YEKNET.IR -Taheri-Shab 05 Moharam1397-0010.mp3
5.01M
🔳 #شور احساسی #اربعین
🌴آرزوی زائرای اربعینه
🌴پیاده روی شروع شه از مدینه
🎤 #حسین_طاهری
@emame3vom
👌 #دانلـودویــژه
.
#نوحه #حضرت_زهرا سلام الله علیها
@emame3vom
مرو ای مهربان.جوان قد کمان
ببین بی یاورم. کنار من بمان
بیا بارفتنت
قرارم را مبر
تورا جان علی
مرو ای همسفر
مرو یا فاطمه
خودم دیدم تورا.شدی نقش زمین
چه خاکی بر سرم .شده زهرا ببین
پس از تو میشود
سلام َم بی جواب
امیرالمومنین
شده خانه خراب
مرو یا فاطمه
همه هیزم به دست.به کوچه آمدند
چهل تایی تورا.به پیش من زدند
حلالم می کنی؟
دو دستم بسته بود
خودم دیدم شده
همه صورت کبود
مرو یافاطمه
#قاسم_نعمتی
#فاطمیه شب آخر مجالس روضه
مشابه سبک زیر خوانده میشود 👇👇
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 #واحد احساسی #اربعین
🌴قدم قدم با یه علم
🌴ایشالله اربعین میام سمت حرم
🎤 #سیب_سرخی
👌 #دانلـودویــژه
@emame3vom
📚📚
#مهدوی #مهدویت
#دانشنامه_مهدویت
☪ وقت ظهور
📖 در فرهنگ «مهدويّت» يکي از موضوعات مهم و مورد توجّه، مسأله «وقت ظهور» است؛ به گونهاي که حتي سالها قبل از ولادت حضرت مهدي عج درباره آن از معصومين ع پرسش ميشد. [1] .
ائمه معصومين ع نيز همواره مسائل مربوط به حضرت مهدي ع - به ويژه زمان ظهور آن حضرت - را از اسرار الهي دانسته و وقتگذاران را تکذيب کردهاند. 🌸
🗞 با سيري کوتاه در بوستان کلام الهي و بيانات نوراني ائمه اطهار ع درباره وقت ظهور، به مطالب ذيل بر خواهيم خورد:
📕 1. علم و آگاهي از زمان دقيق ظهور، تنها به خداوند متعال اختصاص دارد.
⏰ 2. همواره معصومين ع مردم را از تعيين وقت و وقتگذاري درباره ظهور حضرت مهدي ع، برحذر داشته و وقتگذاران را تکذيب کردهاند. ⌛️
📒 3. روايات فراواني رخداد ظهور را ناگهاني دانسته و احاديث ديگري اصلاح امر فرج را يک شَبِه ذکر کرده است (البته اين نيز با تعيين وقت ظهور منافات دارد).
🗂 4. اگر چه پنهان بودن زمان ظهور از اسرار الهي است و حکمت الهي اقتضا نموده اين وقت نزد مردم مجهول و مکتوم باشد؛ ولي در بعضي روايات به پارهاي از حکمتهاي آن، اشاره شده و تا حدودي محدوده زماني آن معين گشته است.
📙 5. با مراجعه به کلام نوراني معصومين ع ميتوان چگونگي آگاه شدن حضرت مهدي عج از هنگام ظهور را به راحتي دريافت.
📒 از رواياتي که علم به زمان ظهور را ويژه خداوند دانسته، ميتوان به موارد ذيل اشاره کرد:
📂 در روايت مشهوري آمده است: «وقتي دعبل، شاعر بلند آوازه شيعي، در محضر امام رضا ع در ضمن قصيدهاي، سخن از ظهور و قيام حضرت مهدي ع بر زبان جاري ساخت؛ آن حضرت در حالي که سرشک از ديدگانش جاري بود، رو به دعبل کرد و فرمود: اي خزاعي! همانا روح القدس بر زبانت اين دو بيت را جاري ساخت. آيا ميداني اين امام کيست؟ و چه زماني قيام ميکند؟
آن گاه خود آن حضرت به معرفي امام مهدي ع پرداخت. سپس درباره زمان ظهورش چنين فرمود: اما اينکه «چه زماني ظهور خواهد کرد»، اين خبر دادن از وقت است. پدرم از پدرش و ايشان از پدرانش از رسول گرامي ص نقل کردهاند که وقتي از آن حضرت سؤال شد: اي رسول خدا! چه زماني قائم از ذريه شما ظهور ميکند؟ آن حضرت فرمود: مثل او مانند قيامت است که [خداوند درباره زمان وقوع آن چنين] فرمود: هيچ کس جز او به هنگامش آن را آشکار نميسازد. اين امر بر [اهل] آسمانها و زمين دشوار است، جز به صورت ناگهاني به سراغ شما نميآيد». [2] . [3] .
🌿 از آنجايي که آن حضرت، مخفي بودن زمان ظهور را همانند زمان قيامت و رستاخيز قلمداد فرموده است؛ ميتوان نتيجه گرفته که: با مخفي بودن قيامت، يک نوع آزادي عمل براي همگان پيدا ميشود و از سوي ديگر چون وقت آن به طور دقيق معلوم نيست و در هر زمان محتمل است، نتيجهاش حالت آماده باش دائمي است. درباره قيام حضرت مهدي ع نيز اگر تاريخ تعيين ميشد و زمان ظهور دور بود، همه در غفلت و غرور و بيخبري فرو ميرفتند و اگر زمانش نزديک بود، ممکن بود آزادي عمل را از دست بدهند و اعمالشان جنبه اضطراري پيدا کند.
همان گونه که علم به زمان قيامت فقط در اختيار خداوند است، علم به زمان ظهور حضرت مهدی ع نيز در عهده خداوند است. در احاديث فراواني از ظهور حضرت مهدی ع در کنار قيامت ياد شده است؛ از اين رو، برخي از ويژگيهاي آن همانند رستاخيز است.
خداوند در ادامه آيه ياد شده، علم به قيامت را حتّي از پيامبر خود منتفي ساخته است: «از تو ميپرسند، چنان که گويا تو از چون و چند آن آگاهي، بگو همانا علم آن نزد خداوند است».
☘ از اينجا ميتوان نتيجه گرفت که حتي پيامبر ص نيز به زمان دقيق ظهور حضرت مهديعليه السلام آگاه نيست و اينکه عدهاي به خود جرأت ميدهند و به راحتي وقت ظهور را تعيين ميکنند، جاي بسي تأمل است!! 🍁
🌴 نه تنها اين سؤال از اولين معصوم پرسيده شد و ايشان اين گونه جواب فرمود که علم به زمان ظهور نزد خداوند است؛ بلکه وقتي از آخرين معصوم نيز چنين پرسشي شد، آن حضرت در ضمن توقيعي اين سان جواب داد: «و اما ظهور فرج همانا در اختيار خداوند متعال است و وقتگذاران دروغ گفتند». [4] . 🌼
💐 آن حضرت در آخرين توقيع به سفير چهارم خود، ظهور را تنها در اراده و اختيار خداوند دانسته، ميفرمايد: «و ظهوري نخواهد بود مگر آن گاه که خداوند تبارک و تعالي اجازت فرمايد». [5]
👇👇 ادامه
👆👆👆 ادامه
🌸 پس زمان آغاز ظهور، يکي از اسرار الهي است و انديشه و فکر بشر از رسيدن به آن، سخت کوتاه و ناتوان است.
همان گونه که بيان شد در روايات فراواني از ظهور آن حضرت به عنوان حادثهاي ناگهاني ياد شده و واضح است ناگهاني بودن آن، با تعيين قبلي وقت منافات دارد؛ چرا که وقتي براي امري زمان مشخص شد، ديگر دفعي و ناگهاني بودن آن معنا نخواهد داشت. به طور مسلم کساني که تعيين وقت ميکنند، سخنشان خلاف اين گروه روايات است.
🌷 پارهاي از اين روايات را اين گونه ميتوان دسته بندي کرد:
📖 الف . اصلاح شدنامرظهور دريک شب
امام علي ع ميفرمايد: پیامبر ص فرمود: مهدي از ما اهل بيت است که خداوند امر [فرج] او را در يک شب اصلاح ميفرمايد». 6
🌸 امام باقر العلوم ع نيز اين معنا را اين گونه بيان کرده است: «خداوند امر [فرج] او را در يک شب اصلاح میکند». [7] .
☄ ب . آمدن همانند شهاب فروزان
✨ امام باقر العلوم ع پس از بيان غيبت حضرت مهدي ع فرمود: «او همانند شهابي شعلهور ظاهر خواهد شد». [8]
🌈 پيامبر ص نيز در اين باره ميفرمايد: «در آن هنگام همچون شهابي فروزان خواهد آمد». [9] .
💫 روشن است که کلام معصومين ع گزاف نيست و تشبيهات ايشان بدون حساب نبوده است. از سوي ديگر، «فرا رسيدن همچون شهاب» سخن از ناگهاني بودن، بدون پيشبيني قبلي، غافلگيرانه و سريع بودن آن ميباشد.
☀️ البته در برخي روايات به صورت محدود زمانهايي براي رخداد اين حادثه بزرگ ذکر شده است.
🌻 اين گونه روايات به چند دسته تقسيم ميشود.
✏️ يک. رواياتي که «جمعه» را به عنوان روز ظهور معرفي کرده است:
🔖 امام صادق ع ميفرمايد: «قائم ما اهلبيت در روز جمعه ظهور خواهد کرد». [10] .
📗 دو. رواياتي که روز ظهور را مصادف با روز عاشورا ذکر کرده است:
📙 امام باقر العلوم ع ضمن بياناتي درباره روز عاشورا فرمود: «... و اين روز (عاشورا) روزي است که در آن قائم قيام خواهد کرد». [11] .
📒 سه. رواياتي که ظهور حضرت مهدي ع را در سال فرد ذکر کرده است: ( عدد فرد یکان سال )
🔆 امام صادق ع ميفرمايد: «قائم ظهور نميکند مگر در سال فرد». [12] . 🔆
♻️ چهار. برخي روايات نيز روز ظهور را شنبه ذکر کرده است:
🔰 امام باقر العلوم ع فرمود: «قائم در روز شنبه که روز عاشورا است خروجميکند». [13] .
✅ اگرچه قرائنی چند بر ظهور حضرت مهدي عج در روز جمعه وجود دارد؛ ولي اين روايت و امثال آن را ميتوان به اين صورت توجيه کرد که اولين روز ظهور جمعه است و از آنجايي که قيام و خروج آن حضرت پس از ظهور است، قيام و خروج آن حضرت در روز شنبه اتفاق خواهد افتاد.
🔶 بعضی روایات هم به وقوع ظهور در روز نوروز اشاره دارند .
⌛️ اطلاع حضرت مهدي از وقت ظهور
🔷 حال اين پرسش پيش ميآيد که اگر خود حضرت مهدي عج، از زمان دقيق ظهورآگاهيندارد، پس چگونه درآستانه ظهور از وقت آن آگاه خواهد شد؟
🔴 در اين بخش نيز روايات فراواني ذکر شده که راههاي حصول علم حضرت به زمان ظهور را بيان کرده است؛ مانند:
♥️ يک. آگاه شدن از طريق الهام ؛
🔺 بدون شک معصومین ع مورد الهام خداوند قرار ميگيرند و اگر چه وحي به صورت رسمي با رحلت پيامبر ص پايان گرفت؛ ولي در موارد فراواني به اهل بيت ع الهاماتي ميشده و خواهد شد. برخي روايات چگونگي آگاه شدن حضرت مهديع از زمان ظهور را از طريق الهام ذکر کرده است.
