eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 برنامه جلسات موسسه ليلة القدر مشهد مرداد ۹۸ ✅ زندگي اصولي و روش ها(جلسه دوم) پنج شنبه ١٠مرداد ساعت ١٧ تا ١٨ استاد لاجوردي، ✅ طرح كلي انديشه شيعه، پنج شنبه ١٠ مرداد ساعت ١٨:٣٠ تا ١٩:٣٠ استاد رحيم لو ✅انديشه هاي پنهان جمعه ١١ مرداد ساعت ١٥:٤٥ تا ١٦:٤٥ استاد علاءالدين اسكندري ✅ تربيت كودك جمعه ١٠مرداد ساعت ١٧ تا ١٨ استاد غنوي ✅چه كسي مي تواند از عاشورا بهره بگيرد جمعه ١١ مرداد ساعت ١٨:٣٠ تا ١٩:٣٠ استاد عباس اسكندري مکان: مشهد، كلاهدوز ٢٧،تورج١١، پلاك ١٧ امكان مشاوره با استاد لاجوردي و استاد موسي صفايي(فرزند استاد علي صفايي حائري ره) فراهم شده است.جهت تعيين زمان مشاوره با شماره ٠٩١٥٥١١٩٣٢٢ هماهنگ بفرماييد. موسسه ليلة القدر، شعبه مشهد 🌿 @einsad
✅ شکستن بت‌ها 🔶استاد کسانى که می خواهند در کلاسى از توحید اسم نویسى کنند، کسانى که می خواهند حرکت کنند و دل ‏هایشان را از غیر او جدا کنند، باید بت‏ هایشان شکسته شود. در روایت هست: «وَ عِزَّتِى وَ جَلالِى وَ مَجْدِى وَ ارْتِفَاعِى عَلى‏ عَرْشِى لَاقْطَعَنَّ  امَلَ کُلِّ مُؤَمِّلٍ غَیْرِى بِالْیَأْسِ»؛  ✅ به عزت و جلال و بزرگی خودم سوگند، هر کس به کسى جز من دل ببندد و جز من آرزویى داشته باشد، آرزویش بریده  مى‏ شود. با این دید، توکل معنا پیدا می کند که در روایت آمده است: «کُنْ لِمَا لا تَرْجُو ارْجَى مِنکَ لِمَا تَرجُو»؛ به آنچه امیدد ندارى امیدوارتر باش! چون آنچه را که به آن امید دارى، قطعاً از تو می ‏بُرند. 📚 ، ص۱۹۴ 🌿 @einsad
استاد علی صفایی حائری 🌿 حصار امن من كه پيش از ازدواج در آتش شهوت مى‌سوختم امروز با خوانده شدن خطبه عقد و جارى شدن آن بر زبان عاقد، مثل آبى كه بر تمام اين آتش ريخته باشند ديگر هيچ احساسى نداشتم. اين جريان تا جايى ادامه پيدا كرد كه با حيرت به خودم شك كردم و اين حالت سرد و بى‌ميلىِ جديد، به سؤالى تبديل شد كه در نهايت چاره‌اى جز طرح مسأله نديدم. وقتى خدمت حاج آقا رسيدم حال جديد خودم را بيان و اظهار نگرانى كردم. ايشان در جواب گفت : تو تا ديروز با شرايطى كه داشتى طعمه مناسب و خوبى براى شيطان به حساب مى‌اومدى و اين بود كه شيطان تمام توان و انرژى خودش رو براى دست يابى به اهدافش به كار مى‌برد و تمامى درهاى ورود به سمت نابودى تو رو امتحان مى‌كرد و اين بود كه در تو شعله هاى شهوت، با برنامه ريزى او سر به آسمان مى‌گذاشتند، ولى امروز با تدبير تو و حصار امنى كه از ازدواج به دور خودت كشيدى، راه‌هاى نفوذ شيطان رو بسته و اين كه از تو نااميد و دست از سرت برداشته و اين تو هستى كه با اين عملكرد صحيح به استغنايى در اين امر رسيده‌اى، ولى اينها به اين معنا نيست كه او تا ابد تو را رها كنه، او با بسته ديدن راه‌هاى موجود به دنبال راه‌هاى نفوذ جديدى مى‌گرده كه تو در آينده با عملكردهات و نشان دادن نقطه ضعف‌هاى خودت به دست او مى‌دى و راه جديدى براى او باز مى‌كنى و اين اونه كه فعاليت خودش رو از نو آغاز مى‌كنه. پس اين استغنا را غنيمت بشمار و با گام‌هاى صحيحى كه بر مى‌دارى اين فرصت دوباره را به او نده و نقطه ضعفى از خودت به جا نگذار. « اگر شيطان از دريچه شهوت و غضب، از دريچه نفس و زينت‌هاى دنيا داخل مى‌شود و اظهار مى‌دارد: «لاَُغْوينَّهُمْ» و «لاَُزَيِّنَنَّ لهم »؛ كه هر آينه آن‌ها را اغوا مى‌كنم و براى آن‌ها زينت مى‌بخشم، پس بايد با محبت خدا و با بصيرت و معرفت، راه شيطان را بست و هم زمان به تأمين نيازها پرداخت و به ازدواج و تشكيل خانواده روى آورد، تا با انس و عاطفه و كانون‌هاى گرم خانواده از اغوا و فريب شيطان جلوگير شد و به تربيت و سازندگى آن‌ها پرداخت، تا بحران عاطفه و فشار جنسى و گرفتارى‌ها، طعمه براى دشمنان قسم خورده فراهم نسازد و فرزندان گرفتار اسلام را در دست كفر و الحاد و فساد و تباهى و خود فروشى و وطن فروشى، اسير ننمايد. روابط متكامل زن و مرد، ص: 11 » 📚 رد پای نور در خاطرات من 🌿 @einsad
✅جنگ اقلیت فاسد با اقلیت صالح 🔶استاد 🌒دویست سال پیش هیچکس احتمال نمی داد که سَری باز بشود و پایی لُخت و عریان؛ همین طور که امروز احتمال نمی دهیم که بتوان این لختی ها را جمع و جور کرد و پوشانید. 🌒 ولی آن روز بر روی اکثریت کار نکردند و با بی تفاوت ها وقت را تلف ننمودند ، بلکه بر روی یک عده کار شروع شد ؛ از آخوندزاده بگیر و طالبوف تبریزی و میرزا خان کرمانی و ... و از تقی زاده ها شروع کن و به این تیپ ادامه بده . 🌒 این ها بودند که حربه های سنت و عقل و مذهب را شکستند ، آن هم نه با فُحش و داد و بیداد ، بلکه حتی با شرکت در روضه خوانی ها و همراهی کردن سنت ها. 🌒 اما در همان موقع از فرانسه و بریتانیا و آلمان و ... می گفتند ، از رشد آن ها و در ضمن از وضع زندگی آن ها که همه نجسند و تارک الصلوة و بی بند و بار ولی همه مترقی و پیش رفته و مرفه و باسواد . 🌒 هنگامی که سنت ها را شکستند و شخصیتهای اجتماعی یک نسل را خورد کردند معلوم است که رو می نماید و کار به آن جا می رسد که باید سر تا پا غربی بشویم . 🌒 و هنگامی که عقل در ادبیات ما به چوب بسته شد؛ معلوم است که غرائز حاکم می شوند . و هنگامی که مذهب عامل رکود و انحطاط معرفی شد معلوم است که مکتب ها سبز می شوند و در یک چنین زمینه ای معلوم است که چه تخمی می روید و سبز می شود و بارور می گردد 📚 روش برداشت از قرآن ، ص ۱٢٢ 🌿 @einsad 🌿 @ashora_karbala
1_87016535.mp3
6.05M
🎙 استاد 🔰موضوع : روش تربیت اسلامی(۱) « تربیت اسلام با تربیت مسلمین متفاوت است _ روش تربیت اسلامی قبل از بلوغ و بعد از بلوغ؛» 🕤زمان:٢۵:۱٢ 📶حجم:۵ مگابایت
armanhaye ensan.mp3
510.8K
🔶 آرمان های انسان 🎙 استاد 🌿 @einsad
✅هنگامى كه عشقى بزرگ‌تر دل را بگيرد عشق‌هاى كوچك‌تر نردبان آن خواهند بود. ما با همين توضيح مى‌توانيم راز فداكارى‌هايى را كه در تاريخ آمده و به افسانه مى‌ماند، كشف كنيم و ... 🔶استاد @einsad
1_87364191.mp3
5.88M
🎙 استاد 🔰موضوع سخنرانی: روش تربیت اسلامی(٢) 🔹روش تربیت اسلامی قبل از بلوغ و بعد از بلوغ 🔹تفاوت بهره های گوناگون از عمل، نتیجه ی بینش های متفاوت است 🔹انسان تعدیل شده، موضوع تربیت اسلام است 🕤زمان: ٢۴:٣۰ 📶حجم:۵ مگابایت
✅اِنّا للّهِ‌ و انّا الَيْهِ‌ راجِعُونَ‌ 🔶استاد : اِنّا للّهِ‌ و انّا الَيْهِ‌ راجِعُونَ‌. ما براى خدا هستيم. از آنِ‌ او هستيم. از آنِ‌ او. نه براى هوس‌ها و حرف‌ها و جلوه‌ها... ما براى او هستيم و اين است كه به سوى او باز مى‌گرديم و داده‌ها را در راه او مى‌ريزيم. ما براى او هستيم و او جهت حركت ما و هدف ما و بازگشت ماست. هركس كه داراست؛ داراى نعمتى، ثروتى، قدرتى، همتى، فكرى و انديشه‌اى، داراى قلمى، قدمى، درمى... هر كس كه داراست مسئول است كه آنچه كه داشته كجا خرج كرده و براى چه مصرف كرده و به سوى كه بازگردانيده. 📚 ج۱ص۲۸ 🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب کسانی که به اندازه تمامی عمرشان آگاهی به دست آورده اند ولی به اندازه هم گامی بر نداشته اند ، بدانند که همین آگاهی ها ، اغلال و زنجیرهاشان می شود و آنها را خُرد و خسته می کند . این که می بینید با باری از معلومات و مطالعات و آگاهی ها ، هر کدام فرعونی شده ایم و آشکار و پنهان دعواها داریم به همین خاطر است که آگاهی یک عمر را به دوش گرفته ایم ولی حرکت یک لحظه را هم نداشته ایم . باری که نداشته باشد ، چه کمرها که نمی شکند ! باشد که هر کدام از ما باشیم نه ! 📚 حرکت ، علی صفایی حائری ، ص ۲۳ و ۲۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 خاطره ای از برخورد استاد با فرستادگان بنی صدر 📜 ذکری ۳/ص ۱۴ 🌿 @einsad