فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از صحبتهای بنده در گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر پیرامون تاثیر اقدامات بانوان فلسطینی بر گسترش فرهنگ مقاومت در جهان
لینک کامل:
telewebion.com/episode/0x946c7db
کانال مهدیه شادمانی 👇🏻💎
سیاست، زن، مسائل بین الملل
@drshadmani
🔴امشب رزمندگان مقاومت و مردم غزه را ویژه دعا کنید/ پویش بزرگ قرآنی برای یاری مردم فلسطین.
👈۱.قرائت سوره مبارکه فیل ۷ مرتبه
(جهت از کار افتادن قوای دشمنان)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ ﴿۱﴾
أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ ﴿۲﴾
وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ ﴿۳﴾
تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ ﴿۴﴾
فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ﴿۵﴾
👈۲.قرائت سوره مبارکه نصر ۲۱ مرتبه
(جهت نُصرت رزمندگان اسلام)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾
وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾
فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿۳﴾
🇵🇸لطفاً ضمن قرائت، دوستانتان را هم به آن دعوت کنيد.
#طوفان_الاقصي
✅️سلام هم اینک از شبکه ۱ برنامه سیمای خانواده در خصوص تحلیل حوادث غزه در خدمت شما خواهم بود.
⭕️این سخن که «اسلام زن را با چادر سیاه در قبرستان خانه مدفون کرده است»، وقتی درست است که به جای اینکه زن را با چادر پوشانده باشند، مغزش را با چادر بسته باشند.
🔰اگر زن با #چادر پوشیده شده باشد و این نیرو به بت ساختن او و بت پرستیدن مشغول نشده باشد، کجا او را در قبرستان کرده اند؟!
⚠️چه کسی می تواند ادعا کند که بهره برداری کردن از استعدادهای عالی انسان، او را به مرگ بستن است؟! مگر چادر در دهان #زن است و مغز او را می پوشاند؟!
💠زن به خاطر اینکه استعدادهای انسان را به خودش جذب و در خودش ضایع نکند و باتلاق استعدادهای عظیم انسان نشود، خودش را می پوشاند و حرکتش را، نگاهش را و گفت و گویش را کنترل می کند.
🌀همین زن هنگامی که ببیند باید حرف بزند، حرف میزند؛ همانطور که فاطمه حرف زد. هنگامی ببیند باید بیرون بیاید، بیرون می آید؛ همانطور که زینب بیرون آمد. #حجاب داشتن نه با حرف زدن منافات دارد، نه با بیرون آمدن و نه خلق را به حرکت وادار کردن.
📙کتاب حجاب و آزادی روابط
✍استاد علی صفایی حائری(عین. صاد)
📖صفحه ۳۷_۳۶
📚@Ketabe_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز به عنوان کارشناس سیاسی مهمان برنامه سیمای خانواده بودم و حوادث غزه را طبق محورهای ذیل مورد تحلیل قرار دادم:
۱.علت حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی
۲.تحلیل حملات هوایی و زمینی اسرائیل در شب گذشته و وضعیت جبهه مقاومت
۳.جایگاه و وضعیت زنان در مخاصمات به خصوص جنگ غزه با محوریت زنان باردار
لینک کامل برنامه در تلوبیون:
https://telewebion.com/episode/0x956e2e2
کانال مهدیه شادمانی 👇🏻💎
سیاست، زن، مسائل بین الملل
@drshadmani
هدایت شده از جنسیت و عدالت(ابوالفضل اقبالی)
سلسله یادداشتهای #زن_و_رسانه؛ یادداشت بیست و دوم
رسانههای اجتماعی و روابط زوجین
در عصر دیجیتال امروز، که بسیاری از روابط در رسانههای اجتماعی آغاز میشود و همه جنبههای زندگی ما به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته میشود، این پلتفرمها میتوانند به طور قابل توجهی بر شکنندگی روابط زوجین تأثیر بگذارند. آنها به بخشی جدایی ناپذیر از روابط زوجین تبدیل شدهاند و نقاط عطف مهمی مانند پیشنهادات، یادآوری سالگردهای مختلف و حتی بحث پیرامون جدایی را شامل میشوند. با گذراندن روزافزون زندگی ما به صورت آنلاین، رسانههای اجتماعی فرصتهای متعددی را برای مقایسه ارائه میدهند، از جمله اینکه چگونه زوجهای دیگر زندگی خود را به تصویر میکشند، چگونه شریک زندگی شما عشق و قدردانی خود را به صورت عمومی ابراز میکند و موارد دیگر. این پویاییها میتوانند تا حد زیادی بر پیوندها و روابط ما تأثیر بگذارند و گاهی اوقات حتی منجر به زوال یا فروپاشی آنها میشوند.
برخی از اثرات شبکه های اجتماعی بر روابط زوجین بدین شرح است:
1. حسادت و ناامنی: پلتفرم های رسانه های اجتماعی اغلب دریچه ای را به زندگی دیگران از جمله روابط آنها می گشایند. دیدن شریک زندگی خود در حال تعامل آنلاین با دیگران یا در حال جلب توجه دیگران می تواند باعث ایجاد احساس نگرانی و ناامنی شود.
2. فقدان حریم خصوصی: رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات شخصی با مخاطبان گسترده را تشویق می کنند. گاهی اوقات، زوج ها ممکن است ناخواسته جزئیات خصوصی یا لحظات صمیمی را که باید بین خود نگه دارند، به اشتراک بگذارند. این فقدان حریم خصوصی می تواند منجر به نقض اعتماد و ایجاد ناراحتی شود.
3. تفسیر نادرست از ارتباط: ارتباطات آنلاین فاقد تفاوت های ظریف در تعامل چهره به چهره است و باعث می شود سوء تفاهم ها راحت تر رخ دهد. لحن، نیت و احساسات را می توان از طریق مکالمات متنی به اشتباه تعبیر کرد که منجر به درگیری های غیرضروری یا جریحه دار کردن احساسات طرف مقابل می شود. جایگزینی چنین ارتباطاتی به جای روابط رو در رو میان زوجین، تبعات منفی زیادی به همراه دارد.
4. اعتیاد به رسانه های اجتماعی: صرف زمان زیاد در رسانه های اجتماعی می تواند باعث شود افراد از روابط واقعی خود غافل شوند. اگر یکی از طرفین به طور مداوم در فعالیت های آنلاین خود غرق شود، می تواند منجر به بی توجهی، زمان گذاری کم و بی کیفیت و قطع ارتباط مناسب با همسر خود شده و نهایتا به جدایی منجر شود.
5. خیانت: پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند فرصت هایی را برای افراد فراهم کنند تا درگیر روابط یا حتی خیانت عاطفی یا فیزیکی شوند. سهولت ارتباط با دیگران و ناشناس بودن تعاملات آنلاین می تواند برای برخی افراد وسوسه انگیز باشد که به دنبال جلب توجه یا ایجاد ارتباطات نامناسب خارج از روابط خود باشند. این مساله به دلیل آنکه در شبکه های اجتماعی رو به گسترش است، نگرانی ذهنی را در همسرانی ایجاد می کند که طرف مقابل آنها در شبکه های اجتماعی دارای روابط گسترده است.
6. مقایسه و نارضایتی: رسانههای اجتماعی اغلب نسخهای از زندگی مردم را ارائه میدهند که نکات برجسته و مثبت را به نمایش میگذارند. قرار گرفتن مداوم در معرض چنین محتوایی می تواند انتظارات غیر واقعی را در یک رابطه ایجاد کند و منجر به احساس نارضایتی و ناامیدی شود. این مساله هم در مقایسه زندگی خود با دیگران و هم در مقایسه همسر خود با دیگران به وقوع می پیوندد. در حال حاضر به دلیل افزایش نمایش زندگی سلبریتی ها و اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی، بسیاری از کابران معمولی به انواع مقایسه و در نتیجه نارضایتی از زندگی مواجه هستند.
@eqbali62
مهدیه شادمانی
سلسله یادداشتهای #زن_و_رسانه؛ یادداشت بیست و دوم رسانههای اجتماعی و روابط زوجین در عصر دیجیتال ا
سلام .وقت بخیر.من در کانالم دو مسئله رو مورد توجه دارم.اول تولید محتوای جدید در حوزه سیاست و زنان هست.و اصلا قصد این ندارم که مطالب تکراری رو فوروارد کنم.و اگر فوروارد هم باشه ناظر بر تولید محتوایی هست که بزرگواران متخصص انجام دادن و حرف نویی هست.و ثانیا معرفی فعالین دغدغه مند در حوزه های مختلف و کانال های این بزرگواران هست.امروز قصد دارم کانال آقای دکتر اقبالی یکی از متخصصین حوزه خانواده و رئیس اندیشکده زن و جامعه رو معرفی کنم.در طی ۱۲ سال فعالیت در حوزه زنان شاید به تعداد بسیار کمی میتوانم اذعان کنم که افراد متخصص،دغدغمند و انقلابی وجود داشته باشد.حتما توصیه میکنم عضو کانال جناب آقای دکتر بشید و از مطالب و فعالیت هایی که دارند بهره ببرید.🌹🙏
ان شاءالله امروز در این نشست که به همت مجمع ملی خانواده برگزار میشود ضمن تشریح ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی با محوریت خانواده های فلسطینی، پیشنهاداتی را نیز در جهت طرح دعوی حقوقی و کیفری در داخل و خارج از کشور ارائه خواهم نمود.
کانال مهدیه شادمانی 👇🏻💎
سیاست، زن، مسائل بین الملل
@drshadmani
منطقهای که صهیونیستها برای پیشروی انتخاب کردهاند دقیقاً در ساحل دریا قرار دارد تا از پشتیبانی آتش در دو سمت برخوردار باشند البته این پیشروی محسوب نمیشود و صهیونیستها همچنان در زمینهای خالی و کشاورزی شمال غرب غزه متوقف شدهاند. تا این لحظه دست کم دو دستگاه تانک مرکاوا به صورت ۱۰۰درصد منهدم شده و در پایگاه ایرز نیز تمام تجهیزات موجود به آتش کشیده شده است.
@syriankhabar
🔴نه به حضور پزشکان مرد در بخش زنان بیمارستانها
واقعا درد است در مملکت اسلامی زنان شیعه در بیمارستان ها هنوز نمیتوانند از حریم شرعی در مقابل نامحرم برخوردار باشند.
خواهش میکنیم از حضور مرد و پرستاران آقا در بخش زایشگاه و بخش زنان و... بیمارستان ها جلوگیری شود و قوانینی در این باره وضع شود. این واقعا دردناک است که مادر باردار در اتاق معاینه بدون دلیل با حضور پرستار مرد بالای سرش مواجه شود، لطفاً از این پویش حمایت کنید. برای خودم پیش آمده که با حضور آقا در بخش عمل و زایشگاه و ... اذیت شدهام، چرا باید مردان اینقدر راحت در بخش عمل یا زایشگاه یا بخش زنان و... حضور پیدا کنند، آیا این موافق دستور دین ماست؟، لطفا سریعاً کاری کنید.
اینجا حمایت کنید👇👇
https://www.farsnews.ir/my/c/211268
مهدیه شادمانی
🔴نه به حضور پزشکان مرد در بخش زنان بیمارستانها واقعا درد است در مملکت اسلامی زنان شیعه در بیمارستا
سلام.یکی از مصیبت ها در جامعه اسلامی همین حضور آقا در اتاق زایمان است.من که خودم تجربه خیلی بد و تلخی داشتم. بی اطلاع از حضور آقایون پیش از ورود به اتاق عمل داشتم کلاهم رو فقط طوری تنظیم میکردم که موهام معلوم نباشه اما بعد از ورود فهمیدم چه چیزی در انتظار.از بیهوشی و ....رو آقایون انجام میدادن.تو اون شرایط در عوض داشتن آرامش فقط دچار استرس شدم و اصلا چیزی از زیباترین لحظه زندگیم نفهمیدم....حتما در این پویش شرکت فرمایید.باشد که لااقل در کشور اسلامی خیلی از حیازدایی ها عادی نشود.🌹🙏
@drshadmani
🟢 همه بخوانند :
نظر رهبری درباره حرکت یک عده به سمت مرزها برای کمک به #فلسطین
شبیه همین بحث ها در سال 91 هم پیش آمد. قا در دیدار 16 مرداد 1391 با دانشجویان فرمود 👇
⬅️ گاهی اوقات انسان احساساتش غلبه میکند و میخواهد یک کاری را انجام بدهد. این دورهی احساسات شما، دورهی جوانی است؛ ما هم پنجاه شصت سال قبل از این، همین دورهها را گذراندیم. یک مدتی جوان بودیم، جوان پراحساساتی هم بودیم؛ میدانیم این دوره چه جوری است. ببینید، یک جاهائی احساساتی وجود دارد که این احساسات باید کنترل شود.
🔰 البته من این تشکر را از تشکلهای دانشجوئی بکنم. من پارسال یا پیرارسال بود که در همین جلسه به دانشجوها خطاب کردم، گفتم چرا در مسائل اجتماعی موضع نمیگیرید و وارد نمیشوید؟ من خوشبختانه میبینم در این دو سه سال اخیر موضعگیری در مسائل گوناگون، در محیطهای دانشجوئی و جوانهای دانشجو، خیلی بارز است؛ خب، این خوب است؛ این را من تقدیر میکنم و تشکر میکنم؛
منتها یک وقت مثلاً فرض کنید قضیهی #غزه پیش میآید،
یک مشت جوان دانشجو میگویند این فلان فلان شدهها، این صهیونیستهای خبیث سر بچههای غزه دارند بمب میریزند، فلان میکنند؛ برویم پدرشان را دربیاوریم؛ راه میافتند، میروند فرودگاه!
