eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
174 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۲.۵۱۹ انا لله بعد از جمله اصابت کردن مصیبت چنان به نظر می آید که خداوند در صحنه گیتی تیر و کمان در دست گرفته و با هر تیری که رها می کند مسیر ما را در جهت سیر الله تنظیم کند و در آخر مسیر ، مقصد به الله ختم می شود انا الیه راجعون پس خدا خود ضامن مصیبتها ،می باشد اگر این طور است پس چرا بشر را مختار آفرید و به او حق انتخاب داد...؟ می دانيد كه معنی *سبحان الله* همين است كه *هر گرفتاری و فساد و بيماری* روی كره زمين، *محصول عملكرد خود بشر* است و خداوند از هر عيب و نقص و ايراد و شری، *منزه* است. انسان *مختار* است يعنی می تواند با *قوانين الهی* و *مخلوقات* الهی، *فساد* و *مصيبت* پديد آورد و در نظم طبيعت *اختلال* ايجاد كند. اما نبايد آنها را به خداوند عليم حكيم مهربان نسبت داد. لذا وقتی اكثريت مردم جهان به *رشد عقلانی* برسند، *بركات* شگفت انگيز آسمان و زمين، *ظهور* پيدا می كنند و آن زمان مردم با اين *مصيبت های* امروز مواجه نخواهند بود. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۵۲۰ *اطلاعيه:* إن شاء الله تعالی *دهمين* جلسه *لـوازم ظـهور* امروز *دوشنبه* هفتم تير ماه از ساعت *۱۵ تا ۱۶:۱۵* برگزار می شود. لطفا برای جلسه امروز *آيـاتی* را از قرآن بيابيد كه *نقش اصلی* اُمّت *پيشتاز* را در *ظهور* إثبات كند. نشانی كلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۵۲۱ استاد ببخشید در آیه ۳۵ سوره احقاف خداوند میفرماید: فاصبر کما صبر اولوالعزم من الرسل... چرا خداوند فقط دستور به صبرکردن به روش رسل اولوالعزم داده؟ آیا این صبر کردن را میتوان نوع خاص صبر... ۱ـ ظاهرا *مصائب* و *آزار و اذيتی* كه مردم برای أنبياء اولواالعزم صلوات الله عليهم ايجاد می كردند برای ساير أنبياء الهی عليهم السلام نبوده است. ۲ـ احتمالا صبر *تمام أنبياء الهی* صلوات الله عليهم جلوه ای از *صبر* مادر نازنينمان حضرت *زهرای أطهر* سلام الله عليهاست. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۵۲۲ در وصف ادعیه... استاد، دلمون گرفته، دعامون کنید ۱ـ با اجازه شما بحث *دعا* را در گروه *ادعونی* مرور می كنيم. ۲ـ وقتی *اينترنت* رايانه منزلتان *قطع* می شود قطعا شما به هيچيك از دوستان و بستگانتان تماس نمی گيريد و به آنها اطلاع نمی دهيد بلكه فقط با *مخابرات* تماس می گيريد. پس لطفا هر وقت صدای گرفتگی *قلب* خود را شنيديد *فقط* به مقلب القلوب بگيد و با هيچ مخلوقی آن را مطرح نكنيد. ۳ـ اميدوارم با ذكر *صلوات* بتوانيد در اينگونه اوقات، بطور اورژانسی، قلبتان را از انسداد يا گرفتگی درآوريد. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۵۲۳ استاد خیلی نکته مهمی را عرض کردید. بسیاری از نیازهای ما درگرو رفتار دیگران با این نیازهای شرعی که توسط کوتاهی دیگران برآورده نمی‌شود چیکار کنیم؟ نمی‌دانیم در ایجاد این قصور و نردبان ایجاد شده توسط ایرادات دیگران ما مقصریم؟ این خلأها و حفره ها را با علم به کوتاهی دیگران پر کنیم؟ ۱ـ بايد (بدون وسواس و بدون حساسيت افراطی) دائما *مراقب* باشيم تا نسبت به خودمان و ديگران، *قصور و تقصير* نداشته باشيم. ۲ـ آيا فرق *نياز* و *خواسته* را می دانيد؟ ۳ـ اگر شما *مال خدائيد* پس نيازهای شما را فقط خداوند برآورده می كند و از خلق كاری بر نمی آيد. ۴ـ كدام نياز شما در دست اطرافيانتان گير كرده؟ ۵ـ قرار نيست ما و شما حفره و خلاءهای ديگران را پُر كنيم بلكه قرار است آنها *دستگيره* و *جای پای* خودمان قرار دهيم و با آنها خودمان را بالا بكشيم و به خدا برسانيم. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
