eitaa logo
پژوهشی درباره ابن عربی
953 دنبال‌کننده
176 عکس
55 ویدیو
10 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف با رویکرد انتقادی 🌐 websites: ebnearabi.com ebnearabi.com/ar ebnearabi.com/ur ebnearabi.com/en 📢 Telegram: https://t.me/ebnearabi 📲 admin: @eb_admin ⭕️در این کانال تبادلی انجام نمی شود
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ دانلود کتاب عرفان از حقیقت تا پندار (3) – درنگی در زندگانی و باورهای سید حسین یعقوبی قائنی تصوف حوزوی یکی از جریان های عرفانی – معنوی خطرناکی است که تا عمیق ترین لایه های سنتی و سطوح فرهنگی جامعه یعنی حوزه های علمیه و مراکز دینی تشیع نفوذ کرده و پایگاه ها متعددی در این مدارس و مجامع علمی- فرهنگی برای خود دست و پا نموده است. از آن رو که سردمداران و رهبران این جریان در لباس روحانیت قرار دارند با دعاوی گزاف و بزرگی همچون رساندن اشخاص به فنای در ذات الله و در پوشش اخلاق و معنویت ظاهری، ضمن اینکه بخش مهمی از متشرعین و خواص را هدف گرفته، از میان تمام اقشار و آحاد جامعه به جذب مرید اقدام می نمایند. رهبران و موسسین این جریان از دو جنبه “مبانی اعتقادی” و “مبانی عملی ” هیچ تفاوتی با دیگر صوفیان ندارند، لذا عنوان “تصوف” برای آنها برگزیده شده و چون در لباس اهل علم اقدام به عضو گیری و انتشار افکار خود می کنند پسوند “حوزوی” به اسم آنها افزوده گشته و ذیل عنوان “تصوف حوزوی” مورد نقد و بررسی قرار می گیرد... رهبر یکی از سلسله های تصوف حوزوی دوران معاصر سید حسین یعقوبی قائنی (1303- 1396 ه.ش) است که نامبرده در لباس شریف روحانیت در مدت زمان نه چندان زیادی، جمع کثیری از عوام و خواص را فریفته و مرید خود ساخته و مبانی صوفیانه خویش را در میان مردم منتشر نمود و بعد از مرگ او نیز رویکرد و مبانی سلوک صوفیانه یعقوبی قائنی که سلوکی جمال گرایانه و عاشقانه می باشد توسط شاگردانی مانند عبدالقائم شوشتری و شاگرد ایشان سید عباس موسوی مطلق پی گرفته می شود. فهرست کتاب عرفان از حقیقت تا پندار – درنگی در زندگانی و باورهای سید حسین یعقوبی قائنی بخش اول) بیوگرافی ▪️دوران آشفته کودکی و نوجوانی ▪️ابتلاء به عشق مجازی ▪️تشابه سلوک عملی یعقوبی قائنی با احمد غزالی ▪️شاهد بازی در تصوف ▪️سلوک جمال گرایانه در مکاتب تصوف ▪️از خدمت در ارتش رضاشاه تا فراز از علم آموزی ▪️ندای درون و آغاز دوران درویشی ▪️باز هم ندای درون و پیوستن به قشون بریتانیا ▪️ورود به حوزه علمیه نجف اشرف ▪️باز هم تبعیت از کشف و شهود ▪️مخالفت با اجتهاد های مرسوم حوزوی ▪️بی نیازی از علم رجال و فهم روایات با ابزار مکاشفه ▪️ادعای نادرست اجتهاد ▪️شاگردی مراجع و فقها نزد یعقوبی قائنی ▪️درخواست پول از مردم و به دنبال زیرخاکی ▪️زیرخاکی ▪️نزول روزی از عالم غیب ▪️رها کردن اسباب عادی و تمسک به علوم غریبه ▪️اتصال و ارتباط مستقیم با ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ▪️مخالفت علما و فقها با یعقوبی قائنی ▪️سیمای یعقوبی قائنی در میان طلاب ▪️برپایی محافل صوفیانه بخش دوم) دیدگاه ها و مبانی اعتقادی آقای یعقوبی قائنی خداشناسی ▪️فناء فی الله ▪️صلح کل و پلورالیسم دینی امام شناسی ▪️تسلیم شدن نزد مرشد و تبعیت محض از او ▪️تبعیت محض از مرشد ▪️ادعای ملاقات با امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ستایش از نفس ▪️از ادعای درک صفات ذات الهی تا قدرت بر احیاء و اماته ▪️کشف حقانیت با خواب و مکاشفه تمرکز ذهن و فکر تصرف در ذهن و نفس مریدان و مردم تشخیص چهره و صفات زنان نتیجه 💾 دانلود [حجم = 0.5 مگابایت] 📌 مشاهده فهرست کامل و دانلود کتاب در سایت: https://ebnearabi.com/146556/عرفان-از-حقیقت-تا-پندار-یعقوبی-قائنی.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف https://t.me/ebnearabi @ebnearabi
yaqoubi_www.ebnearabi.com_C.pdf
438.8K
⭕️ دانلود فایل pdf کتاب عرفان از حقیقت تا پندار (3) – درنگی در زندگانی و باورهای سید حسین یعقوبی قائنی 🔺 رهبر یکی از سلسله های تصوف حوزوی دوران معاصر سید حسین یعقوبی قائنی (1303- 1396 ه.ش) است که نامبرده در لباس شریف روحانیت در مدت زمان نه چندان زیادی، جمع کثیری از عوام و خواص را فریفته و مرید خود ساخته و مبانی صوفیانه خویش را در میان مردم منتشر نمود و بعد از مرگ او نیز رویکرد و مبانی سلوک صوفیانه یعقوبی قائنی که سلوکی جمال گرایانه و عاشقانه می باشد توسط شاگردانی مانند عبدالقائم شوشتری و شاگرد ایشان سید عباس موسوی مطلق پی گرفته می شود. 🔺 سید حسین یعقوبی قائنی کتاب زندگی خودنوشتی را باعنوان سفینة الصادقین در تیراژ وسیع منتشر ساخت که در آن عقاید و باورهایش را در قالب داستان و ذیل خاطرات زندگی بیان کرده است. بنابراین، هدف این نوشتار آن است که ضمن نقل وقایع زندگی او ، عقاید، آداب و اعمال محل بحث و مورد مناقشۀ وی را بررسی کند. 📌 مشاهده فهرست کامل و دانلود کتاب در سایت 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف https://t.me/ebnearabi @ebnearabi
⭕️ استفاده حلاج از سحر و شعبده در راستای شهوات و انحرافات اخلاقی حلاج گاهی، سحر و شعبده و مخاریق خود را در جهت شهوات نفسانی و هوی و هوس خویش به کار می‌گرفت. در تاریخ بغداد گزارشی ثبت شده که علاوه بر این مسئله، به سایر انحرافات حلاج و دستور وی به مریدانش برای سجده به او اشاره می کند. همچنین بخوانید: زندگی نامه و انحرافات عجیب منصور حلاج | از سحر و جادو تا تقدیس ابلیس دختر سمری یکی از یاران حلاج (که گفته‌اند زن خوش سیما و خوش سخنی بود)، ماجرایی از مواجهه با حلاج را در دادگاه رسیدگی به اتهامات او مطرح می‌کند که در تاریخ بغدادی انعکاس یافته و ما ترجمه عین متن را در ذیل می‌آوریم. دختر سمری می‌گوید: «… شب هنگام، من و دختر حلاج، هر دو بر بام دارالسلطان خوابیده بودیم که حلاج هم با ما بود. در دل شب بود که ناگهان حلاج را در کنار خود یافتم که بر من افتاده بود، بیدار شدم و به راستی نمی‌دانم که مرادش از این کار زشت چه بود! حلاج گفت: من فقط آمده‌ام تا تو را برای نماز بیدار کنم. چون صبح شد از بام در حال پائین آمدن بودیم که حلاج هم آمد، در جایی که هر دو همدیگر را به خوبی می‌دیدیم، دختر حلاج رو به من کرد و گفت: به او سجده کن! و من بیان داشتم: آیا به کسی غیر از خداوند سجده کنم؟. حلاج سخن مرا شنید و گفت: بله، وَ هُوَ الَّذي فِي السَّماءِ إِلهٌ وَ فِي الْأَرْضِ إِلهٌ[1] خدایی در آسمان است و خدایی هم در زمین (یعنی خودش را خدای زمین می‌دانست)» 📌 مشاهده مطلب در سایت: https://ebnearabi.com/146537/حلاج-سحر-شهوات-نفسانی.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://eitaa.com/ebnearabi @ebnearabi
😂 گربه‌‌ای صوفی، که باید زیارتش کرد «اخى فرج زنجانى را گربه‌اى بوده كه هرگاه جمعى مهمان به خانقاه شيخ توجه كردندى، آن گربه بعدد هريك از ايشان بانگى كردى. خادم خانقاه به هر بانگى يك كاسه آب در ديگ ريختى. يك روز عدد مهمانان بر عدد بانگ‌هاى وى یکی زیاد بود، تعجّب كردند. آن گربه بميان آن جماعت درآمد و يك يك را بو كرد، و بر يكى از آنها بول كرد، چون تفحّص كردند، وى از دين بيگانه بود. 👈🏻 گويند كه روزى خادم مطبخ قدرى شير در ديگ كرده بود كه براى اصحاب شير برنج پزد. مارى سياه در ديگ افتاد. آن گربه آن را ديد. گرد ديگ مى‌گشت و بانگ مى‌كرد و اضطراب مى‌نمود، و خادم چون از آن معنى غافل بود، وى را زجر مى‌كرد و دور مى‌انداخت. چون خادم به هيچ نوع متنبّه نشد، گربه خود را در ديگ انداخت و بمُرد. چون شير برنج را بريختند، مارى سياه از آنجا ظاهر شد. شيخ فرمود: "او خود را فداى درويشان كرد. دفنش كنيد، و زيارتى سازيد!" مى‌گويند كه قبر وى ظاهر است، و مردم زيارتش مى‌كنند.» 😂 📚 نفحات الانس، ط_هند، ص ١٦٦ ✅ زیارت قبول ...
