4_5933574525756118001.mp3
12.76M
┈•꧁༼﷽༽꧂•
✳️ فرمایشات انسان ساز « استاد سیّد بهروز طیـّبان »
🔻اخلاق فطری است و فطرت براساس اعتدال است.
مانند: شجاعت، عفت و حکمت.
▫️ مکارم اخلاق به اخلاق توحیدی گفته می شود.
مبداء و منشاء اخلاق چیست؟
از نطفه گرفته شده، از تربیت، معاشر یا از مربی؟
🔹 اگر منشاء بروز و ظهور اخلاق در انسان توحید باشد، مکارم اخلاق محسوب می شود.
اگر تمام کارهایی که به اسم اخلاق، ثواب، وظیفه و ... انجام می دهیم مبنایش توحید باشد مکارم اخلاق است.
توحید نیز انتهایی ندارد.
( نگرانی، بدبینی و آشفتگی نشانه ی پیاده نشدن توحید در زندگیست )
▫️ یکی از نشانه های توحیدی شدن، نه دانستن؛ اینست که انسان اخلاقش را بررسی کند. اخلاقش را در تمام سطوح.
حتی با جمادات
🔻 براساس توحید چقدر اخلاق در ما ظهور کرده؟!
بی دلیل پرتاب کردن سنگ در کوهستان و گل آلود کردن آب، اصلا توحیدی نیست.
کسی ابزار دارد و ژن را دستکاری می کند، دیگری ابزار ندارد و اینگونه رفتارها را دارد؛ همه دستکاری محسوب می شود.
این رفتارها را خود به خود انجام ندادن، توحید قوی لازم دارد به ادا بازی نیست. چون انسان فراموش می کند.
▫️یکی از نشانه های اینکه شما در مسیر انسان شدن هستید از نظر حضرت علامه، اینست که درندگان به شما حمله نمی کنند و حیوانات اهلی از شما فرار نمی کنند که کم کم به محرم شدن با عالم می انجامد.
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban
4_5933806625788793404.mp3
34.11M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈
🎙 گوش جان بسپارید:
✳️ فرمایشات انسان ساز «دکتر سید بهروز طیـّبان»
📙 شرح شریف و ماندگار
« #زیارت_ناحیه_مقدسه »
📌 ۴ شهریور ماه ۱۴۰۳
📼 صوت ۱۱۰
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban
4_5933806625788793557.mp3
33.57M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈
🔻 یکشنبه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۳
▪️مداح: کربلایی هادی حسن آبادی
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban
4_5933574525756118003.mp3
3.5M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈
🎙 گوش جان بسپارید:
✳️ فرمایشات انسان ساز « استاد سیّد بهروز طیـّبان »
🔻 رعایت مکارم اخلاق در مباحث انسانی خیلی ظریف و دقیق است، اگر رعایت نشود وحشتناک است.
▫️فرق اخلاق با مکارم اخلاق فقط در منشاء و مبداء پیدایش آن است که آیا این اخلاق از توحید قوی نشأت گرفته یا از منابع دیگر، وگرنه یکی هست.
🔻 وقتی منشاء اخلاق توحید بود، مکارم اخلاق تسرّی پیدا می کند به سمت حیوانات و گیاهان و جمادات، تا جائیکه انسان محرم می شود.
▫️ یعنی نتیجه ی مکارم اخلاق، محرم شدن با عالم است.
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban
اگر گفته شود عصاره و چکیده ی اصول دین تحقیقی را با یک جمله بیان کنید شاید سنگین ترین جمله همین باشد،
🔻 ما در متن و بطن امام زمان هستیم 🫧
حقیقتی که در اصول دین رایج( دین تقلیدی ) اثری از آن دیده نمی شود.
دین، راه رسیدن انسان به سعادت است و عصاره ی دین ولایت است. اما نه ولایتی که در غیبت و جمعه ها جمع شود.
ولایتی که در تار و پود هستی نمود و بروز دارد و بالاتر، با هستی رابطه ی عینیّت دارد.
💢خوش به سعادت آنانکه اهل انکار نیستند.
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban
ماکر آخر خود شخص است..mp3
1.23M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈
🎙 گوش جان بسپارید:
✳️ فرمایشات انسان ساز « استاد سیّد بهروز طیـّبان »
🔻 اگر کسی از بیرون هم آمد با حرف، عمل، رفتار و یا نوشتارش با ما مکر کرد نهایتا او مقصّر نیست بلکه خود شخص به عنوان پذیرنده و قابل آن مکر، ماکر آخر است🫧
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban
4_5933574525756118014.mp3
2.47M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈
🎙 گوش جان بسپارید:
✳️ فرمایشات انسان ساز « استاد سیّد بهروز طیـّبان »
🔻 وجود یکیست و تنها یک تجلّی دارد که مقام انسان کامل یا صادر اول نامیده می شود.
ما باید از طریق همین تک تجلّی، تک شأن، تک صادر به بالاتر برسیم.
▫️ صادر اول واسطه نیست.
بلکه به میزانی که خود تجلّی کند، پشت صحنه را ما می فهمیم.
به ما تجلّی کند.
تجلّی چگونه است؟
امر کردن
🔺 بنابراین با مقام انسان کامل می توان به توحید عیان، توحید کاربردی، توحید خارج از ذهن، توحیدی که انسان را گرما می دهد، توحیدی که مطلق عشق را تعریف می کند و توحیدی که یک امام زمان داریم و بس، برسیم. آن هم از لحاظ وجودی.
یعنی وجود من فانی در وجود ایشان است و من هیچ استقلالی ندارم.
◾️ حقیقت من، هستی من فانی در وجود امام زمان است و شأني از وجود ایشان است.
▫️ ولی ماهیت من ( آنچه غیر از وجودِ من است ) نیازمند است و در آن با انسان کامل بی نهایت فاصله دارم.
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban
🔻 نتیجه ی مکارم اخلاق، محرم شدن با عالم است🫧
@Ya_vafi ادمین
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban
4_5933574525756118006.mp3
3.52M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈
🎙 گوش جان بسپارید:
✳️ فرمایشات انسان ساز « استاد سیّد بهروز طیـّبان »
۱- مکارم اخلاق از لحاظ لفظ و توصیح دادن و اسم گذاشتن و افراط و تفریط، با اخلاق فرقی ندارد.
۲- منبع ایجاد آن توحید است یعنی انسان هر چقدر توحیدی تر شود اخلاقش اوج می گیرد و توسعه پیدا می کند.
۳- نتیجه ویژگی دوم است. یعنی وقتی اخلاق توسعه پیدا کرد، به تمام موجودات عالم تسرّی پیدا می کند.
🔻 افراط و تفریط در مباحث اخلاقی، آن را از دایره ی توحید خارج می کند زیرا تمام بعدی نیست و در واقع خودش را از کمال باز می دارد.
لذا اعتدال، لازمه ی اخلاق توحیدی است.
در نتیجه پاکی و طهارت هم توحید در انسان متجلّی می شود و با تجلّی توحید، آثاری از آن بروز می کند.
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
https://t.me/DrTayyeban
https://eitaa.com/drtayyeban