👌 خب، این احساسات، احساسات مقدس و پاکی است. امثال من که یک کنار نشستیم و داریم نگاه میکنیم، آدم میخواهد جانش را فدای یک چنین احساساتی بکند؛ این واقعاً ارزش دارد. اینکه امام فرمودند من دست و بازوی بسیجیها را میبوسم، جایش همین جاست. آدم وقتی میبیند که یک جوانی اینجا توی خانه، در گرمای تابستان کولر و یخچال دارد، در سرمای زمستان وسیلهی گرمائی دارد، دانشگاه میرود، درس میخواند، موفقیت دارد، بعد یکهو مسئلهی غزه میخواهد او را به حالت انفجار برساند، میگوید میخواهم بروم آنجا؛ خب، این احساس، احساس باارزشی است؛ اما رفتن، غلط است.
✅ احساس، خوب است؛ اما این احساس نباید موجب شود که ما حالا راه بیفتیم برویم غزه. رفتن به غزه، آن وقت نه ممکن بود، نه جایز بود؛ اگر ممکن هم بود، جایز نبود.
👆👆👆👆 خواندید آقا چه فرمود ؟ فرمود اولا امکانش نیست رفت غزه ، ثانیا امکانش هم باشد ، جایز نیست ‼️ فرمود این رفتن #غلط است
💠 در ادامه فرمودند :
⬅️ خب، اینجا بین آرمانگرائی و بین آن واقعیت و دستوری که حالا از قول رهبری نقل کردند، که نباید بروید غزه، یک تعارضی درذهن این جوان به وجود میآید. نه، هیچ تعارضی وجود ندارد.
👈آن احساس، احساس خوبی است؛ اما تصمیمی که بر اساس یک احساس گرفته بشود، یک مطالعهی دقیق، موشکافانه و عالمانه پشت سرش نباشد، آن تصمیم، لزوماً تصمیم درستی نیست. گاهی اوقات تصمیم، تصمیم غلطی است.
👆👆👆👆 دیگر واضح تر از این آقا باید چه بفرماید ؟
⬅️ برخی گفتند آقا دارد مصلحت اندیشی می کند ، اتفاقا آقا در ادامه در همین موضوع فرمود :
🔰 بنابراین آرمانگرائی بههیچوجه به معنای در همهی زمینهها پرخاشگری کردن، برخی از واقعیات لازم و مصلحتهای لازم را ندیده گرفتن، نیست. مصلحت هم شده یک اسم منفور؛ آقا مصلحتگرائی میکنند! خب، اصلاً باید ملاحظهی مصلحت بشود.
هیچ وقت نباید گفت که آقا حقیقت با مصلحت همیشه منافات دارد؛ نه، خود حقیقت یکی از مصلحتهاست، خود مصلحت هم یکی از حقایق است. اگر مصلحتاندیشىِ درست باشد، باید رعایت مصلحت را کرد؛ چرا نباید رعایت مصلحت را کرد؟ باید مصالح را دید.
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊
📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج)
🆔 @BasirateSalamat
🔸🔸کشف حجابکنندگان مجرمند یا متخلف؟/نقش پلیس و آمران بهمعروف در اجرای لایحه عفاف و حجاب
🔻ابوالفضل اقبالی رئیس اندیشکده زن و جامعه گفت: مخاطب این قانون پنج درصد بانوان جامعه هستند که حتی از نظر عرف خانمهای غیرمحجبه و خانمهایی که حجاب شرعی رعایت نمیکنند و مقداری از حجاب شرعی هم عدول کردند و حجاب عرفی دارند، نیز حجابشان زننده و لباسشان، لباس مناسب اجتماع و هنجارهای اجتماعی نیست.
🔻 دوگانهای وجود داشت؛ تخلفانگاری یا جرمانگاری. تخلفانگاری یعنی مثل کمربند ایمنی تخلف است و پلیس راسا مجازات میکند. اما در این قانون تخلف نیست و جرم است یعنی پلیس همان روشها را برای احراز هویت آن فرد کشف حجابکننده به کار میبرد، اما دیگر خودش اعمال جریمه نمیکند و برای فرد پیامک میآید که باید در فلان روز به فلان شعبه دادگاه مراجعه کنید. در آنجا دادگاه و قاضی مستندات و ادله را میبیند و اظهارات شهروند را نیز گوش میدهد و به رای و نتیجه میرسد. حال یا به تذکر ساده اکتفا میکند یا سقف جریمه را برای فرد در نظر میگیرد.
🔻چالشی که در قوانین قبلی وجود داشت این بود که به هر دلیلی که بخشی از آن رفتار نادرست برخی ماموران پلیس و بخشی ساماندهی شدن هوشمندانه رسانهها در بازنمایی غلط رفتار پلیس بوده است، چالش میان پلیس و شهروندان در جامعه زیاد بود. در این لایحه خواستیم این چالشها را از بین ببریم، یعنی به پلیس بگوییم در فضای خیابان و اجتماعی نیاز به درگیری ندارید.
|مطالعه متن کامل|
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
🔴 آیا حمله نخست حماس ارزش دادن این همه شهید را داشت؟!
این سوال پاسخی به بلندای تاریخ اشغال فلسطین دارد، و به عوامل متعدد میتوان اشاره کرد، اما کوتاه:
الف. مذاکرات صلح نتیجهای نداشت، مذاکراتی که از ۱۹۹۰ میلادی و با شعار «صلح در برابر سرزمین» شروع و از وعده تحویل ۳۰ درصد فلسطین در مذاکرات اسلو ۱، به ۳ درصد پلیسی در مذاکرات شرم الشیخ رسید!!! ۳ درصد پلیسی یعنی فقط فلسطینیان کلانتر و مزدور اسرائیل در ۳ درصد فلسطین هستند و وظیفهی ایشان کنترل جریان مقاومت است، همان کاری که این روزها محمود عباس بر عهده دارد.
ب. آیا حماس چارهای دیگر هم داشت؟
۱. از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ تا ۱۵ مهر، یعنی روز آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۷ مرحله غزه و مقاومت مورد هجوم رژیم صهیونسیتی قرار گرفته و حدود ۴۰۰نفر از ایشان شهید شدهاند!
۲. از ابتدای سال جاری میلادی، در منطقه کرانه باختری که نه ح.ما.سی در کار است و نه به ظاهر مقاومتی، فقط ۳۷ کودک توسط رژیم به قتل رسیدهاند!
مقاومت از میان مرگ تدریجی در خفت و مرگ دفعی با عزت، دومی را برگزیده.
ج. دو عامل بیرونی نیز انگیزه و عامل شتاب در این عملیات شد:
۱. وضعیت بحرانی داخلی رژیم، به عنوان مثال مرداد امسال اوضاع داخلی به شدت بر هم ریخت و اعتراضات گسترده شکل گرفت، در تلآویو اجتماع ۷۰۰ هزار نفره به خیابان آمد و فرودگاه بن گوریون تصرف شد! حال آنکه در اغتشاشات سال گذشته در ایران بزرگترین اجتماعی که ثبت شد، جمعیتی حدود سه هزار نفر بودند! رسانه تصویری دگر ساخته...
حال شما جای محور مقاومت بودید این فرصت را از دست میدادید؟!
۲. عادی سازی رابطه رژیم با عربستان، میتوانست ضربه مهلکی باشد، که خب عملیات طوفان مانع تحقق این موضوع شد!
د. ارزشش را داشت، چه به دست آمد؟!
۱. بیش از ۲۰۰۰ کشته از رژیم، تضعیف و تحقیر قدرت امنیتی رژیم(آن آقایی که با لباس زیر دستگیر شد، ظاهراً فرمانده عملیات در عمق ارتش رژیم بوده است!)، عبور از موانع چندگانه در اطراف غ.زه(سیم خاردار، خندق، دیوار فولادی چهل متری در عمق زمین، دوربین دید در اسلحههای اتوماتیک که در شهادت فخری زاده به کار رفت، چاه عمیق، دیوار بتونی ۷ متری و...)، دسترسی به اسناد امنیتی در مراکز نظامی رژیم ...
۲. عبور از جریان غالب رسانهای! بسیار مهم است این نکته. به هر صورت رسانههای حامی رژیم جامانده و انسان رسانه تصویری دیگر مخابره میکند! بسیار بسیار مهم است و تحولی در راه است.
و...
┈┈••✾•🌿🌺•✾••┈┈
.پاسخ های کوتاه به مهمترین پرسش های سیاسی روز
🇵🇸
#فلسطین | #طوفان_الاقصی
✾🌟#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ 🌟✾
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
🇮🇷🇵🇸
📝 از واژه نیابتی برای دوستان مان استفاده نکنیم
🍃🌹🍃
🔻به کار بردن واژه نایب برای جریانات مقاومت درست نیست. دشمنان ما این واژه را برای تحقیر و غیر اصیل معرفی کردن و ایجاد اختلاف بین آن ها و ایران به کار می برند.
🔸ایران در دفع تهدیدات علیه خود و تضعیف دشمنان نیاز به گروه های نیابتی ندارد خودش توانی بیش از همگرایان خود دارد و مستقیم اقدام می کند کما اینکه در موارد متعدد اقدام کرده است.
🔹جریانات مقاومت جریانات ملی و بومی هستند که در چارچوب مصالح و منافع ملی خود عمل می کنند و به همگرایان منطقه ای خود هم کمک می نمایند.
🔸ایران بر خلاف آمریکا دنبال هژمون و محور کردن منافع خود و هزینه کردن از دیگران نیست. ما دنبال سیادت مسلمانان و همگرایان خود هستیم و برای آن ها هزینه می دهیم و البته از فواید اقتدار مسلمانان و همگرایان خود بهره طبیعی هم می بریم کما اینکه آنان هم از اقتدار و پیشرفت های ما بهره طبیعی خود را می برند.
🔹در هر کشوری که دولت یا گروه های مقاومت آن با ما همسو هستند، تصمیم اول و وسط و آخر در مسایل مربوط به محیط ملی شان را خودشان می گیرند. ما حتی توقع نداریم آنان اجرای تصمیمات راهبردی خود در محیط ملی شان را به ما خبر دهند و البته وقتی خبر هم نمی دهند ما بی هیچ گلایه ای به اجرای تصمیمی که در محیط ملی خود گرفته اند، احترام گذاشته و کمک می کنیم و در شادی و غم شان شریکیم. صد البته، همگرایان از کار هم بی خبر نیستند و مشورت ها جاری است.
✅ بله ما هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم.
✍ دکتر سعدالله زارعی
#فلسطین | #طوفان_الاقصی
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔 rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🇵🇸
📝 حمایت از رژیمصهیونیستی در فضای مجازی به جرم تبدیل شد
🍃🌹🍃
🔻در یکصدوچهلمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به ریاست دادستان کل کشور، هرگونه اقدام آگاهانه در جهت تایید یا تقویت و تحکیم رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرمانگاری شد.
🔺همچنین ارائه هرگونه خدمات به سکوهای متعلق به رژیم صهیونیستی و معاونت برای سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی از طریق فضای مجازی نیز توسط این کارگروه جرم اعلام شد.
#فلسطین | #طوفان_الاقصی
کانال مهدیه شادمانی 👇🏻💎
سیاست، زن، مسائل بین الملل
@drshadmani
هدایت شده از نوشتهها
✅ حکمت الهی قتل کودکان چیست؟
✳️ حمید پارسانیا
در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابنعربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث میکند. همانطور که میدانیم فرعون با خبر میشود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل میکند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنیاسرائیل را قتلعام میکند. اینجا سوالی که به وجود میآید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه میکنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام میدهد را ملاحظه میکنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمیکند؟
ابنعربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان میکند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی میکشد و با همان ظلمی که دارد انجام میدهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیثالعهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمیآورند و جامعه را به خدمت خود میگیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث میشود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت میشوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفهای سر میزند یا ناآرام میشود با همه وجود از خواب برمیخیزند و در خدمت کودک قرار میگیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه میتواند مادر و پیرامون را تسخیر کند.
کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده میشوند نفس دارند و از بین نمیروند. ظلمی که به اینها میشود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون میشود باعث انباشت میشود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا میکنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل میکند و در نهایت فرعون را از بین میبرد.
امروز حوادثی که در غزه رخ میدهد و قتلعام کودکان بیگناه رخ میدهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت میگیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل میرسند کلمه توحید را بر زبان میآورند و ربّ خود را فرا میخوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده میشوند و سنت خدا با آنها عمل میکند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها میشود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است.
گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی میبینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر میگیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیقتری شکل میگیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسانها در حوزه معنایی و روحانی آنهاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل میکند تا انشاالله انتقام مظلوم گرفته شود.
#استاد_پارسانیا
⭕️ @parsania_net
❌ ویروس مهلک نفوذ در هلدینگها و مجموعه های اقتصادی زمانی که اینگونه واگیردار به نظام ما حمله می کند موجب میگردد امثال این بیشرفِ صهیونیستی در رأس یکی از مجموعه های برخاسته از دانشگاه صنعتی شریف قرار داشته باشند.
