eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2هزار ویدیو
477 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓‼️😱 آیا پیروان سایر ادیان همه جهنّمی می شوند؟ 📌📌📌📌👇👇👇👇  مردم از یک نظر به چهار دسته تقسیم مى‏ شوند: ◀️۱ـ عدّه‏ اى «طالب حق» هستند. هر کجا که حق را بیابند، از آن پیروى و تبعیّت مى ‏کنند، و هیچ عذر و بهانه‏ اى نمى ‏آورند. اینها هم طالب حقّند، و هم واصل به حق شده ‏اند. این گروه که زیر سایه تعالیم انبیا و اولیا و پیامبران و امامان، و پس از آنها علما و دانشمندان بوده و هستند، خارج از محلّ بحث ماست. ◀️۲ـ گروه دیگر، «جاهلان قاصِر» هستند؛ یعنى افراد نادانى که به علماء و دانشمندان دسترسى ندارند. همانند ساکنین منطقه‏ اى که پاى عالمى به آنجا نرسیده، یا کسى که در مرکز علم و دانش و در کنار دانشمندان زندگى مى‏کند، امّا تاکنون به ذهنش خطور نکرده که فلان عملش اشتباه مى ‏باشد، تا آن را اصلاح کند، و طرز صحیح آن را از آگاهان بپرسد؛ و به عبارتى کوتاه، چون غافل بوده، جاهل قاصر شمرده مى‏ شود. خلاصه این که جاهل قاصر کسى است که دسترسى به عالم ندارد؛ چه بر اثر عدم حضور عالم، و یا به سبب غفلت جاهل. باید این افراد را با یک برنامه ریزى صحیح و مدوّن و دراز مدّت تحت تعلیم و تربیت قرار داد، و با فراهم آوردن امکانات، آنها را از بیابان جهل و نادانى به سوى نور و روشنایى هدایت کردتنها این گروه هستند که اگر به حق دست نیابند در قیامت نیز عذر آنها پذیرفته خواهد بود. ◀️۳ـ سومین دسته «جاهلان مقصّر» هستند. آنها کسانى هستند که توانایى تحقیق و جستجو و پرسش دارند، و امکان دسترسى به عالم و دانشمند نیز برایشان فراهم است، ولى انسانهایى تنبل، بى تفاوت، بى اعتنا به مسائل دینى، دنیاپرست و بى قید و بند هستند. و به دنبال فراگیرى مسائل خود نمى‏باشند. لازم است برای این افراد انگیزه حرکت و تلاش و تحقیق و بررسى ایجاد کرد و با این کار آنها را به فراگیرى مسائل دینى وادار نمود. اما اگر این افراد حق را نیابند یا پیروی از حق نکند در قیامت عذر آنها پذیرفته نخواهد بود. ◀️۴ـ گروه چهارم کسانى هستند که آگاهانه با حق مخالفت مى‏ کنند و با توجّه و علم و آگاهى با حقیقت سر ستیز دارند. با این افراد نیز باید تا سر حدّ امکان به نرمى و ملاطفت برخورد نمود، تا شاید هدایت شوند و به سوى حق باز گردند و چنانچه از حق پیروی نکنند در قیامت گرفتار قهر و عذاب الهی خواهند شد. ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
11.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| عشق عجیب کشیش مسیحی به اهل بیت علیهم السلام ✅ نیمی از قلبم برای حضرت فاطمه (س) است و نیمی دیگر برای حضرت زینب (س) 🌐 @rahyafte_com
💠 سنت مستحسن ایرانی از جمله سنت های به جای مانده از ایران باستان، گرامی داشت آخرین شب فصل پاییز به عنوان طولانی ترین شب سال و سرآغازی برای ورود به فصل سرد و زمستان است. سنتی که هم تدبیر الهی در گردش شب و روز و آمد و شد فصول سال را به ذهن می آورد و هم بهانه ای است برای دور هم گرد آمدن خانواده های کوچک و بزرگ. اسلام به عنوان دینی جهان نگر و فرهنگ شناس، چرا با سنت های بی ایراد مخالفت کند؟! امسال شب یلدا سه ویژگی مهم دارد: یک؛ با شادمانی ولادت پر نور و سرور سرور زنان کربلا زینب کبرا (ع) همراه است. دو؛ کرونا تقریبا همه را خانه نشین کرده است و در کنار همه تلخی ها، زمینه خلوت کردن با خود و خانواده را بیش از هر زمان دیگر فراهم آورده است. سه؛ امشب نه تنها آخرین شب فصل پاییز است، بلکه آخرین شب فصل پاییز در سده چهاردهم خورشیدی است. درنگی بر گذار عمر و نگاهی به گذشته، حال و آینده می تواند از برکات شب نشینی امشب باشد. بی مناسبت نیست که چنین شبی را بهانه کنیم و از طریق تماس تلفنی و ارتباطات در فضای مجازی صله رحم را در کارنامه خود ثبت کنیم. به قول حافظ: تا در دست توام مرحمتی کن فردا که شوم خاک چه سود اشک ندامت @alinasirigilani . 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓❓❓❓❓ ♻️ در كتب شيعه آمده است كه زنان از زمين سهيمه ارث ندارند؛ بنابراين فاطمه حق ندارد كه خواهان ارث از پيامبر باشد. ♻️ همچنين دارايي‌هاي پيامبر از آن امام است (كتاب كافي ،كتاب حجت باب ان الارض كلها للامام) طبق عقيده شيعه اولين امام بعد از پيامبر خدا علي مي‌باشد بنابراين علي به مطالبه زمين فدك مستحق‌تر است نه فاطمه! 👇👇👇👇 آن‌چه كه مربوط به پيامبر (صلی الله علیه و آله)مي‌شد و به عنوان ارث به خانواده‌اش مي‌رسيد ابوبكر آن را با اظهار حديثي كه او مي‌گفت از پيامبر شنيده است كه در (صحيح بخاري، حديث ۳۰۹۳، ص ۲۴۹) چنين آمده است: فقال لها ابوبكر: ان رسول‌الله قال: «لا نورث ما تركنا صدقه» فغبضت فاطمه بنت رسول‌الله ... فهجرته فاطمه فلم تكلمه حتي ماتت. پس ابوبكر گفت: رسول خدا -ص- فرمود: ما ارث نمي‌گذاريم، آن‌چه از پيامبران به ارث باقي مي‌ماند صدقه است. كه در اين جا حضرت زهرا (سلام الله علیها) دختر رسول خدا غضبناك شد و ابوبكر را ترك كرد و با او سخن نگفت، تا اين‌كه وفات يافت. در حالي كه ما در روايت «صحيح بخاري» داريم كه رسول خدا -ص- فرمود : فاطِمَة بَضْعَةُ مِنّي فَمَنْ أَغْضَبَها أَغْضَبَنِي: فاطمه پاره تن من است كسي كه او را غضبناك كند، مرا غضبناك كرده است»(صحيح بخاري، ص ۳۰۶، حديث ۳۷۶۷) و در جايي ديگر فرمود: فَاطِمَة سَیدَة نِسَاءِ الْعَالَمِین (فاطمه سرور و بزرگ زنان عالم است). ◀️۱.حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به وسيله آيات الهي كه بر ابوبكر خواند ثابت نمود كه پيامبران ارث دارند و فرزندان آن‌ها ارث مي‌برند قرآن مي‌فرمايد: و ورث سليمان داود (سوره نمل) اما ابوبكر خليفه اول آن را قبول نكرد؛ جالب است كه زنان پيامبر خانه‌ها و زندگيشان را ارث بردند. ◀️۲. مسئله ارثيه زهرا (سلام الله علیها) نبود؛ بلكه حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه وآله) در زمان حياتشان به ايشان هديه فرموده بود و قوانين هديه ربطي به مسئله ارث ندارد. ◀️۳. حضرت علي (علیه السلام) و فضه خادم آن حضرت در نزد ابوبكر خليفه اول به نفع فاطمه (سلام الله علیها) شهادت دادند كه اين هديه است؛ اما ابوبكر شهادت شخصيتي چون علي -ع- را كه نفس پيامبر بنا به آيه مباهله و از اهل بيت طاهرين -علیهم السلام- و ولي مسلمين بنا به آيه ولايت است، قبول نكرد. ◀️۴. ابوبكر اولين كسي بود كه را شكست و به جاي اين‌كه آن‌ها كه مدعي بودند بايد بر مدعاي خود سند مي‌آوردند، از حضرت زهرا -سلام‌الله عليها- سند و شاهد خواستند. ◀️۵. زمين و آن‌چه براي پيامبر -ص- است براي امامان است؛ يعني طبق آيه قرآن النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ... و إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا... و كسي غير از ولي خداوند حق ندارد در اموال پيامبر -ص- يا مسلمانان تصرف كند و يا تصميمي بگيرد. ◀️۶. بنا به قول مشهور مجتهدين و حضرت امام خميني -ره- وقتي متوفي داراي فرزند باشد، زوجه از زمين نه عين و نه قيمت ارث نمي‌برد و به هر صورت اين مسئله ربطي به دختر متوفي ندارد. و به هر صورت اين مسئله زوجه (نساء) ربطي به مسئله دختر متوفي (بنت) ندارد و دختر از زمين ارث مي‌برد. ◀️۷. حديث «النساء لايرثن من‌الارض و لا من‌العقار شيئاً» مثل كلمه نساءالنبي مي‌ماند و معنايش اين است كه زن يا زوجه ارث مي‌برد و متأسفانه مستشكل به زبان عربي و لغت نساء و بنت توجه نكرده است و به همين جهت گفته است حضرت زهرا، از پيامبر ،ارث نمي‌برد. ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا