eitaa logo
کانال طب سنتی دکتر فرشچی
305 دنبال‌کننده
444 عکس
32 ویدیو
4 فایل
دکتر معصومه السادات فرشچی پزشک و متخصص طب ایرانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد آدرس:مشهد بین طبرسی جنوبی ۴۳(ایثار)و طبرسی ۴۵ تلفن:05132726061 09306657063 مشهد.کلینیک رزسفید بین چهارراه مهدی و فرامرز 051-36012002 ارتباط با ادمین: @Farshchi1363
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 هشت نشانه‌ مهم کمبود منیزیم ۱. گرفتگی و اسپاسم عضلانی ۲. خستگی مفرط و ضعف عضلانی ۳. بی‌خوابی و نشانگان پای بی‌قرار در خواب ۴. اضطراب و‌ تحریک‌پذیری عصبی، افسردگی ۵. ضربان قلب نامنظم (آریتمی) ۶. فشار خون بالا ۷. سردردهای تنشی و میگرن ۸. کاهش جذب کلسیم و پوکی استخوان البته و‌صدالبته که علایم دیگری هم در کمبود منیزیم رخ می‌دهد... @Hikmatbasedmedicine
▪️برچسب سودا و تشخیص‌های فراموش‌شده 🖋مجید انوشیروانی، طبیب، دکترای تخصصی طب ایرانی مطالب بالا را درباره کمبود منیزیم بخوانید... این علایم کمبود منیزیم، و دیگر علایم پوستی و روده‌ای و عروقی و گردش خونی آن را بارها و بارها در بیمارانی دیده‌ام که متاسفانه مدت‌ها با برچسب سودا تحت درمان با منضج و مسهل و حجامت و ... قرار داشته‌اند و نتیجه‌ای برایشان حاصل نشده است‌ خیلی‌ از بیمارانی که در این‌سو و آن‌سو با برچسب سودا تحت درمان‌های طولانی‌مدت بی‌فایده قرار می‌گیرند با دریافت مکمل منیزیم بسیار زود و موثر بهبود پیدا می‌کنند. هر گردویی گرد است ولی هر گردی گردو‌ نیست! طبیب باید به تشخیص‌های مختلف و متنوع فکر کند و از تفکر کلیشه‌‌ای و قالبی و‌ سوگیری تشخیصی و عادت‌زدگی به الگوهای محدود رها باشد و خودش را اسیر یک نحوه علامت‌شناسی نکند تا بتواند مساله را به‌درستی بفهمد و بتواند به بیمارش بطور موثر و ایمن کمک کند. @Hikmatbasedmedicine
نگرانم که برخی از همین امشب دنبال منیزیم‌خواری بیافتند! اگر نشانه‌های مشکوک دارید بایستی اول آزمایش خون بدهید تا سطح منیزیم بررسی شود... مطلب تکمیلی درباره علل کاهش منیزیم را به‌زودی می‌نویسم. چاره کار همیشه این نیست که مکمل منیزیم بخورید...
از کانال استاد گرامی جناب آقای دکتر انوشیروانی
هدایت شده از بازگشت به خدا
✨﷽✨ 🤲 اعمال شب نیمه شعبان 1️⃣ غسل، كه باعث تخفیف گناهان مى‌شود. 2️⃣ احیاء این شب به نماز و دعا و استغفار. و در روایت است كه هر كس این شب را احیا دارد؛ در روزى كه دل‌ها بمیرند، دل او نمیرد. 3️⃣ زیارت امام حسین علیه السلام است كه افضل اعمال این شب و باعث آمرزش گناهان است و هر كس بخواهد روح صد و بیست و چهار هزار پیغمبر با او مصافحه كند، آن حضرت را در این شب زیارت كند. کمترین زیارت آن حضرت آن است كه به پشت بام برآید و به جانب راست و چپ نظر كند پس سر به جانب آسمان بلند كند و با این كلمات آن حضرت را زیارت كند : "اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْكَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَكاتُهُ." و هر كس در هر كجا باشد در هر وقت كه آن حضرت را به این كیفیت زیارت كند امید است كه ثواب حجّ و عُمره براى او نوشته شود . 4️⃣ خواندن دعایی كه شیخ و سیّد نقل كرده‌اند و به منزله زیارت امام زمان صلوات الله و سلامُه عَلَیْهِ است: اَللّهُمَّ بِحَقِّ لَیْلَتِنا (هذِهِ) وَ مَوْلُودِها.....(مفاتیح) 5️⃣ دعای تعلیم داده شده از حضرت صادق علیه السلام در شب نیمه شعبان: اَللّهُمَّ اَنْتَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ الْعَلِىُّ الْعَظیمُ الْخالِقُ........ (مفاتیح ) 6️⃣ دعایی که حضرت رسول صلى الله علیه و آله در این شب مى خواندند را بخواند: اَللّهُمَّ اقْسِمْ لَنا مِنْ خَشْیَتِكَ ما یَحُولُ بَیْنَنا......(مفاتیح ) 7️⃣ صلوات هر روز شعبان كه در وقت زوال وارد شده خوانده شود. 8️⃣ دعاى كمیل كه در این شب وارد شده است، خوانده شود. 9️⃣ هر یك از اذکار "سُبْحانَ اللّهِ" ، "الْحَمْدُلِلّهِ" ، "اللّهُ اَكْبَرُ" وَ "لا اِلهَ اِلا اللّهُ" صد مرتبه گفته شود، تا خداوند تعالى گناهان گذشته او را بیامرزد و حاجت‌هاى دنیا و آخرت او را برآورد. 0️⃣1️⃣شیخ طوسى و كفعمى فرموده‌اند كه در این شب این دعا خوانده شود: اِلهى تَعَرَّضَ لَكَ فى هذَا اللَّیْلِ الْمُتَعَرِّضُون.....(مفاتیح ) 1️⃣1️⃣ نماز جناب جعفر به جا آورده شود. 2️⃣1️⃣ سجده‌ها و دعاهایى كه از رسول خدا صلى الله علیه و آله روایت شده بجا آورده شود. حضرت در سجده می‌گفتند: سَجَدَ لَكَ سَوادى وَ خَیالى وَ آمَنَ بِكَ فؤادى هذِهِ یَداىَ وَ ماجَنَیْتُهُ عَلى نَفْسى یا عَظیمُ تُرْجى لِكُلِّ عَظیمٍ اِغْفِرْ لِىَ الْعَظیمَ فَاِنَّهُ لایَغْفِرُ الذَّنْبَ الْعَظیمَ اِلا الرَّبُّ الْعَظیمُ پس، از سجده سر برمی‌داشتند و دوباره به سجده می‌رفتند و می‌گفتند: اَعُوذُ بُنُورِ وَجْهِكَ الَّذى اَضائَتْ لَهُ السَّمواتُ وَالاْرَضُونَ وَانْكَشَفَتْ لَهُ الظُّلُماتُ وَ صَلَحَ عَلْیْهِ اَمرُ الاْوَّلینَ وَالاْخِرینَ مِنْ فُجاءَةِ نَقِمَتِكَ وَ مِنْ تَحْویلِ عافِیَتِكَ وَ مِنْ زَوالِ نِعْمَتِكَ اَللّهُمَّ ارْزُقْنى قَلْباً تَقِیّاً نَقِیّاً وَ مِنَ الشِّرْكِ بَریئاً لا كافِراً ولا شَقِیّاً سپس دو طرف صورت خود را بر خاك می‌نهاد و می‌گفت: عَفَّرْتُ وَجْهى فِى التُّرابِ وَ حُقَّ لى اَنْ اَسْجُدَ لَكَ. 3️⃣1️⃣ نماز شب نیمه شعبان: چهار ركعت نماز، بخواند در هر ركعت حمد و قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ صد مرتبه پس چون فارغ شد از نماز بگوید : اَللّهُمَّ اِنّى اِلَیْكَ فَقیرٌ وَمِنْ عَذاِبكَ خائِفٌ مُسْتَجیرٌ اَللّهُمَّ لا تُبَدِّلْ اِسْمى وَلا تُغَیِّرْ جِسْمى‌ وَلاتَجْهَدْ بَلاَّئى وَلا تُشْمِتْ بى اَعْداَّئى اَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عِقابِكَ وَ اَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذابِكَ وَ اَعُوذُ بِرِضاكَ مِنْ سَخَطِكَ وَ اَعُوذُبِكَ مِنْكَ جَلَّ ثَناَّؤُكَ اَنْتَ كَما اَثْنَیْتَ عَلى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ ما یَقُولُ الْقآئِلُونَ 📚 مفاتیح الجنان/اعمال شب نیمه شعبان ❇️@toobehnasooh
هدایت شده از آیت الله سیستانی
💠 اللهُمَّ اكشِف هذِهِ الغُمَّةَ عَن هذِهِ الاُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّل لَنا ظُهُورَهُ 🔹 خدايا اين اندوه را از اين امت به وسیله حضور آن حضرت برطرف كن و در ظهورش تعجیل فرما 🌐 @fa_sistani
هدایت شده از طبیب جان
《بسم الله الرحمن الرحیم 》 🌱بدانیم وعمل کنیم تاسالم بمانیم 🌱 بسته آموزشی شماره 4️⃣:بهداشت دهان و دندان 📍موضوع:محافظت از ایمپلنت 📌قسمت اول _ایمپلنت چیست؟ ایمپلنت یک میله ی کوچک پیچی شکل است که طی عمل جراحی، در فضای بی دندانی قرار می گیرد و روکش روی آن قرار گیرد. _مزيت های ایمپلنت افزایش اعتماد به نفس راحتی در تکلم و گفتار حفظ دندانهای مجاور و استخوان فک توانایی جویدن همانند دندان طبیعی _مراقبتهای اولیهی جراحی ایمپلنت پس از کاشت ایمپلنت به مدت یک روز از مسواک زدن در اطراف ناحیهی عمل خودداری نمایید. شستن دهان تا هشت ساعت بعد از عمل توصیه نمی شود. داروها و دهانشویهی تجویز شده را دقیقا مطابق دستور پزشک استفاده کنید. آب دهان خود تا 2 روز را قورت دهید. مکیدن، استفاده از نی و تف کردن باعث تشدید خونریزی میشود. ایجاد کبودی، بی حسی در اطراف لب و ترشح خونابه بعداز عمل طبیعی است. ممکن است دهان شما تا چند روز بعد از جراحی به میزان قبل باز نشود و این حالت طبیعی است. تا 24 ساعت بعد از عمل سعی کنید از مایعات سرد انرژی زا استفاده کنید زیرا جویدن میتواند باعث خونریزی و آسیب به ناحیه ی جراحی شود از کشیدن سیگار، مصرف چای و قهوه و تا 3 روز اجتناب کنید. در روز سوم بنا به تشخیص پزشک از مسواک مخصوصی که ممکن است در اختیار شما قرار گیرد استفاده کنید. کاملا استراحت کنید دراز بکشید و از صحبت کردن بپرهیزید. تورم بعد از جراحی طبیعی است جهت کاهش تورم از کمپرس یخ به مدت 10 دقیقه و سپس 5 دقیقه استراحت استفاده کنید و این عمل را تا 4 ساعت ادامه دهید همچنین هنگام خواب سرنسبت به بدن در موقعیت بالاتری باشد. منبع:گروه سلامت دهان ودندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد https://eitaa.com/Tabib_e_Jan
هوالشافی 🌸 برخی علل "خارش پوست" :👇 ◀️خشکی پوست: این مشکل در فصل زمستان و در مناطقی با آب‌وهوای خشک شایع‌تر است و هر چه سن افراد بیشتر شده، پوست بدنشان خشک‌تر و کشیده‌تر می‌شود. ◀️واکنش آلرژیک: زمانی ضایعات پوستی ظاهر می‌شوند که سیستم ایمنی بدن به آلرژن‌های موجود در پوست واکنش نشان می‌دهد. ◀️درماتیت آتوپیک یا اگزمای پوستی: علت بروز این عارضه از بین رفتن بافت محافظ پوست است و در صورتی که افراد مبتلا به این عارضه هر چه زودتر درمان خارش پوست را شروع نکنند، ممکن است در معرض بروز عفونت یا التهاب قرار بگیرند. ◀️درماتیت تماسی: به دلیل تماس پوست با مواد حساسیت‌زا ایجاد می‌شود که موجب قرمز شدن و خارش پوست می‌شود. ◀️بیماری نخاعی: بیماری نخاعی، چه به علت سن یا آسیب، می‌تواند بر عصب فشار وارد کند و آن را خراب کند که موجب احساس خارش در پوست می‌شود. ◀️مشکلات روانی: ممکن است بعضی بیماری‌ها و اختلالات روانی هم باعث ایجاد خارش در پوست شوند که بعضی از آنها شامل افسردگی، اضطراب، وسواس فکری، سایکوز (جنون) و کندن وسواس‌گونه موی سر (تریکوتیلومانیا) می‌شود. ◀️بیماری کلیوی ◀️بیماری کبدی ◀️مشکلات تیروئیدی ◀️دیابت ◀️کم‌خونی فقر آهن ◀️مصرف بعضی داروها با احترام دکتر معصومه السادات فرشچی متخصص طب سنتی ایرانی https://eitaa.com/drfarshchi روزهای ویزبت : شنبه دوشنبه چهارشنبه ۵ الی ۸ عصر آدرس : مشهد. طبرسی جنوبی بین ۴۳و ۴۵ تلفن ☎️ 32726061
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيب... و اما تکه‌ای از قلبمان امروز در کنار تو دفن خواهد شد🖤 "رسانه شهید ابراهیم هادی" 🆔 @ebrahimhadi_mashhad
🔹داروی رایگان برای مشهدی‌ها و حومه 🖋 مجید انوشیروانی، طبیب، دکترای تخصصی طب ایرانی امروز دوشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۳... دیشب بارانی در مشهد بارید و گویا تا پایان هفته برفی هم در راه است. امروز رطوبت هوا حدود ۷۰ درصد است با دمای بین ۵ تا ۱۱ درجه در ساعات روز؛ و خوشبختانه شاخص آلودگی هوا هم زیر ۷۰ است یعنی قابل قبول... این رطوبت در هوای خنک کمابیش پاکیزه، برای کسانی که دچار چیرگی خشکی و گرمی بر مغز و قلب هستند در حکم یک داروی استنشاقی رایگان است؛ همان کسانی که از نشانه‌هایی مانند خشم و تحریک‌پذیری و بی‌قراری و پرش افکار همراه با عطش هوا و تپش قلب و نوسان فشار خون و سبک‌خوابی و‌ خشکی چشم و بینی، و سوزش سر رنج می‌برند... شما این یکی را تعطیل نکنید و بهره‌اش را ببرید، هرچند که خیلی چیزهای خوب تعطیل است. https://telegram.me/Hikmatbasedmedicine
《بسم الله الرحمن الرحیم 》 🌱بدانیم وعمل کنیم تاسالم بمانیم 🌱 بسته آموزشی شماره 6️⃣:طب سنتی 📍موضوع:درمان ساده و خانگی آفت دهانی 🚫 پرهیز از سیر و زنجبیل و فلفل و زنیان و خرما و ارده و گردو و پسته و شیرینی‌ 🔹 شستشو و دهانشویه با جوشانده خنک‌شده چای و گل محمدی 🔹 شستشو و دهانشویه با جوشانده خنک‌شده به و گل محمدی ✅ مصرف سوپ جو همراه با کاهوی خردشده و آلوبخارا و کدوسبز و‌ سبزی گشنیز و تخم گشنیز ⚠️ هشدار: وقوع مکرر آفت همراه با نشانه‌های التهابی دیگر در چشم، پوست، مفاصل ممکن است ناشی از بیماری‌های خودایمنی باشد و مراجعه به پزشک برای تشخیص دقیق ضروری است. منبع:به کوشش آقای دکتر مجید انوشیروانی(متخصص طب سنتی ایرانی ) https://eitaa.com/Tabib_e_Jan