کیش مهر.mp3
14.73M
کیش مهر
همی گویم و گفته ام بارها
بود کیش من مهر دلدارها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
شرح کوتاه ابیات علامه طباطبایی ره
به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی او.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه منظوم آیتالکرسی از امید امجد 🌷
انسان قرآنی نه شایعه پراکن است، نه شایعه پذیر.
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا. الاسراء/36
و (ای انسان) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.
Do not pursue that of which you have no knowledge. Indeed hearing, eyesight, and the heart—all of these are accountable.
اگر فقط به این یک آیه عمل شود از بسیاری از مفاسد و فجایع پیشگیری خواهد شد. اگر مردم فقط به آنچه علم دارند اعتماد کنند بساط، تهمت، غیبت، شایعه پراکنی، تبلیغات غلط و بسیاری از فتنه ها و دسیسه ها نسبت به افراد و جامعه برچیده خواهد شد و نفرت و خصومت جایش را به مهر و محبت و اختلاف و تفرقه جایش را به یکپارچگی و وحدت خواهد داد.
انسان قرآنی نه شایعه پراکن است، نه شایعه پذیر.
نه تولید شایعه می کند، نه توزیع شایعه می کند و نه مصرف شایعه.
کسانی که بدون علم به چیزی اعتماد می کنند باید پاسخگو باشند و در قیامت خطاب می شود که:
وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ (الصافات/24)
و (در موقف حساب) نگاهشان دارید که در کارشان سخت مسئولند (بازداشتشان کنید که باید پاسخگو باشند!).
[But first] stop them! For they must be questioned.
تنها با تلاوت و تقدیس و حتی تفسیر قرآن، فرد و جامعه قرآنی نمی شود؛ آن چیزی که فرد و جامعه را قرآنی می کند تربیت قرآنی است. چه بسیار افراد و جمع هایی که در تلاوت و قرائت و تقدیس و تفسیر قرآن سنگ تمام می گذارند اما بویی از تربیت قرآنی نبرده اند.
http://eitaa.com/dreshkevari
ترفندهای بهائیت در تبلیغ
✍موضوع رابطه علم و دین را جستجو می کردم که اولین مطلبی که با این عنوان در گوگل یافتم در دانشنامه آزاد ویکی پدیابود.
در این مدخل بحثی حدود یک صفحه درباره رابطه علم و دین طرح شده که شامل 5 عنوان در 5پاراگراف است: رابطۀ علم و دین، تاریخچه علم و دین، بهائیت، دیدها، ناسازگاری. نویسنده بهایی این مدخل از میان ادیان عالم تنها از بهائیت نام برده و یک پاراگراف درباره آن نوشته به این صورت که بهائیت علم و دین را سازگار می داند و هیچ نوع تعارضی بین آنها نمی بیند.
این شیوه از تبلیغ غیر مستقیم و اثرگذار بهائیت را در همه جا می توانید ببینید. با این روشها می کوشند بهائیت را به عنوان یک دین آن هم دینی عقلانی و انسانی القا کنند.
یک دایرة المعارف انگلیسی در موضوع ادیان جهان را دیدم که نویسنده بهائی ادیان را بر حسب حروف الفبای انگلیسی بحث کرده و طبق حروف الفبا اولین به اصطلاح دینی را که مطرح کرده بهائیت است که با حرف B . شروع می شود. بعد ادیان بزرگ و جهانی دیگر مثل بودیسم و مسیحیت و اسلام را آورده. هیچ بعید نیست که کل کتاب را برای این نوشته که با آوردن بهائیت در بدو و صدر ادیان به عنوان دینی در کنار سایر ادیان بزرگ جهان جا بیندازند.
صدها و هزاران نمونه از این شیوه غیر مستقیم معرفی و تبیلغ بهائیت را می توانید در رسانه های مختلف جهانی (اعم از حقیقی و مجازی، کتبی و شفاهی، دیداری و شنیداری و غیره ) ببینید.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
فلسفه و علوم انسانی.mp3
17.66M
نقش دانش آموختگان فلسفه در اسلامی سازی علوم انسانی
جایگاه علوم انسانی در زندگی انسان امروز
دانش ها و مهارت های لازم برای ایفای این نقش
۱۰/۹/۱۴۰۳
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
21.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۱ آذر سالگروز شهادت سردار جنگل میرزا کوچک خان
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
چگونه می توان از فلسفه در اصلاح و تکمیل علوم انسانی استفاده کرد؟
👇👇👇
سخنرانی در جمع دانش پژوهان فلسفه
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
📢 «انتظار مؤسسه از دانش آموختگان گروه فلسفه»
✅ چکیده بحث دکتر محمد فنایی اشکوری مدیر گروه فلسفه برای دانشجویان فلسفه موسسه:
🔻این موضوع با درنظر گرفتن هدف مؤسسۀ و هدف گروه فلسفه روشن می شود. تأمین بخشی از هدف مؤسسه بر عهدۀ گروه فلسفه است.
