eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
450 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
382 ویدیو
277 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅نرم افزار جامع الاحادیث🔅 نرم افزار جامع الاحادیث همراه، نسخه موبایلی پایگاه اینترنتی جامع الاحادیث است که برای استفاده در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید تهیه شده و به صورت آنلاین و هوشمند از آن پایگاه سرویس می‌گیرد. در این نرم افزار علاوه بر عرضۀ مجموعه روایات موجود در 199 عنوان از مصادر حدیثی شیعه شامل حدود 400 هزار روایت و ترجمه‌ها و شروح نگاشته شده بر آنها، احادیث مرتبط و اطلاعات مربوط به اسناد روایات نیز ارائه شده است. همچنین امکانات متنوع پژوهشی از قبیل جستجوی مناسب، انتخاب و دسته بندی احادیث دلخواه، ایجاد قفسه کتاب، درج نمایه بر احادیث و .... برای کاربران فراهم آمده و کاربران می‌توانند پس از قطع ارتباط با شبکه، به صورت آفلاین از اطلاعات ذخیره شده در نرم افزار همراه خود استفاده نمایند. https://www.noorsoft.org/fa/software/View/73958/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB-121-(%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C) @elmi_shiraz
برگزاري جشنواره هاي مختلف 🌸🌺 🔴جشنواره "مکتب سلیمانی، مکتب پایداری" 🔴اولین جشنواره" پوستر و شعر دانشجویی خون سیاوش" با موضوع " شهدای مدافع حرم و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی" 🔴 فراخوان مسابقه ملی شهدای هسته ای بر قله افتخار ✳️ @elmi_shiraz
مَخزَنُ العِرفان در تفسیر قرآن اثر سیده نصرت بیگم امین اصفهانی (۱۲۷۴ - ۱۳۶۲ش) در تفسیر کامل قرآن به زبان فارسی که به شیوه استدلالی، کلامی و روایی نگاشته شده است. سیده نصرت امین معروف به بانو امین(۱۲۷۴ - ۱۳۶۲ش) در اصفهان، صاحب تفسیر مخزن العرفان، فقیه، عارف و مفسر شیعی معاصر است. او آثار متعددش را با نام بانوی ایرانی منتشر نمود. انگیزه تالیف: نویسنده، علت نگارش و دغدغه خود را چنین بیان می‌کند که مدتی در صدد بوده که تفسیر مختصری بنویسد و از کلمات اهل بیت اقتباس نموده و از بیانات مفسران، استفاده نماید تا شاید به این واسطه در جرگه مفسران و از متدبّران در قرآن محسوب گردد. ویژگی ها: بانو امین در ضمن تفسیر آیات، به مباحث علوم قرآنی از قبیل اعجاز، حروف مقطعه، محکم و متشابه و به‌ندرت به شأن نزول پرداخته است. درباره اعجاز در آیات، تحدّی را بیان و اعجاز قرآن را از جنبه‌های مختلف بررسی میکند. مفسّر در ضمن تفسیر، به مباحث کلامی می‌پردازد و در مباحثی از قبیل اضلال خداوند، عصمت انبیا، جبر و اختیار، نعمت الهی مطالبی ایراد می‌کند. گاهی از نظرات فلاسفه در تفسیر و بیان خود افزوده و از گفتار فلاسفه اسلامی چون صدر المتألهین و بوعلی سینا استفاده کرده است. مفسر، به لغت و اشتقاق و غیر آن هم پرداخته اما نه به دقّت تفاسیری چون مجمع البیان, در توضیح آیات، بیان و شرح لغات بحث کرده است. مفسر مخزن العرفان نیز آیات فقهی و عبادی را تا حد نیاز شرح داده و درباره وظایف انسانها گفتاری را آورده و در صورت لزوم حدیثی را نقل و شرح کرده است. ✳️@elmi_shiraz
https://survey.porsline.ir/s/OcswJ6s#?ref=wh لینک نظر سنجی دومین جلسه از سلسله جلسات کارگاه نرم افزار‌های پژوهشی
📣 معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار می‌کند: 🔹 با عنایت به دعوت ریاست محترم دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر نقیب زید عزه، از حضرت آیت الله رمضانی حفظه الله، جهت بازدید و حضور در دانشگاه، سخنرانی برخط علیهم السلام، در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار می‌گردد؛ 🕙 زمان: چهارشنبه 24‏/10‏/99 از ساعت 10 صبح 🔶 موضوع: «مولفه های دانشجو و استاد تراز انقلاب اسلامی» 🌏 نشاني جلسه: http://82.99.217.99/meet 🌾 حضور پرشور و حداکثری اساتید، کارکنان و دانشجویان در مراسم موجب امتنان است. ✳️ @elmi_shiraz
🔴 کارگاه مطالعه 🔴 ⭕این روش ها رو به کار بگیرید تا این ترم شاهد پیشرفت تحصیلی خود باشید... روش های متفاوت خلاصه نویسی:📝 خلاصه نویسی روش های متفاوتی دارد که ما می‌توانیم بسته به شرایط و متنی که می‌خواهیم خلاصه آن را بنویسیم از یکی از آنها استفاده کنیم. با نقشه کشی ذهنی می‌توان یک کتاب را در یک برگه A4 یا A3 خلاصه کرد و همه آن را نیز به خاطر سپرد… در ادامه با تعدادی از روش های دیگر خلاصه نویسی آشنا می شویم. این روش ها به شما کمک خواهند کرد تا بهتر خلاصه نویسی کنید. ١) روش های خلاصه نویسی ، عوض کردن لحن یکی از معروفترین و پرکاربردترین روش های خلاصه نویسی که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند، تغییر لحن متن مورد نظر است. بارها برای ما پیش آمده که مطلبی را بارها و بارها مطالعه کرده ایم و آنرا یاد نگرفتیم. اما وقتی یکی از دوستان یا همکلاسی هایمان آنرا به زبان خودش برای ما بیان کرده، به راحتی آن را یاد گرفته ایم.  این اتفاق در خلاصه نویسی هم می تواند بیفتد. شما کافیست لحن نوشته را به لحنی تغییر دهید که احساس می کنید آنرا ساده تر و بهتر یاد می گیرید. این کار حتی در بخاطر سپردن و به خصوص بیاد آوردن مطالب هم به ما کمک میکند. وقتی مطلبی را به زبان خودمان بخوانیم مسلما حفظ کردن و یادآوری آن برای ما ساده تر خواهد بود.  ٢) از کلمات هم معنی استفاده کنید ممکن است برخی از ما در هنگام مطالعه به یکسری کلمات برخورد کنیم که نتوانیم آنها را به راحتی یاد بگیریم یا به خاطر بسپاریم. در این مواقع ما به شما پیشنهاد می کنیم که از دیگر کلمات هم معنی با آنها استفاده کنید.  سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که بیاد سپردن و بخاطر آوردن آنها برای شما مشکل نباشد و در این امر به مشکل نخورید. ٣) استفاده از مطالب و نکات مهم و اصلی بارها از اهمیت و تاثیر کلمات کلیدی صحبت کرده ایم. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی را در خلاصه نویسی ایفا می کنند و تاکید کردن بر روی آنها بسیار اهمیت دارد. یکی از کارهایی که در هنگام خلاصه نویسی باید انجام دهیم این است که به دنبال کلمات کلیدی و نکات اصلی در متن اصلی باشیم. فراموش نکنید که خلاصه نویسی نسخه کوتاهتری از متن اصلی است و باید نکات مهم آنرا بیان کند. انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz 
✳شبهه عنوان سئوال : چرا خداوند مي فرمايد : من هر كس را دوست داشته باشم هدايت خواهم كرد؟ پس گناهكاران به خاطر اين كه خدا نخواسته ، هدايت نشده اند ; گناه اين افراد بر عهده كيست ؟ متن پاسخ هدايت داراي پنج مرتبه است: 1ـ هدايت فطري و غريزي؛ هدايت در آيه «50/طه» ناظر به اين معني است. 2ـ هدايت عقلاني؛ كه با بخشيدن «قوه تفكر» به انسان ارزاني شده و در روايات از آن به «رسول باطني» تعبير مي‏شود. 3ـ هدايت بروني؛ كه از طريق «ارسال پيامبران» انجام گرفته و در روايات از آن به «رسول ظاهري» تعبير شده است. 4ـ توفيق و عنايت رحماني؛ كه ويژه بندگان خاص است و در آيه شريفه «و خداوند بر هدايت، هدايت‏يافتگان مي‏افزايد.» (مريم/76)، به اين مرتبه از هدايت اشاره شده است. 5ـ قدرت ايماني ويژه و فوق‏ العاده‏اي؛ كه عصمت را به همراه مي‏آورد. و مقصود از هدايت در آيه (90/انعام) اين مرتبه از هدايت است. از بين اقسام پنج‏گانه هدايت، سه قسم نخست فراگير و عام است و شامل تمام انسانهاي مؤمن و كافر مي‏شود، اما هدايت در مرتبه چهارم و پنجم، نتيجه شايستگي‏ هاي فردي و عمل صالح بوده و تنها به گروه خاصي از بندگان خداوند اختصاص دارد. مرتبه پنجم هدايت كه مرحله عصمت است، ويژه پيامبران و ائمه عليهم‏ السلام و مرتبه چهارم، از آنِ ساير بندگان شايسته خداوند است. ساير آيات قرآني كه ظاهر آنها بسان آيات مورد بحث است و از آنها برمي‏ آيد كه خداوند برخي از بندگان را هدايت و برخي ديگر را گمراه مي‏كند، مربوط به اين مرحله است. در اين آيات مقصود از هدايت، توفيقي افزون‏تر و رهنموني بيشتر و مقصود از «من يشاء»، اراده حكيمانه است. يعني خداوند كساني را كه شايستگي لازم براي بهره‏ برداري از هدايت مرحله چهارم را نيافته‏اند، بر شايستگي آنها افزوده و آنها را رهنمون مي‏شود. مفهوم ضلالت «و يضلّ من يشاء» كه در مقابل هدايت است، به همين صورت است؛ خداوند كساني را از هدايت مرحله چهارم محروم مي‏كند كه در خود شايستگي لازم براي بهره‏ برداري از توفيق و عنايت ويژه الهي فراهم نساخته‏اند. پس معناي حقيقي «يضلّ» گمراهي نيست، بلكه به معناي محروم ساختن از مرتبه‏اي از هدايت است كه نتيجه اين محروميت گمراهي از هدايت مرحله چهارم است. محروميتي كه به انتخاب خود شخص بوده و در حقيقت كيفر انتخاب نارواي خود او به حساب مي‏آيد. و اين خود شخص است كه زمينه گمراهي را فراهم كرده و باعث مي‏شود كه خداوند او را از هدايت کند. انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (ویژه همکاران ، اساتید، دانشجویان و خان
مهلت ثبت نام تا ٣٠ دی ماه دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشکده که برای این آزمون ثبت نام کرده اند لطفا نام و نام خانوادگي خود را به آیدی زیر ارسال كنند . @elmi_ad