6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📼 باخت های ما چه بوده؟
#️⃣ #اکولایزر
#استوری #امام_زمان
⏳ ۳۰ ثانیه
⬇️ ۲ مگابایت
|اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻
https://www.aparat.com/v/BMOnR
╭✤ @Einsad ✤╮
💠 روحيّهها (قسمت پنجم)
#انواع_روحیه_ها 👤: روحیهها بدبین و شکّاک
🔹معنای شک و بدبینی:
اینها عاشق و کوشا و بیآرام هستند و میتوانند گامهای بلندی بردارند. اینها همانند سیلاب میخروشند...
تا آنجا که به مانعها و سنگها برمیخورند و برمیگردند و به نفرت و بدبینی و در نتیجه شک و تردید دچار میشوند و شک را میپذیرند.
🔹عامل شک و بدبینی:
1⃣ عامل این فرار و بازگشت، یکی همان سوز و عطش آنهاست. آنها مشتاق دریاها بودند، اما قطره قطره هم آب ننوشیدهاند؛ و اگر مینوشیدند به مرگ میرسیدند؛ چون عطش آنها بیشتر از ظرفیتشان است. آنها زودتر از اینکه بالی بگیرند، عشق پرواز به مرگشان داده است.
2⃣ اینها با آن روح پاک فعال، توقع خوبی و پاکی و حرکت و شور دارند. اینها میخواهند خوبیها را ببینند و از خوبها درس بگیرند؛ و این است که ضربه میخورند و له میشوند.
3⃣ آن حالت روحی و آن آمادگی درونی آنها و این توقع و انتظار خوبی و پاکی از یک طرف و برخوردی با همراههای فاسد و کثیف و یا دوستانی بیتفاوت و خاموش از طرف دیگر، آنها را به نفرت و فرار میکشاند و میرماند...
4⃣ تلقینها و آوازهگریها در یک دسته ساده و خوشبین، بدبینیها و فرارها و نفرتها و دشمنیهایی به وجود میآورند که امکان تفاهم و احتمال نرمشی باقی نمیگذارند.
آنها که خود، ضربه خوردهاند و یا اساساً معرض هستند، با آوازهگری و تبلیغات خود، بدبینیهایی را در زمینهای خوشبینی میکارند و بارور مینمایند و خرمنهایی از کینه و بغض انبار میکنند و به خورد خلق میدهند.
🔹روش درگیری و سازندگی:
1⃣ اینها چون فراری و نفرتزده هستند، در نتیجه کسی میتواند با آنها باشد و در آنها نفوذ کند که مشخص و وابسته، مهاجم و خام نباشد. این است که باید او را پذیرفت و از او شنید و آنگاه از داستان خود گفتوگو کرد و به او نشان داد که ما در انتظار بیرون نیستیم؛ کسانی که ما در انتظار نشستهاند، حتی مرغها برایشان حسابی باز نمیکنند.
برای خواندن باقی روشهای مرحوم استاد به کتاب مسئولیت صفحه ۲۴۹ مراجعه کنید.#مسئولیت_و_سازندگی | ص ۲۴۷ الی ۲۴۹ ↶ روحیهی بعدی: مأیوس و رنجدیده 📝 استاد علے صفایے حائرے #⃣ #متن #روحیه ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 شعرهای فاطمه
سلاماللهعلیها ۲❞ عینصاد بارها رنجها را شمردهام اما رنج تو را، فقط پس از تولد تمامی وارثان زمین، میتوان شمرد رنج تو، رنج تمامی آنهایی است که بایست در گلوارههای بلا، پخته میشدند، اما در شعلههای حسادت سوختند. و اگر مرهم تو نبود این سوختن را به ساختن برساند، نمیدانم بر ما چه میگذشت. من را که رنج حقیری، به زمین میدوخت و شادی احمقی، به آسمان میکشید، تو در دامنی پروریدی، که حلم و هدایت را پرورید و فریاد روشن و پیام تهاجم را. و چه غم، ماتمزدهای را که در این دامان جایی دارد. و از این دست جامی میگیرد. این زورق، و آن قرار، نه ماتمزده، که ماتم را آرام میکند. این روح عظیم، نه، مرده که سنگ را میجوشاند، از چشمه سار دستهای مهربان تو، مرگ هم آب زندگی مینوشد.
۶۰/۱۲/۲۲📚 #مجموعه_اشعار 📝 استاد علے صفایے حائرے #️⃣ #متن #شعرهای_فاطمه
سلاماللهعلیها ۲╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 هنر همراه مصالحی که...
❞ عینصاد
📚 #ادبیات_هنر_نقد
#️⃣ #جمله_کوتاه #هنر
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
🔵 #توییتر
❞ #عین_صاد
│هنر بزرگتر از زندگی است.
هنر دریچهای به سوی دنیای مطلوب و نقبی است در بنبست تکرار...
و از این رو هنر، طراح زندگی است.
📚 #استاد_و_درس | ص۲۸
| صفحهی ما در توییتر |
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 خانهی دل
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #پیوند #پیوند_با_نور
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🛒 سفارش آثار استاد در einsad.ir
╭✤ @Einsad ✤╮
📝 #دلنوشته های شما: (سری شانزدهم)
🔵 یه روز داشتیم کتابخونه بسیج رو مرتب میکردیم؛ کتاب "نامه های بلوغ" ایشون رو دیدم و برام جالب اومد متنش.
امانت برداشتم که بخونم و همون باعث آشنایی من با استاد بزرگ صفایی حائری شد و از این بابت بسی خوشحالم و خدا رو شاکرم بابت این لطف بزرگی که در حقم کرده .
✍🏻 ”بی نام“
🔴 اصلا هیچ شناختی از استاد نداشتم میتونم بگم حتی اسمشونم نشنیده بود، اولین بار حدود 6ماه پیش تو بعضی کانالای تلگرام زیر پیاما میدیدم زده
عین.صاد خیلی کجکاو شدم ببینم چیه؟ کیه؟ ک تحقیق کردم و سرچ کردم و شناختمشون
از اون روز ب بعد خیلی خوشم اومد و متنای کوتاه کتاباشون و استوری میکردم اطرافیان میگفتن چی میزاری چقدر سنگینه اخه زیاد سراغ این سبک مطالب نرفته بودم دیگ هر خط و خودم 10بار میخوندم تا ب درک درست معنیش برسم و ازم ک میپرسن یعنی چی بهشون توضیح بدم، حتی مامانمم خوششون اومد از ایشون با توضیحاتی ک میدام بهشون
در کل باید بلند بشیم خوووب خودمون رو بتکونیم لباس تقوی بپوشیم بریم سمت قله
ولی حرکت خیلــــی سخته...
✍🏻 ”سادات“
🟡 من در تاریک ترین و سخت ترین لحظه زندگیم کتاب صراط ایشون رو خوندم. رنج و سختی که تا اون موقع مثلش برام پیش نیومده بود و تا الان هم دیگه رنجی نیست که اونقدر زندگی رو برام سخت کنه چون نگاهم به رنج تغییر کرده. چند ماهی میشه که از آثار ایشون مطالعه نکردم ولی روش تربیتی ایشون همیشه در زندگی من جریان داره چون چیزی رو به تو تحمیل نمی کنن و تو با دست خودت خودتو تغییر میدی.
✍🏻 ” فاطمه“
#⃣ #متن
╭✤ @Einsad ✤╮
📢 برای 🛒خرید آثار استاد علی صفایی حائری میتوانید از طریق سایت انتشارات ☽لیلةالقدر اقدام کنید:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
🌐 www.einsad.ir
و یا در واتساپ به شماره زیر پیام دهید:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
📞 09930682213
🔸 تمامی سفارشات توسط شرکت ملی پست به سراسر کشور ارسال میشود. 🔸
⛟ ارسال رایگان
برای سفارشات بالای ۱۰۰هزارتومان
#خرید_کتاب #خرید
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 #توییتر
❞ #عین_صاد
│این نکته که آدمهای بدِ تاریخ یا آدمهای بدِ موجودِ امروز را، خیلی بد میبینیم
و میگوییم خدا لعنتشون کند،
به خاطر این است که خودمان را در آن فضاء و در آن محیط حس نمیکنیم،
در حالی که هر کدام فرعونی هستیم، فقط مصرهای ما کوچک و بزرگ شده است.
📚 #اخبات | ص۱۵
| صفحهی ما در توییتر |
╭✤ @Einsad ✤╮
💠 روحيّهها (قسمت ششم)
#انواع_روحیه_ها 👤: مأیوس و رنجدیده
🔹درباره مأیوس:
دلهایی هستند دریای درد و سرهایی هستند پیمانهی غم، که از هر دردی دنیایی دارند و از هر غمی نمونهای.
این دردها توانشان را برده و محرومیتها گرههایی در روانشان و عصیانهایی در رفتارشان و بهتهایی و جنونهایی در نهادشان ریخته است.
اینها در کنار این همه فشار، ساییده شدهاند و زود رنج و مأیوس و بیامید گشتهاند.
🔹عامل یأس:
1⃣ مجهول ماندن انسان و نقش او، همراه دردها و رنجها در زندگی و ظلمها و ستمها و اختلافها در خلقت، امید و اعتماد را از بین میبرد. انسانی که نقش خویش را نشناخته و کار خود را نیافته، از کارگاه هستی توقعهایی دارد که او را میشکنند و او را میسوزانند.
2⃣ آنچه بار رنجها را بر ما سنگین میکند و ما را میشکند، همین ایستایی و رکود ماست. این ایستایی و آن ناآگاهی، انسان را شکستهی رنجها خواهد کرد.
آنها که از خود حرکتی داشتهاند و رشدی کردهاند و به وسعتی رسیدهاند، آنها از فشارها به ورزیدگی و به قدرت میرسند و از دردها درس میگیرند و از شکست خوردن، شکست دادن را میآموزند.
آنها که در برابر ستم دیگران ایستادهاند و آنها را نپذیرفتهاند و با آن درگیر شدهاند، کم نمیآورند؛ چون ستم آنها مسأله نیست، که مسأله پذیرفتن آن است. کسی که ظلم را نپذیرفت و با آن درگیر شد و یا از آن بهره برداشت، حتی در کنار رنجهایش رنجی نیست، که همراه سختیهایش راحتی دارد.
🔹روش درگیری و سازندگی:
1⃣ برعکس روحیهی معاند و سرکش که ضربه میخواست، این روحیه پذیرش میخواهد. آن یکی احتیاج به کنترل داشت؛ چون سرعت زیاد او را به مرگ میرساند و این یکی احتیاج به هل دادن دارد و گاز میخواهد.
2⃣ در درون طرف غوغاست و در نهادش، در نگاهش، در سکوتش هزار فریاد است؛ فریادهایی که باید بیرون بریزند و عقدههایی که باید سر باز کنند. برای چنین روحیههای بستهای باید گوش بود و زمینهساز، تا حرف بزنند.
برای خواندن باقی روشهای مرحوم استاد به کتاب مسئولیت صفحه ۲۶۰ مراجعه کنید.
#مسئولیت_و_سازندگی | ص ۲۵۵ الی ۲۶۰
↶ روحیهی بعدی: پوچ و خسته و دلزده
📝 استاد علے صفایے حائرے
#⃣ #متن #روحیه
╭✤ @Einsad ✤╮