eitaa logo
سواد رسانه‌ای با اساتید مشهد
12هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
193 فایل
فرزندان خود را از غرق شدن در فضای مجازی نجات دهید .
مشاهده در ایتا
دانلود
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | تحلیلی بر عکس‌العمل بازی‌ها 👤استاد عبدالمجید تناور
📢 (ESRA): 🔷 یكی از مهم‌ترین دلایل گرایش شدید افراد به دنیای مجازی این است كه فرد در برخورد با این دنیای نامحدود و جدید، می‌تواند مفاهیمی چون شجاعت، ترس، لذت، سرعت، قدرت، مدیریت و امثال آن‌ها را تجربه نماید. تجربه چنین مفاهیمی در دنیای واقعی و در زمانی بسیار کوتاه، تقریباً غیر ممكن و محال می‌باشد. بنابراین روز به‌ روز به تعداد افراد مخاطب بازی‌های رایانه‌ای افزوده می‌شود و این در حالی است كه تنوع سنی علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای نیز گسترش می‌یابد. بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند تأثیرات ویژه‌ای را بر ‌مخاطبین خود داشته باشند. برای نمونه در یك بازی خشن، بازیكن ممكن است روزها و ماه‌های متمادی نقش خاصی را در بازی به عهده گرفته و با همزاد‌پنداری، نقش خود را در داستان بازی ببیند و با فهم کامل آن، كاملاً تحت تاثیر آن قرار گیرد. بدین‌ترتیب، تأثیرات ناشی از بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند چندین برابر یك فیلم در كاربر ایجاد واكنش نماید. 🔷 با توجه به وجود صحنه‌های غیر‌اخلاقی، خشن، دلهره‌آور و‌ از این قبیل، در بسیاری از بازی‌ها و همچنین نگرانی‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده‌ها و مسؤولین فرهنگی كشورهای مختلف، كشورها را به تدوین نظام‌ ویژه‌ای برای رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای وادار كرده است. با تدوین این نظام و داشتن كنترل‌‌های لازم و ارایه اطلاعات دقیق به خانواده‌ها، می‌توان از صدمات جبران‌ناپذیری كه گروه سنی اصلی مخاطب این گونه بازی‌ها یعنی كودكان و نوجوانان را تهدید می‌كنند، جلوگیری به عمل آورد. 🔷 بنابراین تدوین نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای، به‌طوری كه مبتنی بر قوانین و باورهای فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی كشورهای اسلامی باشد، امری بسیار ضروری است. بدین ترتیب سیستم رده‌بندی نوینی به نام «ESRA» (نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای) را راه‌اندازی شد. ESRA مخفف Entertainment Software Rating Associationبوده و این نظام، كلیه بازی‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاع‌رسانی صحیحی به جامعه کشورهای اسلامی انجام می‌دهد. 🔷پس از تشکیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران، همواره «فرهنگ استفاده مطلوب از بازی‌های رایانه‌ای» به‌عنوان یک هدف اساسی و مهم تعیین شد. 🔷 رده‌های سنی ESRA: گروه‌های سنی تعیین شده در ESRA بر اساس خصوصیات جسمی- حرکتی، خصوصیات عقلی- ذهنی، خصوصیات عاطفی و بالاخره خصوصیات اجتماعی شکل‌گرفته‌اند. گروه‌های سنی ESRA، شامل 5 گروه اصلی است که شامل: •رده 3+: 3 سالگی و بالاتر •رده 7+: 7 سالگی و بالاتر •رده 12+: 12 سالگی و بالاتر •رده 15+: 15 سالگی و بالاتر •رده 18+: 18 سالگی و بالاتر 📝 منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای
چطور تبلیغات موبایل و تلفن ثابت را قطع کنیم؟ 🔸 یکی از معضلاتی که خیلی از ما با آن روبرو شدیم، تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی است که تلفن ثابت یا تلفن همراه ما را مشغول کرده و خیلی اوقات در زمان نامناسب این اتفاق می‌ا‌فتد. 🔸 برای جلوگیری از بروز چنین مواردی و یا مسدود سازی تماس‌های تبلیغاتی چند راه وجود دارد اما باید بدانید این راه‌حل‌ها صد در صدی نیست و تا جایی جلوی برقراری تماس را می‌گیرد. 💻 گزارش کامل را اینجا بخوانید @TebyanOnline
هشدار سازمان ملل درباره استفاده مخرب از «جعل عمیق» 🔹 مشاور هوش مصنوعی در سازمان ملل متحد درباره استفاده مخرب از فناوری جدید جعل عمیق (دیپ فیک) که در آن، هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر غیر واقعی اما بسیار نزدیک به واقعیت تولید کند، هشدار داد و گفت که سیاستگذاران باید برای محافظت از مردم بیشتر تلاش کنند. 🔹برخی تصاویر جعل عمیق شده تاکنون چندین بار خبرساز و فراگیر شده‌اند، مانند ویدیویی که نشان می‌داد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به کشورش می‌گوید تسلیم روسیه شوند یا کلیپی از ایلان ماسک که برای تبلیغ سرمایه‌گذاری و البته برای کلاهبرداری بود. 🔹اما فقط افراد مشهور در معرض خطر نیستند. شهروندان عادی نیز می‌توانند تحت تأثیر این فناوری قرار گیرند.
