فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حجت الاسلام سلیمانی اردستانی در گفت و گو با دیدارنیوز: لزوم مرجع تقلید داشتن کاملا انحرافی است
🔹 اسلام از انسان خواسته فقط از عالم کمک بگیرد در فهم مسائل
🔹 دستگاهی که الآن هست از مردم تبعیت کورکورانه طلب می کند
🔹 کل رساله عملیه نوشتن یک انحراف است
#دیدار_نیوز
آیا تقلید از مجتهد انحراف از اسلام است؟.mp3
5.61M
نقد مصاحبه فوق👆
آیا تقلید از مجتهد اعلم انحراف از اسلام است؟
#محمدفنائی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دین ستیزی با وارد کردن خرافات در دین
این کارها عزاداری نیست. از خرافات هم گذشته. با عرض معذرت بی تعارف و صریح باید گفت جهالت و حماقت محضه.
این رفتارهای خرافی امسال بطور بی سابقه ای افزایش یافته است.
به نظر می رسد این یک نقشه شیطانی سازمان یافته است در کنار نقشه هایی که در فضای سیاست کشور در حال رخ دادن است، برای نابود کردن اسلام و تشیع. هر عاقلی با چنین خرافاتی بنام دین مواجه شود به آسانی دین گریز و دین ستیز می شود و به عقل و خرد هر دینداری خواهد خندید.
دلسوزان نباید از کنار این بدعت ها بی تفاوت بگذرند و تنها نظاره گر باشند.
#محمدفنائی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚بصیرت چیست؟
چه کسانی دارای بصیرت اند؟
آیا آموختن علوم دینی ملازم با دستیابی به بصیرت است؟
چگونه می تواند به بصیرت رسید؟
معدات و موانع بصیرت کدامند؟
#بصیرت
#حق_و_باطل
👤#دکترمحمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
38.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل صوتی👆
آب را گل نکنیم
در فرودست انگار
کفتری میخورد آب!
👤#دکترمحمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Wake up call. To all of US.
👤#دکترمحمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم از اشرف مخلوقات!
منصفانه قضاوت کنید. آیا واقعا این از اون عاقل تره؟ کدوم شجاعتر و قدرتمند تر و کدوم ضعیفتر و ترسوتر؟😄
آیا خدا در عالم لامکانی است؟.mp3
5.31M
آیا خدا در عالم لامکان هست؟
آیا خدا داخل عالم است یا خارج یا هردو یا هیچکدام؟
نسبتش با عالم چه نسبتی است و چگونه می توان درک و تصورش کرد؟
👤#دکترمحمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
44.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقد تبلیغات بازرگانی صدا و سیما
ضرورت اجتناب از لغویات و مالایعنی
خسارتهای اقتصادی، اجتماعی، روحی روانی و معنوی این نوع تبلیغات
👤#دکترمحمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زهد چیست؟
آیا برخوداری از نعمت های مشروع الهی با زهد ناسازگار است؟
جامعه مطلوب اسلامی از نظر اقتصادی چگونه جامعه ای است؟
👤#دکترمحمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
54.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آثار سوء تملق و چاپلوسی
رواج نگران کننده تملق در جامعه
مستبدان متملق پرور و متملقان مستبدپرور
👤#محمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
با انتصاب آقای عارف به عنوان معاون اول مواضع واقعی رییس جمهور محترم در موضوعات زیر تاحدی مشخص شد:
جوان گرایی!
فراجناحی بودن!
تخصصگرایی!
البته باید اعتراف کرد که تناسب تام بین رییس جمهور و معاون برقرار است:
هر دو سالمند
هر دو اصلاح طلب
هردو غیر متخصص در مدیریت اقتصادی!
رعایت تناسب و هارمونی بسیار مهمه!
👤#محمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
دوستی بیان فوق را نقد کردند و گفتند این تحلیل واقع بینانه نیست.
در پاسخ باید عرض کرد آنچه گفته شد تحلیل نیست، فکت (واقعیت) است. اینکه آقای عارف ۷۳ سال سن دارند، اینکه اصلاح طلبند و اینکه تخصصشان اقتصاد نیست سه فکت است. نه تحلیل است نه تضعیف. از خودشان هم بپرسید تأیید می کنند. مثل اینکه بگوییم آقای عارف مرد است، یزدی است و خیاط نیست.
برای موفقیتشان در حل مشکلات کشور دعا می کنیم.
👤#محمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
ضرورت آگاهی بخشی درباره فرقه های انحرافی.mp3
3.12M
👆ضرورت آگاهی بخشی درباره فرقه های انحرافی
آیا حق داریم هر جریان فکری قابل نقد را فرقه انحرافی بنامیم؟
ضرورت معیار قرار دادن عقلانیت و انصاف در نقد و داوری
👤#محمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سگ را گشادن و سنگ را بستن!
حکایت قاچاقچیان و محیط بانان زحمتکش و فداکار!
👤#محمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 ضرورت جهاد تبیین مستلزم تحول اساسی در نظام آموزشی حوزه علیمه است
فرضیه ای که در اینجا طرح می شود این است که بدون تحول اساسی در نظام آموزشی حوزه های علمیه جهاد تبیین آن گونه که شایسته است امکان تحقق ندارد.
چه کسی می تواند جهاد تبیین کند؟ کسی می تواند وارد میدان جهاد تبیین شود که با مباحث نیازمند به تبیین آشنا باشد. یعنی موضوعات، پرسش ها و چالش های رایج را بشناسد و توان پاسخگویی به آنها و روشنگری دربارۀ آنها را داشته باشد. از طرح ها، فتنه، و نقشه های دشمن آگاه باشد و راه مواجهه با آنها را بداند. جهاد تبیین واجب است، اما آیا همه ما آمادگی و توان انجام این تکلیف را داریم؟
گرچه گام های مثبتی در تحول حوزه برداشته شده است اما بی شک برنامه های سنتی و رایج حوزه ها برای رسیدن به چنین شناخت و توانی کافی نیست. جهاد تبیین امروز غیر از تبلیغ سنتی است و روش و محتوای آن بسیار متفاوت با گذشته است.
رسالت دین امر ثابتی است که عبارت است از هدایت انسان به سمت فلاح و سعادت و اصولی هم که به فلاح و سعادت منتهی می شود ثابت و ازلی است و تغییر پذیر نیست. اما شیوه تعلیم دین و مقابله با موانع از تحولات زمان اثر می پذیرد. پرسشها و انتظارات و بطور کلی ذهنیت انسان ها و فرهنگ جوامع در طی زمان دستخوش تغییر می شود و در نتیجه شیوه پاسخگویی نیز همواره باید متحول شود.
وقتی تکلیفی واجب شود تحصیل مقدماتش هم واجب می شود. لازمه این سخن ضرورت تحول اساسی در محتوا و روش آموزش و پژوهش و تبلیغ در حوزه های علمیه است. اگر تبیین واجب است، این تحول نیز واجب است و نمی توان آن را نادیده گرفت. و اگر این واجب فوری است وجوب ایجاد این تحول نیز فوری است.
آیا مراکز حوزوی ما در این مسیر قرار دارند؟ آیا به این ضرورت و فوریت توجه هست؟ ما هنگامی می توانیم مدعی شویم که آمادگی برای جهاد تبیین داریم که به اندازه کافی عالمان دینی زبان دان و صاحب نظر در رشته های مختلف علوم گوناگون بویژه #علوم_انسانی داشته باشیم. هنگامی می توانیم مدعی شویم که می توانیم در جهاد تبیین شرکت کنیم که بتوانیم نیازهای معرفتی و فکری جامعۀ اسلامی را تأمین کنیم، از طراحی عقلانی و کارآمد اصل نظام تا کمک به حل معضلات فرهنگی، سیاسی، حقوقی، اخلاقی، تربیتی و غیره. بنابراین جهاد تبیین را باید از خود حوزه شروع کرد.
جهاد تبیین کاری تخصصی است. هیچکس نمی تواند در همه زمینه ها وارد میدان جهاد تبیین شود و به همه پرسشها و شبهه ها پاسخ دهد، جز در حد شعار و خطابه بی اثر. مجاهد میدان تبیین باید متخصص و متمحض در یک رشته علمی خاص باشد. امروزه تعداد علوم و زیرشاخه های آنها بی شمار است. بسیاری از این علوم بویژه علوم انسانی که زیرشاخه های بسیار دارند با معارف دین و نظام اسلامی ارتباط دارند.
حوزه های علمیه باید در رشته های گوناگون مورد نیاز، دانش آموخته و محقق و مبلغ داشته باشند تا بتوانند این نیاز را تأمین کنند. تحقق این امر نیازمند تحول اساسی در نظام آموزشی حوزه است. نظام آموزشی موجود بر اساس نیازهای و چالش های امروز تدوین نشده و پاسخگوی آن نیست.
نکته زیر به عنوان نقطۀ شروع این بحث در اینجا طرح می شود تا هرکس که به این باور رسیده و این ضرورت را احساس می کند بحث را دنبال کند. هر دانش آموخته حوزه علمیه که بخواهد در جهاد تبیین موفق باشد باید مراحل زیر را طی کرده باشد:
▫️ آشنایی با کلیات علوم و معارف اسلامی،
▫️ آشنایی با ابزارها، مهارت ها و روش های تعلیم و تحقیق و تبلیغ مانند زبان، ادبیات و دانش رسانه،
▫️ تخصص در یکی از شاخه ها یا زیرشاخه های علوم اسلامی، مانند تعلیم و تربیت اسلامی
▫️ آشنایی با یکی از شاخه های علوم جدید بویژه علوم انسانی مرتبط با شاخه ای از علوم اسلامی که فرد در آن تخصص دارد، مانند دانش تعلیم و تربیت جدید،
▫️ و آشنایی با فلسفه مرتبط با آن شاخه علمی مورد نظر، مانند فلسفۀ تعلیم و تربیت.
این برنامه باید چنان طراحی شود که در زمان معقولی مثلا کمتر از ده سال از زمان ورود طلبه به حوزه به ثمر رسد. برنامه آموزشی حوزه علمیه هنگامی موفق و پاسخگوی نیاز روز است که بتواند دستکم این انتظار را برآورد و هزاران نفر دانش آموخته ای که مدارج فوق را در رشته های مختلف طی کرده اند پرورش دهد.
✍ استاد محمد #فنایی_اشکوری
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
1_9641056210.mp3
10.64M
ضرورت حفاظت کامل از فرماندهان مقاومت
چرا برای پایان دادن به ترور فرماندهان مقاومت فکری نمی شود؟!
http://eitaa.com/dreshkevari
👆این گفتار حدود ۵ ماه پیش در پی ترور تعدادی از فرماندهان مقاومت در لبنان و سوریه و عراق ایراد شده بود و نسبت به تدام این جنایات هشدار داده شده بود.
👤#محمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
این «غصه» با که گویم
و این غم کجا برم
شهادت برای شهید مبارک است، اما برای ما فاجعه و مصیبت است.
بله اگر ما در سطحی بودیم که از اینگونه مصایب درس می گرفتیم و قدرت امنیتی و حفاظتی خود را بالا می بردیم و می توانستیم انتقامی بازدارنده و در خور و متناسب با جنایت بگیریم، بخشی از فاجعه جبران می شد، اما ما بارها و بارها اثبات کردیم که هر مصیبت و بلایی بر سر ما بیاید، سیستم حفاظتی و امنیتی ما تکان نخواهد خورد، و ظاهرا چون شهادت را سعادت میدانیم دست دشمن را برای شهید کردن ارزشمند ترین نیروهایمان باز میگذاریم.
مهمترین کاری که در قبال این مصایب می کنیم نوحه سرایی پس از وقوع فاجعه است و در این قضیه از بس تجربه و تکرار کردیم بسیار تبحر پیدا کرده ایم!
انا لله و انا الیه راجعون نه فقط به خاطر مصیبت عظیم این شهادت، بلکه بخاطر مصیبت عظیمتر که نحوه مواجهه ما با دشمن و بی خیالی و بی تفاوتی درقبال تهدیدهای امنیتی است و این مصیبت اعظم است که زمینه را برای مصیبت های عظیم فراهم می کند. کاش و کاش و کاش که گوش شنوایی وجود داشت!
انا لله و انا الیه راجعون.
😭😭😭😭😭😭
#محمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سردار حاجیزاده؛ آماده باشید تا به صهیونیستها بفهمانید ریختن خون مهمان در خانه ما چه عقوبتی دارد.
🇮🇷 @QODS_IR | اخبار قدس
پ.ن. خداوند پشت و پناهتان و نصرت الهی نصیبتان. امیدواریم به معنای حقیقی انتقام گرفته شود.
اما اگر قرار است ده هزار موشک به بیابانها یا ساختمانهای خالی از سکنه بزنیم، بهتر است اصلا حرفی از انتقام نزنیم. تعداد موشک مهم نیست. دشمن فقط با یک موشک چنین فاجعه ای آفرید.
#محمدفنایی_اشکوری
https://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از نظم نوین|جلال الدین فنائی
|دو راهی
بین محور مقاومت و اسرائیل جنگی چند لایه برقرار است. اسرائیل اگر با فلسطینیها پیمان آتشبس ببندد، به معنای شکست اسرائیل خواهد بود؛ به معنای تشویق و جایزه دادن به فلسطینی ها بابت حمله 15 مهر (هفت اکتبر) محسوب خواهد شد؛ و به معنای نشان دادن چراغ سبز به دیگران برای حمله به اسرائیل و به تبع زمینه سازی برای تشکیل دولت فلسطینی و تجزیه اسرائیل و در نهایت نابودی اسرائیل خواهد بود. بنابراین اسرائیل چارهای جز شکست مقاومت در غزه ندارد و هرگز آتشبس را امضا نخواهد کرد. اسرائیل با به شهادت رساندن مسئول سیاسی حماس (اسماعیل هنیه)، این پیغام مستقیم را رساند که با شرایط فلسطینی، آتشبس نخواهد کرد.
پس از حل مسئله غزه، اسرائیل ناگزیر باید با حزبالله تسویه حساب کند و این تهدید دائمی را از پیش رو بردارد. پس از شکست فلسطینی ها و لبنانیها، موجودیت اسرائیل در منطقه تثبیت میشود و فرآیند عادیسازی (normalization) اسرائیل در منطقه به صورت کامل شکل میگیرد. فردای آن روز، ایرانی که عمق راهبردی خود را از دست داده، به منزویترین حالت ممکن میرسد. در نتیجهٔ آسیب پذیرتر شدن، جنگ به داخل مرزهای ایران کشیده میشود و طی یک جنگ یا چند جنگ با همسایگان یا قدرتهای جهانی، مستهلک، فرسوده، تضعیف و در آخر نابود میشود.
این اصل مطلب است.
این مصاف فقط یک طرف پیروز دارد. ایران و محور مقاومت یا همه چیز را از دست میدهد یا پیروز میشود. اسرائیل نیز همچنین، یا همه چیز را از دست میدهد یا پیروز میشود. هر دو نمی توانند پیروز باشند.
تا امروز عقلانیت ایجاب میکرد که ایران به گونهای عمل کند که توازن بین شرق و غرب ایجاد کند، چون از این راه امنیت و منافع ملیاش تأمین میشد. امروز چالش ایران این است که باید تصمیم بگیرد که آیا میخواهد قدرت منطقهای بماند و نفوذش گستردهتر شود یا از نقش رهبری خود در محور مقاومت بکاهد و به تدریج پروژه مقاومت را منحل کند، به امید کمرنگ شدن خصومت غربیها با ایران. این دوراهی سرنوشتسازی است که در برابر ایران قرار دارد. فرار و اجتناب از این دوراهی، در سالهای پیش ممکن بود، اما در این دوره، که پنجره تغییر نظم در نظام بینالمللی باز شده، چارهای جز انتخاب نیست. امروز چهرهٔ سخت دورۀ گذار را تجربه میکنیم. انتخاب امروز ایران، وزن و نقش ایران در عرصه بینالمللی و سهمش از قدرت را مشخص میکند.
پاسخ ندادن به اسرائیل، به امید احیای رابطه با غرب، چندان واقعگرایانه نیست. تلاش برای نزدیک شدن به غرب در دهه نود، با اینکه شرایط جهان نیز برای آن نسبت به امروز بسیار مهیاتر بود، برای ایران نتیجهای در بر نداشت. امروز اگر برای نزدیک شدن به غرب تقلا کنیم و کارویژه جمهوری اسلامی که رهبری جهان اسلام است را پیگیری نکنیم، نقش خود را به عنوان بازیگر مقاوم و ضد استعماری از دست میدهیم (نقشی که بسیار برای آن هزینه دادهایم) و از ملتها و گروههایی که دل در گرو آرمانهای مقاومت دارند فاصله میگیریم و همچنین متحدینی همچون روسیه و چین را نیز از دست میدهیم و عملا به یک کشور منزوی، منفور، حاشیهای و دسته چندم تبدیل خواهیم شد؛ شاید چیزی مثل لیبی.
تمام این مطالب بدین معناست که کم کم وقت آن رسیده است که با واقعیتهای جدید مواجه شویم. جنگ ایران با محور استکبار، طولانی بوده و طولانی خواهد بود و هیچ سیاستمدار بصیری چنین انتظاری ندارد که بدون برنامهریزی و تامین شرایط، با این محور شیطانی جنگ مستقیم داشته باشیم. اما از آنجا که ضربۀ اسرائیل به محور مقاومت (شهادت هنیه در تهران) جنبه حیثیتی و شرافتی دارد، ایران ناگزیر به پاسخ است. پاسخ قاطع ندادن به اسرائیل، ضمن آنکه شرافت مهماننوازی ایرانی را لکهدار میکند، موجب رشد تبلیغات منفی علیه ایران در جهان اسلام خواهد شد. طبعا پاسخ شتابزده و ضعیف نمیتواند کارساز باشد. این پاسخ وقتی مؤثر است که قوی تر از و یا دستکم هموزن با جنایت اسرائیل باشد. ضمنا ایران باید برای پر کردن حفره های امنیتی اش کاری کند. تداوم ترورهای اسرائیل در ایران نیز آیندهای نگران کننده را ترسیم می کند.
@JalaleddinFanaei