eitaa logo
عفاف امین
106 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.1هزار ویدیو
172 فایل
به یاد قهرمان عرصه عفافگرایی شهید امین،نوجوان ۱۷ ساله که رفتن به جبهه را به ماندن در کنار دخترخاله فتنه گرش ترجیح داد.در این کانال مطالب کتاب درسنامه عفاف را عرضه می کنیم .هم چنین پیام های کانال های دیگر در موضوع عفافگرایی را فورواد می کنیم. @Esaldorgar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خط شکن فرهنگی
🟣 مجسمه زنان چادری پیش از اسلام و مسیحیت ✍ دکتر سید مرتضی میرسراجی @drmirseradji 🔹لینک مطلب جهت مطالعه: 🔻🔻🔻🔻 https://tabnakbato.ir/fa/news/199074/
🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستی‌اش 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یکی از تصویرسازی‌های تحریف‌آلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعی‌اند برخوردهای سخت در دوره‌های گذشته، حاصلی نداشته است و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج اراده‌شده، متصل نگردیده است. در این روایت، این‌طور وانمود می‌شود که گویا نظام در دهه‌های گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوری روبرو است. در واقع، اینان می‌کوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجهه‌ای، بی‌فرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید. ۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهه‌های گذشته، هیچ‌گاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی فرهنگ نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولت‌ها و جریان‌های رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارف‌های سیاسی و تقابل‌های انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچ‌گاه به آن به عنوان امر مستقل و کلیدی، نگاه نشده است. از طرف دیگر، مواجهه‌های انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بوده‌اند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانه‌ای داشته‌اند. ازاین‌رو، میان واقعیت سیاست‌ها و عملکردها از یک سو، و روایت‌های رسانه‌ای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد. حتی گشت ارشاد نیز که این‌همه دربارۀ سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهه‌های بسیار ناچیز و حداقلی‌اش نمی‌تواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند. به‌این‌ترتیب، باید صریح گفت که در طول دهه‌های گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «به‌خودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرت‌ها و امکان‌های ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است. ۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیم‌بند و رقیق است، نمی‌توان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» می‌کاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» می‌شد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه این‌که وانمود شود حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز نتیجه نگرفت. به‌خصوص در دهۀ نود در اثر سیاست‌های لیبرالیستی در دولت اعتدال‌گرا، نه‌فقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود سرعت بیشتری پیدا کرد. در واقع، سیاست‌های دولت اعتدال‌گرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد. این سیاست‌ها به لایه‌های تجددی جامعه، نشان داد که امکان پیشروی دارند و می‌توانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانه‌زنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند. این دولت برای آن‌که از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزش‌های اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگری‌های فرهنگی رسمیت بخشید. ۴. تنها در لحظه‌هایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالف‌خوانی از درون حاکمیت می‌شوند جان تازه می‌گیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگی‌شان در عرصۀ عمومی می‌پردازند. در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت می‌شوند و احساس انقباض و انسداد می‌کنند و به حداقل‌ها رضایت می‌دهند. پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمی‌خیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند. اینان تابع سیاست‌های فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمی‌خواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عبور کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دوره‌ای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ می‌کنند، این خوداظهاری‌های و جسارت‌ها و ساختارشکنی افزوده می‌شوند و اینان می‌توانند پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند. 🖇 منتشرشده در: https://irna.ir/xjNrp5
هدایت شده از همراه شهدا🇮🇷
🇺🇸تجاوز در آمریکا؛ هر ۶۸ ثانیه یک نفر 🔻روزنامه کیهان نوشت: هنوز هم هستند افرادی که باور دارند با آزادی حجاب و پوشش در کشور، حرص و ولع مردان نسبت به جنس زن کمتر شده و به مرور جامعه از نظر جنسی به ثبات و امنیت عمومی خواهد رسید، درست مثل کشورهای خارجی. 🔻در هر ۶۸ ثانیه یک آمریکایی مورد تجاوز قرار می‌گیرد و هر ۹ دقیقه قربانی آن یک کودک است. این در حالی‌ است که از ۱۰۰۰ مرتکب، تنها ۲۵ نفر به زندان می‌افتند. @Hamrahe_Shohada
19.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞مستند: ، اسمی که رمز شد! 🔺رازهای ناگفته ژینا ، چگونه یک اسم تبدیل به اسم رمز شد؟ 🔺صفر تا صد اتفاقات حول محور فوت مهسا امینی تا انتها ببینید .... ⚙ کاری از گروه رسانه‌ای ✅ پیام سازنده‌ی اثر : نشر این فیلم به هر شکلی آزاد است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینکه کاخ سفید هم از مصی علینژاد خواسته هویتش رو تغییر بده معانی خیلی مهمی داره: ۱- آمریکا هم علیرغم هارت و پورت ظاهری، فهمیده به این جریان ضد ایران هیچ امیدی نباید بست، بلکه بهتره در پستو پنهانش کرد! ۲- کسی که مملکت و ملت خودش رو به بیگانه میفروشه، عاقبت باید هویت خودش رو هم رایگان بده بره! 💬 Kian Abdollahi ══════🇮🇷═════ @JANGEFARHANG
‏نقش ‎ در جنگ شناختی ضد میهن و مردم: 😈تبدیل شدن به الگو برای مخاطب با جادوی رسانه ⬇️ 🔯 ارتباط سفارتخانه‌های غربی با آنان و پیشنهاد دریافت تابعیت دوم با شروط زیر: 1️⃣ نمایش سبک زندگی مغایر ایران و اسلام 2️⃣ سیاه نمایی از شرایط جامعه در فیلم‌ها و صفحات مجازی ‏3️⃣ ایجاد شک و بغض نسبت به ارزش‌ها 4️⃣ ترویج بی‌بند و باری های اخلاقی 5️⃣ عادی سازی گناه و روابط آزاد در جامعه 6️⃣ماهیگیری سیاسی در فتنه‌ها و حوادث مانند متروپل 7️⃣ بی‌ثبات سازی و تشدید آسیب‌های اجتماعی 8️⃣ ایجاد شکاف و گسل نسلی، هویتی و اجتماعی 9️⃣ حیوان آزاری و ترویج اباحه‌گری و... ✍ سید علیرضا آل‌داود ══════🇮🇷═════ @JANGEFARHANG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حرف‌های یک فمینیست درباره نتایج آزادی پوشش سخنان کامیل پالی، فمینیستی که در حال حاضر به منتقد فمینیسم کنونی تبدیل شده، درباره اثرات این ایده که «زنان باید بتوانند هر چه می خواهند بپوشند» 🔝این فیلم را به طرفداران جنبش ز،ز،آ نشان دهید... ══════🇮🇷═════ @JANGEFARHANG
نشریه اشپيگل نوشت: یک مهدکودک در هانوفر آلمان درخواست داده که اتاق هایی برای کودکان ایجاد شود تا در آن کودکان بتوانند بدن و تمایلات جنسی خود را کشف کنند. بعد از گذشته تنها دو روز همان نشریه نوشت : یکی از کارکنان آن مرکز در (اتاق کاوش بدن) متهم به سوءاستفاده جنسی شد و بلافاصله "اتاق کاوش بدن" به حالت تعلیق درآمد. این چیزها چشم و دل سیری ندارد ...!! ══════🇮🇷═════ @JANGEFARHANG
‏‎اگر برانداز بودم همین یه دلیل برام کافی بود که طرفدار جمهوری اسلامی بشم ══════🇮🇷═════ @JANGEFARHANG