ترفند: اسکرین‌شات در آیفون ۱۳ و ۱۴ بدون نیاز به دکمه ۱- وارد Settings شوید ۲- به قسمت Accessibility بروید ۳- گزینه Touch را بزنید ۴- به قسمت Back Tap بروید ۵- گزینه Screenshot را روی دو یا سه بار ضربه‌زدن (double or triple) قرار دهید ۶- روی پشت آیفون خود (دو یا سه بار) ضربه بزنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 با این تکنیک دیگر نگران گم شدن گوشی‌ خود نباشید عضویت در کانال دانش سایبری👇👇👇 https://eitaa.com/daneshe_cyber
11.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🆘 کودک ۱۱ ساله در مشهد، با غفلت خانواده، ۵۹ میلیون تومان را صرف بازی‌های اینترنتی کرد.🤨😯 عضویت در کانال دانش سایبری👇👇👇 https://eitaa.com/daneshe_cyber
🔥 بازی های آنلاین چه تهدیدات و آسیب هایی به همراه دارد؟ 🚨تهدیدات مالی و اطلاعاتی: 1- خرید اعتبار مجازی برای ارتقای امکانات و تجهیزات بازی 💢نمونه واقعی: بر اساس پرونده جرائم سایبری در پلیس فتا هرمزگان، نوجوانی برای خریدهای درون برنامه ای بازی آنلاین به علت تحریم آی پی ایران و نیاز به گیفت کارت برای پرداخت هزینه ، اقدام به ارسال اطلاعات حساب کاربری به شخص واسطه می کند تا توسط او عملیات افزایش اعتبار برای ارتقای قابلیت ها و تجهیزات جنگی انجام شود. بنابراین این نوجوان از طریق گوشی موبایل و شناسه های کارت بانکی مادر طی 29 مرحله اقدام به پرداخت 15 میلیون تومان به صورت اینترنتی به شخص عامل نموده و برای احراز هویت ، کپی مدارک هویتی مادر و پدر را ارسال،سپس پیامک رمزهای دوم پویا و تراکنش ها را پاک می کند. 2- حمایت مالی از پخش زنده بازی های آنلاین 💢نمونه واقعی: بر اساس پرونده جرائم سایبری، نوجوانی برای حمایت از بازی های پخش زنده در آپارات به واسطه درگاه های ویژه حمایت مالی و از طریق پرداخت یارها اقدام به واریز مبالغ در مجموع 31 میلیون تومان به کارت بانکی 8 گیمر موسوم به استریمرها کرده است. حتی شخص مذکور برای خرید گیف کارت های پلی استیشن جهت ارسال به گیمرها حدود 2 میلیون تومان برداشت می نماید و پیامک های رمز دوم پویا و تراکنش ها را پاک می کند. 3- خرید و فروش اکانت بازی و کلاهبرداری ها مرتبط عضویت در کانال دانش سایبری👇👇👇 https://eitaa.com/daneshe_cyber
🔵 نکات مهم در دانلود اپلیکیشن ها و بازی های اندروید 📍دانلود برنامه ها از منابع معتبر همچون بازار ، گوگل پلی و ... 📍ترجیحاً برنامه های دارای تعداد نصب بالا را انتخاب کنید 📍توجه ویژه به رده سنی برنامه ها به خصوص در زمینه انتخاب بازی مناسب برای کودکان 📍بررسی نظرات سایر افراد نیز می تواند در انتخاب برنامه مناسب به شما کمک زیادی نماید عضویت در کانال دانش سایبری👇👇👇 https://eitaa.com/daneshe_cyber
💬 | شیوه‌های اقناعی عملیات روانی 1️⃣تحریک 2️⃣اهریمن سازی 3️⃣القای ترس 4️⃣القای یأس 5️⃣برچسب زدن 6️⃣تمسخر، توهین و تحقیر 7️⃣شدت و اغراق 8️⃣برجسته سازی 9️⃣لبه پرتگاه 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی