eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2هزار ویدیو
478 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
📣اطلاعیه موسسه کلامی احیاء با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان برگزار می کند. ❇️ نشست علمی با موضوع " اباحی گری در عصر ما، چالش ها و راهکارها " 🎙 سخنران : حجت الاسلام والمسلمین استاد علی نصیری "استاد درس خارج حوزه علمیه قم و استاد تمام دانشگاه، مولف ده ها مقاله علمی پژوهشی، کتب درسی و غیره. 📆 تاریخ: سه شنبه ١٣٩٩/١١/١٤ 🕰 ساعت ١١ صبح 🖥 لینک ورود به درگاه مجازی نشست👇🌷 🌐https://ac.whc.ir/r4rw2wrc5qfx/ . .
🔷 پیام انقلاب اسلامی برای انسان معاصر 🔹 گمان می‌کرد اگر دین در اجتماع حضور یابد، باید ایمان مطرح شود، نه انسان. همچنین اگر دین در نظام اجتماعی حضور پیدا کند، باید از آخرت سخن گفت، نه دنیا و آبادانی دنیا برایش مهم نیست، زیرا انسان مدرن در سنت خویش، قرون وسطا را می‌بیند. انسان مدرن می‌پندارد خدا از هر دری وارد شود، انسان باید خارج شود و نمی‌توان تکلیف و حق را با هم جمع بست. 🔹پیام انقلاب در نسبت دین و نظام اجتماعی، این چالش‌ها را از بین برد و گفت دین اگر بخواهد به آخرت انسان بدون دنیای آن بپردازد، به آخرت آن نیز نپرداخته است و زمانی می‌توانیم آخرت را آباد کنیم که دنیا را آباد نموده باشیم. 🔹تکلیفی که به نابودی حق انسان بینجامد، تکلیف الهی نیست و اگر بخواهیم از حقوق انسان سخن بگوییم و به تکالیف الهی عمل نکنیم، باید بدانیم اگر خدا از منظر انسان غایب شود، حقوق انسان نیز پایمال خواهد شد. 🔹جنایت انسان سنتی در قرون وسطا، بسیار کمتر از جنایاتی است که برای نمونه، در یمن رخ می‌دهد و میلیون‌ها کودک در اثر گرسنگی می‌میرند. 🔹 این است که حق و تکلیف باید با هم باشند و دو بال جامعه هستند. انقلاب نشان داد که اگر دین وارد نظام اجتماعی شود، انسان تجربه‌گرا و عقل‌گرا می‌فهمد به منبع معرفتی دیگری به نام وحی نیاز دارد. 🌷🌷 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بوی گل و سوسن و یاسمن آید (hamseda.pro) - Sorood Enghelabi.mp3
6.15M
⚘⚘دهه فجر انقلاب اسلامی مبارکباد⚘⚘
👇👇👇 ♨️سوال: ✅خدا در قرآن ميفرمايد هرکس از ياد من روي گردان شود زندگي سختي خواهد داشت ولي آدمهايي رو ميبينيم که گناه مي کنند و غرق در نعمت هستند !! ✍️پاسخ: (وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمی)[1]؛ «و هر کس از یاد من روی گرداند، پس حتماً زندگی (سخت و) تنگی برای اوست؛ و او را روز رستاخیز نابینا گرد می‌آوریم» درباره این که معیشت ضنک (تنگ) به چه مناست مفسران نظراتی مطرح کرده‌اند از جمله علامه طباطبایی می‌فرماید: و🌱 اگر فرمود: کسی که از ذکر من اعراض کند «معیشتی ضنک» یعنی تنگ دارد، برای این است که کسی که خدا را فراموش کند، و با او قطع رابطه نماید، دیگر چیزی غیر دنیا نمی‌ماند که وی به آن دل ببندد، و آن را مطلوب یگانه خود قرار دهد، در نتیجه همه کوشش‌های خود را منحصر در آن کند و فقط به اصلاح زندگی دنیایش بپردازد، و روز به روز آن را توسعه بیشتری داده، به تمتع از آن سرگرم شود، و این معیشت، او را آرام نمی‌کند، چه‌ کم باشد و چه زیاد، برای این‌که هرچه از آن به دست آورد به آن حد قانع نگشته و به آن راضی نمی‌شود و دائماً چشم به اضافه‌تر از آن می‌دوزد، بدون این‌که این حرص و تشنگیش به جایی منتهی شود. 🔶پس چنین کسی دائماً در فقر و تنگی به سر می‌برد و همیشه دلش علاقه‌مند به چیزی است که ندارد، صرف نظر از غم و اندوه و قلق و اضطراب و ترسی که از نزول آفات و روی آوردن ناملایمات و فرارسیدن مرگ و بیماری دارد، و صرف نظر از اضطرابی که از شر حسودان و کید دشمنان دارد، پس او علی‌الدوام در میان آرزوهای بر آورده نشده، و ترس از فراق آنچه بر آورده شده به سر می‌برد. 🔺در حالی که اگر مقام پروردگار خود را می‌شناخت و به یاد او بود و او را فراموش نمی‌کرد، یقین می‌کرد که نزد پروردگار خود حیاتی دارد که آمیخته با مرگ نیست و ملکی دارد که زوال‌پذیر نیست و عزتی دارد که مشوب با ذلت نیست و فرح، سرور، رفعت و کرامتی دارد که هیچ مقیاسی نتواند اندازه‌اش را تعیین کند و یا سر آمدی آن را به آخر برساند، و نیز یقین می‌کند که دنیادار مجاز است و حیات و زندگی دنیا در مقابل آخرت پشیزی بیش نیست، اگر او این را بشناسد دلش به آنچه خدا تقدیرش کرده قانع می‌شود و معیشتش هرچه باشد به رایش فراخ گشته، دیگر روی تنگی و ضنک را نمی‌بیند(ترجمه المیزان، ج 14، ص 316.) تفسیر نمونه: 📌گاهی تنگی معیشت به خاطر این نیست که درآمد کمی دارد، ای بسا پول‌ و درآمدش هنگفت است، ولی بخل و حرص و آز زندگی را بر او تنگ می‌کند نه تنها میل ندارد در خانه‌اش باز باشد و دیگران از زندگی او استفاده کنند، بلکه گویی نمی‌خواهد آن را به روی خویش بگشاید، به فرموده علی(ع) «هم‌چون فقیران زندگی می‌کند و همانند اغنیاء و ثروتمندان حساب پس می‌دهد». (تفسیر نمونه، ج‌13، ص: 328.) شهید مطهری می گوید: 🔹وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً)؛ آن کسی که از یاد ما اعراض می‌کند، معیشت سخت و تنگی پیدا می‌کند. با این‌که لازمه در یاد خدا نبودن این نیست که اسباب و وسایل مادی زندگی انسان (مثل قرض و بی‌پولی) انسان را تحت فشار قرار بدهد، ولی انسان از ناحیه درون تحت فشار قرار می‌گیرد برای این‌که چیزی را دارد که مطلوب واقعی‌اش نیست و از مطلوب واقعی چیزی در آن وجود ندارد. (مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 4، ص 653.) 📍سختی که در آیه مطرح شده فقط سختی مادی نیست بلکه مطلق است و می‌تواند شامل دو نوع سختی مادی و روحی باشد. بلکه می‌توان گفت سختی و راحتی مسأله‌ای روحی و روانی است که ارتباط صددرصدی با سختی و راحتی جسمی ندارد. لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ سخنان پروفسور کیت ال مور در مورد حقایق بیولوژیک و جنین شناسانه انسان در قرآن و اذعان به اعجاز علمی آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مطالب صوتی ادله ی اثبات امامت شرح حدیث فضلیت امیرالمومنین ع شرح خطبه ی متقین (همام) پرسش و پاسخ بامحوریت نهج البلاغه مدیریت در نهج البلاغه @bonyadghadirhamedan99.
velayat faghih.pdf
725.6K
📚 ولایت فقیه ویژه جوانان نسخه پی دی اف ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.