eitaa logo
محمود عیسوی
367 دنبال‌کننده
748 عکس
1.7هزار ویدیو
124 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 همتی چه می گوید؟ ♦️اولا تامین بودجه شد. ثانیا اینکه با اطمینان سخن می گوید می تواند نشانه این باشد که افزایش هم در اختیار خودشان بوده است. ثالثا ظاهرا پایین آمدن احتمالی قیمت ارز در روزهای آینده می تواند به برکناری برایان هوک مسول میز ایران در وزارتخارجه آمریکا که نشانه تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران به دلیل انتخابات آمریکا و پیغام برخی کشورها به ایران در باره این تغییر سیاست مربوط باشد. احتمالا آنها پیغام داده اند که تحریمها شل می شود هر چند رسما اعلام نکنند. لابد در ازای آن می خواهند: اولا ایران یا در انتخابات آمریکا مداخله نکند یا به نفع ترامپ حرکت کند. ثانیا ایران حرکتی سیاسی یا نظامی علیه آمریکا و اسرائیل و منافع آنها در این مدت نداشته باشد. 🆔 @eisavim
23.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بابای خانواده بدجور شد پیاده 🌺طنز مهدی پرنیان در قندشکن @Qandshekan 🆔 @eisavim
🌺🌺 مهر دیرین 🌺🌺 علی جانم علی جانم علی ای جان جانانم علی جانم علی جانم علی ای مهرتابانم علی ای ساقی کوثر علی داماد پیغمبر علی حیدر علی صفدر علی مولا علی سرور علی ای شاخص ایمان علی ای معنی قرآن علی ای مظهر انسان علی ای مهر جاویدان علی ای بحر ناپیدا علی ای گوهر یکتا علی ای سرو بی همتا علی عالی علی اعلا علی ای مونس جانم علی ای روح و ریحانم علی ای سرو بستانم علی ای شاه مردانم علی هم دین و آئینم علی آن عشق شیرینم سعادت آنکه در مردن علی آید به بالینم علی حاضر علی غائب علی پور ابی طالب علی راکع علی ساجد برای مصطفی نائب علی اول علی آخر علی باطن علی ظاهر علی شافع علی مشفق علی اطهر علی طاهر علی مولای محرومان علی آن خسرو خوبان چه خوش باشد که در محشر همه باشیم علی گویان قسیم جنت و نارست ولی حی دادارست فلک را پای پرگارست علی مولای ابرارست علی مهر و علی ماهم برایت خاک درگاهم از این دنیا به جز مهرت دگر چیزی نمی خواهم "حسام" مدح ترا گوید به سر راه ترا پوید به دل عشق ترا جوید همه ذکر تو می گوید ✍ محمود عیسوی هیجدهم ذی الحجه عید غدیر خم ۱۴۴۱ برابر با ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ قم مقدسه 🌺🌺🌺 🆔 @eisavim
47.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نادر طالب زاده و تبیین نقش آمریکا و اسرائیل در انفجار بیروت 🆔 @eisavim
🔴 مباهله روز برگزیدگی ✍ یادداشت وارده 🌺 طلیعه مباهله در لغت به معنای دعا علیه شخص دروغگو و طلب هلاکت او می باشد. و در قرآن کریم به آیة 61 سورة آل عمران: «فمن حاجّک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع أبنائنا و أبنائکم نساءنا و نساءکم و أنفسنا و أنفسکم ثم نبتهل و نجعل لعنه الله علی الکاذبین» که مربوط به مباهله مسیحیان نجران و رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم است آیه مباهله می گویند. 🌺 واقعة مباهله در آینه تاریخ زمینه ساز واقعة مباهله، نامة رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم به مسیحیان نجران و دعوت آنان به اسلام بود. نامه رسول خدا به مسیحیان نجران گروهی از بزرگان و اشراف نجران را به مدینه کشاند. در پی آن هیئت نصارای نجران به مدینه آمدند؛ به نقلی پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلم آنان را به حال خود گذاشت تا رفتار او را به خوبی ببینند و با نشانه هایی که در کتب مقدس به آنان رسیده بود، تطبیق دهند. برخی منابع نیز تأکید کرده اند که پیش از هر چیز رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم آنان را به اسلام فراخواند. در این میان مباحثی میان طرفین مطرح شد. که مهم ترین موضوع آن نفی الوهیت حضرت عیسی از سوی رسول خدا صلّی اله علیه و آله و سلّم بود. سرانجام مسیحیان نجران دلایل روشن پیامبر را بر نفی الوهیت حضرت عیسی نپذیرفتند و قرار مباهله گذاشتند. و چنان که آیة مباهله نشان می دهد و بیش تر منابع نیز تصریح دارند، دعوت به مباهله از سوی پیامبر بود نه از سوی مسیحیان. در برابر این پیشنهاد آنان به مشورت نشستند و نظرشان بر آن شد تا مباهله را روز بعد موکول کنند.