🔻هدف کلی موسسه:
اسلامی سازی علوم انسانی به عنوان مهمترین نیاز علمی امروز جامعه اسلامی، نظام اسلامی و جهان اسلام
🔺منظور از اسلامی سازی علوم انسانی طرد مطلق و کنار گذاشتن کلی علوم انسانی موجود نیست. منظور اصلاح و تکمیل علوم انسانی موجود و هماهنگ کردن و متناسب ساختن آن با فرهنگ اسلامی با استفاده از آموزه های اسلامی و رفع تعارض هایی است که ممکن است وجود داشته باشد.
🔺این هدف با تولید اندیشه در علوم انسانی اسلامی یا در مقدمات آن علوم مانند فلسفه، کلام، تفسیر، اخلاق، فقه، تاریخ و عرفان تأمین می شود.
🔻هدف گروه فلسفه:
علوم انسانی از شاخه های فلسفه نیستند و تنها با فلسفه نمی توان علوم انسانی تولید کرد. اما این علوم دارای مبانی فلسفی اند و با اندیشه های فلسفی مرتبط و از آنها متاثرند.
🔺هدف گروه فلسفه تولید اندیشه فلسفی مرتبط با اسلامی سازی علوم انسانی در سه حوزه است:
1⃣ شاخه های اصلی فلسفه (هستی شناسی، معرفت شناسی و انسان شناسی)،
2⃣ فلسفه های مضاف مرتبط با علوم انسانی (فلسفه علم، فلسفۀعلوم انسانی)،
3⃣ مشارکت در تولید فلسفه های علوم انسانی خاص مانند فلسفه روانشناسی، جامعه شناسی، تعلیم و تربیت)
🔻علوم و معارف مورد نیاز برای تأمین هدف یادشده:
پژوهشگر فلسفه اسلامی باید با علوم و معارف مختلفی آشنا باشد و در حوزه ای تخصص داشته باشد تا بتواند اندیشه فلسفی متناسب و هماهنگ با آموزه های اسلامی تولید کند که ذیلا اشاره می شود:
1⃣ آشنایی با مقدمات علوم اسلامی مانند: ادبیات، منطق و اصول فقه
2⃣ آشنایی با علوم اسلامی مانند: تفسیر، حدیث، کلام، فقه، اخلاق و عرفان
3⃣ آشنایی با فرهنگ، علوم و معارف زمانه در حد دانش عمومی
4⃣ آشنایی با فلسفه اسلامی
5⃣ آشنایی با فلسفه غرب
6⃣ تخصص در یکی از شاخه های فلسفه به صورت تطبیقی
7⃣ آشنایی با یکی از علوم انسانی و قرینه اسلامی آن
8⃣ آشنایی با مقدمات و فنون آموزش و پژوهش، مانند زبان، روش تحقیق و استفاده از ابزارهای جدید علمی
🔺بخشی از این نیازها در دبستان و دبیرستان و حوزه و مراکز علمی دیگر تأمین می شود و بخشی از آنها را باید افراد با اهتمام شخصی خود بدست آورند.
🔺هر مرکز علمی و پژوهشگاه حوزوی یا دانشگاهی که چنین هدفی دارد باید زمینۀ تأمین این مقدمات را فراهم کند. همچنین افرادی که قصد پیگیری این هدف را دارند اگر بخواهند موفق باشند باید این علوم و مهارت ها را کسب کنند.
🔺رسالت گروه فلسفه تامین نیازمندی های فلسفی مورد نیاز در اسلامی سازی علوم انسانی است.
🔺با کسب این مقدمات و توانایی ها زمینه برای تولید اندیشه فلسفی در حوزه های مورد نیاز مرتبط با علوم انسانی اسلامی فراهم می شود.
🔺حاصل این مطالعات فلسفی در اختیار متخصصان در هر یک از رشته های علوم انسانی قرار داده می شود تا با استفاده از آنها و سایر معارف مورد نیاز به سمت اصلاح و تکمیل علوم انسانی و تولید علوم انسانی اسلامی حرکت کنند.
