تحفه های یلدایی.mp3
8.03M
تحفه های یلدایی
در محضر قرآن کریم
پندهای حکیم ابوالقاسم فردوسی
غزلی از لسان الغیب
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
هشدار هشدار!
حضرات مسولان محترم، قوای سه گانه و همه کارگزاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران، مدیران و دلسوزان نظام:
کشور ما از نظر سیاسی داخلی و خارجی و فتنه ها و طرح های شیطانی دشمنان در شرایطی است که اگر در کوتاه مدت به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توجه جدی نشود و از گرانی فزاینده و افسارگسیخته جلوگیری نشود این مشکلات تبدیل به بحران امنیتی می شود. این در حالی است که جدا از این مساله با مسایل و تهدیدهای نظامی و امنیتی هم درگیر هستیم. آیا هنوز هم به نتیجه نرسیدید که باید در شیوه مدیریت و اداره کشور تجدید نظری شود و برای سامان دادن به اقتصاد کشور چاره اندیشی شود؟ اگر به فکر ملت نیستید لااقل به فکر حفظ قدرت و سرنوشت خود باشید. دنیا دنیای تغییرات سریع و پرشتاب است. عبرت بگیرید!
http://eitaa.com/dr_Fanaei
وحدت حوزه و دانشگاه.mp3
45.22M
گفتگو درباره وحدت حوزه و دانشگاه
اهمیت و ضروت وحدت
مناسبات علم و دین
راهکارهای وحدت
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
نظر اسلام درباره مسیحیت/ خاطره فنایی اشکوری از گفتگو با یک مسیحی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
https://www.mehrnews.com/news/4053250/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD%DB%8C
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ زیبایی از جانباز یزدی که در شبکه های اجتماعی اجتماعی غوغا کرده ، آفرین بر خانواده این جانباز معزز
13.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خلق را تقلیدشان بر باد داد
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد
http://eitaa.com/dr_Fanaei
🔴عمل عجیب و غیرمنتظره حضرت مسیح(ع) برای آموزش تواضع به علما
شهید مطهری: حضرت عیسی علیه السلام به حواریین گفت: «من خواهش و حاجتی دارم، اگر قول میدهید آن را برآورید بگویم». حواریین گفتند: «هرچه امر کنی اطاعت میکنیم». عیسی از جا حرکت کرد و پاهای یکایک آنها را شست.
حواریین در خود احساس ناراحتی میکردند، ولی چون قول داده بودند خواهش عیسی را بپذیرند تسلیم شدند و عیسی پای همه را شست. همینکه کار به انجام رسید، حواریین گفتند: «تو معلم ما هستی، شایسته این بود که ما پای تو را میشستیم نه تو پای ما را».
عیسی فرمود: «این کار را کردم برای اینکه به شما بفهمانم که از همه مردم سزاوارتر به اینکه خدمت مردم را به عهده بگیرد «عالم» است.
این کار را کردم تا تواضع کرده باشم و شما درس تواضع را فرا گیرید و بعد از من که عهدهدار تعلیم و ارشاد مردم میشوید راه و روش خود را تواضع و خدمت خلق قرار دهید.
اساسا حکمت در زمینه تواضع رشد میکند نه در زمینه تکبر، همان گونه که گیاه در زمین نرم دشت میروید نه در زمین سخت کوهستان».
📚داستان راستان، ج۱، ص۲۳۴-۲۳۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ایشان رهبر یک و نیم میلیارد انسان در هندوستان هستند !!!
کسانی فورا گارد خواهند گرفت و خواهند گفت اولا او یک هندوست، ثانیا ما از نظرسیاسی با او اختلاف داریم، چرا باید از خوبی او سخن گفت!؟ جواب اینست که به هیچ چیز دیگر او فعلا کاری نداریم. این رفتارش زیبا و ستودنیست و نشان فضیلتی در اوست و ما بویژه صاحبان منصب و جایگاه اجتماعی باید این ادب و ساده زیستی و بی آلایشی و خودمونی بودن با مردم را از او یادبگیریم، او هرکی و هرچی که باشد!
http://eitaa.com/dr_Fanaei
به سراغ من اگر می آیید
نرم و آهسته بیایید
تا مبادا که ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من
سهراب سپهری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏕گیلان
🏔ماسال
❄️برف و جنگل و دام و دامدار
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#طبیعت_زیبا
👇👇👇☘☘☘☘☘
🍃🌸🦋 @tabiatehziba🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشجویان خارجی سرود فارسی میخوانند.
درحالیکه بعضی از ایرانی ها وقتی دو کلمه خارجی یاد می گیرند کلمات بیگانه را بجای فارسی بکار می برند و در تابلوها کلمات فرنگی می نویسند، بسیاری از جوانان نخبه دنیا عاشق زبان شیرین فارسی اند و به آموختن آن افتخار میکنند تا بتوانند اشعار زیبای فردوسی و مولانا و سعدی و حافظ را به فارسی بخوانند.
http://eitaa.com/dr_Fanaei
🔹 ثورو نویسنده آمریکایی گفته است: هرچيزی كه بين انسانها مرز بگذارد يك جنايت بالقوه در حق انسان هاست. هر چيزی كه بين انسانها مرز بگذارد حتی جنسيت يا حتی طبيعیتر از آن كودكی، نوجوانی و جوانی (اگر بخواهد مرزهای حقوقی بر آن مترتب شود) به لحاظ اخلاقی قابل دفاع نيست.
✍ اما من می گویم: هرچيزی كه تفاوتهای میان انسان ها (مانند تفاوت در جنسيت يا حتی طبيعیتر از آن كودكی و بزرگسالی) را نادیده بگیرد يك جنايت بالقوه در حق انسانهاست و به لحاظ اخلاقی قابل دفاع نيست.
انسان ها با هم اشتراکات و تفاوت هایی دارند. انسان ها به لحاظ اشتراکاتشان تکالیف و حقوق مساوی دارند. هرتفاوتی هم موجب تفاوت در حقوق و تکالیف نیست، مانند تفاوت نژادی، اما برخی تفاوت ها ایجاب می کنند در مواردی وظایف و حقوق افراد متفاوت شود. توقع تکالیف بزرگسال از کودک ظلم در حق کودک است. توقع تکالیف انسان سالم از فرد بیمار و ناتوان جسمی ظلم در حق آن بیمار است و ده ها مثال دیگر. پس در همه موارد تکالیف و حقوق مساوی انتظار داشتن و تفاوتها را ندیدن ظلم و بی عدالتی آشکار است.
http://eitaa.com/dr_Fanaei
58.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش های کهنه و نو استعمار در سلطه بر ملتها
سخنرانی حجت الاسلام سید باقر طباطبایی نژاد
آذر ماه ۱۴۰۳ عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه امام خمینی(ره)
http://eitaa.com/dr_Fanaei
وحدت حوزه و دانشگاه: چالشها و چشم اندازها
در گفت و گو با دکتر محمد فنایی اشکوری (قسمت اول)
روزنامه عصر ایرانیان |
https://asre-iranian.ir/Newspaper/item/187037
http://eitaa.com/dr_Fanaei
وحدت حوزه و دانشگاه چالشها و چشم اندازها
وحدت حوزه و دانشگاه: چالشها و چشم اندازها
در گفت و گو با دکتر محمد فنایی اشکوری (قسمت دوم)
روزنامه عصر ایرانیان |
https://asre-iranian.ir/Newspaper/item/187089
http://eitaa.com/dr_Fanaei
طرحی برای همکاری حوزه و دانشگاه و وحدت آنها.mp3
8.81M
طرحی برای همکاری میان حوزه و دانشگاه
ارایه راهکار عملی
تقسیم کار میان حوزه و دانشگاه
همکاری حوزه و دانشگاه
وحدت حوزه و دانشگاه
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
نگاهی به اندیشۀ عرفانی آیت الله مصباح یزدی (مقاله)
نویسنده: اشکوری، محمد فنايی ؛
ماهنامه معرفت/ آبان 1400 - شماره 287 ، ب (وزارت علوم/ISC /8 صفحه - از 9 تا 16)
🍀🍀🍀🍀🍀
چکیده:
آیتالله مصباح بهعنوان متفکر و اسلامشناسی جامع، در حوزههای گوناگون معارف اسلامی، نظرورزی و نظریهپردازی کرده است. یکی از حوزههایی که ایشان به نظرورزی و اصلاحگری پرداخته، عرفان اسلامیاست. از عرفان اسلامی روایتها و قرایتهای گوناگونی وجود دارد. ازهمینرو، اختلافنظر و موافق و مخالف نسبت به آن بسیار است. برخی از بزرگان همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری و آیتالله مصباح، تلقیای از عرفان اسلامی ارایه میدهند که از سویی حاصل تحلیل عقلی و از سوی دیگر، برآمد از متن آموزههای قرآنی و روایی است، بهگونهایکه رد و انکار این تلقی از عرفان آسان نیست. در این مقاله خطوط کلی اندیشههای عرفانی آیتالله مصباح را که روح آن برگرفته از قرآن کریم است، همراه با ملاحظات انتقادی و اصلاحی ایشان نسبت به برداشتهای ناصواب در این زمینه، به اختصار عرضه میشود؛ تا هم تشنگان عرفان اصیل اسلامی از زلال آن جرعهای برگیرند و هم با بهرهگیری از روشنگریهای آن استاد فرزانه، از لغزشها و افراط و تفریطها در این زمینه ایمن باشند. عمده مطالب مقاله برگرفته از کتاب «در جستجوی عرفان اسلامی» حضرت استاد است.
✍خلاصه ماشینی:
انسان امیال دیگری دارد که خود میتواند در شکوفایی آن مؤثر باشد؛ مثل عشق، که با توجه به زیباییهای معشوق و یاد او شدیدتر میشود و با بیتوجهی و غفلت و غلبه خواستههای دیگر، ممکن است فروکش کند. انسان احساس میکند نوعی کمال هست که میتواند به آن برسد؛ اما اولاً درک این امر به تفکر و توجه فرد بستگی دارد؛ و ثانیاً رسیدن به آن وابسته به همت و تلاش فرد است. چون حقیقت عرفان امری قلبی و باطنی است، شناخت عارف حقیقی برای افرادی که احاطه به باطن افراد ندارند، دشوار است؛ جز به نحو ظنی از راه قرائن. چنانکه گفتیم عارف راستین کسی است که به معرفت شهودی و قلبی خدا رسیده باشد؛ اما در اینجا نکاتی هست که باید توجه داشت. گاهی ممکن است برای نوجوانی یا انسان سادهای بهخاطر لطافت روحش مکاشفهای روی دهد؛ اما این امر هرگز نشانۀ کامل بودن او نیست و مستلزم آن نیست که همۀ سخنان او درست و حجت باشند. بنابراین داشتن کشف و کرامت يا برخورداري از علم عرفان، دلیل بر عارف بودن کسی نیست و از این طریق نمیتوان مرتبۀ كسي را در عرفان شناخت. اما آنچه محل بحث است، این است که آیا عقل قدرت درک حقایق عرفانی را دارد یا خیر. حق این است که گرچه عقل ممکن است نتواند حقیقت آنچه را که عارف شهود کرده است، دریابد؛ اما با اینحال فیالجمله توان داوری ایجابی و سلبی دارد. اما این امر هرگز بهمعنای انکار هر تفسیری از وحدت وجود از سوی عقل نیست؛ چراکه میتوان برای وحدت وجود تفسیر قابل قبولی در نظر گرفت....
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
منظومۀ معرفتی خدامحور
در مرکز منظومۀ معرفتی آیت الله مصباح توحید قرار دارد. خدامحوری در همۀ ابعاد و اجزای اندیشه و حیات استاد مصباح سریان دارد: در فلسفه، الاهیات، عرفان، اخلاق، و علوم اجتماعی. هیچ یک از عناصر منظومۀ معرفتی او بدون خدامحوری نیست. در هستی شناسی خدا به عنوان تنها وجود غنی و مستقل در هستی شناخته میشود و سایر موجودات عین ربط و فقر و وابستگی به او. در اعتقاد دینی توحید اصل الاصول و روح جاری در همۀ اجزای دین است. در انسان شناسی کمال انسان تنها در قرب به خداست. در نظام ارزشی و فلسفۀ اخلاق، قرب به خدا منشأ و معیار ارزش و ارزش اصیل و غائی است. در فقه و حقوق و سیاست و همۀ عرصه های حکمت عملی همۀ باید و نبایدهای زندگی از او نشأت می گیرد؛ تنها شارع و قانونگذار و آمر و ناهی و داور نهائی اوست. در سیاست تنها حاکم و منشأ مشروعیت اوست. در اقتصاد تنها مالک حقیقی خداست. بنابر این منظومۀ معرفتی استاد مصباح منظومه ای توحیدی است. البته هر مؤمن راستینی باید چنین باشد، اما در واقع و عمل همه چنین توجهی ندارند. در میان آنها هم که چنین توجهی دارند کمتر کسی می توان یافت که به تفصیل لوازم توحید محوری را اندیشیده و در آن باب نظریه پردازی کرده و در عرصه های گوناگون آثار و لوازم آن را تبیین و تنقیح کرده باشد.
برگرفته از کتاب چراغ فروزان حکمت، ص 44 نوشته محمد فنایی اشکوری
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
1_2661753060.mp3
7.77M
آیت الله مصباح نظریه پرداز در فلسفه اسلامی معاصر
محمد فنایی اشکوری
11/10/1401
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dr_Fanaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوحه ای جانسوز در سوگ سردار دلها
در دیدار کرمانی ها با رهبری انقلاب
بمناسبت سالگرد شهادتش
http://eitaa.com/dr_Fanaei