💥باغ وحش صوفیه 👈🏻 در احوالات "ابوعلی حسین صوفی" نوشته‌اند: او اهل تصرّف و تغییر بوده، و به أشکال مختلف دیده می‌شد، گاهی او را به شکل شیر می‌دیدند، گاهی به شکل فیل، و گاهی به شکل درندگان و وحوش!!! یکبار دشمنانش او را قطعه‌قطعه کردند و اعضای بدنش را بجای دوری ریختند، صبح دیدند مشغول نماز است. چهل سال در خلوت بود و نه آبی آشامید و نه غذایی خورد !!! 📚 شذرات الذهب، ج ٩ ص ٥٢٥
پژوهشی درباره ابن عربی
🏴 برگزاری مسابقه ای به مناسبت ایام اربعین 🏴 🔺 مهلت ارسال پاسخ به سوالات: تا ساعت 24 اربعین حسینی (
⭕️ اعلام نتایج مسابقه ضمن تبریک این ایام و آرزوی سعادت و شادکامی برای همه اعضای محترم، اسامی برندگان قرعه کشی مسابقه به شرح ذیل است: 🔺هدیه نقدی: آقای ع ابراهيم زاده آقای ع نظری کاکوندی آقای ج صادقی خانم ر اقارب پرست آقای ع نظری 🔺 کتاب: خانم ف قربانپور آقای س سجادی ارجمند خانم ف ناظری آقای م تشرفی خانم م طباطبایی نسب خانم یا آقای ع سیدی موسوی آقای ع واحدی آقای ع آشوری آقای د رهبر خانم م تکلو بختیاری آقای ب محجوب خراسانی خانم م تهرانی خانم ط صالح زاده 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://eitaa.com/ebnearabi @ebnearabi
⭕️ نوشیدن خونابه های زخم بدن محمدحسین طهرانی توسط یکی از مریدان! محمد حسن وکیلی درباره نوشیدن خون جنازه علامه تهرانی توسط یکی از مریدانش ماجرا را این گونه تعریف می نماید: «در میان ارادتمندان مرحوم علامه جوانی بود حدوداً بیست ساله، بسیار پرشور و از محبان با حرارت اهل بیت علیهم‌السلام. ولی در کارها گاهی تعادل را رعایت نمی‌کرد. در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام در هنگام دفن از زخم بدن مرحوم حضرت علامه مقداری خون بیرون زده بود و تشتی آوردند و شستند. این فرد رفت جلو و مقدار كمی از خونابه‌ها را نوشيد. این مقدار آن چیزی است که بنده از مراسم تشییع جنازه در یادم هست. کار ایشان مسلماً مخالف شرع بود... ولی غرضش خیر بود» این جریان، ید طولایی در سانسور و تحریف وقایع دارد و دقیقا مشخص نیست که آیا تنها یک نفر آنجا چنین اقدامی کرده اند یا این مساله، یک مبنا و رویه در میان مریدان بوده است. به هر ترتیب، سوال مهم این است که این مرید، تحت چه تعالیمی از تعادل خارج شده و چگونه شستشوی مغزی داده شده تا با کمال میل، چنین عمل خلاف شرع، قبیح و چندش آوری را انجام دهد؟ قاعدتا این مرید تحت تاثیر ملغمه ای از آموزه های انحرافی صوفیان، من جمله تقدیس اقطاب و استخفاف و تحقیر احکام الهی، قرار گرفته بود. وی حتما “ماجرای لیوان خون” مراد خود یعنی محمد حسین تهرانی را خوانده بود. و قبلاً مجوز خون آشامیدن را، از خودِ استاد گرفته بود. قبح سرپیچی از احکام مسلم الهی، پیش تر برای او از این رفته بود و خوانده بود که استادش به منظور تبعیت محض از پیر و مرادش(هاشم حداد)، حاضر بوده لیوان خون را سر بکشد. و غلوهای زننده پیرامون جایگاه پیر و مراد در تصوف را به کرات از اساتید خویش شنیده بود. (از قرار دادن اراده خداوند در ذیل اراده حداد گرفته تا تحقیر معجزات انبیاء در برابر کرامات او) برای مطالعه بیشتر در این زمینه بخوانید: غلو های زننده و ادعای مقامات خیالی در جریان لاله زاری و پیروان محمدحسین طهرانی لذا با این باورها و آموزه های باطل، وقوع اتفاقات اینچنینی به هیچ عنوان دور از انتظار نیست! محسن طهرانی در ادامه داستان لیوان خون می‌گوید: «پدر در حضور ما و اخوی آقا محمد صادق گفتند و لیوان را بالا بردند. آیا سر ما را شیره مالیدند؟ خیر، و الله و بالله قسم این کار را می‌کردند. چرا؟ چون نجاست دم تشریعی و اعتباری است که از وحی آمده و اگر کسی متصل به وحی است او اعلم به تشریع است. آیا کلام ولی که مقام وحی رسیده ارزش اضطرار را ندارد؟ این دو دو تا چهارتاست.» (اسرار ملکوت، ج ۲، ص ۴۳) محمد محسن طهرانی در تبیین حجیت اقوال و افعال قطب، ماجرای یکی از سخنرانی‌های خود در مجلس پدرش را چنین شرح می‌دهد: «بنده در کمال جرأت و صراحت و بی پروایی به ادامه سخن پرداختم و نتیجه کلام به این نکته ختم گردید که: فعل و گفتار ولی خدا برای انسان حجت است، و در صورت امر و دستور ولی خدا بر انجام یک فعل، اتیان آن عمل واجب، و در صورت نهی و تحذیر ولیّ خدا از انجام یک عمل، اتیان آن فعل و کار، حرام و مبغوض حضرت احدیت خواهد بود؛ گرچه انسان نسبت به {درستی} کار خویش {در برابر قطب} قطع و یقین داشته باشد، و نباید با وجود قطع به خلاف دستور ولی خدا لحظه‌ای در انجام و یا ترک فعل درنگ ورزد، و هیچ تصور خلافی نباید به ذهن و نفس او خطور نماید، و اگر نمود با استعاذه و استغفار آن را برطرف نماید … این سخن و کلام از حقیر آن چنان قاطع و کوبنده بود که همگی افراد و شنوندگان را در بهت و حیرت و تعجب ژرف قرار داد. و مرحوم والد سر را به زیر انداخته بودند و به عرائض حقیر توجه می‌کردند. پس از اتمام منبر و آمدن به منزل، مرحوم والد در حالی که هنوز لباس خود را تغییر نداده بودند، در ایوان منزل ایستادند؛ و فرمودند: آقا سیّد محمّد محسن، درویش!نفست گرم» (اسرار ملکوت، ج ۳، ص ۲۲۶) 📌 مشاهده تصاویر و مشروح مطلب در سایت: https://ebnearabi.com/146643/خونابه-بدن-طهرانی.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://instagram.com/sufi_study/ https://eitaa.com/ebnearabi
📚 دانلود فایل pdf کتاب کشف الحقیقه فی اعتبار الحدیقه در اثبات صحت انتساب حدیقه الشیعه به مقدس اردبیلی 🔺نویسنده کتاب کشف الحقیقه فی اعتبار الحدیقه در بخش اول، اشکالاتی را که در مورد انتساب کتاب حدیقه الشیعه به مقدس اردبیلی وارد شده، مطرح می نماید. 🔺در فصل دوم کتاب، ادله اعتبار کتاب حدیقه الشیعه را طرح می کند. 🔺در فصل سوم، اسامی محققین و علمایی که انتساب کتاب به مقدس اردبیلی ره را صحیح می دانند، بیان می کند. 🔺وی در فصل چهارم، اشکالات مطرح شده در مورد کتاب را تفصیلا پاسخ می دهد و انتساب کتاب به مقدس اردبیلی (ره) را ثابت می کند. 🔺در بخش دوم قسمتی از مذمت صوفیه را از کتاب حدیقه الشیعه می آورد. —در فصل اول از بخش دوم کتاب، مذاهب صوفیه اعم از حلولیه، اتحادیه و منشا اعتقاد به حلول و اتحاد و سر منشاء وحدت وجود را مطرح می نماید. —در فصل دوم از بخش دوم؛ ذکر بعضی از فروع و بیان اندکی از عقائد صوفیه را از کتاب حدیقه الشیعه نقل می کند. 📌 دانلود با حجم 1.6 مگابایت در سایت: http://www.ebnearabi.com/12594/اثبات-انتساب-حدیقه-الشیعه-مقدس-اردبیل.html پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: @ebnearabi https://t.me/ebnearabi