eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
468 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌جمله ی تاریخی و تمام کننده ی شهید ابراهیم عقیل : آمریکا فقط زمانی پیروز می شود که خدا را از میدان بیرون کند... پس آمریکا هرگز پیروز نخواهد شد 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆روش استفاده از قرآن موضوعی و نموداری. لینک کانال قرآن موضوعی و‌ نموداری🌸👇 @ghoranmn 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
مشخصات انتظار بزرگ‏ ۱. خوش‌بینی به آینده بشریت ... آینده‏‌ای بس روشن و سعادت بخش و انسانی که در آن شر و فساد از بیخ و بن برکنده خواهد شد در انتظار بشریت است. این نظریه الهامی است که دین می‌کند... ۲. پیروزی نهایی صلاح و تقوا و صلح و عدالت و آزادی و صداقت بر زور و استکبار و استعباد و ظلم و اختناق و دجل (دجّالگری و فریب). ۳. حکومت جهانی واحد. ۴. عمران تمام زمین در حدی که نقطه خراب و آباد ناشده باقی نماند. ۵. بلوغ بشریت به خردمندی کامل و پیروی از فکر و ایدئولوژی و آزادی از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایز حیوانی. ۶. حداکثر بهره‌‏گیری از مواهب زمین. ۷. برقراری مساوات کامل میان انسانها در امر ثروت. ۸. منتفی شدن کامل مفاسد اخلاقی از قبیل زنا، ربا، شرب خمر، خیانت، دزدی، آدمکشی و غیره، و خالی شدن روان‌ها از عقده‌ها و کینه‏‌ها. ۹. منتفی شدن جنگ و برقراری صلح و صفا و محبت و تعاون. ۱۰. سازگاری انسان و طبیعت. 📗 استاد مطهری، قیام و انقلاب مهدی(ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ، ص۵۳-۵۲ (با تلخیص) 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔺پیام رهبر انقلاب درپی شهادت یحیی السنوار» متن پیام رهبر انقلاب: 🔹️ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست. 🔹او چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد. 🔹کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. 🔹ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من الله و عونه. 🔹اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه‌ی دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌الله تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
♨️ تکثیر می شود... چوب و چفیه ! تک تک سلول های شهید یحیی بسرعت در حال تکثیر است. این همان ؛ رویش ناگزیر جوانه هاست... شهادت قهرمان ، برای بزرگسالان یک اندوه است، برای کودکان، امید ! 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
🚩برای شهید یحیی سنوار جهان با چشم خود دیدی که یحیی مرد‌میدان بود و از یک قهرمان هر آنچه باید دید و گفت آن بود جهان دیدی که تا جان داشت می جنگید مردانه اگر تنهای تنها بود دریا بود و طوفان بود نبردی تن به تن خط مقدم پیکری خونین کجا زیر زمین یا در تونل ها مانده پنهان بود مدام از مرگ می گفت از علی حیدر کرار مدام از کربلا می گفت و اهل ذکر و قرآن بود دمی نگذاشت پا پس گرچه دشمن بود قدرتمند تمام عمر یا خط مقدم یا اسیر بند و زندان بود دلم مرگی چنین می خواهد ای جان مرگ با ایمان شهادت بهترین تقدیر این تندیس ایمان بود سحر هر بار دیگر بردمد در غیبتت سنوار به خود اینگونه می گوید که او خورشید تابان بود هزاران بار تصویر تو را در خاک‌ و‌ خون دیدم عجب تصویر زیبایی نماد و اوج عرفان بود علیرضا نجفی مهر ۱۴۰۳
21.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین، کاشت بذر توی قلب بچه‌هاشونه و اینکار یه دغدغه پررنگ برای اونهاست که چطور اینکارو انجام بدن 💫برای اینکه توی دنیای رنگارنگ امروز، کودکمون رو محکم پایه‌ریزی کنیم تا با شبهات مسیرشون منحرف نشه، باید از کودکی بهشون دینی رو یاد بدیم. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
66.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اسلام آوردن این جوان جالبه «إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ» 🔺حتما 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام: در شگفتم از كسى كه مى‌بيند هر روز از جان و عمر او كاسته مى‌شود و با اين حال براى مرگ آماده نمى‌شود؟! 📚شرح غررالحکم، ح۶۲۵۳ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛بهشت بی در و پیکر📛 شیطان که از بهشت رانده شد و اخراج چطوری دوباره وارد بهشت شد و آدم و حوا رو گول زد؟؟؟ این ۴ دقیقه رو گوش بده ببین حاجی درست جواب داده یا نه؟؟ حمایت فراموش نشه بفرست واسه اونی که این سوال تو ذهنش هست قسمت چهارم 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍اسلام به زن ارزش و امنیت می دهد، چیزی که متاسفانه هنوز ایرانی غرب زده به آن نرسیده است. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔸برنامه تلویزیونی «اینجا بن بست نیست». «بررسی معضلات اجتماعی و آسیب های مصرف مشروبات الکلی و پاسخگویی به سوالات مطرح در منع مصرف آن» با حضور حجت الاسلام سجادجمشیدی؛ پژوهشگر . 👇👇👇لینک برنامه https://sepehrtv.ir/live/hamedan/recording/193196997 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤝 آیا دوستی خنثی بین زن و مرد نامحرم ممكن است؟ 🌐 نشریه کانادایی-آمریکایی وایس: ➤علم می گوید مردان و زنان نمی توانند (فقط) دوست باشند. 🌐‌ مقاله دیلی میل انگلستان: ➤ما مردها هرگز نمی‌توانیم فقط دوستان شما باشیم همانطور که تحقیقات علمی تأیید می‌کند. 🌐 تحقیقات دانشگاه مانموث آمریکا: ➤ دوستی عادی زن و مرد روی کاغذ خوب به نظر می رسد اما واقعیت این است که مردان و زنان واقعا نمی توانند با هم دوست باشند زیرا تنش جنسی همیشه وارد صحنه میشود. پیامبر اکرم فرموده اند: ➤ از اختلاط (دوستی) با زنان نامحرم بپرهیزید همانا معمولا مردی با زن نامحرمی در خلوت سخن نمی گوید مگر اینكه در دل نسبت به وی نیت بدی میکند. 🔺فلسفه حجاب، توجه به شخصیت حقیقی زنان در مواجهه با آنان و جلوگیری از نگاه جنسی است. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
49.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | معنویت بی‌سامان 🔗 قانون جذب 🔸 استاد مظاهری سیف؛مدرس کارگاه نقد معنویت‌های نوپدید 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قابل توجه ساده لوح هایی که میگن حزب الله باعث حمله اسرائیل به لبنان شده... 🔺این فیلم حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به لبنان در سال ۱۹۸۲ میلادی (۱۳۶۰ شمسی) است، آن موقع وجود نداشت ولی می‌بینید چه طور رژیم صهیونسیتی به لبنان حمله می کرد این حملات به بود که باعث تشکیل جبهه لبنان و حزب الله شد. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب منطقی امام جمعه چهار دانگه به اظهارات پزشکیان برای گرانی بنزین.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸لحظه هایی شیرین 🌷دنیایی آرام و 🌸یه زندگی صمیمی 🌷آرزوی من برای شماست 🌸روزتون زیبا و در پناه خدا
