eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
450 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
376 ویدیو
267 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️خبر خبر⁉️ 💠 فروش اینترنتی کتابهای تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث با تخفیف ۱۰ درصد 🔰 انتشارات نسیم رضوان به منظور تسریع و تسهیل تهیه کتابهای درسی دوره کارشناسی علوم قرآن و حدیث برای طلاب و دانشجویان، اقدام به تهیه و فروش اینترنتی کتب مربوطه کرده است. 🔹دانشجویان، طلاب عزیز و اساتید محترم می توانند نسبت به خرید و ثبت سفارش کتاب به صورت انفرادی و گروهی اقدام نمایند تا از طریق پست کتابها برای آنان ارسال شود. رسانی 🔷@elmi_shiraz
قانون پارکینسون✨ یک کار همون قدر طووووووووول میکشه که براش زمان در نظر گرفتیم⁉️🙄 یعنی چی ؟؟؟؟ مثلا یکی به ما میگه تا هفته بعد چهارشنبه این کار رو تکمیل کن و بیار مغز ما معمولا برای انجام کاری که مهلت داره عجله کمتر و تلاش کمتر میکنه و هر چه مهلت کمتر باشه تلاش بیشتر میشه چه کارهایی که در زمان های کوتاه انجام نشده👌🏻 وقتی برای کاری مهلت میزارید حواستون به این قانون باشه نکنه میگی حالا تا خرداد و امتحان ها فرصت باقی مونده حالا زوده گیر میکنی ها همین الان برای کارهای این ماه مهلت انجام بزار یا حتی برای کارهای روز در برنامه روزانه هم مهلت انجام بزار مثلا تا دو ساعت آینده این کار انجام شده باشه و یا .... 🔷@elmi_shiraz
# تفسیر ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ 🌹ترجمه: آن کتاب در آن هیچ تردیدی راه ندارد راهنمای پرهیزگاران است . 🌸تفسیر: قران کریم از سوی خداوند است و هیچ شکی در آن نیست ، زیرا مطالب آن به گونه ای است که جایی برای شک و تردید باقی نمی گذارد و اگر شکی در کار باشد بخاطر سوء ظن و روحیه لجاجت افراد است . قرآن وسیله هدایت مردم می باشد و قرآن همچون خورشیدی است که بر همه می تابد ولی تنها کسانی از آن بهره می برند که فطرت پاک و تقوای الهی را پیشه کنند . _ علمی _ بقره _ آیه ۲ 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ بسم الله الرحمن الرحیم ▫️ 💠 جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت 💠 سخنران : دکتر نعمت اللهی مولودی‌خوان : کربلایی امیر هنرور با اجرای : گروه سرود شمیم یاس 💠 همراه با برنامه‌های شاد و قرعه‌کشی نگین‌انگشتر سنگ‌حرم امام رضا (ع) 🔹 زمان و مکان : دوشنبه ١٥ اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشاء خیابان مطهری(زرگری) دانشکده علوم قرآنی شیراز ❗️اقامه نماز در نمازخانه و محل برگزاری جشن در سالن‌غدير است❗️ 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفردات و إصطلاحات: الرِّیاضَة (ورزش) تشویق کردن: تَشجیع تکواندو: تایکواندو تله اسکی: أسلاکُ تَزَلُّج (تَزَحلُق) تماشاچیان: مُتَفَرِّجون/ مُشَجِّعون تنیس روی میز: تِنِسُ طاولة تنیس: تِنِس توپ تنیس: کُرةُ تِنِس توپ جمع کن: مُلَملِمُ کُرَة تور دروازه: شَبَکَةُ مَرمَی تیر اندازی: رِمَایَة تیرک دروازه: عَمودُ مَرمَی الکرة تیم امید: مُنتَخَبُ شَباب تیم ملی: مُنتَخَب وَطَنيّ جام باشگا ههای آسیا: کأسُ أبطالِ آسیا 🌹 منبع: مُعجم الضّاد 🌹مؤلف: مهدي اصغري 🔷@elmi_shiraz
※ خیلی زود، دیر می‌شود! رسیدن به لشگر امام هم از این قاعده مستثنیٰ نیست! ※ کمی تعجیل می‌باید! شاید بسیار کمتر از آنچه در ذهن ماست، زمان باقی مانده باشد. ... 🔷@elmi_shiraz
🌺تفاوت «کیفَ أنتَ و زیدٌ» با «کیفَ أنتَ و زیداً» در جمله‌ی اوّل درباره‌ی دو نفر سؤال شده است یعنی «کیفَ أنتَ؟» و «کیفَ زیدٌ؟» (تو چطوری؟ زید چطور است؟) به همین دلیل هم «زید» به «أنت» عطف شده است، امّا در جمله‌ی دوّم، سؤال از نحوه‌ی ارتباط مخاطب با «زید» است، یعنی «رابطه‌ات با زید چگونه است؟!» در «کیف انت و زید»، «زید» عطف به «انت» است و در «کیف انت و زیدا» زید مفعول معه است. لذا هر دو جمله صحیح است و با توجه به اراده ای که متکلم برای رساندن معنی دارد، معنای «واو» تغییر می کند. 🔷@elmi_shiraz
📓 کتابِ 📝 خاطراتی پرجاذبه از رضا پهلوی در نگاه نویسندگان و اندیشمندان ✍ نویسندگان: 📜 ناشر: 📑 تعداد صفحات: ۳۶۷ 🏫 اندیشکده راهبردی برای تدوین این اثر از میان ده ها کتاب معتبر که در خارج از کشور چاپ و منتشر گردیده، آن سری از روایت های متقن تاریخی را استخراج نمود که نشانگر وضع و حال دوران بوده اند. ✅ کتابی که پیش روی شماست حاصل دو سال کار مستمر پژوهشگران اندیشکده راهبردی سعدا زیر نظر آقای سید محمدحسین راجی است که در چند فاز و مطالعاتی از بین صدها کتاب و ده ها هزار و داستان استخراج شده و سپس گلچین خاطرات مهم و کلیدی انجام گرفته است. 💯 رویکرد این کتاب برای انعکاس درست احوالات دوران پهلوی، این بود که کتب ذی نفوذان در و ایران در دوره پهلوی، و یا نماینده دول خارجی در ایران در آن دوران و یا غیر همسو با جمهوری اسلامی؛ مورد بررسی قرار گیرند و گزارش های ارزشمند و آنان جمع آوری شود. 🔆 طبیعی است که چنین افرادی هیچگونه وابستگی به نداشته اند و کتب خود را در از ایران و برای مخاطب خارجی و به زبان غیرفارسی چاپ کرده اند. لذا مجموعه روایت های غیرقابل خدشه ای گردآوری شده که برای هر مخاطبی که است مفید و پرفایده خواهد بود. 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️چطور تشخیص بدم دوتا کلمۀ کنار هم، « و » هستن یا « و »؟ ✅ هم از طریق برخی نشانه های ظاهری میشه تشخیص داد و هم با توجّه به معنا. 🔸نشانه های ظاهری، مثل: 1️⃣ اعراب موصوف و صفت همیشه مثل همه؛ امّا مضاف الیه همیشه مجروره و مضاف هم هر اعرابی میتونه داشته باشه. 2️⃣ موصوف و صفت هر دوشون میتونن تنوین ( ً ٍ ٌ ) داشته باشن؛ امّا مضاف هیچ وقت تنوین نداره. 3️⃣ موصوف و صفت هر دوشون میتونن «ال» (حرف تعریف) داشته باشن؛ امّا مضاف غالبا «ال» نمیگیره. 🔸و امّا راه تشخیص، از طریق معنا: 🔻این راه خیلی با حال و در عین حال ساده است😉 ☑️ بعد از موصوف و صفت میشه «است» گذاشت و معنا درسته؛ امّا بعد از مضاف و مضاف الیه اگه «است» بذاریم معنا غلطه!! مثلا در «کتابٌ مفیدٌ»، میشه گفت: کتاب مفید است؛ امّا در «کتابُ علیٍّ»، نمیشه گفت: کتاب علی است!!😳 خیلی ساده بود!! 👌🏻 🔷@elmi_shiraz
🌞حرکت دورانی و جریانی خورشید🌞 وَالشَّمْسُ تَجْرِی لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّى عَادَ کَالْعُرْجُونِ الْقَدِیمِ لَا الشَّمْسُ یَنبَغِی لَهَا أَن تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَلَااللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِوَکُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ (یس/ ۳۸ ـ ۴۰)؛ «و خورشید که تا قرارگاهش روان است؛ این اندازه‏گیرى (خداى) شکست‏ناپذیر داناست * و ماه را برایش منزلگاه‏هایى قرار دادیم، تا این‏که هم‏چون شاخک دیرینه [قوسى شکلِ زرد رنگ‏]برگردد * نه خورشید برایش سزاوار است که ماه را دریابد، و نه شب بر روز پیشى گیرنده است؛ در حالى که هریک در مدارى شناورند». نکته علمی⁉️ 💠آن روز که این آیات نازل شد، فرضیه هیأت بطلمیوس با قدرت هر چه تمام بر محافل علمی حاکم بود. طبق این فرضیه، اجرام آسمانی به خودی خود گردشی نداشتند، بلکه در دل افلاک که اجسامی بلورین و همچون طبقات پوست پیاز روی هم متراکم بودند، میخکوب شده بودند و حرکت آن‌ها تابع حرکت افلاکشان بود؛ بنا‌بر‌این، در آن روز نه شناور بودن خورشید مفهومی داشت و نه حرکت طولی و جریانی آن، اما بعد از فرو ریختن پایه ‏های فرضیة بطلمیوس در پرتو کشفیات قرون اخیر و آزادشدن اجرام آسمانی از قید و بند افلاک بلورین، این نظریه قوت گرفت که خورشید در مرکز منظومه شمسی ثابت و بی‏حرکت است و تمام منظومه شمسی پروانه ‏وار به گرد آن می‌‏چرخند. 💠در اینجا باز مفهوم تعبیرات آیات فوق که حرکت طولی و دورانی را به خورشید نسبت می‌‏داد، روشن نبود تا اینکه باز علـم به پیشرفت خود ادامـه داد و حرکت‌هایی برای خـورشید ثابت شد حرکت‌هایی از قبیل: _حرکت وضعی آن به دور خودش؛ _حرکت طولی آن همراه منظومه شمسی به سوی نقطه مشخصی از آسمان؛ _حرکت دورانی آن همراه مجموعه کهکشانی که جزیی از آن است؛ و بدین ترتیب، یک معجزه دیگر علمی برای قرآن به اثبات رسید. 🔷@elmi_shiraz
✨بافناوری دوست باشید‼️ 💠تلفن‌هاي همراه غیر از تلگرام و اینستاگرام قابلیت‌هاي دیگری هم دارند کـه بتوانید ازآن‌ها در دوران دانشجویی استفاده کنید و این دوره از زندگی را باکیفیت بهتری بگذرانید. برنامه‌هاي مسیریاب، تاکسی‌هاي اینترنتی و راهنما‌هاي سرویس حمل‌ونقل عمومی نمونه‌هایي از این برنامه‌ها هستند.👌🏻 ❇️غیر از اینها میتوانید برنامه‌ها و سایت‌هاي تخصصی مرتبط با رشته‌تان را پیدا کنید وبرای آن برنامه ریزی داشته باشید. دانشجویی 🔷@elmi_shiraz
🌖یعطف الهوی علی الهدی اذا عطفوا الهدی علی الهوی، و یعطف الرّأی علی القرآن اذا عطفوا القرآن علی الرّأی 💠 او (حضرت مهدی) خواسته ها را تابع هدایت می کند، هنگامی که مردم هدایت را تابع هوس های خویش قرار می دهند، و در حالی که (به نام تفسیر) نظریه های گوناگون خود را بر قرآن تحمیل می کنند، او نظریه ها و اندیشه را تابع قرآن می سازد.» 📘 🔷@elmi_shiraz
های _ زمان دزد اول بله گفتن به هر چیزی و کسی یا کاری وقتی به کاری بله گفتیم یعنی به اون کارهای دیگه که ممکنه مهمترین کارها و اولویت های مهم برنامه بوده نه گفتیم . بنابراین نه گفتن به غیر از برنامه هامون یه هنره البته گاهی خجول بودن باعث میشه نتونیم راحت نه بگیم. 🔷@elmi_shiraz
💠 کریم باشیم نه کِرم! 🔸 از آن لطایف بیانات جناب این است: این كِرمی كه در چوب است، وقتی كه دارد چوب را می‌ جود خیال می ‌كند که هیچ چیزی لذیذتر از این چوب نیست و هیچ جهانی هم بالاتر از این نیم سانتی متر نیست. گفت: (چو آن کِرمی که در گندم نهان است زمـین و آسـمـانِ او هـمـان اسـت) ♦️از این كرمی كه در گندم است سؤال بكن آسمانت كجاست؟ می ‌گوید نیم سانتی بالاتر است، زمینت كدام است؟ می ‌گوید نیم سانتی پایین تر است. اصلاً لذتی غیر از جویدن آن چوب ندارد، از او وقتی اقلیم و جغرافیا و كره خودش را مطرح كنیم، سقف‌ آن چوب، كفش هم چوب، بیش از یك سانت هم نیست! دین آمده گفته زندگی نكنید، به سر ببرید! ☀️ما بالاتر از ماهیم! بالاتر از آفتابیم! این شمس و قمر بساطش برچیده می ‌شود ﴿إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ﴾ ﴿وَ إِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ﴾[تکفیر/۱_۲] هست، اما ﴿یا أَیهَا اْلإِنْسانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلی رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلاقیهِ﴾[انشقاق/۶] انسان كه از بین نمی ‌رود، ما از هر آفتابی بالاتریم! از هر ماهی بالاتریم! بالأخره اینها یك سالی دارند ـ حالا یك میلیارد یا دو میلیارد ـ ما «تا» و «ابد» و «حتی» و «الی» و امثال ذلك نداریم! 🔷@elmi_shiraz
🔵🔴⚫️ (چند جمله برای ) 🔳السَّکَن: منزل 🔻این تسکن؟ کجا ساکن هستی؟ اسکن فی حَیّ المطار؟ در محله(کوی) فرودگاه 🔺و انت تسکن انت؟ تو کجا ساکنی؟ اسکن فی حیّ الجامعة: در کوی دانشگاه 🔸هل تسکن فی بیت؟ آیا توی خانه ویلایی ساکنی؟ نعم اسکن فی بیت: بله 🔹و هل تسکن فی بیتٍ؟ شما چطور؟ لا اسکنُ فی شِقةٍ: نه، من توی واحد آپارتمانی ساکنم ▪️ما رقْمُ شقتک؟ شماره واحدت چنده؟ ۵: پنج 🔹و ما رقم بیتک؟ پلاک خونه شما چنده؟ ۳۵: خمس و ثلاثون 🔹عنوان البیت: آدرس خانه(ما عنوان بیتک؟) این تسکن؟= ما عنوان بیتک؟ ما عنوان سکنک؟(خونه ات کجاست) 🔻بَلدة= شهرک 🔹الدور الارضی: طبقه همکف 🔴مثال: ما هو عنوان بیتک؟ انا اسکن فی مدینة قم- بلدة بردیسان- شارع أنديشة- مُجمَّع گلستان- شقة ٧- الدَور(الطابق) الارضی- رقم ۴ ◾️ چند واژه دیگر: 🔻مُستَوطَن: شهرک صهیونیست نشین مُستوطِن: صهیونیستی که در شهرک ساکن است. 🔹ساحه یا مَیدان: میدان، فلکه 🔸الجامِعة: دانشگاه 🔺المجتَمع: جامعه(فی المجتمع الایرانیه: در جامعه ایرانی) المُجمّعُ السکنیّة: مجتمع مسکونی المجمع التجاریة: مجتمع تجاری ▫️مفرد و جمع: سکن(اَسکان)، دار(دُور)- بیت(بیوت)- منزل(منازل)- شارع(شوارع)- زُقاق(اَزِقّة) _عربی 🔷@elmi_shiraz
📗کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه، عارانه» نوشته استاد پناهیان، یک کتاب متفاوت در موضوع مهدویت و انتظاره. 📚 مطالعه این کتاب که به قلم بسیار روان و قابل فهم برای عموم به نگارش در آمده، حتما می تونه معرفت ما رو نسبت به امام زمانمون افزایش بده. 🛒 شما می تونید این کتاب رو در کنار سایر کتابهای استاد پناهیان با ۱۵درصد تخفیف از طریق فروشگاه طعم زندگی خریداری کنید. 💎 آی دی فروشگاه طعم زندگی: @tzendegi_ir 📌 این کتاب رو همچنین می تونید به عنوان یه هدیه ارزشمند به نوجوانها و جوانهایی که باهاشون ارتباط دارید، تقدیم کنید😍 🔷@elmi_shiraz
💠 در چه جاهایی می توانیم فعل را هم به حالت مذکر و هم به حالت مونث بیاریم، اصلا اختیار با خودمون باشه😳 🔷@elmi_shiraz