eitaa logo
محمود عیسوی
366 دنبال‌کننده
725 عکس
1.7هزار ویدیو
123 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 علت ناترازی، مخالفت با پالایشگاه‌سازی و نیروگاه‌سازی .دولت روحانی است، نه مازوت! 🔹روزنامه‌های اصلاح‌طلب اذعان می‌کنند که کشور با ناترازی در تولید و مصرف گاز و برق و بنزین مواجه است، اما ریشه این ناترازی یعنی سوء مدیریت دولت روحانی را مسکوت می‌گذارند. 🔹در حالی که برخی منابع از مشکل تامین گاز زمستانی خبر می‌دهند، برخی خبرها حاکی از این است که تعلل دولت در تامین سوخت نیروگاه‌ها موجب ایجاد چالش دوباره در زمینه ناکافی بودن تولید برق کرده، ‌اما مدیران دولتی سعی می‌کنند این کوتاهی را با ادعای توقف مازوت‌سوزی در برخی نیروگاه‌ها توجیه بکنند! 🔻در این زمینه روزنامه سازندگی نوشت: مازوت‌سوزی در سه نیروگاه متوقف شد تا جان مردم بیشتر از این آسیب نبیند، اگرچه عوارض توقف مازوت‌سوزی، ممکن است خاموشی باشد! معاون اجرائی پزشکیان با بیان اینکه «پیشاپیش از مردم برای این خاموشی‌ها عذرخواهی می‌کنیم»، افزود که وزارت نیرو ساعت‌های خاموشی را تنظیم و به مردم اعلام خواهد کرد.». 🔻سازندگی افزود: کشور ما این ناترازی را با سوزاندن مازوت جبران می‌کند. اما مشکل ریشه‌دارتر این است که سبد سوختی ایران به ‌شدت به گاز وابسته است. بیش از ۹۰ درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود که عمده سوخت مصرفی آنها گاز طبیعی است. 🔻روزنامه هم‌میهن نیز از ناترازی گاز در زمستان خبر داده و نوشت: با وجود هشدارهای کارشناسان و تجارب سال‌های گذشته، هنوز نشانه‌ای از برنامه‌های کارآمد و فوری از سوی دولت برای مهار این ناترازی و جلوگیری از پیامدهای آن دیده نمی‌شود. ناترازی گاز، به ویژه بر صنایع بزرگ انرژی‌بر نظیر فولاد، پتروشیمی و سیمان، آسیب‌های جدی وارد می‌کند. این صنایع سهم بزرگی در تولید و صادرات غیرنفتی دارند و کاهش یا قطع گاز، بازارهای صادراتی را با خطر از دست رفتن مواجه می‌کند. 🔹ناترازی در تامین حامل‌های مختلف انرژی، عوامل متعددی دارد اما شاید بتوان مهم‌ترین علت آن را در اعتماد دولت روحانی به غرب و محروم ساختن همزمان کشور از انرژی هسته‌ای و سوخت‌های فسیلی بر شمرد. 🔹در حالی که برنامه هسته‌ای در هشت سال دولت روحانی رو به تعطیلی می‌گذاشت، گروگان‌گیری برجامی غرب موجب شد تعهدات محدودیت‌آفرین دیگری در قالب توافق آب و هوائی پاریس پذیرفته شود که استفاده از سوخت‌های فسیلی را در نیروگاه‌ها محدود می‌کرد. 🔹در کنار این دیکته خارجی، اظهار گزاره‌های مسموم و غلطی مانند «پالایشگاه سازی کثافت کاری است» و «به خاطر ۲۰۰ مگاوات برق زیر بار نیروگاه‌سازی نمی‌رویم» از سوی وزارت نفت و نیروی وقت، موجب تشدید ناترازی در تامین و مصرف حامل‌های انرژی شد و حال آن که طبق برنامه توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کشورمان باید به صادر‌کننده منطقه‌ای در این حوزه تبدیل می‌شد. 🔹دولت یازدهم و دوازدهم، با برجام، تولید برق هسته‌ای را متوقف کرد و با توافق آب و هوائی پاریس، تولید برق در نیروگاه‌ها (با سوخت فسیلی) را به محاق برد و بیشترین رکورد‌های قطع برق منازل و کارخانه‌ها را به ثبت رساند. 🔹در موضوع تولید و مصرف برق گفتنی است که مصرف برق در کشور از ۶۲- ۶۱ هزار مگاوات در اوایل مرداد ۱۴۰۰ (آخرین ماه فعالیت دولت روحانی)، به بیش از ۷۹ هزار مگاوات در اوایل مرداد ۱۴۰۳ رسید. مصرف برق در ۴ مرداد ۱۴۰۰، معادل ۶۱۴۳۰ مگاوات، و در ۵ مرداد همان سال، معادل ۶۰۶۷۵ بود. 🔹مصرف برق در سه سال اخیر، به موازات موفقیت دولت شهید رئیسی در مهار کرونا (افزایش فعالیت کارخانه‌ها و شرکت‌ها)، احیای هشت‌هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل، و همچنین افزایش قابل توجه دمای تابستانی، ۱۸ تا ۱۹ هزار مگاوات افزایش داشته است. اما با این وجود، به اعتبار همت وزارت نیرو در دولت شهید رئیسی، ناترازی تولید و مصرف و قطعی برق (در مقایسه با دولت روحانی) به حداقل رسید. 🔹جمع‌بندی این که نباید چالش تامین برق و گاز و بنزین در کشور را به ماجرای استفاده یا عدم استفاده از سوخت مازوت تقلیل داد، بلکه مسئله اصلی، اعتماد به مشورت‌های غلط و دیکته‌های سیاسی غرب است که موجب شده از ظرفیت‌های ساخت پالایشگاه و نیروگاه (هسته‌ای/ فسیلی) غفلت شود، ضمن این که موضوع مدیریت مصرف منابع از طریق هوشمندسازی سامانه‌های ذی‌ربط نیز باید جدی گرفته شود. ✍ محمد ایمانی 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴قالَ رسولُ الله (ص): فاطمهُ بضعهُُ منّی فَمَن آذاها فقد آذانی 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 زیارت نامه فاطمه الزهراء سیده النساءالعالمین بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللّٰهُ الَّذِی خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صابِرَةً، وَزَعَمْنا أَنَّا لَكِ أَوْلِياءٌ وَ مُصَدِّقُونَ وَصابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَأَتىٰ بِهِ وَصِيُّهُ، فَإِنّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْناكِ إِلّا أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُما لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوِلايَتِكِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ حَبِيبِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَلِيلِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ صَفِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِينِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِياءِ اللّٰهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِكَتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِساءِ الْعالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللّٰهِ وَ خَيْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللّٰهِ؛ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْراءُ الْإِنْسِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِيمَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ يا فاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكِ وَعَلَىٰ رُوحِكِ وَبَدَنِكِ؛ أَشْهَدُ أَنَّكِ مَضَيْتِ عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكِ، وَأَنَّ مَنْ سَرَّكِ فَقَدْ سَرَّ رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَمَنْ جَفَاكِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَمَنْ آذاكِ فَقَدْ آذىٰ رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَمَنْ وَصَلَكِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَمَنْ قَطَعَكِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ لِأَنَّكِ بِضْعَةٌ مِنْهُ وَرُوحُهُ الَّذِي بَيْنَ جَنْبَيْهِ ، أُشْهِدُ اللّٰهَ وَرُسُلَهُ وَ مَلائِكَتَهُ أَنِّي راضٍ عَمَّنْ رَضِيتِ عَنْهُ، ساخِطٌ عَلَىٰ مَنْ سَخِطْتِ عَلَيْهِ، مَتَبَرِّئٌ مِمَّنْ تَبَرَّأْتِ مِنْهُ، مُوَالٍ لِمَنْ وَالَيْتِ، مُعادٍ لِمَنْ عادَيْتِ، مُبْغِضٌ لِمَنْ أَبْغَضْتِ، مُحِبٌّ لِمَنْ أَحْبَبْتِ، وَكَفَىٰ بِاللّٰهِ شَهِيداً وَ حَسِيباً وَ جازِياً وَ مُثِيباً. التماس دعا 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 مروری بر شورش سفیانی (۱) ابتدا چند حدیث معتبر درباره‌ی سفیانی ♦️ امام سجاد عليه‌السلام: إنّ أمر القائم حتم مِن الله و أمر السفیانی حتم من الله و لایکون قائم إلا بِسفیانی [قرب‌الاسناد حمیری صفحه ۳۷۴ حدیث ۱۳۲۹] قیام قائم از ناحیه‌ی خداوند قطعی است و خروج سفیانی نیز قطعی است. هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود. ♦️ در روایتی از امام باقر علیه‌السلام نقل شده: السُّفيانيُّ و الْقائمُ في سَنَةٍ واحِدَة [الغیبۀ نعمانی صفحه ۲۶۷] سفیانی و قائم هر دو در یک سال نمایان می‌شوند. ♦️ امام جعفر صادق عليه ‌السلام: السُّفيانيُّ مِنَ الْمَحتُوم و خُروجُهُ في رَجَبٍ و مِنْ‏ أَوَّلِ‏ خُروجِهِ‏ إِلى‏ آخِرِهِ‏ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً سِتَّةُ أَشْهُرٍ يُقاتِلُ فيها فَإِذا مَلَكَ الْكُوَرَ الْخَمْسَ مَلَكَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ و لَم يَزِد عَلَيها يَوماً [الغیبۀ نعمانی صفحه ۳۰۰] سفیانی از علائم حتمی و قطعی است و در ماه رجب خروج میکند. از ابتدای حرکت او تا آخر کارش، پانزده ماه به طول می‌انجامد. شش ماه آنرا به جنگ و نبرد می‌گذراند و چون سرزمين‌های پنج‌گانه را به تصرف خود درآورد، نُه ماه بر این مناطق حکومت میکند و یک روز هم بر این مدت اضافه نمیشود. @sedaye_zohoor313 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 مروری بر شورش سفیانی (۲) ♦️ (حاصل ده‌ها روایت شیعی معتبر از سیر تحولات مرتبط با شرارت‌های پانزده ماه‌ی سفیانی) سفیانی ملعون، اولین علامت از علائم اصلی ظهور (پنج علامت حتمی) است که دشمن اصلی امام زمان و جبهه مقاومت زمینه‌ساز ظهور است. همانطور که در سلسله مراحل فتنه شام پیش از ظهور امام زمان (مراحل دهگانه) گفته شد؛ پس از خسف حرستا دمشق (فرورفتن شهرک حرستا به درون زمین) و پس از فروپاشی اسرائیل با عملیات آتش مشرق ایران، سفیانی ناچار به شروع تحرکات شریرانه‌ی خود میشود. سفیانی به عنوان مدافع، برگ نهایی و آخرین مهره یهود مفسد، از منطقه‌ی وادی یابس مابین شهرهای درعا و سویداء سوریه و مناطق شمال شرقی اردن کنونی، حرکت خود را در ماه رجب سال ظهور، آغاز میکند. سفیانی ابتدا ابقع (معارضان حکومت سوریه) و سپس اصهب (حاکمیت سوریه) را شکست می‌دهد. در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان سال ظهور، او موفق به سلطه بر (دمشق و حمص و حلب در سوریه کنونی، اردن و فلسطین) میشود. پس از شنیده‌شدن ندای آسمانی صبح بیست و سوم رمضان سال ظهور و اعلام عمومی بازگشت امام زمان علیه‌السلام و قطعی شدن ظهور حضرت؛ سفیانی، شتابان به جهت یافتن نشانی از امام زمان علیه‌السلام، با دو لشگر، یکی به سمت عراق و ایران، و دیگری به سمت حجاز و یمن، راهی میشود. در مسیر حمله‌ی لشگر شکست‌ناپذیر سفیانی به عراق، یاری و امداد الهی در شرق سوریه فرا می‌رسد. ⬅️ ادامه در بخش سوم... @sedaye_zohoor313 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 مروری بر شورش سفیانی (۳) ♦️سفیانی پس از صیحه آسمانی بیست و سوم رمضان، با دو لشگر مختلف، قصد حمله به عراق و ایران و حجاز (عربستان) و یمن را دارد. در مسیر حمله‌ی سفیانی به عراق، یاری و امداد الهی در شرق سوریه فرا می‌رسد. گنج فرات در قرقیسیا، اطراف دیرالزور سوریه، پیدا شده و سفیانی با اتراک (ترکیه) و با رومیان (غربی‌ها) که پیش از این حامی او بوده‌اند؛ به طمع به دست آوردن آن، وارد جنگ قرقیسیا در ماه شوال میشود‌. سفیانی با تحمل تلفات فراوان، فاتح نبرد قرقیسیا شده و به عراق حمله میکند. جنایات فراوانی در عراق بحران‌زده (گرفتار در فتنه‌ی عوف سلمی) میکند. دیگر لشگر سفیانی در عربستان به یاری آل‌فلان، اشغالگر حجاز میرود تا با سرکوب مردم عربستان و لشگر یمانی در یمن، نشانی از امام زمان در مدینه و مکه پیدا کند. لشگر سفیانی در عراق در نزدیکی کوفه از لشگر خراسانی شکست می‌خورد. قیام امام در ده محرم سال ظهور (عاشورا) از مکه آغاز میشود. دیگر لشگر سفیانی نیز در بین مکه و مدینه، در تعقیب امام، در بیابان بیداء خسف شده به درون زمین فرو میرود. یمنی‌ها و ایرانی‌ها با حضرت بیعت کرده و سفیانی به دمشق عقب‌نشینی میکند. با فتح دمشق، سفیانی به اورشلیم یا بیت المقدس عقب‌نشینی میکند. که در نهایت در اطراف طبریا و در جنگ با لشگریان امام زمان، به هلاکت می‌رسد. @sedaye_zohoor313 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 پاسخ به دو پرسش در باره سفر علی لاریجانی به سوریه و لبنان و بیان اهداف احتمالی این سفر ۱ - دلایل احتمالی انتخاب علی لاریجانی برای این سفر چیست؟ سفر علی لاریجانی مشاور عالی رهبر انقلاب به سوریه و لبنان، این سوال را در ذهن بسیاری از ناظران ایجاد کرده که چرا علی لاریجانی برای این سفر انتخاب شده است در حالی که چندی پیش در انتخابات ریاست جمهوری برای دومین بار توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد و عده‌ ای او را در معادلات قدرت ایران حذف شده قلمداد می کردند؟ احتمال اول: رد صلاحیت وی برای ریاست جمهوری دلالت بر عدم صلاحیت وی برای دیگر امور ندارد. انتخاب وی از سوی رهبری انقلاب می تواند گواه بر تلاش ایشان در استفاده از ظرفیت تمام نیروهای کشور در جهت پیش برد اهداف نظام و انقلاب باشد. مضافا به اینکه ممکن است میان نظر رهبری انقلاب و نظر شورای محترم نگهبان که موظف به عمل به اجتهاد خود هستند ممکن است مغایرت وجود داشته باشد. خصوصا اینکه ایشان پیش از اعلام نظر شورا آشکارا نظر خود را بیان نکرده اند. احتمال دوم: پیرو احتمال اول شاید قرار است با توجه به تغییرات مدیریتی اجرایی کشور وی به زودی به عرصه قدرت برگردد و مسئولیت مهمی را برعهده بگیرد. شاید انتخاب او برای این سفر منطقه ای به دو کشور مورد تهاجم اسرائیل، بخشی از زمینه سازی برای بازگشت او به قدرت در پستی است که مرتبط با امور امنیتی و سیاسی سطح بالا است. ۲- اهداف احتمالی سفر او به سوریه و لبنان الف - پس از تهدیدات اسرائیل علیه بشار اسد و نظام سوریه و تشدید حملات به نقاط مختلف این کشور، علی لاریجانی به دمشق سفر کرد تا از یک طرف، از عدم تغییر رویکرد سوریه اطمینان حاصل کند و از طرف دیگر به بشار اسد این اطمینان را بدهد که ایران آماده حمایت محکم تر از سوریه در برابر هرگونه ماجراجویی اسرائیل در این کشور است. ب - از سوی دیگر، حضور فرستاده ویژه رهبر انقلاب در پیشانی نبرد علیه اسرائیل در سوریه و لبنان، منجر به دلگرمی بیشتر گروه های مقاومت می شود. به ویژه اینکه در شرایط جنگی کنونی، محدودیت های امنیتی زیادی برای سفر مقامات نظامی و امنیتی ایران به این کانون های بحران وجود دارد. ج - لزوم اطلاع دقیق ایران از طرح های آتش بسی که اکنون در جریان است و از سوی آمریکا به دولت لبنان ارائه شده است. د - انتقال پیامی از سوی رهبر انقلاب مبنی بر عدم تغییر سیاست ایران در دفاع از محور مقاومت و تاکید بر تنبیه شدید و بازدارنده رژیم غاصب اسرائیل و انجام عملیات وعده صادق ۳ در زمان مناسب، به مقامات سوری و لبنانی و انتقال پیام های آنها به تهران. 🆔 eitaa.com/eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یه خر رو چجوری تو یخچال جا میدن؟ هیچ ربطی هم به برجام نداره! 😂 🆔 eitaa.com/eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گنجینه ای از اعماق تاریخ یهود قاهره، نسخه ای منحصر به فرد از خطبه فدکیه ♦️از کوچه‌پس‌کوچه‌های قاهره تا دانشگاه کمبریج؛ کشف گنجینه‌ای نفیس در کنیسه یهودیان. ♦️کشفی که می تواند نقش یهود را در حوادث پس از رحلت رسول الله (ص) برجسته تر نماید. 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 نیویورک تایمز: سال گذشته از هر ۸ دانش‌آموز مدارس عمومی شهر نیویورک، یک نفر بی‌خانمان بوده است. ♦️آیا ریشه فقر و بی‌خانمانی در آمریکا، کمبود منابع است؟ کیک اقتصاد کوچک است؟ وسعت سرزمینی کم است؟ ♦️دولتیان بیدار شوند. تجربه نظام سرمایه‌داری پیش روی ماست؛ راه رفته آنها را نرویم. این راه رفتنی نیست. 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 تحقق سریع انتظارات اقتصادی از دولت پزشکیان موتور گران سازی دولت با تکیه بر گزاره شبه علمی آزادسازی قیمتها آغاز شده است. از این پس هر روز خبر گران شدن مجموعه ای از کالاها و خدمات را خواهید شنید غیر از افزایش متناسب حقوقها و دستمزدها. ♦️نتیجه گسترش فقر و افزایش ضریب جینی به عنوان شاخص توزیع درآمد. 🆔 eitaa.com/eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نمونه ای تازه از اوج حماقت و خودباختگی انسان مدرن ♦️ رونمایی از موز ۶.۲ میلیون دلاری 🔹گاردین: در حراجی هنری نیویورک، یک اثر هنری که شامل موز به دیوار چسبانده شده با یک نوارچسب بود ۶.۲ میلیون دلار به فروش رفت. 🔹یکی از فروشندگان حراج: هرگز فکر نمی‌کردم روزی برسد که بگویم چند میلیون دلار برای یک موز! موزی که ساعتی قبل ۳۵ سنت خریداری شده. 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 تیپ شناسی آدم ها آدم های اطراف خود و از جمله آدم های سیاسی و دارای مسولیت را به چند دسته می توان تقسیم کرد: (با پوزش از تعبیر خر که واژه مناسب تری نیافتم) ۱- آدم های خرِ خر نما ۲- آدم های زرنگِ خر نما ۳- آدم های خرِ زرنگ نما ۴- آدم های زرنگِ زرنگ نما تطبیق این دسته بندی خصوصا بر اهالی سیاست و مسولیت نتایج جالبی خواهد داشت و برداشت ها و انتظارات را نسبت به برخی افراد می تواند تغییر دهد و واقعی تر نماید. دسته اول به راحتی قابل شناسایی هستند و جای نگرانی چندانی نسبت به آنها وجود ندارد. (هر چند گاه که مورد اغفال قرار می گیرند بی نهایت خطرساز خواهند شد). بیشتر نگران دسته های میانی (دوم و سوم) هستم. نه کم شمارند و نه کم خطر. اما به شدت مشتاق دسته چهارم هستم که کمیاب می نمایند و اگر کار ملتی را برعهده گیرند به سرعت آن را به سامان رسانند. بنده از تطبیق معذورم. شما خود امتحان کنید. 😊😊😊😊 🆔 eitaa.com/eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تصویرگری هوش مصنوعی از شخصیتهای کربلا و بخشی از حوادث واقعه روز عاشورا 🆔 eitaa.com/eisavim
فرازی از مصاحبه سید مصطفی محقق داماد: بنده به هیچ وجه هیچ وقت تفکر چپ نداشتم و همیشه طرفدار لیبرال دموکراسی و اقتصاد لیبرال بودم. از اول جوانی هم همیشه معتقد بودم تفکر چپ خیلی مانع توسعه‌ی ایران بوده است و از همان زمان هم با نوشته‌های افراد چپگرا مثل علی شریعتی جلال آل احمد و امثال اینها مخالف بودم و اتفاقا به همه شان هم میگفتم که با نظریات آنها مخالفم و موافق اسلام آزادم برداشت من از اسلام، اقتصاد آزاد بود و هیچ وقت گرایش چپ، نداشتم الان هم همین طور فکر میکنم و معتقدم این افراد استوانه های قوی مقابل توسعه بودند و تاریخ یک روز اینها را محاکمه میکند و نشان می دهد که چه ضربه ای به پیشرفت توسعه در ایران زدند. البته الان صحبت از مخالفت با چپ ها آسان است اما آن زمان فضای کلی مملکت خیلی چپ بود و حتا قانون اساسی کشورمان هم خیلی چپ نوشته شده است. مرحوم آیت الله طالقانی روحانی بود اما چپ فکر میکرد و این دیدگاه مانع از اندیشیدنشان راجع به توسعه میشد ولی من از همان زمان به توسعه فکر میکردم حتا دوست و سرور عزیزم دکتر رضا داوری اردکانی هم نوشته هایش به نوعی چپ و در مقابل توسعه بود و البته بعد نظرشان عوض شد و متحول شدند.(فیلسوفان امید ص ۱۵۷) پ ن ۱. باید توجه داشت که به همان میزان که تحمیل اندیشه‌های چپ مدرن به اسلام دارای مغالطه روشی است، تحمیل اندیشه لیبرالی نیز به همان میزان خطا و دارای خلط روشی است. پ ن ۲. نکته جالب اما روایت استاد محقق داماد از چرخش و تحول دیدگاه استاد داوری اردکانی است. به هر حال المجالسه موثّره😅 https://eitaa.com/amin_asadpour 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 فهرست یهودیان برنده جایزه نوبل ♦️ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ♦️از میان ۹۶۵ برنده جایزه نوبل و جایزه یادبود نوبل در علوم اقتصادی بین سال‌های ۱۹۰۱ تا ۲۰۲۳ حداقل ۲۱۴ نفر یهودی یا دارای حداقل یک والد یهودی بوده‌اند، که ۲۲٪ از کل برندگان را تشکیل می‌دهند. ♦️یهودیان تنها ۰.۲٪ از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، به این معنی که سهم آنها از برندگان جایزه نوبل ۱۱۰ برابر سهم آنها از جمعیت جهان است ♦️فهرست آنها در علوم مختلف از جمله اقتصاد را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید: https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87_%D8%AC%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%87_%D9%86%D9%88%D8%A8%D9%84 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 آمار صندوق بین المللی پول و اندازه دولت در ایران ♦️تبلیغ دولتی بودن اقتصاد ایران یک توهم یا افسانه و بلکه ناشی از جهل یا خیانت برخی اقتصاددانان کشور است. ♦️‏با توجه به این نکته که بخش عمده GDP ما بدلیل گستردگی اقتصاد زیرزمینی، محاسبه نمی‌شود، می توان هنوز هم سهم دولت را از اقتصاد کشور کمتر از برآورد صندوق بین المللی پول دانست. ♦️ طبق این آمار نقش دولت در اقتصاد کشور بسیار پائین است (کمتر از ۱۳٪ تولید ناخالص داخلی) (بسیار پائین تر از خیلی از کشورهای توسعه یافته با بالای ۴۰٪). اما چرا برخی سیاسیون و اقتصاددانان توهم یا افسانه دولتی بودن اقتصاد ایران را به عنوان یک واقعیت مسلم و بدیهی تبلیغ می کنند؟ چه منافعی از این رهگذر نصیب آنان یا کارفرمایان داخلی و خارجی آنها می شود؟ 🆔 eitaa.com/eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پزشکیان و زیر میز کارشناسی زدن خیلی زود ♦️پزشکیان: با کارشناس‌های فعلی کار پیش نمی‌رود چون خیلی از کارشناس‌ها و مدیرها با توصیه منصوب شده‌اند. ♦️پ ن: آقای دکتر تنها پس از صد روز متوجه شد همه شعارهای انتخاباتی در باره هر چه کارشناسان گفتند عمل می کنم چقدر برایش خسارت بار است. البته آنچه ایشان به آن اشاره کرده اند تنها یک دلیل برای اشتباه بودن تکیه مطلق بر نظر کارشناسان است. ♦️استفاده از نظر کارشناسان خوب و منطقی و عقلایی است اما بشرطها و شروطها. اولین شرط این است که مسول خودش اهل تشخیص و ایده و دارای ارزشهای مشخص در اداره جامعه باشد. شرط دیگر این است که کارشناس هم امین و متخصص باشد. شرط سوم اینکه کارشناس با دستگاه ارزشی سیاستمدار و مدیر جامعه هم افق و هم نظر باشد. شرط چهارم ... 🆔 eitaa.com/eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شبیه‌سازی جذاب هوش مصنوعی از زندگی مردم دوران هخامنشی (۲۵۲۴ سال پیش) 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 جمع بندی دو روایت در باره حوادث سوریه قبل از خروج سفیانی (۱) ♦️طبق “حدیث جابر از امام باقر” که به “حدیث تمهید مباشر”، شهرت یافته، رخ دادن مجموع “همه حوادث” در منطقه سوریه در فاصله “زمانی معین” و به “ترتیب” ذکر شده، سه شرط اساسی و کلید طلایی و بسیار مهم برای ورود به تحولات “حوادث سال ظهور” است؛ و لازم است، قبل از خروج سفیانی، سلسله حوادثی در سوریه، رخ دهد، از جمله: … وَ یَجِیئُکُمُ الصَّوْتُ مِنْ نَاحِیَةِ دِمَشْقَ بِالْفَتْحِ وَ تُخْسَفُ‏ قَرْیَةٌ مِنْ‏ قُرَى‏ الشَّامِ‏ تُسَمَّى الْجَابِیَةَ وَ تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِ دِمَشْقَ الْأَیْمَنِ وَ مَارِقَةٌ تَمْرُقُ مِنْ نَاحِیَةِ التُّرْکِ وَ یَعْقُبُهَا هَرْجُ الرُّومِ وَ سَیُقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْکِ حَتَّى یَنْزِلُوا الْجَزِیرَةَ وَ سَتُقْبِلُ مَارِقَةُ الرُّومِ حَتَّى یَنْزِلُوا الرَّمْلَةَ فَتِلْکَ السَّنَةَ یَا جَابِرُ اخْتِلَافٌ کَثِیرٌ فِی کُلِّ أَرْضٍ مِنْ نَاحِیَةِ الْعرب فَأَوَّلُ أَرْضِ تخرب، أَرْضُ الشَّامِ … .[۶] … صوتی بر دمشق همراه با فتح، دمیده می شود و زلزله ای در منطقه جابیه دمشق در سوریه، رخ خواهد داد و بخشی از مسجد اموی دمشق، تخریب خواهد شد … آنگاه خروج کنندگانی از جانب ترکها، خروج خواهند کرد (ادعای استقلال مناطق کردنشین سوریه)؛ فتنه، اختلاف و قتل رومی ها (کشورهای غربی) را فراخواهد گرفت. برادران ترک، نیروهایی نظامی خویش را در الجزیرۀ سوریه ادامه می دهند (الجزیرۀ سوریه به مناطق متصل به مرز عراق اعم از الحسکۀ و دیر الزور و الرقة در شرق سوریه، اطلاق می شود)؛ و خروج کنندگانی از رومیان هم در رمله (میناء اشدود فلسطین اشغالی) نیروی نظامی پیاده می کنند؛ در این سال، اختلاف و فتنه سراسر سرزمین های عربی را فرا گرفته است. و اولین سرزمینی که تخریب می شود، سرزمین شام (سوریه) است … . ♦️البته در روایتی از امام علی، نیز مراحل و حوادث قبل از خروج سفیانی، چنین نقل شده است: إِذَا اخْتَلَفَ الرُّمْحَانِ بِالشَّامِ لَمْ تَنْجَلِ إِلَّا عَنْ آیَةٍ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ قِیلَ وَ مَا هِیَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ قَالَ رَجْفَةٌ تَکُونُ بِالشَّامِ یَهْلِکُ فِیهَا أَکْثَرُ مِنْ مِائَةِ أَلْفٍ یَجْعَلُهَا اللَّهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِینَ وَ عَذَاباً عَلَى الْکَافِرِینَ فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ فَانْظُرُوا إِلَى أَصْحَابِ الْبَرَاذِینِ الشُّهْبِ الْمَحْذُوفَةِ وَ الرَّایَاتِ الصُّفْرِ تُقْبِلُ مِنَ الْمَغْرِبِ حَتَّى تَحُلَّ بِالشَّامِ … فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ فَانْظُرُوا خَسْفَ قَرْیَةٍ مِنْ دِمَشْقَ یُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ خَرَجَ ابْنُ آکِلَةِ الْأَکْبَادِ مِنَ الْوَادِی الْیَابِسِ حَتَّى یَسْتَوِیَ عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْقَ فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ فَانْتَظِرُوا خُرُوجَ الْمَهْدِی‏.[۷] چون دو لشکر در منطقه شام و سوریه، درگیر جنگ شوند، یکی از آیات بزرگ الهی ظاهر می‌شود و آن رجفۀ در منطقه شام و سوریه است که بیش از صد هزار نفر، هلاک می‌شوند که برای مومنان رحمت و برای کافران عذاب است، بعد در انتظار ورود نیروهای نظامی پرچم های زرد رنگ از غرب سوریه (لبنان) و ادوات و ماشین های جنگی مجهز به پرتاب سلاح، باشید که به سرزمین شام و سوریه وارد خواهند شد … سپس در انتظار زلزله و خسف منطقه حرستا دمشق در سوریه باشید و بعد از آن منتظر خروج سفیانی، پسر هند جگرخوار، باشید که از وادی یابس (مرز بین اردن و سوریه در استان درعا) خروج می‌کند تا بر دمشق دست یابد و بعد از آن منتظر قیام امام عصر باشید. حوادث_آخرالزمان_ (((نقطه اغاز ظهور))). اماده باش https://eitaa.com/wwdqp0 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 جمع بندی دو روایت در باره حوادث سوریه قبل از خروج سفیانی (۲) ♦️بنابراین، ترتیب “حوادث قبل از خروج سفیانی”، از کتاب الغیبۀ نعمانی به نقل از امام علی و امام باقر، چنین خواهد بود: ۱. اختلاف و جنگ بین دو پرچم و دو تفکر در منطقه شام و سوریه (اختلف الرمحان بالشام) ۲. صوت با پیروزی در پایتخت منطقه شام، دمشق (یجیئکم صوت من ناحیۀ دمشق بالفتح) و رجفۀ با رحمت برای مومنین و عذاب برای کافرین در سوریه (رجفۀ تکون بالشام یهلک فیها اکثر من مائۀ الف، یجعلها الله رحمۀ للمومنین و عذابا للکافرین) ۳. ورود ادوات نظامی پیشرفته به سوریه (اصحاب البراذین الشهب المحذوفۀ) ۴. ورود پرچم های زرد رنگ از غرب سوریه به این کشور (الرایات الصفر تقبل من المغرب حتی تحل بالشام) ۵. خسف و زلزله دمشق در محور جابیه- حرستا (تخسف قریۀ من قری الشام تسمی الجابیۀ) ۶. بخشی های از مسجد اموی دمشق، فرو می ریزد (تسقط طائفۀ من مسجد دمشق الایمن) ۷. ادعای انفصال کردها از حاکمیت منطقه شام و سوریه (مارقۀ تمرق من ناحیۀ الترک) ۸. حمله ترک ها به مناطق کردنشین سوریه (سیقبل اخوان الترک حتی ینزلوا الجزیرۀ) ۹.بعد از این حوادث، منطقه شام و سوریه، واقعا تخریب می شود (اول ارض تخرب، ارض الشام) ۱۰. غربی ها هرچند در این بین، خود از اختلاف و اضطراب و چه بسا جنگ جهانی، رنج می برند (هرج الروم) ۱۱. غربی ها در دفاع از یهودیان، وارد رمله، میناء اشدود در فلسطین، می شوند (و ستقبل مارقۀ الروم حتی ینزلوا الرملۀ) ♦️بنابراین، اگر حوادث منطقه شام و فعلی سوریه در زمان معاصر، به “ترتیب” ذکر شده در حدیث فوق و به فاصله “زمانی معین”، رخ دهد، شاید به این معنا خواهد بود که وارد “تحولات عصر ظهور” در سوریه، شده ایم. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا. حوادث_آخرالزمان_ (((نقطه اغاز ظهور))). اماده باش https://eitaa.com/wwdqp0 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 امان از مهندسان اقتصادی ♦️مهندسان اقتصادی به کرات، با یک ماشین حساب ساده، تولیدات انرژی را در قیمت دلاری آن و نتیجه را در ریال منتسب به دلار سفته‌بازان ضرب نموده و به عدد بزرگی رسیده‌اند که هوش از سر سیاستگذار غافل ربوده است. آنگاه با تقسیم عدد به جمعیت، دولت‌ها را به دنبال سراب عدالت، زمین‌گیر کرده‌اند| دکتر حسن سبحانی 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 «آزادی اقتصادی» در اسلام و سرمایه‌داری ♦️آزادی اقتصادی در اسلام بهترین راه برای اینکه آزادی اقتصادی تأمین بشود در یک جامعه‌ی اسلامی، این است که حکومت اسلامی و دولت اسلامی سیاستی اتخاذ بکنند و قوانینی وضع بکنند که بر طبق آن قوانین همه‌ی افراد در جامعه‌ی اسلامی قادر باشند آزادانه فعالیت اقتصادی کنند و همه‌ی قشرهای مردم از فعالیت اقتصادی خود بتوانند بهره‌مند بشوند. ♦️ این یکی از آن وجوه امتیاز و جدائی بین نظام اسلامی در اقتصاد و نظامهای غربی است. ♦️آزادی اقتصادی در سرمایه داری در نظامهای غربی اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانین معمولی و اساسی مردم آزادند که فعالیت اقتصادی داشته باشند، اما در حقیقت این آزادی متعلق به همه‌ی مردم نیست. ♦️این منابع عظیم ثروت، این دریاها، این منابع طبیعی، این دشتهای حاصلخیز، این معادن، این همه امکاناتی که جزو ثروتهای عمومی جامعه محسوب میشود، اینها اینجور نیست که راحت در اختیار همه‌ی قشرهای جامعه قرار بگیرد و هر کسی بتواند بر روی آن بهره‌برداری و کار بکند و منتفع بشود. بلکه آن کسانی عملاً و واقعاً آزادند که دارای ثروتهای انباشته و زیاد هستند که سررشته‌ی اقتصاد جامعه، بلکه حتی خواهم گفت سررشته‌ی سیاست جامعه و اداره‌ی جامعه در دست آنهاست. آنها هستند که در حقیقت از منابع ثروت استفاده میکنند و بر آنها تسلط و سیطره دارند و استفاده و بهره‌برداری را آنها میکنند و آنها فضا را برای استفاده‌ی عموم جامعه تنگ کردند. ♦️لذا شما میبینید در جوامع سرمایه‌داری، چه جوامع پیشرفته‌ی سرمایه‌داری و چه جوامع عقب‌افتاده‌ی سرمایه‌داری، مثل بیشتر کشورهای جهان سوم، اغلب مردم در یک فقر شدیدی هستند؛ بخصوص در این کشورهای عقب‌افتاده. در حالی که اجتماعات عظیمی از مردم دچار فقر و بیکاری و بیجائی و بی مسکنی و محرومیت از بیشتر مواهب زندگی هستند، یک عده‌ی معدودی آزادانه تلاش میکنند، فعالیت میکنند، ثروت در می‌آورند، معادنی دارند، معادن دیگری را میگیرند؛ کارخانجاتی دارند، کارخانجات دیگری را ایجاد میکنند، دایر میکنند؛ زمینهائی دارند، زمنیهای دیگری را به آن اضافه میکنند؛ از دریاها استفاده میکنند، از همه‌ی منابع طبیعی در حقیقت یک عده معدود از جامعه استفاده میکنند. دیگران چه کسبه‌ی جزء، چه کارگران، چه کارگران معادن، چه کارگران کشاورزی، چه کارگران کارخانجات، در حقیقت ریزه‌خوار خوان آنها و استفاده کننده از زیادی ثروت آنها و گوشه‌ی سفره‌ی آنها هستند. خودشان امکان تلاش، امکان تولید، امکان بهره‌برداری، امکان کار سازنده، امکان تولید ثروت به آن معنای حقیقی ندارند. ♦️نتیحه گیری ♦️پس راه اینکه ما اقتصاد آزاد را به معنای حقیقی خودش در جامعه به وجود بیاوریم، این است که از این انحصار جلوگیری کنیم. امکانی در جامعه به وجود بیاید که اغلب افراد جامعه، بیشتر قشرهای جامعه یا همه‌ی کسانی که قدرت کار دارند، اینها بتوانند از امکانات طبیعی، از زمین، از دریا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده کنند ♦️امام خامنه ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی؛ (خطبه های نماز جمعه 24 مهر 1366) 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 برداشت آزاد از مصاحبه دیشب جناب آقای دکتر پزشکیان ریاست جمهور محترم ♦️رئیس جمهوری که از اول هیچ نمی دانست و هیچ نمی توانست و اکنون هنوز هم هیچ نمی داند و هیچ نمی تواند ... و مردمی که .... 🆔 eitaa.com/eisavim