‼️وحید هاشمی، مدیرعامل شرکت ایمن آفتاب پرتو ظاهرا مأموریت دارد که چهره منحوس و وجودِ نجس العینِ رژیم غاصب صهیونیستی را تطهیر نموده، به شنیع ترین وجهی جای این قاتل زنجیره ای را با مقتولینِ مظلومش عوض کند.
🔴 از مسئولین محترم به ویژه نهادهای نظارتی و امنیتی تمنا داریم بر حلقه های رانتی که منجر به روی کار آمدن چنین حیوان صفتانی شده است فائق آمده، شرّ ایشان را از سر کرسیهایی که در ازای خون هزاران شهید به دست آمده کم نمایند.
✍ مریم اشرفی گودرزی
☑️ به #پَستوی_فرهنگ_و_سیاست وارد شوید.
@PastoyeFarhangVaSiyasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲سفر #جدیدی در راه است
فلسطین کلید رمز آلود ظهور و ارض موعود مؤمنان است.کسی چه می داند،شاید قبله گاه اول مسلمین، آخرین خرمشهر ما باشد.
کانال مهدیه شادمانی 👇🏻💎
سیاست، زن، مسائل بین الملل
@drshadmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر | #نشست
♨️ جریان
سلسلهنشستهای تخصصی عصر زنان
♨️ موضوع:
واکاوی پدیدهی نوظهور حجاب استایل
♨️ نشست هشتم
▫️دکتر مهدیه شادمانی
▫️دکتر محمدرضا زهرایی
📅 برگزارشده در: 1 آبان ماه
📻 فایل کامل صوتی
📺 فایل کامل تصویری
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
مهدیه شادمانی
#تیزر | #نشست ♨️ جریان سلسلهنشستهای تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: واکاوی پدیدهی نوظهور حجاب استایل
سلام .تیزر بالا بخشهایی از مناظره بنده با دکتر زهرایی پیرامون پدیدهی نوظهور حجاب استایلی هست.جهت مشاهده کامل فیلم،بر روی گزینه فایل کامل تصویری کلیک نمایید.با سپاس از موسسه عصر زنان به جهت برگزاری این نشست.🌹
ان شاءالله فردا حدود ساعت ۸ و نیم الی ۹ صبح مهمان برنامه سلام تهران از شبکه ۵ هستم و قرار پیرامون پدیده نوظهور حجاب استایل ها صحبت کنم.تمایل داشتید مشاهده بفرمایید.🌹🙏
کانال مهدیه شادمانی 👇🏻💎
سیاست، زن، مسائل بین الملل
@drshadmani
هدایت شده از اندیشکده زوج
زن و خانواده؛ ادغام یا استقلال؟
🖊 اندیشکده زوج
❇️ هنگامی که دولت نهم بر سرکار آمد، مرکز امور مشارکت زنان که در دولت خاتمی با هدف افزایش حضور و فعالیت اجتماعی زنان تاسیس شده بود را به مرکز امور زنان و «خانواده» تغییر داد و چرخشی محسوس در مسیر حرکت این نهاد تازه تاسیس رقم زد. آن زمان گفتار غالب در بدنه حکمرانی این بود که زنان و مسائل آنان را باید در پیوند با خانواده دید و فهم کرد. جداانگاری مسائل زنان از مسائل خانواده، جامعه و مردان بازی در زمین فمینیسم است.
❇️ چنین گفتاری در دوران پسااصلاحات اگرچه هوشمندانه و دقیق به نظر میرسید اما به دلایل مختلفی آبشخور فهمهای نادرستی از نسبت میان زن، خانواده و جامعه قرار گرفت و زمینه بروز پدیده نامبارکِ «ابرزن» را در جامعه ایرانی فراهم نمود که در ادامه به تبیین آن خواهیم پرداخت. قبل از آنکه وارد بحث از نسبتِ حقیقیِ میان زن و خانواده شویم، بیانی را از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مرور میکنیم.
✳️ «... ما قبلاً گفتهایم در کشور یک مرکز عالی فراقوّهای مورد نیاز است که راجع به این مسئلهی مهم بحث کند، کار کند. این مسائل، مسائل اساسی ما است؛ مسئلهی زن از مسئلهی خانواده قابل تفکیک نیست. این را هم عرض بکنیم، اگر چنانچه کسی بخواهد مسئلهی زن را جدای از مسئلهی خانواده بحث بکند، دچار اختلال در فهم و در تشخیصِ علاج خواهد شد؛ این دو را باید در کنار هم دید، با اینکه دو مسئله است...»(30 فروردین93)
❇️ حضرت آقا در اینجا اگرچه بر همنشینی و پیوند ناگسستنی مساله زن و مساله خانواده اشاره میکنند، اما بر حیثِ استقلالی این دو نیز تاکید میکنند. یعنی این دو در ناحیهی مسالهشناسی بسیار به هم نزدیک و قرین یکدیگرند اما در ساحتِ هویتشناسی، دو مقوله مستقل هستند. مقوله زن و مقوله خانواده. نتیجهی چنین فهمی از نسبت میان زن و خانواده چیست؟ استقلالِ هویتی و ادغامِ قلمرویی.
