eitaa logo
عدالتخانه
1.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
618 ویدیو
18 فایل
امیرالمومنین علی علیه السلام؛ «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» کانال عدالتخانه جهت مطالبه گری و تحلیل اخبار مهم داخلی راه اندازی شده است لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید! مدیر : @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻پاداش انفعال در برابر جریان غیرانقلابی: سیاستمدار لغزان و هراسان ______________________ مهدی جمشیدی [۱]. در نظر من، مسأله این نیست که خانوادۀ قالیباف به سفر ترکیه رفته و چند چمدان کالا خریده، بلکه این است که قالیباف از ناحیۀ افشای این خبرِ راست یا دروغ، «سرمایۀ اجتماعی»‌اش را باخت و این همان «حسّاسیّت» برخاسته از تعارض منافعی بود که ایشان را در مقابل طرحِ مدیریّت فضای مجازی قرار داد. ایشان در آنجا برای پرهیز از «هزینۀ اندکِ مؤمنانه»‌، از حمایت گریخت، امّا در اینجا، متحمّلِ «هزینۀ گزافِ بیهوده» شد. دیروز قالیباف به بهانۀ این‌که «طرح مدیریّت فضای مجازی» در مقابل «نظر مردم» قرار دارد، عقب‌نشینی کرد و حقّ را زیر پا گذاشت؛ و امروز به‌جای آن طرح، «خودِ او» به بهانۀ خطای نه‌چندان مهمّ چند تن از اعضای خانواده‌اش، این‌چنین محکوم و منهدم می‌شود و استعفای او به‌عنوان یک «مطالبۀ مردمی» مطرح می‌گردد. [۲]. اگر او و مجلس در مقابل «روایت‌سازیِ دروغینِ جریان غیرانقلابی» نسبت به مدیریّت فضای مجازی می‌ایستاد و نمی‌هراسید و به دفاع عقلانی می‌پرداخت و از خود، ضعف و سستی نشان نمی‌داد، شاید امروز گرفتار «تهاجمِ حذفیِ جریانِ غیرانقلابی» نمی‌شد. تصویری که او از خود در ذهن جریان غیرانقلابی ساخته، تصویر یک «سیاستمدار لغزان و هراسان» است که هر لحظه احساس کند «سرمایۀ اجتماعی»‌اش در حال آسیب‌دیدن است، به‌جای «حضور تهاجمی» و «ضدّحملۀ مردانه»، خود را می‌بازد و عقب‌نشینی می‌کند. جریان غیرانقلابی، به‌درستی دریافته است که می‌توان در مقابل این «شخصیّتِ نگران و شناور»، پیشرویِ روایی کرد و در نهایت، به حیات سیاسی‌اش پایان داد. مسئولیّت سفر خانوادۀ قالیباف، به عهدۀ ایشان نیست و روایت‌سازان، دروغ می‌بافند و مغالطه می‌کنند، امّا مگر دربارۀ طرح مدیریّت فضای مجازی، چنین ناجوانمردانه روایت‌سازی نکردند و قالیباف با آنها همراهی نکرد؟! امروز همان «روایت‌سازانِ غیرانقلابی»، به جان خودِ او افتادند. [۳]. به تعابیر رهبر انقلاب در دیدار اخیر دقّت کنید: «تکرار کلمۀ تعارض منافع در مجلس»، «منفعت ما در توجّه مردم به ما»، «منفعت عمومی کشور»، «مقدّم‌دانستن آبرو و توجّه مردم به خودمان»، «در نظر داشتن خدا» و ... . قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس، باید پرچم‌دار و نیروی پیشرانِ این حقّ می‌شد، نه این‌که سنگ‌اندازی کند و در نهایت نیز، به بهانۀ واهیِ تعیین سیاست‌های فضای مجازی، «مطالبۀ کوتاه‌مدّت رهبر انقلاب» را به «سراب سرگردانی» بیفکند. به‌واقع، هیچ محملی برای حمل‌برصحّت کردن اقدام ایشان نیست. او گرفتارِ «عقوبتِ ترک فعل» شده است: اوّلاً، «خواستۀ رهبر انقلاب» از «مجلس»، تقنین دربارۀ اعمال مدیریّت بر فضای مجازی در کوتاه‌مدّت بوده است، ولی پس از دو سال، این کار انجام نشده است و این یعنی در تعلیق ‌نهادنِ مطالبۀ ایشان. ثانیاً، شخص قالیباف تا آنجا که احساس کرد این طرح، «هزینۀ اجتماعی» ندارد، با آن همراهی کرد و پس از آن‌که ورق برگشت، نظر او نیز «ناگهان» تغییر کرد. مشاهده کردیم که شخص منصوب ایشان در «مرکز پژوهش‌های مجلس»، در آن بیانیۀ بسیار ضعیف و کم‌مایۀ عمومی، چگونه همین طرحِ موردِ دفاعِ سابقِ قالیباف را به‌طور کلّی و از اساس، «نفی» و «انکار» کرد. ثالثاً، رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، از «تعارض منافعِ در مجلس» سخن گفت و این نشان می‌دهد که کسانی در مجلس، «درگیر ملاحظۀ منافعِ شخصیِ خود» شده‌اند و آن منفعت، تداومِ بدنۀ اجتماعی‌شان است. [۴]. جریان بدسابقۀ غیرانقلابی که سرچشمۀ فساد است، زبان در کام بگیرد و خاموش بنشیند. اینان که کارگزاران‌شان، «اشرافی» و «کاخ‌نشین» و «نجومی‌بگیر» و «قاچاق‌چیِ حرفه‌ای ارز» و «واردات‌چی» و «هزارمیلیادی» و «متواری از وطن» و «زن‌کُش» و ... بوده‌اند، چه نسبتی با دلسوزی برای «مردم» و «تولید» و «اخلاق» و «ساده‌زیستی» دارند؟! تاریخ انقلاب، حادثه‌ای سیاه‌تر و تلخ‌تر از حضور مدیریّتی اینان به خود ندیده است. درد قدرت دارند و می‌خواهند با «سوزاندنِ دیگری»، یخِ بدنۀ اجتماعیِ خویش را آب کنند، غافل از این‌که مردم از آنها عبور کرده‌اند. [۵]. باید انقلاب را به تجربۀ مدیریّتی تازه‌ای وارد کرد که متناسب با غایاتِ گام دوّم باشد. چپ و راست سیاسی، مدّت‌هاست به تمامیّتِ خویش رسیده‌اند و سخن مبدعانه و عمل متعهدانه ندارند. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴 واقعاً عجیبه و جای تاسف! 🔻 تو جمهوری اسلامی تو فتنه گر باش و به بالا تا پایین مملکت فحش بده نه تنها کاری بهت ندارن ازت تقدیر هم میشه و رییس جمهور هم برات پیام میده! ولی اگر بچه حزب‌اللهی باشی و انقلابی و دغدغه نظام و انقلاب داشته باشی نه تنها محرومت می کنن از کار بلکه هزارتا انگ هم میخوری آخرش هم ... 🔻 طرف رسماً فتنه گر و اصلاح طلبه داره میمیره وزیر میره عیادتش و رییس جمهور براش پیام میده! 🔹 اون وقت کلی انقلابی و زحمتکش تو این مملکت هستن ولی دریغ از یک پیام... 🔹 این جماعت وقتی در قدرت بودند هرچه در توان داشتند برای زمین زدن انقلاب انجام دادند . هرچه در توان داشتند خون به دل خانواده شهدا کردند. هادی خانیکی فعال فتنه ۸۸ عضو حزب منحله مشارکت و از اعضای حلقه کیان است که آه و نفرین متدینین و انقلابیون راستین را پشت سر خود دارد. 🔹آقای رئیس جمهور ،آقای وزیر ارشاد ،شایسته نیست بانیان وضع موجود را اینقدر مورد نوازش قرار دهید .با این اقدامات هم هرگز جریانات غربگرا حامی شما نخواهند شد. کمی هم به بدنه اجتماعی خود توجه کنید 🔹 یکی از مشکلات جدی دولت رئیسی عدم مرزبندی واقعی و صریح با جریانات فتنه و غربگرایان است. مشاهده میشود برخی اعضای دولت به هر بهانه ای بدنبال عبور از خطوط قرمز در ارتباط با جریان فتنه هستند ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
🚨پویش محاکمه فائزه هاشمی رفسنجانی در فارس من 🔹 چند وقتی از حاشیه پراکنی های دختر مرحوم هاشمی علیه
📢 «فائزه هاشمی» عذرخواهی کرد ! فائزه هاشمی رفسنجانی: 🔹این روزها صحبتی تقطیع شده مربوط به سال‌ها پیش مبنی بر شوخی با پیامبر از اینجانب منتشرشده که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی گردیده است. 🔹از آنجاکه فردی مسلمان و معتقد بوده و هرگز قصد توهین نداشته‌ام، با توجه به احتمال خطای در بیان، از مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند، پوزش می‌طلبم. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
خامنه ای دات آی آر ظاهرا تغییر کاربری داده است و به کمک روزنامه جوان و برخی رسانه های اصولگرا آمده تا هم تحریف دوهفته پیش صحبت های امام جامعه و افشاگری جوانان عدالتخواه را جبران کند و هم به کمک رئیس مجلس بشتابد. خوارج کلید واژه حامیان رئیس محترم مجلس برای تخریب جوانان عدالتخواه است که این چند روز درحال ترند شدن است و در کمال تعجب سایت خامنه ای دات آی آر نیز اقدام به سوار شدن بر همین موج می کند بیخود می کند کسی بخواهد تمایلات سیاسی و شخصی خود را به رسانه های منتسب به رهبری تحمیل کند و این رسانه را وارد بازی های سیاسی و جناحی کند. خانواده رئيس محترم مجلس یک غلطی کرده است ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا غباری بر کت آقای قالیباف ننشیند، دقیقا مثل ماجرای هلدینگ یاس شده است و ريیس محترم مجلس به جای عذرخواهی نسبت به اشتباه خانواده خود ترجیح می دهد کما في السابق نظام اسلامی هزینه را حساب کند. خوارج کسانی بودند که خواسته های خود را به امام جامعه تحمیل و صحبت های او را تحریف یا تقطیع کردند و از مسیر اصلی جدا شدند، دقیقا آن چه سایت خامنه ای دات آی آر انجام داده است مصداق خوارج است نه جوانانی که برای دفاع از حیثیت انقلاب اسلامی و امام جامعه به تبیین واقعیت ها می پردازند. سایت خامنه ای دات آی آر اگر حسن نیت داشت بهتر بود در واکنش به سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه برای خرید کالای خارجی، تیتر نه به تجمل گرایی و اشرافیت یا اهمیت خرید کالای ایرانی را کار می کرد، یا نسبت به تزویر و استاندارد دوگانه مسئولین و خانواده هایشان انتقاد می کرد نه این که مثل رسانه های وابسته به رئیس محترم مجلس به جای پذیرش نقد صحیح منتقدین آن ها را خوارج بخوانند. خامنه ای دات آی آر بهتر است به این مسخره بازی های بچه گانه پایان دهد و حرمت امام جامعه را نگه دارد مسئولین دفتر رهبری بهتر است اجازه ندهند رسانه های رهبر انقلاب وارد بازی های سیاسی و جناحی شوند ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کارشناس برنامه جهان‌آرا: سلام من به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان! 🔹تحلیل رفتار اخیر فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از عدالتخانه
🔴منم ماله کش بودم! ۱/ شاید جالب باشه بدونید اون اوایل که به اصطلاح انقلابی شده بودم و سنم کمتر بود، تصور می‌کردم برای دفاع از انقلاب باید یک سری از ضعف‌ها و اتفاقات بد رو به هر نحوی شده توجیه و یا گاهی تکذیب کنم ۲/ حتی خیلی وقت‌ها در پس ذهنم متوجه می‌شدم فلان نقد که داره انجام میشه درسته، اما باز هم برای دفاع از انقلاب توجیهش می‌کردم به عبارتی اون اوایل برای مدت کوتاهی ماله می‌کشیدم وقتی ماله کشی مد نبود!! ۳/ مثلا اگر تو جمع کسی می‌گفت مدیریت اقتصاد ایران افتضاحه من میگفتم نه! همش تقصیر تحریم آمریکاست یا اگر می‌گفتن چرا فلانی فامیلشو گذاشته سر کار و این رانته؛ اگر طرف اصول گرا بود میگفتم نه! حتما شایسته بوده گذاشته. اگر اصلاحاتی بود قصه فرق می‌کرد :)) ۴/ اون اوایل اطرافیان از این کارام و این تناقض در رفتارم عصبی میشدن و من تو دلم خوشحال بودم که دارم از آرمان هام دفاع می‌کنم اما کارام رو هوا هم نبود! براشون استدلال داشتم... ۵/ استدلالم این بود این اخبار بدی که نقل میکنن و نقدهایی که میکنن همه از VOA و BBC نشأت می‌گیره اینام که دشمن آشکارن و از ۱۰۰ خبر ۹۰ تاشو دروغ میگن، پس اون ده درصد خبرِ بدِ واقعی رو هم توجیه می‌کردم تا تو پازل دشمن بازی نکنم ۶/ چون شهید همت یه جمله داشت که می‌گفت هرجا رو دیدید دشمن میزنه اون جا جبهه خودیه و خلاصه باید ازش دفاع کرد اما کم کم متوجه شدم یه جای کار میلنگه و این همیشه درست نیست... ۷/ مثلا دقت کردم دیدم رسانه دشمن یه وقتا حتی علی لاریجانی و هاشمی و افراد معلوم الحال انقلاب رو هم نقد و گاه حتی تخریب می‌کنه نقدهایی که اکثرا درست بود و ضعف‌های واقعی این افراد بود. هرچی محاسبه کردم دیدم اینا به هیچ وجه جبهه خودی نیستن و دلیلی نداره ازشون دفاع کنیم ۸/ تازه فهمیدم دشمن علاوه بر دروغ پردازی، یه وقتا از ضعف های واقعی ما هم سو استفاده می‌کنه ضعف هایی که ما خودمون هم بهش معترف و منتقد هستیم، پس لزومی نداشت اون ضعف رو به خاطر تکرار دشمن توجیه یا تکذیب کنیم بلکه برعکس باید حلش کنیم ۹/ حالا متوجه شده بودم دشمن قصد نهاییش فقط و فقط تخریب انقلابه نه فلان مسئول و در این راه یا زخمی ساختگی خواهد ساخت یا زخمی واقعی خواهد یافت اگر دروغ گفت رسواش می‌کنیم اما اگر ضعف واقعی بود، به جای تکذیبش خودمون زودتر و دقیق تر نقد و اعلام برائت میکنیم تا به جای پوشوندن زخم درمانش کنیم و دست دشمن رو خالی ۱۰/ حالا سال هاست فهمیدم با تکذیب کردن و توجیه کردن زخم‌های واقعی نه تنها به انقلاب کمک نمیکنم که باعث عمیق تر شدن زخم و بیماریش میشم و تیشه به ریشه‌ش میزنم فقط از این ناراحتم که این روزا خیلیا رو شبیه گذشته‌ی خودم می‌بینم، شبیه اون آدم نابالغ و هیجان زده که تصور میکرد ماله کشیدن یعنی خدمت به انقلاب.. (عیّار) ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
📌 استاندارد دوگانه دستیار قالیباف 🔹️ ‏تا دو سال قبل تفریح لاکچری پسر رو پای پدر می‌نوشتن و لازم بود شخص پدر یا روشنگری کنه یا رفتار فرزندش رو تقبیح کنه و یا از مقام خودش استعفا بده. اما الان نظر دستیار آقای قالیباف عوض شده است... ✍🏻 محمدرضا شهبازی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
خیلی ممنونم که در شب های شهادت ساده زیست ترین مرد جهان یعنی آقا امیرالمؤمنین علیه السلام با اشک های خود تجمل گرایی خانواده یک مسئول را توجیه می کنید خیلی ممنون که به خوبی دارید ولایت مداری می کنید و منتقدین را هم با برچسب خوارج از دایره ایمان خارج می کنید خیلی ممنون که در حوادث مختلف دایره انقلاب رو اونقدر کوچک تعریف می کنید تا به گمان خودتان مشکلات را حل کنید خیلی ممنونم که انتظار دارید به دور از جوانمردی و آزادگی و با تعصب و جمود فکری جهت توجیه عملکرد اشتباه مسئولین، مقدمات رشد و تکامل فکری افراد جامعه را فراهم کنید خیلی ممنون که برای ماله کشیدن بر عملکرد اشتباه خانواده رئیس مجلس از امام علی علیه السلام، انقلاب اسلامی، حاج قاسم سلیمانی و... مایه گذاشتید و با این دفاع انقلاب را شرمنده خودتان کردید خیلی ممنونم که انقلاب براتون اصله و شخصیت ها برای شما فرع راستش من هم مثل شما با خودم گفتم گور پدر عدالت خواهی و مطالبه گری برای ساده زیستی مسئولین، چرا آدم باید حرفی بزنه که فحش و ناسزا بخوره، بزاریم مسئولین راحت باشن،یعنی مصلحت اینه که مسئولین هرکاری که می خوان می تونن انجام بدن و نباید با مطالبه گری آب تو آسیاب دشمن بریزیم، باشه اینم یه سبکی از زندگیه اما شما را به مقدسات قسم اسم این سبک رو عدالت علی نگذارید این دقیقا نقطه مقابل عدالتخواهی علی و نبي مکرم اسلام است. کی به کیه، تنها راه نجات کشور حمایت از قالیباف است ابوقاسم
🔴 شب قدر تاریخ معاصر! 🔺لحظه ای چشمانتان را ببندید و جهان امروز را منهای تصور کنید. 🔺تک تک کشورها، از یمن و بحرین و عراق و افریقا تا آمریکای لاتین و شمالی تا اروپا و فلسطین همه را منهای انقلاب خمینی تصور کنید. 🔺چه دنیای به مراتب دهشتناک تر، تیره تر، جانی تر و مرگبار تر، غرق در اسارت و بردگی و بندگی و حکومت سراسری طاغوت بر زمین، آن هم بدون هیچ مشکل و مانعی و بدون هیچ روزنه امیدی برای و انسان. 🔺بی شک انقلاب اسلامی، تاریخ بشر امروز است. آیا این شب قدر ارزش آن را ندارد که جان و مال و عزیزانمان و حیثیت و آبرویمان را نثارش کنیم؟ آیا ارزش آن را ندارد که برای رفع آفات و انحرافات و مشکلات و موریانه های درونش، شب و روز نداشته باشیم و قدم در راه مبارزه و شمشیر زدن بگذاریم و در این راه از تهمت و تخریب و تهدید و تزویر و تطمیع و... نهراسیم؟ 🔺امشب برای انقلاب بسیار دعا کنید. انقلابی که نه حاصل مجاهدت های سال 42 به این سو است، بلکه جان مایه و سنگ تراشته خون و بیش از گلگون کفن است. 🔺آیا ما می توانیم در قبال این خون ها کوتاهی کنیم، مسامحه به خرج دهیم و اجازه دهیم شیاطین داخلی بر آن چنبره بزنند؟ آیا ما می توانیم در مقابل کسانی که با کرده و نکرده خود، خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه انقلاب خمینی می زنند سکوت کنیم و هر روز شاهد ناامیدی صاحبان اصلی انقلاب باشیم؟! 🔺هرگز! و هرگز که سربازان خمینی صحنه را خالی کنند مگر... مگر آن روز که دهان ما را پر کرده باشد. @marghoomat ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴حذف محسن رضایی و صولت مرتضوی از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت 🔹معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت را ابلاغ کرد. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴بخشی از فرمایشات حضرت آیةالله در مورد نحوه زندگی مسئولین و پرهیز از برخی امور 🔶آن حضرت در جایی دیگر از نهج‌البلاغه میفرماید: «ان‌الله تعالی فرض علی ائمّة الحق ان یقدّروا انفسهم بضعفة النّاس»؛ یعنی صاحبان مناصب در نظام حق، حق ندارند خودشان را با اعیان و اشراف مقایسه کنند و بگویند چون اشراف و اعیان این‌گونه خانه و زندگی دارند و این‌طور گذران میکنند، پس ما هم که صاحب این منصب و این مسؤولیت در جمهوری اسلامی یا در نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی هستیم، سعی کنیم مثل آنها زندگی کنیم؛ 🔸یا این‌که چون رؤسا و مسؤولان و وزرای کشورهای دیگر در نظامهای غیرالهی و غیرحق این‌طور زندگی می‌کنند، این‌طور خوشگذرانی می‌کنند و این‌گونه از امکانات مادی استفاده می‌کنند، ما هم بایستی همان‌طور زندگی کنیم؛ نه. حق ندارند زندگیشان را با اعیان و اشراف و متمکّنان و یا با منحرفان اندازه‌گیری کنند. پس با چه کسانی باید زندگىِ خودشان را اندازه بگیرند؟ «ان یقدّروا انفسهم بضعفة النّاس»؛ (۵) 🔶با مردم معمولی، آن هم ضعیفها و پایین‌ترهایشان. در این عبارت، این تعبیر نیست که مثل آنها زندگی کن - ممکن است هر کسی نتواند آن‌گونه زندگی را بر خودش تنگ بگیرد - اما این هست که خودت را با او اندازه بگیر و با او مقایسه کن؛ نه با اعیان و اشراف و با فلان پولدار و فلان سرمایه دار. مسؤول و صاحب یک منصب در نظام اسلامی و نظام حق، نباید طوری زندگی کند که باب اعیان و اشراف و متمکّنان و برخورداران جامعه، یا مسؤولان کشورهای غیر اسلامی است. این است که هرکس در مسؤولیتهای دولتی به مقام و مسؤولیتی رسید، باید فلان طور خانه، یا فلان طور وسیله رفت و آمد، یا فلان طور امکانات زندگی داشته باشد؛ نه، دستور امیرالمؤمنین این نیست؛ فقط مربوط به آن زمان هم نیست؛ مربوط به همه زمانهاست. آن زمان هم این‌گونه نبود که همه مردم فقیر باشند. فتوحات اسلامی شده بود؛ در کشور اسلامی ثروتهایی وجود داشت و ثروتمندان و تجّاری بودند که - از راه حرام یا حلال، فعلاً کاری نداریم - زندگیهایشان، زندگیهای برخوردارانه بود. 🔸امیرالمؤمنین در همین زمان میفرماید نباید زندگی شما، زندگی برخوردارانه باشد. ؛ این مربوط به مسؤولان و صاحبان مناصب در نظام اسلامی است که باید خودشان را با مردمِ ضعیف بسنجند، نه با برخورداران جامعه. آن حضرت در نامه دیگری به اشعث‌بن‌قیس میفرماید: «وانّ عملک لیس لک بطعمة ولکنّه فی عنقک امانة»؛ یعنی این مسؤولیت و منصبی که در نظام اسلامی داری، طعمه و سرمایه و کاسبی نیست - اشتباه نشود - مسؤولیت در نظام اسلامی باری بر دوش انسان است که باید آن را به خاطر هدف و نیّتی تحمّل کند. برداشت صحیح از دولت اسلامی و مسؤولیت اسلامی این است. مسؤولان اسلامی نباید در رفتار و عملِ خودشان مسرفانه و متجمّلانه زندگی کنند. بالاتر از آن، نباید طوری زندگی کنند که روش اسراف‌آمیز و تجمّل‌آمیز به یک فرهنگ تبدیل شود. این هم نقطه بعدی است که اهمیتش از اوّلی بیشتر است، یا لااقل کمتر نیست. ⚠️فرض بفرمایید اگر به وسیله یک نفر در سطح عالی و در میان صاحبان مناصب حکومت اسلامی، کیفیّت آرایش محلّ زندگی و محلّ کار، کیفیّت زندگی خانوادگی، چگونگی ازدواج فرزندان، مهریه‌ها و جهیزیه‌ها و از این قبیل، به شکل غیر اسلامی آن - به معنای مسرفانه - انجام گیرد، این به فرهنگ تبدیل میشود؛ به این معنا که بقیه نگاه میکنند و یاد میگیرند؛ مهریه‌ها بالا میرود، ازدواجها مشکل میشود، زندگی سخت میشود و همین رفتار بتدریج آثارش در طول مدتی کوتاه یا بلند، در متن جامعه منعکس میگردد. 🔷بنابراین مهمترین مطلب اصلی امیرالمؤمنین در باب حکومت این است: حاکم نباید حکومت را برای خود وسیله اعاشه و زندگی و کسب درآمد و اندوختن ثروت قرار دهد، بلکه باید آن را یک مسؤولیت بداند. باری است بر دوش او؛ باید همه همّت خود را بگذارد که این بار را به منزل برساند.۱۳۷۹/۰۹/۲۵ ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
33.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت هفتم برنامه "حافظه تاریخی ایرانی" با موضوع آسیب شناسی سبک زندگی بسیاری از مسئولین جمهوری اسلامی مسئولین از "شهوات حلال" هم باید بگذرند... یازده دقیقه ای که اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد. ‌‌ @Hafezeh_tarikhi_irani ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
قسمت هفتم برنامه "حافظه تاریخی ایرانی" با موضوع آسیب شناسی سبک زندگی بسیاری از مسئولین جمهوری اسلامی
دوستان این فیلم خیلی مهم و دیدنی هست حتما اگر ندیدین ببینید و منتشر بفرمایید. با تشکر ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
آقای رئیسی عزیز دل. سرور من! امید مردم ایران. گفتیم به حرف مهندس‌های دوکلاس اقتصادخوانده و نخوانده گوش نکن. این ها با همان ماشین حسابی که مقاومت مصالح را محاسبه می‌کنند، مقاومت اقتصاد و رفتار مردم و متغیرهای اقتصادی را هم اندازه گیری می‌کنند. تصور کردید برداشتن نرخ ارز کالای الف، نه تنها رانت الف را از بین می‌برد که کالای ب را هم تنظیم می‌کند. گفتید ارز ترجیحی نهاده دام را بر می‌داریم اما قیمت گندم و دارو را کنترل می‌کنیم. پیچیدگی‌های اقتصاد به همین در هم‌تنیدگی‌های نظام قیمتی و رفتار انسانی است که ریاضیات از فهم آن عاجز است و مع‌الاسف برای تدبیر آن سراغ افرادی رفتید که فقط کمی ریاضی خوانده‌اند. بسیاری اقتصاددانان انذار دادند و گوش‌شنوا نیافتند. حال از داروخانه ها و نانوایی‌ها و کارخانه‌های ماکارونی خبر بگیرید و دستور دهید که قیمت‌ها زیاد نشود. هرچند این دستور، دوشیدن شیر از گاو نر است. گفتیم و گفتید و همچنان‌ هم می‌گویید که آبرویم را بر این سیاست تعدیلی می‌گذارم. و ما اصرار داریم که آبروی شما، آبروی انقلاب است و نباید به این اشتباه‌ها ذبح شود. چه بگوییم... ✍️دکتر حمیدرضا مقصودی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
عجیبن واقعا ! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞| اون اسلامی که انقلاب‌اسلامی از بیرون کرده بود، الان توی مساجد ما داره رشد میکنه. 🎙| محمدصادق شهبازی. 📌پ.ن: از مساجد مجاهد پرور تا ستادهای انتخاباتی اصولگرایان این انحراف حاصل نگاه محافظه‌کارانه به سیاست و اجتماعیات است. مرگ مسجد به معنای بسته شدن یا تخریب مساجد نیست بلکه شدن و خروج مسجد از صراط و ریل انقلاب مرگ مسجد است یعنی تبدیل کردن مسجد به کلیسا. امروز نهادهای متولی مساجد امیدهای در انتخابات هستند و به همین خاطر تنها شعار مساجد اصلاح‌طلب هراسی بوده و مساجد را به جولانگاه تفکر اصولگرایی فعلی که شاخصه اصلی آن محافظه کاری است و قطعا چیزی غیر از نگاه انقلابیست، تبدیل کرده است. 