🔰 کانال رسمی گروه فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
@philosophy_iki_ac_ir
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
18.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
کشور امارات با بارندگی کمتر از استان یزد و وسعت کمتر چگونه نهصد میلیارد دلار از تجارت غیرنفتی دارد و ما چشم انتظار بارش بارانیم
🎤 محمد درویش، فعال محیط زیست
امارات هیچکدام از چشماندازهای منحصر به فرد طبیعی، تاریخی، گردشگری و انسانی ما را ندارد. و ما از نظر گردشگری جزو صد کشور اول دنیا هم نیستیم. فرونشست آخرین مرحله بیابانزائیه و اگر دشتی ۴ میلیمتر فرونشست کنه، کارش تمامه و ما منتظر فرونشستها چند صدمیلیمتری هستیم.
امروز اگر از این دشتهای ما هیچ آبی برداشت نکنیم حداقل پنجاه هزارسال وقت لازمه تا به شرایط قبل برگردیم.
حالا بریم سراغ کوهستانها که منابع آب ما هستند، ببینید ما چگونه داریم آنها را نابود میکنیم...
🗓 پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۴٠۳
📱 Telegram
📸 Instagram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«بقاء ذات خدا به بقاء امیر المومنین است» !!!👆
متاسفانه این عقاید به عنوان آموزه های شیعی ترویج می شود.
افکار غلو آمیز در کدام مدارس و مراکز و توسط چه کسانی تعلیم داده میشود؟
چه جریان ها و افرادی از آن پشتیبانی می کنند و چه انگیزه ها و اهدافی را دنبال می کنند؟!
http://eitaa.com/dreshkevari
در سیاست خارجی و روابط بین الملل فریب کاری و نقض عهد و عبور از قوانین بین المللی امری عادی و پر تکرار است.
دولت و سیاستمداری که این را نمیداند الفبای سیاست را نمیفهمد.
در سیاست خارجی رفتار ما باید اخلاقی باشد، اما اگر فکر کنیم دیگران لزوما با ما اخلاقی رفتار خواهند کرد در اشتباه محض هستیم.
در همه حال به ویژه نسبت به رقبا چه رسد به دشمنان باید بدبین باشیم .
اعتماد به وعده دیگران و سپس اقرار به فریب خوردن در روابط خارجی اقرار به حماقت است.
این فریب خوردن اگر تکرار شود نشان حماقت مضاعف و لاعلاج است.
و نگون بخت ملتی که مبتلا به چنین سیاستمدارانی است.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
تحلیل های خوشبینانه ای که طی شب و روز گذشته (۱۷ آذر) درباره سوریه از کارشناسان و رسانه های داخلی شنیدیم با واقعیت فاصله داشت.
این نشان می دهد که ما از قافله تحولات عقب هستیم. سرعت تحولات بسیار بیشتر از تحلیل های کارشناسان و اقدامات سیاسون ماست. دمشق سقوط کرد.
دیر بجنبی باختی چنانکه چنین شد!
امیدوارم درس بگیریم و دستکم سرعت تحولات در داخل ایران را جدی بگیریم و پس از مرگ سهراب دنبال نوشدارو نگردیم.
از نسیمی، دفتر اوراق برهم می خورد
از ورق گردانی لیل و نهار اندیشه کن
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
خوشبینی، بدبینی، واقع بینی
آیا باید نسبت به امور خوشبین بود یا بدبین؟
آنچه مسلم است این است که پیش از خوشبینی یا بدبینی باید واقع بین بود.
خوشبینی که مبتنی بر واقع بینی نباشد توهم است و تصمیم گیری براساس خوشبینی محضی که مبتنی بر واقع بینی نباشد حرکت در تاریکی است که مصون از خطر و شکست نیست.
بدبینی یعنی ندیدن داشته ها، توانایی ها، امکانات و فرصت ها از یک سو و نگرانی از خطرات و موانع موهوم یا بزرگنمایی موانع و خطرات موجود از سوی دیگر و در نتیجه همه درهای موفقیت را بسته دیدن که نتیجه روانی آن ناامیدی و نتیجه بیرونی آن بی عملی و دست روی دست گذاشتن و منتظر شکست بودن است.
بنا بر این باید واقع بین بود و بر اساس واقع بینی هم توانایی ها را دید هم ضعف ها را، هم فرصت ها را هم چالش ها را و با تکیه بر توانایی ها و داشته ها، آگاهانه و امیدوارانه حرکت کرد.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
دو ضعف بزرگ حکومت اسد
حکومت بشار اسد دو ضعف بزرگ داشت که زمینه ساز اصلی سقوط آن شدند: ضعف اول عدم توجه جدی او به خواست ها و نیاز های مردم سوریه و بی اعتنایی به نارضایتی مردم بود و ضعف بزرگ دیگرش این بود که نتوانست ارتش کارآمدی را تربیت کند.
ارتش سوریه از نظر امکانات و تجهیزات کم نداشت، اما تربیت و اراده و عزم لازم برای مقابله با دشمن را نداشت. ارتشی بود تنبل و مفتخور که نه در برابر حملات هرروزه رژیم صهیونیستی جز تماشای ذلیلانه واکنشی نشان می داد و نه در برابر گروه های تروریستی می ایستاد.
این نیروهای جهادی مقاومت و برخی دولت های دیگر بودند که با گروه های تروریستی مقابله می کردند و بارها حکومت او را از خطر سقوط نجات دادند و دراین بار آخر که آنها زمینه ورود به صحنه را نیافتند در طرفهالعینی سقوط کرد.
☑️ اسد اگر بجای صرف هزینه برای چنین ارتش ذلیلی، گاوداری می زد، نفعش برای خود او و مردم سوریه بسیار بیشتر بود.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
میدان آزمونی برای گروه های تروریستی سوریه و شناخت ماهیت آنها
در حالیکه گروه های تروریستی در سوریه سرمست از پیروزی مفت و آسانی که بدست آورده اند مشغول جشن و پایکوبی و غارت اموال عمومی هستند، رژیم صهیونیستی همچون کفتار لاشخور از فرصت استفاده کرده در حال بمباران زیرساخت های سوریه و اشغال بخشهایی از خاک این کشور است.
تاریخ تجاوزهای اسرائیل اثبات کرده است که این رژیم جایی را که اشغال کند هرگز ترک نمی کند مگر با زور، چنانکه در لبنان دیدیم.
اینک باید دید این گروهها چه واکنشی نشان خواهند داد. آیا با اسرائیل به مقابله خواهند پرداخت؟ اگر آنها دلسوز سوریه اند و قیام آنها برای نجات سوریه از حکومت بشار اسد است، اینک خاک سوریه مورد تجاوز و اشغال اسرائیل و اصل موجودیت این کشور در معرض تهدید است.
این یک میدان آزمونی است برای این گروهها و راهی است برای شناخت بهتر ماهیت آنها.
هم میدانی است برای راستی آزمایی ادعای آنها که هدفشان نجات سوریه است و هم میدانی است برای آزمودن میزان قدرت نظامی آنها. آیا قدرت نظامی این گروه ها حکومت اسد را شکست داد، یا پشتیبانی قدرت های بیگانه و ضعف و بی کفایتی ارتش سوریه؟
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ترکفعل یک سردار سپاه، خسارات جبرانناپذیری به ج.ا وارد کرد‼️
🇾🇪 حرف حساب و ساده ای که بی توجهی به آن بارها و بارها باعث صدمات کمرشکن شده است.
سوریه تمام شد به فکر ایران باشیم.
همه توجهات را به سوریه متمرکز نکنیم. سوریه تمام شد. نیم نگاهی به سوریه داشته باشیم و از ماجرای تلخ سوریه عبرت بگیریم. اما به فکر ایران باشیم. فتنه گران همان خواب ها را برای ایران هم دیده اند!
درست است که ایران به مراتب قوی تر و با ثبات تر از سوریه است و قابل قیاس با آن نیست، اما به همان میزان دشمنانش نیز به مراتب بیشتر، سرسخت تر و خبیث تر هستند.
بسیاری از حوادث غیر قابل پیش بینی و غافلگیر کننده اند بطوری که پس از وقوع آنها دهان ها از شگفتی باز می مانند!
نداند به جز ذات پروردگار
که فردا چه بازی کند روزگار
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوابی که شیاطین برای ما دیدند
تصرف ایران و غارت منابع ایران توسط آمریکا در فیلم سینمایی w 2008
توی کمتر از ۳ دقیقه، خیلی ساده و روان داره توضیح میده داستان چیه
🔘 کانال خبری،فرهنگی شهرکریمه
🆔https://eitaa.com/joinchat/1586298880Ca6a2178304
🌐www.shahrekarimeh.ir
با اتحاد و درایت و همت می توانیم این نقشه های شیطانی را خنثی کنیم و طعم تلخ شکست را به شیاطین بچشانیم.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
بودن یا نبودن!
قبلا به تفصیل توضیح دادم که جمهوری اسلامی ایران یا باید ابرقدرت باشد یا اصلا نباشد. ما در حساس ترین پیچ تاریخی قرار داریم. انتخاب و تصمیم با ماست.
کشور ما این ظرفیت را دارد که از قدرت های برتر جهان بشود. کافیست ما هم این عزم و همت را داشته باشیم.
مساله بودن و نبودن است.
آیا در مسیر این هدف در حرکت هستیم و این گونه که می رویم به آن مقصد می رسیم؟
سوگمندانه خیر. با این فرمان که تاکنون رانده ایم و اکنون می رویم با آن مقصد نسبتی نداریم. اما اگر درایت و همت بورزیم و بخواهیم «می توانیم».
من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
عوامل سقوط حکومتها و زوال تمدنها
عامل سقوط حکومت ها معمولا یا نارضایتی داخلی است یا فشارهای خارجی و یا هر دو باهم. نارضایتی داخلی عوامل گوناگونی دارد، اما مهمترین عامل نارضایتی، فشار اقتصادی بر مردم است. آستانه صبر مردم و همینطور قدرت مقاومت حکومت در برابر فشارها حدی دارد.
حال اگر بر نارضایتی داخلی، فشارهای خارجی نیز افزوده شود و این نارضایتی از درون و فشارها از بیرون به صورت فزاینده ای رو به افزایش باشد و حکومت در حل مشکلات اقتصادی و اصلاح روابط خارجی توفیقی نداشته باشد، سقوط آن حکومت قطعی است.
اگر بر این مشکلات و فشارهای داخلی و خارجی، اختلاف در درون حاکیمت نیز افزوده شود، سرعت سقوط شتاب بیشتری خواهد گرفت.
در چنین شرایطی اگر عقلای قوم خردمندانه و دلسوزانه و هوشمندانه و با سرعت عمل بتوانند راه حل هایی برای کاستن فشارها و غلبه بر مشکلات بردارند، روزنۀ امیدی برای برون رفت از بحران و خطر سقوط باز خواهد شد، والا باید منتظر شمارش معکوس دوران حاکمیتشان باشند. اقدامات و تلاشهای دیگر برای بقا حداکثر ممکن است تاریخ زوال را قدری به تاخیر بیندازد.
بر جهان و تاریخ و جوامع، قوانین ضروری علی و معلولی حاکم است که تخلف ناپذیر و بی رحم است و با کسی و جمعیت و ملتی تعارف ندارد. سنة الله الّتی قد خلت من قبل و لن تجد لسنة الله تبدیلا.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیض ببرید. التماس دعا!😄
تعارض های موهوم میان تئوری های علمی و اصول الاهیاتی
ارایه شده در همایش بین المللی قرآن و علم
محمد فنائی اشکوری
چکیده
معرفت انسان به دینی و غیر دینی (بشری) تقسم می شود. معرفت دینی برآمده از آموزه های ادیان و کتاب های مقدس است که به اعتقاد متدینان ریشه در وحی الهی دارد. معرفت بشری (غیر دینی) هر آن معرفتی است که انسان با استفاده از قوای معرفتی خود بدون بهره گیری از وحی بدست می آورد. معرفت بشری انواعی دارد: حسی، شهودی فطری، تجربی، عقلی، تاریخی، و شهودی عرفانی.
بحث تعارض میان معارف بشری و معارف دینی در همۀ انواع معرفت قابل طرح است، چون در متون دینی نمونه هایی از انواع معارف تجربی، تاریخی، عقلی، و عرفانی دیده می شود. اما مباحثی که امروزه تحت عنوان تعارض علم و دین مطرح است بطور عمده ناظر به تعارض علوم تجربی با معارف دینی است.
مدعای ما این است که اولاً بسیاری از مواردی که به عنوان تعارض میان یافته های علم تجربی و دین طرح شده (در موضوعاتی همچون غایتمندی موجودات، اشرفیت انسان، وجود خدا و آفرینش) در واقع تعارض میان علم تجربی و دین نیست، بلکه تعارض میان برخی نظریات فلسفی با باورهای دینی است، و ثانیاً این تعارض ها قابل حل و پاسخ دادن است.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
تعارض علم تجربی و دین.mp3
20.29M
ارایه شده در:
🍀همایش قران و علم🍀
۲۲ آذر ۱۴۰۳
🌴تعارض های موهوم میان تئوری های علمی و اصول الاهیاتی🌴
انواع شش گانه معارف بشری
تعارض میان معارف بشری و معارف دینی
آیا علم تجربی می تواند با آموزه های مابعدالطبیعی دین در تعارض باشد؟
ارجاع تعارض علم و دین در موضوعات مابعدالطبیعی به تعارض فلسفه مادی و فلسفه الهی
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei