eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
455 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
380 ویدیو
277 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم: عَشْرُ خِصَالٍ تُورِثُ النِّسْیَانَ اَکْلُ الْجُبُنِّ وَ اَکْلُ سُوْرِ الْفَاْرِ وَ اَکْلُ التُّفَّاحِ الْحَامِضِ وَ الْجُلْجُلَانِ وَ الْحِجَامَهُ عَلَی النُّقْرَهِ وَ الْمَشْیُ بَیْنَ الْمَرْاَتَیْنِ وَ النَّظَرُ اِلَی الْمَصْلُوبِ وَ التَّعَارُّ وَ قِرَاءَهُ لَوْحِ الْمَقَابِرِ نه چیزند که فراموشی می آورند: خوردن پنیر، پس مانده موش، سیب ترش و گشنیز، حجامت نقره راه رفتن بین دو زن نگریستن به دارآویخته شب بیداری و خواندن سنگ قبرها (در احادیث دیگر، ادرار در آب راکد هم ذکر شده است.) (بحارالانوار ، باب 89 نادر _ ص 289) ✳️ @elmi_shiraz
افتخارآفرینی ۹ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در راهیابی به مرحله نهایی بیست و ششمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور ۱۴۰۰(رشته الهیات و معارف اسلامی) 🔰انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز ضمن تبریک این موفقیت و افتخارآفرینی که بی شک نشان از شایستگی و توانمندی‌های علمی دانشجویان ارجمند دانشگاه دارد، مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاشهای این دانشجویان عزیز بخصوص دانشجويان دانشكده علوم قرآنی شیراز ابراز می‌نماید و از خداوند متعال توفیق روزافزون آنها را آرزومند است. شایان به ذکر است مرحله نهایی المپیاد در تاریخ ۱۹ شهریور ماه سال جاری برگزار می شود 🔹اسامی منتخبین مرحله بیست و ششمین المپیاد علمی – دانشجویی: 🔸خانم الهه امانی از دانشکده کرمانشاه 🔸خانم هاجر پاک نیت از دانشکده ملایر 🔸خانم محبوبه پیمانی از دانشکده اصفهان 🔸خانم فاطمه حقیقت از دانشکده تهران 🔸خانم معصومه دهقان آبندانسری از دانشکده آمل 🔸خانم فاطمه رستمی یلمه از دانشکده شیراز 🔸اقای سید محمد علی علوی از دانشکده شیراز 🔸خانم محدثه کشاورزی از دانشکده شیراز 🔸خانم زینب نجفی از دانشکده قم ✳️ @elmi_shiraz
4_5985702694151521157.pdf
193.2K
📄 فلوچارت مراحل کار با سامانه همانندجو ✳️ @elmi_shiraz
4_5814637514006201137.apk
18.97M
📱نرم افزار اندروید📱 🔴 دانشنامه صحیفه سجادیه 🔷شامل:متن، ترجمه، شرح، فرهنگ موضوعی، حکایات، آیات، احادیث، اشعار، پرسمان، کتابشناسی وسیره ✳️ @elmi_shiraz
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔ارزش دانلود⛔ 🔰معرفی دانشگاه کمبریج: دانشگاه کمبریج دانشگاه عمومی و تحقیقاتی واقع در کمبریج انگلستان است که در حدود ۸۵۰ سال پیش تاسیس شده است و دومین دانشگاه قدیمی در جهان انگلیسی زبان به شمار می‌رود.دانشگاه کمبریج همچنین سومین دانشگاه قدیمی جهان است که همچنان فعال است. پیشنهاد می شود حهت آشنایی هر چه بیشتر با این دانشگااه ویدئو فوق را مشاهده فرمایید. @elmi_shiraz
🔰معرفی کتاب: همانطور که از اسم کتاب پیداست کتابیست مشتمل بر راهکارهای ویژه اسلام برای زندگی: الحیاة مجموعه ایست دایرة المعارف گونه، منعکس کننده یک نظام فکری- عملی به دست آمده از متن اسلام، شامل پاسخ به بسیاری از مسائل زندگی متحول انسانی، بر پایه پی ریزی حاکمیتی درست. بنا بر این این کتاب تنها مجموعه‌ای از آیات و احادیث نیست، بلکه تنظیم جهان شناسی و ایدئولوژی اسلامی است با التزام دقیق به اینکه این جهان شناسی و ایدئولوژی به دست آمده از قرآن و حدیث و از فهم مجموعی و موضوعی آنها باشد. از این رو «الحیاة» عرضه کننده یک نظام مکتبی و یک جریان پیوسته است نه فصل‌هایی پراکنده و موادی گزیده و فاقد ارتباط اندام وار، بلکه بابها و فصل‌های آن یکسر، یک پیکره واحد شناختی و فکری و عملی را ارائه می‌کند و یک جهان نگری فراگیر را در پیش دیده‌ها می‌نهد. 🔰جلد اول و دوم این مجموعه شامل ابوابی نظیر: شناخت و اصالت آن، عقیده و ایمان، عمل،امتیازهای جهان بینی الهی، اصول کلی رسالت پیامبران، قرآن، رهبران راستین و ویژگی‌های ایشان، عالمان، ولایت و حکومت و حاکم اسلامی و تکالیف و مسئولیتهای او می‌باشد. مجلدات سوم تا ششم این مجموعه به بحث درباره موضوعات و مسائل مالی و اقتصادی و معیشتی می‌پردازد. https://basalam.com/ketabeadib/product/650709?ref=&sh=copy--product-app @elmi_shiraz