📽دریافت ویدیو با کیفبت بالا از کانال آپارات جهاد تببین https://www.aparat.com/v/yEC0J ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔻استادِ فکر یکی از کارهای مهم، «اندیشه‌ورزی» است؛ «فکر» کنید. بدون فکر اگر حرکت کنیم، حرکت‌ها «زیگزاگی» و موجب «رکود» و «توقّف» و «عقب‌گرد» و امثال اینها خواهد شد. در سطح ادارۀ کشور هم، فکر خیلی نقش دارد. فکر، «بایدها» و «نبایدها» را معیّن می‌کند، و علم، «واقعیّت‌ها» را. فکر باید در «مسیر درست» قرار بگیرد؛ اگر فکر را درست مدیریّت نکردید، ممکن است به راه خطا برود. البتّه فکر کردن، «راهنما» هم لازم دارد، «استاد فکر» هم لازم دارد. من کمتر اسم از افراد می‌آورم، امّا مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله‌‌علیه) یک «استادِ فکر» بود؛ البتّه ایشان کارهای سیاسی و فکرهای سیاسی هم می‌کردند، دربارۀ آنها [یعنی] مسائل سیاسی بحثی ندارم، امّا دربارۀ مسائل فکری، یک «راهنما» و «مرشد»ی بود که می‌توانست «مرجع» و «ملجأ» باشد. (بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان، 6/2/1401). ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، 🖋 نمی‌دانم آن دسته از نیروهای انقلابی که «هویّت فکری»‌شان، ترکیبی از «موافقت با آیت‌الله خامنه‌ای» و «مخالفت با آیت‌الله مصباح» است، جمله‌های بالا را چگونه تفسیر می‌کنند! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔖 تیتر انتخابی! وقتی هر خبرگزاری و حتی سایت رسمی به تشخیص یا حتی به سلیقه خود یک جمله از سخنان رهبر انقلاب را تیتر می کند و بعضا معناداری خاصی را القاء می کند این حق برای سایرین هم هست که مهمترین و کاربردی ترین جمله به نظرشان را تیتر کنند. بنده از سخنان دیروز این جمله را که معمولا رویکردهای محافظه کار تیترش نمی کند را پیشنهاد می کنم: نتیجه مطالبه‌گری صحیح، تفکیک ضروریِ آرمان‌ها از عملکردهای ضعیف برخی مدیران است. 《پرهیز از برخورد تند و تیز به معنای سازش‌گری و مجیزگویی نیست. من هرگز از این‌گونه توصیه‌ها نکرده و نخواهم کرد. مقصود من پرهیز از ادبیات مضرّ و طعنه‌آمیزی است که متأسفانه امروز در فضای مجازی نیز بسیار رایج شده است. نتیجه مطالبه‌گری صحیح، تفکیک ضروریِ آرمان‌ها از عملکردهای ضعیف برخی مدیران است.》(۱۴۰۱/۲/۶) محسن قنبریان ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
از متن و حاشیه سفر همسر، دختر و داماد آقای به ترکیه که بگذریم جادارد شیوه تعامل و مواجه شدن جریان های مختلف مدعی انقلابی گری با این چالش را مورد بررسی قرار دهیم: 1_مثل همیشه و بدون توجه به واقعیت مساله اتفاق افتاده از جانب خانواده آقای قالیباف از جریان های مطالبه گر با برچسب خوارج زمانه ، تندرو، سگ ولگرد و آمد نیوز جدید استقبال شده است یعنی جهاد تبیین را کشک حساب نکردند هیچ،مثل شیوه مرسوم و سنتی خود ضمن برداشت سلیقه ای از تاریخ و قیاس مطالبه گران با خوارج با برچسب زدن، مطالبه گران را از دایره انقلاب دور کردند، دقیقا با همین شیوه بسیاری از مردم را نیز از انقلاب بدبین کرده اند. مخالفت علمی و تحقیقی با دیدگاه مطالبه گران با نگاه برچسب گذاری به آن ها متفاوت است و هرکدام بار معنایی خاص خود را دارد. اولی همان جهاد تبیین است و دیگری جهاد برچسب گذاری است که منجر به بسیاری از فاصله گذاری ها در طبقه های مختلف جامعه شده است. 2_از ابتدای انتشار خبر سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه جریان های مختلف مذهبی و انقلابی در مرحله اول اصل خبر را تکذیب کردند، بعد از انتشار تصاویر خانواده آقای قالیباف در فضای مجازی تاکید کردند سفر این خانواده به ترکیه یک امر عادی است و قابل مذمت نیست و دقیقا زمانیکه با تصویر ساک های بیشمار همسر و خانواده آقای قالیباف در فرودگاه مواجه شدند ضمن این که به دنبال مقصر این افشاگری می گشتند با روش ماست مالیسم و بر خلاف رفتار خود با دولت قبل که گناه دختر وزیر را به پای پدر می نوشتند و از هیچگونه تخریب و تقطیع و تحریف و تهمت و تمسخر کوتاهی نمی کردند نسبت به سفر فرزند و داماد و همسر آقای قالیباف مثال نوح و پسر را به میان آوردند و گفتند نباید گناه فرزند را به حساب پدر نوشت و وقتی مشخص شد که همسر جناب مستطاب قالیباف نیز در این سفر حضور داشت با شلیک آخرین توجیه، این مطالبه ملی از رئیس محترم مجلس که خواستار عذرخواهی از افکار عمومی شدند را آب در آسیاب دشمن ریختن تفسیر کردند و مطالبه گران را متهم به بازی کردن در زمین دشمن کردند. 3_نکته جالب آن جا است که از شدت زشتی سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه هنوز ایشان جرات به موضع گیری و عذرخواهی پیدا نکردند اما بسیاری از جریان های رسانه ای و حتی خطبا و منبری ها به تطهیر این عمل زشت برآمدند، کسانی که با حرکات تجمل گرایی و اشرافی گری و سفرهای خارجی برای خرید اجناس غیر ایرانی در دولت قبل فریاد وا اسلاما سرمی دادند به این شکل و با صد روش مختلف به توجیه عمل زشت خانواده رییس مجلس می پردازند و این را جهاد تبیین تفسیر می کنند این روزها به خاطر خانواده آقای قالبیاف بحث حفظ آبروی مومن یکی از برنامه های پر تکرار خطباء و رسانه ها شده است اما در زمان دولت قبل و دقیقا با حوادث مشابهی که از خانواده های مسئولین سر می زد داستان سرایی خطباء از زندگی ساده امیرالمؤمنین، شفافیت ایشان در اموال، طمع طلحه و زبیر به اموال مسلمین، مذمت اشرافی‌گری و تجمل گرایی به اوج می رسید و آن ها را به باد انتقاد می گرفتند 4_رفتار رسانه های داخلی، برخی خطباء و ائمه جمعه نسبت به سفر اخیر همسر وفرزند آقای قالیباف به ترکیه نشان داد استاندارد دوگانه به یک عادت و رویه معمولی در جامعه انقلابی تبدیل شده است. مگر می شود نسبت به رفتار آقازاده های آقای شمخانی، لاریجانی، نعمت زاده، جهانگیری و...حساسیت داشت اما به راحتی از رفتار همسر و دختر و داماد آقای قالیباف عبور کرد و حتی آن را ماست مالی کرد؟حساسیت نسبت به آقازاده های شمخانی و... اشتباه بود یا ماست مالی دومی؟کدامیک 5_رسانه های منتسب به رهبرانقلاب نیز که از نفوذ چهره‌ های سیاسی بی بهره نیستند نیز وارد این بازی شدند و متاسفانه تاریخ را برای سرکوب مطالبه گران به خدمت گرفتند وبار دیگر نشان دادند که رویدادهای تاریخی و الگوهای رفتاری در صدراسلام و نگاه سلیقه ای به آن ها بازیچه دست برخی نه برای رشد و تکامل فکری جامعه بلکه برای سرکوب دگر اندیشان شده است و این روزها به وضوح شاهد آن هستیم. ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
قاسمیان در دانشگاه تهران عدالتخواهان را سگ های هار ولگرد و بی قلاده و امدنیوز آینده نامید این هم نمونه ای از انحطاط فکری، بغض سیاسی و روحیه تکفیر است این دقیقا نقطه مقابل جهاد تبیین است، برچسب زدن هایی که نشان از احساس ضعف و کمبود در مصاف علمی و پژوهشی بر سر یک مساله است. این رفتار ها و متکثر شدن آن به بخش قابل توجهی از جامعه انقلابی در مواجه با جریان های مخالف و حتی با برخی دگر اندیشان انقلابی نشان می دهد که جهاد تبیین و تبلیغ برای ما یک مساله ضروری و فوری است اینکه رهبرانقلاب بعد از گذشت چهل و سه سال از انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مطرح و آن را به عنوان یک ضرورت و نیاز قطعی عنوان می کنند به این مساله بر می گردد که ما بایست در روش های تبلیغی و تبیینی در بخش های مختلف جامعه بازنگری کنیم طرح جهادتبیین به این معنا نیست که تا به امروز تبلیغ و تبیین در بخش های مختلف کشور نبود بلکه معنای این مساله این است که تغییر روش ها و گونه های مواجهه با تبیین و تبلیغ دین و ارزش های انقلاب اسلامی در زمانه کنونی به یک بایسته و ضرورت رسیده است ابوقاسم