eitaa logo
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
1.3هزار دنبال‌کننده
726 عکس
90 ویدیو
130 فایل
🔸کانال رسمی مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران🔸 ✅ ادمین: @A_saboor_B @e_kashmar ✅ سایت: Einsadtehran.ir ✅ کانال: @EinSadTehran ✅ گروه: https://eitaa.com/joinchat/3777429536Ce0280570df
مشاهده در ایتا
دانلود
شام ولادت حضرت زهرا (س) ۱۳۹۹.mp3
16.99M
l ✳️ مراسم شام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎙سخنران: حجت‌الاسلام مقداد تابش ▫️ موضوع: محشر، تجلی قدر فاطمه سلام الله علیها 🗓 ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
روایت‌خوانی26.mp3
8.44M
✳️ روایت‌خوانی 🎙 دکتر هاشم صابریان ▫️جلسۀ ۲۶ ▪️پنجشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ▫️موضوع: سفارش امام کاظم علیه‌السلام به هشام و توصیف او از خرد ▪️جلسۀ پنجم 📚 تحَف‌ُ الْعُقول، ص۲۸۴ ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
🍃 کانال «اطلاع‌رسانی - عین‌صاد» 🔸 کانالِ اطلاع‌رسانی برنامه‌های مجموعه‌های و فعال در عرصۀ «شرح و نشر اندیشۀ استاد علی صفایی حائری» در سراسر کشور. پیام‌رسانِ تلگرام: https://t.me/einsad_e پیام‌رسانِ ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c پیام‌رسانِ سروش: @einsad_e
🗓 برنامۀ هفتگی مؤسسهٔ شمیم لیلةالقدر از ۱۸بهمن۱۳۹۹ تا ۲۳بهمن۱۳۹۹ 💠 کلاس مجازی: اسکایپ ۱. شرح کتاب مسئولیت و سازندگی https://join.skype.com/e5onNxF5giUL ۲. شرح کتاب نامه‌های بلوغ https://join.skype.com/dblQw9cqBcW2 ۳. روان‌شناسی (از حال بد به حال خوب) https://join.skype.com/k2YhA84mcAmL ۴. کتاب‌خوانی (شناخت، احساس، عمل) https://join.skype.com/gnbAFzQhTzK8 ۵. اصول فقه مظفر https://join.skype.com/b0nZasx200rb ۶. نظام فکری https://join.skype.com/m7QqlpVzYZZa ۷. ادبیات عرب https://join.skype.com/dfGgcBWp3mL9 ۸. فهم حدیث https://join.skype.com/nZJgLmJq4Lgw ۹. تدبر در قرآن- پنج‌شنبه‌ها https://join.skype.com/aipuLIgUtCDQ ۱۰. روضه هفتگی https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE 🏫 کلاس حضوری: میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲ 🔹 هماهنگی مشاوره‌های روان‌شناسی و حقوقی: خانم خالدیان +989226184837 🔸 فایل‌های صوتی کلاس‌ها را می‌توانید از ادمین‌های کانال دریافت بفرمایید. ☘ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
لطفاً به تغییرِ زمانِ برگزاری کلاس‌ها توجه بفرمایید. برنامۀ هفتگی را در پیامِ پین‌شده در کانالِ مؤسسۀ شمیمِ لیلة‌القدر ملاحظه بفرمایید: @EinSadTehran
۶ 📚 کتاب «روش نقد، جلد اول» ✍️ استاد علی صفایی حائری ▪️ناشر: لیلةالقدر ▫️تعداد صفحه‌‌ها: ۱۱۲ ✳️ این کتاب، از کتاب‌های دست‌نویسِ استاد علی صفایی حائری است. انتشارات هجرت، این کتاب را در سالِ ۱۳۵۷ چاپ و منتشر کرد و پس از آن، بارها تجدید چاپ شده است. انتشارات لیلةالقدر نیز این کتاب را در سال ۱۳۸۱ چاپ و منتشر کرد و تا کنون، بارها ویرایش و تجدید چاپ شده است. ▪️هدف از نگارشِ این کتاب، به‌دست‌دادنِ معیاری ثابت برای نقد‌کردن در حوزه‌های مختلف است. ▫️در حوزۀ نقدِ هدف‌ها و نقدِ مکتب‌ها، به‌صورتِ ویژه، مطالبی کاربردی بیان شده‌اند. 