eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
16 عکس
102 ویدیو
171 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
قطرات بارانی _ ۲۶۶۲ .....حضرت موسی پاسخ دادن به سخن لغو آنها را *جهل* میداند و به جای مجادله و توضیح دادن به آنها می‌فرماید که.....پناه می برم به خدا که از جاهلان باشم.... استاد، *آیا* می تونیم بگیم اون امانتی که همه از تحمل آن امتناع کردند اما انسان چون جاهل بود آنرا پذیرفت؟ مخلوقات آن *امانت* را نپذیرفتند چون *قابلیت و لیاقت و ظرفیت و استحقاق* لازم را نداشتند. انسان پذیرفت چون در چنین جایگاهی بود و *باید* می پذیرفت چون *لایق* بود (نه جاهل). زیرا هیچ *جاهلی* مسئولیت پذیر نیست. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۶۶۳ پیامی در گروهها منتشر شده که درست بودنش رو نمیدانم خواستم درست بودنش رو استاد بفرمایید ۱_ قرار این گروه نیست که نسبت به مطالب منتشر در گروه‌های دیگر اظهار نظر کند. ۲_ اکنون که آغاز با شکوه دولت انقلابی است و باید شکرگزار این نعمت و تحول بزرگ باشیم، طرح این مطلب بلند، خیلی جالب نبود. 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۶۶۴ استادگرامی از آنجا که شما مخالف مشاوره گرفتن های مرسوم کنونی هستید اگر مشورت و مشاوره بااین کارشناسان باعث تذکر و هشیاری نسبت به مسائل مهم مغفول مانده در محیط خانواده بشود بازهم آن را نهی می کنید و خلاف عقل میدانید؟ آیا این نوع مشورت گرفتن را نمیشود مصداق آیه فسئلوا اهل الذکر ان کنتم لاتعلمون دانست؟ تا کنون نشنیده ایم که هیچ مشاوری خودش را « أهل الذکر » نامیده باشد. ظاهرا تمام « مشاورین آموزش دیده در دانشگاههایی که استکبار به ما تحمیل کرده »، خود را « أهل علم » می دانند و اصلا نمی خواهند عنوان « أهل ذکر » داشته باشند. بله ممکن است مشاوری تذکرات خوبی به مراجعینش بدهد و آنها را درست « راهنمایی » و « ارشاد » کند. اما « اگر کتابهای مشاوره » را (که شاخه ای از روانشناسی است) دیده باشید و درس مشاوره خوانده باشید تأئید می کنید که در اصول مشاوره، « عقل و وحی و غیب و الهام و ملائکه و آخرت و اراده و اختیار و خدا و معنویات » اصلا مطرح نیستند. « هدایت ، ارشاد ، تذکر ، راهنمایی ، یاددادن حل مسائل ، یاددادن نحوه ماهی گرفتن » خیلی خوب است اما لطفا بررسی کنید ببینید حتی یک نفر را می توان پیدا کرد که با رجوع به مشاورین آموزش دیده غربی به عقلانیت و بلوغ رسیده باشد و به مشاوره های بعدی محتاج و معتاد نشده باشد؟ آیا مشاوری را تا کنون آنقدر عالم و صادق دیده اید که بگوید « مشاوره های رایج » کاری غیر از مشورت قرآنی » است؟ 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
*اطلاعیه:* إن شاء الله تعالی *پانزدهمین* جلسه *مفاهیم قرآن* از زبان قرآن، فردا *یکشنبه* ۱۷ مرداد ماه،(آخرین جلسه دور نهم)، از ساعت: *۱۵ تا ۱۶:۱۵* برگزار می شود. لطفا برای یافتن پاسخ پرسشهای زیر به من کمک کنید: ۱ـ *معوقین* چه افرادی هستند؟ و آنها چه فرقی با *مخلّفین* دارند؟ ۲ـ *قائلین* در آیه ۱۸ أحزاب *چه خصوصیاتی* دارند؟ ۳ـ (پرسش مهم:) *بـأس* یعنی چه؟ ۴ـ منظور از *قلیلا* در آیه ۱۸ أحزاب، چیست؟ ۵ـ آیا *قوی بودن* یک *تکلیف* قرآنی است؟ ۶ـ *حزب* یعنی چه؟ و *أحزاب* از منظر قرآن کدامند؟ ۷ـ *واکنش مؤمنین با احزاب* چگونه است؟ نشانی کلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
قطرات بارانی _ ۲۶۶۶ سلام و بركات الهی بر شما أعضاء محترم گروه *شصت و چهارمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما، اين بود که: *پیام* عبارت: ... *أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجاهِلينَ* (بقره/۶۷) *چیست؟* از پاسخهای بسیار عالمانه عزیزانی که اظهار نظر فرموده بودند، سپاسگزارم. *جاهلین* قطعا افراد *بی دانش* نیستند، زیرا *عجایب هفتگانه* در دوران *جاهلیت اول* و انواع *بمبهای اتمی و کشتار جمعی* و انواع *ویروسهای* مرگبار و انواع *ویروسهای خطرناک رایانه ای* و انواع *خوراکیهای تقلبی و زیان آور* در *جاهلیت دوم* و توسط *دانشمندان فوق تخصص* ساخته شده و می شوند. از منظر قرآن، *جاهلین* افراد *خودپرستی* هستند که *خدا ندارند* و به *خالق* خود کمترین *توجهی* ندارند. *به خدا پناه می برم که از جاهلین باشم* یعنی: فقط افرادی *جاهل نیستند* که خود را در *پناه خدا* قرار داده باشند. *چرا؟* زیرا *منبع علم و حکمت* فقط *خدا* است. پس *بی خدا* همان *جاهل* است، هر چند که *ذهن* او پر از *اطلاعات* باشد. در قرآن هر کجا *جاهلین* آمده است، به همین *بی خدائی* توجه می دهد: ۱ـ آب و طوفان، زمین و پسر نوح علیه السلام را فراگرفته و *تنها راه نجات* فقط پناه بردن به خداست (نه سوار کشتی شدن) لذا خداوند به آن حضرت می فرماید: إِنِّي *أَعِظُـــكَ* أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجاهِلينَ (هود/۴۶) ۲ـ حضرت یوسف علیه السلام مورد *هجوم شهوت* قرار گرفته و نزدیک است *اراده و ایمانش* سرقت شود و او *سقوط* کند، لذا می فرماید: ... *وَ أَكُنْ مِنَ الْجاهِلينَ* (یوسف/۳۳) ۳ـ خداوند به رسول أکرم صلی الله علیه و آله هم می فرماید: ... *وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلينَ* (أعراف/۱۹۹) و در ارتباط با *هدایت مردم* به ایشان *تأکید* می کند که: .... *فَلا تَكُونَنَّ مِنَ الْجاهِلينَ* (أنعام/۳۵) پس *جاهل* آنست که در *تاریکی نفس* و *محاسبات ذهنی* خودش *اسیر* است. زیرا *علم و حکمت، مطلق و نامحدود* است، پس فقط افرادی جاهل *نیستند* که با *نماز و دعا و عبادت* خودشان را *دائما* به آن *سرچشمه علم و معرفت مطلق* مرتبط و *متوجه* نگه دارند و در مواجهه با هر *لغوی* پیوسته *شعارشان* این باشد که: .... سَلامٌ عَلَيْكُمْ *لا نَبْتَغِي الْجاهِلينَ* (قصص/۵۵) (ما از بی خداها پیروی نمی کنیم.) 👈واژه: ۶۷ 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات‌بارانی _ ۲۶۶۷ متن پیاده شده *جلسه اول_بخش۲* زندگی از منظر سوره مبارکه الرحمن (استاد غفرانی) ۲۹مهرماه ۹۸ پس اولین سوغاتی اربعین ما برای شما ابن است که: کوفیان آن همه رذالت و خباثت را از کجا آوردند ۱. این که علی را گم کردند و ۱۰۰ سال علی نداشتند ۲. این که حمد و شکر نداشتند و این دو به هم مرتبط اند وقتی حمد و شکر نداشتند نمیتوانستند علی را داشته باشند پس هر « فرد » یا « دولت اسلام‌نمای عراق و شامی » که إمامت و ولایت حضرتِ « علی » صلوات الله علیه را گم کند و تابعِ « نفسانیتِ درّنده‌خویِ » خود و « بهیمه » شود، هر نوع نامردی، خیانت، خباثت، دنائت، رذالت و شرارتی، برایش « طبیعی » است. داعش و طالبان همون کار را کردند که کوفیان کردند. * بهیمه* یعنی کسی که در ابهام مانده است مانند کسی که شک کند و در شک بماند (شک کردن به تنهایی بد نیست ولی در شک ماندن است که نهی شده است) ثالثا: در کربلای سالِ ۶۱ محرم، سپاه کوفیان تحت فرمان عُمر سعد ملعون، همگی أهلِ « نماز » بودند، و حتی برای « نماز اول وقت » بر شرارتشان افزودند. پس چرا « نماز » مانعِ آن همه « شرارت » نشد؟ به نظر می‌رسد که آن افرادِ خبیث و جنایتکار، نماز را از روی « عادت » و برایِ « خدا » می‌خواندند و خودشان « هیچ بهره و نورانیتی » از آن نمی‌بردند، و در وضو، صورت و « دست‌هایِ » خود را می‌شُستند اما حاضر نبودند از ثروت، قدرتِ دنیای فانی، « دست » بشویند. سوغاتِ دوم: در زیارت أربعین شهادت دادیم که « قیام امام حسین » صلوات الله علیه، برای: « رهایی تمام بندگان خدا از جهالت و حیرت ضلالت » بود: لِیَسْـتَنْقِذَ عِبــادَکَ مِنَ: الْجَهالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ حال ضلالت یعنی چه؟ *ضلالت* یعنی جستن حق بیرون خود در صورتی که همه چیز درون ماست در « رزمایش با شکوه أربعین » دیدیم که چگونه « حُبّ الحسین »،« معجزه » کرد و « بزرگترین راهپیمائی و تجمّع انسانی تاریخ بشریت » و « مانور اقتدار و همدلی و نشاط دینی و انتظار فرج » را در « سکوت رسانه‌های استکباری و با انواع مزاحمتها » آفرید. ظاهرا نقل شده است که « آخرین حجّت الهی » در « لحظه ظهور »، خودشان را به جهانیان، « فرزندِ حسین » معرفی می‌کنند یعنی « همایش اربعین » با « عنایات الهی »، دارد « نامِ حسین » را برای جهانیان، « معرفی » می‌کند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۲.۶۴۸ #پرسش استاد،حضرت زهرا می فرمایند: اَللّهُمَّ وَ اجْعَلْنا مِمَّنْ اَخْلَصَ لَک
قطرات بارانی _ ۲۶۶۸ استاد شیطان مخلوق خدا است و قسم خورده ما بنی آدم را گمراه کند و ما را با هم که همه با هم اولاد حضرت آدم هستیم را دشمن کند و تفرقه ایجاد کند و... قدر این مخلوق را چطور بدانیم؟ و چطور به او احترام بگذاریم؟ سلام و رحمت الهی بر شما. ۱ـ *احترام* يعنی *رعايت حُرمت* هر چيز كه شامل *دو كار* می شود: اول: استفاده از امكانات *مجاز* آن چيز، دوم: صرفنظر كردن از ارتباط *غير مجاز* با آن چيز. مثلا: احترام به *نماز و مسجد و مكه* به اينست كه اولا: از بركات و نورانيت آنها بهره ببرد، و ثانيا: از كارهای غير مجاز در آنجا بپرهيزد. ۲ـ خداوند *إبليس* و *جن و إنس* را آفريده و آنها را *مختار* قرار داده، اما خداوند خالق *شيطان* و *شيطنت* و *تمرد* نيست. ۳ـ لازمه احترام به *سارقين* اينست كه بر *مراقبت دقيق و هميشگی* خودمان بيفزائيم و *راه دستبرد* سارقين را با دقت ببنديم و مانع تخلف آنها شويم. احترام به تمام *ميكربها، ويروسها، آلودگيها، پليديها، متمردين و متخلفين* (كه همگی مصداق شياطين اند) اينست كه: اولا: *پاكيزگی* و *پاكی* و *نظافت* و *طهارت* و *سلامت* ظاهری و باطنی *خودمان* را بيش از پيش *بشناسيم* و از آنها *مراقبت* و *محافظت* كنيم. ثانيا: مراقب باشيم خودمان عامل: *پليدی، شرارت، شيطنت، خباثت، خيانت، جنايت و رذائل* نشويم. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
*اطلاعیه:* إن شاء الله تعالی *شانزدهمین* جلسه *لوازم ظهور* امروز *دوشنبه* ۱۸ مرداد ماه،(آخرین جلسه)، از ساعت: *۱۵ تا ۱۶:۱۵* برگزار می شود. لطفا به این پرسشها بیاندیشید: ۱ـ در کوتاهترین عبارت، *انتظار* یعنی؟ ۲ـ چه ذهنیتی *ظهور را به تعویق* می اندازد؟ ۳ـ عبارت: *وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ* چه *وظائفی* را به عهده ما می گذارد؟ ۴ـ عبارت: تَجْعَلُنَا فِيهَا ... *وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ* حامل چه *پیامها و تکالیفی* است؟ نشانی کلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
قطرات بارانی _ ۲۶۶۹ سلام بر همه دوستان مسلمان......آرزوی مرگ دارم... با سلام به شما برادر و سرور عزیز. امیدواریم این « سلام » های شما « بوی خداحافظی » ندهد. چون أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه می فرمایند: بادروا الفرصه قبل أن تکون غصه. در لحظه ها و فرصتها « مثل ماه شب چهارده » و « مثل بدر منیر » بدرخشید قبل از اینکه فرصتها از دست برود و فقط « غصه » بماند. لطفا برایمان از « سال رونق تولید » بگوئید و به جوانان و والدین گروه ما بفرمائید: چگونه « روحیه » تولید کنند؟، چگونه « أنگیزه مقاومت و مبارزه » تولید کنند؟ لطفا از « عروسی » صحبت کنید. زمان و مکانش کجاست؟ آیا ما هم دعوتیم؟ یاد مرگ بودن با آرزوی مرگ داشتن (برای فرار از آزمایشات الهی)(که جنبه اعتراض و غیر حکیمانه بودن حوادث دارد) برابر نیست اولی پسندیده و ممدوح و دومی زشت و مذموم است. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۶۷۰ بانوی محترمی فرموده اند: مرگ برای من مثل یک کابوسه که تمام ذهن و زندگی من رو به خودش مشغول کرده است. به ایشان عرض شد: آیا شما با دوران دبستانتان فرقی کرده اید یا خیر؟ آیا با دوران راهنمایی خود فرقی کرده اید یا خیر؟ آیا با دوران دبیرستانتان فرقی کرده اید یا خیر؟ آیا با « دیروزتان » فرق کرده اید یا خیر؟ اگر پاسختان مثبت است یعنی هر روز دارید « می میرید و تازه می شوید. » پس « مرگ » یعنی « نو شدن » و « تازه شدن » پس هر روزتان نوروز باد یعنی إن شاء الله بتوانید هر روز « بهتر » از دیروزتان باشید. مجددا ایشان فرمودند: اما منظور من از مرگ مردن و رفتن به دنیای دیگر است. به ایشان عرض شد: در کنکور سیصد پرسش مطرح می شود، پس هر شرکت کننده باید « سیصد بار » بمیرد یعنی « وضع موجود » خود را به « وضع مطلوب » برساند و « رتبه » خودش را تغییر دهد. اما وقتی زمان کنکور (یعنی فرصت مُردن و تغییر و اصلاح خود) به پایان می رسد اعلام می کنند « وقت مُردن » و « فرصت تغییر و تحول » و « مرگ اصغر » تمام شد، ورقه ها بالا. آنجا « مرگ اکبر » رخ می دهد و شرکت کنندگان دیگر هیچ فرصتی برای اصلاح خود نخواهند داشت. افراد عاقل و با اراده و مؤمن و زرنگی که تستها را به موقع زده اند حتی قبل از پایان وقت ورقه خود را می دهند و می روند و یا بدون اضطراب ورقه خود را تحویل می دهند و با خوشحالی جلسه خسته کننده آزمون را ترک می کنند. اما آنها که وقت و فرصتشان را به « خواب و بازی و نگاه کردن به رفتار دیگران » تلف کرده اند، « جان کندن از ورقه و جلسه » برایشان خیلی سخت است و باید ورقه را از دستشان کشید و از جلسه با عصبانیت اخراجشان کرد و در بیرون از آن جلسه ، باید سرافکنده و غرق در حسرت باشند. پس هر قدر تلاش کنیم دو روزمان با هم برابر نباشد و هر روز شادتر، شاکرتر، راضی تر و پرتلاش تر باشیم از « مرگ اکبر » هیچ هراسی نخواهیم داشت و بیرون رفتن از این دنیای فریبنده و پر از تزاحم و بر از مشکلات برایمان بسیار راحت و جالب و نشاط آور خواهد بود. إن شاء الله تعالی مخصوصا اگر ببینیم بیرون از محل آزمایش چه بزرگوارانی با چه دسته گلهای زیبایی در انتظار در آغوش گرفتنمان هستند و قرار است در چه بهشت دل أنگیزی ساکن شویم. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی‌ _ ۲۶۷۱ آموزشگاه و هنـرسرای *دعــا* بخش چهارم *درس چهارم:* *محتویات دعا* موضوع دوم: « حمد و *شـکر* و مدح و ثنا و تملّق خداوند » نمونه ششم: *مناجات الشاکرین* (یکی از پانزده مناجات امام سجاد صلوات الله علیه): به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی اش دائمی است؛ خدایا، پیاپی آمدن کرمت، قدردانی تو را از یاد من برد و فراوانی بخششت، مرا از شمارش ستایشت درمانده کرد و در پی هم آمدن احسانت، مرا از یاد اوصاف نیکت بازداشت و پشت هم رسیدن نعمت هایت مرا از گسترش خوبی هایت درمانده نمود، اینست جایگاه آنکه به برازندگی نعمتهای تو در برابر آن به کوتاهی خود اعتراف دارد و به زیان خود به سستی در بندگی و هدر دادن نعمتها گواهی می دهد و تویی دلجو، مهربان، نیکوکار، کریم که خواهنده اش را محروم نمی کند و آرزومندش را از درگاهش نمی راند، به آستانت فرود می آید، مانند امیدواران و در درگاه رحمت تو می ایستد، با آرزوهای عطاخواهان، پس تقاضاهایمان را با محرومیت و ناامیدی روبرو مساز و جامه ناامیدی و دوری از رحمت را بر ما مپوشان؛ خدایا در برابر بزرگی نعمت هایت، سپاس من خیلی کوچک است و در کنار اکرامت بر من، ستایش و گزارشم از آن خود را ناچیز نشان می دهد، نعمت هایت از انوار ایمان، زینت هایی به من پوشاند و لطایف نیکی ات خیمه هایی از عزت بالای سرم افراشت و عطاهایت گردنبندهای زیبنده ای به گردنم افکند که هرگز باز نشوند و طوق هایی بر من آویخت که به هیچ روی گسسته نگردد، عطاهای انبوهت زبانم را از شمردنش ناتوان ساخته و نعمت های فراوانت فهمم را از دریافتشان کوتاه کرده تا چه رسد به بررسی کامل آنها. قدردانی از تو چطور برای من امکانپذیر است در حالی که سپاسم نسبت به تو خود نیازمند سپاسی ديگر است، پس هر نوبت که گفتم تو را سپاس، بر من واجب شد که بخاطر آن باز بگویم تو را سپاس. خدایا؛ همانگونه که ما را به لطف خودت طعام دادی و با احسانت پروریدی، پس نعمت های سرشارت را بر ما به انجام رسان و ناگواری های ناخوشایند را از ما دور کن و از بهره های هر دو جهان بالاتر و برترش را چه اینک و چه در آینده به ما عنایت کن، تو را سپاس بر خوبی « آزمون » تو و بر نعمت های سرشارت، سپاسی که در خور خشنودی ات باشد و خیر وجودت را بجانب ما جلب کند، ای بزرگ، ای کریم، به مهربانی ات ای مهربان ترین مهربانان. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
*اطلاعیه:* ضمن عذرخواهی از اجرا نشدن جلسه *شانزدهم لوازم ظهور* به خاطر قطع طولانی برق، إن شاء الله تعالی امروز *سه شنبه* ۱۹ مرداد ماه، از ساعت: *۱۵ تا ۱۶:۱۵* آن را اجرا می کنم. لطفا به این پرسشها بیاندیشید: ۱ـ در کوتاهترین عبارت، *انتظار* یعنی؟ ۲ـ چه ذهنیتی *ظهور را به تعویق* می اندازد؟ ۳ـ *دُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ* بودن چه *الزاماتی* دارد؟ ۴ـ *قائد* با *سائق* چه فرقی دارد؟ ۵ـ *قَـادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ* حامل چه *پیامها و تکالیفی* است؟ نشانی کلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110