*اطلاعيه:* إن شاء الله تعالی *دهمين* جلسه *لـوازم ظـهور* امروز *دوشنبه* هفتم تير ماه از ساعت *۱۵ تا ۱۶:۱۵* برگزار می شود. لطفا برای جلسه امروز *آيـاتی* را از قرآن بيابيد كه *نقش اصلی* اُمّت *پيشتاز* را در *ظهور* إثبات كند. نشانی كلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
۲.۵۲۴ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *شصتمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما اینست: بفرمائید: *پیام* این پرسش و پاسخ چیست؟ *وَ ما تِلْكَ بِيَمينِكَ يا مُوسى‏؟* (طه۱۷)(در دست راستت چیست؟) *قالَ: هِيَ عَصايَ أَتَوَكَّؤُا عَلَيْها* (طه۱۸)(این، عصای منست که به آن تکیه می کنم.) *حیّ علی خیر العمل* 👈واژه: ۱۷_۱۸ 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۵۲۵ 📌همراه با نظرات شما به نظرم رسید انصاف نیست که نگویم: از وقتی که با استاد عزیزمان و کلاس ها و کتاب هاشون آشنا شدم، به فضل خدا زندگیم شادتر شد. همسرم نسبت به من مهربان تر شد، دوتا دخترام با مشورت گرفتن ازخود استاد خوبمان و خوندن کتاب هاشون ازدواج خوبی داشتن، و من همیشه حضور استاد غفرانی رو تو زندگیم نعمت خوب خدا میدونم. استاد عزیز از شما ممنونم 📌همراه با نظرات استاد لله الحمد و لله الشکر ما شاء الله به اراده و همت و مدیریت مؤمنانه شما. امیدوارم خودتان و همسر محترم و فرزندان عزیزتان عاقبت به خیر باشید. 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۵۲۶ 📌همراه با نظرات شما با سلام من با سرچ کلید واژه خودشناسی با کانالهای تلگرامی اقای دکتر غفرانی آشنا شدم و فایل های صوتی خودشناسی رو گوش و ذخیره کردم مطالب و نحوه ی ارایه آنها جدید، عالی، کاربردی و قابل پذیرش توسط هر عقل سلیمی است که جویای حقیقت است به دنبال آن سایر مطالب را هم دارم گوش میکنم و سیو میکنم وظیفه خودم میدونم از آقای دکتر غفرانی و سایر عزیزان که در تهیه و تنظیم این مطالب خالصانه وقت می گذارند تشکر کنم و آرزوی توفیق و سلامت روز افزون از درگاه احدیت خواهش میکنم به کار خودتون ادامه بدید چون افق های جدیدی را پیش دیدگان افراد جوینده باز میکند که نظیر آن را حداقل من در جایی ندیده ام. خداقوت و دستمریزاد😊👏 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۵۲۷ آموزشگاه و هنـرسرای *دعــا* بخش سوم *درس سوم:* *محتویات دعا* اول: *خداشناسی* نمونه هائی از *خداشناسی* در ادعیه *أئمه أطهار* صلوات الله علیهم: نمونه سوم: *مناجات الذاکرین* حضرت *امام سجاد* صلوات الله علیه: اِلهى‏ بِکَ هامَتِ‏ الْقُلُوبُ الْوالِهَةُ، وَ عَلى‏ مَعْرِفَتِکَ جُمِعَتِ الْعُقُولُ الْمُتَبایِنَةُ، خدایا دلهاى شیدا همه سرگشته‏ و تشنه توأند و خِرَدهاى متفرق و جدا همه در مورد معرفت تو متفق شده‏ اند. فَلا تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ اِلاَّ بِذِکْراکَ وَ لا تَسْکُنُ النُّفُوسُ اِلاَّ عِنْدَ رُؤْیاکَ، و از اینرو دلها جز به یاد تو آرام نگیرند و جانها جز به مشاهده جمالت تسکین نیابند. اَنْتَ‏ الْمُسَبَّحُ فى‏ کُلِّ مَکانٍ وَ الْمَعْبُودُ فى‏ کُلِّ زَمانٍ، تویى که در هر جا تسبیحت گویند و در هر زمانى پرستش کنند. وَ الْمَوْجُودُ فى‏ کُلِ‏ اَوانٍ وَ الْمَدْعُوُّ بِکُلِّ لِسانٍ وَ الْمُعَظَّمُ فى‏ کُلِّ جَنانٍ و در هر آن موجود بوده‏ اى و به هر زبان تو را خوانند و در هر دلى تو را به بزرگى یاد کنند نمونه چهارم: *دعای کمیل* حضرت *امیرالمؤمنین* صلوات الله علیه: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ. خدايا از تو درخواست ميكنم به آن رحمت بی انتهايت كه همه موجودات را فراگرفته است وَ بِقُوَّتِكَ الَّتِي قَهَرْتَ بِهَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ وَ خَضَعَ لَهَا كُلُّ شَيْ‏ءٍ وَ ذَلَّ لَهَا كُلُّ شَيْ‏ءٍ. و به توانايى بی حدتت كه بر هر چيز مسلط و قاهر است و همه اشياء خاضع و مطيع اوست و تمام عزتها در مقابلش ذليل و زبون است وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتِي غَلَبْتَ بِهَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ وَ بِعِزَّتِكَ الَّتِي لاَ يَقُومُ لَهَا شَيْ‏ءٌ. و به مقام جبروت و بزرگيت كه همه قدرتها برابر او مغلوب است و به عزت و اقتدارت كه هر مقتدرى از مقاومتش عاجز است وَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِي مَلَأَتْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ وَ بِسُلْطَانِكَ الَّذِي عَلاَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ و به عظمت و بزرگيت كه سراسر عالم را مشحون كرده است. و به سلطنت و پادشاهيت كه بر تمام قواى عالم برترى دارد. وَ بِوَجْهِكَ الْبَاقِي بَعْدَ فَنَاءِ كُلِّ شَيْ‏ءٍ. و بذات پاكت كه پس از فناى همه موجودات تا أبد باقى است. وَ بِأَسْمَائِكَ الَّتِي مَلَأَتْ (غَلَبَتْ) أَرْكَانَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ. و به نام هاى مباركت كه در همه اركان عالم هستى تجلى كرده است. وَ بِعِلْمِكَ الَّذِي أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي أَضَاءَ لَهُ كُلُّ شَيْ‏ءٍ. و به علم ازليت كه بر تمام موجودات محيط است و به نور تجلى ذاتت كه همه عالم را روشن ساخته است. يَا نُورُ يَا قُدُّوسُ يَا أَوَّلَ الْأَوَّلِينَ وَ يَا آخِرَ الْآخِرِينَ‏. اى نور حقيقى و اى منزه از توصيف، اى قبل از همه و بعد از همه موجودات. أَنْتَ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ تُضَيِّعَ مَنْ رَبَّيْتَهُ أَوْ تُبْعِدَ (تُبَعِّدَ) مَنْ أَدْنَيْتَهُ‏ تو كريم ترى از اينكه از نظر بياندازى آن را كه خودت پرورانده‏ اى يا دور كنى آنرا كه به خودت نزدیکش نموده ای. أَوْ تُشَرِّدَ مَنْ آوَيْتَهُ أَوْ تُسَلِّمَ إِلَى الْبَلاَءِ مَنْ كَفَيْتَهُ وَ رَحِمْتَهُ‏ يا برانى آن را كه به او پناه داده‏ اى يا بسپارى به بلاء آن را كه كفايتش كرده‏ و به او فرصت داده‏ اى. نمونه پنجم: *مناجات العارفین* حضرت *امام سیدالساجدین* صلوات الله علیه: إلهي قَصُرَت الألْسُنُ عَنْ بُلُوغِ ثَنائِكَ كَما يَليقُ بِجَلالِكَ وَ عَجَزَتِ الْعُقُولُ عَنْ إدْراكِ كُنْهِ جَمالِكَ وَ انْحَسَرَتِ الأبْصارُ دُونَ النَّظَرِ إلَى سُبُحاتِ وَجْهِكَ وَ لَمْ تَجْعَلْ لِلْخَلْقِ طَرِيقاً إلَى مَعْرِفَتِكَ إلاّ بِالعَجَزِ عَنْ مَعْرِفَتِكَ. إلهي فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَرَشّحَتْ أشْجارُ الشّوْقِ إلَيْكَ فِي حَدائِقِ صُدُورِهِمْ وَ أخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ إلى أوْكارِ الأفْكارِ يَأْوُونَ و في رِياضِ الْقُـرْبِ و المُكاشَفَةِ يَرْتَعُونَ وَ مِنْ « حِياضِ المَحَبَّةِ » بِكأْسِ المُلاطَفَةِ يَكْرَعُونَ .معبودم، زبان‌ها از ادای ثنایت آن‌چنان‌که شایسته عظمت توست کوتاه است و خردها از درک ژرفای جمالت ناتوان است و دیده‌ها از تماشای بزرگی‌های ذاتت درمانده است، برای انسان‌ها راهی به‌سوی شناسایی‌ات جز ناتوانی از شناختت قرار ندادی، معبودم، ما را از کسانی قرار ده که شاخسارهای اشتیاق به سویت در بوستان‌های سینه‌هایشان استوار و پابرجا شده است و سوز عشقت در کانون دل‌هایشان برافروخته، از این روی به آشیانه اندیشه‌های والا جای گیرند و در گلستان قرب و مکاشفه‌ات خوش‌گذرانی می‌کنند و از حوض‌های محبّتت با جام ملاطفت می‌نوشند و در کنار نهرهای حسن‌نیّت و خیرخواهی‌ات وارد می‌شوند، درحالی‌که پرده از دیدگانشان برداشته شده و تاریکی دودلی از باورها و درون‌هایشان دور گشته و خلجان شک
از دل‌ها و باطنشان بیرون رفته و سینه‌هایشان با تحقّق معرفت، گشوده شده و همّتشان برای پیشی گرفتن در میدان خوشبختی بر اثر زهد، بلندی گرفته و نوشیدنشان در چشمه زلال کردار، گوارا شده و باطنشان در مجلس انس، پاکیزه گشته و راهشان در جای ترسناک، ایمنی یافته و جانشان با رجوع به رب الارباب، اطمینان یافته و ارواحشان به نیکبختی و رستگاری، یقین یافته و دیدگانشان با نظر به محبوبشان، روشنی گرفته و آرامششان با دریافت خواهش و رسیدن به آرزو، استقرار یافته و تجارتشان در فروش دنیا به آخرت سودبخش بوده، إِلٰهِى مَا أَلَذَّ خَواطِرَ الْإِلْهامِ بِذِكْرِكَ عَلَى الْقُلُوبِ؛ وَمَا أَحْلَى الْمَسِيرَ إِلَيْكَ بِالْأَوْهامِ فِى مَسالِكِ الْغُيُوبِ؛ وَ« مَا أَطْيَبَ طَعْمَ حُبِّكَ »؛ وَمَا أَعْذَبَ شِرْبَ قُرْبِكَ، خدایا، چه لذّت‌بخش است در دل‌ها خاطرات الهام گرفته از یادت و چقدر شیرین است پویش به‌سوی تو با مرکب اندیشه‌ها در راه‌های غیب و طعم عشقت چه خوش و شربت مقام قربت چقدر گوارا است... 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۵۲۸ استاد، ببخشید من چندین بار سوالم را تا الان مطرح کردم ولی جوابم را هنوز نداده اید لطفا این سوال را جواب دهید منظور از ذبح بقره در سوره بقره و شرح خصوصیات آن از سوی نبی خدا چیست؟ سلام و رحمت الهی بر شما. ۱ـ كثرت و پر حجم و بسيار متنوع بودن نامه های من در شبكه ها و گروه های مختلف آنقدر زيادند كه بابت تأخير در پاسخ آن ها شرمنده می شوم. ۲ـ مسلمان، يعنی: *تسليم* حكم الهی چه توسط *رسول باطنی* و چه توسط *رسول ظاهری*. ۳ـ مثلا هر دختر مؤمنی موظف است در *اولين* فرصت مناسب، تقاضای پسری را به بهانه التذاذ از خود، بپذيرد تا أمر الهی را برای *آسمانی* كردن *نگاه* آن پسر و *مراقبت مؤمنانه* و *هدايت نامحسوس* او به انجام رساند. اما برخی از دختران با سواد، با *إن قلت* های محاسباتی خود، كار را بر خودشان سخت می كنند. ۴ـ (ظاهرا گروهی از) بنی اسرائيل هم موظف به انجام كاری شدند، اما آنها (كه ظاهرا أهل تعقل و اطاعت نبودند) ابتدا آن *أمر الهی* را *استهزاء* ناميدند و خنديدند و رسول خدا را مسخره كردند و بعد هم ظاهرا با پرسش های *بهانه جويانه* قصد فرار از انجام اين مأموريت داشتند كه خداوند هم هر بار *دايره آزمايش* آنها را *كوچكتر* و پيدا كردن آن گاو را *سخت تر* و در نهايت *راز تخلف و جنايت* آنها را افشاء كرد. ۵ـ نكته مهمتر اينكه خداوند در پايان، ما و تمام مخاطبين قرآن را به *تعقل* و اطاعت از *رسول باطنی و ظاهری* فرا می خواند. (زيرا متأسفانه غالب يهوديان و مسيحيان و مسلمانان، حجيت عقل را قبول ندارند و آن را *ناقص* می پندارند!!!) 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2