فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
❇️ اردوی معرفتی تربیتی به قم
📆 ۱۲ و ۱۳ آبانماه ۱۴۰۱
🍃موسسه شمیم لیلهالقدر تهران
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🗓 برنامۀ هفتگی ۱۴ الی ۱۹ آبانماه ۱۴۰۱ 🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرت
#گزارش_تصویری
✅ جلسه سوم دوره نظام فکری
🎙 دکتر هاشم صابریان
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
🗓 برنامۀ هفتگی
۲۱ الی ۲۶ آبانماه ۱۴۰۱
🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرتاض هجری، مسجدالرضا (ع)، طبقه ٣-
📌https://nshn.ir/sbvZSVVximpV
☎️ ۰۲۱ -۸۶۱۲۲۷۸۳
🔹 هماهنگی ویزیت طب ایرانی:
📞خانم کرابی: 09024162246
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاعرسانی عینصاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
#اطلاعیه
#همافزایی
♻️«موسسه شمیم لیلهالقدر تهران»
«مرکز تربیت مربی کرامت»
💡 طرح مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(عین.صاد)
🔸 ترم اول: هدفشناسی با محوریت کتاب رشد
🔴 مهلت ثبت نام تا ۴ آذرماه
«شروع دوره ۵آذرماه»
🔷 این دوره بهصورت مجازی برگزار میشود.
⭕️ برای دریافت کد تخفیف به ادمین گروهها و کانالهای مرتبط با موسسه شمیم لیلهالقدر پیام دهید.
🔔 همراه با اعطای گواهی
🌐 ثبت نام در سایت کرامت:
www.keraamat.ir
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✅ @keraamat_ir
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🗓 برنامۀ هفتگی ۲۱ الی ۲۶ آبانماه ۱۴۰۱ 🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرت
#گزارش_تصویری
✅ جلسه چهارم دوره نظام فکری دین اصیل
🎙 دکتر هاشم صابریان
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🗓 برنامۀ هفتگی ۲۱ الی ۲۶ آبانماه ۱۴۰۱ 🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرت
#گزارش_تصویری
✅ جلسه چهارم دوره نظام فکری دین اصیل
🎙 دکتر هاشم صابریان
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
#اطلاعیه #همافزایی ♻️«موسسه شمیم لیلهالقدر تهران» «مرکز تربیت مربی کرامت» 💡 طرح مطالعاتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اطلاعیه
#همافزایی
♻️«موسسه شمیم لیلهالقدر تهران»
«مرکز تربیت مربی کرامت»
💡 طرح مطالعاتی آثار استاد صفایی حائری (عین.صاد)
🔰 این دوره در پنج ترم برگزار میگردد.
🔷 ترم اول: هدفشناسی و مسیرشناسی
🔹 کتابها: رشد (تفسیری از سوره عصر)، صراط (تفسیری از سوره حمد)
🔷 ترم دوم: چگونگی طی مسیر و مواجهه با مشکلات
🔹 کتابها: تفسیر سه سوره (کوثر، فلق، انشراح)
🔷 ترم سوم: امام شناسی
🔹 کتابها: تو میآیی، غدیر
🔷 ترم چهارم: مسئولیتهای اجتماعی در قبال جامعه
🔹 کتابها: جمعها و حاصل جمعها، مسئولیت و سازندگی
🔷 ترم پنجم
🔹 کتابها: درسهایی از انقلاب (انتظار، تقیه، قیام)
🔴 مهلت ثبتنام تا ۴ آذر ماه
«شروع دوره ۵ آذرماه»
📲 این دوره به صورت مجازی برگزار میشود.
⭕️ برای دریافت کد تخفیف به ادمین گروهها و کانالهای مرتبط با موسسه شمیم لیلهالقدر پیام دهید.
🔔 همراه با اعطای گواهی
🌐 ثبت نام در سایت کرامت:
www.keraamat.ir
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✅ @keraamat_ir
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🗓 برنامۀ هفتگی ۲۱ الی ۲۶ آبانماه ۱۴۰۱ 🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرت
#گزارش_تصویری
✅ شرح کتاب تو می آیی
«جلسه پنجم»
🎙 دکتر هاشم صابریان
#اطلاعیه
#همافزایی
♻️«موسسه شمیم لیلهالقدر تهران»
«واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی»
💡 حلقه کتابخوانی با محوریت کتاب رشد استاد علی صفایی حائری(عین.صاد)
🔸 مدرس حلقه: دکتر هاشم صابریان
▫️شنبهها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰
▫️شروع جلسات از ۲۸ آبانماه۱۴۰۱
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
#اطلاعیه #همافزایی ♻️«موسسه شمیم لیلهالقدر تهران» «واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی»
#گزارش_تصویری
✅حلقه کتابخوانی با محوریت کتاب رشد
«جلسه اول»
🎙دکتر هاشم صابریان
🏢 دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات)
📆 شنبه، ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
🗓 برنامۀ هفتگی
۲۸ آبان الی ۰۳آذرماه ۱۴۰۱
🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرتاض هجری، مسجدالرضا (ع)، طبقه ٣-
📌https://nshn.ir/sbvZSVVximpV
☎️ ۰۲۱ -۸۶۱۲۲۷۸۳
🔹 هماهنگی ویزیت طب ایرانی:
📞خانم کرابی: 09024162246
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاعرسانی عینصاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
#آیههای_سبز ۴۴
✅ نقد انفاق
به يكى از دوستانم، كه مغرور انفاقهايش بود، گفتم: اين انفاقها همه بر روى سنگ است و بهرهاى ندارد.
تعجب كرد كه: چهطور؟
برايش گفتم: هرگاه ديدى كه نيازمندى، در كنار تو شرمنده است و آزار مىبيند، بدان كه تو رنگ داشتهاى و خودت را نشان مىدادهاى. و از او پرسيدم كه هيچ شده در يك كوير داغ گرفتار شده باشى و لبهايت از عطش تاول زده باشد و آنگاه به چشمهاى رسيده باشى؟
گفتم: وقتى به چشمهى حيات مىرسى، چگونه وجودت را به قطرههاى زنده مىسپارى و بدون هيچ شرمى، خودت را به آب مىزنى.
امّا اگر بخواهى از تشنگىها، از خانهاى آب بگيرى، مدتها فكر مىكنى چگونه در بزنى، چگونه شروع كنى، چگونه آب بگيرى و چگونه تشكر بنمايى.
گفتم: آنها كه رنگى ندارند، هر كس به راحتى از آنها آب مىنوشد و هيچ آزار نمىبيند و شرمنده نمىشود و احساس بيگانگى نمىكند. چشمهى بىرنگ، آفريدگار شرم و آزار، نيست.
و آنگاه گفتمش: من نمىگويم كه محتاج از تو چه كشيده و گرفتار چگونه شرمنده شده، همين قدر مىگويم كه اگر واسطهاى هم بخواهد، براى گرفتارى، از تو آب بگيرد، شرمنده و ذليل خواهد شد.
تو اينگونه خودت را بشناس و انفاقت را نقد بزن.
📚 آیههای سبز، صفحه ۱۶۱
✍ استاد علی صفایی حائری
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#گزیده_کتاب ۶۷
✅ زبان مشترک
... اگر بنا شد ما باشيم با رسالتى از دين و رسالتى از ولايت كه روى دوش ما هست «إِنّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلاً ثَقِيلاً» اگر اين بار سنگين از رسالت را روى شانههاى خودتان احساس مىكنيد، اين بار سنگين از رسالت، اگر وسعت رسالت را داشته باشد و شما بخواهيد براى همه مردم (للناس) و براى اهل عالم (للعالمين) حرفى داشته باشيد و هدايتى براى همه مردم و رحمتى براى همه عالميان داشته باشيد، لازمهاش اين است كه شما با اين مخاطبهاى گستردهتان، زبان مشتركى پيدا كنيد. روشهاى جديد را تجربه كنيد تا بتوانيد حرفها را به نحو مناسبترى گفتگو كنيد.
📚 روزگار ستمگر و زمانه ناسپاس، صفحه ۲۴
✍ استاد علی صفایی حائری
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#یادداشت
✍ دکتر هاشم #صابریان
✅ اعتماد به نفس
نوجوانی از اعتماد به نفس پرسید، نقشش در موفقیت و اینکه اسلام، درباره اعتماد به نفس چه نظری دارد؟!
گفتم: راستش را بخواهی، در اسلام چیزی به نام اعتماد به نفس نداریم. او که نوجوانی باهوش و مثل اغلب نوجوانان عصیانگر و پرسشگر است،
گفت: «پس اسلام با علم روانشناسی، مخالف است؟!»...(صرف نظر از اینکه بعضی از جدیدترین مقالات روانشناسی، قائلند که در نیم قرن اخیر، بیش از حد به مقوله اعتماد به نفس پرداخته شده است و...)
گفتم: اعتماد از ریشه(ع م د)، به معنی ستون و پایه است، یعنی تکیه دادن، اعتماد به نفس یعنی تکیه بر خود، اما آنچه در دین مطرح است، تکیه بر خداست و پرواضح است؛ آنکه میخواهد تکیه کند، تکیهگاهی محکم میجوید، بین نفس و خدا، کدام محکمتر است؟!..
گفت: پس استعدادهای خودم چی؟! توان خودم چی؟!
گفتم: استعدادهای انسان رو همچون یک چاله آب، در نظر بگیر، روانشناسی الحادی، این چاله رو در بیابان حفر میکند و منقطع از اطرافش، اما دین، در ساحل دریا، درست کنار امواج. چون تجربه کندن چاله در ساحل و پرشدن سریعش از آب رو با هم داشتیم.
از اشتیاق بلند خندید و گفت: واقعا خیلی خوب قانع شدم.
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
🗓 برنامۀ هفتگی
۰۵ الی ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱
🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرتاض هجری، مسجدالرضا (ع)، طبقه ٣-
📌https://nshn.ir/sbvZSVVximpV
☎️ ۰۲۱ -۸۶۱۲۲۷۸۳
🔹 هماهنگی ویزیت طب ایرانی:
📞خانم کرابی: 09024162246
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاعرسانی عینصاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
🗓 برنامۀ هفتگی
۱۲ الی ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱
🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرتاض هجری، مسجدالرضا (ع)، طبقه ٣-
📌https://nshn.ir/sbvZSVVximpV
☎️ ۰۲۱ -۸۶۱۲۲۷۸۳
🔹 هماهنگی ویزیت طب ایرانی:
📞خانم کرابی: 09024162246
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاعرسانی عینصاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
#یادداشت
✍ دکتر هاشم #صابریان
✅ انسانِ مختارِ محدودیتگریز
انسان مختار از محدودیت فراری است و به تعبیر قرآن: (بَلْ يُرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ).
از این ویژگی، خصوصیات دیگری زاده میشود: نفرت از اسارت، اجبار، اکراه، انتقاد و حتّی نصیحت.
هرچند بهترطلبی و نظارت عقل، به این آزادی طلبی، جهت داده و آن را کنترل میکند.
به تعبیر ویلیام میلر (روانشناس انسانگرا)، رفلکسی روانی در انسان فعال است به نام (Righting Reflex). یعنی انسان شتاب دارد که هرگونه کژی را فوراً اصلاح کند. اما نکته اینجاست که با توجّه با آن خاصیت محدودیتگریز انسان، هرگاه بخواهیم به عنوان وکیل مدافع وضع مطلوب ظاهر شویم، طرف مقابل ما جانب وضع موجود را خواهد گرفت و مقاومت خواهد کرد.
فرض کنید به فردی سیگار بگوییم:" چرا ترک نمیکنی؟ سیگار ضرر دارد و.." و شروع کنیم حرفهایی را بگوییم که بهتر از ما میداند؛ احتمالاً در پاسخ خواهد گفت: که زیاد نمیکشم، که کیفیت زندگی مهم است نه کمیت، که از زمانه میکشیم بگذار از این هم بکشیم و...
او در واقع وکالت ادامه مصرف (وضع موجود) را بر عهده گرفت و به دفاع از آن پرداخت، چون ما وکیل مدافع ترک (وضع مطلوب) شدیم. در حالیکه احتمالاً خود او به ترک متمایل است، اما موانعی برای ترک و یا فوایدی در ادامه مصرف دارد. برخورد صحیح در این موقعیت، شکلگیری دیالوگ درونی و دادگاه فردی و کمک به او برای انتخاب درست است.
به جای اینکه یکطرف دعوا بایستیم، باید کمک کنیم که دادگاه درونی فرد، حکم صحیح را صادر کند و کفهٔ ترک بر کفهٔ مصرف غالب شود.
مثال دیگر؛ مشکلات رفتاری فرزندان است، مثل: درس نخواندن، دیر به رختخواب رفتن، نماز نخواندن و... یادمان باشد که تربیت و تغییر، تدریجی است و اگر به جای شکلگیری ترازوی درونی سنجش و کمک برای سنگینی کفه مطلوب، وکیل تامالاختیار آن باشیم، نتیجهای جز مقاومت یا پذیرش موقتی و با اجبار نخواهیم دید. همین اصل روانشناسی، در دوقطبیهای اجتماعی نیز صادق است.
در تقابل مذهب و ملیّت، حجاب و بیحجابی و... در صورتی که قدرت حاکم، وکیل مدافع یکطرف شود، انسان آزادیطلب، به طور طبیعی، وکالت طرف مقابل را برعهده میگیرد و از او دفاع میکند.
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#آیههای_سبز ۴۵
✅ روش بحث
در يكى از برخوردها با پيرمردى مغرور روبهرو شدم كه براى كوبيدن آمده بود. پس از آرام شدن او، از او پرسيدم: اين انگشتر تو چهقدر ارزش دارد.
معلوم شد كلى قيمتى است. گفتم: اگر اين انگشتر قيمتى را گم بكنى و بچهاى، يا خربچهاى آنرا به تو نشان بدهد. آيا از آن مىگذرى و از آن چشم مىپوشى؟ با شتاب گفت: نه چشم مىپوشم و نه مىگذرم، كه تشكر هم مىكنم و مژدگانى هم مىدهم.
اينجا بود كه محكم و آرام گفتم... حقيقت گمشده ماست، كسى كه آن را به ما نشان بدهد. با او چه خواهيم كرد؟ آيا در برابرش سنگر خواهيم گرفت و به چوبش خواهيم بست؟ يا اينكه معتقدى ما چنين گمشدهاى نداريم و مطلوب مشخص است؟ و از حالا تو تصميم گرفتهاى و قبل از محاكمه، طرف را اعدام هم كردهاى؟ اگر كسى طلب ندارد، بحث را شروع نمىكند و اگر شروع كرد بايد از ريشه پيش بيايد و به نق و نق كردن و چك چك زدن وقت را نگذراند.
بايد مسائل موجود در جامعهاش را، خودش احساس كند و ريشهيابى كند و به درمانش بپردازد و درمانهاى صادراتى را به صادركنندگانش واگذارد.
هنگامى كه مسائل ما و كمبودهاى ما مشخص شد، مىتوانيم به دنبال راه حل باشيم و مىتوانيم راه حلها را با خود مسائل نقد بزنيم و ببينيم كه مسائل تا چهقدر حل مىشوند و جواب مىگيرند.
هنگامىكه سه مرحلهى طرح و درك مسأله، و راه حل مسأله و نقد راهحلها، پشت سر هم و به ترتيب شروع شوند.
بسيارى از بخشهاى پيشساخته و دعواهاى لفظى كنار خواهند رفت.
