19.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحریف دیدگاه مرحوم آیت الله میلانی قدس سره درباره مولوی و ابن عربی در برنامه حدیث سرو - آیت الله سید فاضل میلانی
🔺 آیت الله سید فاضل میلانی در فایل تصویری که از سوی ایشان منتشر شده، نکاتی را پیرامون مستند حدیث سرو (که به زندگینامه مرحوم آیت الله میلانی پرداخته است) ارائه می کند.
🔺 خلاصه آن که دست اندرکاران مستند مذکور، دیدگاه آیت الله میلانی درباره عرفان مولوی و ابن عربی را وارونه جلوه داده اند.
🔺 جالب است که در این برنامه، با محمدحسن وکیلی نیز درباره مرحوم آیت الله میلانی مصاحبه شده، در حالی که وی نه تنها شاگرد آیت الله میلانی نبوده بلکه اصلا دوران حیات آن مرجع بزرگ را درک نکرده و از محضر شاگردان ایشان نیز استفاده ننموده است.
🎞 برای دانلود فایل کامل سخنان آیت الله سید فاضل میلانی به سایت مراجعه کنید.
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
📌 مشاهده مطلب و دانلود ویدئوی کامل در سایت:
http://www.ebnearabi.com/15680/تحریف-دیدگاه-مرحوم-آیت-الله-میلانی-درب.html
⭕️ زیارت قبر امام رضا (علیه السلام) توسط ابن حبّان بستی (د. 354ق) -رجالی و محدّث برجستهٔ اهل تسنن-
و ما حلت بی شده فی وقت مقامی بطوس فزرت قبر علی بن موسى الرضا -صلوات الله على جده وعلیه- ودعوت الله إزالتها إلا واستجیب لی وزالت عنی تلک الشده، وهذا شیء جربته مراراً فوجدته کذلک، أماتنا الله على محبه المصطفى وأهل بیته، صلى الله علیه وعلیهم أجمعین. (الثقات، ج8، ص457)
زمانی که مقیم طوس بودم، مشکلی برایم پیش نمیآمد که در پسِ آن، قبر علی بن موسی الرضا -صلوات خدا بر جدش و بر او باد- را زیارت کنم و از خداوند رفع آن مشکل را بخواهم، مگر اینکه دعایم اجابت میشد و آن مشکل رفع میشد. این رخدادی است که بارها آن را تجربه کردم و همین اتفاق افتاده است. خداوند ما را بر محبت مصطفی و خاندانش بمیراند.
همچنین ابن حبان در دو کتابش به مسومشدن امام رضا (علیه السلام) توسط مأمون عباسی تصریح میکند:
ومات علي بن موسى الرضا بطوس من شربة سقاه إياها المأمون فمات من ساعته وذلك في يوم السبت آخر يوم سنة ثلاث ومائتين (الثقات، ج8، ص456-457).
ومات علي بن موسى الرضا بطوس يوم السبت آخر يوم من سنة ثلاث ومائتين وقد سم من ماء الرمان وأسقى قلبه المأمون (المجروحین، ج2، ص107).
@Al_Meerath
⭕️ زیارت و تواضع و تضرع ابن خزیمه نزد قبر امام رضا(علیه السلام)
ابن خزیمه شیخالاسلام، فقیه، محدث سنی و مفسر سلفی مذهب بود.
🧷 حاکم نیشابوری از محمد بن المؤمل نقل میکند که با امام اهل حدیث ابن خزیمه و ابی علی ثقفی و جمع زیادی از مشایخمان به زیارت قبر علی بن موسی الرضا علیهما السلام در طوس رفتیم؛ در آنجا تعظیم و خشوع ابن خزیمه نسبت به بارگاه امام رضا و تضرع او نزد بقعه را دیدم؛ چیزی که ما را به تحیر واداشت!
«وقال الحاكم في تاريخ نيسابور ... قال وسمعت أبا بكر محمد بن المؤمل بن الحسن بن عيسى يقول خرجنا مع إمام أهل الحديث أبي بكر بن خزيمة وعديله أبي علي الثقفي مع جماعة من مشائخنا وهم إذ ذاك متوافرون إلى زيارة قبر علي بن موسى الرضي بطوس قال فرأيت من تعظيمه يعني بن خزيمة لتلك البقعة وتواضعه لها وتضرعه عندها ما تحيرنا.»
📚 تهذيب التهذيب، العسقلاني، ابن حجر، ج۷، ص۳۸۷
⭕️ دانلود کتاب عرفان از حقیقت تا پندار (3) – درنگی در زندگانی و باورهای سید حسین یعقوبی قائنی
تصوف حوزوی یکی از جریان های عرفانی – معنوی خطرناکی است که تا عمیق ترین لایه های سنتی و سطوح فرهنگی جامعه یعنی حوزه های علمیه و مراکز دینی تشیع نفوذ کرده و پایگاه ها متعددی در این مدارس و مجامع علمی- فرهنگی برای خود دست و پا نموده است. از آن رو که سردمداران و رهبران این جریان در لباس روحانیت قرار دارند با دعاوی گزاف و بزرگی همچون رساندن اشخاص به فنای در ذات الله و در پوشش اخلاق و معنویت ظاهری، ضمن اینکه بخش مهمی از متشرعین و خواص را هدف گرفته، از میان تمام اقشار و آحاد جامعه به جذب مرید اقدام می نمایند.