❇️ ترفند اندروید ❇️ 🔴 قطع کردن و کاهش دادن دسترسی های یک اپلیکیشن بعد از نصب ‌ 1️⃣وارد بخش Apps و لیست اپلیکیشن‌های نصب‌شده شوید. 2️⃣روی برنامه مورد تب کنید 3️⃣سپس در صفحه اطلاعات این اپ، روی گزینه Permissions (مجوزها) بزنید 4️⃣حال دسترسی‌های این اپ برای شما قابل مشاهده است. 5️⃣دسترسی‌های غیرلازم را می‌توانید در این قسمت غیرفعال کنید. ‌ ✳️@elmi_shiraz
✴️تجربه نگاشت 7⃣تبلیغ کار خود نکنید یکی از کارهایی که بعضی از مانند برخی از پیشه ورزان دیگر می کنند، تبلیغ کار خود و همزمان با آن، تحقیر کار دیگران است. این تحقیر، بر اساس چند خطای سهوی یا عمدی انجام می شود، یا حتّی ترجیح وجهی بر وجه دیگر، که همکار ما به دلیلی آن وجه را برگزیده و من این یک را، در حالی که هر دو صحیح  و توجیه پذیر و مبتنی بر ادلّه است. در سوی دیگر، مرتّباً خبر دادن از اینکه: فلانی کار مرا پسندید، بهمانی به من نمرۀ بیست داد، و ... در ادب کهن فارسی این جمله زبانزد است: «مُشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطّار بگوید». پیشینیان چنین گفته اند. اما من نمی گویم که عطار سکوت برگزیند، بلکه می گویم برای مُشک و سخن گفتنش هم – گرچه به زبانی که ما نمی فهمیم – جایی خالی در نظر بگیریم. باور کنیم که آن زبان رساتر است و بیشتر از زبان ما بر دل می نشیند. اگر از بُن دندان این حقیقت را باور داریم که: «لله العزّة و لرسوله و للمؤمنین»، آنگاه به این نتیجه می رسیم که کارهای ما، کمال ها و نقص هایی دارد. در حالی که  خدای کمال آفرین بر ما و کارمان گواه است. با نگاهی دیگر می یابیم که نقص های ما قابل دفاع نیست و بهتر آنکه دیده نشود. کمالها را نیز خداوند فرادید مردمان می آورد، همان خدایی که خود آن کمال را به ما موهبت فرموده و دیده که به اختیار خود، آن را برگزیده ایم. این تبلیغ که آفرینندۀ ما برای ما می آورد، نوعی تشویق ماست به این  گزینش ما که از سر اختیار روی داده است. بلندی از آن یافت کو پَست شد / درِ نیستی کوفت تا هست شد این مطالب را نگارندۀ سطور، از روی تجربه می گوید نه نقل محض کتابهای پیشینیان. از یک نویسندۀ پرکار چند دهه پیش در مورد علت پرکاری او نقل شده که گفته: بدین سبب نوشته های زیادی از کتاب و مقاله دارم که زمانی را که دیگران برای تبلیغ کارهای انجام شدۀ خود می کردند، من برای اتمام کارهای انجام نشدۀ خود صرف کردم. (نقل به مضمون). این اصل مسلّم عقلی در فضای تنازع بقا که در میان استادان، پژوهشگران،  نویسندگان و دیگر شهروندان دیار قلم جریان دارد، گم می شود؛ گم شدنی که دودش نه تنها به دیدۀ خود آنها، بلکه به چشم خوانندگان آثارشان نیز می رود. کمترین پیآمد این گونه برخوردها آنکه بهترین سخنانشان کم اثر می شود، اگر نگوییم بی اثر می شود، و اگر نگوییم که اثر منفی می گذارد. دامن آلوده اگر خود همه حکمت گوید / از سخن گفتنِ نیکوش بدان بِه نشوند حکمت بلند و خردپسند امیر کلام – که درود خدای بر او باد – به این حقیقت گویاست که فرمود: «ما أضمر أحد شیئاً إلّا ظهر فی فلتات لسانه و صفحات وجهه» ( ، کلمات قصار، شماره 26). در این باب، بسیار سخن می توان راند، ولی: در خانه اگر کس است، یک حرف بس است. @elmi_shiraz
آيا از قرآن و روايات ، شيوه زندگي پس از دنيا در امور زير استفاده مي شود ؟ 1 . زندگي فردي يا اجتماعي 2 . داشتن اختيار و اراده و آزادي .🤔 متن پاسخ ✅از مجموع آيات قرآن كه درباره جهان آخرت سخن گفته ، بر مي آيد كه زندگي انسان ها در آن جهان نيز ، اجتماعي است . برخي آياتي كه نعمت هاي بهشتي را تشريح مي كند را بررسي مي كنيم ، مي بينيم در آن به نعمت هايي ، چون همسران ، مساكن و قصور ، خادم و ساقي ، پذيرايي كنندگان و . . . اشاره شده است كه حكايت مي كند زندگي انسان ها در بهشت ، اجتماعي و گروهي است و نه فردي; ضمن آن كه قرآن مجيد ، صيغه جمع را براي بهشتيان به كار برده است . از جمله اين آيات ، مي توان به موارد زير اشاره نمود: الف ـ «هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ في‏ ظِلالٍ عَلَي الْأَرائِكِ مُتَّكِؤُن‏;(يس ،56) آن ها و همسرانشان در سايه ها ، بر تخت هاي مخصوص تكيه كرده اند . ب ـ «عَلَي سُرُر مَّوْضُونَة * مُّتَّكِئينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ ;(واقعه ،15ـ16) مقرّبان ، بر تخت هايي كه به هم پيوسته ، صف كشيده قرار دارند ، در حالي كه بر آن ها تكيه كرده ، و رو به روي يك ديگرند .» جالب اين كه قرآن مجيد ، به زندگي خصوصي و عمومي بهشتيان اشاره مساوي دارد .1 ج ـ «وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَئكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَآءِ وَالصَّـالِحِينَ وَحَسُنَ أُوْلَئكَ رَفِيقًا ;(نساء ،69) كسي كه خدا و پيامبر را اطاعت كند ، ]در قيامت[ هم نشين كساني خواهد بود كه خدا نعمت خود را بر آن ها تمام كرده ، از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان ، و آن ها چه رفيقان خوبي هستند .» يكي از بهترين لذت هاي معنوي و روحاني ، بهره گيري از محضر دوستان با صفات ياراني كه با نور ايمان و صفات انساني آراسته باشند . . .مي باشد و از آيات قرآني ، به خوبي استفاده مي شود كه بهشتيان از اين موهبت ويژه ، بهره فراوان دارند; آن ها در كنار ياران باصفا مي نشينند .»2 درباره جهنّميان نيز آياتي وجود دارد كه از گفت و گوي آن ها ، حكايت مي كند; در ضمن آن كه براي آن ها نيز ضماير جمع به كار برده شده كه حاكي از زندگي جمعي آن هاست: «وَ نَسُوقُ الْمُجْرِمِينَ إِلَي جَهَنَّمَ وِرْدًا ;(مريم ،86) روز قيامت مجرمان را ]هم چون شتران تشنه كه به آبگاه مي روند[ رو به سوي جهنّم مي رانيم .» البتّه زندگي جمعي جهنّميان ، مانع از اين نيست كه گروهي از آنان ، به زندان هاي انفرادي دوزخ منتقل شوند و در آن جا جداي از اجتماع و به طور فردي عذاب شوند ، چنان كه اين نكته از برخي آيات ، استفاده مي شود .3 پاسخ قسمت دوم: امّا اين كه آيا اختيار و اراده هست يا خير ؟ بايد گفت: آن چه در قيامت از بين مي رود ، «تكليف» است; تكليف در همين دنياست; البتّه تكليف با آزادي ، ملازمه دارد ، امّا آزادي مي تواند بدون تكليف باشد; بدين معنا كه فقط اهل بهشت ـ نه اهل جهنّم ـ اختيار و اراده دارند و هر چه بخواهند بر ايشان آماده است و اساساً اختيار و آزاديِ اراده آن ها ، يكي از نعمت هايي است كه خداي متعال به آن ها عطا فرموده است: «لَهُم مَّا يَشَآءُونَ عِندَ رَبِّهِم;(زمر ،34) هر چه بخواهند براي آن ها نزد پروردگارشان موجود است .»; «لَهُم مَّا يَشَآءُونَ فِيهَا وَ لَدَيْنَا مَزِيدٌ ;(ق ،35) هر چه بخواهند در بهشت ، براي آن ها هست و نزد ما اضافات ديگري است .» بر اين اساس ، آزادي و قدرت اراده و انتخاب براي بهشتيان هست ، گرچه اين نعمت از اهل جهنّم سلب مي شود. @‌elmi_shiraz
🔻 ثبت‌نام واکسیناسیون دانشجویان و طلاب فعال شد سرپرست مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت: سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان و طلاب از هم اکنون باز شد و دانشجویان زیر مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های‌ علمیه سراسر کشور می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و با ورود کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه ثبت نام و بلافاصله زمان و مکان تزریق واکسن را انتخاب کنند. ✳️ @elmi_shiraz