eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ توکل یعنی آزادی از وسیله ها و تکیه بر وسیله ساز 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ ملاک ارزش شغل 🔶 استاد علی صفایی حائری كارها به عهده‌ى كسانى است كه در وقت كمتر، به شكل بهتر از عهده‌ى آن بر مى‌آيند. تقسيم بندى مشاغل با اين اصل همراه است، در حالى كه خود شغل‌ها ملاك افتخار نيست و عمل ملاك ارزش نيست، مهم عامل‌هايى است كه عمل را مى‌سازد و مهم نقشى است كه در پس هر شغل پنهان است. تمامى درگيرى‌ها و داد و فريادها، از اينجا برخاسته كه ما ارزش‌ها را فراموش كرده‌ايم و براى شغل‌ها عنوانى ديگر در نظر گرفته‌ايم و آن را ملاك افتخار مى‌شناسيم. خيال مى‌كنيم قضاوت، يا خياطى،با بقالى با يكديگر تفاوت دارند و در ارزش‌ها دخالت دارند. بينش اسلامى، براى شغل‌ها به اندازه‌ى بينش‌ها و به اندازه‌ى نقشى كه در پشت آن ايستاده ارزش قائل است. ارزش عمل؛ وابسته به محرك، وابسته به جهت، وابسته به شكل حركت، وابسته به بینشی است که تو نسبت به اثار عمل داری. 📚 روابط متکامل زن و مرد، ص 30 🌿 @einsad
✅ برگزاری برنامه سیره تربیتی استاد علی صفایی حائری توسط حجه الاسلام ارسنجانی در محل موسسه لیله القدر، امروز 🌿 @einsad
✅ همایش بررسی اندیشه استاد علی صفایی حائری توسط حجه الاسلام دکتر خاکسار در محل موسسه لیله القدر، امروز 🌿 @einsaf
✅ مناظره بررسی اندیشه های استاد علی صفایی حائری با موضوع "تقدم یا عدم تقدم نیاز بر حرکت انسان" در محل موسسه لیله القدر، امروز 🌿 @einsad
✅ مراسم نکوداشت سالروز ارتحال استاد علی صفائی حائری(عین.صاد) 🔸 سخنران: استاد پورسید آقائی 🔹21 تیرماه 1397 🌿 @einsad
✅ مراسم نکوداشت سالروز ارتحال استاد علی صفائی حائری(عین.صاد) 🔸 سخنران: استاد پورسید آقائی 🔹21 تیرماه 1397 🌿 @einsad
✅ ادب 🔶استاد علی صفایی حائری: كسى كه انتظار تولد فرزندى عزيز و يا مهمانى محبوب را دارد، بى‌تفاوت، بى‌خيال، بى‌توجه و بى‌مسئوليت نيست. انتظار، در حالت و در رفتار و عمل تأثير مى‌گذارد و منتظر، آدابى را ناخواسته و حتى بى‌توجه دنبال مى‌كند. توجه، عهد، انس، توسل و آماده باش از منتظر جدا نخواهد شد. 📚 تو می ایی ص۱۸ 🌿 @einsad
✅دیدگاه عارف نسبت به بلا ❇️ عین.صاد 🌿 @einsad
✅مؤمن دنيا را رها نمى كند، كه مى چرخاند 🔸استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) مؤمن دنیا را رها نمی کند، که می چرخاند؛ چون کسی که از گردونه بیرون آمده می تواند گرداننده باشد و در پشت هر میزی و در کنار هر پستی، هر نهاد راکدی می تواند حرکت بسازد. کسی که خودش را به سنگ و آجر تبدیل کرده، چگونه می تواند راه بیفتد. او وجودش همان سنگ ها و آجر ها هستند. او خودش را در میان آجر ها دفن کرده و نمی داند و باید از آتشی بترسد که با همین آدم ها و با همین سنگ ها برافروخته می شود و با همین ها روشن می ماند.((فاتقوا النار التي وقودها الناس والحجارة)) 📚 تطهیر با جاری قرآن ، جلد دوم،ص١٥٢ 🌿 @einsad