فردای آن روز پیامبر از خانه بیرون شد؛ مانند همیشه ساده و با صفا و با معنویت. در پیرامونش تنها دو مرد و زن جوان بودند همراه با دو فرزند خردسال، اما چهره هایشان جذاب و گیرا، گام هایشان استوار و دل هایشان در برابر پروردگار خاشع و بی اعتنا به دنیا بود. اسقف مسیحیان با دیدن پیامبر گفت: «ببینید که با فرزندان و اهلش آمده است و می خواهد همراه آنان مباهله کند؛ چون به حقیقت کار خویش مطمئن است. به خدا سوگند، اگر می ترسید که چیزی به زیانش تمام شود، آنان را نمی آورد.» آشکار شدن نشانه های عذاب در آسمان سبب گردید تا هیئت اعزامی از نجران به هراس افتند و از مباهله صرف نظر کنند. 🌺پیامدهای مباهله 1. جلوه اي از عزت اسلام ماجراي مباهله موجب شد تا عظمت و حقانيت اسلام بر تمامي مردم اثبات شده و صداقت گفتار رسول اکرم صلي الله عليه و آله و ادعاهاي وحياني آن حضرت بيش از گذشته آشکار گردد. اين واقعه يکي ديگر از دلائل نبوت و کرامت هاي آن حضرت به شمار مي‌آيد. بي ترديد مباهله، در تقويت ايمان مسلمانان و تضعيف روحيه منافقان و مخالفان تاثيري بسزا داشته است. 2. دليلي بر فضيلت اهل بيت عليهم السلام اين آيه محکم ترين دليل بر عظمت و فضيلت اهل بيت عليهم السلام مي‌باشد. از دانشمندان اهل سنت، ابوالقاسم جار الله زمخشري صاحب تفسير معروف کشاف مي‌نويسد: «در اين آيه قوي ترين دليل بر برتري اصحاب کساء عليهم السلام وجود دارد و در آن دليل روشني بر صحت پيامبري پيامبر صلي الله عليه و آله است; چون هيچيک از مخالف و موافق روايت نکرده است که مسيحيان نجران مباهله (با پيامبر صلي الله عليه و آله) را پذيرفته باشند.» مسلم نيشابوري، عالم ديگر اهل سنت نيز در صحيح خود، در مورد شان نزول اين آيه که فضيلت و منقبتي ديگر را براي اهل بيت عليهم السلام رقم زده است مي‌گويد: هنگامي که آيه مباهله نازل شد، رسول خدا صلي الله عليه و آله علي و فاطمه و حسنين عليهم السلام را دعوت کرد و فرمود: اللهم هؤلاء اهلي; پروردگارا! اينان اهل [بيت] من هستند.» 3. سند حقانيت شيعه نزول آيه مبارکه مباهله، واضحترين دليل بر فضيلت و عالي ترين مدرک براي حقانيت باورهاي شيعه در مورد امامت و خلافت علي عليه السلام بعد از رحلت پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله مي‌باشد. علامه محمدتقي جعفري در اين زمينه مي‌نويسد: «رواياتي متنوع در منابع اوليه اسلام، مخصوصا حديث مقدس «مساوات اميرالمؤمنين علي بن ابي طالب عليه السلام با رسولان الهي در امتيازاتي که خداوند سبحان به آنان عطا فرموده است»، به اضافه آيه مباهله که علي بن ابي طالب عليه السلام در آن نفس رسول اعظم صلي الله عليه و آله منظور شده است، با کمال وضوح اثبات مي‌کنند که علي عليه السلام آن بزرگ بزرگان و آن يگانه نسخه انسان کامل - که پس از وجود نازنين محمد مصطفي صلي الله عليه و آله نظير او به عرصه هستي گام نگذاشته است - تجلي گاه نمونه همه امتيازات والاي پيشوايان معصوم عليهم السلام مي‌باشد.» در يکي از گفتگوهاي امام رضا عليه السلام با مامون، آمده است که مامون از امام رضا عليه السلام پرسيد: شما چه دليلي بر خلافت جدتان علي بن ابي طالب بعد از رسول خدا صلي الله عليه و آله داريد؟! امام رضا عليه السلام فرمودند: «آية انفسنا; آيه مباهله. شخ
صيت شناس پرتلاش، علامه سيدعلي اصغر بروجردي، در کتاب طرائف المقال در توضيح سخن امام رضا عليه السلام مي‌نويسد: بدون ترديد در صحنه مباهله به غير از اصحاب کساء هيچ کس ديگر از مسلمانان حضور نداشت و اگر به غير از علي عليه السلام مرد با فضيلت ديگري - که به اندازه او در نزد رسول گرامي اسلام موقعيت و منزلت والائي کسب کرده بود - وجود داشت، هيچ گاه پيامبر صلي الله عليه و آله علي عليه السلام را به جاي او گزينش نمي‌کرد و يا حداقل به همراه علي عليه السلام او را نيز مي‌آورد. اما آيه مباهله و شان نزول آن گواهي مي‌دهد که علي عليه السلام شايسته ترين و بافضيلت ترين فرد در ميان ياران پيامبر صلي الله عليه و آله بود. سخن رسول گرامي اسلام در روز مباهله شاهد ديگري بر اين مدعاست. آن حضرت هنگام مباهله با نصاراي نجران با اشاره به علي عليه السلام فرمود: «اللهم هذا نفسي وهو عندي عدل نفسي ؛ پروردگارا اين [علي] جان من است و او در نزد من معادل نفس من است.» براي همين بود که اميرمؤمنان علي عليه السلام در اوج مظلوميت خويش در ماجراي شوراي خلافت، خطاب به اهل شورا با آيه مباهله احتجاج نمود. ابن حجر هيثمي از محدثان اهل سنت کلام علي عليه السلام، خطاب به اهل شورا را چنين نقل مي‌کند: «انشدکم الله هل فيکم احد جعله الله نفس النبي، وابناءه ابناءه، ونساءه نسائه، غيري؛ شما را به خدا قسم مي‌دهم، آيا به غير از من در ميان شما کسي هست که خداوند او را جان پيامبر و فرزندانش را فرزندان پيامبر و زنانش را زنان پيامبر قرار داده باشد؟!» همه يکصدا گفتند: نه؛ به غير از تو چنين فردي را سراغ نداريم. 4. روز خجسته و مبارک شکوه و عظمت حادثه مباهله آن روز تاريخي را به عنوان يکي از ماندگارترين روزهاي تاريخ اسلام قرار داد و آن روز به عنوان روز جشن و شادي وشکرگزاري به درگاه حق و به عنوان يادآور عظمت اصحاب کساء در حافظه تاريخ ثبت شد. به همين جهت در روز 24ذي الحجه، همانند عيد غدير آداب ويژه اي منظور شده است که برخي از اعمال آن روز عبارتست از: 1.روزه گرفتن 2. غسل روز مباهله 3.به جاي آوردن نماز مباهله 4. خواندن دعاي آن روز 5. تصدق بر فقرا، به عنوان شکرگزاري 6. قرائت زيارت جامعه که جلوه هايي از عظمت اهل بيت عليهم السلام را بيان مي‌کند 5. تداوم سنت هاي پيامبران پيشين مباهله همانند بسياري از احکام و دستورات شريعت اسلام ادامه اديان توحيدي پيشين مي‌باشد. به همين جهت اين سنت آسماني و حرکت معنوي براي پيروان اديان گذشته کاملا آشنا بود. همانطوري که ابوحارثه - اسقف بزرگ هيئت اعزامي - هنگام مشاهده پيامبر و همراهان در محل مباهله به دوستانش گفت: به خدا سوگند! او همانند پيامبران الهي به مباهله نشسته است. 🌺درس های روز مباهله: 1. پیشنهاد مباهله را کسی می‌دهد که بر حقانیت خود پافشاری داشته باشد و در این واقعه، پیشنهاد مباهله از سوی پیامبر مطرح شد. 2. آیه مباهله، مقام نبوت و رسالت پیامبر را به روشنی اثبات می‌کند؛ زیرا کسانی که حاضر نشدند با او مباهله کنند، یقین کردند که او فرستاده خداست. 3. این واقعه بیانگر این است که اعتقاد مسیحیان مبنی بر الوهیت حضرت عیسی باطل است. 4. عبارت «ابنائنا و نسائنا» در این آیه بیانگر این است که زن و مرد، در مسئله دین و دیانت دوشادوش همدیگر هستند. 5. تعداد مباهله کننده پنج نفر بیشتر نبودند این بیانگر این است که در دعا کردن آنچه مهم است، انگیزه‌ها و شخصیت‌هاست؛ نه تعداد. 6. کلمة انفسنا در آیة مذکور شاهد بر مقام و منزلتی ویژه برای امیرمؤمنان علیه السلام نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم است که کسی بدان نرسیده و نخواهد رسید و همو است که در لسان وحی نفس پیغمبر شمرده شده است و از این جا است که می توان گفت امیرمؤمنان علیه السلام برترین فرد بعد از رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می باشد. تعبیر انفسنا در ایه شریفه نشانگر این است که علی بن ابی‌طالب، جانِ رسول خداست. 7. استدلال منطقی آوردن، اولین راه برای بحث با دیگران است. 🌺🌺🌺 🆔 @eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سِرّ اکبر علی ، ساقی کوثر علی ای به سر افسر علی ، صاحب و سرور علی لا فتی الاّ علی سیّد و مولا علی جان علی، سَر علی جان پیغمبر علی، فاتح خیبر علی صاحب و سرور علی شهریارم مولا، غمگسارم مولا ای قرارم مولا، دل فگارم مولا جز تو ای شیر خدا، کس ندارم مولا ای قیامت از قامتت راضی ای سرافراز از تو سرافرازی چون تو دریایی، غرق امّیدم رشک خورشیدم گر تو بنوازی ای فخر عالم، یا علی دل را تو مرهم، یا علی ما بیدلانیم ای نوح غرقاب، ما را تو دریاب دریاب یاعلی 🌺شعر علی معلم دامغانی 🆔 @eisavim
🌺 متن حدیث شریف کساء بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ عَنْ فاطِمَهَ الزَّهْراَّءِ عَلَیْهَا السَّلامُ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ قالَ: سَمِعْتُ فاطِمَهَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ اَبى رَسُولُ اللَّهِ فى بَعْضِ الاَْیّامِ فَقالَ ص: السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَهُ  فَقُلْتُ: عَلَیْکَ السَّلامُ قالَ ص: اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُکَ بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ فَقَالَ ص: یا فاطِمَهُ ایتینى بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا وَجْهُهُ یَتَلاَْلَؤُ کَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَیْلَهِ تَمامِهِ وَکَمالِهِ فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ وَ قالَ: السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ: وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ: یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ  فَقُلْتُ: نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَ قالَ: السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ ص: وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَ یا صاحِبَ حَوْضى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَیْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ: السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ: وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ: لى یا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّىرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ: نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ وَاَخاکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ: السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ ص: وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عِنْدَ ذلِکَ اَبُوالْحَسَنِ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِبٍ وَ قالَ: السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ  فَقُلْتُ: وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَبَا الْحَسَنِ وَ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ  فَقالَ: یا فاطِمَهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ رائِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ اَخى وَابْنِ عَمّى رَسُولِ اللَّهِ  فَقُلْتُ: نَعَمْ ها هُوَ مَعَ وَلَدَیْکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عَلِىُّ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ: السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ ص لَهُ: وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَخى یا وَصِیّى وَخَلیفَتى وَصاحِبَ لِواَّئى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ عَلِىُّ تَحْتَ الْکِساَّءِ ثُمَّ اَتَیْتُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقُلْتُ: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَن اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ ص: وَعَلَیْکِ السَّلامُ یا بِنْتى وَیا بَضْعَتى قَدْ اَذِنْتُ لَکِ فَدَخَلْتُ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَلَمَّا اکْتَمَلْنا جَمیعاً تَحْتَ الْکِساَّءِ اَخَذَ اَبى رَسُولُ اللَّهِ بِطَرَفَىِ الْکِساَّءِ وَاَوْمَئَ بِیَدِهِ الْیُمْنى اِلَى السَّماَّءِ وَ قالَ ص: اَللّهُمَّ اِنَّ هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى وَ خاَّصَّتى وَ حاَّمَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَ دَمُهُمْ دَمى یُؤْلِمُنى ما یُؤْلِمُهُمْ وَ یَحْزُنُنى ما یَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ وَ سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَهُمْ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُمْ وَ مُحِبُّ لِمَنْ اَحَبَّهُمْ اِنَّهُمْ مِنّى وَ اَنَا مِنْهُمْ فَاجْعَلْ صَلَواتِکَ وَبَرَکاتِکَ وَ رَحْمَتَکَ وَ غُفْرانَکَ وَ رِضْوانَکَ عَلَىَّ وَ عَلَیْهِمْ وَاَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهِّرْهُمْ تَطْهیراً فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ: یا مَلاَّئِکَتى وَ یا سُکّانَ سَماواتى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَ لا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَ لا قَمَراً مُنیراً وَ لا شَمْساً مُضِیَّئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَ لا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ فى مَحَبَّهِ هؤُلاَّءِ الْخَمْسَهِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ  فَقالَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ: یا رَبِّ وَ مَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ عَزَّوَجَلَّ هُمْ اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَ مَعْدِنُ الرِّسالَهِ هُمْ فاطِمَهُ وَ اَبُوها وَ بَعْلُها وَبَنُوها  فَقالَ جِبْراَّئیلُ: یا رَبِّ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَهْبِطَ اِلَى الاَْرْضِ لاَِکُونَ مَعَهُم
ْ سادِساً فَقالَ اللَّهُ: نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَهَبَطَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ وَ قالَ: السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِىُّ الاَْعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَ یَخُصُّکَ بِالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ: وَعِزَّتى وَجَلالى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَ لا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَ لا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَ لا فَلَکاً یَدُورُ وَ لا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ وَ قَدْ اَذِنَ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکُمْ فَهَلْ تَاْذَنُ لى یا رَسُولَ اللَّهِ ؟ فَقالَ رَسُولُ اللَّهِ: وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَمینَ وَحْىِ اللَّهِ اِنَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ جِبْراَّئیلُ مَعَنا تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ لاَِبى اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً  فَقالَ عَلِىُّ لاَِبى: یا رَسُولَ اللَّهِ اَخْبِرْنى ما لِجُلُوسِنا هذا تَحْتَ الْکِساَّءِ مِنَ الْفَضْلِ عِنْدَ اللَّهِ فَقالَ النَّبِىُّ: وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَ فیهِ جَمْعٌ مِنْ شَیعَتِنا وَ مُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَ حَفَّتْ بِهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ اِلى اَنْ یَتَفَرَّقُوا فَقالَ عَلِىُّ: اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَفازَ شیعَتُنا وَرَبِّ الْکَعْبَهِ فَقالَ النَّبِىُّ ثانِیاً: یا عَلِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَ اصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَ فیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَ مُحِبّینا وَ فیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّ وَ فَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَهٍ اِلاّ وَ قَضَى اللّهُ حاجَتَهُ فَقالَ عَلِىُّ: اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَسُعِدْنا وَکَذلِکَ شیعَتُنا فازُوا وَسُعِدُوا فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَرَبِّ الْکَعْبَه 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🆔 @eisavim
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ارزیابی میدانی از توان ایران و آمریکا ♦️مواظب باشیم دستگاه محاسباتی ما را بر هم نزنند. 🆔 @eisavim
🔴 جنگ ادامه دارد ✍ منوچهر محمدی ♦️ دولت های مستکبر جهانی تنها با جنگ و جدال می توانند بر اریکه ی قدرت باقی بمانند و این اصلی جدا ناشدنی از نظام سلطه جهانی است. وقوع جنگ عموما زمانی شدت می گیرد که این دولتهای مستکبر در درون جامعه ی خود با مشکلات سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی مواجه باشند چرا که تنها یک جنگ خارجی می تواند موجب برون رفت آنها ازمشکلات داخلی گردد. ♦️دولت آمریکا که مدتی است با مشکلات عظیم شورشهای داخلی به دنبال قتل جورج فلوید و بحران ویروس کرونا مواجه گردیده است و میرود که این حوادث موجبات سقوط و فروپاشی این ابرقدرت باقی مانده از دوران جنگ سرد گردد و تحت هیچ شرایطی قادر به مدیریت و حل این بحرانها نیست برای نجات خود تلاش می کند که به هر وسیله ی ممکن برای رقبای جهانی خود مشکل ساز باشد تا توجه افکار عمومی مردم خود را به خارج از مرزهای خود منعطف نموده و ناکار آمدی خود را در مدیریت داخلی تحت الشعاع قرار دهد. ♦️همانطور که در مقاله «ویروس کرونا و آینده سیاست جهانی»(1) پیش بینی کردم که شرایط و اوضاع و احوال جهانی نوید دهنده ی فروپاشی نظام سلطه گرانه ی غرب محور و شکل گیری نظام جدیدی خواهد بود که میتوان آنرا نظام آسیائی نامید که مرکب محور از مثلث جمهوری اسلامی ایران جمهوری، خلق چین و جمهوری فدراتیو روسیه می باشد و این موضوعیست که دولتمردان آمریکا به خوبی آنرا درک کرده اند و بدیهی است که راهبردی را باید اتخاذ نمایند تا جلوی اقتدار روز افزون این مثلث اسیایی گرفته شود و آنها را آنچنان در مسائل داخلی خود مشغول کنند تا نتوانند به نقش خود به عنوان بازیگران قدرتمند جهانی به پردازند. ♦️حادثه اتمی در بندر بیروت که به احتمال قریب به یقیین برنامه ریزی شده بود و ما را به یاد انفجار برج های دوقلو در 11سپتامبر 2000 می اندازد منجر به این گردیده که ارامش از این کشور کوچک سلب و حزب الله را که به دنبال انتقام قتل ناجوانمردانه ی حسین کامل علیه رژیم صهیونیستی بود مانع یا به تاخیر اندازد. حوادث و اتفاقاتی که در بندر هنگ کنک و جزیره تایوان و در دریای چین رخ می دهد نیز برای مشغول کردن جمهوری خلق چین می باشد تا از رشد و پویائی اقتصادی این کشور جلوگیری کند. نگرانی هائی که وزیر امورخارجه آمریکا مارک پمپئو در رابطه با پیمان همکاری بیست و پنج ساله ی ایران وچین از خود بروز داده مهر تاییدی است بر این سناریوی تنظیم شده در آمریکا و رژیم صهیونیستی. ♦️حوادث پراکنده ای که در مرزها و داخل ایران همچون انفجار در نطنز و اتش سوزیهای پراکنده نیز از جمله تلاشهایی است جهت نا امن کردن جمهوری اسلامی تا از فکر انتقام ترور شهید حاج قاسم سلیمانی صرف نظر کند و یا آنرا فعلا به تعویق اندازد. ♦️اگرچه به یقین می توان گفت این فتنه ی جدید آمریکایی که با همکاری رژیم صهیونیستی و عوامل آن ها در منطقه تنظیم شده نخواهد توانست مانع سقوط ازاد این دو رژیم گردد وبه قول روزنامه ی نیویورک تایمز که اعلام می کند «ما در حال سقوط سقوط سقوط سقوط هستیم» با این وجود بنا بر ضرب المثل معروف (الغریق یتشبث بکل حشیش) استکبار تا لحظه ی نابودی وسقوط قطعی خود هرگز از تلاش برای جلوگیری از نابودی خود کوتاه نخواهد کرد. ♦️در چنین شرایطی تنها میتواند و آن هم شاید چند صباحی فروپاشی محتوم خود را به عقب بیاندازند و در عین حال برای رقبای خود هزینه ایجاد کند. برای کاهش این هزینه ها هوشیاری و تعامل و همفکری میان این سه قدرت آسیائی میتواند نه تنها هزینه ها را کاهش دهد بلکه می تواند توطئه ها را خنثی نموده و آن ها را به فرصت تبدیل کند و در عین حال بر سرعت سقوط نظام سلطه ی غرب محور بیافزاید و جمهوری اسلامی باید در این مسیر با رایزنی با دو قدرت دیگرنقشی کلیدی و اساسی را در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل برعهده بگیرد. 🆔 @eisavim
🔴 "جلسه ٢+١٣، پايان ابرقدرتي آمريكا و ظهور ايران بعنوان قدرت نوظهور جهاني" ١- قطعنامه ضد ايراني پيشنهادي آمريكا در شوراي امنيت براي تمديد تحريم هاي تسليحاتي ايران با ١١ راي ممتنع، ٢ راي موافق و ٢ راي مخالف به تصويب نرسيد به بيان ديگر ١٣ كشور از ١٥ كشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد در قلب آمريكا و با نگاه به چشم نماينده آمريكا به قطعنامه ضد ايراني پيشنهادي آن كشور راي مثبت ندادند ترديدي نيست كه آمريكايي ها پس از رايزني هاي فشرده مي دانستند اين قطعنامه پيشنهادي به تصويب شوراي امنيت نمي رسد بر همين اساس قطعا سناريوهاي بعد از اين شكست را هم آماده كرده اند كما اينكه پمپئو در بيانيه خود اعلام كرد به تلاش امريكا براي فعال كردن مكانيسم ماشه (در برجام) ادامه خواهد داد ٢- با مقاومت، ايستادگي و از خود گذشتگي ملت بزرگ ايران، پايان ابرقدرتي آمريكا اعلام و جمهوري اسلامي ايران به نمايندگي از ملت سرافراز ايران، خود را به قدرت هاي جهاني تحميل و بعنوان قدرت جديد جهاني ظهور كرد. بدين ترتيب يكي از جملات تاريخي و مشترك حضرت امام خميني (ره) و امام خامنه اي كه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند به منصه ظهور رسيد ٣- مايك پمپئو بلافاصله پس از شكست آمريكا در شوراي امنيت بيانيه اي صادر كرد در آن بيانيه تصريح شده است جمهوري اسلامي ايران سلاح هايي توليد كرده است كه مي تواند قلب اروپا، خاورميانه و فراسوي آن را مورد هدف قرار داده و تهديد كند ٤- رئيس جمهور روسيه ضمن حمله به سياست هاي مخرب آمريكا در مناسبت هاي بين المللي به مدير كل سازمان ملل پيشنهاد كرد جلسه اي با حضور ٧ كشور يعني ٥ عضو شوراي امنيت بعلاوه ايران و آلمان برگزار شود ٥- سردار شهيدِ عزيز سليماني در يكي از اندك اظهاراتش مي گويد: ملت بزرگ ايران تنها ملتي در دنيا است كه لياقت شكست آمريكا را دارد ٦- اگر در تاريخ دقت نماييم مي بينيم آمريكا پس از جنگ جهاني دوم در جنگ ها و نبردهايي شركت كرده است كه از قبل به پيروزي در آن اطمينان داشته است بر همين اساس با توجه به قدرت بازدارندگي، حوزه نفوذ و افزايش قلمرو ايران، يانكي ها جرات حمله نظامي به ايران را نداشته و ندارند كه همه كارشناسان و استراتژيست هاي بزرگ نظامي و دفاعي دنيا مي دانند در صورت جنگ آمريكا با ايران، قطعا آمريكا پيروز نخواهد شد ٧- بديهي است و تاريخ به ما آموخته است هر ابرقدرتي در اولين جنگي كه پيروز نشود از ابرقدرتي ساقط مي شود ٨- در اين دنيا سهم هر كشور را به قدرت و جسارتش مي دهند نه اخم و لبخند ديپلمات ها! ٩- اگر بيست سال پيش كسي مي گفت يك كشور در آسيا و حوزه خليج فارس (و هر جاي دنيا!) پهپاد فوق پيشرفته و گران قيمت آمريكا را بدليل تجاوز به حريم هوايي كشور هدف قرار داده و منهدم كرده و جلوي جشم جهانيان در شبكه هاي تلويزيوني به تصوير كشيده است و همچنين بجاي يك كشتي توقيفي، دو كشتي انگليسي توقيف شده است به جرم مصرف الكل بازداشت مي شد! ١٠- بسياري از انديشكده ها و استراتژيست هاي نظامي و سياسي دنيا در آغاز جنگ سوريه اذعان كردند جنگ در سوريه در حقيقت جنگ آمريكا با ايران و به عبارت ديگر زور آزمايي آمريكا و ايران است. تقريبا تمامي شكست هاي آمريكا پس از سيطره آن بر دنيا، از محور مقاومت به رهبري جمهوري اسلامي ايران بوده است ١١- رئيس سازمان سيا مي گويد: ايران مانند هركول خاورميانه ايستاده است و با وجود آن نمي شود وارد كريدور هاي مورد نظر شد!. لازم به ذكر است هركول در جهان سياست معني و مفهوم خاصي داشته و به قدرت شكست ناپذير اشاره دارد ♦️مجددا تاكيد مي كنم جلسه ٢+١٣ شوراي امنيت آغاز رسمي سقوط و پايان ابرقدرتي آمريكا و آغاز قدرت نمايي رسمي ايران است ٢٥ مرداد ٩٩ ✍ محمودرضا رضايي 🆔 @eisavim