eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ تسبیح 🔸 استاد علی صفایی حائری اگر حتی یک شن و سنگ ریزه را در جایگاه خود نشناختی، تو مسبح نیستی. تسبیح یعنی اینکه در دل و زبان و پرونده خدا، گلایه ای و شکایتی را نیاورده باشی و از او آشفته نباشی. 📚 نامه های بلوغ، ص110 🌿 @einsad
✅ تسبیح 🔸 استاد علی صفایی حائری تسبيح يعنى در تو بينش و آگاهى و حالتى به وجود آيد كه وقتى « و » را در انسان، « و » را در جامعه، « و » را در هستى و آفرينش و رابطه اين همه را با «اللَّه» ديدى، با اين همه او را پاك و منزه ببينى. چون درد و رنج، عامل حركت تو هستند و ظلم و ستمى كه ديگران در حق تو داشته اند، علامت آزادى آنها و در عين حال، وسيله درگيرى و ورزيدگى توست. تفاوت و تبعيض هم ملاك افتخار نيست؛ چون اين مهم نيست چه دارى و در چه موقعيتى هستى، مهم اين است كه دارايی هاى تو چقدر بازدهى داشته است و در موقعيت ها چه نوع موضع گيرى را داشته اى. 📚 حرکت، ص 186 🌿 @einsad
✅دقت دربرابر مطالب 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5976428734478026008.mp3
601.8K
✅تضمین کننده سلوک 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅لزوم آموزش قبل از 🔶استاد علی صفایی حائری: كسى كه مى‌خواهد آش بپزد يا رانندگى كند،بدون آموزش وارد نمى‌شود. آيا مى‌شود عمرى از دو طرف را بدون آموزش و شناخت ضعف‌ها و نيازها و شناخت روش برخوردها و گفت و گوها به تباهى كشيد؟ راستى كه در ساعت‌هاى انشاء و در دوره‌هاى تحصيلى مى‌توان طرز برخورد و صلح و قهر و ظرفيت و خشونت و حلم و صبر و يا شتاب و تندى را آموخت. اين كه چگونه صلح كنيم و يا اين كه چگونه درگير شويم و چه وقت سخت گيرى كنيم و... مى‌تواند موضوعات تأمل برانگيزى باشد و حتى بچه‌هاى لجوج و ناهنجار را به تأمل وادارد. آموزش مسائل زندگى و مشكلات و برخوردها، اساس آموزش است. آدم‌ها به طور طبيعى مى‌توانند مثل پرستوها، چلچله‌ها و كبوترها به يكديگر جذب شوند، ولى عامل غريزه نمى‌تواند تمامى زندگى آدم‌ها را بچرخاند، كه نياز به آموزش و تعليم و مشورت و نظارت، از اينجا ضرورت دارد. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 18 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5895710175678956914.mp3
1.24M
✅خسارت بزرگ 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
‎ ✅مشکل ماچیست؟ 🔸استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) ‎ مشکل و گیر ما این است، که خودمان را نشناخته ایم. ما داریم در این دنیا خودمان را خرج می کنیم و بی خیال هم هستیم‌‌‌؛ درست مثل کسی که در شب ، یک اسکناس و یک چک ارزشمند را به خیال این که کاغذ است؛ روشن کند تا یک قِرانی اش را پیدا کند، که صبح می فهمد چیزی را شمع راه رسیدن به یک قِرانی کرده است که یک میلیارد ارزش داشته است. این جاست که فریاد ((یاحَسْرَتَا)) سر می دهد. پس دقت كنيم که عمر خود را، هستی خود را در این دنیا خرج چه چیزی کرده ایم؟! 📚فوز سالک، صفحه ٥٩ 🌿 @einsad
✅بعضى‌ها خيال مى‌كنند كه از رسول و از على بالاترند... 🔶استاد علی صفایی حائری: بعضى‌ها خيال مى‌كنند كه از رسول و از على بالاترند؛ چون آن‌ها با عمل و بلاء همراه بودند و اين‌ها مى‌خواهند با ادّعاى ولايت و محبّت، با على‌همراه باشند. راستى كه شيطان بى‌كار نمى‌نشيند و سماجت مى‌كند. آخر چگونه مى‌شود ريشه‌ى عشق على ، عمل معاويه را و ميوه‌ى او را بار بياورد. تو را گول نزنند، كه: معرفت و فكر؛ و محبّت و قلب؛ و عمل و تقوا، مركب‌هايى هستند كه با بلاى خدا و امتحان او همراه مى‌شوند و مى‌رسانند. اين راه را، حسين با سر رفته، تو چگونه مى‌خواهى با غرور و بى‌اعتنايى و با خور و خواب و ولنگارى به انجام برسانى‌؟ خدايى كه، عشق مقدّس او حسين،با هر تنفس و دم‌زدن، فواره‌هاى خونش، از زير حلقه‌هاى زرهش به آسمان سر مى‌كشيد، چگونه از من، كه نور چشم شيطان هستم و همراه فواره‌هاى عُجب و غرور، پذيرايى مى‌كند؟ و چگونه مرا به ضيافت خويش مى‌خواند؟ 📚 نامه های بلوغ، صفحه 39 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: تو آنچه دارى، نزد ولىّ‌ مى‌گذارى؛ چون آنچه در نزد تو بماند رفتنى و گم شدنى و ضايع شدنى است، كه «ما عندكم ينفد و ما عند اللّه باق». ١ تو از مهدى توقع ندارى، كه تعلقى ندارى. تو مى‌خواهى آنچه خدا به تو بخشيده در راه او ببخشى و اين‌گونه، دارايى‌ها را از تباهى نجات بدهى و نسيه‌ها را نقد كنى و همراه با خود داشته باشى. فرق است ميان كسى كه مى‌خواهد در قرارداد ريش بگيرد و يا آن كه ريش بگذارد و راه بازگشت را بر خود ببندد، كه مى‌بينيم ياران حسين تمامى پل‌ها را پشت سر خراب كردند و زن‌ها را طلاق دادند كه مبادا باز گردند و يا مشكلى از ناحيۀ آن‌ها بر زن‌هاشان پيش بياورند. در هر حال، پيمان بر ساختن و سوختن و جان باختن و هستى به پاى دوست انداختن، پيمان كسانى است كه پناهى جز مهدى نمى‌بينند و جز قلعۀ توحيد و ولايت، پايگاهى ندارند. آن‌ها كه از ولىّ‌ تمنايى دارند، در واقع ولىّ‌ را نردبان خواسته‌ها و واسطۀ هوس‌هاشان كرده‌اند كه سوختگان عشق مى‌خواندند: ما را از تو به جز تو تمنايى نيست ... 📚 تو مي آيي صفحه 23 🌿 @einsad
4_5942533320729428485.mp3
1.3M
✅تکلیف ونتیجه 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅ گروه چشمه جاری در : گفتگو پیرامون اندیشه و شخصیت استاد علی صفایی حائری لینک گروه: https://sapp.ir/joingroup/tpSAYMFi4CPgcrZaWk5Rj1Be
🌿نکته ای از توحید 🔸استاد علی صفایی حائری(عین-صاد) آنچه که تو از خدا تصور می کنی، آن مخلوق ذهن توست و به تو باز می گردد. آن خدایی که در اندیشه تو احاطه شود و درک شود، آن محدود محکومی است که نمی تواند حاکم تو باشد و جهت حرکت تو باشد. 📚 صراط، ص 139 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅خيال نكن كه با آشنايى با حقوق، كار تو تمام مى‌شود... 🔶استاد علی صفایی حائری: خيال نكن كه با فقه به احكام و آشنايى با حقوق، كار تو تمام مى‌شود؛ چون در هنگام عمل، مزاحمت‌ها مطرح مى‌شوند و در يك زمان، كارهاى متعدّدى به تو روى مى‌آورند. اين‌جاست كه بايد ميزانى در دست داشته باشى. همان‌طور كه در انتخاب مقصد و مكتب و راه، به اين معيارها نياز داشتى و بايد از قدر و اندازه‌ى انسان كمك مى‌گرفتى. در مرحله‌ى عمل هم،بايد اهميت‌ها را درنظر بگيرى. و اگر در اهميت برابر بودند،به آن‌كه فشار بيش‌تر دارد و با هواى نفس تو نمى‌خواند بپردازى؛ كه اميرالمؤمنين على مى‌فرمايد: هرگاه به من دو كار روى مى‌آورد،به آن مى‌پرداختم كه براى خدا محبوب‌تر بود. و اگر برابر بودند،به آن مشغول مى‌شدم كه بر من سنگين‌تر و مشكل‌تر بود. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 40 🌿 @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 چگونه می توان کارها را به سامان رساند❓ چگونه از روزمرگی ها به تکالیفمان روی بیاوریم❓ چه چیزی باعث می شود انسان کارهایش را ناتمام بگذارد❓ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ مسائل اساسی تغذیه استاد علی صفایی حائری بگذر از اینکه ما حتی برای غذای معده و «تغذیهٔ بدنمان» لنگیم و نمی دانیم ″چه موادی″ را ″چگونه ترکیب″ کنیم و در ″چه هنگامی″ و ″هماهنگ با نیازهای خویش″ به مصرف برسانیم. ما از این چه و چگونه و چه هنگام و هماهنگی با نیازها در غذای روزانهٔ خود مانده ایم... تا چه رسد به غذای فکر و عقل و قلب و روح. 📚 روش برداشت از قرآن/ص ۱۵۳ و ۱۵۴ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 تغييـر در خود جوانى از درگيرى‌ها با همسـرش گفته بود شاكى بود كه او ناسازگارى مى‌كند. حاج شيخ فرمود: 👈خودت خوب شو او هم خوب مى‌شود. اين يك اصل صحيح و مغفول است كه در حديث اميرالمؤمنين آمده است : 👈هر كس رابطه‌اش با خدا صاف شود، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح مى‌كند. 📚 مشهور آسمان(خاطراتی از استاد علی صفایی حائری) 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
باسلام، در صورت تمایل به فعالیت در خصوص اندیشه های استاد صفایی در شهرستان های سراسر کشور، لطفا نام شهرستان و نام و نام خانوادگی خود را به سامانه زیر ارسال کنید. 50005410001020 🔹 موسسه لیله القدر 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: كسانى كه همراهى و معيّت ولىّ‌ را مى‌خواهند و دعا مى‌كنند : «و اجعل لى مع الرسول سبيلا١» ، خواسته‌اى بالاتر از كسانى دارند كه راهى به سوى رسول مى‌خواهند و مى‌گويند: واجعل لى الى الرسول سبيلا. راهى به سوى رسول يافتن، با همراه رسول ماندن و از او جدا نشدن و در چند راهىِ‌ خواسته‌ها از او نبريدن، برابر نيست. همراهى رسول، همراهى در اهداف را مى‌خواهد. و من كه به هدف‌هايى كوتاه‌تر از اهداف رسول دل بسته‌ام، ناچار از رسول جدا مى‌شوم. ناچار از ولىّ‌ جدا خواهم شد 📚 تو مي آيي ، صفحه 20 🌿 @einsad
تیز و تند.mp3
1.82M
🔸البلاء للولاء 🔹بیان خاطره ای از استادصفائی حائری(ره) به نقل از حجه الاسلام عالی 🌿 @einsad
✅بی نیازمطلق 🔸استادعلی صفائی حائری(عین-صاد) 🔵 راسل جمله ای دارد که قبل از او آخوندزاده هم مطرح می کند. او می گوید: از آنجا که ما و شما در یک جایی می ایستیم و وقتی می گوییم: هستی را چه کسی آفریده است؟ می گویند: خدا. می گوییم: خدا را که آفریده است؟ می گویند: هیچ کس، پس چرا در همین هستی توقف نمی کنند؟! یک قدم بر می دارند و می ایستند؟! از همان اول توقف کنند و بگویند که هستی را هیچ کس نیافریده است. دیگر چه ضرورتی دارد که یک قدم بر دارند و بایستند؟! از اول سر جایشان توقف کنند. ✅ جوابش این است که ما باید در جایی توقف کنیم که زیر پا و جای پای محکمی داشته باشیم. باید در جایی بایستیم که لیز نخوریم و زمین نیفتیم. هستی سرشار از نیازهاست و ما نمی توانیم در آنجا توقف کنیم؛ نه در انرژی، نه در اتم و نه در قانون های حاکم بر اینها. اینها همه نیازمندند و نیاز همه ی اینها تامین شده است بنابراین همه ی اینها بی نیاز کننده ای بیرون از خودشان و محیط بر آنها را نشان می دهند. پس این هستی، نیازمند است بی نیاز کننده ای می خواهد و این بی نیاز کننده، خودِ هستی نمی تواند باشد؛ چون هیچ چیز (نیازمندی) نمی تواند خودش را بی نیاز کند. باید پیش از اینکه ادامه پیدا کند و شروع بشود، نیازهایش را تامین کنند. منی که نیاز به آب و هوا و زمین و آسمان دارم، باید اینها قبل از من تهیه شده باشند تا بتوانم شروع کنم و ادامه بدهم. و وقتی که هستی شروع شده و ادامه داده شده و نیازهایش تامین شده است، این بی نیازکننده ای را نشان میدهد که بیرون از آن است. با چه خصوصیاتی؟..... 📚 حیات برتر؛ ص ۳۵و۳۶ 🌿 @einsad
✅فرهنگ قرآن 🔶استاد علی صفایی حائری: فرهنگ قرآن پس از گذشت سال‌ها حرف‌هايى دارد كه هنوز فرهنگ معاصر ما از آن عقب‌تر است.تلقى قرآن از انسان و تلقى آن از تربيت انسان و اخلاق و حكومت،به كيفيتى است كه فرهنگ معاصر،آن را درك نكرده.اين فرهنگ،انسان را با جبرها تحليل مى‌كند،در حالى كه انسان تركيبى از جبرهاست. بر اين اساس،آن مى‌خواهد تربيت انسان را همچون تربيت درخت و سگ در نظر بگيرد،در حالى كه تربيت انسان همان زمينه‌سازى حركت اوست. و حكومت را تا سطح رفاه و تكامل مى‌خواهد،در حالى كه انسانى كه در هستى مطرح شده و بالاتر از تكامل،آرمان گرفته،بايد به استعدادهاى تكامل‌يافته‌اش جهت بدهد و آن را رهبرى كند. 📚 تطهیرباجاری قرآن ص۲۱ 🌿 @einsad