❇️ استقلال هویتی زن از خانواده دقیقا همان موضوعی بود که حکمرانیِ ما در اواسط دهه 80 نسبت به آن التفات نداشت و برای مقابله با گفتارهای فمینیستیِ رسوخ کرده در بدنه حاکمیت از دوره قبلی، دچار سوءتفاهماتی نسبت به ایدهی مترقّی و داهیانهی «خانوادهمحوری» گردید. خانواده محوری در نگاه اصیل انقلاب اسلامی بر اشتراکات فراوانِ قلمرو زن و خانواده تاکید دارد اما در دهه 80 بهمثابه سایهای سهمگین بر سر هویت زن فهم گردید.
❇️ این سوءتفاهم درباره نسبت میان زن و خانواده وقتی که با تعارفها و رودبایستیهای حکمرانیِ ما با «فمینیسم» و ارزشهای عمومیشدهی آن از جمله مشارکت اجتماعی زنان ترکیب شد، محصولی سمّی تحت عنوان «ابرزن» یا همان «زنِ تراز» را به جامعه بانوان تحویل داد. زنی که در عین داشتن خانهای پرفرزند و گرم، پلههای ترقّی و پیشرفت در عرصههای علمی، اقتصادی و سیاسی را نیز پشت سر میگذارد.
❇️ ابرزن اما برای اغلب زنان معمولی جامعه ما یک کابوس بود که ارمغانی جز فشارهای مضاعف نقشی در خانه و محل کار برای آنها به همراه نداشت. بگذریم. اما به راستی نسبت میان زن و خانواده براساس فهم صحیح از ادبیات انقلاب اسلامی چیست؟ آیا زن به لحاظ هویتی ذیل خانواده باید تعریف شود و همواره او را در جایگاه دختر، خواهر، همسر و مادر دید و خطاب کرد؟ خیر! زن از این حیث کاملا نسبت به خانواده مبدا و مقصدش مستقل است.
❇️ این استقلال به این معناست که مسیر حرکتِ فردی، خانوادگی و اجتماعی زن را ارزشها و هنجارهای نقشیِ دختری، خواهری، همسری و مادری تعیین نمیکند بلکه «اراده» و «انتخاب» او به عنوان یک «انسانِ مسئول» به پایگاه فردی، خانوادگی و اجتماعی او اعتبار میبخشد. زن قبل از آنکه دخترِ حاجآقا فلانی و همسر آقای بهمانی باشد، «خانم فلانی» است. این یعنیِ حیث استقلالیِ هویت زن از هویت خانواده.
❇️ و اما ادغامِ قلمرویی زن و خانواده نه به معنایِ انحصارِ کنشگری زن در خانه و نقشهای خانوادگی، بلکه تاکیدی بر نظاموارگیِ مسائل این دو است. این بدان معناست که ما وقتی درباره یک مسالهی به ظاهر زنانه مانند «اشتغال زنان» بحث میکنیم، اطراف و زوایایِ این مبحث که دلالت مستقیم بر خانواده دارد را نیز مدنظر قرار دهیم. به عبارت دیگر تاکید بر پیوستِ خانواده در مسالهشناسی زنان و پیوست زنانه در مسالهشناسی خانواده.
به کانال اندیشکده زوج در ایتا بپیوندید:
https://eitaa.com/zoujtt
هدایت شده از سید علیرضا آلداود
📢 پیش فروش کتاب به مدت یک هفته
🎁 با ۲۵% تخفیف
📦 ارسال رایگان (از هفته آتی)
📖 ۴۰۴ صفحه، متفاوت ترین مباحث علوم شناختی که تا کنون نشنیدهاید 🧠
💳 قیمت پشت جلد: ۲۰۰.۰۰۰ تومان
🎁 با تخفیف: ۱۵۰.۰۰۰ تومان
🛒 ارسال عدد ۱ به شماره:
+989306440328
🔻یا سفارش در کانال انتشارات:
👇 https://eitaa.com/joinchat/1479606453C58d33e04e1