eitaa logo
عدالتخانه
1.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
614 ویدیو
18 فایل
امیرالمومنین علی علیه السلام؛ «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» کانال عدالتخانه جهت مطالبه گری و تحلیل اخبار مهم داخلی راه اندازی شده است لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید! مدیر : @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقداد خداداد نوشت ! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔻دوستانه با آقای قالیباف: بهای «منفعت»، بهای «حقیقت» _______________________________ مهدی جمشیدی [1]. نباید در «کمین» ضعف‌های دیگران نشست و نقص‌های‌شان را «شکار» کرد. نباید «پرده‌دری» کرد و از کاه، کوه ساخت. نباید به دروغ‌ها و فریب‌کاری‌ها دامن زد و از تخریب، «لذّت» برد. امّا نباید تیغِ «نهی‌ازمنکر» نسبت به کارگزاران را نیز کُند کرد و «نگفت» و «توجیه کرد» و «نادیده انگاشت». [2]. اهل معنا این‌گونه بوده‌اند که رویدادها را «تعلیلِ معنوی» می‌کرده‌اند؛ یعنی برای حوادثِ ناخوشایند، در پیِ «عللِ معنوی» می‌رفته‌اند و تأمّل می‌کرده‌اند که آنچه رخ داده، بازتاب کدام کردۀ ناصواب‌شان است و چه کرده‌اند که چنین دیده‌اند. نقل است عارفی از کوچه‌ای می‌گذشت که درازگوشی، بی‌جهت به وی لگدی نواخت. او نیز همان‌‌جا در کنار کوچه نشست و در خویش فرورفت که چه کرده‌ام که اکنون باید «چوبِ توبیخِ الهی» در قالب این لگد به من نواخته شود؟ پس در «معادلات معنویِ این عالَم»، حتّی لگد یک درازگوش نیز «بی‌حساب» و «بی‌معنا» و «اتّفاقی» نیست: این جهان، کوه است و فعلِ ما ندا. [3]. چندی پیش، تصوّر قالیباف این بود که چنانچه از «اِعمال مدیریّت بر فضای مجازی» دفاع کند، «اعتبارِ اجتماعی»‌اش مخدوش می‌شود و پاره‌ای از مردم - که اسیر روایت‌سازیِ دروغینِ جریانِ غیرانقلابی شده‌اند - منتقد و مخالف وی خواهند شد و ازاین‌رو، «منزلت سیاسی»‌اش فروکاهیده خواهد شد. تصوّر وی، درست بود؛ در «منطقِ محاسبۀ سیاسی‌کارانه و عمل‌گرایانه»، نباید موضعی را برگرفت که سرمایۀ اجتماعی را به خطر افکند و به اعتبار و مکانتِ فرد، گزند برساند. امّا در «منطق محاسبۀ معنوی و اخلاقی»، باید «حقیقت» را بر «منفعت» ترجیح داد و «رضای مردم» را بر «رضای خدا»، حاکم نکرد و به‌جای «منافع شخصی»، «مصالحِ جمعی» را برگرفت. چنین بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، در لفافه از «تعارض منافع» سخن گفت و به مجلسیان هشدار داد که در این «موقعیّت» قرار گرفته‌اند و باید برای حقّ و صلاح، از «آبرو و اعتبارِ اجتماعیِ» خویش درگذرند. امّا جریان غالب در مجلس - یا همان شبه‌اصول‌گرایان محافظه‌کار و قدرت‌گُزین – در این «ابتلای معنوی» و «امتحان اخلاقی»، شکست خوردند و برای «فرار از موقعیّتِ تعارضِ منافع»، حربۀ ارجاعِ طرح به شواری عالی فضای مجازی را تدارک دیدند. قالیباف نیز که گویا از تعارض درونی‌اش رنج می‌بُرد، یعنی نه می‌توانست «صدای حسین‌بن‌علی» را بشنود و به کربلا نرود و نه می‌توانست از «دنیای اعتباریِ خویش» درگذرد، از مسیر قافلۀ حسین فاصله گرفت؛ غافل از این‌که از صدای شنیده‌شده گریخته و باید در انتظارِ «عقوبتِ ترکِ فعل» باشد. [4]. قالیباف از «موضع حقّ» گریخت و جانب «خویش» را گرفت. گمان کرد که به واسطۀ دفاع از مدیریّتِ فضای مجازی، «هزینۀ اجتماعی» برای خویش می‌سازد؛ حال‌آن‌که آنچه در حاشیۀ «یک اتّفاق کوچک» رخ داد، داشته‌ها و اندوخته‌هایش را بر باد داد و «منزلت اجتماعی»‌اش را سوزاند. او به عاملِ حسن روحانی، نامه‌نگاری کرد و طرح مدیریّت فضای مجازی را ناکام نهاد. جفای بزرگ، روا داشت، امّا ناگاه، صاعقۀ عقوبت بر سر او فرود آمد و با همان دست‌به‌گریبان شد که از آن می‌گریخت. حال باید با خودش اندیشه کند که آبرو دادن برای «مدیریّت فضای مجازی» – که خواستۀ ولیّ حکیم بود – درخور بود، یا هزینه‌شدن برای «چمدان‌های کالاهای ترکیه‌ای»؟! بهای وجودیِ او، کدام یک بود؟! آری، کسی‌که فدای «حقّ» نشود، گداختۀ «باطل» خواهد شد. بد کرد و بد دید. این است سرنوشت بازیِ سیاسی‌کارانه با «مصالحِ عالیِ انقلاب و جامعه». و مگر پیش از او، سرنوشت حسن روحانی و علی لاریجانی را ندیدیم که چگونه به خاکِ سوختۀ ناکامی نشستند و حیات سیاسی‌شان پایان یافت؟! و پیش از آنها نیز کسان دیگر. [5]. دریغ که قالیباف در طول سال‌های گذشته، اغلب، اسیر توصیه‌های خام‌اندیشانه و عمل‌گرایانۀ اطرافیان و مشاورانش بوده و هر اندازه نیز که طعم شکست را چشیده، باز به خویش نیامده و از این بیراهه، بازنگشته است. آنان، او را در این دام اندختند. کاش مشاورانِ دام‌ساز و ندانم‌کارش را مرخص کند و با خدای خویش، به خلوت بپردازد که آیا این رویّه و منطق، کارساز بوده و محبّتِ وی را در دل و جان مردم افکنده است؟! آیا حاج‌قاسم نیز که با اتهامِ «ترجیحِ سوریه و عراق و لبنان و ... بر ایران» و «برداشتن از سفرۀ معیشت مردم به نفع فتوحات منطقه‌ای خویش» مواجه بود و طعنه‌ها و ملامت‌ها شنید، چنین مسیری در پیش گرفت، یا به واسطۀ «استقامت بر حقّ» و «صبر در برابر ابتلائات»، حتّی در همین دنیا نیز اعتبار و منزلت و قداست یافت؟! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هر زمان خط قرمز های نظام به آقایان علم الهدی، قالیباف، ولایتی و امثال این بزرگواران تقلیل پیدا کرد، باید به شدت نگران بود، مخصوصا اینکه این عزیزان بگویند، کسانی که ما را نقد می‌کنند، هدفشان را رهبری است!!! @bashirseraj اونایی که دیشب حرم امام رضا علیه السلام بودن و سخنرانی رو گوش کردن متوجه میشن چی میگیم. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان شنیدنی و قابل تامل مرحوم آیت الله مصباح در نماز جمعه تهران: انتقاد از مسئولین تضعیف نظام نیست؛ تقویت نظام است /مسئولان فاسد و خائن باید برکنار شوند، اصولگرا و اصلاح طلب هم ندارد. با پاکسازی نظام از مسئولان فاسد انقلاب و نظام بیمه میشود ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
گفتمان عدالت قسمت اول: یکی از چیزهایی که از اوّل در انقلاب مطرح بوده است، مسئله‌ی عدالت است. عدا
گفتمان عدالت قسمت دوم عدالت چیست؟ عدالت، به‏ حسب ظاهر، مفهوم ساده‏ ای است و همه می‏گویند و آن را تکرار می‏کنند؛ منتها در مصداق و در عمل، رسیدن به عدالت خیلی دشوار است؛ همان نکته‏ ای که امیرالمؤمنین در باره‏ ی حق فرموده است: «الحق اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی التناصف». در مورد عدل هم عیناً همین‏طور است؛ چون عدل هم حق است و اصلًا از هم جدا نیستند. به یک معنا، حق همان عدل است؛ عدل همان حق است؛ تواصفش آسان است، اما در عمل، رسیدن به عدالت مشکل است؛ حتّی شناختن موارد عدالت و مصادیق عدالت هم گاهی خیلی مشکل است؛ کجا عدالت است، کجا بی‏ عدالتی است. بیانات رهبری در ٨ شهریور ٨۴ ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔰بعضی دوستان میگن مطرح‌شدنِ سفر ترکیه، هم‌زمان با ورّاجی‌های دختر رفسنجانی، خطا بوده و.. و.. 🔹اولا در هر زمانی انتقادی به آقای قالیباف یا اطرافیانش بشه از نظر شما زمان نامناسبیه 🔹ثانیا اهانت دختر رفسنجانی از جنس کارهایی است که اصلا نیازی به روشنگری و پوشش رسانه‌ای نداره؛ کسی از خاندان رفسنجانی انتظار دیگری نداشته، الآن هم دخترش یه غلط بزرگی کرده و باید نهاد مسئول، به سرعت و با قدرت بزنه توی دهنش(که تا حالا نزده)_ 🔻اما موضوع سفر ترکیه برعکسه، جرم نبوده که برخورد قضایی نیاز داشته باشه؛ بلکه از مسیر انقلابی‌گری و ساده‌زیستی و منش مردم‌داری اتفاق افتاده، اشرافیّتِ به‌نام انقلاب صورت گرفته، این نقطه دقیقا جایی هست که باید بهش پرداخت، نقد کرد، حرف زد، کرد تا این باب غلط باز نشه که خانواده‌ی مسؤولین هر ارشد هر کاری خواستند بکنند/ وقتی برای رأی‌آوری‌ِ یک مسئول از خدای باری تعالی تا مقدسات و شهدا و مفاهیم دینی هزینه میشه، الآن حواشی اطرافیان اون مسئول به پای همون مقدسات نوشته میشه و سکوت، باعث عادی‌سازیِ بدعتِ اشرافیّت، در جامعه اسلامی میشه(کما اینکه شده) ⭕️ پس گناه سنگین دختر هاشمی برخورد قضایی سنگین میطلبه، و سفر ترکیه، روشنگری و ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔸چرا تسهیلات فرزندآوری فقط در چند استان برقرار است؟؟ ✳️ پس از هشدار چندین سال قبل رهبرانقلاب نسبت به خطرات دهشتناک پیری کشور و کمبود نیروی جوان در سالهای نچندان دور، طی دو سال گذشته شاهد فعالیت هایی در مسئله جوانی جمعیت و فرزندآوری توسط مسئولین - و لو من باب استفاده به عنوان ابزاری برای - بوده ایم! ✳️ به عنوان مثال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی به عنوان "طرح جوانی جمعیت" را به تصویب رساندند و طی آن وعده و وعیدهای فراوانی به مردم برای اعطای امتیازات ویژه و به خانواده هایی که نسبت به ازدواج یا فرزندآوری اقدام میکنند دادند. لینک امضاء کمپین در فارس من👇👇 https://www.farsnews.ir/my/c/135059 ✳️ یکی از آن تسهیلات - که اگر برای پرداخت آن شرط و و غریب نمی گذاشتند، شاید می توانست مقداری از سختی های فرزندآوری و مخارج بالای آن را کمرنگ کند - است {بود!}: اما متاسفانه امروز بعد از مراجعه به سایت معرفی شده توسط بانک مرکزی متوجه شدیم این تسهیلات فقط به خانواده هایی تعلق میگیرد که محل تولد پدر و فرزند (هر دو) در استان هایی واقع شده باشد که نرخ باروری در آن استان کمتر ۲.۵% باشد!!! 🔴 حال آنکه همه – به غیر از مسئولین! - به این نکته واقف هستند که نرخ زاد و ولد در استان های با وضعیت مطلوب اقتصادی، بسیار کمتر از استان های کم برخوردار و نامطلوب اقتصادی است! پس می توان این نوع تقسیم بندی استانی - که بدون در نظر گرفتن اوضاع معیشت خانواده ها صورت گرفته است – را کاملا بدور از عدالت دانست!!! 🔴 پ.ن: مسئولین سریعا تجدید نظر کنند... لینک امضاء کمپین در فارس من👇👇 https://www.farsnews.ir/my/c/135059 🔸 ویژه 👼 | تسهیلات !!! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴 هزینه سفر یک خانواده ۴ نفره به زیارت عتبات عراق، ۴۰ میلیون تومان! 🔻 سفر به کربلا را لاکچری نکنید! 🔹 بعد از ۲ سال وقفه در اعزام زائران به عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا، زائران با چالش قیمت‌های نجومی مواجه شده‌اند و یک حساب و کتاب سرانگشتی نشان می‌دهد بسیاری از اقشار جامعه توان پرداخت هزینه‌های فعلی را ندارند. 🔹 حداقل قیمت بلیت رفت و برگشت برای تهران به نجف از ۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و به حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. 🔹 به عبارت دیگر هزینه بلیت برای یک خانواده ۴ نفره بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان آب میخورد! 🔻 همچنان این پرسش برای مردم باقی است که چرا سفر به شهرهایی مانند استانبول که مسافت آن چند برابر مسافت بین تهران تا نجف است با نصف هزینه سفر به عتبات امکانپذیر است! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
@ostad_shojae.pdf
694.3K
🔺متن کامل دعای جوشن کبیر به همراه ترجمه فارسی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
4_318504763102593477.mp3
21.09M
🏝دعای‌پرفیض‌جوشن‌کبیر🏝 🎤دکتر میثم مطیعی ⚘التماس‌دعا⚘ 🌤تعجیل در فرج مولایمان صلوات🌤 ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻پاداش انفعال در برابر جریان غیرانقلابی: سیاستمدار لغزان و هراسان ______________________ مهدی جمشیدی [۱]. در نظر من، مسأله این نیست که خانوادۀ قالیباف به سفر ترکیه رفته و چند چمدان کالا خریده، بلکه این است که قالیباف از ناحیۀ افشای این خبرِ راست یا دروغ، «سرمایۀ اجتماعی»‌اش را باخت و این همان «حسّاسیّت» برخاسته از تعارض منافعی بود که ایشان را در مقابل طرحِ مدیریّت فضای مجازی قرار داد. ایشان در آنجا برای پرهیز از «هزینۀ اندکِ مؤمنانه»‌، از حمایت گریخت، امّا در اینجا، متحمّلِ «هزینۀ گزافِ بیهوده» شد. دیروز قالیباف به بهانۀ این‌که «طرح مدیریّت فضای مجازی» در مقابل «نظر مردم» قرار دارد، عقب‌نشینی کرد و حقّ را زیر پا گذاشت؛ و امروز به‌جای آن طرح، «خودِ او» به بهانۀ خطای نه‌چندان مهمّ چند تن از اعضای خانواده‌اش، این‌چنین محکوم و منهدم می‌شود و استعفای او به‌عنوان یک «مطالبۀ مردمی» مطرح می‌گردد. [۲]. اگر او و مجلس در مقابل «روایت‌سازیِ دروغینِ جریان غیرانقلابی» نسبت به مدیریّت فضای مجازی می‌ایستاد و نمی‌هراسید و به دفاع عقلانی می‌پرداخت و از خود، ضعف و سستی نشان نمی‌داد، شاید امروز گرفتار «تهاجمِ حذفیِ جریانِ غیرانقلابی» نمی‌شد. تصویری که او از خود در ذهن جریان غیرانقلابی ساخته، تصویر یک «سیاستمدار لغزان و هراسان» است که هر لحظه احساس کند «سرمایۀ اجتماعی»‌اش در حال آسیب‌دیدن است، به‌جای «حضور تهاجمی» و «ضدّحملۀ مردانه»، خود را می‌بازد و عقب‌نشینی می‌کند. جریان غیرانقلابی، به‌درستی دریافته است که می‌توان در مقابل این «شخصیّتِ نگران و شناور»، پیشرویِ روایی کرد و در نهایت، به حیات سیاسی‌اش پایان داد. مسئولیّت سفر خانوادۀ قالیباف، به عهدۀ ایشان نیست و روایت‌سازان، دروغ می‌بافند و مغالطه می‌کنند، امّا مگر دربارۀ طرح مدیریّت فضای مجازی، چنین ناجوانمردانه روایت‌سازی نکردند و قالیباف با آنها همراهی نکرد؟! امروز همان «روایت‌سازانِ غیرانقلابی»، به جان خودِ او افتادند. [۳]. به تعابیر رهبر انقلاب در دیدار اخیر دقّت کنید: «تکرار کلمۀ تعارض منافع در مجلس»، «منفعت ما در توجّه مردم به ما»، «منفعت عمومی کشور»، «مقدّم‌دانستن آبرو و توجّه مردم به خودمان»، «در نظر داشتن خدا» و ... . قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس، باید پرچم‌دار و نیروی پیشرانِ این حقّ می‌شد، نه این‌که سنگ‌اندازی کند و در نهایت نیز، به بهانۀ واهیِ تعیین سیاست‌های فضای مجازی، «مطالبۀ کوتاه‌مدّت رهبر انقلاب» را به «سراب سرگردانی» بیفکند. به‌واقع، هیچ محملی برای حمل‌برصحّت کردن اقدام ایشان نیست. او گرفتارِ «عقوبتِ ترک فعل» شده است: اوّلاً، «خواستۀ رهبر انقلاب» از «مجلس»، تقنین دربارۀ اعمال مدیریّت بر فضای مجازی در کوتاه‌مدّت بوده است، ولی پس از دو سال، این کار انجام نشده است و این یعنی در تعلیق ‌نهادنِ مطالبۀ ایشان. ثانیاً، شخص قالیباف تا آنجا که احساس کرد این طرح، «هزینۀ اجتماعی» ندارد، با آن همراهی کرد و پس از آن‌که ورق برگشت، نظر او نیز «ناگهان» تغییر کرد. مشاهده کردیم که شخص منصوب ایشان در «مرکز پژوهش‌های مجلس»، در آن بیانیۀ بسیار ضعیف و کم‌مایۀ عمومی، چگونه همین طرحِ موردِ دفاعِ سابقِ قالیباف را به‌طور کلّی و از اساس، «نفی» و «انکار» کرد. ثالثاً، رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، از «تعارض منافعِ در مجلس» سخن گفت و این نشان می‌دهد که کسانی در مجلس، «درگیر ملاحظۀ منافعِ شخصیِ خود» شده‌اند و آن منفعت، تداومِ بدنۀ اجتماعی‌شان است. [۴]. جریان بدسابقۀ غیرانقلابی که سرچشمۀ فساد است، زبان در کام بگیرد و خاموش بنشیند. اینان که کارگزاران‌شان، «اشرافی» و «کاخ‌نشین» و «نجومی‌بگیر» و «قاچاق‌چیِ حرفه‌ای ارز» و «واردات‌چی» و «هزارمیلیادی» و «متواری از وطن» و «زن‌کُش» و ... بوده‌اند، چه نسبتی با دلسوزی برای «مردم» و «تولید» و «اخلاق» و «ساده‌زیستی» دارند؟! تاریخ انقلاب، حادثه‌ای سیاه‌تر و تلخ‌تر از حضور مدیریّتی اینان به خود ندیده است. درد قدرت دارند و می‌خواهند با «سوزاندنِ دیگری»، یخِ بدنۀ اجتماعیِ خویش را آب کنند، غافل از این‌که مردم از آنها عبور کرده‌اند. [۵]. باید انقلاب را به تجربۀ مدیریّتی تازه‌ای وارد کرد که متناسب با غایاتِ گام دوّم باشد. چپ و راست سیاسی، مدّت‌هاست به تمامیّتِ خویش رسیده‌اند و سخن مبدعانه و عمل متعهدانه ندارند. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴 واقعاً عجیبه و جای تاسف! 🔻 تو جمهوری اسلامی تو فتنه گر باش و به بالا تا پایین مملکت فحش بده نه تنها کاری بهت ندارن ازت تقدیر هم میشه و رییس جمهور هم برات پیام میده! ولی اگر بچه حزب‌اللهی باشی و انقلابی و دغدغه نظام و انقلاب داشته باشی نه تنها محرومت می کنن از کار بلکه هزارتا انگ هم میخوری آخرش هم ... 🔻 طرف رسماً فتنه گر و اصلاح طلبه داره میمیره وزیر میره عیادتش و رییس جمهور براش پیام میده! 🔹 اون وقت کلی انقلابی و زحمتکش تو این مملکت هستن ولی دریغ از یک پیام... 🔹 این جماعت وقتی در قدرت بودند هرچه در توان داشتند برای زمین زدن انقلاب انجام دادند . هرچه در توان داشتند خون به دل خانواده شهدا کردند. هادی خانیکی فعال فتنه ۸۸ عضو حزب منحله مشارکت و از اعضای حلقه کیان است که آه و نفرین متدینین و انقلابیون راستین را پشت سر خود دارد. 🔹آقای رئیس جمهور ،آقای وزیر ارشاد ،شایسته نیست بانیان وضع موجود را اینقدر مورد نوازش قرار دهید .با این اقدامات هم هرگز جریانات غربگرا حامی شما نخواهند شد. کمی هم به بدنه اجتماعی خود توجه کنید 🔹 یکی از مشکلات جدی دولت رئیسی عدم مرزبندی واقعی و صریح با جریانات فتنه و غربگرایان است. مشاهده میشود برخی اعضای دولت به هر بهانه ای بدنبال عبور از خطوط قرمز در ارتباط با جریان فتنه هستند ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
🚨پویش محاکمه فائزه هاشمی رفسنجانی در فارس من 🔹 چند وقتی از حاشیه پراکنی های دختر مرحوم هاشمی علیه
📢 «فائزه هاشمی» عذرخواهی کرد ! فائزه هاشمی رفسنجانی: 🔹این روزها صحبتی تقطیع شده مربوط به سال‌ها پیش مبنی بر شوخی با پیامبر از اینجانب منتشرشده که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی گردیده است. 🔹از آنجاکه فردی مسلمان و معتقد بوده و هرگز قصد توهین نداشته‌ام، با توجه به احتمال خطای در بیان، از مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند، پوزش می‌طلبم. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
خامنه ای دات آی آر ظاهرا تغییر کاربری داده است و به کمک روزنامه جوان و برخی رسانه های اصولگرا آمده تا هم تحریف دوهفته پیش صحبت های امام جامعه و افشاگری جوانان عدالتخواه را جبران کند و هم به کمک رئیس مجلس بشتابد. خوارج کلید واژه حامیان رئیس محترم مجلس برای تخریب جوانان عدالتخواه است که این چند روز درحال ترند شدن است و در کمال تعجب سایت خامنه ای دات آی آر نیز اقدام به سوار شدن بر همین موج می کند بیخود می کند کسی بخواهد تمایلات سیاسی و شخصی خود را به رسانه های منتسب به رهبری تحمیل کند و این رسانه را وارد بازی های سیاسی و جناحی کند. خانواده رئيس محترم مجلس یک غلطی کرده است ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا غباری بر کت آقای قالیباف ننشیند، دقیقا مثل ماجرای هلدینگ یاس شده است و ريیس محترم مجلس به جای عذرخواهی نسبت به اشتباه خانواده خود ترجیح می دهد کما في السابق نظام اسلامی هزینه را حساب کند. خوارج کسانی بودند که خواسته های خود را به امام جامعه تحمیل و صحبت های او را تحریف یا تقطیع کردند و از مسیر اصلی جدا شدند، دقیقا آن چه سایت خامنه ای دات آی آر انجام داده است مصداق خوارج است نه جوانانی که برای دفاع از حیثیت انقلاب اسلامی و امام جامعه به تبیین واقعیت ها می پردازند. سایت خامنه ای دات آی آر اگر حسن نیت داشت بهتر بود در واکنش به سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه برای خرید کالای خارجی، تیتر نه به تجمل گرایی و اشرافیت یا اهمیت خرید کالای ایرانی را کار می کرد، یا نسبت به تزویر و استاندارد دوگانه مسئولین و خانواده هایشان انتقاد می کرد نه این که مثل رسانه های وابسته به رئیس محترم مجلس به جای پذیرش نقد صحیح منتقدین آن ها را خوارج بخوانند. خامنه ای دات آی آر بهتر است به این مسخره بازی های بچه گانه پایان دهد و حرمت امام جامعه را نگه دارد مسئولین دفتر رهبری بهتر است اجازه ندهند رسانه های رهبر انقلاب وارد بازی های سیاسی و جناحی شوند ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کارشناس برنامه جهان‌آرا: سلام من به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان! 🔹تحلیل رفتار اخیر فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از عدالتخانه
🔴منم ماله کش بودم! ۱/ شاید جالب باشه بدونید اون اوایل که به اصطلاح انقلابی شده بودم و سنم کمتر بود، تصور می‌کردم برای دفاع از انقلاب باید یک سری از ضعف‌ها و اتفاقات بد رو به هر نحوی شده توجیه و یا گاهی تکذیب کنم ۲/ حتی خیلی وقت‌ها در پس ذهنم متوجه می‌شدم فلان نقد که داره انجام میشه درسته، اما باز هم برای دفاع از انقلاب توجیهش می‌کردم به عبارتی اون اوایل برای مدت کوتاهی ماله می‌کشیدم وقتی ماله کشی مد نبود!! ۳/ مثلا اگر تو جمع کسی می‌گفت مدیریت اقتصاد ایران افتضاحه من میگفتم نه! همش تقصیر تحریم آمریکاست یا اگر می‌گفتن چرا فلانی فامیلشو گذاشته سر کار و این رانته؛ اگر طرف اصول گرا بود میگفتم نه! حتما شایسته بوده گذاشته. اگر اصلاحاتی بود قصه فرق می‌کرد :)) ۴/ اون اوایل اطرافیان از این کارام و این تناقض در رفتارم عصبی میشدن و من تو دلم خوشحال بودم که دارم از آرمان هام دفاع می‌کنم اما کارام رو هوا هم نبود! براشون استدلال داشتم... ۵/ استدلالم این بود این اخبار بدی که نقل میکنن و نقدهایی که میکنن همه از VOA و BBC نشأت می‌گیره اینام که دشمن آشکارن و از ۱۰۰ خبر ۹۰ تاشو دروغ میگن، پس اون ده درصد خبرِ بدِ واقعی رو هم توجیه می‌کردم تا تو پازل دشمن بازی نکنم ۶/ چون شهید همت یه جمله داشت که می‌گفت هرجا رو دیدید دشمن میزنه اون جا جبهه خودیه و خلاصه باید ازش دفاع کرد اما کم کم متوجه شدم یه جای کار میلنگه و این همیشه درست نیست... ۷/ مثلا دقت کردم دیدم رسانه دشمن یه وقتا حتی علی لاریجانی و هاشمی و افراد معلوم الحال انقلاب رو هم نقد و گاه حتی تخریب می‌کنه نقدهایی که اکثرا درست بود و ضعف‌های واقعی این افراد بود. هرچی محاسبه کردم دیدم اینا به هیچ وجه جبهه خودی نیستن و دلیلی نداره ازشون دفاع کنیم ۸/ تازه فهمیدم دشمن علاوه بر دروغ پردازی، یه وقتا از ضعف های واقعی ما هم سو استفاده می‌کنه ضعف هایی که ما خودمون هم بهش معترف و منتقد هستیم، پس لزومی نداشت اون ضعف رو به خاطر تکرار دشمن توجیه یا تکذیب کنیم بلکه برعکس باید حلش کنیم ۹/ حالا متوجه شده بودم دشمن قصد نهاییش فقط و فقط تخریب انقلابه نه فلان مسئول و در این راه یا زخمی ساختگی خواهد ساخت یا زخمی واقعی خواهد یافت اگر دروغ گفت رسواش می‌کنیم اما اگر ضعف واقعی بود، به جای تکذیبش خودمون زودتر و دقیق تر نقد و اعلام برائت میکنیم تا به جای پوشوندن زخم درمانش کنیم و دست دشمن رو خالی ۱۰/ حالا سال هاست فهمیدم با تکذیب کردن و توجیه کردن زخم‌های واقعی نه تنها به انقلاب کمک نمیکنم که باعث عمیق تر شدن زخم و بیماریش میشم و تیشه به ریشه‌ش میزنم فقط از این ناراحتم که این روزا خیلیا رو شبیه گذشته‌ی خودم می‌بینم، شبیه اون آدم نابالغ و هیجان زده که تصور میکرد ماله کشیدن یعنی خدمت به انقلاب.. (عیّار) ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
📌 استاندارد دوگانه دستیار قالیباف 🔹️ ‏تا دو سال قبل تفریح لاکچری پسر رو پای پدر می‌نوشتن و لازم بود شخص پدر یا روشنگری کنه یا رفتار فرزندش رو تقبیح کنه و یا از مقام خودش استعفا بده. اما الان نظر دستیار آقای قالیباف عوض شده است... ✍🏻 محمدرضا شهبازی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
خیلی ممنونم که در شب های شهادت ساده زیست ترین مرد جهان یعنی آقا امیرالمؤمنین علیه السلام با اشک های خود تجمل گرایی خانواده یک مسئول را توجیه می کنید خیلی ممنون که به خوبی دارید ولایت مداری می کنید و منتقدین را هم با برچسب خوارج از دایره ایمان خارج می کنید خیلی ممنون که در حوادث مختلف دایره انقلاب رو اونقدر کوچک تعریف می کنید تا به گمان خودتان مشکلات را حل کنید خیلی ممنونم که انتظار دارید به دور از جوانمردی و آزادگی و با تعصب و جمود فکری جهت توجیه عملکرد اشتباه مسئولین، مقدمات رشد و تکامل فکری افراد جامعه را فراهم کنید خیلی ممنون که برای ماله کشیدن بر عملکرد اشتباه خانواده رئیس مجلس از امام علی علیه السلام، انقلاب اسلامی، حاج قاسم سلیمانی و... مایه گذاشتید و با این دفاع انقلاب را شرمنده خودتان کردید خیلی ممنونم که انقلاب براتون اصله و شخصیت ها برای شما فرع راستش من هم مثل شما با خودم گفتم گور پدر عدالت خواهی و مطالبه گری برای ساده زیستی مسئولین، چرا آدم باید حرفی بزنه که فحش و ناسزا بخوره، بزاریم مسئولین راحت باشن،یعنی مصلحت اینه که مسئولین هرکاری که می خوان می تونن انجام بدن و نباید با مطالبه گری آب تو آسیاب دشمن بریزیم، باشه اینم یه سبکی از زندگیه اما شما را به مقدسات قسم اسم این سبک رو عدالت علی نگذارید این دقیقا نقطه مقابل عدالتخواهی علی و نبي مکرم اسلام است. کی به کیه، تنها راه نجات کشور حمایت از قالیباف است ابوقاسم
🔴 شب قدر تاریخ معاصر! 🔺لحظه ای چشمانتان را ببندید و جهان امروز را منهای تصور کنید. 🔺تک تک کشورها، از یمن و بحرین و عراق و افریقا تا آمریکای لاتین و شمالی تا اروپا و فلسطین همه را منهای انقلاب خمینی تصور کنید. 🔺چه دنیای به مراتب دهشتناک تر، تیره تر، جانی تر و مرگبار تر، غرق در اسارت و بردگی و بندگی و حکومت سراسری طاغوت بر زمین، آن هم بدون هیچ مشکل و مانعی و بدون هیچ روزنه امیدی برای و انسان. 🔺بی شک انقلاب اسلامی، تاریخ بشر امروز است. آیا این شب قدر ارزش آن را ندارد که جان و مال و عزیزانمان و حیثیت و آبرویمان را نثارش کنیم؟ آیا ارزش آن را ندارد که برای رفع آفات و انحرافات و مشکلات و موریانه های درونش، شب و روز نداشته باشیم و قدم در راه مبارزه و شمشیر زدن بگذاریم و در این راه از تهمت و تخریب و تهدید و تزویر و تطمیع و... نهراسیم؟ 🔺امشب برای انقلاب بسیار دعا کنید. انقلابی که نه حاصل مجاهدت های سال 42 به این سو است، بلکه جان مایه و سنگ تراشته خون و بیش از گلگون کفن است. 🔺آیا ما می توانیم در قبال این خون ها کوتاهی کنیم، مسامحه به خرج دهیم و اجازه دهیم شیاطین داخلی بر آن چنبره بزنند؟ آیا ما می توانیم در مقابل کسانی که با کرده و نکرده خود، خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه انقلاب خمینی می زنند سکوت کنیم و هر روز شاهد ناامیدی صاحبان اصلی انقلاب باشیم؟! 🔺هرگز! و هرگز که سربازان خمینی صحنه را خالی کنند مگر... مگر آن روز که دهان ما را پر کرده باشد. @marghoomat ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴حذف محسن رضایی و صولت مرتضوی از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت 🔹معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت را ابلاغ کرد. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴بخشی از فرمایشات حضرت آیةالله در مورد نحوه زندگی مسئولین و پرهیز از برخی امور 🔶آن حضرت در جایی دیگر از نهج‌البلاغه میفرماید: «ان‌الله تعالی فرض علی ائمّة الحق ان یقدّروا انفسهم بضعفة النّاس»؛ یعنی صاحبان مناصب در نظام حق، حق ندارند خودشان را با اعیان و اشراف مقایسه کنند و بگویند چون اشراف و اعیان این‌گونه خانه و زندگی دارند و این‌طور گذران میکنند، پس ما هم که صاحب این منصب و این مسؤولیت در جمهوری اسلامی یا در نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی هستیم، سعی کنیم مثل آنها زندگی کنیم؛ 🔸یا این‌که چون رؤسا و مسؤولان و وزرای کشورهای دیگر در نظامهای غیرالهی و غیرحق این‌طور زندگی می‌کنند، این‌طور خوشگذرانی می‌کنند و این‌گونه از امکانات مادی استفاده می‌کنند، ما هم بایستی همان‌طور زندگی کنیم؛ نه. حق ندارند زندگیشان را با اعیان و اشراف و متمکّنان و یا با منحرفان اندازه‌گیری کنند. پس با چه کسانی باید زندگىِ خودشان را اندازه بگیرند؟ «ان یقدّروا انفسهم بضعفة النّاس»؛ (۵) 🔶با مردم معمولی، آن هم ضعیفها و پایین‌ترهایشان. در این عبارت، این تعبیر نیست که مثل آنها زندگی کن - ممکن است هر کسی نتواند آن‌گونه زندگی را بر خودش تنگ بگیرد - اما این هست که خودت را با او اندازه بگیر و با او مقایسه کن؛ نه با اعیان و اشراف و با فلان پولدار و فلان سرمایه دار. مسؤول و صاحب یک منصب در نظام اسلامی و نظام حق، نباید طوری زندگی کند که باب اعیان و اشراف و متمکّنان و برخورداران جامعه، یا مسؤولان کشورهای غیر اسلامی است. این است که هرکس در مسؤولیتهای دولتی به مقام و مسؤولیتی رسید، باید فلان طور خانه، یا فلان طور وسیله رفت و آمد، یا فلان طور امکانات زندگی داشته باشد؛ نه، دستور امیرالمؤمنین این نیست؛ فقط مربوط به آن زمان هم نیست؛ مربوط به همه زمانهاست. آن زمان هم این‌گونه نبود که همه مردم فقیر باشند. فتوحات اسلامی شده بود؛ در کشور اسلامی ثروتهایی وجود داشت و ثروتمندان و تجّاری بودند که - از راه حرام یا حلال، فعلاً کاری نداریم - زندگیهایشان، زندگیهای برخوردارانه بود. 🔸امیرالمؤمنین در همین زمان میفرماید نباید زندگی شما، زندگی برخوردارانه باشد. ؛ این مربوط به مسؤولان و صاحبان مناصب در نظام اسلامی است که باید خودشان را با مردمِ ضعیف بسنجند، نه با برخورداران جامعه. آن حضرت در نامه دیگری به اشعث‌بن‌قیس میفرماید: «وانّ عملک لیس لک بطعمة ولکنّه فی عنقک امانة»؛ یعنی این مسؤولیت و منصبی که در نظام اسلامی داری، طعمه و سرمایه و کاسبی نیست - اشتباه نشود - مسؤولیت در نظام اسلامی باری بر دوش انسان است که باید آن را به خاطر هدف و نیّتی تحمّل کند. برداشت صحیح از دولت اسلامی و مسؤولیت اسلامی این است. مسؤولان اسلامی نباید در رفتار و عملِ خودشان مسرفانه و متجمّلانه زندگی کنند. بالاتر از آن، نباید طوری زندگی کنند که روش اسراف‌آمیز و تجمّل‌آمیز به یک فرهنگ تبدیل شود. این هم نقطه بعدی است که اهمیتش از اوّلی بیشتر است، یا لااقل کمتر نیست. ⚠️فرض بفرمایید اگر به وسیله یک نفر در سطح عالی و در میان صاحبان مناصب حکومت اسلامی، کیفیّت آرایش محلّ زندگی و محلّ کار، کیفیّت زندگی خانوادگی، چگونگی ازدواج فرزندان، مهریه‌ها و جهیزیه‌ها و از این قبیل، به شکل غیر اسلامی آن - به معنای مسرفانه - انجام گیرد، این به فرهنگ تبدیل میشود؛ به این معنا که بقیه نگاه میکنند و یاد میگیرند؛ مهریه‌ها بالا میرود، ازدواجها مشکل میشود، زندگی سخت میشود و همین رفتار بتدریج آثارش در طول مدتی کوتاه یا بلند، در متن جامعه منعکس میگردد. 🔷بنابراین مهمترین مطلب اصلی امیرالمؤمنین در باب حکومت این است: حاکم نباید حکومت را برای خود وسیله اعاشه و زندگی و کسب درآمد و اندوختن ثروت قرار دهد، بلکه باید آن را یک مسؤولیت بداند. باری است بر دوش او؛ باید همه همّت خود را بگذارد که این بار را به منزل برساند.۱۳۷۹/۰۹/۲۵ ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane