ویژه برنامه میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)
🌸🌸🌸
زمان:
زمان دوشنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۰الی ۱۲
مکان:
سالن غدیر دانشکده علوم قرآنی شیراز
🌸🌸🌸
با سخنرانی:
استاد گرانقدر دکتر نعمت الهی و مداحی ذاکر اهل بیت برادر علیرضا صدیقی
🌸🌸🌸
https://eitaa.com/heyatorrasoul
🔷@elmi_shiraz
#اطلاعیه
💥تدریس کتاب الاتقان مخصوص المپیاد و کنکور رشته قرآن و حدیث
✅ برگزاری حدود ۱۶ جلسه، ویژهی مباحث کنکوری و المپیادی کتاب #الاتقان سیوطی که یکی از منابع مهم و امتیازآورِ کنکور و المپیاد محسوب می شود و نیازمند تعلیم و حداقل سه یا چهار بار مرور در فواصل زمانی برای تثبیت تا زمان برگزاری آزمون است.
✅با تدریس:
دانشجوی ارشد قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبایی
دارای رتبه در #المپیاددانشجوییکشوریالهیات
دارای سابقهی تدریس برای دارندگان رتبههای برتر المپیاد
🎙 آفلاین و دو روز در هفته
🌀در طول دوره، امکان پرسش سوال های درسی و گرفتن پاسخ، خارج از زمان کلاس فراهم است.
✅اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
@S_fa_Sa
#کنکور_ارشدودکتری
#الاتقان
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن
🆔@anjomanelmiquran110
ℹ️ کارت ویزیت الکترونیکی
http://zil.ink/anjomanelmiquran
#شرح_حکمت۲۳۷
❣امیرالمومنین علیهالسلام مى فرماید:
✨إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ، وَإِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ، وَإِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الاَْحْرَارِ
💠گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) و پرستش كردند، اين عبادت تاجران است و عدّه اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شكر نعمت ها (و اين كه شايسته عبادت است) پرستيدند. اين عبادت آزادگان است
✍امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه انگيزه هاى عبادت را به صورت بسيار لطيف، زيبا و دقيق بيان فرموده و مردم را به سه گروه تقسيم مى كند. گروه اوّل كسانى هستند كه شوق بهشت و عشق به حور و قصور و مواهب ديگر بهشتى آنها را به سوى عبادت پروردگار دعوت مى كند، گرچه عبادت اينها بر خلاف آنچه بعضى از ناآگاهان پنداشته اند صحيح است; ولى به يقين در حد اعلا نيست، زيرا كارشان شبيه تاجرانى است كه سرمايه اى را به بازار مى برند تا چيز بهتر و بيشتر به دست آورند. گروه دوم كسانى هستند كه ترس از آتش دوزخ و عذاب هاى جانكاه آن، ايشان را وادار به اطاعت و عبادت پروردگار مى كند. گرچه عبادت اين گروه ـ همان گونه كه خواهد آمد ـ نيز صحيح است; ولى در حد اعلى نيست، زيرا كار آنها شبيه غلامانى است كه از ترس تازيانه مولا انجام وظيفه مى كنند. اما گروه سوم كسانى هستند كه سطح فكر و معرفت و اخلاصشان برتر از اين است كه عشق به نعمت هاى بهشتى و وحشت از عذاب هاى دوزخى آنها را به عبادت پروردگار وادارد، بلكه محبت پروردگار و شكر نعمت هاى او و عشق به قرب حق آنها را به عبادت جذب مى كند. اين برترين انگيزه عبادت است و اين عبادت آزادگان است; آزادگان از عشق به جنت و ترس از نار.
#نهج_البلاغه
🔷@elmi_shiraz
📗 #لغتنامه
📌 تفاوت #ریاء و #نفاق
💠 «الَّذينَ هُمْ يُراؤُنَ»
(الماعون: 6)
▫️همان ها که در بجا آوردن عبادات،
ریا کار اند (خودنمایی می کنند)!
✅ یرائُونَ: یَقصُدُونَ الرِّیاءَ بِأعمالِهِم.
❌ چه در «ریاء» و چه در «نفاق»،
درون و بیرون یکی نیست!
🔻ریا آشــکار کردن چیزی اسـت که ندارد، مانند
آنجایی که اخلاص ندارد؛ ولی خود را مخلص
نشان میدهد.
🔻و نفاق، مخفی کردن سوء نیّتی است که دارد!
😟 اعوذ بالله، من شرّ الرّیاء و النّفاق
🔷@elmi_shiraz
#سیاست پژوهی جهان اسلام
🔰 نقشۀ فسلطین اشغالی (اسرائیل)/ مناسب برای نصب در منازل، مساجد، دانشگاه ها، مدارس..
🔹نصب نقشۀ فلسطین و در معرض دید بودن آن، میتواند آثار معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وعلمی ارزشمندی داشته باشد و همچنین تأثیر مهمی در آگاهی و توجه جدی به آیندۀ جهان اسلام و تمدن نوین اسلامی که آزادی قدس نقش مهمی در آن دارد، ایفا کند.
❌به همین منظور توجه شما را به یک مقاله در این رابطه جلب میکنم.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔷@elmi_shiraz
💠وَ قِيلَ لَهُ صِفْ لَنَا الْعَاقِلَ، فَقَالَ (علیه السلام): هُوَ الَّذِي يَضَعُ الشَّيْءَ مَوَاضِعَهُ؛ فَقِيلَ فَصِفْ لَنَا الْجَاهِلَ، فَقَالَ قَدْ فَعَلْتُ.
يعني أن الجاهل هو الذي لا يضع الشيء مواضعه فكأن ترك صفته صفة له إذ كان بخلاف وصف العاقل].
(به امام گفتند، عاقل را به ما بشناسان، پاسخ داد:) خردمند آن است كه هر چيزى را در جاى خود مى نهد. (گفتند پس جاهل را تعريف كن فرمود) با معرّفى خردمند، جاهل را نيز شناساندم.
(سید رضی گوید: يعنى جاهل كسى كه هر چيزى را در جاى خود نمى گذارد، بنا بر اين با ترك معرّفى مجدّد، جاهل را شناساند).
📘#حکمت_۲۳۵
🔷@elmi_shiraz
🔷خلاصه کتاب هفت عادت مردمان موثر :
• عادت اول:
کنشگر باشید. کنشگرایی به این معنا است که همواره به کاری فکر کنید که از دستتان برمیآید و روی آن کنترل دارید. در اینجا نویسنده از دایره نگرانیها و دایره تاثیرگذاری حرف میزند. وقتی نگرانیها را لیست میکنیم، مسالههای زیادی وجود دارند که در کنترل ما نیستند. ما باید مسائلی را شناسایی کنیم که میتوانیم در قبال آنها کاری بکنیم.
• عادت دوم:
پایان هر کاری را قبل از آغاز آن در نظر بگیرید. مراسم خاکسپاری خود را مجسم کنید. ببینید دوست دارید افراد مختلف در مورد شما چه بگویند. حالا به امروز نگاه کنید و ببینید آیا کارهایی که میکنید در راستای آن حرفهاست.
• عادت سوم:
کارهایتان را اولویتبندی کنید. مهمترین چیزها را در اول کار در نظر بگیرید. کارگزار ارزشهایتان باشید و نه کارگزار آن آرزوها و انگیزههای آنی که در هر لحظه دارید.
• عادت چهارم:
برنده-برنده تکنیک نیست، بلکه فلسفه تعاملات انسانی است. این فکر درست نیست که برای بردن شما باید کسی بازنده باشد. بنابراین به کمک کردن به دیگران هم فکر کنید.
• عادت پنجم:
مهمترین اصل در رابطهها این است که اول باید دنبال درککردن باشید و بعد درک شدن.
• عادت ششم:
همواره این اصل را در نظر بگیرید که مجموع از جمع اجزا بزرگتر است. بنابراین همواره دنبال فرصتی برای همکاری و جذب همکار باشید.
• عادت هفتم:
برای تیز کردن اَرّه وقت بگذارید. این عادت دیگر عادتها را ممکن میکند
#راه_کار
🔷@elmi_shiraz
🍃سلامــــــــــــــــــی چو بوی خوش آشنایی🍃
🌺خوشحال و خرسندیم از حضور دانشجویان جدید درجمع دانشکده، وخیر مقدم می گوییم به اعضای جدید کانال...
🔷انجمن علمی دانشکده برای تکمیل اعضای خود هیچ محدودیتی ندارد،پس همه میتواند که عضوی از انجمن باشند.
🔆اما برای بهتر شدن روند کار های علمی ، به دانشجویانی که در حوزه های زیر فعالیت دارند:
🔻طراحی نشریه
🔻فتوشاپ وطراحی عکس نوشته
🔻نویسندگی و ویرایش متن
🔻ایده پرداز علمی
🔻گویندگی
نیاز ضروری دارد، لذا از عزیزان خواهشمندیم درصورت علاقه به همکاری با انجمن علمی به آیدی زیر🔻 پیام دهند:
💠@elmi_mt
❌لازم به ذکر است که هر فعالیتی در انجمن علمی،جز رزومه علمی شمامحسوب می شود.
#نشر_حداکثری
🔷@elmi_shiraz
🔷پيامبر مهربانی می فرمایند:
لِيَنْصُرِ الرَّجُلُ أَخاهُ ظالِما أَوْ مَظْلُوما إِنْ كانَ ظالِما فَيَنْهاهُ فَإِنَّهُ لَهُنُصْرَةٌ وَإِنْ كانَ مَظْلوما فَيَنْصُرُهُ؛
#انسان بايد برادر (دينى) خويش را يارى كند چه ظالم باشد چه مظلوم اگر ظالم باشداو را باز دارد كه اين به منزله يارى كردن اوست و اگر مظلوم باشد ياريش كند.
[نهج الفصاحه، ح ۲۴۲۲]
وای به شما
وای بر عاقبت کار شما
وچه خوش خیالید که کل دنیا برای خدمت به شما آفریده شده، جای تک تک شما در بدترین جایگاه جهنم است و این را خداوند متعال بارها وبارها در آیات مختلف تکرار کرده است، نمونه آن آیه۱۰۳سوره مومنون:
((وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَٰئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فِي جَهَنَّمَ خَالِدُونَ))
آه از اینکه نام شمارا حتی نمی شود انسان گذاشت، که به عاقبت انسان های بد دچار شوید.
🔷مسلمانان ساکت نمی نشینند، این جا دیگر آخر خط است...
برای کودکان و تمام مردم مظلوم فلسطین باهم می خوانیم:
«أَمّن يجيبُ المُضطَرَّ إِذا دَعاهُ و يكشِفُ السّوءَ و يجعَلُكُم خُلفاءَ الأَرضِ أَءِلهٌ مَعاللّهِ قَليلا مَا تَذكّرون»
#اضطرار
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔷@elmi_shiraz
🔴 فرصت استثنایی برای دانشجویان کارشناسیارشد
◀️ کارگاه آموزشی نحوه استفاده از سامانهها و پایگاههای اطلاعاتی ایرانداک
زمان: روز سهشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲
از ساعت ۱۰ تا ۱۲
نحوه برگزاری: مجازی
هزینه ثبتنام: رایگان
موضوع: چگونگی کار با سامانههای مشابهتیاب، ثبت پیشنهادیه (پروپوزال) و سایر سامانههای کاربردی
جهت ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://irandoc.ac.ir/zang
توجه: لینک ورود به کارگاه، دو روز قبل از برگزاری جلسه از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۷۹۲۴۰۰۲۲۶۳ برای کاربرانی که نامنویسی کردهاند، ارسال خواهد شد.
🔷@elmi_shiraz
🔰نشست علمی
🔸نقد درون گفتمانی علم دینی🔸
ارائه کننده:
🔸دکتر علیرضا شجاعی زند، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس؛
ناقدین:
🔹دکتر حسین بستان، دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
🔹دکتر سید محمد تقی موحد ابطحی، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛
🔹دکتر محمد فتحعلی خانی، استادیار پژوهشگاه عضو دانشگاه؛
دبیر علمی:
🔹دکتر هادی موسوی، استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
🗓 شنبه 29 مهرماه ۱۴۰۲، ساعت ۹ تا 11
📍 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سالن حکمت
🌐جلسه مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/rihu/meeting3
🔷@elmi_shiraz