eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
454 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
381 ویدیو
277 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین علیه السلام 🛑 دامنه محتوایی این برنامه، شامل دو بخش اصلی کتابخانه و نگارخانه می‌باشد. کتابخانه    101 عنوان کتاب از کتاب‌های مربوط به قیام سیدالشهداء(ع) نگارخانه محتوای این بخش در چند عنوان دسته‌بندی شده است. مقتل خوانی حدود 50 فایل صوتی مربوط به مقتل است که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اشعار تعداد 24 قطعه شعر وزین و بامحتوا از شاعران مهم و برجسته عاشورایی در قالب های مختلف با قابلیت پخش صوتی و استفاده همزمان با دیگر بخش های برنامه زیارات زیارت‌نامه‌های اختصاصی و مرتبط با سیدالشهداء(ع) و برخی از شخصیت‌های برجسته قیام عاشورا، به‌همراه متن زیارت‌نامه و صوت آن در این بخش گنجانده شده است که در مجموع 26 عنوان زیارت‌نامه می‌باشد. تصاویر و نقشه ها افزوده شدن تصاویر و نقشه‌های مرتبط با موضوع برنامه، از جمله ابزارهای مفیدی است که کاربر را با فضاها و اماکن زیارتی و معنوی کربلا آشنا خواهد کرد. تعداد 118عکس از زیارتگاه امام حسین(ع) و یاران فداکار ایشان، به‌همراه اماکن جغرافیایی مرتبط با قیام عاشورا در این برنامه عرضه خواهد شد.  سخنرانی و مداحی 241 قطعه سخنرانی صوتی و تصویری در بیش از 170 ساعت از خطیبان و واعظان برجسته کشور و 601 قطعه مداحی در 120 ساعت از مداحان نام‌آشنای کشور در موضوع شخصیت و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای این قسمت در نظر گرفته شده است. جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید: https://noorsoft.org/fa/News/View/15671/نگاهی-جامع-به-نرم‌افزار-چندرسانه‌ای-مقتل-الحسین-علیه-السلام ✳️ @elmi_shiraz
🏴 فرا رسیدن اربعین حسینی علیه‌السلام تسلیت باد ✳️ @elmi_shiraz
خوب است این توصیه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی در مورد رهبرانقلاب را بازخوانی کنیم که گفتند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد، چون ايشان گوششان به دهان خاتم انبیا (ص) است. پی نوشت: اين جملات وقتی بيشتر معنا پيدا می‌كند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، علامه طباطبايی درباره علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را كسی نشناخت جز امام زمان(عج). 🏴 @elmi_shiraz
📙نام کتاب: پادشاهان پیاده(خرده‌روایت‌هایی جذاب و خواندنی از زائران پیاده امام حسین علیه السلام) جعفری و دانشگر همراه با مترجمان انگلیسی و عربی در سفر اربعین عازم نجف و کربلا شده اند. آنان در این سفر سراغ نسبت افراد و زائران با امام حسین رفته اند و خاطرات شان از زیارت اربعین و نحوه پیوند خوردن شان با اباعبدالله (ع) را پرس و جو کرده اند. همه اقشار را می توان در این کتاب دید و خواند: ایرانی، عراقی، اروپایی، مسلمان، غیرمسلمان، شیعه یا سنی، زن و مرد و کوچک و بزرگ حتی موکب دارها، پلیس، نویسنده، روزنامه نگار، عکاس، مجری، پزشک. این کتاب داستان دلدادگی این آدم هاست به اباعبدالله(ع). داستان های بسیار جذاب و خواندنی از کشش کربلا و پویش جاده ی نجف تا کربلا و پاهای تاول زده و دل های لک زده برای رسیدن به نینوا. در تدوین و نگارش مصاحبه ها سعی بر این بوده که کمترین دخل و تصرفی در روایت ها صورت نگیرد و فقط بازنویسی شود، زبان هر راوی حفظ شده و با لحن خودش روایت شده 👨🏻‍💻مدیر فروش: https://b2n.ir/KetabemaAdmin ✒نویسنده: بهزاد دانشگر/محمدعلی جعفری 📚ناشر: عهد مانا 📖تعداد صفحه:۲۵۶ 💶قیمت: ۴۰،۰۰۰ تومان با تخفیف ۳۵،۰۰۰ تومان @elmi_shiraz
34.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔پیشنهاد دانلود 🟢 تزورونی 🎙 باسم کربلایی 💾 ۳۴ مگ 💖 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 💖 @elmi_shiraz
🔰متن کامل شعر تزورونی التماس دعا🤲🌷 🟢 *تزورونی اعاهدکم* 🎙 باسم کربلایی *تِزورونی اَعاهِـدکُم* به زیارت من می‌آیید، با شما عهد می‌بندم *تِـعِـرفـونی شَفیـعِلکُم* می‌دانید که من شفيع شمایم *أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم* اسامی‌تان را ثبت می‌کنم *هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید *وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه* قسم به دستان ابالفضل و کرامت و پرچم او *أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه* من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می‌آیید *یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه* ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید *عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه* بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! *تواسینی شَعائرْکُم* عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد *تْرَوّینی مَدامِعْـکُم* و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند *اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم* من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید *هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ* خوش آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید *إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ* آمدید در حالی که نه گرما برای‌تان مهم بود و نه سرما *وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر* قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر *اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ* در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم *عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم* در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم *مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم* پشتیبانتان هستم به حقّ حیدر پشتیبانتان هستم *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* آمدیدای زائرانِ من، خوش آمدید *یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی* ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید *تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟* می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ *بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی* به یاد آن دست بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب *صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی* و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد *کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ* تیر هجرت کمرم را شکست *نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ* بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید *اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ* سفارش این پرچم را به شما می‌کنم *هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید *یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ* ای که با چشمان اشکبار قصد زیارت مرا کرده‌اید *اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ* حاجت‌تان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست *وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ* قسم به گلوی شیرخواره، حاجت‌تان را برآورده می‌کنم *یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ* زائران من، عهده کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم *اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ* برادر زینب به خاطرتان شاد شد *هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم* خوش آمدید صدایتان می‌زند *یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم* مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید *زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی* زینب هنگامی که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: *تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی!* کاش در جنگ حاضر می‌شدید *ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی* که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند *و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی* با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند *تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره* صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت *اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم* شما را بر این مصیبت می‌گریانم *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من،‌خوش آمدید. 💖 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 💖 @elmi_shiraz
❇️ ترفند اندروید ❇️ 💢‌چگونه از فهرست مخاطبین گوشی یک پرینت تهیه کنیم؟‌ ‌ ◀️در گذشته‌ای نه‌چندان دور دفترچه‌های تلفن وسیله‌ای بسیار کاربردی در هر خانه بودند. اما با فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، در حال حاضر تقریبا هیچ نیازی به یادداشت کردن شماره‌های تلفن مخاطبین روی برگه‌های کاغذ ندارید. با این حال ممکن است شرایطی خاص برایتان پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید فهرست مخاطبین خود به همراه شماره تماس، ایمیل، آدرس و هرگونه اطلاعات ذخیره شده در لیست مخاطبین گوشی را به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشید. در این شرایط ویژه، می‌توانید از گوگل کمک بگیرید. ⭕️در این پست با روش تهیه یک پرینت از فهرست مخاطبین گوشی آشنا می‌شویم.‌ ‌ ◀️برای این کار 1⃣ابتدا باید فهرست مخاطبین گوشی را با حساب کاربری گوگل همگام سازی کرده باشید 2⃣وارد وبسایت گوگل شده و روی آیکون Google Apps در گوشه بالا سمت راست یا چپ کلیک کنید 3⃣از فهرست باز شده روی Contacts کلیک کنید 4⃣در ستون سمت چپ روی گزینه Print کلیک کنید 5⃣اگر فهرست های مختلفی برای مخاطبین ایجاد کرده اید فهرست مورد نظر را انتخاب کرده و روی Print کلیک کنید. ✳️ @elmi_shiraz
✴️تجربه نگاشت 🔟ویرایش با هماهنگی پدیدآورنده یکی از سرویسهای اینترنتی سرویسی است با عنوان: SPEECHTEXTER.COM از این طریق می توانیم متنی را بخوانیم و تایپ شدۀ آن را تحویل بگیریم. البته پس از آن نیاز به بازنگری دارد، چون این نرم افزار کلماتی را که شنیده، بر اساس گنجینۀ واژگان خود ثبت می کند، یعنی نزدیک ترین شکل مکتوب به شکل صوتی را می نویسد. کسانی که مانند نگارنده سطور، از این نرم افزار استفاده می کنند،  در خلال کار خود، صحنه هایی بسیار خنده آور می بینند که گاهی سبب رفع خستگی هم می شود. یعنی یک تیر است و دو نشان. به جای اینکه در این نوشتار نمونه هایی از این شیرین کاری ها نقل کنم، این قصه را به یک وا می گذارم. نکته این است که  بیشتر اوقات، فهم از مراد پدیدآورنده بیشتر از فهم ماشین بی زبان نیست. همان گونه که پدیدآور باید گزارش ماشین از کلام خود را بازنگری کند، باید گزارش از نوشتارش را نیز یک بار دیگر ببیند، یا هماهنگ با نویسنده تغییرات در متن بدهد، مبادا سخنی دیگر به جای کلام او اما به نام او، ارائه شده باشد. یکی از اساتید کهنسال سنتی را دیدم – خدایش عمر دراز مرحمت کناد – که بارها با افتخار می گفت که من هرگز تن به نمی دهم. سبب پرسیدم. گفت: ، کلام نویسنده را بر می دارد، مطلب خود را می نویسد، و آن را به نام نویسنده عرضه می کند. روزی یک مقالۀ او را در حضورش خواندم. چند نکته برای بهتر شدن مقاله اش پیشنهاد دادم و او پسندید. گفتم: ویرایش شد. گفت: چه زمانی و چگونه؟ گفتم: در همین زمان که در حضور شما بودم. تعجب کرد و گفت: این شد ویرایش؟ گفتم: بله. گفت: پس تغییر کلام نویسنده نیست؟ گفتم: تغییر است، اما با هماهنگی نویسنده. @elmi_shiraz
آماده سازی و فضاسازی دانشکده شیراز برای استقبال و ثبت نام از دانشجویان جدید الورود سال ۱۴۰۰ ✳️ @elmi_shiraz
🔴شبهه با توجه به اين كه نمي توانيم جلوي تمام فسادها را بگيريم ، وظيفه ما ـ نسبت به امام زمان ـ كه در آخر الزمان زندگي مي كنيم چيست؟ متن پاسخ وظيفه ما صبر و انتظار به صورت واقعي و درست است، مسأله صبر و انتظار براي ظهور و انقلاب جهاني حضرت مهدي از جمله مسائلي است كه دشمنان و مخالفان آن، گاه در صدد تحريف آن برمي‏آيند و آن را به عكسِ مفهوم حقيقي نشان مي‏دهند؛ از اين‏رو براي رهايي از دام چنين شبهاتي؛ نخست لازم است با مفهوم حقيقي انتظار آشنا شويم. انتظار، معمولاً به حالت كسي گفته مي‏شود كه از وضع موجود ناراحت و براي ايجاد وضع بهتر و مطلوبي در تلاش است؛ مانند تاجري كه از وضع آشفته و نابسامان بازار، ناراحت و ناراضي بوده و در انتظار فرو نشستن بحران اقتصادي و بهبود بازار است؛ بنابراين، در آن، دو حالت مثبت و منفي وجود دارد: 1. عدم رضايت و بيگانه بودن با وضع موجود؛ 2. تلاش براي ايجاد وضعي بهتر و مطلوب. مسأله انتظار انقلاب و حكومت عدل حضرت مهدي نيز از همين قبيل است. فردي كه ظهور را انتظار مي‏كشد، از وضع موجود ناراحت و ناراضي و خواهان وضعي بهتر است. اين دو حالت، سرچشمه دو عملكرد است: يكي اينكه هرگونه همكاري و هماهنگي با عوامل ظلم و فساد و تباهي را ترك كرده و ديگر اينكه از نظر جسمي و روحي مادّي و معنوي، خود را براي شكل گرفتن وضع و انقلابي‏جديد آماده مي‏كند؛ بنابراين، انتظار نه فقط موجب خمودي و خاموشي و تحمل فساد و آلودگي در جامعه نمي‏شود؛ بلكه خود عاملي محرك بوده، در حقيقت در اين مفهوم نوعي مبارزه با وضع موجود و نوعي تغيير تاكتيك در مبارزه با دشمن نهفته است.1 براي آشنايي بيشتر با چهره يك منتظر حقيقي به اين روايات توجه كنيد. 1. رسول خدا صلي‏الله‏عليه‏و‏آله فرمود: انتظار فرج بهترين عبادت است. 2. علي‏بن‏حسين عليه‏السلام فرمود:اي اباخالد: خداوند اهل زمان غيبت را ـ كساني كه به امامتش اعتقاد داشته و منتظر ظهورش هستند ـ در آن زمان به منزله مجاهد با شمشير پيش روي رسول‏اللّه‏، قرار داد، اينان مخلص حقيقي و شيعه واقعي و دعوت كنندگان به دين خدا در نهان و آشكارند. 3. علي‏بن‏حسين عليه‏السلام فرمود: كسي كه در عصر غيبت قائم ما، بر ولايت ما ثابت و پايدار باشد، خداوند پاداش هزار شهيد، همچون شهداي بدر و اُحُد را به او اعطا خواهد كرد. 4. امام صادق عليه‏السلام: منتظر امام دوازدهم، همچون كسي است كه پيشاپيش رسول خدا صلي‏الله‏عليه‏و‏آله شمشيرش را كشيده و از او حمايت مي‏كند.2 تعبيراتي كه در اين روايات به چشم مي‏خورد، حاكي از اين است كه انتظار ظهور و انقلاب جهاني حضرت مهدي توأم با مرحله‏اي ويژه از جهاد وسيع و دامنه‏دار است. اين نوع انتظار، آخرين شكل از مبارزه با دشمن است از اين رو كه در اين روايات، به ريخته شدن خون در راه خدا، جنگيدن زير خيمه رسول‏اللّه‏ و حضرت ولي عصر، و بالاترين عبادت تعبير شده؛ ولي اگر آن را به معناي تحريف شده‏اش بگيريم، هر انسان سست ايمان و ضعيفي مي‏توانست در صف منتظران باشد. و حال آنكه سيماي منتظران در قرآن به گونه‏اي ديگر توصيف شده قرآن مي‏فرمايد: «وعد اللّه‏ الذين ءامنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنّهم في الأرض كما استخلف الذين من قبلهم و ليمكّننّ لهم و ليبدّلنهم من بعد خوفهم أمنا...؛ (نور، 55) خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده‏اند و كارهاي شايسته كرده‏اند وعده داده است‏كه حتما آنان را (حكم ران و) جانشين روي زمين قرار دهد؛ همانگونه كه به پيشينيان آنها خلافت روي زمين را بخشيد؛ و دين و آييني را كه براي آنان پسنديده به سودشان مستقر خواهد ساخت و ترسشان را به ايمني و آرامش مبدل مي‏كند...» در روايات آمده كه اين آيه درباره حضرت مهدي نازل شده است.3 آيه فوق مهدي و يارانش را بعنوان كساني كه داراي ايماني مستحكم و عمل صالح هستند، معرفي مي‏كند. با اين تعريف‏ها و توصيف‏هايي كه در قرآن و روايات از شخص منتظر شده، مي‏فهميم كه او فردي داراي ايمان راسخ و استوار است و هرگز از كنار گناه و فساد به راحتي نمي‏گذرد (نور، 55) اكنون به معاني استنباط شده از منتظر در روايات توجه كنيد: 1. صبر و تحمل حزن و اندوهِ دوري از آن وجود مقدس و نازنين، آن عدالت گستر جهان؛ 2. آمادگي و فراهم كردن امكانات به گونه‏اي كه هرگاه از ظهور حضرت آگاهي يافت، فورا بتواند خود را به آن حضرت رساند به ايشان خدمت و فرمانبرداري‏اش كند؛ 3. نااميد نشدن از تحقق ظهور آن حضرت؛ 4. منتظر فرمان جهاد امام عصر براي جنگيدن با دشمنان اسلام و حمايت از دين خدا بودن؛ 5. اقتدا كردن به آن حضرت قبل از ظهور و قيامش با بيزاري جستن از دشمنانش و اظهار مودت و دوستي به امامان شيعه و دوستانشان.4 بنابراين، شخص منتظر داراي چنين حالات و روحياتي است و هرچه زمان فرج و ظهور نزديك‏تر شود، كوشش خود را براي مبارزه با فساد و تباهي و يا حفظ خويشتن از آلودگي با شوق و اشتياق بيشتري دنبال مي‏كند. @elmi_shiraz