امام صادق ع ذيل آيه شريفه «فَاِذا نُقِرَ فِي النَّاقُور»، فرمود: «به درستي که از ما امامي پنهان است و چون خداي تعالي بخواهد او را ظاهر سازد، نکتهاي در قلبش ايجاد ميکند، پس او ظاهر شود و به دستور خداي تعالي قيام نمايد». [14] . 🔸
✅ دو. آگاه شدن از طريق برافراشته شدن پرچم قيام ؛
🏴 در رواياتي چند اشاره شده که وقتي ظهور آن حضرت نزديک شد و زمان قيام فرا رسيد، پرچمي که آن حضرت هنگام ظهور در دست خواهد داشت، به اذن و اراده الهي برافراشته شده، امام را به فرمان قيام آگاه خواهد کرد. [15] .
🗡سه. آگاه شدن از طريق بيرون آمدن شمشير آن حضرت از غلاف
رسول خدا ص فرمود: «براي او شمشيري است در غلاف، پس هنگامي که وقت ظهورش فرا رسيد، آن شمشير از غلافش خارج ميشود. خداوند آن شمشير را به سخن در ميآورد و شمشير به حضرتش ميگويد: اي ولي خدا! خارج شو که ديگر نشستن در مقابل [ستم] دشمنان خدا جايز نيست. پس او ظهور میکند». [16] .
📝 در پايان گفتني است که مخفي بودن زمان ظهور حضرت مهديع داراي حکمتهاي فراواني است؛ از جمله:
📙 1. زنده نگه داشتن روح اميد و انتظار در جامعه در طول غيبت حضرت مهدي عليه السلام؛
📗 2. معنا پيدا کردن امتحان شيعيان در عصر غيبت؛
📙 3. غافلگير کردن مخالفان و دشمنان.
از آنجايي که يکي از دلايل غيبت حضرت مهديعليه السلام تلاش دشمنان براي نابودي آن حضرت بود؛ از اين رو روشن بودن زمان
👇👇👇 ادامه
👆👆👆 ادامه
زمان ظهور، دشمنان را براي از بين بردن و مقابله با آن حضرت آماده ميسازد؛ در حالي که نامعلوم بودن و ناگهاني بودن زمان ظهور، باعث غافلگيري دشمنان خواهد شد. ✨✨✨
📝 پی نوشت ها:
[1] الکافي، ج 1، ص 368، ح 2. [2] اعراف، 187.
[3] عيون اخبار الرضاعليه السلام، ج 2، ص 266؛ کمال الدين و تمام النعمة، ج 2، ص 372.
[4] کتاب الغيبة، ص 291.
[5] الخرايج والجرايح، ج 3، ص 1128؛ کتاب الغيبة، ص 395.
[6] کمالالدين، ج 1، ص 152.
[7] الغيبة، ص 163.
[8] کتاب الغيبة، ص 159؛ کمالالدين، ج 1، ص 324.
[9] کمالالدين، ج 1، ص 287.
[10] الخصال، ح 2، ص 394.
[11] تهذيب الاحکام، ج 4، ص 300.
[12] کتاب الغيبة، ص 453؛ روضةالواعظين، ص 263؛ اعلام الوري، ص 459.
[13] تهذيب الاحکام، ج 4، ص 333؛ کمالالدين، ج 2، ص 653.
[14] الکافي، ج 1، ص 343؛ کتاب الغيبة، ص 164؛ رجال کشي، ص 192.
[15] ر.ک: کمالالدين، ج 1، ص 155؛ الخرائج والجرائح، ح 2، ص 550، کفايةالاثر، ص 266.
[16] کمالالدين، ج 1، ص 155.
.
امام حسین ع
📚📚📚 #مهدوی #مهدویت 📖 ادامه مبحث توالی انبیا و اوصیا و خالی نبودن زمین از حجت خدا ... 📝 امام
ادامه 👆
👆👆👆 ادامه
... از آن است که به داشتن وجه وصف شود، ولی معنای آیه این است که هر چیزی نابود شود جز دین او ، و ما آن وجهی هستیم که از طریق آن به نزد خدای تعالی در آیند و پیوسته در میان بندگان خدا کسی هست که بدو «روبة» است .
گفتم: روبة چیست؟
فرمود: حاجت و آنگاه که در آنها حاجتی نباشد ما را از میان آنها برداشته و هر چه که خواهد انجام دهد. 🌸
📓 ضریس از امام صادق ع در تفسیر قول خدای تعالی: «کُلُّ شَیْءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ» روایت کند که فرمود: ما آن وجهی هستیم که از آن بنزد خدای تعالی درآیند. 📘
⚠️ مهم ؛ جعفر بن سماعه از امام صادق علیه السّلام روایت کند که فرمود: جبرئیل برای پیامبر ص از آسمان صحیفهای آورد که خدای تعالی کتابی بمانند آن از آسمان نیاورده و نخواهد آورد، آن رساله مختوم ( مهر شده ) به مهرهایی طلایی بود و بدو گفت: ای محمّد! این وصیّت تو برای نجیب از خاندانت میباشد .
پیامبر ص گفت: ای جبرئیل! نجیب از خاندان من کیست؟
جبرئیل گفت: علیّ بن أبی طالب، بدو فرمان بده که چون از دنیا رفتی یک مهر از آن بردارد و بدان عمل کند .
چون رسول خدا ص درگذشت علیّ علیه السّلام مهر از آن برداشت و بدانچه در آن بود عمل کرد و از آن فراتر نرفت، سپس آن صحیفه را به حسن بن علیّ ع تسلیم نمود، او نیز یک مهر از آن برداشت و بدان چه در آن بود عمل کرد و از آن فراتر نرفت، سپس آن را به حسین بن علیّ ع تسلیم نمود، او نیز مهری از آن برداشت و دید در آن نوشته است: جمعی را برای شهادت همراه خود ببر که با تو شهید خواهند شد و خود را به خدای تعالی بفروش .
او نیز بدان عمل کرد و از آن فراتر نرفت، سپس آن را به مردی پس از خود داد، او نیز مهری از آن برداشت و دید در آن نوشته است: سر به زیر انداز و خاموش باش و در منزل خود بنشین و به عبادت پروردگارت بپرداز تا مرگ فرا رسد .
سپس او آن را به مردی پس از خود داد و او نیز مهری از آن برداشت و دید در آن نوشته است: برای مردم حدیث بگو و فتوا بده و علم پدرانت را منتشر کن. پس او نیز بدان عمل کرد و از آن فراتر نرفت .
سپس آن صحیفه را به مردی پس از خود داد و او نیز مهری از آن برداشت و دید در آن نوشته است : به مردم حدیث کن و فتوی بده و پدرت را تصدیق کن و از هیچ کس جز خدا نترس که تو در حرز و ضمانت خدای تعالی هستی .
پس مأمور به تسلیم آن شد و به وصیّ پس از خود داد و او نیز آن را به وصیّ پس از خود میدهد و این تا روز [قیام مهدی] و قیامت ادامه مییابد. 🔆
✅ محمّد بن مسلم از امام صادق ع روایت کند که فرمود: حجّت، پیش از خلق و همراه خلق و پس از خلق است.
📒 حمزة بن حمران از امام صادق ع روایت کند که فرمود: اگر در زمین جز دو کس نباشد یکی از آن دو حجّت است و اگر یکی از آن دو درگذرد، آن که حجّت است باقی میماند.
📕 یزید کناسیّ از امام باقر علیه السّلام روایت کند که فرمود: ای ابا خالد! زمین حتّی یک روز بدون آنکه حجّت خدا بر مردم در آن باشد باقی نمیماند و از زمانی که خدای تعالی آدم علیه السّلام را آفرید و او را در زمین ساکن ساخت چنین بوده است. 🌼
💐 خداش بصری گوید: شخصی از امام صادق ع پرسش کرد که آیا زمین ساعتی از امام خالی میماند؟
فرمود: زمین خالی از حقّ نمیماند. ☘
🌷 عبد اللَّه بن ابی یعفور گوید از امام صادق علیه السّلام پرسیدم: آیا زمین بدون امام وانهاده میشود؟
فرمود: خیر .
گفتم: آیا ممکن است که در یک زمان دو امام باشند؟
فرمود: خیر مگر آنکه یکی از آن دو خاموش باشد. 🌻
🌺 ابو بصیر از امام صادق ع روایت کند که فرمود: خداوند جلیلتر و بزرگتر از آن است که زمین را بدون امامی عادل رها کند. 🌸
🌾 زید بن ارقم روایت کند که رسول الله ص فرمود: من در میان شما دو شیء نفیس و گرانبها را بجا میگذارم که آن دو کتاب خدا و عترتم- اهل بیتم- میباشد و آن دو از یکدیگر جدا نشوند تا آنکه در حوض کوثر بر من وارد شوند.
🔆
✳️ عامر بن واثله از زید بن ارقم روایت کند که چون رسول خدا ص ازحجّة الوداع برگشت در غدیر خمّ فرود آمد، سپس دستور داد زیر چند درخت بزرگ را رفتند و فرمود: گویا مرا دعوت کردند و من نیز اجابت نمودم، من در میان شما دو شیء نفیس بر جای میگذارم ..
👇👇👇👇 ادامه 👇👇👇
امام حسین ع
ادامه 👆 👆👆👆 ادامه ... از آن است که به داشتن وجه وصف شود، ولی معنای آیه این است که هر چیزی نابود ش
.
👆👆 ادامه 👆👆👆
.... که یکی از آن دو از دیگری بزرگتر است: کتاب خدا و عترتم اهل بیتم بنگرید چگونه آن دو را جانشین من میسازید. و آن دو از یکدیگر جدا نشوند تا آنکه در حوض کوثر بر من در آیند.
سپس فرمود: خداوند مولای من و مولای هر مؤمنی است، آنگاه دست علیّ بن أبیطالب ع را گرفت و فرمود: هر که من مولای اویم این شخص مولای اوست، بار خدایا دوستش را دوست بدار و دشمنش را دشمن دار.
راوی گوید: به زید بن ارقم گفتم: آیا تو خود این کلام را از رسول خدا ص شنیدی؟
او گفت: همه کسانی که زیر آن درختها بودند او را دیدند و با گوشهای خود این کلمات را شنیدند. 🍃
🌸 ابو سعید خدریّ از پیامبر ص روایت کند که فرمود: نزدیک است که مرا دعوت کنند و اجابت کنم و من در میان شما دو شیء نفیس باقی میگذارم کتاب خدای تعالی و عترتم، کتاب خدا رشتهای است که بین آسمان و زمین کشیده شده است و عترتم که همان اهل بیت من است و خدای لطیف به من خبر داده است که بین آن دو جدایی نباشد تا آن که در سر حوض کوثر بر من وارد شوند، بنگرید چگونه آن دو را جانشین من میسازید؟
🌺 ابو سعید گوید رسول خدا ص فرمود: من در بین شما چیزی را باقی میگذارم که اگر به آن متمسّک شوید گمراه نخواهید شد: کتاب خدای تعالی که رشتهای است که بین آسمان و زمین کشیده شده است و عترتم که همان اهل بیت من است و آن دو از یک دیگر جدا نشوند تا آنکه در سر حوض کوثر بر من در آیند. 🌻
🌻 حارث همدانیّ از علیّ بن ابیطالب ع روایت کند که رسول الله ص فرمود:
من مردی قبض شدهام و زود باشد که مرا بخوانند و اجابت کنم من در میان شما دو شیء نفیس باقی گذاشتم که یکی از دیگری افضل است: کتاب خدا و عترتم اهل بیتم و آن دو از یکدیگر جدا نشوند تا در سر حوض کوثر بر من وارد شوند. 🌿
🌷 عطیّه عوفی از ابو سعید خدری روایت کند که رسول خدا ص فرمود:
من دو امر را در بین شما میگذارم که یکی درازتر از دیگری است، کتاب خدا که رشتهای است که از آسمان تا زمین کشیده شده و طرف آن به دست خداست، و دیگر عترتم، آگاه باشید که آن دو از یکدگر جدا نشوند تا آن که در سر حوض کوثر بر من وارد شوند .
راوی گوید به ابو سعید گفتم: عترت او چه کسانی هستند؟
گفت: اهل بیت او . ✨✨
🌈 زید بن ثابت گوید رسول الله فرمود: من دو شیء نفیس در میان شما باقی میگذارم: کتاب خدای تعالی و عترتم اهل بیتم آگاه باشید که آن دو جانشینان پس از منند و آن دو از یک دگر جدا نشوند تا آنکه در سر حوض کوثر بر من وارد شوند. 💫
🌻 عمرو بن ابی المقدام از امام صادق و او از امام باقر ع روایت کند که فرمود: نزد جابر بن عبد اللَّه آمدم و گفتم: از حجّة الوداع مرا خبر ده .
او حدیثی طولانی ذکر کرد و سپس گفت: رسول خدا ص فرمود: من چیزی را در بین شما باقی گذارم که اگر بدان متمسّک شوید هرگز گمراه نشوید کتاب خدا و عترتم اهل بیتم سپس سه مرتبه فرمود: بار خدایا گواه باش.
🌺 زید بن ارقم گوید: رسول خدا ص فرمود: من در بین شما چیزی را باقی میگذارم که اگر بدان متمسّک شوید هرگز گمراه نگردید کتاب خدا و عترتم اهل بیتم و آن دو از یک دیگر جدا نشوند تا آنکه در حوض کوثر بر من وارد شوند.
ادامه دارد ان شاءالله ...
📖 اکمال الدین و اتمام النعمه
╔═ 🌾 ☀️════⚘ 🌸═╗
🆔 @emame3vom
╚═ 🌺⚘════ 💝🌼 ═╝
.
لباس مشکی ما را به دستمان بدهید
به ما حسینیه ی گریه را نشان بدهید
مرا که راهی بزم عزای اربابم
برای زود رسیدن کمی توان بدهید
اگر خدای نکرده در آخر خطم
به جان اشک سه ساله مرا امان بدهید
نماز گریه ی ما با امامت سقاست
به روی مأذنه ی کربلا اذان بدهید
برای آن که بمانم همیشه بر درتان
به کلب قافله ی عشق استخوان بدهید
قسم به حرمت چشمانتان اگر مُردیم
به روی سنگ حسینیه غسلمان بدهید
#نـوكـــر_نـوشـت:
#حـسـیـن_جـان
اشکم چکید و سنگ دلم را لطیف کرد
نام #حسین شغل مرا هم شریف کرد
غفلت زده به مـاه عـــزا آمـدم ولــی
#زهرا رسید و کار مرا هم ردیف کرد
صلي الله عليڪ يا سيدناالمظلوم يااباعبدالله الحسين
سلام عليكم و رحمة الله... صبحتون بخير... روزتون معطر بنام #ارباب_بی_کفن
#بیاد_شهید_مدافع_حرم_محمدرضا_عسکری_فر
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
.