✅ اساس دینداری 🔸 استاد علی صفایی حائری اين حقيقت كه انسانِ بيشتر از هفتاد سال و بزرگتر از زندگى و مرتبط با اشياء و عوالم متيقَّن و محتمل و مجهول، نمى تواند با علم و تجربه، و عقل و فلسفه، و قلب و اشراق، و غرايز و مشاورت، مشكل خود را حل نمايد؛ اساس دين دارى است. 📚 از وحدت تا جدايى، ص: 17 🌿 @einsad
✅ بینش علمی و فلسفی و عرفانی، محتاج بینش دینی هستند 🔸 استاد علی صفایی حائری ...آنچه وضعیت فکری امروز من است در این خلاصه می شود که : بینش علمی بر اساس تجربه و بینش فلسفی بر اساس استدلال و بینش عرفانی بر اساس شهود، همه و همه محتاج بینش دینی هستند. همانطور که مذهب، به علم در هدف و انگیزه و شکل بندی جهت می دهد، همانطور بر فلسفه و عرفان اثر می گذارد و یقین و شهود، این هر دو را راه می برد. من در حالی که برای این سه، حرمتشان را قائل هستم، محدودیت هایشان را هم باور کرده ام و این است که به وحی روی آورده ام. 📚 روش نقد، جلد 3 🌿 @einsad
4_5902205630814355463.mp3
593.1K
🌿 همه ما فرعونیم، مصرهامان کوچک است... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ روش مطالعه 🔶استاد علی صفایی حائری: به او كه از من سير مطالعاتى مى‌خواست كه از كجا شروع كند،از روش مطالعه توضيحى دادم و گفتم مهم سير مطالعه نيست؛روش كار است.تو بايد پيش از مطالعه طرح سؤال و تنظيم سؤال و تحليل سؤال را طى كرده باشى تا بتوانى با جواب‌هايى كه در كتاب‌هاست عميق‌تر برخورد كنى و آنها را بپذيرى يا دور بريزى. 📚 تطهیر با جاری قرآن، صفحه 82 🌿 @einsad
4_454890886946357644.mp3
1.39M
✅هدف انبیاء استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅دین و عقل مکمل یکدیگرند 🔸استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) عقل و دین باهم‌ ناسازگار نیستند، که این دو حجت همیشه با هم همراهند، اندیشه ی ما کوتاهی دارد و ناچار دین این نارسایی و کوتاهی را جبران می نماید. دین در هنگام عجز عقل و کوتاهی و نارسایی اندیشه، ما را دستگیری می نماید. پس این دو نه تنها ناسازگار نیستند که مکمل یکدیگرند. 📚 درآمدی بر علم اصول ، جلد دوم،ص۱۱۳ 🌿 @einsad
✅از بین اعمال فقط خالص آن پذیرفته می شود استاد علی صفایی حائری @einsad
✅ ورزش اسلامی (شماره ۱) 🔸 استاد علی صفایی حائری از گذشته های دور نمی‌توانستیم ″ورزش″ را با ″بازی″، آن هم بازی هایی آن‌چنانی که می دانیم و می دانید، با هزارها ریا و تظاهر و خودخواهی و درگیری و پارتی بازی و ...، یکی بدانیم و نمی توانستیم تئوری ها و توجیه هایی را که برای ″بازی″ دارند و مرحوم پاک نژاد در ″آخرین پیامبر و اولین دانشگاه″ها به جمع و جور آن پرداخته، توجیه ورزش و توضیح ضرورت آن بدانیم. ورزش در ذهن، به معنای «آموزش حرکت صحیح» بود. حرکت دست و پا برای راه رفتن و دویدن و شنا کردن و دفاع کردن و حمله کردن، اصولی دارد که ″انرژی کمتر مصرف می کند و بازده بیشتری می آورد″ و ماهیچه ها را می پرورد. یعنی به جای خسته کردن، ورزیدگی می آورد و نیروه ذخیره می کند. در حالی که تو را به مقصود رسانده و پیش برده است. 📜 ذکری ۲(ویژه نامه نوزدهمین سالگرد استاد آیت الله علی صفایی حائری)/ص ۱۴ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: توجه به مهدى كه در اين دعا مى‌خوانيم؛ «انا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك الى اللّه ١»، از آنجا شكل مى‌گيرد كه ما محبوب‌هاى ديگر و رهبران ديگر را تجربه مى‌كنيم و به ضعف‌ها و محدوديت‌ها و يا پستى‌ها و زشتى‌هاى آن‌ها راه مى‌يابيم. و از آنجا شكل مى‌گيرد كه مى‌بينيم ديگران ما را براى خويش نردبان مى‌خواهند و از ما پل مى‌سازند. نمى‌خواهند كه ما با كارهامان رفعتى بگيريم؛ كه مى‌خواهند كارها پيش برود و سامان بگيرد. و از آنجا شكل مى‌گيرد كه مى‌بينيم ديگران، ما در دست‌هاى كوچك و آلوده و حتى پاك آن‌ها، جا نمى‌شويم و در حوض كوچك آن‌ها جايى نداريم. آدم‌هايى كه توسعه يافته‌اند و پوسته‌ها و ديوارها را شكسته‌اند نمى‌توانند دوباره به زندان‌ها باز گردند و نمى‌توانند سر بر دامان كسانى بگذارند كه زندانبان آن‌ها هستند. محدوديت، با توسعه سازگار نيست. استثمار با رشد آدم‌ها سازگار نيست. توجه به مهدى، اين رشد و توسعه را مى‌طلبد. كسى كه سر در لاك تعلق‌ها و بت‌ها دارد، نمى‌تواند به مهدى روى بياورد و نمى‌تواند كه همراه حجّت بيايد و نمى تواند كه دوام بياورد. از ميان راه مى‌بُرّد و به خاطر تعلق‌ها مى‌ماند. 📚 تو مي آيي ، صفحه 19 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
✅ضرورت ازدواج 🔶استاد علی صفایی حائری: اگر شيطان از دريچه‌ى شهوت و غضب، از دريچه‌ى نفس و زينت‌هاى دنيا داخل مى‌شود و اظهار مى‌دارد: لَأُغْويَنَّهُمْ‌ وَ لَأُزَيِّنَنَّ‌ لهم؛ ١ كه هر آينه آنها را اغواء مى‌كنم و براى آنها زينت مى‌بخشم، پس بايد با محبت خدا و با بصيرت و معرفت، راه شيطان را بست و هم زمان به تأمين نيازها پرداخت و به ازدواج و تشكيل خانواده روى آورد، تا با انس و عاطفه و كانون‌هاى گرم خانواده از اغواء و فريب شيطان جلوگير شد و به تربيت و سازندگى آنها پرداخت. تا بحران عاطفه و فشار جنسى و گرفتارى‌ها، طعمه براى دشمنان قسم خورده فراهم نسازد و فرزندان گرفتار اسلام را در دست كفر و الحاد و فساد و تباهى و خود فروشى و وطن فروشى، اسير ننمايد. 📚 روابط متکامل زن و مرد ص۱۱ 🌿 @einsad
4_5942995858642436854.mp3
608.9K
✅حقیقت جزای الهی 🎤 : استادعلی صفائی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
استاد علی صفایی حائری
✅ ورزش اسلامی (شماره ۱) 🔸 استاد علی صفایی حائری از گذشته های دور نمی‌توانستیم ″ورزش″ را با ″بازی″،
✅ ورزش اسلامی (شماره ۲) 🔸 استاد علی صفایی حائری این تلقی از ورزش را با آنچه ما در دوره های دبستان و دبیرستان و حتی در باشگاه ها شاهدش بوده ایم، مقایسه اش کنید. ساعت ورزش در مدرسه، ساعت آموزش نبود. بچه ها به جان هم می افتادند و خود آنچه در بساط داشتند خرج می کردند. اگر برنامه نرمش و احیانا مسائل ورزشی هم مطرح می شد، داستان به جوک و تمسخر می کشید و بچه ها با نگاه و لبخند، استاد و بچه های نرمشکار را به بازی می گرفتند. و حق هم داشتند؛ آخر این نرمش ها ، حرکت های مجهولی بود که به خاطر هیچ هدف معلومی دنبال نمی شد. و طبیعی بود که بچه ها از زیر بارش فرار کنند و یا با تمسخر استقبالش کنند. در کشورهای پیشرفته بدون صرف هزینه های گزاف و طرح برنامه های بی در و پیکر شاهنشاهی، بچه ها را از چند ماهنگی با تست های گوناگون آزمایش می کنند و استعدادها و استقامت اعضاء مختلف و قسمت های گوناگون بدن را مشخص می سازند، و بر اساس این آزمایش ها بچه ها را تقسیم می کنند و در همان قسمت پرورش می دهند، گرچه به آن ها بینش و عرفان ورزش را آموزش نداده اند، اما آن ها را پرورش داده اند. و همین است که هر سال مدال ها را می برند و داغ به دل بچه های با استعدادی می گذارند که با پول دزدی توپ خریده اند و با هزار بدبختی خرج باشگاه را در آورده اند. و یا با هر بازی و هر شوت هزار تا شیشه شکسته اند و با هر دریبل چند نفر عابر را به دیوار و زمین چسبانده اند و هزارها فحش و نفرین پیرزنی که کاسه اش را شکسته اند و فریاد همسایه ای که مزاحمش شده اند و چوب معلمی که با توپ، سبیلش را چرب کرده اند، به خود خریده اند. داغ به دل بچه هایی می ماند که با شور و شوق و این همه بدبختی، تازه همین که خود را ساخته اند و درخشیده اند و خواسته اند که در صحنه بیایند و به مسابقه ای و سفری راه پیدا کنند و خودی نشان بدهند و برای خود و یا کشورشان افتخاری بیاورند و رکوردی بشکنند و بسازند، تازه مبتلا به پارتی بازی ها و از رده خارج کردن ها و رزرو گذاشتن ها و نورچشمی ها شده اند و ناچار از تمامی خصلت های فتوّت و جوانمردی به نامردی روی آورده اند، و یا زمین را بوسیده اند و مردانگی را پاس داشته اند. 📜 ذکری ۲(ویژه نامه نوزدهمین سالگرد استاد آیت الله علی صفایی حائری)/ص ۱۴ 🌿 @einsad
✅انسان با آموزش و آگاهى پا در خاك گذاشته است 🔶استاد علی صفایی حائری: ما در نظام زندگى مى‌كنيم و در اين نظام جهانى كه علم شاهد آن است، نمى‌توان بى‌ضابطه حركت كرد. كوچك‌ترين حركت و عمل ما،به دستور و برنامه‌اى نياز دارد كه با وجود ما و با ساخت و بافت جهان هماهنگ باشد. خدا انسان را رها نمى‌كند و با حجّت وحى،به عقل او كمك مى‌نمايد؛ چون علم ما محدود است و غريزه‌ى ما ناقص و آزاد و وجدان ما محكوم محيط‌ و عادت و غريزه. ما با تمام هستى رابطه داريم و در اين رابطه، او ضابطه‌ها را همراه رسول فرستاده و پيش از آن‌كه انسان گرفتار شود، چراغ راهش را آورده است. بر خلاف آنچه در تاريخ مى‌نويسند، انسان با آموزش و آگاهى پا در خاك گذاشته، نه آن‌كه عريان به دنبال خوراك و لباس و آتش و ابزار راه افتاده باشد و به صنايع و علوم امروز رسيده باشد؛ كه اين همه علوم و صنايع، هنوز براى كوچك‌ترين حركت‌هاى ما، نورى ندارد؛ كه هنوز تمامى روابط‌ را نمى‌شناسند. آدم، همراه آموزش و تعليم، پا بر روى خاك مى‌گذاشته. و وحى،به علم و غريزه‌ى انسان راه مى‌دهد و فلسفه و عرفان و علم را، جهت مى‌دهد. يكى از شكل‌هاى التقاط‌، اين است كه بخواهى با فلسفه و عرفان و علم،به مذهب كمك كنى؛ در حالى كه مذهب آمده تا كسرى‌هاى اين‌ها را تأمين كند و به مغز و قلب و تجربه‌ى انسان، فضا و زاويه‌اى بدهد، كه بتواند هستى را آن‌گونه كه هست، دريابد. 📚 نامه های بلوغ ص۳۴ 🌿 @einsad