eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
475 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌وضعیت در عصر امام حسن (ع) ابوبکر خوارزمی(م383ق) درباره وضعیت دوره امام عسکری(ع) مینویسد: ◀️آنان هر کسی را شیعه بدانند به می رسانند؛ ◀️هرکس نام پسرش را بگذارد، خونش را می ریزند. ◀️شاعر شیعه چون در مناقب وصی(علی) و معجزات نبی شعر بگوید، زبانش را می برند و دیوانش را پاره می کنند. ◀️عباسیان در صورتی به کسی بخشش می نمودند که به آل أبی طالب گوید. ◀️علویان را از یک وعده خوراک منع می کنند. یک جرعه آب را از اولاد (س) دریغ می دارند. ◀️یکی شمشیر خود را گرو می گذارد و دیگری پیراهنش را میفروشد. در چنین فضایی امام حسن عسکری(ع) از طریق سازمان و با بیان اوصاف و توجه دادن آنان به اعتقادات، میراث مکتوب امامیه و جان شیعیان را حفظ کرد. 📚ابوبکر خوارزمی، الرسائل، ص129- 130. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
✅ اگر خواستیم کاری انجام بدهیم که به ختم شود، چاره ‌ای نیست مگر به حق شروع کنیم. کاری را می‌ توان به حق شروع کرد که هم داشته باشد؛ یعنی فی نفسه عمل خیر باشد و هم که انسان آن کار را به خدای خود نسبت بدهد و به استناد به خدا انجام بدهد. این کار را انسان به خدا نسبت می‌ دهد می‌ گوید به نام خدا آغاز می ‌کنم، به نام خدا شروع می ‌کنم. قهراً در این کار جز خدا هدفی دیگر نخواهد داشت. از انضمام آن حُسن فاعلی که فاعل است و این حُسن فعلی که است، انسان یقین پیدا می‌ کند که این کار به مقصد می ‌رسد. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ از ديدگاه اسلام، قوانين اجتماعي بايد به‌گونه‌اي باشند كه زمينه رشد معنوي و سعادت ابدي انسان‌ها را فراهم كنند و دست‌كم تضادي با تكامل روحي و معنوي نداشته باشند؛ زيرا در بينش اسلامي، زندگي اين جهاني مرحله‌اي گذرا از كل زندگي انسان است كه در عين كوتاهي، نقش اساسي را در سرنوشت ابدي انسان، ايفا مي‌كند. يعني در همين مرحله است كه انسان بايد با رفتار آگاهانه خود، سعادت يا شقاوت جاوداني را براي خويش فراهم كند. پس فرضاً اگر قانوني بتواند نظم اجتماعي را در اين جهان، فراهم كند ولي موجب بدبختي ابدي انسان شود، از ديدگاه اسلام قانون مطلوبي نخواهد بود هرچند مورد قبول باشد. ☘موسسه کلامی احیاء ☘ به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا گفته تعداد 124 هزار نفر بود؟ حجت الاسلام والمسلمین استاد ملکی پاسخ میدهند.... به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1