رمضان.mp3
4.69M
شرح دعای روز هیجدهم ماه رمضان فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
شب قدر است و محتاج دعايم زعمق دل دعايي کن برايم اگر امشب به معبودت رسيدي خدا را در ميان اشک ديدي کمي هم نزد او يادي ز ما کن کمي هم جاي او ما را صدا کن بگو يارب فلاني روسياهست دو دستش خالي و غرق گناه است بگو يارب تويي درياي جوشان در اين شب رحمتت بر وي بنوشان
4_5994827081588935321.mp3
1.25M
چرا به علی عشق می ورزیم؟  فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
در این شبهای عزیز حق داران را از یاد نبریم و از خداوند مهربان مغفرت و علو درجاتشان را بخواهیم. http://eitaa.com/dreshkevari
شرح دعای روز نوزدهم ماه رمضان.mp3
4.38M
شرح دعای روز نوزدهم ماه رمضان فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
 🌏پرسشی فلسفی دربارۀ آفرینش دربارۀ آفرینش این سؤال همیشه برایم مطرح بوده است که اگر خدا عالم را در زمانی آفریده باشد باید پیش از آفرینش عالم زمانی باشد. پس آن زمان از کجا آمده است. اگر خدا آن زمان را آفریده باشد باید در زمانی آفریده باشد و این منتهی به تسلسل در آفرینش زمان ها می شود. اما اگر پیش از آفرینش زمانی نباشد عالم ازلی خواهد بود و اگر ازلی باشد نیاز به آفریدن ندارد. پس در هر دو صورت آفرینش با مشکل مواجه است. ممنون می شوم اگر پاسخ دهید. پاسخ   ✍این سؤال همیشه در متافیزیک و الهیات مطرح بوده است. برخی عالم را ازلی و بی نیاز از آفرینش می دانستند و برخی مانند متکلما عالم را حادث می دانستند و همانطور که غزالی در تهافت می گوید آنها معتقد بودند آفرینش با ازلیت نمی سازد و قول به قدم عالم از سوی فلاسفه ناسازگار با آفرینش است. اما ابن سینا این معضل را حل کرده است. او هم به آفرینش قائل است هم به قدم عالم. او تبیین می کند که مناط نیاز به علت امکان است، نه حدوث. بنا بر این ممکن الوجود وابسته به واجب الوجود است، چه عالم ازلی باشد چه نباشد. ازلیت منافاتی با اتکای به علت ندارد.    ارسطو از خدا به عنوان محرک نخستین یاد می کند، اما دربارۀ آفرینش جهان و نحوء پیدایش موجودات از مبدأ نخستین سخن روشنی ندارد. متکلمان پیش از ابن سنیا به نظریۀ خلق در زمان معتقد بودند. از نظر آنان جهان نمی تواند هم مخلوق و هم ازلی باشد. ابن سینا برپایۀ نظریه اش درباره واجب و ممکن و با استفاده از نظریۀ فیض نو افلاطونیان از صدور موجودات از علت نخستین در لازمان سخن می گوید. از نظر ابن سینا مخلوق بودن عالم با ازلی بودن آن سازگار است. جهان در ذاتش ممکن الوجود است. با هستی بخشی علت به آن واجب بالغیر و موجود می شود و بدون آن معدوم است.    خلق جهان ابداعی است و ابداع تأییس الشیء بعد لیس مطلق است. یعنی معلول که بالذات معدوم است به سبب علت موجود می شود. حکم ذاتی ممکن الوجود معدوم بودن است و موجود بودنش به سبب علت است. حکم ذاتی آن که معدوم بودن است تقدم دارد بر حکمی که به سبب علت برایش حاصل می شود. پس معدومیتش بر موجودیتش و به تعبیر ابن سینا لیسش بر ایسش تقدم و ایسش بر لیسش تأخر دارد. اما این تقدم تنها در ذهن است، لیکن در خارج ایجاد مشروط به مسبوق بودن شیء به عدم نیست. به عبارت دیگر فاعل نخستین یا مبدع تقدم ذاتی بر معلول دارد، نه زمانی. به بیان دیگر ابداع ایجاد جهان است،اما مسبوقیت جهان به عدم در آن مفروض نیست. پس خلق جهان با قدم ازلی جهان سازگار است. لازمۀ مفروض گرفتن مسبوقیت خلقجهان به عدم، خلق در زمان است؛ لیکن ابداع مشروط به آن نیست. در ابداع معلول تنها به علت متکی است، نه به چیز دیگر و بدون نیاز به واسطه ای مانند ماده، یا ابزار یا زمان. از این رو ابداع با تکوین و احداث متفاوت است. تکوین ایجاد چیزی است به وساطت ماده و ابزار و احداث ایجاد چیزی درزمان است و ابداع متفاوت با هر دو است. ملاصدرا با طرح اصالت وجود و ربطی بودن ممکنات گامی جدید در این مسئله برداشت. در اینجا بیشتر نمی توان توضیح داد و باید به منابع فلسفی به ویژه آثار ابن سینا و ملاصدرا و شرح ها آنها رجوع کنید.   http://eitaa.com/dreshkevari