هدایت شده از جرعه ای از نور // محمد عمومی
42.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی آثار مفید: ۳ کتاب خوب
پایگاه تبیینی_انتخاباتی محمد عمومی
(نامزد انتخابات خبرگان)
#۳۹
↙️ با ما در اطلاع و نشر همراه شوید.
https://eitaa.com/omoomi39
هدایت شده از 🇮🇷خبر طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅یک کار رسانه ای تمیز
وقتی برای بی قانونی جوابی نمی تونی بدی
🇮🇷 #خبر_طلاب
http://eitaa.com/joinchat/1026359310Cd87a388a56
دیدگاههای مرتبط با نمایندگی خبرگان جناب استاد محمد عمومی (مجموعه نماوا)
"قسمت اول"
1. زندگینامه و سوابق اجرایی
https://eitaa.com/omoomi39/83
2. مقطع حسلاس زمانی تا کی؟
https://eitaa.com/omoomi39/84
3. دشمنتراشی چرا؟
https://eitaa.com/omoomi39/85
4. انتقاد از مسوولان،آری یا خیر؟!
https://eitaa.com/omoomi39/86
5. چرا اطاعت از غیر معصوم؟
https://eitaa.com/omoomi39/87
6. دو نگاه به مردم
https://eitaa.com/omoomi39/89
7. نظریه ریشه دار یا بی ریشه (پیشینهی اصل ولایت فقیه)
https://eitaa.com/omoomi39/91
8. یک اعتقاد و دغدغه
https://eitaa.com/omoomi39/92
9. چرا حکومت؟ چرا فقیه؟
https://eitaa.com/omoomi39/93
10. سه کتاب خوب
https://eitaa.com/omoomi39/94
11. آزادی بیان آری یا نه؟
https://eitaa.com/omoomi39/95
12. معرفی آثار فاخر: کتاب حکایت حکومت
https://eitaa.com/omoomi39/96
13. نطق تلویزیونی
https://eitaa.com/omoomi39/97
14. ولایت فقیه و گفتمانهای جدید
https://eitaa.com/omoomi39/98
15. همه یا هیچ (آرمانگرایی افراطی، راهکار یا مانع؟)
https://eitaa.com/omoomi39/100
16. برد- برد/ باخت- باخت (نگاه از بالا به مسیر)
https://eitaa.com/omoomi39/102
17. چرا خبرگان وارد میدان نمیشوند.
https://eitaa.com/omoomi39/108
18. شهر محل سکونت و ارتباط با مردم
https://eitaa.com/omoomi39/110
19. معرفی آثار فاخر: حکومت اسلامی
https://eitaa.com/omoomi39/111
20. معرفی آثار فاخر: نظام ولایی و پاسخ به شبهات
https://eitaa.com/omoomi39/112
سلام علیکم
متن ذیل قسمتی نسبتا عجیب از یافته های کتاب از خوب به عالی که نتیجه یک پژوهش پنج ساله پیرامون عوامل حرکت به سوی شرکت های (سازمان های) سطح عالی است در واقع در متن ذیل یافته هایی که بر خلاف باورهای رایج مدیران است را ذکر می کند که جای تعجب زیادی برای حقیر داشت و هر چند زیره به کرمان بردن است اما از باب ارادت و علاقه تقدیم حضورتان میکنم:
یادداشت ویژه: سگهایی که پارس نکردند
شرلوک هولمز در داستانی به نام ماجرای «علامت نقره ای» اتفاق عجیبی را که شب هنگام رخ داد و به یک سگ مربوط میشد کلید معمای خود عنوان کرد.
در این داستان معلوم میشود که سگ مزبور در شب حادثه هیچ واکنشی از خود نشان نداده است و این از نظر هولمز، رویدادی غیر عادی بود که موجب شد به این نتیجه برسد که نخستین فرد مظنون حتماً باید کسی باشد که سگ را خیلی خوب می شناخته است. آنچه در تحقیق ما پیدا نشد - یعنی سگهایی که انتظار می رفت پارس کنند اما نکردند - به یکی از بهترین کلیدهای راهنما برای کشف عملکرد اصلی خوب به عالی تبدیل شد. وقتی به درون جعبه ی سیاه گام نهادیم و لامپهای برق را روشن کردیم اغلب از آنچه دیده بودیم به اندازه همان چیزهایی که ندیده بودیم تعجب کردیم به عنوان مثال:
1) در حقیقت مدیران نامداری که از بیرون سازمان آمده و به اداره امور می پردازند نقشی در رساندن یک شرکت از مرحله ی خوب به عالی ندارند. در میان مدیران شرکتهای رهسپار تعالی ده نفر از هر یازده نفر از درون خود سازمان به منصب مدیریت رسیده اند. حال این که شرکتهای همتراز شش برابر بیش از دیگران سعی داشته ان مدیران خود را از میان افراد بیرون سازمان انتخاب کنند.
2) ما با هیچ روش سازمان یافته ای مواجه نشدیم که نشان دهد بین مزایای دریافتی مدیران و عملکرد آنها در جهت رساندن شرکت از مرحله خوب به مالی ارتباطی وجود دارد. اطلاعات ما این مطلب که ساختار پاداش مدیریت محرک اصلی عملکرد شرکت هاست را رد می کرد.
3) خط مشی به خودی خود شرکتهای رهسپار تعالی را از شرکت های هم تر از آنها مجزا نمی کرد هر دو گروه از این شرکتها استراتژیهای خوبی داشتند و هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم شرکتهای رهسپار تعالی به نسبت شرکتهای هم تراز زمان بیشتری را صرف تصمیم گیریهای استراتژیک و بلند مدت می کنند.
4) شرکتهای رهسپار تعالی علی الاصول تنها در فکر این نبودند که برای رسیدن به مرحله ی عالی چه اقداماتی را باید صورت دهند بلکه به این نکته نیز توجه داشتند که باید از انجام کدام کارها اجتناب ورزند و کدام کارها را متوقف سازند.
5) فن آوری و تغییرات مبتنی بر آن در واقع هیچ نقشی در ایجاد یک تحول برای رسیدن به مرحله ی عالی ندارد فن آوری میتواند تحول را تسریع کند. اما نمی تواند آن را پدید آورد.
6) ادغام شدن با شرکتها و یا خرید آنها در حقیقت هیچ تأثیری در برانگیختن تحولی از مرحله خوب به عالی ندارد؛ ادغام دو شرکت متوسط هرگز یک شرکت عالی را ایجاد نمی کند.
7) شرکت های رهسپار تعالی توجه چندانی به تغییر مدیریت ایجاد انگیزه در افراد یا ترغیب آنها برای مشارکت نشان نمیدادند تحت شرایط مطلوب، مشکلات مربوط به امور مدیریتی ترغیب به مشارکت ایجاد انگیزه و تغییر در حد وسیعی از میان می روند.
8) شرکتهای رهسپار تعالی هیچ گاه عنوان تبلیغ ضیافت نهار و یا برنامه ای برای نشان دادن تحولات خود نداشتند. در واقع برخی از آنها اظهار می کردند که تا مدتی ازحجم تغییرات خود بی اطلاع بودند و تنها وقتی که عملکردهای خود را مورد بازبینی قرار می دادند، متوجه این موضوع میشدند. بله آنها به راستی در کسب نتایج، جهشی انقلابی کردند. اما این جهش از طریق یک روند انقلابی صورت نگرفته بود.
9) بسیاری از شرکت های رهسپار تعالی در میان صنایع موفق نبودند و برخی از آنان حتی در صنایع بسیار ضعیفی قرار داشتند. در هیچ یک از موارد، با شرکتی مواجه نشدیم که به طور ناگهانی و برق آسا جهش کرده باشد. عالی بودن محصول شرایط و موقعیت نیست. عالی بودن همان گونه که مشخص شد تا حدود زیادی مبنی بر انتخاب آگاهانه است.
لذیذانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️نا گفته هایی بسیار مهم از حافظه ی تاریخی شبه اصولگرایی⚠️
چرا به پزشکیان رای میدهم:
چون فکر میکنم این هایی که در ستادش رفت و آمد میکنند مثل آخوندی و ظریف و نوبخت و جهانگیری را به کار نمیگیرد و آدم از فضا می آورد برای دولتش...
چون یادم نیست در دولت یازدهم و دوازدهم ۸۰۰۰ واحد تولیدی تعطیل شد..
یادم نیست بیکاری به اوج خود رسید..
یادم نیست برق قطع میشد
برق واحدهای تولیدی را قطع کردند که جبران شود و محصولات آنها از جمله سیمان چند برابر شد..
یادم نیست چیزهایی که فکرش را هم نمی کردی از جمله پیاز و سیب زمینی و شکر و روغن هم نایاب میشد..
یادم رفته صبح جمعه میفهمیدند بنزین گران شده..
یادم رفته پتروپالایشگاه ها تعطیل شدند و رکورد واردات بنزین را زدیم..
یادم رفته بدترین توهین ها و بیشترین شکایت ها به منتقدان میشد..
یادم رفته که شعار رفع حصر میدادند و در شورای امنیت رای به حصر میدادند..
یادم رفته که برای برجامشان سکه ها گرفتند و بعداً که مفتضح شد گفتند تصمیم نظام بود..
یادم رفته مردم در کرونا تلف میشدند و میگفتند به خاطر FATF به ما واکسن نمیدهند..
یادم رفته که می گفتند جوانان ما آبگوشت بزباش هم بلد نیستند درست کنند..
یادم رفته برادر رئیس جمهور و برادر معاون اولش دزد بود..
یادم رفته که تشک لایکو رئیس جمهور را با پرواز اختصاصی میفرستاند..
یادم رفته که مملکت را دودستی تقدیم سوداگران ارز و سکه کردند تا مردم را بدبخت کنند..
یادم رفته چطور در بورس ملت را فریب دادند و جیبشان را زدند..
یادم رفته که گفتند مردم تلاش کنند تا ما به اهدافمان برسیم..
یادم رفته که دختر و پسرشان را لیستی وارد مجلس کردند..
یادم رفته رکورد رشد اقتصادی منفی را زدند..
یادم رفته پروژه ها را با 20 درصد پیشرفت چند بار افتتاح کردند..
یادم رفته که 45 هزار وپونصد تومن یارانه برایشان مصیبت عظما بود..
یادم رفته افتخار میکردند یک واحد مسکن برای مردم نساختند و خانه دار شدن را به رویا تبدیل کردند..
یادم رفته که با کفش گلی پا در چادر زلزله زده گذاشتند..
یادم رفته که به جای استفاده از این همه ظرفیت جوان، گفتند مشکل ما این دهه شصتی ها هستند..
یادم رفته که بهترین توافق تاریخشان به یک امضای کری بند بود و بایک تغییر رئیس جمهور و یک آزمایش موشکی رفت روی هوا..
یادم رفته که زبان دنیا را بلد بودند ولی نتوانستند یک کلمه suspension را ترجمه کنند و به مردم گفتند تحریم ها لغو میشود. بماند که همان تعلیق هم نشد..
یادم رفته که 800 تحریم را به 1500 تحریم رساندند..
یادم رفته که اصلا اراده ای برای خدمت به مردم نداشتند و فقط قدرت و ثروت برایشان مهم بود..
یادم رفته به بهانه خصوصی سازی چه کردند با بزرگترین کارخانه جات تولیدی
یادم رفته به جای قرارداد با واحدها تولیدی التماس شرکت های خارجی را کردند و آخر هم هیچ..
یادم رفته که با کلی سرو صدا و التماس هواپیمای ریجکتی ایرباس را آوردند..
یادم نیست بدهکار ترین دولت تاریخ را رقم زدند..
یادم نیست 700 میلیون دلار تراز حساب دولت منفی شد..
یادم رفته
یادم نیست
حافظه ی تاریخی ام پاک شده..
🔻❗یادم رفته ولی خودم هم صبح جمعه میفهمم چه کردم با خودم و کشورم..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت #طنز مردم
میکروفنی که برجامیان غربگرا که توی صورت مردم محروم و مظلوم پرت کردند!
#انتخابات
#پزشکیان
#جلیلی
محمدجواد عادلیان
https://eitaa.com/mjadel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 من سهراب خوشگویی هستم دانش آموخته دانشگاه مونیخ در رشته هوافضا، کارمند سابق و همکار فعلی شرکت BMW در بخش مهندسی، موسس و مدیرعامل یک شرکت فنی مهندسی در آلمان و بنیانگذار و مدیرعامل یک محموعه دانش بنیان در ایران
رای من با افتخار دکتر سعید جلیلی است
حمایت قاطع اقتصاددانان از سعید جلیلی
حمایت نهایی ۲۰۰ اقتصاددان از سعید جلیلی
مشاهده اسامی اقتصاددانان حامی جلیلی👇👇
شورای عالی اقتصاد مقاومتی
https://eitaa.com/shorayaalieghtesadmoghavemati
شورای عالی اقتصاد مقاومتی
http://B2n.ir/m57714
67.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 جریان قدرتمند دعوت
▫️ برادر #هانی_ایرانمنش
💡اهمیت ساعات باقیمانده تا پایان انتخابات
#دعوت
#زنجیره_تواصی
#آستانه_محرم
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
✅ @heyat_co
🌐 www.heyat.co
#سیل_استغفار
وجود آقای رییسی عزیز برای مردم نعمت بود و رفتنشان از بین ما بعید نیست ناشی از کفران این نعمت باشد.
برای اینکه باب نعمت رییس جمهور خدوم و دلسوز بسته نشود باید بسیار به درگاه خدا استغفار کرد که بهترین خیر برای همهی مردم رقم بخورد.
با هر ذکری خواستند استغفار کنند اما نکته اینکه باید سیل استغفار راه بیفتد تا رحمت فراگیر شود.
راه نجات ما مردم از گرفتاریهای سخت پیش رو بازگشت به خداست.
#استغفار_عمومی
از شاگردان مرحوم آیه الله العظمی بهجت
🔻اصلاحطلبان و یک سبد «رأی ضعیف»
🖊مهدی جمشیدی
برخلاف تصویری که اکنون از سوی اصلاحطلبان در حال ساختهشدن است، آنها نتوانستند صدای معترضان و خاموشان جامعه باشند و چشمها را به سوی خود، خیره کنند و رأیِ بامعنا و پُرمایهای را به دست آورند. این گزاره، مبتنی بر چند دلیل است:
[یکم]. «پنجاه درصد» از جامعه در انتخابات شرکت نکردند، درحالیکه اصلاحطلبان مدعی بودند که عدممشارکت این بخش از جامعه، به دلیل تنگنظریهای شورای نگهبان در تأییدصلاحیتها و حذف گزینههای اصلاحطلب است. اکنون مشخص شد که حتی اگر یک گزینۀ اصلاحطلبِ حداکثری نیز در میدان باشد و حتی اگر همۀ سرمایههای انسانی و رسانهای و ساختاریِ اصلاحطلبان نیز به صحنه بیایند، حاصلش بسیار اندک خواهد بود. پس مسألۀ «مشارکت»، ارتباطی با «تکثّر نامزدها» ندارد و اینگونه نیست که اگر از جریان اصلاحات، کسانی در معرکۀ انتخاب مردم باشند، مشارکت حداکثری نیز تحقّق خواهد یافت. میان تکثّر نامزدها و مشارکت حداکثری، ارتباطی وجود ندارد و ریشۀ مشکل را باید در جای دیگری جُست. آن بخش منفعل و خاموش جامعه نیز، اصلاحطلبان را نمیپذیرند و آنها را نمایندۀ خود نمیدانند و حضور آنها به عنوان نامزد، نمیتواند موجب تولید انگیزه و اراده بشود.
[دوّم]. از این گذشته، اصلاحطلبان حتی در چهارچوب گفتارِ «اثباتی» و «معطوف به خودشان» نیز نتوانستند بدنۀ اجتماعی را بسیج کنند، بلکه کوشیدند از طریق تصویرسازی وارونه و غیراخلاقی از سعید جلیلی، رأیسازی کنند. رأی آنها، بیش از آنکه رأی به خودشان باشد، ریشه در نفیهای هیجانی و انکارهای رسانهای داشت. اگر آنها این شگرد ناجوانمردانه را در پیش نمیگرفتند و از جلیلی، چهرۀ جنگطلب و ویرانگر نمیساختند و این بخش از جامعه را نسبت به او دچار بیم و هراس نمیکردند، چند میلیون ریزش رأی میداشتند. پس بخشی از رأی به آنها، «رأی به آنها» نبوده، بلکه «نه به دیگری» بوده است و این «نه» نیز، مبتنی بر توهم و دروغی بوده که القاء شده است.
[سوّم]. دیگر اینکه «شانزدهونیم میلیون رأی» در نسبت با انتخاباتهای قبلی، رقم بالایی نیست و نشان میدهد که ظرفیت اجتماعیِ اصلاحطلبان، بهشدّت کاهش یافته است. شهید رئیسی در انتخابات سال ۹۶، با شانزده میلیون رأی، نفر دوم شد و در انتخابات سال ۱۴۰۰ با هجده میلیون رأی، نفر اوّل. بنابراین، حاصل آنهمه غوغای انتخاباتیِ اصلاحطلبان، معجزۀ انتخاباتی نبود، بلکه فقط یک «رأیِ متوسط به پایین» شکل گرفت که از دورههای قبلی نیز کمتر بود. پزشکیان نمیتواند ادعا کند که با این رأی، «نمایندۀ بخش عمدۀ جامعه» است، بلکه رأی او، فقط زمینۀ انتقال قدرت را فراهم کرده است. همین و نه بیشتر. این رأی، معنای اجتماعیِ جدّی و گستردهای ندارد و نازل و کممایه است، اما مطابق قانون، وی رئیسجمهور است. پس سخنگفتن از «رفراندوم»، در انتخابی که نتیجهاش «شانزدهونیم میلیون رأی» بوده، مایۀ تمسخر است.
[چهارم]. رأی پزشکیان، برخاسته از «تحریک قومیّتی» بوده و این به دلیل آن بوده که وی و جریان انتخاباتیاش کوشیدند مسألۀ قومیّت را عمده و برجسته کنند. اما روشن است که رأی قومیّتی، بیارزش و نازل است؛ چون بر «عقلانیّت سیاسی» تکیه ندارد و فقط از «تعصّب» برمیخیزد. تحریک قومیّتها و نشاندن خویش بر روی گسل قومیّتی، رأیساز است، اما رأیِ «سیاسی» و «خردمندانه» نیست. اگر انتخابات، عرصۀ رقابت نظریهها و رویکردها و شایستگیها و فضیلتهاست، پس باید انگیزههای سخیف از قبیل انگیزههای قومیّتی، کنار نهاده شوند و رأیدهنده، با عقلانیّت و بر اساس شایستگی انتخاب کند. برخی قومیّتها در این انتخابات، چهرۀ ناموجّه و نامعقولی از خود نشان دادند و اسباب ملامت و تحقیر خود را فراهم کردند. تفاخر و ترجیح قوممدارانه، از هر قومی که باشد، نارواست و به معنی نادیدهانگاشتن امر ملّی و رشدنیافتگی سیاسی و فقر استدلال عقلانی است.
[پنجم]. سعید جلیلی توانست «سیزدهونیم میلیون رأی» را به دست آورد؛ یعنی تنها «سه میلیون رأی» با پزشکیان فاصله داشت. این فاصله، ناچیز است و «عدماجماع» و «دوتکهگی» را نشان میدهد. پس جامعه، به یک سو نغلتیده و وزنۀ یک طرف، سنگین نشده، بلکه این وضع، بیشتر بیانگر فاصلهسازیِ احساسی و لحظۀ آخر است. پزشکیان نتوانسته به یک جریان اجتماعیِ وسیع و اکثری تبدیل بشود و تفاوت محسوس ایجاد کند، بلکه با اندکی تفاوت به قدرت دست یافته است. در مقابل، رأی بالای جلیلی، هرچه که کمرمقی و ناتوانی پزشکیان را نشان میدهد، از وجود یک پایگاه اجتماعیِ تثبیتشده و وفادار و قوی برای جلیلی نیز سخن میگوید. او اینک به یکی از گرانیگاههای سیاسیِ جامعۀ ایران تبدیل شده و بهراستی، قدرت اثرگذاری و اجماعسازی دارد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
May 11
#هوایی
سلام علیکم
این انتخابات جلوهی خوبی از شبکهسازی برای خیلی از بچههای انقلابی بود. اگر این کار به طور منظم به مدت ۴ سال انجام شود و به لحاط محتوایی و قالبی همهی ما فعال برخورد کنیم قاعدتا انقلاب اسلامی وارد فصلی نو در انسجام ملی بر اساس یک اندیشهی عمیق و افقگشا خواهد شد.
پیشنهاد میشود این تجربهی ارزشمند را گرامی بداریم و از آن به عنوان طلیعهی امتسازی استفاده کنیم.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
سلام علیکم
نمیدانم برای جریان اصلاحات آیندهی روشنی قابل تصور است یا خیر، زیرا در صورت ادامهی شرایط کنونی رئیس جمهور منتخب میتوان صدای ناقوس پایان اصلاحات را شنید.
شاید رئیس جمهور پزشکیان سکوی پرش اصلاحات به قعر تاریخ بوده و چنین سرمایهسوزی عظیمی در تاریخ اصلاحات بینظیر باشد.
امیدوارم شاهد بازسازی شخصیت ایشان در قامت ریاست جمهوری ایران اسلامی ۱۴۰۳ باشیم.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
سلام علیکم
شاید مرکزیترین جملهی اندیشهی انقلاب اسلامی را بتوان عبارت: دفاع از مظلومان (مستضعفان) عالم دانست. نکتهی مهم آنکه برای هر کس اولین مظلوم وجدان خود اوست که با نادیده گرفتن آن ملاکها در تشخیص و تطبیق مظلوم تغییر میکند. برخی فقط نقد میکنند و اقدام نمیکنند و برخی فقط به داخل نگاه میکنند و برخی فقط به خارج.
وجدان به عنوان پیامبر درونی انسان اگر مورد بیمهری قرار نگیرد زمینهی استفادهی صحیح انسان از دین که تنظیمگر نسبت میان عقل و عرف و اخلاق و معنویت و منفعت است را به دست میآورد.
بدون وجدان ایثار و گذشت و انصاف بیمعناست.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
سلام علیکم
یکی از مسائلی که به شدت ذهن مرا آزار میدهد آن است که چرا خداوند اینقدر به بنیاسرائیل علی رغم بدعهدیها و نافرمانیها و جنایتها، فرصت میدهد و عنایت دارد؟
از کشتن انبیاء تا تحریف آیات و تکذیب نشانهها و از داستانهای دوران حضرت موسی علیه السلام تا غزه.
پاسخ واقعی را نمیدانم ولی آنچه فعلا به عنوان یک جواب نسبتا قابل قبول پذیرفتهام آن است که این قوم به شدت با یکدیگر اتحاد دارند و از یکدیگر حمایت میکنند. این حمایتها علیرغم تمام تفاوتها و شکافهای فکری و سلوکی و اعتقادی بین آنهاست. بسیاری از افراد شنیدهاند یا میدانند که یهودیان برای موفقیت و رشد اسراییل چه پولهایی که حواله نکردهاند و این کار جدای از اغراض و اهداف کار ثمر بخش و زیباییاست. این در حالیاست که در جامعهی ما هرکس به منافع و رشد فقط خودش میاندیشد.
اگر این حرف صحیح باشد به نظر شما در صورتیکه مومنین وحدت پیدا کنند چه آثار و برکاتی شکل خواهد گرفت؟
کاش میپذیرفتم که باید از خودمان شروع کنیم
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#یواشکی
سلام علیکم
کمی عاشقانهی دو نفره بین خود و خدا تعریف کنیم.
با حسین علیهالسلام این کار آسانتر هم میشه.
باید تا عاشورا اوج بگیریم.
و کربلا وادی عشاق است.
ان شاء الله اربعین
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
سلام علیکم
دلسوزی و خیرخواهی یکی از مهمترین خصوصیات مومن است. تا آنجا که در حدیث داریم خیرخواهی و دلسوزی غریزهی مومن است.
این خیرخواهی نه فقط برای دوستان که برای همه است و مصداق اکمل آن اهل بیت علیهم السلام.
باید تمرین کنیم تا بتوانیم با خمیرمایهی خیرخواهی و دلسوزی و به دور از تکبر و خودبرتربینی به سوی تشکیل امت اسلامی گام برداریم.
امت اسلامی یک حزب به معنای رایج سیاسیاش نیست.
یک تجربهی جدید از زندگی و یک سبک بالغانه در زیستن است که با خود نظم نوینی را بر تن عالم خواهد نمود.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
انقلاب اسلامی به معنای جوشش و تحولی است که از درون اسلام ایجاد میشود و غیر خدا را در خود ذوب میکند و پیش میرود تا زمین عرصهی تام خليفةاللهی شود.
این جوشش از درون انسان خاکی، مومن انقلابی تولید میکند و از شهرها بلد طیبه و در فضای اندیشه گفتمانی ناب که خدا محور و امام راهبر است.
انقلاب اسلامی صرفا یک اندیشه نیست که در ذهن جای گیرد.
انقلاب اسلامی حقیقتی است که در هر جای وجود نقشی ایفا میکند از قلب تا خانواده و از اجتماع تا امت و از معماری تا تمدن.
کاش میشد از زبان تا نگاه و از عمل تا قلب انقلابی به سوی فرج رقم میزدیم.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
شاید بتوان گفت سیرهی اهل بیت در مواجهه با عامه و انحرافات دینی قهر و دوری گزیدن نبوده است. عباراتی نظیر "لولا علی لهلک عمر" و یا نقل اقامت از مدینه به کوفه دلیلی بر همین رویه بوده است. این در حالیاست که همهی ما فاطمیهها سیاه میپوشیم و امیرالمومنین علیهالسلام ریش خود را بابت غمی عظیم خضاب نکردند.
و نیز میبینیم که علی بن یقطین در زمان هارون در حالیکه از یاران امام صادق علیهالسلام است در درگاه هارون ردای وزارت به تن کرده و به رفع مشکلات مردم به خصوص شیعیان میپرداخت.
در جریان نسبت بین شیعیان و اهل تسنن نیز امامین انقلاب، ما را امر به وحدت کردهاند و البته نه وحدت در اصول و مبانی بلکه وحدت در میدان عمل و رعایت ادب و التیام با برادران اهل سنت.
در تعجبم که ناگاه دوستان اصولگرا با قهر از حاکمیت، حرکت تاریخی ایران اسلامی را از مبانی، ارزشها و رویههای همسو با انقلاب اسلامی تهی گذاشته و میدان را برای شیطنت و یا غفلت پراکنی دیگران مهیا کنند.
در حالیکه مخالفت با انتخاب نامزدی، برای بعضی وظیفه است باید دید که مطالبهگری و هدایت و خدمت به جریان انقلاب اسلامی پس از نتخاب نامزد مذکور وظیفه تلقی میشود یا خیر.
شاید به جرأت بتوان گفت جریان انقلابی به لحاظ قوت مبانی و اخلاقی توان هضم و تعامل با جریانهای کم توجه به ظرفیتهای اسلام ناب محمدی را داشته باشد. منتهی این رویکرد نیازمند گذشت از احساسات و غم ناشی از عدم توفیق و بازآرایی خویش بر اساس وظایف ما به سوی تمدن در گام دوم است.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c