اينگونه بحث هم سعهى صدر مىخواهد و هم وقت، كه تو بتوانى حرفهاى اصلى طرف را تحمل كنى و او نتواند از اين شاخه به آن شاخه بپرد. و موضوع را ذبح شرعى كند، همانند آن دزد ماهر كه بالاى درخت مشغول فعاليت بود و صاحب باغ از راه رسيد و پرسيد: جناب آقا اينجا چهكار مىكنند؟
جناب دزد با كمال ناراحتى رو به طرف كرد و پرسيد: چرا براى خانم پيراهن قرمز نخريدى؟
📚 آیههای سبز، صفحه ۱۶۳ و ۱۶۴
✍ استاد علی صفایی حائری
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#عکسنوشت
✳️ زهرا (علیهاالسلام) الگوی کیست؟
✍️ استاد علی صفایی حائری
#نامههای_بلوغ
🏴 سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) را تسلیت عرض میکنیم.
🏴 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#گزیده_کتاب ۶۸
✅ معاشرت سازنده
در خیلی از موارد تنها با حرف زدن نمیتوان انسانها را هدایت کرد. تمامی مباحث الغدیر را برایشان بگویی باز هم اعتراض و اشکال مطرح است. ولی در برخورد و معاشرت و داد و ستدهای توست که دل آنها نرم میشود و زیباییها را میبینند و محبت اولیای خدا را میچشند که:
"کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ"
📚 روزهای فاطمه (سلامالله علیها)، صفحه ۴۰
[شرحی بر خطبهٔ فدک حضرت زهرا (س)]
✍ استاد علی صفایی حائری
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🏴 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
🗓 برنامۀ هفتگی
۱۹ الی ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱
🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرتاض هجری، مسجدالرضا (ع)، طبقه ٣-
📌https://nshn.ir/sbvZSVVximpV
☎️ ۰۲۱ -۸۶۱۲۲۷۸۳
🔹 هماهنگی ویزیت طب ایرانی:
📞خانم کرابی: 09024162246
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاعرسانی عینصاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
#یادداشت
✍ دکتر هاشم #صابریان
✅ مشورت و بحران
▫️مشورت یکی از روشهای موثر در برقراری ارتباط، خصوصاً با نوجوانان است. ویژگیهای خاص دوره نوجوانی، مثل استقلال طلبی، طغیان، گروهطلبی و فاصلهگیری از خانواده، هیجانات شدید و ناپایدار و... ارتباطگیری رو با آنها را مشکل مینماید و مشورت گرفتن از آنها، روشی مناسب برای شخصیت دادن و البته اعتمادسازی است و بسیاری از اعتراضات و انتقادات و طغیانهای طبیعی نوجوان به والدین، با مشورت گرفتن از او، خنثی میشود.
▫️قرآن، پیامبر عزیز را امر به مشورت میکند و بسیاری از بزرگان، نکات فقهی وجوب یا استحباب مشورت حاکم اسلامی و همچنین وجوب یا عدم وجوب عمل به رأی مستشاران، بعد از مشورت را مطرح نمودهاند. نکته قابل توجّه اینکه آیه ۱۵۹ آلعمران، در خصوص ارتباط پیامبر رحمت با مردم است و بعد از اصل کلی " لزوم رحمانی بودن برخورد" ، سه نکته را در رابطه با خطاکار مطرح میکند که با " ف تفریع" به جمله قبل، وصل میشوند :" عفو" "استغفار" " مشورت". بعد از عفو و دعا برای او، مشورت به عنوان مصداقی مؤثر از رابطه رحمانی مطرح شده است و با توجّه به اثر روانی فوقالعاده مشورت، استفاده از آن، میتواند نشانهای بر واقعی و قلبی بودن " عفو" و زمینه اعتمادسازی مجدد و جذب حداکثری باشد.
▫️حتماً راهکارهای قرآن، برای حل مشکلات فردی و اجتماعی امروز و فردای ما، کارگشاست.💯
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir