eitaa logo
اخبات
206 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
760 ویدیو
36 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که می‌خوانم را اینجا به اشتراک می‌گذارم. صحبت‌های مهم آقا و امام را هم در اینجا سعی می‌کنم مرور کنم. @m_karimi_sh
مشاهده در ایتا
دانلود
نقش بعضی «بزرگتر ها» در انتخابات! / گویا عادت کرده اند تا لقمه آماده بخورند! 🔸 بعضی بزرگترها، در طول سالیان گذشته، همواره در کشور دارای مسؤولیت بوده اند، در خوب و بد شرایط کشور _ کم یا زیاد _ به‌ نحوی تأثیر داشته اند. 🔸 به واسطه حضور تقریبا مستمرشان در سطوح بالای تصمیم گیری و تصمیم سازی در نظام، اطلاعات خوبی هم در اختیار دارند که چه بسا در اقناع مردم هم مؤثر باشد! 🔸 اما در مواقع ضروری برای تبیین و حل گره های ذهنی و سؤالات و ابهامات مردم، دعوت به مشارکت و معرفی اصلح خبری از آن ها نیست! و آن ها را جایی پیدا نمی کنید! 🔸 به جای اینکه محله به محله، شهر به شهر، مسجد به مسجد، دانشگاه به دانشگاه بچرخند و تبیین کنند، سرشان به گعده های محفلی و جلسات لابی خودشان گرم است و گویا از حال مردم بی خبرند! 🔸 این درد را به کجا ببریم که فردی مثل «ظریف» با حرف ها و تحلیل های بعضا «سخیف» و فریاد ها و ادا و اطوارهای «عجیب»، نزدیک به سه هفته خودش را برای رأی آوردن پزشکیان کُشت! اما 🔸 این آقایان مدعی، از جای خود، تکان نخوردند و یا اگر احیانا تکانی هم به خود دادند، کسی متوجه نشد! 🔸 و ای کاش فقط «بی عملی» داشتند که متأسفانه در مواردی «بد عملی» هم داشتند! یک‌ نمونه اش همین بازی مسخره آمیز و‌ خسته کننده وحدت و ائتلاف شب انتخاباتشان است! 🔸 گویا عادت کرده اند تا لقمه آماده بخورند! 🔸 جوانانی دلسوز و مؤمن، از سر اخلاص و دغدغه، در کشور دوره می افتند برای افزایش مشارکت و معرفی نامزد اصلح! فحش و طعنه می شنوند، سختی می کشند، گلایه و شکایت مردم را که عمدتا نتیجه افعال همان بزرگترهاست با حوصله می شنوند! و البته هیچ توقعی هم ندارند! 🔸 اما نکته پر درد ماجرا این است که اگر پیروز بشوند، ناگهان این آقایان پیدا می شوند و سند این پیروزی را شش دانگ پشت قباله صندلی قدرت خودشان می اندازند! 🔸 و اگر شکست بخورند، همان جوان های در میدان را رها کرده تا نانجیبانه مورد هجمه جبهه رقیب قرار بگیرند و اطلاعات درستی هم در اختیارشان نمی گذارند تا در دام‌ شایعات نیفتند. و بلکه در مواردی خودشان هم با القاب زشت «کوتوله»، «پاجوش»، «افراطی» و «جوانک» آن ها را می رانند تا ۴ سال بعد! که دوباره محتاج این جوانان می شوند! 🔸 رسما بخش زیادی از جوانان پای کار این نظام در مواقع سختی و جنگ و کرونا و سیل و زلزله و ... را «طالبان» نامیدند! آیا شما یک کلمه استرجاعِ خشک و‌ خالی از این آقایان مدعی شنیدید!؟ 🔸 عمیقا معتقدم یکی از علل «مشارکت پایین و‌ بد» در انتخابات و «نوع انتخابی که صورت گرفت» که از نظر حقیر، خسارت و عقب‌گرد است: همین «بزرگترهای در پستو نهان شده ولی پر ادعا» هستند. یاعلی🌹 ✍ محمد صالح مشفقی پور 🔴 👇 @bidariymelat
انتخابات ۱۴۰۳ بهمون نشون داد «قومیتی نگاه‌کردن» در سطح «ملی» چقدر بده. حالا به این فکر کنید که «ملی نگاه‌کردن» در سطح «اُمّی» چقدر بدتره. یهو دیدید یه عده پس فردا که امام زمان ظهور کنه و عربی حرف بزنه، بهشون بر بخوره. بگن اصلا یعنی چی؟ این‌همه ایرانی‌ها هزینه دادن باز آخرش یه عرب بیاد بالاسرمون؟! خلاصه این‌که نژادپرستی، نژادپرستیه؛ چه در سطح قبیله‌ای، چه قومیتی، چه ملی. ازش بر حذر باشید.
بنده چند تجربه جدید داشتم که گفتنش می‌تونه برای دفعات بعدی مفید باشه؛ چندتای اولی نقده و چندتای بعدی خاطره: ۱. اقدام به تبلیغات میدانی در مناطق و روستاها می‌تونه جدی‌تر دنبال بشه و باید اعضای ستادها رو بیشتر به این سمت بکشونیم. ۲. در تبلیغات میدانی و ایستادن در میادین پرتردد، بیشترین محتوایی که وجود داشت تا به مردم بدیم، یکسری عکس و پوستر شعاری بود. درحالی‌که بهتر بود تراکت‌های کوتاه و اقناعی بیشتر چاپ بشن. اون شب‌نامه‌ای که روز آخر تبلیغات تهیه شده بود عالی بود؛ از اون جنس محتوا بیشتر نیاز داریم. پوستر عکس و شعار فقط به درد زدن به در و دیوار ستاد می‌خوره، نه تبلیغ میدانی. توی تبلیغ میدانی باید جدا از صحبت خودمون، محتوای اقناعی به طرف مقابل بدیم که متاسفانه خیلی کم‌رنگ‌تر از عکس‌های بزرگ و پوسترهای شعاری بود. ۳. بنده همون روزهای اولی که لینک‌های ثبت‌نام در ستاد در کانال‌ها ارائه شد، ثبت‌نام کردم ولی چندین روز بعد سراغ بنده اومدند و لینک گروه ارائه شد و کارها شروع شد. یکی از دلایل این‌که دیر شروع کردیم و از رقیب عقب موندیم، جدای از درگیری‌های درون‌گفتمانی، همین تعلل ستاد بود. ۴. در تبلیغات این دوره فهمیدم خیلی از ماها، به اشتباه فکر می‌کنیم اکت‌های مناظره‌ای کاندیداها تعیین‌کننده رییس‌جمهوره و عملا با این تفکر به شعور مردم اهانت می‌کنیم. درحالی‌که این‌طور نیست؛ مردم اگر ۹۲ به روحانی رای دادن، به‌خاطر تیکه «گازانبری» نبود؛ مردم از تورم سنگین ۹۰-۹۲ خسته بودن و به جریان مقابل ما رای دادن. این انتخابات هم همین بود، جدای از آراء قومیتی، بنده که در روستای حاشیه کرج، باقرشهر، نازی‌آباد و شهرستان خودمون تبلیغ کردم؛ مدام با این چالش روبرو بودم که اگر شماها خوب بودید، چرا باز هم گرونی‌ها توی دولتتون ادامه داشت؟! پس چالش اصلی ما این بود. ۵. به‌نظرم این انتخابات نشون داد این حرف که «کار باید از کف صحنه اصلاح بشه» شدنیه‌. همیشه وقتی صحبت‌های تمدنی درمورد مردمی‌شدن همه‌چیز رو در زمان ظهور می‌شنیدم، فکر می‌کردم خیلی باهاش فاصله داریم و حتی حزب‌اللهی‌های الان هم پای کار این شکل اداره جامعه نیستن؛ ولی این انتخابات نشون داد که شدنیه. تبلیغات میدانی رو با وجود عدم حضور جدی خیلی از خواص مذهبی، خود مردم سر دست گرفتن و ۱۴ میلیون رای جمع شد. ۶. اول؛ توی محله نازی‌آباد وقتی تقریبا از تبلیغ خسته شده بودم؛ رفتم ایستگاه اتوبوس تا برگردم به سرکارم. خسته بودم و به‌جای صندلی، روی زمین نشستم. یه مرد حدودا ۵۰-۶۰ ساله کنارم نشسته بود. گفت چی دستته؟ گفتم تراکت تبلیغاتی آقای جلیلی. توضیح دادم براش و ازش خواستم رای بده. با یه حال ناامیدی گفت «تو رو که دیدم جوون خوبی هستی و این‌جوری برای یه نفر میدویی، بهش رای میدم.» یه کم دیگه صحبت کردیم و یه جمله جالب گفت: «من درواقع به خود تو دارم رأی میدم.» (نقل به مضمون). این بهم نشون داد مردم اگر صرفا تلاش واقعی ما رو ببینن، شور و انگیزه میگیرن؛ شاید انزوا و خستگی ما خیلی وقتا باعث کناره‌گیری مردم مستضعف از انتخابات میشه. ۷. دوم؛ بعضی اقوام ما هستن توی شهرستان که کلا باهاشون سر مسائل اساسی نظام بحث داریم. توی فتنه ۱۴۰۱ هم طرفدار ززآ بودن. با یه حالت ناامیدی رفتم سراغشون تا جلیلی رو تبلیغ کنم. در کمال تعجب دیدم که گفتن آره ما خودمون می‌خوایم بهش رای بدیم! خیلی برام عجیب بود! این نشون میده توی شهرستان‌ها مردم عادی و مستضعف اگر آدم مستقل و بی‌ریا ببینن، علی‌رغم اینهمه دروغ و تخریب، بازم سمتش میرن؛ حتی اگر دچار شبهه‌ها شده باشن. فقط باید ماها همتمون رو توی معرفی این اشخاص بیشتر کنیم؛ همین. بیشترین مشارکت جمهوری اسلامی زمان ۸۸ بود که احمدی‌نژاد با تکیه بر رای همین مستضعفین و شهرستانی‌ها و روستایی‌ها بیشترین رای ریاست‌جمهوری تاریخ جمهوری اسلامی رو آورد. دقیقا احمدی‌نژاد رپ هم طیف اصولگرای لاریجانی و طیف اصلاح‌طلب هاشمی میزدن؛ ولی موفق شد‌
داستان زیبای توبه.mp3
12.02M
📢 داستان آموزنده‌ای که حال شما رو تغییر میده🥹 ❌ تو ایام یکی از بهترین فرصت‌ها برای فراهم میشه؛ خیلی از گنده لات‌ها مثل طیب حاج رضایی؛ رسول ترک؛ علی گندابی و... بواسطه همین محرم متحول شدن 🔺 این صوت عالی رو بفرست برای همه اطرافیانت؛ اگه یک نفر از مسیر اشتباه برگرده انگار کل بشریت رو نجات دادی (آیه ۳۲ سوره مائده) مسلمان تی وی
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 📚 شهید مطهری سال۱۳۴۸: اگر مردم در انتخابات، صدبار هم اشتباه بکنند باز هم باید آزادی در انتخاب داشته باشند! اگر سرپرست‌های اجتماع، مردم را هدایت و سرپرستی نکنند گمراه می‌شوند؛ اما برای ارتقای نباید کسی را به مردم تحمیل کرد!
کانال‌های ستاد هواداران قالیباف که تیک رسمی داره و بقیه کانال‌های اصولگرا، هم‌زمان با کانال‌های اصلاحات دارن ۲۴ ساعته علیه جلیلی اتهامات وارد می‌کنند. کاری ندارم که چرا ایتا کاری نمی‌کنه. ولی حس می‌کنم اینا از انتخابات آینده می‌ترسن و از الان دارن پایه‌ریزی می‌کنن تا در انتخابات آینده اصلا از طیف جدید انقلابی که جلیلی رو میپسنده، کسی نیاد توی میدون. هرچند اگر تخریب‌ها جواب می‌داد، جلیلی توی دور اول ۹ میلیون رای نمی‌آورد.
شاید یک علت اینکه جلیلی، دولت سایه را تبدیل به یک تشکیلات (حزب، سازمان و...) نمی‌کند و در حد گفتمان نگه می‌دارد این باشد که آسیب‌های سازمانی‌شدن را می‌داند. سازمان یعنی جایی که می‌روند تا حقوق بگیرند و قرارداد ببندند. اما گفتمان یعنی چیزی که احتمالا درونش خبری از قرارداد و حقوق و مقام نیست، باید از وقت و کارت بزنی و بیایی و جهادی کار کنی.
جشن غدیر، تبلیغات انتخاباتی برای جلیلی و سپس راهپیمایی اربعین؛ سه واقعه پیاپی که نشان می‌دهد اگر اراده‌ای در بالادست وجود داشته باشد، مردم برای مردمی‌سازی کارها و فعالیت براساس ایثار و فداکاری آماده‌اند.
البته مجموعه‌های سازمان‌طور هم داریم که افرادش جهادی کار می‌کنند، اما خب، باز هم بوی جهادی‌اش با سازمانی‌شدن کمی نم برمی‌دارد
مردمی‌سازی کارها به چه درد می‌خورد؟ امام زمان اگر می‌تواند ارزش‌های اسلامی را برپا کند، با استفاده از همین مردمی‌سازی است. مثلا در ماجرای اختلاف طبقاتی اقتصادی، تا خود مردم نخواهند که از اضافه درآمد خود و اشراف بگیرند و به محرومان بدهند، اختلاف طبقاتی برطرف نخواهد شد. یا مثلاً در ماجراهای فرهنگی مثل حجاب، تا خود مردم مومن اهل تذکر لسانی نشوند، مشکل برطرف نخواهد شد.
💠 با سلام خدمت همراهان گرامی؛ موکب محمد رسول الله (ص) برای سومین سال متوالی، جهت خدمت به زائرین پاکستانی سید الشهدا (ع)، در مرز ریمدان (جنوب شرقی استان سیستان‌و‌بلوچستان) مستقر خواهد شد. از آنجایی که پشتوانه موکب کاملاً مردمی بوده و به هیچ نهادی وابسته نیست، جهت تأمین منابع مالی و انسانی، چشم امیدمان به همیاری شما عزیزان است. 💠 دست یاری‌تان را در دستمان بگذارید. ‍‌‎‎‌‎‌‌‎‍‌‎‎‌‎‌‌‎‌‌‍‍‌‌‍‌‎‎‌‎‌‌‎‍‌‎‎‌‎‌‌‎‌‌‍‍‌‌· · · • • • • • ✤ • • • • • · · · 🔻 با موکب محمد رسول الله (ص) همراه باشید. @MRJG_MOKEB