⭕️ رابطه لذت جنسی و لذت عرفانی در سلوک صوفیه
🔺 برخی از عناوین این نوشتار:
▪️ ابن عربی و شهود اعظم حضرت حق در جماع
▪️ ابن عربی و ادعای جماع و رابطه جنسی با ستارگان و حروف الفبا
▪️ ابن عربی: لذت از سجده باید مانند لذت نکاح با ستارگان و لذتی باشد که از زنان پستان برآمده، برده می شود!
▪️ ابن عربی و عشق ورزیدن به زنان پری چهره
▪️ شمس تبریزی و ابراز حالات پست و شهوت آلود نسبت به خداوند متعال
▪️ ظهور خداوند برای بایزید به صورت امردی زیبارو
▪️ نزدیکی با حوریان بهشتی در حین رقص و سماع!
▪️ شیخ حریری و غرق شدن در آلودگی های جنسی و تجلیل شمس تبریزی از وی!
▪️ حلاج و تجاوز به دختر سمری
▪️ تجاوز مشایخ فرقه نوربخشیه خانقاه تهران به زنان
▪️ گزارشی از انحرافات جنسی و شاهدبازی یکی از اقطاب صوفیه در ترکیه (اوغور کورونماز)
▪️ تجاوز قطب نوربخشیه (جواد نوربخش) به دختری هجده ساله + ویدئوی دادگاه
▪️ شاهد بازی، حکایات عجیب عشق مجازی و جمال پرستی در عرفان و تصوف
📌 مشاهده مشروح مطلب و مستندات مربوطه در سایت:
https://ebnearabi.com/146548/لذت-جنسی-لذت-عرفانی.html
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
https://eitaa.com/ebnearabi
🍁مدرسه پاییزه «ولایت در تصوف و تشیع»
💠پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم النبیین صلی الله علیه وآله با همکاری پژوهشکده معارف اهل بیت علیهمالسلام و قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار مینماید برگزار می کند:
🎙 سخنرانی افتتاحیه:
آیت الله سید جعفر سیدان
با حضور اساتید ارجمند:
استاد محمد تقی سبحانی
استاد سید محمد بنی هاشمی
استاد محمد جواد رودگر
استاد محمد هادی قندهاری
استاد امداد توران
استاد امین جوان آراسته
مهلت ثبتنام: تا 27آبان ماه
همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره؛
نحوه برگزاری: تمام کلاسها به صورت حضوری است.
📆 پنجشنبه و جمعه 1 و 2 آذر ۱۴۰۳، ساعت 8 الی 14
🌐لینک ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/Diuj3jd0
اطلاع بیشتر از طریق:
@Sheydaie
⭕️ چرا شرف الشمس طلسم است و حرز یا دعا نیست؟
📌 مشاهده مشروح مطلب و استنادات مربوطه در سایت:
https://ebnearabi.com/146798/شرف-شمس.html
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
https://eitaa.com/ebnearabi
⭕️ شمهای از الوهیت آقای حداد
علامه طهرانی در نامه سلوکی خود به رفیق سلوکی خود ( اقای بیاتی) درباره الوهیت استاد خود( تعبیر خود از ضیق لسان است) اینگونه میفرمایند:
" السلام علیکم...پس از اهداء تحیات وافره و ادعیه خالصه به صحت و موفقیت در شب سهشنبه وارد کربلای معلی و مشرف به حضور حضرت عزیز انسان العین و عین الانسان حضرت آقای حاج سید هاشم حداد روحی فداه شدم...جای دستبوسی و پابوسی اصالتا یا نیابتا نبود ، لانه کل شئ و مع کل شئ و قائم بکل شئ وسع کرسیه السموات و الارض، زیتونة لا شرقية و لا غربية فلله المثل الاعلى... فرمودند...ایشان( بیاتی) در ردیف رفقای درجه اولی هستند که ما با هم شب و روز هستیم، او همیشه با من است..." ( اسرار ملکوت ج ۲ صص ۱۲۲- ۱۲۳)
میدانید چرا پایش را نبوسید؟ چون او کل شئ است و هرجا رو ببوسی پای او را بوسیدهای 😭
آری آن عارف سفر کرده که خودش، خودش را غسل و کفن فرمود نیز معتقد بود " لا تاخذه سنة و لا نوم" خدا خودش را رحمت کناد😐
بازم اگه نفهمیدی رد نکن! 😐
✍ دکتر سید محسن هندی
@ebnearabi
⭕️ نقد و بررسی نظریه تشکیک وجود / استاد سید محمود هاشمی نسب
استاد مصباح یزدی در بیان نظریه تشکیک می گوید:
«نظریه تشکیک در وجود را ملاصدرا به حکماء ایران باستان نسبت داده است و خود وی نیز آن را پذیرفته و در صدد تبیین و اثبات آن بر آمده و به عنوان وحدت در عین کثرت معروف شده است.
حاصلش این است که حقائق عینی وجود هم وحدت و اشتراکی با یکدیگر دارند و هم اختلاف و تمایزی ولی ما به الاشتراك و ما به الامتیاز آنها به گونه ای نیست که موجب ترکیب در ذات وجود عینی شود و یا آن را قابل تحلیل به معنای جنسی و فصلی نماید بلکه بازگشت ما به الامتیاز آنها به ضعف و شدت است چنانکه اختلاف نور شدید با نور ضعیف به ضعف و شدت آنهاست ولی نه بدین معنا که شدت در نور شدید چیزی جز نور و یا ضعف در نور ضعیف چیزی غیر از نور باشد بلکه نور شدید چیزی غیر از نور نیست و نور ضعیف هم چیزی غیر از نور نیست و در عین حال از نظر مرتبه شدت و ضعف با یکدیگر اختلاف دارند اما اختلافی که به بساطت حقیقت نور که مشترک بین آنها است آسیبی نمی رساند.
و به دیگر سخن وجودات عینی دارای اختلاف تشکیکی هستند و ما به الامتیاز آنها به ما به الاشتراکشان باز میگردد.
البته تشبیه مراتب وجود به مراتب نور فقط برای تقریب به ذهن است و گر نه نور مادی حقیقت بسیطی نیست آن چنان که غالب فلاسفه پیشین آنرا عرض بسیطی می پنداشته اند و از سوی دیگر وجود دارای تشکیک خاصی است به خلافی تشکیک در مراتب نور که تشکیک عامی است.
اما این قول را به دو گونه میتوان تفسیر کرد یکی آنکه اختلاف هر وجودی با وجود دیگر در مرتبه وجود فرض شود به طوری که افراد یک ماهیت یا چند ماهیت هم عرض نیز دارای چنین اختلافی دانسته شوند.
دیگری آنکه اختلاف مراتب فقط میان علل و معلولات حقیقی در نظر گرفته شود و چون همه موجودات معلولی بی واسطه یا با واسطه خدای متعال هستند نتیجه گرفته شود که عالم هستی از یک وجود مستقل مطلق و وجودهای رابط و تا مستقل بی شماری تشکیل یافته است که هر علتی نسبت به معلول خودش استقلال نسبی خواهد داشت و از این جهت کاملتر و دارای مرتبه عالیتری از وجود خواهد بود هر چند معلول های هم عرض که رابطه علیت و معلولیتی با یکدیگر ندارند چنین اختلاف تشکیکی را نداشته باشند و از یک نظر متباین به تمام الذات به حساب آیند ولی تفسیر اول خیلی بعید بلکه غیر قابل قبول است هر چند ظاهر بعضی از سخنان صدر المتألهین و اتباعش بر آن دلالت دارد.» [1] ...
📌 مشاهده ادامه مطلب و استنادات مربوطه در سایت:
https://ebnearabi.com/146584/نقد-تشکیک-وجود.html
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
https://eitaa.com/ebnearabi
⭕️ دانلود فایل PDF کتاب “تأملی در نظریه اصالت وجود (تبیین و نقد براهین ملاصدرا در اصالت وجود)”
🖋تالیف دکتر علی اکبر ضیایی
در بخشی از مقدمه این اثر چنین می خوانیم:
انسان در مسیر تکامل خود به علوم و دانشهایی دست مییابد که در مراحل بعد از آن حرکت تدریجی این علوم مورد نقد و بررسی قرار میگیرند و برخی همچنان معتبر و برخی دیگر به صفحات تاریخ سپرده میشوند و تنها در تاریخ علوم اثری از آن نظریّات باقی میماند. فلسفه نیز همانند دیگر علوم نتیجه کاوش و تلاش بسیاری از دانشمندان و فیلسوفان است که دستخوش چنین تحولاتی در مسیر تکاملیاش گردیده است. علوم بشری و از جمله علوم عقلی در هر عصری با مسائلی روبرو بوده است که در دیگر اعصار یا به فراموشی سپرده شدهاند و یا همچنان از منظر و دیدگاهی متفاوت از گذشتگان مورد بحثوبررسی و نقد قرار گرفتهاند. برخی مسائل فلسفی ماهیّتی ابهامآمیز و پیچیده دارند که شناخت آنها نیازمند آگاهی تاریخی از سیر تحولات آن اندیشهها، مفهومشناسی، شناخت شخصیّت و میزان آگاهی و دانش فیلسوف مبدع نظریّه و یا ناقد و شارح آن و تنقیح محل نزاع در مسأله و شناخت مبانی فلسفی هر یک از فیلسوفان و یا اطراف نزاع است، زیرا گاهی اختلاف فلاسفه در مفهومشناسی است و هر یک از آنها بر اساس تعریفی که از یک مفهوم خاص دارند استدلال خود را تبیین میکنند و دیگری با بهکارگیری همان اصطلاح در معنایی دیگر استدلال خود را علیه گروه اول اقامه مینماید و این نزاع بهصورت مشاجرات لفظی غیرقابلحلّ باقیماندهاند. مسأله اصالت وجود یا ماهیّت از جمله مسائلی است که شاید بتوان آن را نقطه عطفی در تاریخ فلسفه اسلامی بشمار آورد و هر اندازه نقد و بررسی چنین مسائلی در مجامع علمی صورت گیرد ابعاد و دامنه و تأثیرات آن در فرهنگ و تمدن اسلامی و انسانی گستردهتر خواهد بود. بدیهی است که اگر ارسطو و افلاطون و دیگر فلاسفه یونان به دانشهای عصر ابنسینا و ابن رشد و فارابی دست مییافتند بدون شک و تردید در بسیاری از مسائل فلسفی ….
💾 دانلود [حجم = 3.3 مگابایت]
📌 مشاهده فهرست کامل و دانلود کتاب در سایت:
https://ebnearabi.com/146810/تأملی-در-اصالت-وجود.html
همچنین می توانید برای خرید این اثر و مطالعه آن در سایت طاقچه روی این متن کلیک کنید.
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
⭕️ محمّدرضا شفیعی کدکنی: نظریات ابن عربی کارایی ندارد
محمّدرضا شفیعی کدکنی در کتاب “زبان شعر در نثر صوفیه” نظریات ابن عربی در زمینه تربیت روحی انسان را بی فایده و بدون کاربرد می داند و می نویسد:
«کسی منکِر منظومهٔ فکری ابن عربی نیست. تأثیر شگرفی که او بر ذهنیّت عرفانی بعد از خود داشته است، چنان گسترده است که هر که بخواهد به انکار آن برخیزد، نادانی خویش را آشکار کرده است.
امّا این منظومهٔ فکری که نوعی بازی با شطرنج یا کلمات است، در حدّ نهایی خویش، از یک نظریهٔ معرفتشناسی فراتر نمیرود یا حدّاکثر، یک نظریهٔ منسجم در حوزهٔ هستیشناسی است. نظریهای که در عرصهٔ تربیت روحی انسان، هیچگونه کارایی ندارد.
شما میتوانید اَعْرَفِ عُرَفای این مکتب باشید و روزی یک میلیون جوان را با دست خودتان سر ببرید و در پایان روز هم بگوئید تجلّی ذات الهی بود از “عالَم اطلاق” و “مِن حیث هو فی ذاته” به عالَم “اعیان ممکنات” در صورت “اسم القاهر” و تمام شب را هم با اعصاب راحت و آسوده بخوابید»
📌 مشاهده مطلب و استنادات مربوطه در سایت:
https://ebnearabi.com/146831/شفیعی-کدکنی-ابن-عربی.html
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
https://eitaa.com/ebnearabi
هدایت شده از پژوهشی درباره ابن عربی
⭕️ اشعار مولوی درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
🔺مولوی از چهره های بنام تاریخ تصوف و مورد احترام و ستایش بسیاری از فرقه های صوفیه حال حاضر در جهان است. سران تصوف تا حدود قرن هشتم، همگی سنی مذهب بوده اند.
🔺با اینکه صوفیان بر عدم تعصب مذهبی تاکید نموده و مدعی صلح و آشتی با تمام مذاهب هستند، اما بسیاری از مطالب موجود در گفتار و آثار آنها، حاکی از تعصب بر مذهب و اندیشه خود است. این تعصبات، گاهی به صورت طعن و تحقیر سایرین و حتی فرقه های دیگر صوفیه و گاهی نیز به صورت کتمان حقایق، ظهور و بروز نموده است. مولوی نیز همانگونه که از آثارش پیداست، از این قاعده مستثنی نبوده است و در آثارش هم بر شیعیان طعن و کنایه زده و هم فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام را کتمان نموده است.
🔺 از سوی دیگر می دانیم که جایگاه برترین بانوی خلقت یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها آنقدر والا و عظیم است که سران اهل سنت نیز به ناچار، روایات فضایل ایشان را در کتب خویش نقل نموده اند. با این وجود، با تحقیق و پژوهشی که در اشعار مولوی انجام دادیم، هیچ اثری از فضایل و مناقب و حتی نقل داستانی عادی از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یافت نشد.
🔺 در مقابل، این عایشه است که مورد توجه و عنایت مولوی قرار گرفته، تا جایی که فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها تحریف و به نام عایشه مصادره شده است.
برخی از عناوین این نوشتار:
▪️مولوی و جعل داستان مراعات حجاب عایشه در برابر فردی نابینا
▪️عایشه، مونس و همدم پیامبر صلی الله علیه و آله!
▪️مصادره لقب حضرت زهرا سلام الله علیها برای عایشه
▪️دیدگاه پیر و مراد مولوی درباره حضرت زهرا سلام الله علیها
...مولوی با توجه به اینکه از فقهای اهل سنت بوده، قطعا این روایات را دیده، اما باز هم با جعل و تحریف، فضائل اهل بیت و حضرت زهرا علیهم السلام را کتمان و آنها را برای عایشه و امثال او مصادره نموده است.
او با دعاوی بزرگی چون وصول به حق و سلوک تا قله های عرفان، چگونه حتی بر خلاف اهل سنت، از نقل فضائل و مناقب حضرت زهرا سلام الله علیها می کند؟ ولی در جای جای مثنوی به نقل فضائل جعلی برای ابوبکر و عمر و عثمان پرداخته و حتی از فضیلت تراشی برای معاویه نیز دریغ نکرده است.
📌 مشاهده متن کامل در سایت:
https://ebnearabi.com/20539/اشعار-مولوی-درباره-حضرت-فاطمه-زهرا-س.html
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
هدایت شده از موسسه معارف اهل بیت علیهم السلام
#تازه_های_نشر
📔 رسالة مرغم الغلاة
✍️ به قلم:
▫️ میرزا شریف بن رضا شیروانی
🔍 تحقیق و تصحیح:
▫️ محمدمهدی دلیر
▫️ سمانه زارعی
🗄 ناشر:
معارف اهل بیت الطاهرین علیهم السلام
🛍 نحوه تهیه کتاب:
قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ١١، فروشگاه کتاب ما
☎️ شماره تماس:
📞02537842443
🌐 emamat.org
🆔 @Emamat_IF
🆔 @Emamat_net
#کتاب
#تازههای_نشر
تلگرام اینستاگرام آپارات
🎉🎉 برگزاری مسابقه ای به مناسبت میلاد موفور السرور امیرالمومنین ارواحنا فداه و علیه الصلوة والسلام 🎉🎉
🎁 جوایز: 14 جایزه یک میلیون تومانی و 14 کتاب با موضوع نقد تصوف (این جوایز به قید قرعه به کسانی تعلق خواهد گرفت که پاسخ صحیح را ارائه کنند)
📆 مهلت ارسال پاسخ به سوالات: تا ساعت 24 بیست و هفتم رجب ؛ اعلام نتایج در نیمه شعبان.
🌐 منبع: مقالات سایت ابن عربی به آدرس: www.ebnearabi.com
⬇️ سوالات:
1- اعتبار سند حدیث عنوان بصری و محتوای آن چگونه است؟
2- چرا شرف الشمس طلسم است و حرز یا دعا نیست؟ اعتبار دعای شرف شمس و انگشتر آن به چه میزان است؟ شاخصه های یک حرز صحیح چیست؟
3- شاهد بازی چیست؟ و علت رواج آن در میان صوفیه چه بوده است؟
4- چرا نماز توبه روز یکشنبه ماه ذی القعده را نباید خواند؟
5- علت عدم اعتبار سندی لیلة الرغائب و شواهد جعل آن توسط صوفیه را بیان کنید
🚨برای یافتن پاسخ این سوالات، می توانید کلیدواژه های زیر را در گوگل سرچ نموده و وارد سایت ابن عربی شوید:
سند حدیث عنوان بصری
شاهد بازی
چرا شرف الشمس طلسم است
بررسی سندی نماز یکشنبه ماه ذی القعده؛ چرا نباید این نماز را بخوانیم؟
بررسی سندی لیلة الرغائب و دیدگاه علما درباره آن
همچنین می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://ebnearabi.com/142985
https://ebnearabi.com/14677
https://ebnearabi.com/146798
https://ebnearabi.com/146847
https://ebnearabi.com/146853
📌 پاسخ های خود را به همراه نام و نام خانوادگی و شماره تماس به ادمین سایت:
💡@eb_admin
ارسال کنید.
⚠️نکته مهم: به دلیل جلوگیری از کپی پیست کردن و ارسال گروهی پاسخ ها، لطفا پاسخ ها را با ادبیات خودتان نوشته و ارسال فرمایید. طبیعتا پاسخ های با متن یکسان، از مسابقه حذف خواهند شد.
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi