eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ادب 🔶استاد علی صفایی حائری: كسى كه انتظار تولد فرزندى عزيز و يا مهمانى محبوب را دارد، بى‌تفاوت، بى‌خيال، بى‌توجه و بى‌مسئوليت نيست. انتظار، در حالت و در رفتار و عمل تأثير مى‌گذارد و منتظر، آدابى را ناخواسته و حتى بى‌توجه دنبال مى‌كند. توجه، عهد، انس، توسل و آماده باش از منتظر جدا نخواهد شد. 📚 تو می ایی ص۱۸ 🌿 @einsad
✅دیدگاه عارف نسبت به بلا ❇️ عین.صاد 🌿 @einsad
✅مؤمن دنيا را رها نمى كند، كه مى چرخاند 🔸استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) مؤمن دنیا را رها نمی کند، که می چرخاند؛ چون کسی که از گردونه بیرون آمده می تواند گرداننده باشد و در پشت هر میزی و در کنار هر پستی، هر نهاد راکدی می تواند حرکت بسازد. کسی که خودش را به سنگ و آجر تبدیل کرده، چگونه می تواند راه بیفتد. او وجودش همان سنگ ها و آجر ها هستند. او خودش را در میان آجر ها دفن کرده و نمی داند و باید از آتشی بترسد که با همین آدم ها و با همین سنگ ها برافروخته می شود و با همین ها روشن می ماند.((فاتقوا النار التي وقودها الناس والحجارة)) 📚 تطهیر با جاری قرآن ، جلد دوم،ص١٥٢ 🌿 @einsad
✅ اساس دینداری 🔸 استاد علی صفایی حائری اين حقيقت كه انسانِ بيشتر از هفتاد سال و بزرگتر از زندگى و مرتبط با اشياء و عوالم متيقَّن و محتمل و مجهول، نمى تواند با علم و تجربه، و عقل و فلسفه، و قلب و اشراق، و غرايز و مشاورت، مشكل خود را حل نمايد؛ اساس دين دارى است. 📚 از وحدت تا جدايى، ص: 17 🌿 @einsad
✅ بینش علمی و فلسفی و عرفانی، محتاج بینش دینی هستند 🔸 استاد علی صفایی حائری ...آنچه وضعیت فکری امروز من است در این خلاصه می شود که : بینش علمی بر اساس تجربه و بینش فلسفی بر اساس استدلال و بینش عرفانی بر اساس شهود، همه و همه محتاج بینش دینی هستند. همانطور که مذهب، به علم در هدف و انگیزه و شکل بندی جهت می دهد، همانطور بر فلسفه و عرفان اثر می گذارد و یقین و شهود، این هر دو را راه می برد. من در حالی که برای این سه، حرمتشان را قائل هستم، محدودیت هایشان را هم باور کرده ام و این است که به وحی روی آورده ام. 📚 روش نقد، جلد 3 🌿 @einsad
4_5902205630814355463.mp3
593.1K
🌿 همه ما فرعونیم، مصرهامان کوچک است... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ روش مطالعه 🔶استاد علی صفایی حائری: به او كه از من سير مطالعاتى مى‌خواست كه از كجا شروع كند،از روش مطالعه توضيحى دادم و گفتم مهم سير مطالعه نيست؛روش كار است.تو بايد پيش از مطالعه طرح سؤال و تنظيم سؤال و تحليل سؤال را طى كرده باشى تا بتوانى با جواب‌هايى كه در كتاب‌هاست عميق‌تر برخورد كنى و آنها را بپذيرى يا دور بريزى. 📚 تطهیر با جاری قرآن، صفحه 82 🌿 @einsad
4_454890886946357644.mp3
1.39M
✅هدف انبیاء استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅دین و عقل مکمل یکدیگرند 🔸استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) عقل و دین باهم‌ ناسازگار نیستند، که این دو حجت همیشه با هم همراهند، اندیشه ی ما کوتاهی دارد و ناچار دین این نارسایی و کوتاهی را جبران می نماید. دین در هنگام عجز عقل و کوتاهی و نارسایی اندیشه، ما را دستگیری می نماید. پس این دو نه تنها ناسازگار نیستند که مکمل یکدیگرند. 📚 درآمدی بر علم اصول ، جلد دوم،ص۱۱۳ 🌿 @einsad
✅از بین اعمال فقط خالص آن پذیرفته می شود استاد علی صفایی حائری @einsad
✅ ورزش اسلامی (شماره ۱) 🔸 استاد علی صفایی حائری از گذشته های دور نمی‌توانستیم ″ورزش″ را با ″بازی″، آن هم بازی هایی آن‌چنانی که می دانیم و می دانید، با هزارها ریا و تظاهر و خودخواهی و درگیری و پارتی بازی و ...، یکی بدانیم و نمی توانستیم تئوری ها و توجیه هایی را که برای ″بازی″ دارند و مرحوم پاک نژاد در ″آخرین پیامبر و اولین دانشگاه″ها به جمع و جور آن پرداخته، توجیه ورزش و توضیح ضرورت آن بدانیم. ورزش در ذهن، به معنای «آموزش حرکت صحیح» بود. حرکت دست و پا برای راه رفتن و دویدن و شنا کردن و دفاع کردن و حمله کردن، اصولی دارد که ″انرژی کمتر مصرف می کند و بازده بیشتری می آورد″ و ماهیچه ها را می پرورد. یعنی به جای خسته کردن، ورزیدگی می آورد و نیروه ذخیره می کند. در حالی که تو را به مقصود رسانده و پیش برده است. 📜 ذکری ۲(ویژه نامه نوزدهمین سالگرد استاد آیت الله علی صفایی حائری)/ص ۱۴ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: توجه به مهدى كه در اين دعا مى‌خوانيم؛ «انا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك الى اللّه ١»، از آنجا شكل مى‌گيرد كه ما محبوب‌هاى ديگر و رهبران ديگر را تجربه مى‌كنيم و به ضعف‌ها و محدوديت‌ها و يا پستى‌ها و زشتى‌هاى آن‌ها راه مى‌يابيم. و از آنجا شكل مى‌گيرد كه مى‌بينيم ديگران ما را براى خويش نردبان مى‌خواهند و از ما پل مى‌سازند. نمى‌خواهند كه ما با كارهامان رفعتى بگيريم؛ كه مى‌خواهند كارها پيش برود و سامان بگيرد. و از آنجا شكل مى‌گيرد كه مى‌بينيم ديگران، ما در دست‌هاى كوچك و آلوده و حتى پاك آن‌ها، جا نمى‌شويم و در حوض كوچك آن‌ها جايى نداريم. آدم‌هايى كه توسعه يافته‌اند و پوسته‌ها و ديوارها را شكسته‌اند نمى‌توانند دوباره به زندان‌ها باز گردند و نمى‌توانند سر بر دامان كسانى بگذارند كه زندانبان آن‌ها هستند. محدوديت، با توسعه سازگار نيست. استثمار با رشد آدم‌ها سازگار نيست. توجه به مهدى، اين رشد و توسعه را مى‌طلبد. كسى كه سر در لاك تعلق‌ها و بت‌ها دارد، نمى‌تواند به مهدى روى بياورد و نمى‌تواند كه همراه حجّت بيايد و نمى تواند كه دوام بياورد. از ميان راه مى‌بُرّد و به خاطر تعلق‌ها مى‌ماند. 📚 تو مي آيي ، صفحه 19 🌿 @einsad