💠 این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است: ۱. نگاهی کلی؛ ۲. فصل اول: نقد؛ ۳. فصل دوم: نقد هدف‌ها؛ ۴. فصل سوم: نقد مکتب‌ها. 🔻 نگاهی کلی در مقدمۀ کتاب، نویسنده دربارۀ سه موضوعِ سخن گفته است: ۱. چرا بنویسم؟ 👈 ضرورتِ نوشتن دربارۀ نقد و معیارهای نقد؟ (نقدِ نقد!) ۲. چه بنویسم؟ 👈 در حوزۀ «نقد»، دربارۀ چه موضوعاتی باید سخن گفت؟ ۳. برای چه بنویسم؟ 👈 تبیینِ «هدف از نگارشِ این کتاب». 🔸 فصل اول: نقد در این فصل که از پنج بخش تشکیل شده است، دربارۀ مباحثِ کلیِ «نقد»، صحبت شده است: ۱. مفهوم نقد: چیستی؟ ۲. ضرورت نقد: چرایی؟ ۳. معیار نقد: ملاک؟ ۴‌. روش نقد: شیوه؟ ۵. قلمرو نقد: محدوده؟ 🔹 فصل دوم: نقد هدف‌ها در فصل دوم، نویسنده، با تبیینِ مبحثِ «نیازهای انسان» و «قدر انسان»، روشِ «نقدِ هدف‌ها» را آموزش می‌دهد تا در اين بازار مكّاره كه هر كس از هر طرف فريادى دارد و در اين بيغوله، در هر لحظه، هزارها شيطان رهِ‌ گم‌گشته مى‌زنند، راحت مقصد را بشناسیم و راه را بيابیم. 🔸 فصل سوم: نقد مکتب‌ها در این فصل، نویسنده، در ابتدا به‌صورتِ کلی از شش روش برای «نقد مکتب‌ها» سخن می‌گوید و در ادامه، دربارۀ چهار روش از این روش‌ها، بحث‌های دقیقی ارائه می‌دهد: ۱. نیازها؛ ۲. طرح کلی؛ ۳. نقش تاریخی؛ ۴. تجربه؛ ۵. آرمان‌ها؛ ۶. مقایسه‌ها. ☘ در فصلِ سومِ کتاب، در مبحثِ «طرح کلی»، نویسندۀ محترم، برخی از پرسش‌های اساسی زندگی انسان را مطرح کرده و در ادامه، پاسخ‌هایی دقیق برای این پرسش‌ها بیان می‌کنند: ۱. چرا خدا آفريد؟ ۲. براى چه آفريد؟ ۳. از ما چه مى‌خواهد؟ ۴. ما براى خود چه بخواهيم‌؟ ۵. چرا زندگى كنيم و چرا بميريم‌؟ ۶. چگونه زندگى كنيم و چگونه بميريم‌؟ ۷. در زندگى چه نيازهايى داريم‌؟ ۸. براى تأمين اين‌ها چه امكاناتى داريم‌؟ ۹. و... . 📘 گزیده‌‌هایی از کتاب: 🍃 «ضرورت انتخاب، ضرورت نقد را به همراه مى‌آورد. كسانى كه مى‌خواهند از شكم عادت‌ها و تلقين‌ها و تقليدها، دوباره متولد شوند. كسانى كه مى‌خواهند دوبار تولد داشته باشند و دوباره خود را بزايند، اينها نمى‌توانند بدون نقد، بدون ارزيابى و راهيابى و سنجش، گام بردارند.» ص۱۹ 🍃 «كسانى كه مردم را بر خوبى وادار مى‌كنند، كار خوبى نكرده‌اند، كه انسان را مسخ كرده‌اند.» ص۱۰۲ مؤسسۀ شمیم لیلةالقدر ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
10 لرزش دل.MP3
1.05M
۱۰ ✅ لرزشِ دل 🎙 استاد علی صفایی حائری در دنیایی که همۀ پیرمردها زیرِ بار هستند و دخترها فاسد شده‌اند و پسرها ضایع، تو پول‌هایت را روی هم دسته‌کردی انگشتر کردی طلا کردی... و نماز شب هم می‌خوانی! توقع هم داری که دلت بلرزد! ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
۱۴ ✅ مقصود، تفهیم است، نه توافق. 🍃 «در برخورد نمى‌توانى يک‌بعدى و يک‌طرفى باشى؛ چون مقصود، شكستن طرف و بزن‌بزن‌كردن نيست؛ همان طور كه مقصود، به توافق رسيدن نيست، كه مقصود، فهميدن و فهماندن است و به تفاهم رسيدن و چه بسا پس از فهم و آگاهى، طرف نخواهد عمل كند و بخواهد در برج عناد و غرور خود پاسدار باشد. اگر چنين مقصودى در بحث منظور باشد، بايد آنچه جلوى فهم را مى‌گيرد و عواملى كه آگاه و ناخودآگاه مؤثر هستند كنترل شوند. مادام كه در بحث و برخورد در طرف تو، طلب و علاقه نباشد و مادام كه از پيش‌داورى‌ها و موضع‌گيرى‌هاى پيش ساخته آزاد نشده باشد و از سنگر بيرون نيامده باشد، مادام كه مسائل به طور مستقيم و بلاواسطه طرح نشده باشند و درک نشده باشند، شروع بحث، همچون در تاريكى تير انداختن است.» 📚 بررسی، ص۴۳ ✍ استاد علی صفایی حائری ☘ @EinSadTehran 🌐  Einsadtehran.ir
۱۵ تکمیل کنیم، نه توجیه و نه تضعیف. 🍃 «مادام كه حكومتى از اهدافش چشم نپوشيده و تخفيف نداده، حتى در زير فشارهاى سياسى و دخالت‌هاى جاسوسى و نظامى و تحميل جنگ و صلح قد خم نكرده و به جايى وابسته نشده، مادام كه اهداف دست نخورده‌اند بايد با حكومت همراه بود، حتى اگر تو را كنار گذارده باشد. بايد در كنار مشغول بود و نياز ميان‌دارها را تأمين كرد. اما اگر اهداف از حد رشد، به تكامل، به عدالت، به آزادى، به رفاه تنزل كرد و در همين سطح پرسه زد، بايد دست به كار شد و دوباره و چند باره راه افتاد. در اين مرحله، تمامى ضعف‌ها و نارسايى‌ها چه در سطح طرح و چه مرحله اجرا را، بايد تكميل و تأمين كرد، نه توجيه و نه تضعيف.» 📚 پاسخ به پیام نهضت آزادی، ص۱۹ ✍ استاد علی صفایی حائری ☘ @EinSadTehran 🌐  Einsadtehran.ir
✳️ شورِ رفتن ✍️ استاد علی صفایی حائری 🇮🇷 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گوییم. 🌹 ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
۱۹ 🍃 «طرفداران آزادى هم، به دشمنِ آزادى، آزادى نمى‌دهند.» 📚 نقدی بر فلسفه دین...، ص۱۲۸ ✍ استاد علی صفایی حائری Einsadtehran.ir @EinSadTehran
هدایت شده از اطلاع‌رسانی - عین‌صاد
در این گفتگو درباره پرسش های زیر به تبادل نظر می پردازیم: ۱- سبک زندگی چه معنا و مفهومی دارد؟ ۲- چه نیازی به انتخاب سبک زندگی داریم؟ ۳- برتری سبک زندگی دینی بر سبک زندگی غربی در چیست؟ ۴- چه مدل و سبک زندگی انسان را به رضایت و سعادت در زندگی سوق میدهد؟ ۵- چه تاثیری آموزش مهارتها در سبک زندگی دارد؟ دوشنبه ۲۷ بهمن ماه ۹۹ ساعت ۲۰ از صفحه اینستاگرام راز انسان https://instagram.com/raz_e_ensan?igshid=1y2cf8ccfmagk 📲لینک کانال اطلاع رسانی - عین صاد https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۴ ✳️ خسارت بزرگ 🎙 استاد علی صفایی حائری ❓چه قراری را در دل‌ها ریخته‌ایم؟ ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
✳️ دو کارِ اساسیِ صادقین ✍️ استاد علی صفایی حائری 🌹 سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر علیه‌السلام را تبریک می‌گوییم. ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از اطلاع‌رسانی - عین‌صاد
🗓 برنامۀ هفتگی مؤسسهٔ شمیم لیلةالقدر از ۲۵بهمن۱۳۹۹ تا ۳۰بهمن۱۳۹۹ 💠 کلاس مجازی: اسکایپ سواد رسانه‌ای https://join.skype.com/cSskLz1sfo1l شرح کتاب مسئولیت و سازندگی https://join.skype.com/e5onNxF5giUL شرح کتاب نامه‌های بلوغ https://join.skype.com/dblQw9cqBcW2 روان‌شناسی (از حال بد به حال خوب) https://join.skype.com/k2YhA84mcAmL کتاب‌خوانی (شناخت، احساس، عمل) https://join.skype.com/gnbAFzQhTzK8 اصول فقه مظفر https://join.skype.com/b0nZasx200rb نظام فکری https://join.skype.com/m7QqlpVzYZZa ادبیات عرب https://join.skype.com/dfGgcBWp3mL9 فهم حدیث https://join.skype.com/nZJgLmJq4Lgw تدبر در قرآن- پنج‌شنبه‌ها https://join.skype.com/aipuLIgUtCDQ روضه هفتگی https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE 🏫 کلاس حضوری: میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲ 🔹 هماهنگی مشاوره‌های روان‌شناسی و حقوقی: خانم خالدیان +989226184837 🔸 فایل‌های صوتی کلاس‌ها را می‌توانید از ادمین‌های کانال دریافت بفرمایید. ☘ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir 📲لینک کانال اطلاع رسانی - عین صاد https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
ویژه‌نامه‌ای_دربارۀ_استاد_صفایی.pdf
4.98M
۷ ❇️ ویژه‌نامه‌ای دربارۀ استاد صفایی 🍃 برای پس از مرگم 👌 ✍ استاد علی صفایی حائری ▪️آیت‌الله حائری شیرازی: قدر این مرد، شناخته نشد. ▫️حجت‌الاسلام جمشیدی: استاد صفایی انسانی والا از تبار پیامبران. ▪️حجت‌الاسلام محسن قرائتی: استاد صفایی می‌گفت: «توجیه حماقت است، تضعیف جنایت و تکمیل رسالت.» ▫️استاد نادر طالب‌زاده: فرصت ما برای درک مرحوم صفایی کم بود. ▪️حجت‌الاسلام حسینیان‌قمی: مرحوم صفایی طبیب دل‌ها بود. ▫️حجت‌الاسلام رنجبر: بی‌تعلقی به تمام معنا در وجود مرحوم صفایی مشخص بود. 🍃 شهادت ✍ استاد علی صفایی حائری 🍃 حرفی از روش شناخت و روش تحقیق ✍ استاد علی صفایی حائری 🍃 پاسخ به دو نامه ✍ استاد علی صفایی حائری 🍃 نقطه‌نظرها و دیدگاه‌های اصیل اسلامی دربارۀ علوم انسانی ✍ استاد علی صفایی حائری ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
✳️ شدت فشار و كنترل دشمن نشان مى‌دهد كه امامان چگونه كار را پيش مى‌برده‌اند... ✍ استاد علی صفایی l 🏴 سالروز شهادت امام علی النقی الهادی علیه‌السلام را تسلیت می‌گوییم. ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
درون‌گرایی و برون‌گرایی.mp3
3.34M
۱ 💠 درون‌گرایی و برون‌گرایی 🎙 دکتر هاشم صابریان 🍃 «درون گرا و سر در لاک، كسى است كه فقط‍‌ با خودش زندگى مى‌كند و با خيال خودش خوش است و از خيال خودش رنج مى‌برد. به بيرون كار ندارد. حادثه‌هاى بيرون او را گرم نمى‌كنند و او را حركت نمى‌دهند كه در او مسخ مى‌شوند و رنگ مى‌بازند. او به حادثه‌ها آگاهى ندارد و به آگاه شدن هم رغبتى نشان نمى‌دهد؛ كه او با خودش و با خيالش ديگر آگاهى نمى‌خواهد، حتى اين آگاهى‌ها، او را گم مى‌كنند و او را از خودش مى‌گيرند.» 📚 مسئولیت و سازندگی، ص۲۹۳ ✍️ استاد علی صفایی حائری ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
۷ 🍀 روش كار «يك روز با يكى از دوستانم از ميدان شلوغ شهر مى‌گذشتيم. فوج‌فوج و دسته‌دسته آدم‌ها را مى‌ديديم كه مسخ شده بودند و عروسک شده بودند و نمايش‌نامه‌هاى مسخره‌اى را كارگردانى و بازى مى‌كردند. دور از هر گونه صميميت، فيلم‌هاى بلندى را كه به درازاى يک عمر بود، صحنه‌سازى مى‌كردند. دوستم كه شاهد آن فوج بازيگر و آن فيلم‌هاى دراز بلند و خسته و تكرارى بود و آرام آرام به فكر فرو رفته بود با چند كلام، فكرش را به من داد كه نمى‌شود با اين‌ها، با اين همه بازيگر كارى كرد. نمى‌توان اين بازيچه‌ها و بازيگرها و تماشاچى‌ها را به كار جدى كشيد. اصلاً نمى‌شود كارى كرد! او هنگامى كه سكوت مرا ديد، پرسيد كه آيا به عقيده‌ى تو مى‌توان كارى كرد؟! من از او پرسيدم: آيا اين‌ها همين طور بوده‌اند يا اين طور شده‌اند؟ گفت: معلوم است كه اين طور نبوده‌اند و معلوم است كه اين طور شده‌اند. گفتم: پس معلوم مى‌شود كه اين طور هم نمى‌مانند. كسانى را كه اين‌گونه ساخته‌اند، مى‌توان از همان راه خراب كرد و مى‌توان از همان راه به شكل ديگر ساخت. و آن گاه گفتم: براى من اين مهم نيست كه اين‌ها درست بشوند و خوب بشوند يا نه، و كار من اين نيست كه به آن‌ها شكل بدهم و آن‌ها را بسازم. مهم اين است كه شرايط‍‌ِ خوب‌شدنِ آن‌ها فراهم بشود و آن‌ها بتوانند از زير جبرهاى حاكم آزاد شوند و با تضادها، به فضاى آزاد برسند و در اين فضا، خودشان برپا بايستند و خود را شكل بدهند و بسازند و يا خراب كنند. هدف اين نيست كه مردم خوب بشوند. بل هدف اين است كه شرايط‍‌ خوب شدن آن‌ها فراهم بشود. آن گاه آن‌ها هستند كه مى‌توانند انتخاب كنند و اتخاذ كنند. گفتم: ما اگر مى‌خواستيم كه خلق را قالب‌گيرى كنيم و به آن‌ها شكل بدهيم و آن‌ها را به شكل دلخواه در آوريم، به راحتى مى‌توانستيم از همان راهى كه شروع كرده‌اند، شروع كنيم. سپس توضيح دادم كه چگونه دشمن شروع كرد و چگونه بر روى يک اقليت كار كرد و چگونه اين اقليت را به كار گماشت و چگونه اين اقليت به كار پرداخت و حربۀ سنت و شخصيت ملى و حربۀ عقل و انديشه و حربۀ مذهب را از دست‌ها گرفته و در نتيجه جامعه‌اى كه شخصيتش را از دست داده بود، مقلد و غرب‌زده بار آمد. و جامعه‌اى كه انديشه‌اش را كنار زده بود به اسارت غريزه رفت و جامعه‌اى كه مذهبش را باخته بود، به استقبال مكتب‌ها آمد و سرانجام اين جامعۀ مكتب‌زدۀ غرب‌زدۀ بى‌شخصيت همين شد كه تو مى‌بينى و تعجب مى‌كنى از اين‌كه بتوان كارى كرد. تو اگر دويست سال پيش مى‌شنيدى كه در آن جوّ بسته و در شكم همان تعصب و پرهيز، اين همه آزادى و ولنگارى و بازيگرى زنده مى‌شود، حتماً همان قدر تعجب مى‌كردى كه امروز تعجب مى‌كنى از اين‌كه در اين جامعۀ ولنگار و اسير، حساب و دقت و سنجشى متولد شود؛ اما كسانى كه كليدها را به دست آورده‌اند ديگر نه تعجب مى‌كنند و نه درنگ مى‌نمايند كه بر روى اقليت‌ها كارها را گسترش مى‌دهند و با استعدادها، سنگ‌ها را از ميانه برمى‌دارند.» 📚 آیه‌های سبز، ص۱۸ ✍️ استاد علی صفایی حائری ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🗓 برنامۀ هفتگی مؤسسهٔ شمیم لیلةالقدر از ۲۵بهمن۱۳۹۹ تا ۳۰بهمن۱۳۹۹ 💠 کلاس مجازی: اسکایپ
به اطلاعِ شما بزرگواران می‌رسانیم که کلاسِ «شناخت، احساس، عمل»، چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ برگزار نخواهد شد. ☘ @EinSadTehran 🌐  Einsadtehran.ir
اقتصاد اسلامی01.mp3
27.47M
۸ ✳️ اقتصاد اسلامی ۱ 🎙 استاد علی صفایی حائری ❓ در کارهای گروهی و تحقیقی، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ ❓ اقتصاد دولتی یا خصوصی‌سازی؟ ❓ در برابرِ فسادها، چه موضعی بگیریم؟ ⁉️ ثروت را تقسیم کنیم یا فقر را؟! 🍃 اشتراک در منابع و اشتراک در استعدادها 👌 ❓«کنترلِ قدرت» با ثروت است یا با رجال؟ ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
