eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
449 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
376 ویدیو
267 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
💻 ترفند ویندوز 🖥 🔴 میانبر های ویندوز ✳️ @elmi_shiraz
امروز 31 شهریور، سالروز حمله رژیم بعثی صدام به ایران، تحمیل یک جنگ هشت‌ساله بر ایرانیان و آغاز هفته دفاع مقدس است. یادهمه شهدا و سربازان وطن گرامی باد🌹 ✳️ @elmi_shiraz
🏅لیستِ منتخبین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 🔰رشته تفسیر سوره بقره 🌺فاطمه آزادی 🔰 رشته حفظ و مفاهیم جزء اول 🌺 زینب بلور زاده 🔰رشته حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول 🌺سیده فاطمه بنی هاشمی 🔰رشته ترجمه سوره بقره 🌺سیده فاطمه بنی هاشمی 🔰رشته سبک زندگی معصومین 🌺فاطمه قراغانی 🔰رشته ترجمه سوره بقره 🌺زهرا محمدی زاده 🔰 رشته حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ 🌺سکینه شیوانی 🔰 رشته سبک زندگی معصومین 🌺سکینه شیوانی 🔰 رشته حفظ و مفاهیم کل قرآن 🌺محمدحسین دهشتی 🔰 رشته حفظ و مفاهیم جزء اول 🌺فاطمه آقایی 🔰 رشته حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه 🌺مهسا ثمن گویی 🔰 رشته حفظ و مفاهیم جزء۳۰ 🌺محمدامین قوام نادر 🔰رشته حفظ و مفاهیم سوره بقره 🌺مریم قاسمی 🔰 رشته سبک زندگی معصومین 🌺امین عبدالهی 🔰 رشته ترجمه سوره بقره 🌺سارا فاطمی ✳️ @elmi_shiraz
✴️تجربه نگاشت 9⃣منابعی مکتوب برای تجربه های اهل قلم بسیار خواندن تجربه های نویسندگان مختلف – حتی آنها که در نگاه اول به نظر می آید در سبک مورد نظر ما نباشند – در رسیدن به این سلیقه کمک می کند. مصاحبه های نویسندگان، مترجمان و ، «ناگفته ها، پشت صحنه ها و فوت و فن های» کار آنان را نشان می دهد. در واقع نویسندگان و گویندگان موفق را باید در «ناگفته ها و نانوشته ها» شناخت، بیش از آن که در گفته ها و نوشته ها پی می گیرند، یعنی حرفهایی که نمی زنند و نمی نویسند. یا می نویسند و خط می زنند. [این نکته را به شکلی دیگر و در فضایی دیگر گفته ام؛ در که به یاد مرحوم استاد و پس از فوت ایشان در نوشتم. تکرار آن وجهی ندارد. ] در دو کتابش و برخی از نکاتی را که در خلال دهها سال بدان رسیده باز می گوید. وی این نکات را ابتدا در چند شماره از چاپی و الکترونیک نوشته و سپس بازنگری و منتشر کرده است. این را باید بارها خواند که سرشار از نکته است و یکی از انگیزه های اصلی و جدّی این نگارنده در نوشتن این سطور و یادداشتها است. کتاب (دو جلد)  را نوشته و در مقاله زیر مطالبی گفته است: ؛ تجربیاتی در بخش هایی از ادبیات حسینی به زبان انگلیسی ( ، بهار و تابستان 1390 – شماره 3  ص  260 – 271)   اینان نکاتی گفته اند که بیشتر آنها راه پدید آورنده بعدی را کوتاه می کند، لذا یک بار خواندن برای آنها کم است. کتابهای چندی در زمینۀ تجربه های نویسندگان غربی (غالبا در فضای ) پدید آورده که برای در سبکهای دیگر مفید است. [در زمان نگارش نخستین نسخۀ این نوشتار در دوم بهمن 1396 در سن 58 سالگی درگذشت. روحش شاد]. سلسلۀ دوازده جلدی ای از آثار انجمن قلم حوزه (علمیه قم) است که به همراهیِ منتشر کرده اند، و انتشارات نور مطاف در سال 1391 منتشر کرده است. این کتابها از آثار ، ، ، و ... گزیده و گردآوری شده است. بخشی از تجربه خود در باب را (عمدتاً در باب ، همراه با طنز ویژۀ خود) در مقالۀ ثبت کرده که خواندنی است. نشانی آن: http://www.parsine.com/fa/news/35723/%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C ترجمه متنی است که نگارندۀ این سطور بارها درس داده و برای فراگیرندگان مفید افتاده است. نشانی آن: http://al-athar.ir/home/Content?id=1283&code=9 مرحوم استاد در مقاله کوتاه و مفید ( شماره 9) نُه اصل را به شیوۀ توضیح داده که به دلیل زبان خاصّ آن، در یاد می ماند. نگارنده بارها این مقاله را تدریس کرده است. کتاب نوشته شامل 50 اشتباه متداول ویرایشی و نگارشی است که دانستن آنها نیاز به تخصص جدی در زبان فارسی ندارد و برای همه قابل استفاده است.  او در کتاب «مزخرفات فارسی» به غلط‌های فاحش و متداول نگارشی پرداخته است، نکاتی که شکرالهی در این متذکر می‌شود را می‌توان از معروف‌ترین غلط‌های ویرایشی دانست که هرکس آشنایی اندکی با زبان فارسی داشته باشد و سرسری این دست کتاب‌ها را دیده باشد، با آنها آشناست. اما اینکه چطور همین موارد تکراری را بیان کند که در ذهن مخاطب بماند، نکته‌ای است که می‌توان آن را وجه ممیزه کتاب «مزخرفات  فارسی» با دیگر کتاب‌های شبیه خودش دانست. «هکسره حق مسلم ماست»، «راجبه حیّض انتفا!»،« لشکر گاف»، «دستمال قیصریه در قیطریه»، «معلق‌بازی پیش غازی یا قاضی»، «پیشخان یا پیشخوان؟»، «خبرگضاری»، «غلط نامصطلح»، «این جانبه شاعره‌ای هستم فارسی‌زبانه»، «جهش سوق‌الجیشی»، «نتایج همه‌کَس کش»، «پینگلیش؛ نوشتن به سبک دایناسورها»، «غلط کردی که خوب نوشتی»، «یک فقره ویرایش سیاسی» و... از جمله عناوین بخش‌های مختلف این کتاب است. @elmi_shiraz
شبهه🔴 آيا جهاد ابتدايي با كفار تضادي با آيه «لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ» ندارد؟ متن پاسخ در اسلام جهاد، بر دو نوع است؛ يكي «جهاد دفاعي» و ديگري «جهاد ابتدايي» جهاد ابتدايي، جهادي است كه در زمان حضور معصوم عليه‏السلامو به دستور ايشان مسلمانان به سوي كافران رفته و موانع غير منطقي آزادي انديشه را به وسيله جنگ از ميان بر مي‏دارند. و اين هيچ منافاتي با آيه فوق ندارد. زيرا: اولين و اساسي‏ترين حق انسان‏ها، حق حيات سالم است كه از آزادي فطرت پاك انساني سر چشمه مي‏گيرد. فطرتي خدايي كه تبديل‏ناپذير است. (روم، 30) سران ستم و سردمداران كافر كشورهاي غير مسلمان، اين حق را از مردم سلب نموده، با شيوه‏هاي گوناگون و تبليغات نادرستِ خود بر ضد حق، اجازه و فرصت تفكر و انديشه صحيح را به آنان نمي‏دهند و با فتنه و آشوب در برابر ارشاد و تبليغ اسلام نمي‏گذارند چراغ هدايت دين كه خواسته فطرت همه انسان هاست، به محدوده كشور شرك و كفر برسد و اين كاري است كه همه دشمنان بي منطق انبياء عليهم‏السلام در طول تاريخ بشر انجام داده‏اند و در اين حال است كه فرمان «وَقَـاتِلُوهُمْ حَتَّي لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ» (انفال، 39) براي از ميان برداشتن فتنه و آشوب، صادر مي‏شود تا به دنبال آن و پس از رفع موانع سردمداران كفر، فطرت اسير شده مردم آن ديار آزاد شود و سخن منطقي دين به صورت «بلاغ مبين» به آنان عرضه گردد تا خود مردم بتوانند چهره واقعي حق را بيابند و آزادانه آن را اختيار كنند «فَمَن شَآءَ فَلْيُؤْمِن وَ مَن شَآءَ فَلْيَكْفُرْ؛ (كهف، 29) بنابراين، جنگ و جهاد ابتدايي، براي تحميل دين بر مردم نيست؛ بلكه ستيزي با سران بي منطق كشورهاي بي‏دين و با فتنه‏گري و تبليغات فريبنده و بي‏اساس آنان است و نه تنها براي تحميل عقيده نيست؛ بلكه موافق آزادي عقيده و براي مهيا سازي آن است.1 در پايان شايسته ذكر است كه ظاهراً در دوران حكومت پيامبر صلي‏الله‏عليه‏و‏آله و حضرت علي عليه‏السلام تمام جهادها براي دفاع يا برگشت حقوق تضييع شده مسلمانان بوده است. و غالباً پس از رسيدن خبر مبني بر توطئه كشوري يا فرقه‏اي آماده جنگ و حمله مي‏شدند. @elmi_shiraz
مراسم غبارروبی و گل افشانی شهدای گمنام دانشکده علوم قرآنی شیراز با حضور حضرت آیت الله دژکام و حجت الاسلام و المسلمین حدائق و خانواده شهدا و عموم مردم ✳️ @elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂🍁🎓🍁🍂 آغاز سال تحصیلی جدید وشروع دلنشین درس و دانشگاه را به اساتید محترم و دانشجویان عزیز دانشکده علوم قرآنی شیراز ، صمیمانه تبریک عرض میکنیم. وبرای همگان، دستیابی به مدارج عالی، دینی و اخلاقی، تواًم با موفقیت، بهروزی وسعادت را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم. 🍂🍁🎓🍁🍂 @elmi_shiraz
⭕️ آنکه مالک خشم خود نباشد مالک عقل خود نیست... "امام صادق ع" ✳️ @elmi_shiraz
🛑نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین علیه السلام 🛑 دامنه محتوایی این برنامه، شامل دو بخش اصلی کتابخانه و نگارخانه می‌باشد. کتابخانه    101 عنوان کتاب از کتاب‌های مربوط به قیام سیدالشهداء(ع) نگارخانه محتوای این بخش در چند عنوان دسته‌بندی شده است. مقتل خوانی حدود 50 فایل صوتی مربوط به مقتل است که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اشعار تعداد 24 قطعه شعر وزین و بامحتوا از شاعران مهم و برجسته عاشورایی در قالب های مختلف با قابلیت پخش صوتی و استفاده همزمان با دیگر بخش های برنامه زیارات زیارت‌نامه‌های اختصاصی و مرتبط با سیدالشهداء(ع) و برخی از شخصیت‌های برجسته قیام عاشورا، به‌همراه متن زیارت‌نامه و صوت آن در این بخش گنجانده شده است که در مجموع 26 عنوان زیارت‌نامه می‌باشد. تصاویر و نقشه ها افزوده شدن تصاویر و نقشه‌های مرتبط با موضوع برنامه، از جمله ابزارهای مفیدی است که کاربر را با فضاها و اماکن زیارتی و معنوی کربلا آشنا خواهد کرد. تعداد 118عکس از زیارتگاه امام حسین(ع) و یاران فداکار ایشان، به‌همراه اماکن جغرافیایی مرتبط با قیام عاشورا در این برنامه عرضه خواهد شد.  سخنرانی و مداحی 241 قطعه سخنرانی صوتی و تصویری در بیش از 170 ساعت از خطیبان و واعظان برجسته کشور و 601 قطعه مداحی در 120 ساعت از مداحان نام‌آشنای کشور در موضوع شخصیت و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای این قسمت در نظر گرفته شده است. جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید: https://noorsoft.org/fa/News/View/15671/نگاهی-جامع-به-نرم‌افزار-چندرسانه‌ای-مقتل-الحسین-علیه-السلام ✳️ @elmi_shiraz
🏴 فرا رسیدن اربعین حسینی علیه‌السلام تسلیت باد ✳️ @elmi_shiraz
خوب است این توصیه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی در مورد رهبرانقلاب را بازخوانی کنیم که گفتند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد، چون ايشان گوششان به دهان خاتم انبیا (ص) است. پی نوشت: اين جملات وقتی بيشتر معنا پيدا می‌كند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، علامه طباطبايی درباره علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را كسی نشناخت جز امام زمان(عج). 🏴 @elmi_shiraz
📙نام کتاب: پادشاهان پیاده(خرده‌روایت‌هایی جذاب و خواندنی از زائران پیاده امام حسین علیه السلام) جعفری و دانشگر همراه با مترجمان انگلیسی و عربی در سفر اربعین عازم نجف و کربلا شده اند. آنان در این سفر سراغ نسبت افراد و زائران با امام حسین رفته اند و خاطرات شان از زیارت اربعین و نحوه پیوند خوردن شان با اباعبدالله (ع) را پرس و جو کرده اند. همه اقشار را می توان در این کتاب دید و خواند: ایرانی، عراقی، اروپایی، مسلمان، غیرمسلمان، شیعه یا سنی، زن و مرد و کوچک و بزرگ حتی موکب دارها، پلیس، نویسنده، روزنامه نگار، عکاس، مجری، پزشک. این کتاب داستان دلدادگی این آدم هاست به اباعبدالله(ع). داستان های بسیار جذاب و خواندنی از کشش کربلا و پویش جاده ی نجف تا کربلا و پاهای تاول زده و دل های لک زده برای رسیدن به نینوا. در تدوین و نگارش مصاحبه ها سعی بر این بوده که کمترین دخل و تصرفی در روایت ها صورت نگیرد و فقط بازنویسی شود، زبان هر راوی حفظ شده و با لحن خودش روایت شده 👨🏻‍💻مدیر فروش: https://b2n.ir/KetabemaAdmin ✒نویسنده: بهزاد دانشگر/محمدعلی جعفری 📚ناشر: عهد مانا 📖تعداد صفحه:۲۵۶ 💶قیمت: ۴۰،۰۰۰ تومان با تخفیف ۳۵،۰۰۰ تومان @elmi_shiraz
34.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔پیشنهاد دانلود 🟢 تزورونی 🎙 باسم کربلایی 💾 ۳۴ مگ 💖 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 💖 @elmi_shiraz
🔰متن کامل شعر تزورونی التماس دعا🤲🌷 🟢 *تزورونی اعاهدکم* 🎙 باسم کربلایی *تِزورونی اَعاهِـدکُم* به زیارت من می‌آیید، با شما عهد می‌بندم *تِـعِـرفـونی شَفیـعِلکُم* می‌دانید که من شفيع شمایم *أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم* اسامی‌تان را ثبت می‌کنم *هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید *وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه* قسم به دستان ابالفضل و کرامت و پرچم او *أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه* من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می‌آیید *یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه* ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید *عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه* بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! *تواسینی شَعائرْکُم* عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد *تْرَوّینی مَدامِعْـکُم* و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند *اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم* من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید *هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ* خوش آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید *إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ* آمدید در حالی که نه گرما برای‌تان مهم بود و نه سرما *وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر* قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر *اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ* در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم *عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم* در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم *مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم* پشتیبانتان هستم به حقّ حیدر پشتیبانتان هستم *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* آمدیدای زائرانِ من، خوش آمدید *یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی* ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید *تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟* می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ *بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی* به یاد آن دست بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب *صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی* و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد *کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ* تیر هجرت کمرم را شکست *نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ* بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید *اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ* سفارش این پرچم را به شما می‌کنم *هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید *یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ* ای که با چشمان اشکبار قصد زیارت مرا کرده‌اید *اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ* حاجت‌تان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست *وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ* قسم به گلوی شیرخواره، حاجت‌تان را برآورده می‌کنم *یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ* زائران من، عهده کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم *اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ* برادر زینب به خاطرتان شاد شد *هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم* خوش آمدید صدایتان می‌زند *یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم* مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید *زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی* زینب هنگامی که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: *تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی!* کاش در جنگ حاضر می‌شدید *ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی* که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند *و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی* با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند *تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره* صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت *اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم* شما را بر این مصیبت می‌گریانم *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من،‌خوش آمدید. 💖 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 💖 @elmi_shiraz
❇️ ترفند اندروید ❇️ 💢‌چگونه از فهرست مخاطبین گوشی یک پرینت تهیه کنیم؟‌ ‌ ◀️در گذشته‌ای نه‌چندان دور دفترچه‌های تلفن وسیله‌ای بسیار کاربردی در هر خانه بودند. اما با فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، در حال حاضر تقریبا هیچ نیازی به یادداشت کردن شماره‌های تلفن مخاطبین روی برگه‌های کاغذ ندارید. با این حال ممکن است شرایطی خاص برایتان پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید فهرست مخاطبین خود به همراه شماره تماس، ایمیل، آدرس و هرگونه اطلاعات ذخیره شده در لیست مخاطبین گوشی را به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشید. در این شرایط ویژه، می‌توانید از گوگل کمک بگیرید. ⭕️در این پست با روش تهیه یک پرینت از فهرست مخاطبین گوشی آشنا می‌شویم.‌ ‌ ◀️برای این کار 1⃣ابتدا باید فهرست مخاطبین گوشی را با حساب کاربری گوگل همگام سازی کرده باشید 2⃣وارد وبسایت گوگل شده و روی آیکون Google Apps در گوشه بالا سمت راست یا چپ کلیک کنید 3⃣از فهرست باز شده روی Contacts کلیک کنید 4⃣در ستون سمت چپ روی گزینه Print کلیک کنید 5⃣اگر فهرست های مختلفی برای مخاطبین ایجاد کرده اید فهرست مورد نظر را انتخاب کرده و روی Print کلیک کنید. ✳️ @elmi_shiraz
✴️تجربه نگاشت 🔟ویرایش با هماهنگی پدیدآورنده یکی از سرویسهای اینترنتی سرویسی است با عنوان: SPEECHTEXTER.COM از این طریق می توانیم متنی را بخوانیم و تایپ شدۀ آن را تحویل بگیریم. البته پس از آن نیاز به بازنگری دارد، چون این نرم افزار کلماتی را که شنیده، بر اساس گنجینۀ واژگان خود ثبت می کند، یعنی نزدیک ترین شکل مکتوب به شکل صوتی را می نویسد. کسانی که مانند نگارنده سطور، از این نرم افزار استفاده می کنند،  در خلال کار خود، صحنه هایی بسیار خنده آور می بینند که گاهی سبب رفع خستگی هم می شود. یعنی یک تیر است و دو نشان. به جای اینکه در این نوشتار نمونه هایی از این شیرین کاری ها نقل کنم، این قصه را به یک وا می گذارم. نکته این است که  بیشتر اوقات، فهم از مراد پدیدآورنده بیشتر از فهم ماشین بی زبان نیست. همان گونه که پدیدآور باید گزارش ماشین از کلام خود را بازنگری کند، باید گزارش از نوشتارش را نیز یک بار دیگر ببیند، یا هماهنگ با نویسنده تغییرات در متن بدهد، مبادا سخنی دیگر به جای کلام او اما به نام او، ارائه شده باشد. یکی از اساتید کهنسال سنتی را دیدم – خدایش عمر دراز مرحمت کناد – که بارها با افتخار می گفت که من هرگز تن به نمی دهم. سبب پرسیدم. گفت: ، کلام نویسنده را بر می دارد، مطلب خود را می نویسد، و آن را به نام نویسنده عرضه می کند. روزی یک مقالۀ او را در حضورش خواندم. چند نکته برای بهتر شدن مقاله اش پیشنهاد دادم و او پسندید. گفتم: ویرایش شد. گفت: چه زمانی و چگونه؟ گفتم: در همین زمان که در حضور شما بودم. تعجب کرد و گفت: این شد ویرایش؟ گفتم: بله. گفت: پس تغییر کلام نویسنده نیست؟ گفتم: تغییر است، اما با هماهنگی نویسنده. @elmi_shiraz
آماده سازی و فضاسازی دانشکده شیراز برای استقبال و ثبت نام از دانشجویان جدید الورود سال ۱۴۰۰ ✳️ @elmi_shiraz
🔴شبهه با توجه به اين كه نمي توانيم جلوي تمام فسادها را بگيريم ، وظيفه ما ـ نسبت به امام زمان ـ كه در آخر الزمان زندگي مي كنيم چيست؟ متن پاسخ وظيفه ما صبر و انتظار به صورت واقعي و درست است، مسأله صبر و انتظار براي ظهور و انقلاب جهاني حضرت مهدي از جمله مسائلي است كه دشمنان و مخالفان آن، گاه در صدد تحريف آن برمي‏آيند و آن را به عكسِ مفهوم حقيقي نشان مي‏دهند؛ از اين‏رو براي رهايي از دام چنين شبهاتي؛ نخست لازم است با مفهوم حقيقي انتظار آشنا شويم. انتظار، معمولاً به حالت كسي گفته مي‏شود كه از وضع موجود ناراحت و براي ايجاد وضع بهتر و مطلوبي در تلاش است؛ مانند تاجري كه از وضع آشفته و نابسامان بازار، ناراحت و ناراضي بوده و در انتظار فرو نشستن بحران اقتصادي و بهبود بازار است؛ بنابراين، در آن، دو حالت مثبت و منفي وجود دارد: 1. عدم رضايت و بيگانه بودن با وضع موجود؛ 2. تلاش براي ايجاد وضعي بهتر و مطلوب. مسأله انتظار انقلاب و حكومت عدل حضرت مهدي نيز از همين قبيل است. فردي كه ظهور را انتظار مي‏كشد، از وضع موجود ناراحت و ناراضي و خواهان وضعي بهتر است. اين دو حالت، سرچشمه دو عملكرد است: يكي اينكه هرگونه همكاري و هماهنگي با عوامل ظلم و فساد و تباهي را ترك كرده و ديگر اينكه از نظر جسمي و روحي مادّي و معنوي، خود را براي شكل گرفتن وضع و انقلابي‏جديد آماده مي‏كند؛ بنابراين، انتظار نه فقط موجب خمودي و خاموشي و تحمل فساد و آلودگي در جامعه نمي‏شود؛ بلكه خود عاملي محرك بوده، در حقيقت در اين مفهوم نوعي مبارزه با وضع موجود و نوعي تغيير تاكتيك در مبارزه با دشمن نهفته است.1 براي آشنايي بيشتر با چهره يك منتظر حقيقي به اين روايات توجه كنيد. 1. رسول خدا صلي‏الله‏عليه‏و‏آله فرمود: انتظار فرج بهترين عبادت است. 2. علي‏بن‏حسين عليه‏السلام فرمود:اي اباخالد: خداوند اهل زمان غيبت را ـ كساني كه به امامتش اعتقاد داشته و منتظر ظهورش هستند ـ در آن زمان به منزله مجاهد با شمشير پيش روي رسول‏اللّه‏، قرار داد، اينان مخلص حقيقي و شيعه واقعي و دعوت كنندگان به دين خدا در نهان و آشكارند. 3. علي‏بن‏حسين عليه‏السلام فرمود: كسي كه در عصر غيبت قائم ما، بر ولايت ما ثابت و پايدار باشد، خداوند پاداش هزار شهيد، همچون شهداي بدر و اُحُد را به او اعطا خواهد كرد. 4. امام صادق عليه‏السلام: منتظر امام دوازدهم، همچون كسي است كه پيشاپيش رسول خدا صلي‏الله‏عليه‏و‏آله شمشيرش را كشيده و از او حمايت مي‏كند.2 تعبيراتي كه در اين روايات به چشم مي‏خورد، حاكي از اين است كه انتظار ظهور و انقلاب جهاني حضرت مهدي توأم با مرحله‏اي ويژه از جهاد وسيع و دامنه‏دار است. اين نوع انتظار، آخرين شكل از مبارزه با دشمن است از اين رو كه در اين روايات، به ريخته شدن خون در راه خدا، جنگيدن زير خيمه رسول‏اللّه‏ و حضرت ولي عصر، و بالاترين عبادت تعبير شده؛ ولي اگر آن را به معناي تحريف شده‏اش بگيريم، هر انسان سست ايمان و ضعيفي مي‏توانست در صف منتظران باشد. و حال آنكه سيماي منتظران در قرآن به گونه‏اي ديگر توصيف شده قرآن مي‏فرمايد: «وعد اللّه‏ الذين ءامنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنّهم في الأرض كما استخلف الذين من قبلهم و ليمكّننّ لهم و ليبدّلنهم من بعد خوفهم أمنا...؛ (نور، 55) خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده‏اند و كارهاي شايسته كرده‏اند وعده داده است‏كه حتما آنان را (حكم ران و) جانشين روي زمين قرار دهد؛ همانگونه كه به پيشينيان آنها خلافت روي زمين را بخشيد؛ و دين و آييني را كه براي آنان پسنديده به سودشان مستقر خواهد ساخت و ترسشان را به ايمني و آرامش مبدل مي‏كند...» در روايات آمده كه اين آيه درباره حضرت مهدي نازل شده است.3 آيه فوق مهدي و يارانش را بعنوان كساني كه داراي ايماني مستحكم و عمل صالح هستند، معرفي مي‏كند. با اين تعريف‏ها و توصيف‏هايي كه در قرآن و روايات از شخص منتظر شده، مي‏فهميم كه او فردي داراي ايمان راسخ و استوار است و هرگز از كنار گناه و فساد به راحتي نمي‏گذرد (نور، 55) اكنون به معاني استنباط شده از منتظر در روايات توجه كنيد: 1. صبر و تحمل حزن و اندوهِ دوري از آن وجود مقدس و نازنين، آن عدالت گستر جهان؛ 2. آمادگي و فراهم كردن امكانات به گونه‏اي كه هرگاه از ظهور حضرت آگاهي يافت، فورا بتواند خود را به آن حضرت رساند به ايشان خدمت و فرمانبرداري‏اش كند؛ 3. نااميد نشدن از تحقق ظهور آن حضرت؛ 4. منتظر فرمان جهاد امام عصر براي جنگيدن با دشمنان اسلام و حمايت از دين خدا بودن؛ 5. اقتدا كردن به آن حضرت قبل از ظهور و قيامش با بيزاري جستن از دشمنانش و اظهار مودت و دوستي به امامان شيعه و دوستانشان.4 بنابراين، شخص منتظر داراي چنين حالات و روحياتي است و هرچه زمان فرج و ظهور نزديك‏تر شود، كوشش خود را براي مبارزه با فساد و تباهي و يا حفظ خويشتن از آلودگي با شوق و اشتياق بيشتري دنبال مي‏كند. @elmi_shiraz
💠 حدیث روز 💠 💎 توصیه لقمان حکیم به فرزندش 🔻لقمان حکيم: يا بُنَىَّ، اِجْعَلْ فِى اَيَّامِكَ وَ لَيالِيْكَ وَ ساعاتِكَ نَصِيبا لَكَ فِى طَلَبِ الْعِـلْمِ، فَانَّكَ لَنْ تَجِدَلَكَ تضييعا مِثْلَ تَرْكِهِ ◻️ فرزندم! در روزها و شبها و لحظه‌هايت، سهمى براى قرار ده، زيرا هيچ از دست رفتنى همانند از دست رفتن دانش نيست. 📚 بحارالانوار: ج ۱۳، ص ۴۱۵، ح ۷ ✳️ @elmi_shiraz
🌹🍃〰〰〰〰 ✅اهداف تحقیق را چطور بنویسیم؟ تا حالا شده که با تفنگ بادی نشونه گیری و شلیک کنید؟ منظورم همون تفنگهاییه که برای شکار (!) گنجشک و کلاغ و گربه و قوطی نوشابه و سایر هدفهای استراتژیک (!) دم دست مردمه!!! کالیبر این تفنگها معمولا 4.5 یا 5.5 میلیمتر و ساچمه اونها از نوع تفریحی و از جنس سربه . برای شلیک، فاصله تا هدف، برای مردان و زنان 10 متره . یعنی بیشتر از این تیرتون به هدف نمی رسه!!! اگه این تفنگها رو تجربه کرده باشید، متوجه می شید که اگه هدف مقابل را درست در جلوی مگسک نبینید، نمی تونید بزنیدش و اگه فاصله اتون دور باشه یا درست مقابل هدف نایستید هم نمی تونید هدف رو بزنید. مثال بالا نشان دهنده سه نکته خیلی مهمه: 1. هدف باید مشخص و قابل تشخیص باشه(" یعنی از مگسک بتونید دقیقا ببینیدش). 2. هدف باید قابل دسترس باشه( یعنی فاصله شما از هدف تا جایی باشه که بتونید با تفنگتون بزنیدش). 3. نحوه دستیابی به هدف باید تحت کنترل خودتون باشه ( درست بایستید و در مقابل هدف قرار بگیرید). حالا از این توضیحات می خوام وصلتون کنم به بحث پژوهش. سه نکته بالا باید در تعیین اهداف هر پژوهشی لحاظ بشه و یادتون باشه و باز تأکید می کنم که یادتون باشه: اهداف شما از مسئله تحقیق شما استخراج می شه. یعنی تا مسئله پژوهشتون معلوم نباشه، نمی تونید اهدافتون رو بنویسید. اهداف شما ارتباط نزدیک و تناتنگی با بیان مسئله شما دارند. همونطور که می بینید باز رسیدیم به «مسئله تحقیق» که به نظر من اصل و ماهیت هر تحقیقی به اون وابسته است و نوشتن اهداف تحقیق باید با تکیه بر آن نوشته بشه! پس یادمون باشه که هدفهامون باید در نهایت به مسئله تحقیقمون جواب بده، پس توجه داشته باشیم که توصیف جامعه تحقیق نمی تونه جزء اهداف تحقیق باشه مگر اینکه مسئله تحقیقمون اصلا به توصیف جامعه مورد مطالعه مربوط باشه. پس اگه می خوایم ارتباط متغیری مثل مدیریت دانش را با بهره وری سازمانی بسنجیم باید تمام اهداف اختصاصی ما حول این موضوع باشه و نوشتن هدف توصیف جامعه تحقیق ضروری نیست و نمی تواند جزء اهداف قرار گیرد. ✳️ @elmi_shiraz
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
🌹🍃〰〰〰〰 ✅اهداف تحقیق را چطور بنویسیم؟ تا حالا شده که با تفنگ بادی نشونه گیری و شلیک کنید؟ منظورم هم
🌹🍃〰〰〰〰 ✅اهداف تحقیق به چه درد می خورند؟ اهدافی که برای انجام یک تحقیق تعیین می شوند، بخش خیلی مهمی از اجرای آن تحقیق هستند و بدون تعیین کردن اهداف، انجام پژوهش امکان پذیر نیست. نوشتن اهداف تحقیق مشخصا دارای فایده های زیر است: محدوده مورد تمرکز مطالعه شما را تعریف و تعیین می کنه. متغیرهایی را که قصد سنجش آنها را دارید، بطور شفاف مشخص می کنه. مراحل مختلفی را که با آن سروکار دارید، روشن می کنه. دامنه تحقیق را محدودتر می کنه. مانع جمع آوری انبوهی از داده هایی می شه که اصلا برای کار پژوهشی شما فایده ای ندارن. ✅انواع اهداف تحقیق اهداف تحقیق به دو بخش هدف اصلی و اهداف اختصاصی ( ویژه) تقسیم می شوند. هدف اصلی شما چیزیه که انتظار دارید، در نهایت به آن برسید. اما اهداف ویژه شما، همان هدف اصلی شماست که به بخشهای کوچکتری که از نظر منطقی با همدیگر در ارتباط هستند، و در واقع ابعاد و جنبه های مختلف هدف اصلی را در بر دارند، تقسیم شده . اهداف اختصاصی شما باید مشخص کنه که شما در فرآیند تحقیقتان چه کاری را چطور، کجا، چه وقت، با چه کسی و به چه منظور انجام می دهید. ✅چطور اهداف اختصاصی را بیان کنیم؟ برای بیان اهداف اختصاصی باید از فعلهای کنشی که قابل سنجشند، استفاده کرد و این افعال می توانند شامل: مقایسه، محاسبه، ارزیابی، تعیین، تبیین، تشریح، توضیح، ... باشند. هیچ وقت برای نوشتن اهداف اختصاصی از افعال غیرکنشی مبهم مثل درک، فهم، باور کردن، مطالعه، ... استفاده نکنید. چون ارزیابی اینکه آیا به این اهداف می شه رسید یا نه، خیلی سخته ! ✳️ @elmi_shiraz
4_5832596541797302888.apk
8.14M
📲 نرم افزار اندروید: نرم افزار دفاع مقدس 🔴 آشنایی باعملیات(زمینی، دریایی، هوایی)،شهدا ،خاطرات دفاع، وصیتنامه ، بیانات رهبری و... ✳️ @elmi_shiraz