رهبران و موسسین این جریان از دو جنبه “مبانی اعتقادی” و “مبانی عملی ” هیچ تفاوتی با دیگر صوفیان ندارند، لذا عنوان “تصوف” برای آنها برگزیده شده و چون در لباس اهل علم اقدام به عضو گیری و انتشار افکار خود می کنند پسوند “حوزوی” به اسم آنها افزوده گشته و ذیل عنوان “تصوف حوزوی” مورد نقد و بررسی قرار می گیرد...
رهبر یکی از سلسله های تصوف حوزوی دوران معاصر سید حسین یعقوبی قائنی (1303- 1396 ه.ش) است که نامبرده در لباس شریف روحانیت در مدت زمان نه چندان زیادی، جمع کثیری از عوام و خواص را فریفته و مرید خود ساخته و مبانی صوفیانه خویش را در میان مردم منتشر نمود و بعد از مرگ او نیز رویکرد و مبانی سلوک صوفیانه یعقوبی قائنی که سلوکی جمال گرایانه و عاشقانه می باشد توسط شاگردانی مانند عبدالقائم شوشتری و شاگرد ایشان سید عباس موسوی مطلق پی گرفته می شود.
فهرست کتاب عرفان از حقیقت تا پندار – درنگی در زندگانی و باورهای سید حسین یعقوبی قائنی
بخش اول) بیوگرافی
▪️دوران آشفته کودکی و نوجوانی
▪️ابتلاء به عشق مجازی
▪️تشابه سلوک عملی یعقوبی قائنی با احمد غزالی
▪️شاهد بازی در تصوف
▪️سلوک جمال گرایانه در مکاتب تصوف
▪️از خدمت در ارتش رضاشاه تا فراز از علم آموزی
▪️ندای درون و آغاز دوران درویشی
▪️باز هم ندای درون و پیوستن به قشون بریتانیا
▪️ورود به حوزه علمیه نجف اشرف
▪️باز هم تبعیت از کشف و شهود
▪️مخالفت با اجتهاد های مرسوم حوزوی
▪️بی نیازی از علم رجال و فهم روایات با ابزار مکاشفه
▪️ادعای نادرست اجتهاد
▪️شاگردی مراجع و فقها نزد یعقوبی قائنی
▪️درخواست پول از مردم و به دنبال زیرخاکی
▪️زیرخاکی
▪️نزول روزی از عالم غیب
▪️رها کردن اسباب عادی و تمسک به علوم غریبه
▪️اتصال و ارتباط مستقیم با ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف )
▪️مخالفت علما و فقها با یعقوبی قائنی
▪️سیمای یعقوبی قائنی در میان طلاب
▪️برپایی محافل صوفیانه
بخش دوم) دیدگاه ها و مبانی اعتقادی آقای یعقوبی قائنی
خداشناسی
▪️فناء فی الله
▪️صلح کل و پلورالیسم دینی
امام شناسی
▪️تسلیم شدن نزد مرشد و تبعیت محض از او
▪️تبعیت محض از مرشد
▪️ادعای ملاقات با امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف )
ستایش از نفس
▪️از ادعای درک صفات ذات الهی تا قدرت بر احیاء و اماته
▪️کشف حقانیت با خواب و مکاشفه
تمرکز ذهن و فکر
تصرف در ذهن و نفس مریدان و مردم
تشخیص چهره و صفات زنان
نتیجه
💾 دانلود [حجم = 0.5 مگابایت]
📌 مشاهده فهرست کامل و دانلود کتاب در سایت:
https://ebnearabi.com/146556/عرفان-از-حقیقت-تا-پندار-یعقوبی-قائنی.html
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
yaqoubi_www.ebnearabi.com_C.pdf
438.8K
⭕️ دانلود فایل pdf کتاب عرفان از حقیقت تا پندار (3) – درنگی در زندگانی و باورهای سید حسین یعقوبی قائنی
🔺 رهبر یکی از سلسله های تصوف حوزوی دوران معاصر سید حسین یعقوبی قائنی (1303- 1396 ه.ش) است که نامبرده در لباس شریف روحانیت در مدت زمان نه چندان زیادی، جمع کثیری از عوام و خواص را فریفته و مرید خود ساخته و مبانی صوفیانه خویش را در میان مردم منتشر نمود و بعد از مرگ او نیز رویکرد و مبانی سلوک صوفیانه یعقوبی قائنی که سلوکی جمال گرایانه و عاشقانه می باشد توسط شاگردانی مانند عبدالقائم شوشتری و شاگرد ایشان سید عباس موسوی مطلق پی گرفته می شود.
🔺 سید حسین یعقوبی قائنی کتاب زندگی خودنوشتی را باعنوان سفینة الصادقین در تیراژ وسیع منتشر ساخت که در آن عقاید و باورهایش را در قالب داستان و ذیل خاطرات زندگی بیان کرده است. بنابراین، هدف این نوشتار آن است که ضمن نقل وقایع زندگی او ، عقاید، آداب و اعمال محل بحث و مورد مناقشۀ وی را بررسی کند.
📌 مشاهده فهرست کامل و دانلود کتاب در سایت
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف
https://t.me/ebnearabi
@ebnearabi
⭕️ استفاده حلاج از سحر و شعبده در راستای شهوات و انحرافات اخلاقی
حلاج گاهی، سحر و شعبده و مخاریق خود را در جهت شهوات نفسانی و هوی و هوس خویش به کار میگرفت. در تاریخ بغداد گزارشی ثبت شده که علاوه بر این مسئله، به سایر انحرافات حلاج و دستور وی به مریدانش برای سجده به او اشاره می کند.
همچنین بخوانید: زندگی نامه و انحرافات عجیب منصور حلاج | از سحر و جادو تا تقدیس ابلیس
دختر سمری یکی از یاران حلاج (که گفتهاند زن خوش سیما و خوش سخنی بود)، ماجرایی از مواجهه با حلاج را در دادگاه رسیدگی به اتهامات او مطرح میکند که در تاریخ بغدادی انعکاس یافته و ما ترجمه عین متن را در ذیل میآوریم. دختر سمری میگوید:
«… شب هنگام، من و دختر حلاج، هر دو بر بام دارالسلطان خوابیده بودیم که حلاج هم با ما بود. در دل شب بود که ناگهان حلاج را در کنار خود یافتم که بر من افتاده بود، بیدار شدم و به راستی نمیدانم که مرادش از این کار زشت چه بود! حلاج گفت: من فقط آمدهام تا تو را برای نماز بیدار کنم.
چون صبح شد از بام در حال پائین آمدن بودیم که حلاج هم آمد، در جایی که هر دو همدیگر را به خوبی میدیدیم، دختر حلاج رو به من کرد و گفت: به او سجده کن! و من بیان داشتم: آیا به کسی غیر از خداوند سجده کنم؟. حلاج سخن مرا شنید و گفت: بله، وَ هُوَ الَّذي فِي السَّماءِ إِلهٌ وَ فِي الْأَرْضِ إِلهٌ[1] خدایی در آسمان است و خدایی هم در زمین (یعنی خودش را خدای زمین میدانست)»
📌 مشاهده مطلب در سایت:
https://ebnearabi.com/146537/حلاج-سحر-شهوات-نفسانی.html
🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف:
https://t.me/ebnearabi
https://eitaa.com/ebnearabi
@ebnearabi
#طنز_صوفیه
😂 گربهای صوفی، که باید زیارتش کرد
«اخى فرج زنجانى را گربهاى بوده كه هرگاه جمعى مهمان به خانقاه شيخ توجه كردندى، آن گربه بعدد هريك از ايشان بانگى كردى. خادم خانقاه به هر بانگى يك كاسه آب در ديگ ريختى. يك روز عدد مهمانان بر عدد بانگهاى وى یکی زیاد بود، تعجّب كردند. آن گربه بميان آن جماعت درآمد و يك يك را بو كرد، و بر يكى از آنها بول كرد، چون تفحّص كردند، وى از دين بيگانه بود.
👈🏻 گويند كه روزى خادم مطبخ قدرى شير در ديگ كرده بود كه براى اصحاب شير برنج پزد. مارى سياه در ديگ افتاد. آن گربه آن را ديد. گرد ديگ مىگشت و بانگ مىكرد و اضطراب مىنمود، و خادم چون از آن معنى غافل بود، وى را زجر مىكرد و دور مىانداخت. چون خادم به هيچ نوع متنبّه نشد، گربه خود را در ديگ انداخت و بمُرد. چون شير برنج را بريختند، مارى سياه از آنجا ظاهر شد. شيخ فرمود: "او خود را فداى درويشان كرد. دفنش كنيد، و زيارتى سازيد!" مىگويند كه قبر وى ظاهر است، و مردم زيارتش مىكنند.» 😂
📚 نفحات الانس، ط_هند، ص ١٦٦
✅ زیارت قبول ...
💥باغ وحش صوفیه
👈🏻 در احوالات "ابوعلی حسین صوفی" نوشتهاند:
او اهل تصرّف و تغییر بوده، و به أشکال مختلف دیده میشد، گاهی او را به شکل شیر میدیدند، گاهی به شکل فیل، و گاهی به شکل درندگان و وحوش!!! یکبار دشمنانش او را قطعهقطعه کردند و اعضای بدنش را بجای دوری ریختند، صبح دیدند مشغول نماز است. چهل سال در خلوت بود و نه آبی آشامید و نه غذایی خورد !!!
📚 شذرات الذهب، ج ٩ ص ٥٢٥