اقتصاد اسلامی02.mp3
27.61M
۹ ✳️ اقتصاد اسلامی ۲ 🎙 استاد علی صفایی حائری 🔹 «سرمایه‌داری»، با آزادیِ خودش، عدالت را به بند کشیده بود... ❓دلیل شکل‌گیری اقتصاد؟ 💠 انواع فقر: [مفهوم، علت‌ها، راهکار] ۱. فقر طبیعی؛ ۲. فقر خودساخته؛ ۳. فقر سرمایه‌داری؛ ۴. فقر استعماری. 🍃 «فقر طبیعی» و «اشتراک در استعدادها» 👌 ⁉️ دلیلِ وجودِ تفاوت‌ها و تبعیض‌ها در خلقت چیست؟ ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
اقتصاد اسلامی03.mp3
25.28M
۱۰ ✳️ اقتصاد اسلامی ۳ 🎙 استاد علی صفایی حائری 🔹 شکل‌گیری انواع نظام‌های اقتصادی ▪️ نظام سرمایه‌داری ▫️نظام اقتصاد ارشادی ▪️نظام سوسیالیستی (با دو تز) ۱. هر انسانی به اندازۀ استعدادش کار کند و به اندازۀ کارش، برداشت؛ ۲. هر انسانی به اندازۀ استعدادش کار کند و به اندازۀ نیازش، برداشت. 🔺 تبیین ناکارآمدی و انحطاطِ این نظام‌ها 👆 💠 نظام اقتصادی اسلام مالیات و زکات و خمس و انفاق و مالکیت و... 👈 مالیات و زکات و خمس، در زیربنا و هدف و روش متفاوت هستند. 🍃 راهکارهای رهایی از فقر طبیعی: 👈 اصلاح جهان‌بینی ۱. اشتراک در منابع و اشتراک در منافع؛ ۲. کسی که عاشقِ خداست، عاشق خلق هم باید باشد؛ ۳. دنیا راه است و مزرعه و کشتزار. 🍃 راهکارهای رهایی از فقر خودساخته: روشنگری دربارۀ هدف زندگی و عشقِ بزرگتر را در دل‌ها ریختن. 🍃 راهکارهای رهایی از فقر استعماری: ابوذر: من متعجبم از کسی که فقیر است و با شمشیر خروج نمی‌کند. 🍃 راهکارهای رهایی از فقر سرمایه‌داری: ۱. نفی سلطه از هر قدرت و سرمایه‌دار؛ ۲. سرمایه‌دارها موظف‌اند که نیازهای اقتصادی همه را تأمین کنند! ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
🗓 برنامۀ هفتگی مؤسسهٔ شمیم لیلةالقدر از ۲اسفند۱۳۹۹ تا ۷اسفند۱۳۹۹ 💠 کلاس مجازی: اسکایپ سواد رسانه‌ای https://join.skype.com/cSskLz1sfo1l شرح کتاب مسئولیت و سازندگی https://join.skype.com/e5onNxF5giUL شرح کتاب نامه‌های بلوغ https://join.skype.com/dblQw9cqBcW2 روان‌شناسی (از حال بد به حال خوب) https://join.skype.com/k2YhA84mcAmL کتاب‌خوانی (شناخت، احساس، عمل) https://join.skype.com/gnbAFzQhTzK8 اصول فقه مظفر https://join.skype.com/b0nZasx200rb نظام فکری https://join.skype.com/m7QqlpVzYZZa ادبیات عرب https://join.skype.com/dfGgcBWp3mL9 فهم حدیث https://join.skype.com/nZJgLmJq4Lgw تدبر در قرآن- پنج‌شنبه‌ها https://join.skype.com/aipuLIgUtCDQ روضه هفتگی https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE 🏫 کلاس حضوری: میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲ 🔹 هماهنگی مشاوره‌های روان‌شناسی و حقوقی: خانم خالدیان +989226184837 🔸 فایل‌های صوتی کلاس‌ها را می‌توانید از ادمین‌های کانال دریافت بفرمایید. ☘ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir 📲لینک کانال اطلاع‌رسانی عین‌صاد https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c