| تحولات نوپدید دینی و معنوی در دنیای معاصر ✍️ دکتر محمد مسعود سعیدی 💠 جستجوی خدا در درون خود 🔹 جنبش‌های دینی جدید به تغییر درک از خدا و معنویت کمک کرده‌اند. به جای اینکه انسان‌ها در برابر خدایی خارجی تسلیم شوند، این جنبش‌ها افراد را تشویق می‌کنند که خدا را در درون خودشان پیدا کنند. 🔸 البته این جستجو در هر جنبش به شکلی متفاوت دیده می‌شود. مثلاً در جنبش چینی «فالون گونگ»، این نوع معنویت به وضوح دیده می‌شود. 🔹 این معنویت چنین آموزش می‌دهد که انسان‌ها که در حال حاضر در سردرگمی به سر می‌برند، اگر آرزو دارند نجات یابند، باید به «خود حقیقی آغازینشان» بازگردند و به آنچه پیش‌ترها قبل از هبوط بودند، یعنی خدایان تبدیل شوند! (صص ۱۰۴-۱۰۵) پ.ن: باید دقت کرد که این جست‌وجوی خدا در درون، با مفهوم «سیر انفسی» در عرفان اصیل اسلامی کاملاً در تضاد است و تفاوت دارد. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
. 🍂غریب آشنا ما را صدا کن ز دست غصّه‌ی دل ها رها کن... 🍂اسیر دردهای انتظاریم به لطفی دردهامان را دوا کن... ♥ ♻️ امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ هجری شمسی ۲٠ ربیع الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ذکر مخصوص روز پنجشنبه : «لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین» ۱۰۰ مرتبه
✍ معرفی کتاب با موضوع برهان نظم ✅ برهان نظم و چالش‌های الحاد جدید نوشته استاد حمیدرضا شاکرین انتشارات کانون اندیشه جوان ✅ ج سوم کتاب‌‌های دوره برهان [خداشناسی] بنام بهترین آرزو نوشته استاد وکیلی (امکان نصب نرم افزار دوره بی‌نهایت شو) ✅ سیری در ادله اثبات وجود خدا نوشته استاد محسن غرویان ✅ کتاب دقیق تبیین براهین اثبات وجود خدا نوشته علامه عبدالله جوادی آملی
🔻عقل وارونه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. تجربۀ اغتشاشِ اخیر نشان داد که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، در حال مسخِ هویّتِ جامعۀ ایرانی هستند و در زیر پوست جامعه، اتفاقات فرهنگیِ ناخوشایندی در حال رخ‌دادن هستند که واقعیّتی مانند اغتشاش می‌تواند این لایه‌های نهفته را آشکار سازد. جامعۀ ایران به‌صورت بی‌حساب و رهاشده، در معرض شبکه‌های اجتماعیِ غربی قرار گرفته و تمام ذهنیّتش، مماس با روایت‌ها و محتواهایی است که در امتداد تمدّن غربی هستند. حاکمیّت، شهرهای فیزیکی را در اختیار دارد، اما شهرهای مجازی را رها کرده است؛ با این تصوّر نادرست که آنجا، حاکمیّت معنا ندارد و نوعی حریم خصوصی است و پهنه‌ای است برای مناسبات و تعاملات شخصی و غیرسیاسی. پنداشت حاکمیّت این نیست که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، عرصۀ عمومی هستند و می‌توانند ذهنیّت‌پردازی کنند و یک هویّت را بزدایند و هویّت دیگری را بیافرینند. این رویکرد به حکمرانی، که به دورۀ پیشامجازی‌شدن تعلّق دارد و خود را با ضرورت‌ها و قطعیّت‌های دورۀ تاریخیِ جدید، هماهنگ نکرده، همچنان شهر و میدان و خیابان‌های فیزیکی را، تنها قلمرو حکمرانی‌اش می‌شمارد و باور نیافته که پهنۀ مجازی نیز چه‌بسا در این حد، مهم و تعیین‌کننده باشد و بتواند حاکمیّت ملّی را متزلزل سازد. گمان می‌کنند که آنچه در جهان بیرونی و عینی می‌گذرد، اصل است و رخدادهای متعلّق به فضای مجازی، پا از آن فراتر نمی‌گذارند؛ حال‌آن‌که در نظم جدید، عالَم مجازی است که عالَم واقعی را می‌آفریند و برای آن، شرایط و چهارچوب و اقتضا تعریف می‌کند. عالَم مجازی، به مبدأ و منشأ تبدیل شده و بی‌آن‌که از وجود عینی برخوردار باشد، ضرورت و جبر می‌آفریند. [دوم]. در دو دهۀ اخیر، هیچ‌گونه تنش و تلاطمی در میان نبوده که ضلع اصلی آن، شبکه‌های اجتماعیِ غربی نباشند. این شبکه‌ها، به خاستگاه‌ها و سرچشمه‌های تولید بحران در جامعۀ ایران تبدیل شده‌اند؛ بحران‌هایی که فقط وقتی خیابانی بشوند، دیده می‌شوند، اما روشن است که بخش عمده‌ای از این بحران، در جهان‌های ذهنی رخ داده است و تا حدی نیز در سبک زندگی، خود را نشان می‌دهد. بخشی از حاکمیّت که جهت‌گیری لیبرالی دارد، می‌داند که زخم‌خوردۀ شبکه‌های اجتماعیِ غربی است و هر فتنه و آشوب و تکانۀ جدید که اتفاق بیفتد نیز ریشه در این فضا خواهد داشت، اما خود را می‌فریبد و برای جذب بدنۀ اجتماعی، بر طبل آزادسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌کوبد؛ خواسته‌ای که در اصل، از سوی روایت‌های رسانه‌های رسانۀ غربی، ساخته‌وپرداخته شده و به جان بخشی از جامعۀ ایران افکنده شده و اینک نیز از زبان لایه‌ای از حاکمیّت شنیده می‌شود. خودِ همین روند، حکایت‌گر نفوذ شبکه‌های اجتماعیِ غربی در جامعۀ ایران است که چگونه، جامعه را مسخّر و مرعوب خویش می‌کنند و یک امر تصنّعی و واهی را به‌عنوان مطالبۀ اجتماعی، می‌بافند و حتی بخش‌هایی از حاکمیّت را نیز با آن هم‌داستان می‌سازند. پیشروی روایت‌های شبکه‌های اجتماعیِ غربی، تا اینجاست و این‌همه، برآمده از خلاء حکمرانی در فضای مجازی است. به‌جای این‌که حاکمیّت، ذائقه‌سازی کند و به جامعه، جهتِ هویّتی بدهد، این شبکه‌های اجتماعیِ غربی هستند که بازی هویّتی به راه انداخته‌اند و ذهنیّت‌ و مطالبه می‌آفرینند و ادبیات و منطق حاکمیّت را نیز در راستای منافع خویش، صورت‌بندی می‌کنند. [سوم]. اکنون به‌جای این‌که بر اساس تجربه‌های عینیِ اخیر، حاکمیّت به دنبال مرزبندی هرچه ‌بیشتر و متراکم‌تر با شبکه‌های اجتماعیِ غربی باشد و افکار عمومی جامعۀ خویش را از سیطره و سلطۀ آنها برهاند تا بتواند طرح‌های هویّتی‌اش را به اجر درآورد، بی‌پروا و خام‌اندیشانه، وعدۀ رهاسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌دهد. در شرایطی که سخن از بازسازیِ انقلابیِ ذهنیّت‌های فرهنگی به میان آمده و فاصله‌گیری و زاویه‌یابی لایه‌هایی از جامعه با آرمان‌گراییِ انقلابی، آشکار شده، حاکمیّت در پی آن است که جامعۀ خویش را به عمق شبکه‌های اجتماعیِ غربی پرتاب کند تا بیشتر و شدیدتر، بدنۀ اجتماعی‌اش تخریب شود و شکاف‌ها و گسست‌ها، جدّی‌تر و چالشی‌تر بشوند. سپردن ذهنیّت جامعه به دست دشمنانی که در پشت شبکه‌های اجتماعیِ غربی، پنهان شده‌اند و از این شبکه‌ها به‌عنوان ابزار استعمار و سطله استفاده می‌کنند، جُرم نابخشودنی است و ما را بیشتر گرفتار تلاطم‌های اجتماعی و تکثّرهای بازدارنده و اختلال‌زا می‌کند. جامعۀ ما در حال باختن هسته‌های سختِ هویّتی‌اش است و می‌رود که رسانه‌های عالَم تجدّد، منِ هویّتیِ جامعۀ ما را بفرسایند و وضع علاج‌نشدنیِ چندپارگی و گسستگیِ معنایی را رقم بزنند. 🆔@meshkatnoor