eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 طلبگى و كار يدى 📚 مشهور آسمان(خاطراتی از استاد ) چنان‌كه مرسوم است برخى اشكال مى‌گيرند كه چرا طلبه‌ها كار يدى نمى‌كنند و حال آن كه على(ع) كار مى‌كرد؛ يادم نيست كه كسى همين مطالب را به صورت پرسش مطرح كرد يا خود ايشان فرمود : على(ع) كه روى زمين كار مى‌كرد، به اين خاطر بود كه او را از كار كردن روى استعدادها محروم كرده بودند و گرنه هرگز آدم‌ها را رها نمى‌كرد. يكى از برادران طلبه كه گويا دل آزردگى زيادى از برخورد برخى بى‌انصاف‌ها داشت پرسيد: راستى به نظر شما مفت‌خور كيست؟ فرمود: مفت‌خور كسى است كه مشغول انجام تكليف نباشد. اگر پزشكى بتواند پزشك تربيت كند، ولى تعليم را رها كرده و مطب باز كند كه خود را تأمين مالى كند، بر مسند وظيفه ننشسته است. 🌿 @einsad
✅ همین سوختن هاست که سازنده میشود... 🔶استاد #علی_صفایی_حائری 🌿 @einsad
✅به چه مرحله‌اى احسان مى‌گوييم؟ 🔶استاد : وقتى كه ايمان به اطاعت و تقوا برسد و تقوا هم با صبر همراه بشود، انسان به حد احسان مى‌رسد؛ «... مَنْ‌ يَتَّقِ‌ وَ يَصْبِرْ فَاِنَّ‌ اللّهَ‌ لايُضِيعُ‌ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ‌»؛ ١ تقوايى كه همراه صبر باشد تو را محسن مى‌كند و او پاداش محسنين را ضايع نمى‌كند 📚 ص۶۲ 🌿 @einsad
🔴 برنامه جلسات موسسه ليلة القدر مشهد مرداد ۹۸ ✅ زندگي اصولي و روش ها(جلسه دوم) پنج شنبه ١٠مرداد ساعت ١٧ تا ١٨ استاد لاجوردي، ✅ طرح كلي انديشه شيعه، پنج شنبه ١٠ مرداد ساعت ١٨:٣٠ تا ١٩:٣٠ استاد رحيم لو ✅انديشه هاي پنهان جمعه ١١ مرداد ساعت ١٥:٤٥ تا ١٦:٤٥ استاد علاءالدين اسكندري ✅ تربيت كودك جمعه ١٠مرداد ساعت ١٧ تا ١٨ استاد غنوي ✅چه كسي مي تواند از عاشورا بهره بگيرد جمعه ١١ مرداد ساعت ١٨:٣٠ تا ١٩:٣٠ استاد عباس اسكندري مکان: مشهد، كلاهدوز ٢٧،تورج١١، پلاك ١٧ امكان مشاوره با استاد لاجوردي و استاد موسي صفايي(فرزند استاد علي صفايي حائري ره) فراهم شده است.جهت تعيين زمان مشاوره با شماره ٠٩١٥٥١١٩٣٢٢ هماهنگ بفرماييد. موسسه ليلة القدر، شعبه مشهد 🌿 @einsad
✅ شکستن بت‌ها 🔶استاد کسانى که می خواهند در کلاسى از توحید اسم نویسى کنند، کسانى که می خواهند حرکت کنند و دل ‏هایشان را از غیر او جدا کنند، باید بت‏ هایشان شکسته شود. در روایت هست: «وَ عِزَّتِى وَ جَلالِى وَ مَجْدِى وَ ارْتِفَاعِى عَلى‏ عَرْشِى لَاقْطَعَنَّ  امَلَ کُلِّ مُؤَمِّلٍ غَیْرِى بِالْیَأْسِ»؛  ✅ به عزت و جلال و بزرگی خودم سوگند، هر کس به کسى جز من دل ببندد و جز من آرزویى داشته باشد، آرزویش بریده  مى‏ شود. با این دید، توکل معنا پیدا می کند که در روایت آمده است: «کُنْ لِمَا لا تَرْجُو ارْجَى مِنکَ لِمَا تَرجُو»؛ به آنچه امیدد ندارى امیدوارتر باش! چون آنچه را که به آن امید دارى، قطعاً از تو می ‏بُرند. 📚 ، ص۱۹۴ 🌿 @einsad
استاد علی صفایی حائری 🌿 حصار امن من كه پيش از ازدواج در آتش شهوت مى‌سوختم امروز با خوانده شدن خطبه عقد و جارى شدن آن بر زبان عاقد، مثل آبى كه بر تمام اين آتش ريخته باشند ديگر هيچ احساسى نداشتم. اين جريان تا جايى ادامه پيدا كرد كه با حيرت به خودم شك كردم و اين حالت سرد و بى‌ميلىِ جديد، به سؤالى تبديل شد كه در نهايت چاره‌اى جز طرح مسأله نديدم. وقتى خدمت حاج آقا رسيدم حال جديد خودم را بيان و اظهار نگرانى كردم. ايشان در جواب گفت : تو تا ديروز با شرايطى كه داشتى طعمه مناسب و خوبى براى شيطان به حساب مى‌اومدى و اين بود كه شيطان تمام توان و انرژى خودش رو براى دست يابى به اهدافش به كار مى‌برد و تمامى درهاى ورود به سمت نابودى تو رو امتحان مى‌كرد و اين بود كه در تو شعله هاى شهوت، با برنامه ريزى او سر به آسمان مى‌گذاشتند، ولى امروز با تدبير تو و حصار امنى كه از ازدواج به دور خودت كشيدى، راه‌هاى نفوذ شيطان رو بسته و اين كه از تو نااميد و دست از سرت برداشته و اين تو هستى كه با اين عملكرد صحيح به استغنايى در اين امر رسيده‌اى، ولى اينها به اين معنا نيست كه او تا ابد تو را رها كنه، او با بسته ديدن راه‌هاى موجود به دنبال راه‌هاى نفوذ جديدى مى‌گرده كه تو در آينده با عملكردهات و نشان دادن نقطه ضعف‌هاى خودت به دست او مى‌دى و راه جديدى براى او باز مى‌كنى و اين اونه كه فعاليت خودش رو از نو آغاز مى‌كنه. پس اين استغنا را غنيمت بشمار و با گام‌هاى صحيحى كه بر مى‌دارى اين فرصت دوباره را به او نده و نقطه ضعفى از خودت به جا نگذار. « اگر شيطان از دريچه شهوت و غضب، از دريچه نفس و زينت‌هاى دنيا داخل مى‌شود و اظهار مى‌دارد: «لاَُغْوينَّهُمْ» و «لاَُزَيِّنَنَّ لهم »؛ كه هر آينه آن‌ها را اغوا مى‌كنم و براى آن‌ها زينت مى‌بخشم، پس بايد با محبت خدا و با بصيرت و معرفت، راه شيطان را بست و هم زمان به تأمين نيازها پرداخت و به ازدواج و تشكيل خانواده روى آورد، تا با انس و عاطفه و كانون‌هاى گرم خانواده از اغوا و فريب شيطان جلوگير شد و به تربيت و سازندگى آن‌ها پرداخت، تا بحران عاطفه و فشار جنسى و گرفتارى‌ها، طعمه براى دشمنان قسم خورده فراهم نسازد و فرزندان گرفتار اسلام را در دست كفر و الحاد و فساد و تباهى و خود فروشى و وطن فروشى، اسير ننمايد. روابط متكامل زن و مرد، ص: 11 » 📚 رد پای نور در خاطرات من 🌿 @einsad
✅جنگ اقلیت فاسد با اقلیت صالح 🔶استاد 🌒دویست سال پیش هیچکس احتمال نمی داد که سَری باز بشود و پایی لُخت و عریان؛ همین طور که امروز احتمال نمی دهیم که بتوان این لختی ها را جمع و جور کرد و پوشانید. 🌒 ولی آن روز بر روی اکثریت کار نکردند و با بی تفاوت ها وقت را تلف ننمودند ، بلکه بر روی یک عده کار شروع شد ؛ از آخوندزاده بگیر و طالبوف تبریزی و میرزا خان کرمانی و ... و از تقی زاده ها شروع کن و به این تیپ ادامه بده . 🌒 این ها بودند که حربه های سنت و عقل و مذهب را شکستند ، آن هم نه با فُحش و داد و بیداد ، بلکه حتی با شرکت در روضه خوانی ها و همراهی کردن سنت ها. 🌒 اما در همان موقع از فرانسه و بریتانیا و آلمان و ... می گفتند ، از رشد آن ها و در ضمن از وضع زندگی آن ها که همه نجسند و تارک الصلوة و بی بند و بار ولی همه مترقی و پیش رفته و مرفه و باسواد . 🌒 هنگامی که سنت ها را شکستند و شخصیتهای اجتماعی یک نسل را خورد کردند معلوم است که رو می نماید و کار به آن جا می رسد که باید سر تا پا غربی بشویم . 🌒 و هنگامی که عقل در ادبیات ما به چوب بسته شد؛ معلوم است که غرائز حاکم می شوند . و هنگامی که مذهب عامل رکود و انحطاط معرفی شد معلوم است که مکتب ها سبز می شوند و در یک چنین زمینه ای معلوم است که چه تخمی می روید و سبز می شود و بارور می گردد 📚 روش برداشت از قرآن ، ص ۱٢٢ 🌿 @einsad 🌿 @ashora_karbala
1_87016535.mp3
6.05M
🎙 استاد 🔰موضوع : روش تربیت اسلامی(۱) « تربیت اسلام با تربیت مسلمین متفاوت است _ روش تربیت اسلامی قبل از بلوغ و بعد از بلوغ؛» 🕤زمان:٢۵:۱٢ 📶حجم:۵ مگابایت
armanhaye ensan.mp3
510.8K
🔶 آرمان های انسان 🎙 استاد 🌿 @einsad
✅هنگامى كه عشقى بزرگ‌تر دل را بگيرد عشق‌هاى كوچك‌تر نردبان آن خواهند بود. ما با همين توضيح مى‌توانيم راز فداكارى‌هايى را كه در تاريخ آمده و به افسانه مى‌ماند، كشف كنيم و ... 🔶استاد @einsad
1_87364191.mp3
5.88M
🎙 استاد 🔰موضوع سخنرانی: روش تربیت اسلامی(٢) 🔹روش تربیت اسلامی قبل از بلوغ و بعد از بلوغ 🔹تفاوت بهره های گوناگون از عمل، نتیجه ی بینش های متفاوت است 🔹انسان تعدیل شده، موضوع تربیت اسلام است 🕤زمان: ٢۴:٣۰ 📶حجم:۵ مگابایت
✅اِنّا للّهِ‌ و انّا الَيْهِ‌ راجِعُونَ‌ 🔶استاد : اِنّا للّهِ‌ و انّا الَيْهِ‌ راجِعُونَ‌. ما براى خدا هستيم. از آنِ‌ او هستيم. از آنِ‌ او. نه براى هوس‌ها و حرف‌ها و جلوه‌ها... ما براى او هستيم و اين است كه به سوى او باز مى‌گرديم و داده‌ها را در راه او مى‌ريزيم. ما براى او هستيم و او جهت حركت ما و هدف ما و بازگشت ماست. هركس كه داراست؛ داراى نعمتى، ثروتى، قدرتى، همتى، فكرى و انديشه‌اى، داراى قلمى، قدمى، درمى... هر كس كه داراست مسئول است كه آنچه كه داشته كجا خرج كرده و براى چه مصرف كرده و به سوى كه بازگردانيده. 📚 ج۱ص۲۸ 🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب کسانی که به اندازه تمامی عمرشان آگاهی به دست آورده اند ولی به اندازه هم گامی بر نداشته اند ، بدانند که همین آگاهی ها ، اغلال و زنجیرهاشان می شود و آنها را خُرد و خسته می کند . این که می بینید با باری از معلومات و مطالعات و آگاهی ها ، هر کدام فرعونی شده ایم و آشکار و پنهان دعواها داریم به همین خاطر است که آگاهی یک عمر را به دوش گرفته ایم ولی حرکت یک لحظه را هم نداشته ایم . باری که نداشته باشد ، چه کمرها که نمی شکند ! باشد که هر کدام از ما باشیم نه ! 📚 حرکت ، علی صفایی حائری ، ص ۲۳ و ۲۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 خاطره ای از برخورد استاد با فرستادگان بنی صدر 📜 ذکری ۳/ص ۱۴ 🌿 @einsad
4_5902158450598609314.mp3
6.13M
🔸تفاوت هایی از تفاسیر استاد صفایی با سایر مفسران 🎤: حجت الاسلام رنجبر
✅ قربانی کردن آرزوها 🔸 استاد علی صفایی حائری اگر بخواهى به آرزوها پا بدهى و نرمى كنى، تو را مى‌برند. و اين است كه بايد قربانى كنى. بايد اين آرزوها را قطع و رمى كنى. 📚 حقیقت حج، ص22 🌿 @einsad
هدایت شده از °[ تربیت دینی ]°
🚩 امروز عصر جلسه اي خدمت حضرت آيت الله هادي زاده (از شاگردان برجسته حضرت آيت الله صفائي حائري -عين.صاد-) رسيديم و ايشان به اين كه در روز عرفه چه بايد كرد ؟ چگونه بايد دعا خواند؟ و بسياري از سوالات ديگري كه چند روزي ذهنم را به هم ريخته بودند و حال مرا آشفته نموده بودند پاسخ جذاب و دلچسبي ارائه كردند. گوشي را دست گرفتم و نكاتي را يادداشت نمودم تا هم يادآوري براي خودم ثبت كنم و هم دوستان ديگري كه در جلسه حضور نداشتند از اين فرصت پيش آمده بي بهره نمانند. 🚩 متن كامل را مي توانيد در زير بخوانيد👇🏻 https://eitaa.com/moshaveronlin
هدایت شده از °[ تربیت دینی ]°
درك بهتر دعاي عرفه و آمادگي.pdf
502.4K
سخنان استاد هادي زاده را حتما امشب يا فردا صبح قبل از ظهر بخوانيد! اينجا حرف هاي اساسي خواهيد خواند كه شيوه دعا خواندن تان را در فردا تغيير خواهد داد... به دوستان تان نيز حتما اين نوشته را پيشنهاد كنيد! ❌دعوت دوستان به كانال براي مطالعه يا ارسال با لينك❌ https://eitaa.com/moshaveronlin
مهمترين كار در روز عرفه.mp3
8.99M
🚩 مهترين كاري كه در روز #عرفه و دعاي عرفه بايد انجام بدهيم چيست؟ 💠 حتما قبل از شروع دعاي عرفه اين صوت را گوش بدهيد... 🎧 سخنان مهم #استاد_هادي_زاده 🌐 توليد شده در موسسه مصباح الهدي قم 🔽 https://eitaa.com/hatef_app https://eitaa.com/moshaveronlin
هدایت شده از اندیشه
100-21-doaye_arafeh_(Trimmed).mp3
4.51M
🎙 کلام استاد #علی_صفائی_حائری 🔰موضوع: شرح #دعای_عرفه 💠الهى أنت الذى ... و أنا الذى ... اين زمزمه هاى سرشار، آدمى را آنگونه طهارت مى دهد كه آگاه شود و بشكند و با دست خالى سر بردارد و با همه ى بدى هاى خود به شكار تمام خوبى هاى او برود، كه اين بدى را جز آن خوبِ خوب، درمانى نيست. 💠أنت الذى مننت، أنت الذى أنعمت، أنت الذى أحسنت؛ أنا الذى هممت، أنا الذى جهلت، أنا الذى غفلت....  به تو روى آورده ايم و از تو مى خواهيم تا به ما آنگونه ببخشى كه اگر هيچ چيز ديگر نبخشيدى زيان نكنيم و كم نياوريم. چون همه ى بخششها اگر به جوار و قرب و انس تو راه نيابد، همه ى آنها سوختن است و آتش است و درد و حسرت. آتشى كه دل را مى گيرد و از درون مى سوزاند و حسرتى كه تمامى وجود را در بر مى گيرد و هيچ مخاطبى جز حسرت را باقى نمى گذارد كه: يا حسرة على العباد ... اى حسرت نشسته بر اين خلق!! 💠الهى أنا الفقير فى غناى فكيف لاأكون فقيراً فى فقرى.... خداى من! من در متن بى نيازى و غنا، محتاجم؛ پس چگونه در وسعت فقر و نيازهاى خود، فقير نباشم. من در آنچه كه مى دانم جاهل و نادان هستم؛ پس چگونه در جهل و نادانى خودم، جهول نباشم. غنا و بى نيازى و علم و آگاهى من، محدود و محكوم است ⏱مدت: ٧۵:٣ 📶حجم: ۵ مگابایت @hamandish
🔶استاد علی صفایی حائری: در روايت هست: لو عَلِم الخلق كيف خلق اللّه الخلق لم يَلُم أحدٌ أحداً . اگر مخلوقات خدا مى‌دانستند كه خدا چگونه آنها را آفريده، ملامت‌ها كم مى‌شد. اگر اندازه و توانايى در نظر بيايد، تحميل‌ها و پرخواهى‌ها كمتر خواهد شد. -براى حرث و بهره بردارى، كاشتن و پيراستن و برداشتن لازم است. حوصله داشتن ، انتظار كشيدن ، ايجاد فرصت كردن و از فرصت‌هاى موجود بهره گرفتن ، لازم است. اينها وظيفه‌هايى است كه از هدف‌ها و از خواسته‌هاى تو منشأ مى‌گيرد. هر چه بيشتر بخواهى بايد بيشتر اقدام نمايى. كسى كه در سطح غريزه است، غريزه كارگزار اوست و او وظيفه‌اى ندارد. ولى آدمى كه از اين سطح بالاتر آمده،بايد با مروّت و محبّت،به عمل روى بياورد و با معرفت و محبّت از طرف خود توقع داشته باشد. و با توسل و توجه به حق،بخواهد كه نهال وصلت آنها زير پاى شياطين خرد نشود و در محدوده‌ى دنيا نپوسد و براى همين چند روزه نباشد، كه مى‌توان با همسر مهربان به آرامش و پوشش و بهره‌هاى بسيار رسيد. و مى‌توان تمامى دين و يا دو سوم دين و يا نصف دين و يا ثلث دين را حفظ‌ كرد. 📚 روابط متکامل زن و مرد ص۲۰ 🌿 @einsad
✅دلیل نیاز به مذهب 🔶 استاد 💠در برابر این سؤال ، که آیا مذهب ضرورت دارد و لزومی دارد ، باید پرسید برای چه و در کجا و در چه زمینه ای ؟ برای این زندگی مُرفه و منظم و حیوانی ، نه فقط مذهب ضرورت ندارد که عقل و فکر هم لازم نیست؛ چون در کندو؛ غریزه ی زنبور ، نظم و عدالت و رفاه را عهده دار شده است ، اما برای زندگی انسانی و شکوفا شدن استعداد ها ؛ هم به مذهب نیاز هست و هم به اندیشه و فکر . 💠 درست مثل این که بپرسی آیا جنین به دست و پا و چشم و گوش و زبان احتیاج دارد ؟ آیا این ها برای او ضرورت دارد ؟ جواب این است که برای چه و در کجا ؟ در محدوده ی رحم ، نه دست و پا و زبان می خواهد و نه شش و شکم و معده . او در رحم به بیش از جفتش نیاز ندارد اما برای زندگی بیرون از این محدوده نه تنها به این همه که به ابزار و وسایل دیگری هم نیازمند است و به نیروهای عظیمی احتیاج دارد 💠همان طور که از سرمایه های عظیم انسان از عقل و فکر و وجدان و آزادی او کشف می کنیم که زندگی انسان محدود به این محدوده ها نیست ؛ از آن جا که انسان بی نهایت استعداد دارد ناچار بی نهایت ادامه دارد و برای این زندگی گسترده به مذهب و به رهبری و قانون گذاری نیاز می افتد 📚 (ص ۵٨) 🌿 @einsad
کانال ″گام دوم انقلاب(اقتصاد)″ «شرح بخش مربوط به اقتصاد از بیانیه ی گام دوم انقلاب، بر مبنای نظام اقتصادی اسلام از استاد علی صفایی حائری» عضو شوید 👇👇👇 @einsadi
✅ولایت علی.... 🔶استاد : ولايت على، نه على را دوست داشتن كه فقط‌ على را دوست داشتن است. ٢ ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها بريدن است. و اين ولايت، ادامه‌ى ولايت حق است و دنباله‌ى توحيد، ٣ آن هم توحيدى در سه بعد؛ در درون و در هستى و در جامعه؛ كه توحيد در درون انسان، هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها را مى‌شكند؛ هواهاى دل و حرف‌هاى خلق و جلوه‌هاى دنيا را. و در جامعه طاغوت‌ها را كنار مى‌ريزد و در هستى خدايان و بت‌ها را. در اين حد، موحد، جز خدا كسى را حاكم نمى‌گيرد. جز وظيفه چيزى او را حركت نمى‌دهد. هيچ قدرت و ثروت و جلوه‌اى در روح او موجى نمى‌آورد و هيچ دستورى او را از جا نمى‌كَنَد. جز دستور حق و امرِ اللّه، از هر زبانى كه اين دستور برخيزد و از هر راهى كه اين امر برسد. و هنگامى كه روحى به آزادى رسيد و جز امر حق امرى نداشت و جز خواست او خواهشى نداشت، اين روح به ولايت مى‌رسد و به سرپرستى مى‌رسد و دستور او و حتى نگاه او در دل‌هاى موحد عاشق، حركت مى‌آفريند. و اين است كه رسول به ولايت رسيد و به اولويت رسيد؛ كه النَّبىُ‌ أَوْلى‌ بِالمُؤمِنينَ‌ مِنْ‌ أَنْفُسِهِمْ‌. ١ و اين است كه على به ولايت مى‌رسد؛ كه: مَنْ‌ كُنْتُ‌ مَولاه فَهذا عَلىٌّ‌ مَولاه 📚 ، صفحه 13 🌿 @einsad